אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האם הכל לטובה? ✔איך להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על הטוב,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:47איך להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על הטוב, להודות על הרעה, להודות על מה שיש, השגחה פרטית
למה אנחנו לוקחים כמובן מאליו את מה שיש לנו?

אליעד כהן מסביר את התופעה שבה אדם לוקח כמובן מאליו את מה שיש לו, באמצעות דוגמה פשוטה אך משמעותית: אדם שיש לו רגליים ומתפקד ביום - יום, בדרך כלל אינו מודע להנאה או לשמחה מיוחדת מעצם העובדה שיש לו רגליים. האדם פשוט מתנהל כרגיל, ורואה את המצב הזה כמציאות מחויבת וברורה מאליה. לעומת זאת, אם יום אחד יקרה מצב קיצוני כמו תאונה ויחתכו לו רגל, האדם יחווה סבל רב. במקרה זה פתאום הרצון "שיהיו לי רגליים" מתעורר בכל עוצמתו, כי נוצר פער בין המציאות לרצון. אדם שלא העריך קודם את רגליו ולא חשב על כך כלל, פתאום יחוש את חוסר הרגליים כסבל קשה ובלתי נסבל.

מדוע אנחנו לא נהנים מהדברים הבסיסיים בחיים?

אליעד כהן מסביר שכדי ליהנות ממשהו, חייב להיות רצון מודע אליו. כל עוד המציאות תואמת את הרצון באופן קבוע וללא התנגדות, האדם אינו מרגיש כלל שהוא רוצה משהו מיוחד, ולכן גם אינו נהנה באופן יוצא דופן. לעומת זאת, כשיש התנגדות והאדם חושב שהוא עומד לאבד דבר מסוים, הוא נהיה מודע לרצון, והמודעות הזו מאפשרת גם הנאה. הדוגמה שניתנת לכך היא ביקור במקום בו יש אנשים שנפגעו ואיבדו את הרגליים שלהם, כאשר אדם נחשף למציאות אחרת, הוא עשוי להעריך מחדש את הרגליים שלו, אבל עם ההערכה תבוא גם חרדה ופחד לאבד את הדבר היקר הזה.

איך יכול להיות שאנחנו סובלים מאובדן דבר שמעולם לא נהנינו ממנו?

אליעד עונה על השאלה הזאת על ידי הסבר מעמיק על כך שהרצון שלנו שיהיו לנו דברים מסוימים קיים באופן סמוי גם כאשר אנחנו לא מודעים לו. למשל, הרצון שיהיו לנו רגליים בריאות מתקיים באופן לא מודע בפעולות יום - יומיות כגון הליכה לעבודה, שמירה על הבריאות וכדומה. כל עוד המצב מתקיים ללא בעיות, הרצון קיים אך אינו מודע. ברגע שנוצר חוסר או איום, הרצון מתפרץ ועולה למודעות, והאדם מרגיש סבל חזק. הרצון היה קיים כל הזמן, אך רק בעת הקונפליקט עם המציאות הוא הופך למודע.

האם אפשר ליהנות יותר מהמציאות שלנו כפי שהיא?

אליעד מסביר שכן, אפשר ליהנות יותר מהמציאות כפי שהיא, אך זה דורש שינוי בתפיסת המצב שלנו מ"מחויב" ל"אפשרי". אדם יכול לחשוב שאולי לא יהיו לו רגליים יום אחד, מה שיכול לעורר בו הכרת תודה גדולה על כך שיש לו רגליים כרגע. אלא שעם ההכרה הזו מגיעה גם חרדה שאולי הדבר הזה יילקח ממנו בעתיד. אליעד מציין שבכדי להגיע לשיא ההנאה, אדם חייב לעבור דרך חוויה של חרדה או חשש מאובדן, שכן הנאה משמעותית נוצרת רק בעקבות מודעות לקיום של רצון עמוק.

איך ההסבר הזה קשור לרצונות אחרים בחיים?

אליעד נותן כדוגמה את נושא המין: כשאין לאדם מין הוא מרגיש חוסר וסבל ניכר, אך כאשר המין זמין באופן שוטף וקבוע, ההנאה ממנו אינה מורגשת באותה עוצמה, אלא נתפסת כדבר רגיל ומובן מאליו. כדי להגביר את ההנאה, צריך ליצור מצב שבו האדם מודע לחוסר שלו ולרצון שמתמלא. ככל שהחוסר יותר גדול, כך גם ההנאה ממילוי הרצון גדולה יותר.

מדוע אנשים מאמינים אומרים תודה לאלוהים על נס אך מתעלמים מאסונות?

כדי להסביר את זה, אליעד נותן דוגמה של כלב שמקבל מכה עם מקל אך לא יודע מי מכה אותו, ובאותו זמן האדם שמכה אותו נותן לו גם אוכל. הכלב לא יודע שמי שנותן לו אוכל הוא גם זה שמכה אותו, ולכן הוא מודה לאדם על האוכל ולא מתייחס למכה כמשהו שקשור אליו. אליעד משווה זאת לאנשים דתיים שכאשר קורה אסון, כמו פיגוע, הם מודים לאלוהים על כך שניצלו אך מתעלמים מכך שאלוהים, לפי אמונתם, אחראי גם לפיגוע עצמו. אליעד מוסיף ומחדד עם דוגמה נוספת: מחבל שדוקר אדם ומשאיר אותו חי בכוונה, האם האדם יודה למחבל על כך שלא הרג אותו או יבוא אליו בטענות מדוע דקר אותו מלכתחילה? באותו אופן, נשאלת השאלה איך אפשר להודות לאלוהים על הישועה כשאלוהים, לפי אותה השקפה, הוא גם זה שאיפשר את המצב הקשה מלכתחילה.

האם סבל הכרחי כדי ליהנות ממה שיש לנו?

אליעד מסכם ואומר שהיכולת שלנו ליהנות תלויה באופן מלא בעוצמת החיסרון והרצון המודע לנו כלפי הדברים בחיינו. כל עוד אנחנו לא חווים התנגדות למציאות, אין לנו מודעות מלאה לרצונות שלנו, ולכן ההנאה נשארת ברמה נמוכה או לא מורגשת בכלל. סבל או חשש מפני אובדן הוא תנאי שמאפשר לנו לחוות את ההנאה מהדברים שנראים לנו מובנים מאליהם. מצד שני, הוא מזהיר שגם המודעות הזו מביאה עמה חרדה וחששות.
כיצד נוצרת השאלה על ליהנות ממה שיש לעומת לסבול כשלוקחים אותו?

בשאלה הראשונית מתוארת סיטואציה של אדם שיש לו רגליים, אך הוא לוקח אותן כמובן מאליו ולא חווה הנאה מיוחדת מעצם קיומן. לעומת זאת, אם יחתכו לו את הרגל, הוא יסבול סבל רב. בהמשך מועלת הטענה שעל אף שאדם לא חווה שמחה על כך שיש לו רגליים באופן שוטף, ברגע שיחתכו לו את הרגל, הוא ירגיש בחסרונן ויחווה רצון גדול לכך שהן יחזרו.

מדוע סובלים יותר כשמשהו חסר מאשר נהנים ממנו כשהוא קיים?

אליעד מסביר שכדי להרגיש הנאה ממילוי רצון, צריך להיות קודם חיסרון ורצון מודע. כאשר לרוב האנשים יש רגליים, הם תופסים זאת כמשהו "מחויב" או טבעי, ולכן אין תשומת לב לרצון הזה, כי אין התנגדות בינם לבין המציאות. רק כאשר מתעורר איום על הרגליים או יש אפשרות ממשית לאבד אותן, האדם מתחיל לשים לב לרצון שיהיו לו רגליים, ואז גם מתלווה לכך פחד. מצד אחד, זה עלול להגביר את החרדה, אבל מצד שני, זה מאפשר לאדם לחוות הנאה גדולה יותר מעצם היותו עם רגליים.

איך בכל זאת קורה שסובלים מאובדן רגל למרות שלא נהנו ממנה קודם?

נשאלת שאלה נוספת: אם ביום - יום אדם כלל לא חווה שמחה מיוחדת על רגליו, מדוע הוא בכל זאת יחווה סבל עצום אם יחתכו לו את הרגל? התשובה היא שבאופן תת - מודע הרצון "שיהיו לי רגליים" כן קיים. האדם עושה במהלך יומו פעולות שמושתתות על כך שיש לו רגליים (הוא הולך, מתנייד, עובד וכדומה). הרצון אמנם אינו מורגש כל עוד הוא מתמלא ללא מאמץ, אך ברגע שנוצרת סתירה בין הרצון למציאות (למשל חשש או מצב ממשי של אובדן רגל), הרצון הזה מתפרץ במלואו וגורם לסבל.

האם אפשר ליהנות יותר מהדברים הקיימים?

כדי להפיק הנאה גדולה יותר ממה שיש כבר עכשיו, אליעד מציין שאפשר להפוך את המחשבה שדבר מסוים הוא "מחויב" למחשבה שדבר זה הוא רק "אפשרי". לדוגמה, אפשר לבקר במקומות שבהם רואים אנשים שחסרה להם רגל, וכך להיזכר בכך ששום דבר אינו מובן מאליו. אולם, לצד ההנאה שבאה מלהעריך יותר את המצב הקיים, נכנסת גם חרדה או חשש שהדבר המוערך ייעלם.

כיצד ההבנה הזו מתקשרת למילוי רצונות אחרים?

בשיחה מוזכרת גם הדוגמה של מין, או של פעולות אחרות שהאדם לוקח כ"מובן מאליו". הכוונה היא שכדי להגיע לשיא חוויית המילוי, האדם צריך ליצור לעצמו באופן כלשהו חיסרון חזק, שכשמתמלא, מעניק שמחה גדולה. החיסרון הזה יכול להתעורר ברגע שיש איום על הדבר או כשהאדם מתבונן בחלופות קשות יותר.

איך מתקשרת כאן הדוגמה של הכלב והמחבל להשקפה הדתית?

נוסף על כך, מובאת דוגמה על כלב שמקבל מכה ממקל מאחור ולא רואה מי הכה אותו. אם הכלב חושב שהאדם שלידו רק נותן לו אוכל, הוא לא יראה בו את הגורם למכה. זה הוביל לדיון על תפיסות דתיות מסוימות, לפיהן אם מתרחש פיגוע או אסון, מתייחסים אליו כאל "מעשה שאינו קשור" לאלוהים, אבל כשיש הצלה קטנה או "נס" - מודים לאלוהים. אליעד מצביע על כך שאם מייחסים הכל לאותו גורם, הרי שגם הפיגוע וגם ההצלה הם באחריות האל, וכך עולה השאלה הלוגית איך אפשר להודות לאל שחולל גם את האסון וגם את הישועה. ניתנת גם הדוגמה של מחבל שדוקר מישהו, ואז מחליט לא לדקור אותו למוות - האם ראוי להודות למחבל על כך שהשאיר אותו בחיים, או לבוא אליו בטענות על עצם הדקירה מלכתחילה. ההקבלה היא לשאלה מדוע אומרים "תודה לאלוהים" על נס שנעשה, כאשר הוא - הוא שאיפשר את הבעיה מלכתחילה, לפי אותה אמונה.

מהי השורה התחתונה?

השורה התחתונה היא שההנאה שלנו ממשהו תלויה בעוצמת הרצון והחיסרון שיש לנו כלפיו. כל עוד לא מרגישים איום או אפשרות ממשית לאובדן, אנחנו לא מבחינים בכך שהרצון הזה חי בנו. לכן אנחנו לא חווים שמחה תמידית על דברים מובנים מאליהם, כמו רגליים. אבל ברגע שנוצרים תנאים של איום ואפשר לחוות את ההפך, נפתח פתח להנאה (וגם לפחד). במקביל, ישנם הסברים רחבים יותר הנוגעים לאמונה באלוהים, ליחס שבין סבל להודיה, ולכך שלעתים אנשים מייחסים לאל רק את הנס החיובי ומתעלמים מקיומו במצבים השליליים.
ש: נגיד אני לוקח באופן יחסי כמובן מאליו את זה שאני יש לי רגליים שיש לי רגל ואני משתמש בזה וזה משמש אותי, עכשיו אני לא נהנה מזה באופן מיוחד אני לוקח את זה כמובן מאליו.

אליעד: אוקי.

ש: עכשיו אם יחתכו לי את הרגל ואני ארגיש בה חיסרון שאין לי רגל.

אליעד: אפילו אם תכאב לך הרגל.

ש: אני מאוד אסבול מזה.

אליעד: אוקי.

ש: אני מאוד אסבול מזה.

אליעד: אז השאלה שלך איך אתה יכול לגרום לעצמך ליהנות מזה שיש לך רגל כאילו לא היה לך רגליים והחזירו לך אותן, לא זאת לא השאלה.

ש: זאת כן השאלה זאת המהות של השאלה.

אליעד: חשבתי שתגיד לא זאת לא השאלה ואז תגיד שזאת השאלה אחר כך בכל מקרה.

ש: זהו כאילו השאלה היא אחרת אבל זאת בעצם אותה שאלה כאילו כי אנחנו הרבה מדברים על זה שזה באופן יחסי כמה שאתה סובל או שאתה סובל כפי כמה שאתה נהנה מהדבר וכו'.

אליעד: אז תראה השאלה היא מה האמת אתה אומר נגיד שיש לך רגליים ואתה רוצה ליהנות מהן כמו מישהו שאמרו לו שצריך להוריד לו את הרגליים ואז שמו לו רגליים או נגיד מישהו שנחתכו לו הרגליים והחזירו לו אותן, התשובה היא למה זה טוב זאת אומרת מה זה משנה כאילו כי בסופו של דבר כדי ליהנות את צריך שבאמת שיהיה לך רצון ושהוא יתמלא אבל זה יכול להיות כל רצון זה גם יכול להיות משהו שכרגע אין לך אותו ושיהיה לך אותו זה לא חייב להיות דווקא, אני יכול לתת לך תשובה לזה אני תכף אתן לך לזה תשובה אבל בגדול זה לא מחויב כדי ליהנות כי אתה גם יכול ליהנות מרצונות אחרים שמתמלאים.

עכשיו אם אתה רוצה ליהנות מעצם זה שיש לך רגליים פשוט אתה צריך להפוך את המחשבה שאומרת שזה שיש לך רגליים זה מחויב לאפשרית, איך עושים את זה על ידי זה נגיד שתלך למקום קוטעים לאנשים רגליים יש את המקום של אנשים פצועים, המחויב הוא שהמחשבה שאומרת "מחויב שיהיה לי רגליים" תהפוך לאפשרית ואז אתה תהנה מזה שיש לך רגליים אבל מה החיסרון בזה שחלק מההנאה שלך נובעת מזה שאתה חושב שמחויב שיהיה לך רגליים כי אם תחשוב שזה אפשרי גם תבוא לך חרדה עם זה, אתה אומנם תשמח מזה שיש לך רגליים אבל תפחד שיורידו לך את הרגליים אבל מצד שני אתה תהנה מזה שיש לך רגליים.

ש: השאלה בדיוק הפוכה.

אליעד: זה מה שרציתי שתביא שאלה הפוכה.

ש: אם חותכים את הרגליים למה יהיה לי רע מזה אם אני לוקח את זה כמובן מאליו שיש לי רגליים.

אליעד: לא הבנתי.

ש: אם חותכים לי רגל למה שיהיה לי רע מזה אם כל החיים לקחתי את זה כמובן מאליו זה אני לא נהנה מזה.

אליעד: לך יש רצון לא, הבנתי הוא שואל שאלה אחרת הוא אומר בשביל להרגיש רע צריך שתהיה התנגדות רצון אבל אם ביומיום אתה לא חווה שמחה מזה שיש לך רגליים אז איך חווית את זה מזה שאין לך רגליים, אז מה האמת.

ש: אם לא אכפת לי מזה שיש לי.

אליעד: יש כמה תשובות שאפשריות תשובה אחת אומרת שנגיד יש לך רצון מודחק שיהיה לך רגליים אני מניח שאפילו מזה שאתה הולך לעבוד זה בשביל בסופו של דבר שיהיה לך רגליים בריאות, כאילו סתם כאילו הרבה פעולות במשך היום נובעות מזה שאתה רוצה שיהיו לך רגליים בריאות נכון?

ש: כן.

אליעד: אז זאת אומרת אתה כן מתחזק ביום בתת מודע את הרצון של "אני רוצה שיהיו לי רגליים, אני עובד כדי להיות בריא כדי לא למות" אתה לא שמח מזה שאתה חי אבל מצד שני אתה עושה הרבה דברים כדי לא למות אז קודם כל הרצון הזה הוא כן נמצא שם זה לא שהוא לא נמצא שם ודבר שני שאפשר להגיד שזה כל רגע לגופו, כאילו ברגע שאין לך רגל אז הרצון הזה מתעורר מאיפשהו אבל כל הזמן שיש לך אתה לא מעריך אותו. ומה האמת שאם יגידו לך שצריך להוריד לך את הרגל ואז יגידו לך "טוב לא צריך" אתה פתאום תהנה מזה שיש לך רגל.

ש: זה נכון אבל שגם הרצון מתלבש בצורות כל מיני צורות זה שאתה אולי לא שמח ספציפית שיש לך רגליים אבל זה יכול להיות חבוי בתוך דברים אחרים שאתה עושה אם אתה שמח נניח לדוגמה לרכב על אופניים, אתה מבסוט לרכב על אופניים או מבסוט שאתה אז יש לך את הרגליים בפנים.

אליעד: לא אבל אני אומר שהרצון שיהיה לו רגליים זה רצון שביומיום קיים כחלק מתהליכים אחרים.

ש: כן זה מה שאמרתי.

אליעד: לא נגיד שהוא הולך לרכב על אופניים כדי לחזק את הרגליים.

ש: לא כדי לחזק את הרגליים.

אליעד: לא אז אני אמרתי משהו אחר אמרתי המחשבה שאומרת "אני רוצה שיהיה לי רגליים" היא המהות של הרבה מאוד מהמחשבות הנוספות שהוא עושה במשך היום מה שאומר שהיא נמצאת שם כל הזמן רק אין קונפליקט בינה לבין המציאות לכן אתה לא מודע לקיומה. זה כמו נגיד על משהו שברגע שהוא מחויב וכאילו אין לו הפך אז לא מרגישים אותו, זה דומה לזה אוקי זה כאילו כמו יש לך רצון מאוד חזק שיהיה לך רגליים אבל יש לך רגליים ולמחשבה שאומרת "יש לי רגליים" אין הפך אז בגלל שאין לה הפך, כאילו זה שאתה לא חווה את ההפך שלה לכן אין משמעות ל - "יש לי רגליים" לכן אתה לא נהנה מזה שיה לך רגליים. הלאה תמשיך.

ש: אנחנו דיברנו על התופעה הזאת שכשהרצונות שלנו מתמלאים רצונות מסוימים אז כאילו יש חוויה שזה כאילו רגיל וככה זה אמור להיות זה לא איזה שמחה מיוחדת אלא זה הרגיל ככה זה אמור להיות אבל כשאין לנו את זה אז זה סבל נוראי, כמו לדוגמה אתה מבין מה אני אומר.

אליעד: אוקי.

ש: נגיד כמו במין אומרים את זה הרבה שאין לך את זה אז זה ממש חסר וכשיש לך את זה אז זה פשוט אז זה בסדר ככה זה אמור להיות כאילו החיסרון מרגיש נוראי אבל כשהוא מלא אז זה הרגיל זה לא איזה הנאה מטורפת, זה כמו יש את המאוזן שהוא רגיל ויש בורות אבל אין פער.

אליעד: מה זאת אומרת?

ש: אין יתרון.

אליעד: אני אגיד לך משהו אחר אם אתה רוצה ל - peak של מילוי רצון אתה צריך איכשהו ליצור לך איזה חיסרון מאוד גדול.

ש: בדיוק כלומר.

אליעד: זה המשחק מה לעשות אם לא תהיה בחרדה לא תוכל לשמוח מכך, עובדתית אם אתה רוצה ליהנות מזה שאתה בריא לך תראה אנשים חולים ואתה יותר תשמח מזה שאתה בריא אתה גם יותר תפחד להיות חולה אבל אתה גם יותר תשמח מזה שאתה בריא כי אם אתה מזעזע את המחשבה שאומרת "אני חייב להיות בריא" אז 1. נהיית מחשבה "אולי אני אהיה חולה ואז רע לי", 2. "אני בריא ואז טוב לי" זאת האמת.

ש: או שבכלל תרגיש רגשי אשמה שאתה בריא אם אתה רואה את כולם חולים.

אליעד: או שבכלל תרגיש רגשי אשמה ובכלל תרגיש רגשות ערך "איך אלוהים אוהב אותי ולא אותם" או נגיד פיגוע שאחרים נפגעים ואתה לא אתה אומר "תראה איך אלוהים אוהב אותי איזה נס הוא עשה" כמו כלב נגיד שאתה נותן לו מכה, בא נגיד ניקח כלב נגיד אתה הולך לכלב ואתה נותן לו מכה עם מקל עכשיו אם הכלב ראה שאתה נתת לו את המכה עם המקל הוא ישנא אותך אבל נניח נגיד שהמקל היה מאחורה ואתה כאילו נותן לו אוכל ואתה נותן לו מכה עם מקל מאחורה והוא לא ידע שאתה נתת לו את המכה אז הוא לא שונא אותך.

אבל מצד שני אתה יכול לתת לו מכות עם מקל אבל בגלל שהוא לא ראה אותך מחזיק את המקל הוא לא ידע שזה אתה אבל אז הוא עוד יכול להגיד לך תודה על זה שכאילו הצלת אותו מזה שהרבצת לו קודם. אוקי זה כאילו כמו דתיים נגיד שקורה איזה נס.

ש: מכה מהשמיים.

אליעד: בדיוק זה בדיוק הדתיים, מה הדתיים עושים אותו דבר אם יש איזה פיגוע "וואלה איזה נס קרה תראה רק שלושה הרוגים, תראה היה נס איך ניצלתי" זה כאילו הפיגוע זה לא מאלוהים ההצלה זה מאלוהים" אדוני גם הפיגוע מאלוהים וגם ההצלה מאלוהים אז הוא גם נתן לך וגם הרג את השלושה הפצועים, הוא גם פצע אותך והוא גם החליט לא לפצוע אותך קשה. אם בא מחבל ודוקר אותך ואומר לך "אני משאיר אותך בחיים" אתה תגיד "איזה מחבל רחמן תודה למחבל" אם בא מחבל ודוקר אותך עשר פעמים ואומר לך "תקשיב אני לא דוקר אותך בלב כי אני רוצה שיצילו אותך אחר כך" אתה תגיד "תודה רבה למחבל איזה מחבל צדיק".

"מה פתאום הוא דקר אותי הוא לא היה צריך לדקור אותי בכלל אבל אלוהים שעשה לך אבל אלוהים נגיד לו תודה שהמחבל לא דקר אותי עשרים פעמים רק עשר" ומי שלח אותו לדקור אותך עשר פעמים לא אלוהים, אז אם הוא יהיה דתי הוא יסובב את זה "לא זה בגלל העוונות שלי בכלל בגל העוונות שלי המחבל דקר אותי בגלל העוונות ואלוהים הציל אותי למרות העוונות" ומי גרם לך לעשות את העוונות "זה היצר הרע שלי הבחירה החופשית שלי ומי נתן לי בחירה חופשית? אלוהים, למה הוא נתן לי בחירה חופשית כי הוא טוב והוא רצה לעשות לי טוב".

"אז הוא טוב ורצה לעשות לי טוב ולכן נתן לי בחירה חופשית כדי שאני אעשה רע והוא לא יכול היה לקמבן איזה קומבינה שלעשות לי טוב בלי כל המהלך הזה? לא הוא היה חייב להעביר אותי את המהלך של ניסיונות ושאני אעשה רע ושהוא ייתן לי עונשים ושהוא יציל אותי מהמחבל" וזה אלוהים אין לו איזה דרך קיצור לעשות לך טוב בלי כל המסלול ייסורים המפרך "לא זה נסתרות דרכי האל" אז נסתר גם אופיו של האל ואתה לא בהכרח יודע שהוא טוב ורע וכו'.
הרצון קיים לחשוש איך דברים קיימים פחדים וחרדות החלטות איך להיות בריא אחריות אישית פיגוע לוגיקה הרצון הגדול עוצמה אהבה איך הכל לטובה איך לא לקחת כמובן מאליו איך לאהוב איך לאהוב את מה שיש איך להעריך איך להעריך את מה שיש האם הכל לטובה האם להודות על מה שיש הכל לטובה הערכה השגחה פרטית לא מובן מאליו לאהוב לאהוב את מה שיש להודות להודות על הטוב להודות על הנס להודות על הקיים להודות על הרעה להודות על מה שיש להעריך להעריך את מה שיש למה הכל לטובה לקחת כמובן מאליו מובן מאליו ניסים
הכל לטובה, חשיבה חיובית, גישה חיובית, האם הכל לטובה? האם באמת הכל לטובה? תחשוב טוב יהיה טוב, הכל זה לטובה, הכל קורה לטובה, השגחה פרטית, לחשוב טוב, מה שצריך לקרות קורה?
הכל לטובה, חשיבה חיובית, גישה חיובית, האם הכל לטובה? האם באמת הכל לטובה? תחשוב טוב יהיה טוב, הכל זה לטובה, הכל קורה לטובה, השגחה פרטית, לחשוב טוב, מה שצריך לקרות קורה?
הכל לטובה, חשיבה חיובית, גישה חיובית, האם הכל לטובה? האם באמת הכל לטובה? תחשוב טוב יהיה טוב, הכל זה לטובה, הכל קורה לטובה, השגחה פרטית, לחשוב טוב, מה שצריך לקרות קורה? האם באמת הכל לטובה, או שמדובר באשליה? אליעד כהן פותח בשאלה האם הגישה שאומרת הכל לטובה היא גישה אמיתית ונכונה, או שהיא מסתירה תפיסות לא מדויקות. אנשים רבים, כשנתקלים במצבים קשים, מנסים להרגיע את עצמם בכך שהכל קורה מסיבה כלשהי טובה ונסתרת, ושבהמשך הדברים יסתדרו לטובה. אך אליעד מחדד ואומר שכאשר מישהו טוען שהכל לטובה, הוא למעשה מניח שיש טוב ויש רע, ושישנה סיבה נסתרת מאחורי מה שקורה. זוהי כבר הנחה ראשונית שאינה בהכרח מדויקת. כי אם באמת קיים רק טוב, לא היה צורך לומר הכל לטובה, ומנגד אם הדברים סתם קורים בלי סיבה, אין גם טוב ורע מוגדרים. האם האמונה בהכל לטובה באמת עוזרת להתמודד עם המציאות? אליעד מסביר שאמונה זו יוצרת ציפייה עתידית לטובה שעוד תגיע. למשל, אדם שאיבד את ... את הטוב באירוע עצמו. אליעד טוען שאנשים רבים מתקשים לקבל את המצב הנוכחי כפי שהוא, ולכן בורחים למחשבה של הכל לטובה שתצדיק עבורם את הסבל הנוכחי, בהבטחה עתידית של משהו טוב יותר שיגיע בהמשך. האם אלוהים חייב לגרום לך סבל ... ומסוגל לעשות הכל, הוא היה אמור לעשות לך טוב ישירות, בלי העונש או הכאב המוקדם, מה שהופך את הטענה הכל לטובה לקשה להבנה ולהצדקה. האם אפשר להפוך כל אירוע רע להזדמנות חיובית? אליעד כהן מסכים שיש גישה חיובית יותר, שאומרת ... גם אם שום דבר טוב לא יצמח מהאירוע, עצם הקבלה וההשלמה עם מה שקרה הוא הדבר החשוב ביותר. האם הכל לטובה? גישה חיובית חשיבה חיובית השגחה פרטית, אמת או אשליה? האם יש מטרה נסתרת לסבל? איך להתמודד עם דברים רעים? ...
הכל לטובה עושה רע, מה רע בכך שהכל לטובה? למה לא לומר שהכל לטובה? האם המציאות רעה או טובה? האם הכל לטובה? למה קורים דברים רעים? איך להתמודד עם דברים רעים? מה שלא הורג מחשל? איך לא להרגיש רע? חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, להרגיש טוב
הכל לטובה עושה רע, מה רע בכך שהכל לטובה? למה לא לומר שהכל לטובה? האם המציאות רעה או טובה? האם הכל לטובה? למה קורים דברים רעים? איך להתמודד עם דברים רעים? מה שלא הורג מחשל? איך לא להרגיש רע? חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, להרגיש טוב
הכל לטובה עושה רע, מה רע בכך שהכל לטובה? למה לא לומר שהכל לטובה? האם המציאות רעה או טובה? האם הכל לטובה? למה קורים דברים רעים? איך להתמודד עם דברים רעים? מה שלא הורג מחשל? איך לא להרגיש רע? חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, להרגיש טוב מה רע במחשבה שהכל לטובה? הרבה אנשים מאמצים את המחשבה שהכל לטובה מתוך כוונה להרגיש טוב יותר עם עצמם, בעיקר כשקורים דברים רעים או לא נעימים בחיים. אליעד כהן מסביר שהתפיסה ... לגרום לו יותר נזק מאשר תועלת. אליעד מתאר מצב שבו אדם חווה אירוע רע, ומיד אומר לעצמו משפטים כמו הכל לטובה, מה שלא הורג מחשל, או מהלימון נעשה לימונדה. המשפטים האלה אמורים להרגיע אותו ולעזור לו לא להרגיש רע. אלא ... יכולה דווקא ליצור נזק נפשי משמעותי יותר. איך מחשבה חיובית יכולה דווקא להזיק? אליעד מסביר שכאשר אדם אומר לעצמו שהכל לטובה, הוא למעשה שותל בראשו את ההנחה שחייב להיות לו טוב, או במילים אחרות: שאסור שיהיה רע. ככל שאדם משכנע ... הוא פשוט אירוע. האדם עצמו מחליט האם האירוע הוא טוב או רע בהתאם לרצונותיו ולתפיסותיו. כאשר האדם אומר לעצמו שהכל לטובה, הוא מתעקש לנסות להתאים את המציאות לרצונות שלו במקום לקבל את המציאות כפי שהיא. אליעד מדגיש שאם האדם יקבל ... שהוא לא יפתח תלות בציפייה לתוצאה חיובית, ולכן גם לא יתאכזב אם היא לא תגיע. מה עדיף לחשוב במקום הכל לטובה? אליעד מציע חלופה למחשבה שהכל לטובה: במקום לנסות לשכנע את עצמך שהרע הוא בעצם טוב, עדיף לשאול שאלות כמו מי אמר שזה רע?, מי אמר ... מה באמת צריך לעשות כשהמציאות קשה? אליעד כהן מסביר שהדבר הנכון לעשות כאשר המציאות קשה הוא לא להיאחז באמירה הכל לטובה, אלא להכיר בכך שהמציאות מורכבת, שיש דברים רעים ודברים טובים, ושבסופו של דבר כל ניסיון להפוך רע לטוב רק ... כפי שהם, בלי לנסות לתקן או לשנות אותם בכוח. הגישה הזאת מפחיתה באופן משמעותי את תחושת האכזבה והסבל. האם הכל לטובה? איך להתמודד עם דברים רעים? האם חשיבה חיובית תמיד מועילה? מה רע באמונה שהכל לטובה? איך לא להיפגע מציפיות? מהי הדרך הנכונה להתמודד עם משבר?
האם תחשוב טוב יהיה טוב? האם יהיה טוב או יהיה רע? אל תדאג יהיה טוב, האם הכל טוב? האם יהיה טוב? האם יהיה בסדר? האם הכל לטובה? איך לגרום למישהו להרגיש טוב? איך לעשות למישהו טוב? איך לא לעשות טוב?
האם תחשוב טוב יהיה טוב? האם יהיה טוב או יהיה רע? אל תדאג יהיה טוב, האם הכל טוב? האם יהיה טוב? האם יהיה בסדר? האם הכל לטובה? איך לגרום למישהו להרגיש טוב? איך לעשות למישהו טוב? איך לא לעשות טוב?
... יהיה טוב או יהיה רע? אל תדאג יהיה טוב, האם הכל טוב? האם יהיה טוב? האם יהיה בסדר? האם הכל לטובה? איך לגרום למישהו להרגיש טוב? איך לעשות למישהו טוב? איך לא לעשות טוב? האם המשפט אל תדאג יהיה טוב ... וכך להגן על האדם מפני אכזבה ופגיעה נוספת. האם תחשוב טוב יהיה טוב? איך לגרום למישהו להרגיש טוב? האם הכל לטובה? האם צריך להתכונן לגרוע ביותר? מתי כדאי לומר יהיה טוב? האם חיובי לחשוב חיובי? להגיד למישהו אל תדאג יהיה בסדר זה עושה יותר טוב או פחות טוב, יהיה טוב הכל לטובה יהיה טוב אתה תראה יהיה טוב אתה תצא מזה. ש: תלוי מי אומר את זה גם. אליעד: אלוהים אומר ...
טוב ורע, האם הכל טוב? האם הכל לטובה? הבחירה של אלוהים, האם הכל רע? האם הכל לרעה? האם אלוהים טוב? האם אלוהים רע? אלוהים הוא טוב כל הזמן, אלוהים הוא רע כל הזמן, החיים רעים, החיים טובים
טוב ורע, האם הכל טוב? האם הכל לטובה? הבחירה של אלוהים, האם הכל רע? האם הכל לרעה? האם אלוהים טוב? האם אלוהים רע? אלוהים הוא טוב כל הזמן, אלוהים הוא רע כל הזמן, החיים רעים, החיים טובים
טוב ורע, האם הכל טוב? האם הכל לטובה? הבחירה של אלוהים, האם הכל רע? האם הכל לרעה? האם אלוהים טוב? האם אלוהים רע? אלוהים הוא טוב כל ... מדוע יש טוב ורע בעולם, והאם זהו רצון או מצב של דברים שאין לנו תשובה עליו. טוב ורע האם הכל לטובה? האם אלוהים טוב? הבחירה של אלוהים האם החיים טובים? האם הכל לרעה?
האם המציאות טובה? האם המציאות רעה? האם הכל לטובה? האם הכל טוב? האם המציאות מושלמת? האם החיים טובים? למה יש רע? מה טוב ברע? האם הרע הוא רע? האם החיים רעים? למה יש רצח?
האם המציאות טובה? האם המציאות רעה? האם הכל לטובה? האם הכל טוב? האם המציאות מושלמת? האם החיים טובים? למה יש רע? מה טוב ברע? האם הרע הוא רע? האם החיים רעים? למה יש רצח?
האם המציאות טובה? האם המציאות רעה? האם הכל לטובה? האם הכל טוב? האם המציאות מושלמת? האם החיים טובים? למה יש רע? מה טוב ברע? האם הרע הוא רע? ... מה הוא באמת מאמין, ולפתור את הקונפליקט הפנימי שלו. האם המציאות טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם הכל לטובה? האם המציאות מושלמת? מה הטוב שברע? איך להתמודד עם סתירות פנימיות? למה אנשים רוצחים?
איך למצוא את הטוב שיש בכל דבר? איך לראות את הטוב שיש בכל דבר? האם הכל לטובה? האם הכל לרעה? איך לחשוב חיובי? איך למצוא מה טוב? איך להסתכל על חצי הכוס המלאה? איך לאהוב את מה שיש? איך לרצות את מה שיש? חשיבה חיובית, חשיבה שלילית
איך למצוא את הטוב שיש בכל דבר? איך לראות את הטוב שיש בכל דבר? האם הכל לטובה? האם הכל לרעה? איך לחשוב חיובי? איך למצוא מה טוב? איך להסתכל על חצי הכוס המלאה? איך לאהוב את מה שיש? איך לרצות את מה שיש? חשיבה חיובית, חשיבה שלילית
איך למצוא את הטוב שיש בכל דבר? איך לראות את הטוב שיש בכל דבר? האם הכל לטובה? האם הכל לרעה? איך לחשוב חיובי? איך למצוא מה טוב? איך להסתכל על חצי הכוס המלאה? איך לאהוב את ... חיובית, והיא כלי שעוזר לאדם להתמודד טוב יותר עם קשיים ומצבים לא נעימים. איך חשיבה חיובית קשורה לרעיונות כמו הכל לטובה או הכל לרעה? הכל לטובה הוא ביטוי של בחירה לראות את הצד הטוב בכל סיטואציה, והכל לרעה מייצג את הבחירה ההפוכה. בפועל, אליעד מסביר ... בשני הכיוונים. לכן, ההחלטה אם לראות מצב מסוים כטוב או רע תלויה בגישה האישית של כל אדם. הבחירה לחשוב הכל לטובה היא בחירה מודעת שעוזרת להתמודד עם סבל וליצור תחושה של משמעות ותקווה. איך ליישם את החיפוש אחר הטוב בפועל? ... חיובית יותר לחיים, שנועדה לעזור לאדם להתמודד עם מצבים קשים מתוך נקודת מבט מעצימה. איך קשורה חשיבה חיובית לרעיון שהכל לטובה או הכל לרעה? האמירה הכל לטובה מבטאת את השאיפה למצוא נקודות אור בכל מצב, בעוד הכל לרעה מייצגת את ההיפך. בפועל, כל דבר בעולם יכול להתפרש בשני הכיוונים. לכן, הכל לטובה היא בחירה בגישה חיובית, שהמטרה שלה לעזור לאדם להתמודד טוב יותר, גם כאשר המצב נראה רע. מדוע בכל זאת ...
הכל לטובה או לרעה? מה האמת?
הכל לטובה או לרעה? מה האמת?
הכל לטובה או לרעה? מה האמת? האם באמת הכל לטובה או הכל לרעה? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא האם הכל שקורה לנו בחיים הוא אכן לטובה, כפי ... האנשים נוטים להגיד, או שאולי הדברים שקורים לנו הם דווקא לרעה, בניגוד לתפיסה האופטימית הרווחת. אליעד מסביר כי האמירה הכל לטובה נשמעת אולי מעודדת, אך מסתירה מאחוריה מציאות לא פשוטה: אם הכל תמיד לטובה, הרי שאף פעם לא באמת טוב ... נשאר משהו לא מספק, איזושהי תקווה עתידית שמשהו טוב יותר עוד עתיד לקרות. איך דוגמת הטיסה שהתרסקה מסבירה אם הכל לטובה? אליעד כהן מביא דוגמה להמחיש את הסוגיה בצורה בהירה ומדויקת. הוא מתאר אדם שהיה אמור לטוס בטיסה מסוימת, אך ... במה שקורה אחר כך. אדם יכול לקבל בשורה טובה שמתבררת בהמשך כרעה, ולהיפך. לכן, אומר אליעד, כדי להבין אם הכל לטובה או לרעה, צריך להבין קודם כל מה התכלית הסופית של כל האירועים במציאות. האם למציאות יש תכלית, ומה המשמעות שלה? אליעד מסביר כי כדי לקבוע אם הכל לטובה או לרעה, עלינו לחקור מהי התכלית הסופית של המציאות. אם המציאות מתרחשת באופן אקראי לחלוטין, אז אין משמעות כלל ... לחיים שלנו? אליעד כהן מדגיש כי מי שמבין לעומק את האחדות של הטוב והרע, לא יתנחם יותר מדי מהידיעה שהכל לטובה, וגם לא ישקע יותר מדי בדיכאון מהידיעה שהכל לרעה. הוא יוכל לראות שהכוח שמנהל את העולם הוא טוב ורע ... הזו מאפשרת לנו לשחרר את התלות שלנו באירועים החיצוניים, ולחיות מתוך הכרה עמוקה יותר של המציאות. מה התשובה הסופית: הכל לטובה או לרעה? התשובה שאליעד נותן לשאלה האם הכל לטובה או לרעה? היא מורכבת: הכל לטובה מוחלטת וגם לרעה מוחלטת. אי אפשר באמת להפריד בין השניים. כל אירוע שקורה לנו מכיל בתוכו גם את הטוב וגם את הרע, והם מאוחדים בשורש אחד. ההבנה של האחדות הזו מביאה אותנו להפסיק לשאול אם הכל לטובה או לרעה, ובמקום זאת לראות את המציאות כישות אחת שלמה ומאוחדת של טוב ורע יחד. האם הכל לטובה? מה התכלית של המציאות? טוב ורע כישות אחת איך להפסיק לסבול? מי קובע מה טוב ומה רע? האם יש משמעות לסבל? הפעם אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, האם באמת הכל לטובה? כי כולם, או רובם, תמיד אומרים הכל הוא לטובה, תהיה אופטימי, זה לטובתך והאם באמת כך? וגם אם הכל לטובה זה עצמו אומר שהמציאות גרועה ביותר. כי אם הכל לטובה, אז אף פעם לא טוב עכשיו. ומי שרוצה להבין, עליו להבין מה התכלית הסופית של כל הדברים כולם. נאמר ... שהיא רק טוב או נקודה סופית שהכל רע. או גם טוב וגם רע לנצח, ואז אין שום משמעות להגיד שהכל לטובה. ועל האדם לבדוק את השורש מה התכלית, האם הכל אקראי, אז אין שאלה ואם יש תכלית, אז לבדוק מה ... בין כך ובין כך להבין אם הכל טוב או רע, אתה צריך להבין את המציאות הזאת. והתשובה לשאלה אם הכל לטובה, אז הכל גם לטובה באופן מוחלט, וגם לרעה באופן מוחלט. גל כל דבר אפשר להגיד גם את ההפך, כי ... מאד טוב, הוא יכול להכנס לדיכאון ממש כשם שקורה לו משהו רע, כי הכל מאותה התכלית, כי בדיוק כמו שהכל לטובה, ממש כך הוא בדיוק לרעה. כאשר מגבירים את העוצמה של הגיהינום, מגיעים לשורש האחד ששם גם הכל טוב כי ... רע, הכי רע בעולם, אבל זה יוביל אותך למקום שהטוב והרע הם ישות אחת ואז אתה תבין באמת, האם הכל לטובה.
הכל לטובה ולרעה - מהו השקר הרע של הכל לטובה?
הכל לטובה ולרעה - מהו השקר הרע של הכל לטובה?
הכל לטובה ולרעה - מהו השקר הרע של הכל לטובה? האם החשיבה שהכל לטובה משיגה את מטרתה? הרעיון שהכל לטובה הוא אחד השקרים הנפוצים ביותר, ולפי אליעד כהן יש לו חסרונות משמעותיים מאוד. החיסרון המרכזי הוא שהגישה הזאת כלל לא מצליחה להשיג את המטרה שלה, שהיא לגרום לאדם להרגיש טוב יותר עם עצמו ועם המציאות. מדוע לומר הכל לטובה גורם לאדם להרגיש רע? אליעד מסביר, שאדם שאומר לעצמו הכל לטובה, למעשה משקר לעצמו, והוא עושה זאת כי הוא רוצה להרגיש טוב יותר מול אירועים שנתפסים בעיניו כרעים. אך בפועל, ... את המסר הסמוי שהמחלה עצמה אינה דבר לשמוח עליו, והמסר הזה רק גורם לו לתחושת אומללות. למה בכלל מניחים שהכל לטובה? אליעד כהן מוסיף נקודת מבט חשובה: מי החליט שזה לטובה? ומי אמר שהמצב הבא יהיה טוב יותר מהמצב הנוכחי? ... הסופית של אירוע כלשהו היא טובה או רעה, ולכן הוא סתם מנחם את עצמו עם רעיון שאינו מבוסס. להגיד הכל לטובה ללא הבנה מעמיקה זו פשוט טיפשות. מעבר לכך, גם אם נניח שהכל באמת לטובה - למה בכלל יש צורך ... הבנה עמוקה והכלה מוחלטת של המציאות. אלו הם חיים בהם הטוב הוא מוחלט ואינו תלוי בשום גורם חיצוני. האם הכל לטובה? האם חייבים רע כדי לחוות טוב? למה הכל לטובה זה שקר? איך להפסיק לשקר לעצמי? מהי תפיסת הטוב המוחלט? למה אנחנו חווים רע? הפעם אני רוצה לדבר על השקר הנפוץ ביותר, של הכל לטובה בחשיבה שהכל לטובה יש הרבה מאד חסרונות, והחיסרון המרכזי של הכל לטובה זה שהוא לא מספיק, משיג את התכלית שלו. לאדם קורה משהו רע ומלמדים אותו להגיד שזה לטובה, ותאמין שהכל לטובה למה אומרים לו לחשוב שהכל לטובה, למה שהאדם ישקר את עצמו שהכל לטובה? למה? למה מדמיין האדם שזה לטובה, כי הוא רוצה להרגיש טוב. ועצם האמירה שהכל לטובה, גורמת לאדם להרגיש רע. לא רק שהיא לא מביאה אותו להרגיש טוב, זה גם גורם לו רע. והדבר יוסבר ... בכך שיחש משהו לטובה, כי זה להגיד שדבר רע מוביל לטוב ולמה אי אפשר לעשות שהכל כבר טוב, ונניח שהכל לטובה, והמטרה שיהיה טוב, אז תעשה שהכל יהיה כבר טוב, הטיפשים חושבים שהרע קיים כדי שיהיחה טוב, כי הוא מוביל ...
מצליחנות והכל לטובה, למה רק לוזרים חושבים שהכל לטובה? למה לא לחשוב שהכל לטובה? למה הכל לטובה זאת התפשרות? למה לא לחשוב חיובי? מה רע בלחשוב שהכל לטובה? למה לא לחשוב טוב יהיה טוב? מהו השקר של הכל לטובה? להיות ווינר
מצליחנות והכל לטובה, למה רק לוזרים חושבים שהכל לטובה? למה לא לחשוב שהכל לטובה? למה הכל לטובה זאת התפשרות? למה לא לחשוב חיובי? מה רע בלחשוב שהכל לטובה? למה לא לחשוב טוב יהיה טוב? מהו השקר של הכל לטובה? להיות ווינר
מצליחנות והכל לטובה, למה רק לוזרים חושבים שהכל לטובה? למה לא לחשוב שהכל לטובה? למה הכל לטובה זאת התפשרות? למה לא לחשוב חיובי? מה רע בלחשוב שהכל לטובה? למה לא לחשוב טוב יהיה טוב? מהו השקר של הכל לטובה? להיות ווינר למה רק לוזרים חושבים שהכל לטובה? במהלך ההרצאה אליעד כהן מסביר את ההבדלים החשיבתיים בין אנשים מצליחים לבין אלו שמתקשים להשיג את מטרותיהם. אחת הדוגמאות המרכזיות שהוא מציין היא המושג הכל לטובה, אותו הוא מזהה כמשהו שמאפיין את הלוזרים בלבד, ולא את המצליחנים. מה המשמעות של הכל לטובה? לפי אליעד, אנשים המחשבים את עצמם למצליחנים אמיתיים לא יאמרו את הביטוי הכל לטובה. כאשר אדם אומר את המילים הכל לטובה, הוא בעצם אומר שכל מה שקורה עכשיו, גם אם הוא קשה או לא נעים, הוא לטובתו בסופו של דבר. ... התפשרות, של לקיחת כל סיטואציה כמו שהיא, במקום להתמודד עם המצב ולהתעקש שיהיה טוב עכשיו, ולא רק בעתיד. למה הכל לטובה נחשב להתפשרות? ההסבר של אליעד מצביע על כך שמילים כמו הכל לטובה נוגעות להתפשרות עם מה שקורה כרגע, במקום לקחת את המצב ולנסות לשפר אותו. הוא טוען כי אנשים המחשבים את ... יסכימו לקבל את המצב כמו שהוא. הם ירצו שיהיה טוב כרגע, ולא יצטרכו להסתפק בהבטחות לעתיד. כל חשיבה של הכל לטובה אומרת בעצם - אני מוכן להתפשר עכשיו, כי אולי יהיה טוב בעתיד, וזהו דבר שמצליחנים אמיתיים לא יעשו. מה הקשר בין הכל לטובה ועסקים כושלים? אליעד מביא דוגמה מעולם העסקים, שם הוא מדבר על מצב שבו יש עסק כושל. הוא מסביר שבעסקים ... דחיות או צקים עתידיים. הוא מציין כי במציאות קשה למצוא עסקים כאלה, אך זהו המודל האידיאלי. מה הקשר בין הכל לטובה לחשיבה חיובית? כשהוא שואל למה לא לחשוב חיובי, אליעד מתאר את החשיבה החיובית ככזו שמחפשת את טובת המצב באופן מידי, ולא מוצאת נחמה במילים כמו הכל לטובה, שמהן הוא גוזר את ההתפשרות. לחשוב חיובי לא אומר להסתפק במה שיש, אלא לקחת את המצב ולהתעקש שיהיה טוב ... את העובדה שצריך להתפשר או לחכות לעתיד. לדעת אליעד, ככל שמזדקנים ומתנסים יותר בחיים, מתחילים להמציא לעצמנו סיפורים כמו הכל לטובה, כדי להרגיש טוב עם עצמנו למרות שמצבים לא תמיד טובים. מה זה הכל לטובה? איך לחשוב כמו בן אדם מצליח? מהי חשיבת לוזרים? איך להצליח בגדול? למה לא לחשוב חיובי?
סיבתיות רעה, סיבתיות טובה, סיבה טובה ותוצאה רעה, סיבה רעה ותוצאה טובה, הכל לטובה, הכל לרעה, איך טוב הופך לרע? איך רע הופך לטוב? השפעת התוצאה על הסיבה, השפעת הסיבה על התוצאה, פירוש ועובדה, טוב ורע, האם זה טוב או רע?
סיבתיות רעה, סיבתיות טובה, סיבה טובה ותוצאה רעה, סיבה רעה ותוצאה טובה, הכל לטובה, הכל לרעה, איך טוב הופך לרע? איך רע הופך לטוב? השפעת התוצאה על הסיבה, השפעת הסיבה על התוצאה, פירוש ... חיובי ביותר, האדם עשוי להתחיל להאמין שכל האירוע, כולל החלק השלילי, הוא טוב. במצב כזה האדם יכול להגיע למסקנה הכל לטובה, כלומר, האירוע השלילי הופך בעצמו לטוב, פשוט בגלל שהתוצאה הסופית חיובית. מצד שני, יכול להיווצר מצב הפוך שבו הסיבה ... שקרו לו, ואלה משפיעים באופן עמוק על האופן שבו הוא מפרש את המציאות כטובה או רעה. מה משמעות הביטוי הכל לטובה על פי אליעד כהן? אליעד מבהיר כי הביטוי הכל לטובה הוא למעשה ביטוי לפרשנות אישית שהאדם מעניק לאירועים. האדם נתקל באירוע שלילי, אך התוצאה הסופית של האירוע היא חיובית, ... ישיר ביניהם. היכולת להסתכל על המציאות מנקודות מבט שונות מדגישה את המורכבות ואת הסובייקטיביות של המושגים טוב ורע. האם הכל לטובה או לרעה? איך דבר טוב הופך לרע? מה ההבדל בין סיבה לתוצאה? האם התוצאה קובעת אם הסיבה טובה? איך המוח מפרש אירועים שליליים וחיוביים? מה המשמעות של הכל לטובה? כיצד סיבתיות משפיעה על פרשנות המציאות?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על הטוב, להודות על הרעה, להודות על מה שיש, השגחה פרטית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל לטובה?, האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: האם הכל לטובה?, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לזוגיות, מאמן אישי לקשב וריכוז, יועץ פילוסופי בנושאי האם הכל לטובה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.7969 שניות - עכשיו 23_08_2025 השעה 03:03:46 - wesi1