אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האם להודות על מה שיש? ✔איך להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:47איך להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על הטוב, להודות על הרעה, להודות על מה שיש, השגחה פרטית
למה אנחנו לוקחים כמובן מאליו את מה שיש לנו?

אליעד כהן מסביר את התופעה שבה אדם לוקח כמובן מאליו את מה שיש לו, באמצעות דוגמה פשוטה אך משמעותית: אדם שיש לו רגליים ומתפקד ביום - יום, בדרך כלל אינו מודע להנאה או לשמחה מיוחדת מעצם העובדה שיש לו רגליים. האדם פשוט מתנהל כרגיל, ורואה את המצב הזה כמציאות מחויבת וברורה מאליה. לעומת זאת, אם יום אחד יקרה מצב קיצוני כמו תאונה ויחתכו לו רגל, האדם יחווה סבל רב. במקרה זה פתאום הרצון "שיהיו לי רגליים" מתעורר בכל עוצמתו, כי נוצר פער בין המציאות לרצון. אדם שלא העריך קודם את רגליו ולא חשב על כך כלל, פתאום יחוש את חוסר הרגליים כסבל קשה ובלתי נסבל.

מדוע אנחנו לא נהנים מהדברים הבסיסיים בחיים?

אליעד כהן מסביר שכדי ליהנות ממשהו, חייב להיות רצון מודע אליו. כל עוד המציאות תואמת את הרצון באופן קבוע וללא התנגדות, האדם אינו מרגיש כלל שהוא רוצה משהו מיוחד, ולכן גם אינו נהנה באופן יוצא דופן. לעומת זאת, כשיש התנגדות והאדם חושב שהוא עומד לאבד דבר מסוים, הוא נהיה מודע לרצון, והמודעות הזו מאפשרת גם הנאה. הדוגמה שניתנת לכך היא ביקור במקום בו יש אנשים שנפגעו ואיבדו את הרגליים שלהם, כאשר אדם נחשף למציאות אחרת, הוא עשוי להעריך מחדש את הרגליים שלו, אבל עם ההערכה תבוא גם חרדה ופחד לאבד את הדבר היקר הזה.

איך יכול להיות שאנחנו סובלים מאובדן דבר שמעולם לא נהנינו ממנו?

אליעד עונה על השאלה הזאת על ידי הסבר מעמיק על כך שהרצון שלנו שיהיו לנו דברים מסוימים קיים באופן סמוי גם כאשר אנחנו לא מודעים לו. למשל, הרצון שיהיו לנו רגליים בריאות מתקיים באופן לא מודע בפעולות יום - יומיות כגון הליכה לעבודה, שמירה על הבריאות וכדומה. כל עוד המצב מתקיים ללא בעיות, הרצון קיים אך אינו מודע. ברגע שנוצר חוסר או איום, הרצון מתפרץ ועולה למודעות, והאדם מרגיש סבל חזק. הרצון היה קיים כל הזמן, אך רק בעת הקונפליקט עם המציאות הוא הופך למודע.

האם אפשר ליהנות יותר מהמציאות שלנו כפי שהיא?

אליעד מסביר שכן, אפשר ליהנות יותר מהמציאות כפי שהיא, אך זה דורש שינוי בתפיסת המצב שלנו מ"מחויב" ל"אפשרי". אדם יכול לחשוב שאולי לא יהיו לו רגליים יום אחד, מה שיכול לעורר בו הכרת תודה גדולה על כך שיש לו רגליים כרגע. אלא שעם ההכרה הזו מגיעה גם חרדה שאולי הדבר הזה יילקח ממנו בעתיד. אליעד מציין שבכדי להגיע לשיא ההנאה, אדם חייב לעבור דרך חוויה של חרדה או חשש מאובדן, שכן הנאה משמעותית נוצרת רק בעקבות מודעות לקיום של רצון עמוק.

איך ההסבר הזה קשור לרצונות אחרים בחיים?

אליעד נותן כדוגמה את נושא המין: כשאין לאדם מין הוא מרגיש חוסר וסבל ניכר, אך כאשר המין זמין באופן שוטף וקבוע, ההנאה ממנו אינה מורגשת באותה עוצמה, אלא נתפסת כדבר רגיל ומובן מאליו. כדי להגביר את ההנאה, צריך ליצור מצב שבו האדם מודע לחוסר שלו ולרצון שמתמלא. ככל שהחוסר יותר גדול, כך גם ההנאה ממילוי הרצון גדולה יותר.

מדוע אנשים מאמינים אומרים תודה לאלוהים על נס אך מתעלמים מאסונות?

כדי להסביר את זה, אליעד נותן דוגמה של כלב שמקבל מכה עם מקל אך לא יודע מי מכה אותו, ובאותו זמן האדם שמכה אותו נותן לו גם אוכל. הכלב לא יודע שמי שנותן לו אוכל הוא גם זה שמכה אותו, ולכן הוא מודה לאדם על האוכל ולא מתייחס למכה כמשהו שקשור אליו. אליעד משווה זאת לאנשים דתיים שכאשר קורה אסון, כמו פיגוע, הם מודים לאלוהים על כך שניצלו אך מתעלמים מכך שאלוהים, לפי אמונתם, אחראי גם לפיגוע עצמו. אליעד מוסיף ומחדד עם דוגמה נוספת: מחבל שדוקר אדם ומשאיר אותו חי בכוונה, האם האדם יודה למחבל על כך שלא הרג אותו או יבוא אליו בטענות מדוע דקר אותו מלכתחילה? באותו אופן, נשאלת השאלה איך אפשר להודות לאלוהים על הישועה כשאלוהים, לפי אותה השקפה, הוא גם זה שאיפשר את המצב הקשה מלכתחילה.

האם סבל הכרחי כדי ליהנות ממה שיש לנו?

אליעד מסכם ואומר שהיכולת שלנו ליהנות תלויה באופן מלא בעוצמת החיסרון והרצון המודע לנו כלפי הדברים בחיינו. כל עוד אנחנו לא חווים התנגדות למציאות, אין לנו מודעות מלאה לרצונות שלנו, ולכן ההנאה נשארת ברמה נמוכה או לא מורגשת בכלל. סבל או חשש מפני אובדן הוא תנאי שמאפשר לנו לחוות את ההנאה מהדברים שנראים לנו מובנים מאליהם. מצד שני, הוא מזהיר שגם המודעות הזו מביאה עמה חרדה וחששות.
כיצד נוצרת השאלה על ליהנות ממה שיש לעומת לסבול כשלוקחים אותו?

בשאלה הראשונית מתוארת סיטואציה של אדם שיש לו רגליים, אך הוא לוקח אותן כמובן מאליו ולא חווה הנאה מיוחדת מעצם קיומן. לעומת זאת, אם יחתכו לו את הרגל, הוא יסבול סבל רב. בהמשך מועלת הטענה שעל אף שאדם לא חווה שמחה על כך שיש לו רגליים באופן שוטף, ברגע שיחתכו לו את הרגל, הוא ירגיש בחסרונן ויחווה רצון גדול לכך שהן יחזרו.

מדוע סובלים יותר כשמשהו חסר מאשר נהנים ממנו כשהוא קיים?

אליעד מסביר שכדי להרגיש הנאה ממילוי רצון, צריך להיות קודם חיסרון ורצון מודע. כאשר לרוב האנשים יש רגליים, הם תופסים זאת כמשהו "מחויב" או טבעי, ולכן אין תשומת לב לרצון הזה, כי אין התנגדות בינם לבין המציאות. רק כאשר מתעורר איום על הרגליים או יש אפשרות ממשית לאבד אותן, האדם מתחיל לשים לב לרצון שיהיו לו רגליים, ואז גם מתלווה לכך פחד. מצד אחד, זה עלול להגביר את החרדה, אבל מצד שני, זה מאפשר לאדם לחוות הנאה גדולה יותר מעצם היותו עם רגליים.

איך בכל זאת קורה שסובלים מאובדן רגל למרות שלא נהנו ממנה קודם?

נשאלת שאלה נוספת: אם ביום - יום אדם כלל לא חווה שמחה מיוחדת על רגליו, מדוע הוא בכל זאת יחווה סבל עצום אם יחתכו לו את הרגל? התשובה היא שבאופן תת - מודע הרצון "שיהיו לי רגליים" כן קיים. האדם עושה במהלך יומו פעולות שמושתתות על כך שיש לו רגליים (הוא הולך, מתנייד, עובד וכדומה). הרצון אמנם אינו מורגש כל עוד הוא מתמלא ללא מאמץ, אך ברגע שנוצרת סתירה בין הרצון למציאות (למשל חשש או מצב ממשי של אובדן רגל), הרצון הזה מתפרץ במלואו וגורם לסבל.

האם אפשר ליהנות יותר מהדברים הקיימים?

כדי להפיק הנאה גדולה יותר ממה שיש כבר עכשיו, אליעד מציין שאפשר להפוך את המחשבה שדבר מסוים הוא "מחויב" למחשבה שדבר זה הוא רק "אפשרי". לדוגמה, אפשר לבקר במקומות שבהם רואים אנשים שחסרה להם רגל, וכך להיזכר בכך ששום דבר אינו מובן מאליו. אולם, לצד ההנאה שבאה מלהעריך יותר את המצב הקיים, נכנסת גם חרדה או חשש שהדבר המוערך ייעלם.

כיצד ההבנה הזו מתקשרת למילוי רצונות אחרים?

בשיחה מוזכרת גם הדוגמה של מין, או של פעולות אחרות שהאדם לוקח כ"מובן מאליו". הכוונה היא שכדי להגיע לשיא חוויית המילוי, האדם צריך ליצור לעצמו באופן כלשהו חיסרון חזק, שכשמתמלא, מעניק שמחה גדולה. החיסרון הזה יכול להתעורר ברגע שיש איום על הדבר או כשהאדם מתבונן בחלופות קשות יותר.

איך מתקשרת כאן הדוגמה של הכלב והמחבל להשקפה הדתית?

נוסף על כך, מובאת דוגמה על כלב שמקבל מכה ממקל מאחור ולא רואה מי הכה אותו. אם הכלב חושב שהאדם שלידו רק נותן לו אוכל, הוא לא יראה בו את הגורם למכה. זה הוביל לדיון על תפיסות דתיות מסוימות, לפיהן אם מתרחש פיגוע או אסון, מתייחסים אליו כאל "מעשה שאינו קשור" לאלוהים, אבל כשיש הצלה קטנה או "נס" - מודים לאלוהים. אליעד מצביע על כך שאם מייחסים הכל לאותו גורם, הרי שגם הפיגוע וגם ההצלה הם באחריות האל, וכך עולה השאלה הלוגית איך אפשר להודות לאל שחולל גם את האסון וגם את הישועה. ניתנת גם הדוגמה של מחבל שדוקר מישהו, ואז מחליט לא לדקור אותו למוות - האם ראוי להודות למחבל על כך שהשאיר אותו בחיים, או לבוא אליו בטענות על עצם הדקירה מלכתחילה. ההקבלה היא לשאלה מדוע אומרים "תודה לאלוהים" על נס שנעשה, כאשר הוא - הוא שאיפשר את הבעיה מלכתחילה, לפי אותה אמונה.

מהי השורה התחתונה?

השורה התחתונה היא שההנאה שלנו ממשהו תלויה בעוצמת הרצון והחיסרון שיש לנו כלפיו. כל עוד לא מרגישים איום או אפשרות ממשית לאובדן, אנחנו לא מבחינים בכך שהרצון הזה חי בנו. לכן אנחנו לא חווים שמחה תמידית על דברים מובנים מאליהם, כמו רגליים. אבל ברגע שנוצרים תנאים של איום ואפשר לחוות את ההפך, נפתח פתח להנאה (וגם לפחד). במקביל, ישנם הסברים רחבים יותר הנוגעים לאמונה באלוהים, ליחס שבין סבל להודיה, ולכך שלעתים אנשים מייחסים לאל רק את הנס החיובי ומתעלמים מקיומו במצבים השליליים.
ש: נגיד אני לוקח באופן יחסי כמובן מאליו את זה שאני יש לי רגליים שיש לי רגל ואני משתמש בזה וזה משמש אותי, עכשיו אני לא נהנה מזה באופן מיוחד אני לוקח את זה כמובן מאליו.

אליעד: אוקי.

ש: עכשיו אם יחתכו לי את הרגל ואני ארגיש בה חיסרון שאין לי רגל.

אליעד: אפילו אם תכאב לך הרגל.

ש: אני מאוד אסבול מזה.

אליעד: אוקי.

ש: אני מאוד אסבול מזה.

אליעד: אז השאלה שלך איך אתה יכול לגרום לעצמך ליהנות מזה שיש לך רגל כאילו לא היה לך רגליים והחזירו לך אותן, לא זאת לא השאלה.

ש: זאת כן השאלה זאת המהות של השאלה.

אליעד: חשבתי שתגיד לא זאת לא השאלה ואז תגיד שזאת השאלה אחר כך בכל מקרה.

ש: זהו כאילו השאלה היא אחרת אבל זאת בעצם אותה שאלה כאילו כי אנחנו הרבה מדברים על זה שזה באופן יחסי כמה שאתה סובל או שאתה סובל כפי כמה שאתה נהנה מהדבר וכו'.

אליעד: אז תראה השאלה היא מה האמת אתה אומר נגיד שיש לך רגליים ואתה רוצה ליהנות מהן כמו מישהו שאמרו לו שצריך להוריד לו את הרגליים ואז שמו לו רגליים או נגיד מישהו שנחתכו לו הרגליים והחזירו לו אותן, התשובה היא למה זה טוב זאת אומרת מה זה משנה כאילו כי בסופו של דבר כדי ליהנות את צריך שבאמת שיהיה לך רצון ושהוא יתמלא אבל זה יכול להיות כל רצון זה גם יכול להיות משהו שכרגע אין לך אותו ושיהיה לך אותו זה לא חייב להיות דווקא, אני יכול לתת לך תשובה לזה אני תכף אתן לך לזה תשובה אבל בגדול זה לא מחויב כדי ליהנות כי אתה גם יכול ליהנות מרצונות אחרים שמתמלאים.

עכשיו אם אתה רוצה ליהנות מעצם זה שיש לך רגליים פשוט אתה צריך להפוך את המחשבה שאומרת שזה שיש לך רגליים זה מחויב לאפשרית, איך עושים את זה על ידי זה נגיד שתלך למקום קוטעים לאנשים רגליים יש את המקום של אנשים פצועים, המחויב הוא שהמחשבה שאומרת "מחויב שיהיה לי רגליים" תהפוך לאפשרית ואז אתה תהנה מזה שיש לך רגליים אבל מה החיסרון בזה שחלק מההנאה שלך נובעת מזה שאתה חושב שמחויב שיהיה לך רגליים כי אם תחשוב שזה אפשרי גם תבוא לך חרדה עם זה, אתה אומנם תשמח מזה שיש לך רגליים אבל תפחד שיורידו לך את הרגליים אבל מצד שני אתה תהנה מזה שיש לך רגליים.

ש: השאלה בדיוק הפוכה.

אליעד: זה מה שרציתי שתביא שאלה הפוכה.

ש: אם חותכים את הרגליים למה יהיה לי רע מזה אם אני לוקח את זה כמובן מאליו שיש לי רגליים.

אליעד: לא הבנתי.

ש: אם חותכים לי רגל למה שיהיה לי רע מזה אם כל החיים לקחתי את זה כמובן מאליו זה אני לא נהנה מזה.

אליעד: לך יש רצון לא, הבנתי הוא שואל שאלה אחרת הוא אומר בשביל להרגיש רע צריך שתהיה התנגדות רצון אבל אם ביומיום אתה לא חווה שמחה מזה שיש לך רגליים אז איך חווית את זה מזה שאין לך רגליים, אז מה האמת.

ש: אם לא אכפת לי מזה שיש לי.

אליעד: יש כמה תשובות שאפשריות תשובה אחת אומרת שנגיד יש לך רצון מודחק שיהיה לך רגליים אני מניח שאפילו מזה שאתה הולך לעבוד זה בשביל בסופו של דבר שיהיה לך רגליים בריאות, כאילו סתם כאילו הרבה פעולות במשך היום נובעות מזה שאתה רוצה שיהיו לך רגליים בריאות נכון?

ש: כן.

אליעד: אז זאת אומרת אתה כן מתחזק ביום בתת מודע את הרצון של "אני רוצה שיהיו לי רגליים, אני עובד כדי להיות בריא כדי לא למות" אתה לא שמח מזה שאתה חי אבל מצד שני אתה עושה הרבה דברים כדי לא למות אז קודם כל הרצון הזה הוא כן נמצא שם זה לא שהוא לא נמצא שם ודבר שני שאפשר להגיד שזה כל רגע לגופו, כאילו ברגע שאין לך רגל אז הרצון הזה מתעורר מאיפשהו אבל כל הזמן שיש לך אתה לא מעריך אותו. ומה האמת שאם יגידו לך שצריך להוריד לך את הרגל ואז יגידו לך "טוב לא צריך" אתה פתאום תהנה מזה שיש לך רגל.

ש: זה נכון אבל שגם הרצון מתלבש בצורות כל מיני צורות זה שאתה אולי לא שמח ספציפית שיש לך רגליים אבל זה יכול להיות חבוי בתוך דברים אחרים שאתה עושה אם אתה שמח נניח לדוגמה לרכב על אופניים, אתה מבסוט לרכב על אופניים או מבסוט שאתה אז יש לך את הרגליים בפנים.

אליעד: לא אבל אני אומר שהרצון שיהיה לו רגליים זה רצון שביומיום קיים כחלק מתהליכים אחרים.

ש: כן זה מה שאמרתי.

אליעד: לא נגיד שהוא הולך לרכב על אופניים כדי לחזק את הרגליים.

ש: לא כדי לחזק את הרגליים.

אליעד: לא אז אני אמרתי משהו אחר אמרתי המחשבה שאומרת "אני רוצה שיהיה לי רגליים" היא המהות של הרבה מאוד מהמחשבות הנוספות שהוא עושה במשך היום מה שאומר שהיא נמצאת שם כל הזמן רק אין קונפליקט בינה לבין המציאות לכן אתה לא מודע לקיומה. זה כמו נגיד על משהו שברגע שהוא מחויב וכאילו אין לו הפך אז לא מרגישים אותו, זה דומה לזה אוקי זה כאילו כמו יש לך רצון מאוד חזק שיהיה לך רגליים אבל יש לך רגליים ולמחשבה שאומרת "יש לי רגליים" אין הפך אז בגלל שאין לה הפך, כאילו זה שאתה לא חווה את ההפך שלה לכן אין משמעות ל - "יש לי רגליים" לכן אתה לא נהנה מזה שיה לך רגליים. הלאה תמשיך.

ש: אנחנו דיברנו על התופעה הזאת שכשהרצונות שלנו מתמלאים רצונות מסוימים אז כאילו יש חוויה שזה כאילו רגיל וככה זה אמור להיות זה לא איזה שמחה מיוחדת אלא זה הרגיל ככה זה אמור להיות אבל כשאין לנו את זה אז זה סבל נוראי, כמו לדוגמה אתה מבין מה אני אומר.

אליעד: אוקי.

ש: נגיד כמו במין אומרים את זה הרבה שאין לך את זה אז זה ממש חסר וכשיש לך את זה אז זה פשוט אז זה בסדר ככה זה אמור להיות כאילו החיסרון מרגיש נוראי אבל כשהוא מלא אז זה הרגיל זה לא איזה הנאה מטורפת, זה כמו יש את המאוזן שהוא רגיל ויש בורות אבל אין פער.

אליעד: מה זאת אומרת?

ש: אין יתרון.

אליעד: אני אגיד לך משהו אחר אם אתה רוצה ל - peak של מילוי רצון אתה צריך איכשהו ליצור לך איזה חיסרון מאוד גדול.

ש: בדיוק כלומר.

אליעד: זה המשחק מה לעשות אם לא תהיה בחרדה לא תוכל לשמוח מכך, עובדתית אם אתה רוצה ליהנות מזה שאתה בריא לך תראה אנשים חולים ואתה יותר תשמח מזה שאתה בריא אתה גם יותר תפחד להיות חולה אבל אתה גם יותר תשמח מזה שאתה בריא כי אם אתה מזעזע את המחשבה שאומרת "אני חייב להיות בריא" אז 1. נהיית מחשבה "אולי אני אהיה חולה ואז רע לי", 2. "אני בריא ואז טוב לי" זאת האמת.

ש: או שבכלל תרגיש רגשי אשמה שאתה בריא אם אתה רואה את כולם חולים.

אליעד: או שבכלל תרגיש רגשי אשמה ובכלל תרגיש רגשות ערך "איך אלוהים אוהב אותי ולא אותם" או נגיד פיגוע שאחרים נפגעים ואתה לא אתה אומר "תראה איך אלוהים אוהב אותי איזה נס הוא עשה" כמו כלב נגיד שאתה נותן לו מכה, בא נגיד ניקח כלב נגיד אתה הולך לכלב ואתה נותן לו מכה עם מקל עכשיו אם הכלב ראה שאתה נתת לו את המכה עם המקל הוא ישנא אותך אבל נניח נגיד שהמקל היה מאחורה ואתה כאילו נותן לו אוכל ואתה נותן לו מכה עם מקל מאחורה והוא לא ידע שאתה נתת לו את המכה אז הוא לא שונא אותך.

אבל מצד שני אתה יכול לתת לו מכות עם מקל אבל בגלל שהוא לא ראה אותך מחזיק את המקל הוא לא ידע שזה אתה אבל אז הוא עוד יכול להגיד לך תודה על זה שכאילו הצלת אותו מזה שהרבצת לו קודם. אוקי זה כאילו כמו דתיים נגיד שקורה איזה נס.

ש: מכה מהשמיים.

אליעד: בדיוק זה בדיוק הדתיים, מה הדתיים עושים אותו דבר אם יש איזה פיגוע "וואלה איזה נס קרה תראה רק שלושה הרוגים, תראה היה נס איך ניצלתי" זה כאילו הפיגוע זה לא מאלוהים ההצלה זה מאלוהים" אדוני גם הפיגוע מאלוהים וגם ההצלה מאלוהים אז הוא גם נתן לך וגם הרג את השלושה הפצועים, הוא גם פצע אותך והוא גם החליט לא לפצוע אותך קשה. אם בא מחבל ודוקר אותך ואומר לך "אני משאיר אותך בחיים" אתה תגיד "איזה מחבל רחמן תודה למחבל" אם בא מחבל ודוקר אותך עשר פעמים ואומר לך "תקשיב אני לא דוקר אותך בלב כי אני רוצה שיצילו אותך אחר כך" אתה תגיד "תודה רבה למחבל איזה מחבל צדיק".

"מה פתאום הוא דקר אותי הוא לא היה צריך לדקור אותי בכלל אבל אלוהים שעשה לך אבל אלוהים נגיד לו תודה שהמחבל לא דקר אותי עשרים פעמים רק עשר" ומי שלח אותו לדקור אותך עשר פעמים לא אלוהים, אז אם הוא יהיה דתי הוא יסובב את זה "לא זה בגלל העוונות שלי בכלל בגל העוונות שלי המחבל דקר אותי בגלל העוונות ואלוהים הציל אותי למרות העוונות" ומי גרם לך לעשות את העוונות "זה היצר הרע שלי הבחירה החופשית שלי ומי נתן לי בחירה חופשית? אלוהים, למה הוא נתן לי בחירה חופשית כי הוא טוב והוא רצה לעשות לי טוב".

"אז הוא טוב ורצה לעשות לי טוב ולכן נתן לי בחירה חופשית כדי שאני אעשה רע והוא לא יכול היה לקמבן איזה קומבינה שלעשות לי טוב בלי כל המהלך הזה? לא הוא היה חייב להעביר אותי את המהלך של ניסיונות ושאני אעשה רע ושהוא ייתן לי עונשים ושהוא יציל אותי מהמחבל" וזה אלוהים אין לו איזה דרך קיצור לעשות לך טוב בלי כל המסלול ייסורים המפרך "לא זה נסתרות דרכי האל" אז נסתר גם אופיו של האל ואתה לא בהכרח יודע שהוא טוב ורע וכו'.
הגזמה לשאול שאלות תודה לאלוהים שלילי האם להודות על מה שיש כאב להודות על הנס קונפליקט עם המציאות התמודדות עם חרדות פחדים חיוביות אהבה איך לא לקחת כמובן מאליו איך לאהוב איך לאהוב את מה שיש איך להעריך איך להעריך את מה שיש האם להודות על מה שיש הכל לטובה הערכה השגחה פרטית לא לקחת כמובן מאליו לא מובן מאליו לאהוב לאהוב את מה שיש להודות להודות על הטוב להודות על הנס להודות על הקיים להודות על הרעה להודות על מה שיש להעריך להעריך את מה שיש לקחת לקחת כמובן מאליו מובן מאליו ניסים
תודה, למה לא להודות על מה שיש? למה לא להודות על הטוב? האם להכיר תודה? מה רע בהכרת תודה? בלי תודה, בלי סליחה, בלי בבקשה, אין יותר טוב מרע, למה לא להגיד תודה על מה שיש? האם להודות על מה שיש? בלי תלונות, מודה אני לפניך, חשיבה חיובית
תודה, למה לא להודות על מה שיש? למה לא להודות על הטוב? האם להכיר תודה? מה רע בהכרת תודה? בלי תודה, בלי סליחה, בלי בבקשה, אין יותר טוב מרע, למה לא להגיד תודה על מה שיש? האם להודות על מה שיש? בלי תלונות, מודה אני לפניך, חשיבה חיובית
... למה לא להודות על מה שיש? למה לא להודות על הטוב? האם להכיר תודה? מה רע בהכרת תודה? בלי תודה, בלי סליחה, בלי בבקשה, אין יותר טוב מרע, למה לא להגיד תודה על מה שיש? האם להודות על מה שיש? בלי תלונות, מודה אני לפניך, חשיבה חיובית האם כדאי להכיר תודה על מה שיש? אליעד כהן מדבר בהרצאה זו על נושא הכרת התודה. הוא מציג את הרעיון של הכרת תודה למציאות עצמה, ...
התמודדות עם חרדה, טיפול בפחדים, שיטות טיפול בפחד, לא להודות על מה שיש, לא לומר תודה על מה שיש, לא לאהוב את מה שיש, שיטות לטיפול בחרדה, איך להתמודד עם חרדה?
התמודדות עם חרדה, טיפול בפחדים, שיטות טיפול בפחד, לא להודות על מה שיש, לא לומר תודה על מה שיש, לא לאהוב את מה שיש, שיטות לטיפול בחרדה, איך להתמודד עם חרדה?
... טיפול בפחדים, שיטות טיפול בפחד, לא להודות על מה שיש, לא לומר תודה על מה שיש, לא לאהוב ... או ביטחון, היא להתמקד בחצי הכוס המלאה ולהודות על מה שיש. אך אליעד כהן טוען שדווקא הגישה ... - לראות את מה שיש ולא את מה שאין, להודות על מה שיש ולנסות לשנות את זווית ההסתכלות. אך ... הזו באמת עוזרת? מה הבעיה בגישה של להודות על מה שיש? לכאורה, לומר תודה על מה שיש נראה ... אוכל להתמודד. למה בכל זאת ממליצים להודות על מה שיש? הרעיון של להודות על מה שיש נועד להסיט את הפוקוס מהשלילי ולמנוע ... או גם מגדיל את החרדה. למה כי תודה להודות על מה שיש להגיד אלוהים תודה לך ש... זה בעצם ...
אהבה - איך לגרום למישהו לאהוב אותך / להתאהב בך / לרצות אותך? זוגיות מוצלחת / מערכות יחסים / למצוא אהבה
... - איך לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב בך לרצות אותך? זוגיות מוצלחת מערכות יחסים למצוא אהבה ובו יתבאר העניין של אהבה ושל התאהבות במערכות יחסים שונות. ויתבאר, כיצד נוצרת אהבה? וכיצד באפשרותו של האדם, לגרום לאדם אחר, לאהוב אותו ולהתאהב בו? ועוד. וכדי להבין כיצד לגרום למישהו לאהוב אותך, לשם כך, ראשית כל יש להבין, את מה אוהב האדם ולמה? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי טבע האדם, הוא לאהוב את עצמו. וגם כאשר האדם אוהב את זולתו, הרי שזה בגלל, שאהבתו של האדם לזולתו, גורמת לו לעצמו להרגיש טוב יותר. את מה אוהב האדם? תשובה: את מה שגורם ... את מה שגורם לו להרגיש טוב. ואם תגרום למישהו להרגיש טוב, והוא יבין שאתה גורם לו להרגיש טוב, הדבר הזה יגרום לו לאהוב אותך. משום, שכל אדם רוצה להרגיש טוב יותר, ולכן הוא נמשך ונקשר, למה שגורם לו להרגיש טוב. ולכאורה יש לשאול: אם באמת האדם אוהב את מי שגורם לו ... המודע שלו בדרך כלשהי, שהאהבה לא מספיק אמיתית. והדבר הזה פוגע בו וגורם לו אפילו לכעוס ולשנוא, את אלו שמנסים לאהוב אותו. מאחר, שבתוכו הוא מרגיש פגוע, מכך שאוהבים אותו רק עם תנאים וכיוב. והדברים האלו מתרחשים כולם, בתוך תת המודע של האדם, גם אם הוא לא מודע להם. ... כאשר מחמיאים למישהו על משהו חיצוני, למרות שזה טוב ויפה ונחמד, עדיין יש כאן גם מסר סמוי, שגורם לאדם דווקא לא לאהוב את עצמו באמת, אלא רק בגלל סיבות חיצוניות כלשהן. ומזה האדם מנסה להתרחק. יחד עם זאת בוודאי שהאדם כן רוצה להרגיש טוב אמיתי. ולכן, אם תצליח לגרום למישהו לאהוב את עצמו באמת, בלי קשר לסיבות חיצוניות כלשהן. על ידי זה הוא יאהב גם אותך באמת. כי נתת לו את הדבר החשוב ביותר שאליו הוא שואף. ואיך לגרום למישהו לאהוב את עצמו באמת? תשובה: שלב ראשון עליך לאהוב את עצמך באמת. אין דרך קיצור. אם לא תצליח לאהוב את עצמך באמת, לא תצליח לגרום לאף אחד אחר, לאהוב את עצמו באהבה עצמית אמיתית. לכל היותר, תצליח לגרום לו לאהוב את עצמו, בגלל סיבות חיצוניות כלשהן, שזו כמובן לא אהבת אמת כנל. ולכן, בשלב הראשון, על האדם לנסות להגיע לאהבה עצמית אמיתית כלפי עצמו. בשלב השני, עליך לאהוב את זולתך באהבה אמיתית, שאינה תלויה בדברים חיצוניים כלשהם. אחרי שתאהב עצמך באמת, תבין מהי אהבה עצמית אמיתית, ותהיה מסוגל לאהוב גם את זולתך באמת. ואז, בשלב השלישי עליך לגרום לזולתך לאהוב את עצמו באמת, מאותן הסיבות, שבגללן אתה אוהב אותו אהבה אמיתית. זא, כאשר אתה אוהב מישהו באמת ולא בגלל סיבות חיצוניות כלשהן, הרי שאתה אוהב אותו, בגלל שאתה מסתכל על הפנימיות שלו ולא על החיצוניות שלו. ועליך לנסות לגרום גם לזולתך, לאהוב את עצמו באמת. על ידי זה שתגרום גם לו, להסתכל על הפנימיות של עצמו, עד שגם הוא יאהב את עצמו, באהבה שלא תלויה בסיבות חיצוניות. וככל שאתה באמת אוהב מישהו אחר בלי תנאים, כך גם תת המודע שלו קולט את המסר הזה ומפנים את המסר הזה אל תוכו. ואם תצליח לגרום לזולתך לאהוב את עצמו באמת, בגלל הפנימיות שלו ולא רק בגלל החיצוניות שלו, הדבר הזה יגרום לו לאהוב גם אותך באמת. משום, שאתה יוצר אצלו תחושת טוב אמיתי, שלא תלויה בסיבות חיצוניות כלשהן. אהבה, יוצרת אהבה. אהוב את עצמך ואת זולתך, והוא יאהב גם ... חברך באמת, הוא ירגיש את זה בתוכו, וממילא גם הוא יאהב אותך. לסיכום: אהוב את עצמך. אהוב את זולתך. גרום לזולתך, לאהוב את עצמו כפי מה שאתה אוהב אותו. וככל שתצליח לעשות זאת טוב יותר, כך הוא יאהב את עצמו טוב יותר, וגם אותך, בתור זה שגורם לו לאהוב את עצמו טוב יותר. ועוד באותו העניין. אם מישהו מעניק לך מעצמו משהו, ואתה דוחה את זה, אתה בעצם פוגע בו, וגורם לו לא לאהוב את עצמו ולא להרגיש טוב עם עצמו, וממילא הוא גם לא יאהב אותך. ולהפך, אם מישהו מעניק לך משהו ואתה מעריך את זה, זה גורם לו לאהוב את עצמו יותר ולהרגיש עם עצמו טוב יותר, ועל ידי זה הוא יאהב אותך יותר. משום, שאתה גורם לו להרגיש עם עצמו טוב יותר. ...
אהבה / זוגיות - איך לגרום למישהו לאהוב אותך / להתאהב בך / לרצות אותך? התאהבות / מערכות יחסים / למצוא זוגיות / למצוא אהבה
... זוגיות - איך לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב בך לרצות אותך? התאהבות מערכות יחסים למצוא זוגיות למצוא אהבה ובו יתבאר, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לגרום למישהו להתאהב בך? איך לגרום למישהו לרצות אותך? איך לגרום למישהו לא לשקר לך? איך לגרום למישהו, לומר לך את כל האמת ורק את האמת? תשובה: קיימת רק דרך אחת לגרום למישהו אחר לאהוב אותך באמת. איך? על ידי זה שתגרום לאדם האחר, לאהוב את עצמו יותר. הסבר: כל אדם, מחפש אהבה. אדם רוצה, לאהוב את עצמו. אדם אוהב, כי אהבה, גורמת לו לאהוב את עצמו. אנשים אוהבים, לאהוב את עצמם. ברגע שמישהו גורם לאדם, לאהוב את עצמו יותר, הוא אוטומטית נקשר, למי שגורם לו לאהוב את עצמו יותר. וזה לא ממש תלוי באדם. האדם תמיד יקשר למי שגורם לו לאהוב את עצמו באמת. ולכן, אם תגרום למישהו לאהוב את עצמו באמת, הוא יאהב גם אותך באמת ובשלמות. ונחדד את העניין: לגרום למישהו לאהוב את עצמו באמת, פירושו, לאהוב את עצמו ללא שום סיבה! אם האדם אוהב את עצמו בגלל סיבות, הרי שהוא לא מספיק אוהב את עצמו. לגרום למישהו לאהוב את עצמו בגלל סיבות כלשהן, זה בעצם לגרום לו לא לאהוב את עצמו באמת. כדי לגרום למישהו לאהוב אותך ולהתאהב בך, עליך לגרום לו לאהוב את עצמו בלי סיבה. אדם שגורם למישהו אחר לאהוב אותו בגלל סיבה כלשהי, הוא בעצם גורם לאדם השני לא לאהוב את עצמו באמת, וזה יוצר אוטומטית רצון להתרחק מהאדם השני. כאשר גורמים למישהו לאהוב את עצמו בגלל סיבות, זה גורם לו בתוך תוכו בתת מודע להרגיש רע עם עצמו. וזה גורם לו לרצות אפילו לשנוא ולהתרחק מהאדם שמשפיע עליו אהבה מזויפת. אדם רוצה לאהוב את עצמו באמת, דהיינו, בלי סיבה. כאשר גורמים לאדם לאהוב את עצמו עם סיבה, זה גורם לו להרגיש רע, גם אם זה נראה אחרת, ואז זה יוצר את מה שנראה ככפיות טובה, או כרעה תחת טובה וכיוב. לעומת זאת, אם גורמים למישהו לאהוב את עצמו באמת בלי סיבה, בסופו של דבר הוא ירגיש אהבה אמיתית כלפי זה שגרם לו לאהוב את עצמו באמת, כי זה מה שהאדם רוצה יותר מכל. איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו ללא סיבה? תשובה: על ידי זה שאוהבים אותו בלי סיבה. כאשר אוהבים מישהו באמת בלי סיבה, ולא רק כלפי חוץ, על ידי זה בסופו של דבר גורמים לו לאהוב את עצמו בלי סיבה. איך לאהוב מישהו בלי סיבה? תשובה: על ידי זה שהאדם אוהב את עצמו בלי סיבה! רק אדם שאוהב את עצמו ללא סיבה, רק הוא מסוגל לאהוב גם אדם אחר בלי סיבה, ורק הוא מסוגל לגרום גם לאדם אחר לאהוב את עצמו בלי סיבה... מה שיגרום בסופו של דבר לאדם השני להתאהב בזה שגרם לו לאהוב את עצמו ללא סיבה. ובאותו עניין: כדי לגרום למישהו לא לשקר לך ולומר לך את כל האמת כפי ...
אהבה עצמית - מהי אהבה עצמית אמיתית? איך להגיע אליה? בגלל מה לאהוב את עצמך?
... עצמית - מהי אהבה עצמית אמיתית? איך להגיע אליה? בגלל מה לאהוב את עצמך? אהבה עצמית = האדם אוהב את עצמו. קיימים 2 סוגים של אהבה עצמית. 1 - אהבה עצמית חיצונית שתלויה בדבר. 2 - אהבה עצמית פנימית שאינה תלויה בדבר. אהבה עצמית ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים בעיות התנהגות אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז של ילדים. ויתבאר, למה ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי אחת מהשאלות הנפוצות ביותר בחינוך ילדים, היא, כיצד לגרום לילד לאהוב את הלימודים? כי נראה, שילדים, לא ממש אוהבים ללמוד בבית הספר. ואף על פי כן, צריך ללמוד בבית הספר. והשאלה הנשאלת היא, למה בעצם ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך בעצם אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים, בבית הספר? ומי שיתבונן היטב בעניין יראה, כיצד מצד האמת, זו טעות לומר שילד לא אוהב ללמוד. כי ילדים, מאוד אוהבים ללמוד. וההוכחה הפשוטה לכך היא, שכל ילד, כל הזמן, ... הילד ככ אוהב ללמוד ולימודים זה ככ כיף עבורו, אז מדוע בעצם, ילדים לא אוהבים את הלימודים של בית הספר? והתשובה שניתן כאן, לאיך לגרום לילד לאהוב את הלימודים, היא בעצם תשובה לעוד שאלה, ששייכת גם לעולמם של המבוגרים. כי גם המבוגרים, צריכים לפעמים ללמוד דברים חדשים. ולא תמיד מתחשק לאדם ללמוד דברים חדשים. והשיטה של איך לגרום לילד לאהוב את הלימודים, היא טובה, גם כדי לגרום לאדם מבוגר, לאהוב ללמוד דברים חדשים? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כל בני האדם בעולם, שואפים כל הזמן, להרגיש כמה שיותר טוב. כי האדם, רוצה להיות מאושר. והאדם מטבעו, מחפש לעשות, את מה שעושה לו טוב. ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2 ולכן גם לדוגמה, ילדים לא מתעניינים בלימודי ... ממילא הוא משתעמם מהלימודים, וממילא הוא לא אוהב את הלימודים של בית הספר. ועכשיו השאלה הנשאלת היא: אז מה הפתרון? ואיך לגרום לילד להתעניין בלימודים? ולאהוב את הלימודים? ולהצליח בלימודים וכולי? ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3
... קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3 והתשובה לשאלה היא, כי כדי לגרום ... שלו, תוך כדי זה שהוא מנסה ליצור אצלו הנאה. כך, שכדי לגרום לילד לאהוב את הלימודים, להשקיע בהם, וממילא להצליח בהם ובמבחנים וכיוב, לשם ... מפיק מכך, זה את השיפור של היכולות האישיות שלו. ומי שרוצה לגרום לילד לאהוב את הלימודים, עליו להתבונן עם עצמו היטב היטב, ולנסות להבין, ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4 והתשובה היא, ... החומר הנלמד, כיצד הוא יוצר הנאה כלשהי ותועלת כלשהי בעולם האמיתי. וניקח לדוגמה, את לימודי ההיסטוריה. ילד, לא אוהב ללמוד היסטוריה. כדי לגרום לו לאהוב את לימודי ההיסטוריה, לשם כך צריך לגרום ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5 וכאשר אנחנו אומרים, שהמורה צריך לנסות להבין, איזו תועלת מביאים הלימודים לו עצמו, הכוונה היא, כיצד הלימודים האלו, משפרים את איכות החיים של ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על הטוב, להודות על הרעה, להודות על מה שיש, השגחה פרטית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האם להודות על מה שיש?, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: האם להודות על מה שיש?, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למנהלים, מאמן רוחני, טיפול אישי מומלץ בתחום האם להודות על מה שיש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 07:38:13 - wesi1