... בתוספת של חוסר ידיעה וחוסר הבנה, בתוספת של צורת חשיבה לא נכונה ולא מושלמת, בתוספת של טעויות מחשבתיות וכיוב, כאשר אדם כזה מנסה לברר את
האמת האמיתית, הרי שהאמת שהוא מגיע אליה, היא בוודאי לא
האמת האחת של המציאות, אלא היא אמת אישית וסובייקטיבית שלו בלבד. וכדי למצוא את
האמת האחת, לשם כך על האדם ללכת בדרך אמת עפ מדרגתו. דהיינו, על האדם ללכת אחרי מה שהוא מבין שזאת האמת, למרות שהיא סובייקטיבית. ועל ידי זה בסופו של דבר, האדם יגיע אל
האמת האחת. וכאשר האדם הולך אחרי האמת הסובייקטיבית שלו, שהיא מוגבלת לידיעות ולהבנה שלו, על האדם להשתדל לראות, שהאמת שלו היא ללא נגיעות אישיות. דהיינו, אם חפצה נפשו של האדם לחפש את האמת, ... בכך שהוא מאמין באמת כלשהי. והאדם יכול לבחור להבין, שלמרות שהוא בטוח שהוא נמצא באמת כלשהי, הרי שעדיין האמת הזאת משרתת את האינטרס האישי שלו.
והאמת האמיתית עצמה, היא טובה. והיא השלמות עצמה. ואין דבר שטוב ממנה. והאמת עצמה משרתת את האינטרס האישי של האדם בשלמות. ומי שרוצה להרגיש טוב, עליו לחפש את האמת. אבל, תחושת הטוב שמגיעה בעקבות ... שתגרום לו להרגיש יותר טוב. אבל את האמת המושלמת, אותה אפשר להבין, רק כאשר כל הרצון כולו של האדם, הוא אך ורק להבין את האמת. וכדי להבין את
האמת האמיתית, לשם כך על האדם לרצות בלב שלם לדעת את האמת. והטוב של
האמת האמיתית, הוא מגיע אחרי שמבינים אותה. ואז הטוב גם הוא אמיתי באמת. אבל הוא התוצאה, והוא לא הדרך והסיבה שבגללה האדם רוצה לדעת את האמת. אלא הוא מגיע לאחר מכן. ונחדד: הטוב המושלם שמגיע ... ועל האדם להתחבר לנקודת האמת שלו, וללכת אחרי נקודת האמת שלו, דהיינו, אחרי מה שהוא מבין שזאת האמת וכולי. ועל ידי זה בסופו של דבר, האדם מגיע אל
האמת האחת. והטוב האמיתי, הוא התוצאה של
האמת האחת.