אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על הטוב, להודות על הרעה, להודות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:47איך להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על הטוב, להודות על הרעה, להודות על מה שיש, השגחה פרטית
למה אנחנו לוקחים כמובן מאליו את מה שיש לנו?

אליעד כהן מסביר את התופעה שבה אדם לוקח כמובן מאליו את מה שיש לו, באמצעות דוגמה פשוטה אך משמעותית: אדם שיש לו רגליים ומתפקד ביום - יום, בדרך כלל אינו מודע להנאה או לשמחה מיוחדת מעצם העובדה שיש לו רגליים. האדם פשוט מתנהל כרגיל, ורואה את המצב הזה כמציאות מחויבת וברורה מאליה. לעומת זאת, אם יום אחד יקרה מצב קיצוני כמו תאונה ויחתכו לו רגל, האדם יחווה סבל רב. במקרה זה פתאום הרצון "שיהיו לי רגליים" מתעורר בכל עוצמתו, כי נוצר פער בין המציאות לרצון. אדם שלא העריך קודם את רגליו ולא חשב על כך כלל, פתאום יחוש את חוסר הרגליים כסבל קשה ובלתי נסבל.

מדוע אנחנו לא נהנים מהדברים הבסיסיים בחיים?

אליעד כהן מסביר שכדי ליהנות ממשהו, חייב להיות רצון מודע אליו. כל עוד המציאות תואמת את הרצון באופן קבוע וללא התנגדות, האדם אינו מרגיש כלל שהוא רוצה משהו מיוחד, ולכן גם אינו נהנה באופן יוצא דופן. לעומת זאת, כשיש התנגדות והאדם חושב שהוא עומד לאבד דבר מסוים, הוא נהיה מודע לרצון, והמודעות הזו מאפשרת גם הנאה. הדוגמה שניתנת לכך היא ביקור במקום בו יש אנשים שנפגעו ואיבדו את הרגליים שלהם, כאשר אדם נחשף למציאות אחרת, הוא עשוי להעריך מחדש את הרגליים שלו, אבל עם ההערכה תבוא גם חרדה ופחד לאבד את הדבר היקר הזה.

איך יכול להיות שאנחנו סובלים מאובדן דבר שמעולם לא נהנינו ממנו?

אליעד עונה על השאלה הזאת על ידי הסבר מעמיק על כך שהרצון שלנו שיהיו לנו דברים מסוימים קיים באופן סמוי גם כאשר אנחנו לא מודעים לו. למשל, הרצון שיהיו לנו רגליים בריאות מתקיים באופן לא מודע בפעולות יום - יומיות כגון הליכה לעבודה, שמירה על הבריאות וכדומה. כל עוד המצב מתקיים ללא בעיות, הרצון קיים אך אינו מודע. ברגע שנוצר חוסר או איום, הרצון מתפרץ ועולה למודעות, והאדם מרגיש סבל חזק. הרצון היה קיים כל הזמן, אך רק בעת הקונפליקט עם המציאות הוא הופך למודע.

האם אפשר ליהנות יותר מהמציאות שלנו כפי שהיא?

אליעד מסביר שכן, אפשר ליהנות יותר מהמציאות כפי שהיא, אך זה דורש שינוי בתפיסת המצב שלנו מ"מחויב" ל"אפשרי". אדם יכול לחשוב שאולי לא יהיו לו רגליים יום אחד, מה שיכול לעורר בו הכרת תודה גדולה על כך שיש לו רגליים כרגע. אלא שעם ההכרה הזו מגיעה גם חרדה שאולי הדבר הזה יילקח ממנו בעתיד. אליעד מציין שבכדי להגיע לשיא ההנאה, אדם חייב לעבור דרך חוויה של חרדה או חשש מאובדן, שכן הנאה משמעותית נוצרת רק בעקבות מודעות לקיום של רצון עמוק.

איך ההסבר הזה קשור לרצונות אחרים בחיים?

אליעד נותן כדוגמה את נושא המין: כשאין לאדם מין הוא מרגיש חוסר וסבל ניכר, אך כאשר המין זמין באופן שוטף וקבוע, ההנאה ממנו אינה מורגשת באותה עוצמה, אלא נתפסת כדבר רגיל ומובן מאליו. כדי להגביר את ההנאה, צריך ליצור מצב שבו האדם מודע לחוסר שלו ולרצון שמתמלא. ככל שהחוסר יותר גדול, כך גם ההנאה ממילוי הרצון גדולה יותר.

מדוע אנשים מאמינים אומרים תודה לאלוהים על נס אך מתעלמים מאסונות?

כדי להסביר את זה, אליעד נותן דוגמה של כלב שמקבל מכה עם מקל אך לא יודע מי מכה אותו, ובאותו זמן האדם שמכה אותו נותן לו גם אוכל. הכלב לא יודע שמי שנותן לו אוכל הוא גם זה שמכה אותו, ולכן הוא מודה לאדם על האוכל ולא מתייחס למכה כמשהו שקשור אליו. אליעד משווה זאת לאנשים דתיים שכאשר קורה אסון, כמו פיגוע, הם מודים לאלוהים על כך שניצלו אך מתעלמים מכך שאלוהים, לפי אמונתם, אחראי גם לפיגוע עצמו. אליעד מוסיף ומחדד עם דוגמה נוספת: מחבל שדוקר אדם ומשאיר אותו חי בכוונה, האם האדם יודה למחבל על כך שלא הרג אותו או יבוא אליו בטענות מדוע דקר אותו מלכתחילה? באותו אופן, נשאלת השאלה איך אפשר להודות לאלוהים על הישועה כשאלוהים, לפי אותה השקפה, הוא גם זה שאיפשר את המצב הקשה מלכתחילה.

האם סבל הכרחי כדי ליהנות ממה שיש לנו?

אליעד מסכם ואומר שהיכולת שלנו ליהנות תלויה באופן מלא בעוצמת החיסרון והרצון המודע לנו כלפי הדברים בחיינו. כל עוד אנחנו לא חווים התנגדות למציאות, אין לנו מודעות מלאה לרצונות שלנו, ולכן ההנאה נשארת ברמה נמוכה או לא מורגשת בכלל. סבל או חשש מפני אובדן הוא תנאי שמאפשר לנו לחוות את ההנאה מהדברים שנראים לנו מובנים מאליהם. מצד שני, הוא מזהיר שגם המודעות הזו מביאה עמה חרדה וחששות.
כיצד נוצרת השאלה על ליהנות ממה שיש לעומת לסבול כשלוקחים אותו?

בשאלה הראשונית מתוארת סיטואציה של אדם שיש לו רגליים, אך הוא לוקח אותן כמובן מאליו ולא חווה הנאה מיוחדת מעצם קיומן. לעומת זאת, אם יחתכו לו את הרגל, הוא יסבול סבל רב. בהמשך מועלת הטענה שעל אף שאדם לא חווה שמחה על כך שיש לו רגליים באופן שוטף, ברגע שיחתכו לו את הרגל, הוא ירגיש בחסרונן ויחווה רצון גדול לכך שהן יחזרו.

מדוע סובלים יותר כשמשהו חסר מאשר נהנים ממנו כשהוא קיים?

אליעד מסביר שכדי להרגיש הנאה ממילוי רצון, צריך להיות קודם חיסרון ורצון מודע. כאשר לרוב האנשים יש רגליים, הם תופסים זאת כמשהו "מחויב" או טבעי, ולכן אין תשומת לב לרצון הזה, כי אין התנגדות בינם לבין המציאות. רק כאשר מתעורר איום על הרגליים או יש אפשרות ממשית לאבד אותן, האדם מתחיל לשים לב לרצון שיהיו לו רגליים, ואז גם מתלווה לכך פחד. מצד אחד, זה עלול להגביר את החרדה, אבל מצד שני, זה מאפשר לאדם לחוות הנאה גדולה יותר מעצם היותו עם רגליים.

איך בכל זאת קורה שסובלים מאובדן רגל למרות שלא נהנו ממנה קודם?

נשאלת שאלה נוספת: אם ביום - יום אדם כלל לא חווה שמחה מיוחדת על רגליו, מדוע הוא בכל זאת יחווה סבל עצום אם יחתכו לו את הרגל? התשובה היא שבאופן תת - מודע הרצון "שיהיו לי רגליים" כן קיים. האדם עושה במהלך יומו פעולות שמושתתות על כך שיש לו רגליים (הוא הולך, מתנייד, עובד וכדומה). הרצון אמנם אינו מורגש כל עוד הוא מתמלא ללא מאמץ, אך ברגע שנוצרת סתירה בין הרצון למציאות (למשל חשש או מצב ממשי של אובדן רגל), הרצון הזה מתפרץ במלואו וגורם לסבל.

האם אפשר ליהנות יותר מהדברים הקיימים?

כדי להפיק הנאה גדולה יותר ממה שיש כבר עכשיו, אליעד מציין שאפשר להפוך את המחשבה שדבר מסוים הוא "מחויב" למחשבה שדבר זה הוא רק "אפשרי". לדוגמה, אפשר לבקר במקומות שבהם רואים אנשים שחסרה להם רגל, וכך להיזכר בכך ששום דבר אינו מובן מאליו. אולם, לצד ההנאה שבאה מלהעריך יותר את המצב הקיים, נכנסת גם חרדה או חשש שהדבר המוערך ייעלם.

כיצד ההבנה הזו מתקשרת למילוי רצונות אחרים?

בשיחה מוזכרת גם הדוגמה של מין, או של פעולות אחרות שהאדם לוקח כ"מובן מאליו". הכוונה היא שכדי להגיע לשיא חוויית המילוי, האדם צריך ליצור לעצמו באופן כלשהו חיסרון חזק, שכשמתמלא, מעניק שמחה גדולה. החיסרון הזה יכול להתעורר ברגע שיש איום על הדבר או כשהאדם מתבונן בחלופות קשות יותר.

איך מתקשרת כאן הדוגמה של הכלב והמחבל להשקפה הדתית?

נוסף על כך, מובאת דוגמה על כלב שמקבל מכה ממקל מאחור ולא רואה מי הכה אותו. אם הכלב חושב שהאדם שלידו רק נותן לו אוכל, הוא לא יראה בו את הגורם למכה. זה הוביל לדיון על תפיסות דתיות מסוימות, לפיהן אם מתרחש פיגוע או אסון, מתייחסים אליו כאל "מעשה שאינו קשור" לאלוהים, אבל כשיש הצלה קטנה או "נס" - מודים לאלוהים. אליעד מצביע על כך שאם מייחסים הכל לאותו גורם, הרי שגם הפיגוע וגם ההצלה הם באחריות האל, וכך עולה השאלה הלוגית איך אפשר להודות לאל שחולל גם את האסון וגם את הישועה. ניתנת גם הדוגמה של מחבל שדוקר מישהו, ואז מחליט לא לדקור אותו למוות - האם ראוי להודות למחבל על כך שהשאיר אותו בחיים, או לבוא אליו בטענות על עצם הדקירה מלכתחילה. ההקבלה היא לשאלה מדוע אומרים "תודה לאלוהים" על נס שנעשה, כאשר הוא - הוא שאיפשר את הבעיה מלכתחילה, לפי אותה אמונה.

מהי השורה התחתונה?

השורה התחתונה היא שההנאה שלנו ממשהו תלויה בעוצמת הרצון והחיסרון שיש לנו כלפיו. כל עוד לא מרגישים איום או אפשרות ממשית לאובדן, אנחנו לא מבחינים בכך שהרצון הזה חי בנו. לכן אנחנו לא חווים שמחה תמידית על דברים מובנים מאליהם, כמו רגליים. אבל ברגע שנוצרים תנאים של איום ואפשר לחוות את ההפך, נפתח פתח להנאה (וגם לפחד). במקביל, ישנם הסברים רחבים יותר הנוגעים לאמונה באלוהים, ליחס שבין סבל להודיה, ולכך שלעתים אנשים מייחסים לאל רק את הנס החיובי ומתעלמים מקיומו במצבים השליליים.
ש: נגיד אני לוקח באופן יחסי כמובן מאליו את זה שאני יש לי רגליים שיש לי רגל ואני משתמש בזה וזה משמש אותי, עכשיו אני לא נהנה מזה באופן מיוחד אני לוקח את זה כמובן מאליו.

אליעד: אוקי.

ש: עכשיו אם יחתכו לי את הרגל ואני ארגיש בה חיסרון שאין לי רגל.

אליעד: אפילו אם תכאב לך הרגל.

ש: אני מאוד אסבול מזה.

אליעד: אוקי.

ש: אני מאוד אסבול מזה.

אליעד: אז השאלה שלך איך אתה יכול לגרום לעצמך ליהנות מזה שיש לך רגל כאילו לא היה לך רגליים והחזירו לך אותן, לא זאת לא השאלה.

ש: זאת כן השאלה זאת המהות של השאלה.

אליעד: חשבתי שתגיד לא זאת לא השאלה ואז תגיד שזאת השאלה אחר כך בכל מקרה.

ש: זהו כאילו השאלה היא אחרת אבל זאת בעצם אותה שאלה כאילו כי אנחנו הרבה מדברים על זה שזה באופן יחסי כמה שאתה סובל או שאתה סובל כפי כמה שאתה נהנה מהדבר וכו'.

אליעד: אז תראה השאלה היא מה האמת אתה אומר נגיד שיש לך רגליים ואתה רוצה ליהנות מהן כמו מישהו שאמרו לו שצריך להוריד לו את הרגליים ואז שמו לו רגליים או נגיד מישהו שנחתכו לו הרגליים והחזירו לו אותן, התשובה היא למה זה טוב זאת אומרת מה זה משנה כאילו כי בסופו של דבר כדי ליהנות את צריך שבאמת שיהיה לך רצון ושהוא יתמלא אבל זה יכול להיות כל רצון זה גם יכול להיות משהו שכרגע אין לך אותו ושיהיה לך אותו זה לא חייב להיות דווקא, אני יכול לתת לך תשובה לזה אני תכף אתן לך לזה תשובה אבל בגדול זה לא מחויב כדי ליהנות כי אתה גם יכול ליהנות מרצונות אחרים שמתמלאים.

עכשיו אם אתה רוצה ליהנות מעצם זה שיש לך רגליים פשוט אתה צריך להפוך את המחשבה שאומרת שזה שיש לך רגליים זה מחויב לאפשרית, איך עושים את זה על ידי זה נגיד שתלך למקום קוטעים לאנשים רגליים יש את המקום של אנשים פצועים, המחויב הוא שהמחשבה שאומרת "מחויב שיהיה לי רגליים" תהפוך לאפשרית ואז אתה תהנה מזה שיש לך רגליים אבל מה החיסרון בזה שחלק מההנאה שלך נובעת מזה שאתה חושב שמחויב שיהיה לך רגליים כי אם תחשוב שזה אפשרי גם תבוא לך חרדה עם זה, אתה אומנם תשמח מזה שיש לך רגליים אבל תפחד שיורידו לך את הרגליים אבל מצד שני אתה תהנה מזה שיש לך רגליים.

ש: השאלה בדיוק הפוכה.

אליעד: זה מה שרציתי שתביא שאלה הפוכה.

ש: אם חותכים את הרגליים למה יהיה לי רע מזה אם אני לוקח את זה כמובן מאליו שיש לי רגליים.

אליעד: לא הבנתי.

ש: אם חותכים לי רגל למה שיהיה לי רע מזה אם כל החיים לקחתי את זה כמובן מאליו זה אני לא נהנה מזה.

אליעד: לך יש רצון לא, הבנתי הוא שואל שאלה אחרת הוא אומר בשביל להרגיש רע צריך שתהיה התנגדות רצון אבל אם ביומיום אתה לא חווה שמחה מזה שיש לך רגליים אז איך חווית את זה מזה שאין לך רגליים, אז מה האמת.

ש: אם לא אכפת לי מזה שיש לי.

אליעד: יש כמה תשובות שאפשריות תשובה אחת אומרת שנגיד יש לך רצון מודחק שיהיה לך רגליים אני מניח שאפילו מזה שאתה הולך לעבוד זה בשביל בסופו של דבר שיהיה לך רגליים בריאות, כאילו סתם כאילו הרבה פעולות במשך היום נובעות מזה שאתה רוצה שיהיו לך רגליים בריאות נכון?

ש: כן.

אליעד: אז זאת אומרת אתה כן מתחזק ביום בתת מודע את הרצון של "אני רוצה שיהיו לי רגליים, אני עובד כדי להיות בריא כדי לא למות" אתה לא שמח מזה שאתה חי אבל מצד שני אתה עושה הרבה דברים כדי לא למות אז קודם כל הרצון הזה הוא כן נמצא שם זה לא שהוא לא נמצא שם ודבר שני שאפשר להגיד שזה כל רגע לגופו, כאילו ברגע שאין לך רגל אז הרצון הזה מתעורר מאיפשהו אבל כל הזמן שיש לך אתה לא מעריך אותו. ומה האמת שאם יגידו לך שצריך להוריד לך את הרגל ואז יגידו לך "טוב לא צריך" אתה פתאום תהנה מזה שיש לך רגל.

ש: זה נכון אבל שגם הרצון מתלבש בצורות כל מיני צורות זה שאתה אולי לא שמח ספציפית שיש לך רגליים אבל זה יכול להיות חבוי בתוך דברים אחרים שאתה עושה אם אתה שמח נניח לדוגמה לרכב על אופניים, אתה מבסוט לרכב על אופניים או מבסוט שאתה אז יש לך את הרגליים בפנים.

אליעד: לא אבל אני אומר שהרצון שיהיה לו רגליים זה רצון שביומיום קיים כחלק מתהליכים אחרים.

ש: כן זה מה שאמרתי.

אליעד: לא נגיד שהוא הולך לרכב על אופניים כדי לחזק את הרגליים.

ש: לא כדי לחזק את הרגליים.

אליעד: לא אז אני אמרתי משהו אחר אמרתי המחשבה שאומרת "אני רוצה שיהיה לי רגליים" היא המהות של הרבה מאוד מהמחשבות הנוספות שהוא עושה במשך היום מה שאומר שהיא נמצאת שם כל הזמן רק אין קונפליקט בינה לבין המציאות לכן אתה לא מודע לקיומה. זה כמו נגיד על משהו שברגע שהוא מחויב וכאילו אין לו הפך אז לא מרגישים אותו, זה דומה לזה אוקי זה כאילו כמו יש לך רצון מאוד חזק שיהיה לך רגליים אבל יש לך רגליים ולמחשבה שאומרת "יש לי רגליים" אין הפך אז בגלל שאין לה הפך, כאילו זה שאתה לא חווה את ההפך שלה לכן אין משמעות ל - "יש לי רגליים" לכן אתה לא נהנה מזה שיה לך רגליים. הלאה תמשיך.

ש: אנחנו דיברנו על התופעה הזאת שכשהרצונות שלנו מתמלאים רצונות מסוימים אז כאילו יש חוויה שזה כאילו רגיל וככה זה אמור להיות זה לא איזה שמחה מיוחדת אלא זה הרגיל ככה זה אמור להיות אבל כשאין לנו את זה אז זה סבל נוראי, כמו לדוגמה אתה מבין מה אני אומר.

אליעד: אוקי.

ש: נגיד כמו במין אומרים את זה הרבה שאין לך את זה אז זה ממש חסר וכשיש לך את זה אז זה פשוט אז זה בסדר ככה זה אמור להיות כאילו החיסרון מרגיש נוראי אבל כשהוא מלא אז זה הרגיל זה לא איזה הנאה מטורפת, זה כמו יש את המאוזן שהוא רגיל ויש בורות אבל אין פער.

אליעד: מה זאת אומרת?

ש: אין יתרון.

אליעד: אני אגיד לך משהו אחר אם אתה רוצה ל - peak של מילוי רצון אתה צריך איכשהו ליצור לך איזה חיסרון מאוד גדול.

ש: בדיוק כלומר.

אליעד: זה המשחק מה לעשות אם לא תהיה בחרדה לא תוכל לשמוח מכך, עובדתית אם אתה רוצה ליהנות מזה שאתה בריא לך תראה אנשים חולים ואתה יותר תשמח מזה שאתה בריא אתה גם יותר תפחד להיות חולה אבל אתה גם יותר תשמח מזה שאתה בריא כי אם אתה מזעזע את המחשבה שאומרת "אני חייב להיות בריא" אז 1. נהיית מחשבה "אולי אני אהיה חולה ואז רע לי", 2. "אני בריא ואז טוב לי" זאת האמת.

ש: או שבכלל תרגיש רגשי אשמה שאתה בריא אם אתה רואה את כולם חולים.

אליעד: או שבכלל תרגיש רגשי אשמה ובכלל תרגיש רגשות ערך "איך אלוהים אוהב אותי ולא אותם" או נגיד פיגוע שאחרים נפגעים ואתה לא אתה אומר "תראה איך אלוהים אוהב אותי איזה נס הוא עשה" כמו כלב נגיד שאתה נותן לו מכה, בא נגיד ניקח כלב נגיד אתה הולך לכלב ואתה נותן לו מכה עם מקל עכשיו אם הכלב ראה שאתה נתת לו את המכה עם המקל הוא ישנא אותך אבל נניח נגיד שהמקל היה מאחורה ואתה כאילו נותן לו אוכל ואתה נותן לו מכה עם מקל מאחורה והוא לא ידע שאתה נתת לו את המכה אז הוא לא שונא אותך.

אבל מצד שני אתה יכול לתת לו מכות עם מקל אבל בגלל שהוא לא ראה אותך מחזיק את המקל הוא לא ידע שזה אתה אבל אז הוא עוד יכול להגיד לך תודה על זה שכאילו הצלת אותו מזה שהרבצת לו קודם. אוקי זה כאילו כמו דתיים נגיד שקורה איזה נס.

ש: מכה מהשמיים.

אליעד: בדיוק זה בדיוק הדתיים, מה הדתיים עושים אותו דבר אם יש איזה פיגוע "וואלה איזה נס קרה תראה רק שלושה הרוגים, תראה היה נס איך ניצלתי" זה כאילו הפיגוע זה לא מאלוהים ההצלה זה מאלוהים" אדוני גם הפיגוע מאלוהים וגם ההצלה מאלוהים אז הוא גם נתן לך וגם הרג את השלושה הפצועים, הוא גם פצע אותך והוא גם החליט לא לפצוע אותך קשה. אם בא מחבל ודוקר אותך ואומר לך "אני משאיר אותך בחיים" אתה תגיד "איזה מחבל רחמן תודה למחבל" אם בא מחבל ודוקר אותך עשר פעמים ואומר לך "תקשיב אני לא דוקר אותך בלב כי אני רוצה שיצילו אותך אחר כך" אתה תגיד "תודה רבה למחבל איזה מחבל צדיק".

"מה פתאום הוא דקר אותי הוא לא היה צריך לדקור אותי בכלל אבל אלוהים שעשה לך אבל אלוהים נגיד לו תודה שהמחבל לא דקר אותי עשרים פעמים רק עשר" ומי שלח אותו לדקור אותך עשר פעמים לא אלוהים, אז אם הוא יהיה דתי הוא יסובב את זה "לא זה בגלל העוונות שלי בכלל בגל העוונות שלי המחבל דקר אותי בגלל העוונות ואלוהים הציל אותי למרות העוונות" ומי גרם לך לעשות את העוונות "זה היצר הרע שלי הבחירה החופשית שלי ומי נתן לי בחירה חופשית? אלוהים, למה הוא נתן לי בחירה חופשית כי הוא טוב והוא רצה לעשות לי טוב".

"אז הוא טוב ורצה לעשות לי טוב ולכן נתן לי בחירה חופשית כדי שאני אעשה רע והוא לא יכול היה לקמבן איזה קומבינה שלעשות לי טוב בלי כל המהלך הזה? לא הוא היה חייב להעביר אותי את המהלך של ניסיונות ושאני אעשה רע ושהוא ייתן לי עונשים ושהוא יציל אותי מהמחבל" וזה אלוהים אין לו איזה דרך קיצור לעשות לך טוב בלי כל המסלול ייסורים המפרך "לא זה נסתרות דרכי האל" אז נסתר גם אופיו של האל ואתה לא בהכרח יודע שהוא טוב ורע וכו'.
קיום חרדה החיים ללא מאמץ סיפוק מיני לשאול להודות על מה שיש יכולת כאבים מוות לשמוח אהבה איך לא לקחת כמובן מאליו איך לאהוב איך לאהוב את מה איך לאהוב את מה שיש איך להעריך איך להעריך את מה שיש הכל לטובה הערכה השגחה פרטית כמובן מאליו לא לקחת כמובן מאליו לא מובן מאליו לאהוב לאהוב את מה לאהוב את מה שיש להודות להודות על הטוב להודות על הנס להודות על הקיים להודות על הרע להודות על הרעה להודות על מה שיש להעריך להעריך את מה שיש לקחת לקחת כמובן מאליו מובן מאליו ניסים
אהבה עצמית / זוגיות - איך לאהוב את עצמך בשלמות, באהבה אמיתית שאינה תלויה בדבר?
... עצמית זוגיות - איך לאהוב את עצמך בשלמות, באהבה אמיתית שאינה תלויה בדבר? ובו יתבאר העניין של אהבה עצמית אמיתית ושל איך לאהוב את עצמך בלי תנאים ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי מי שרוצה להרגיש טוב באמת, עליו לאהוב את עצמו באמת. ולאהוב את עצמך באמת, פירושו ללא כל תנאי וללא כל סיבה. וכאשר האדם אוהב את עצמו באמת, הוא לא צריך להזכיר לעצמו שהוא אוהב ... זה הוא לא מבדיל בין טוב לבין רע. וממילא ברירת המחדל שלו והטבע שלו, היא לאהוב את עצמו, ולאהוב את כל המציאות כולה, באותה המידה. כי אצל ילד קטן, אצלו אין טובים ואין רעים, אלא אצלו הכל אחד. ואצל ילד קטן, אין ... בו טוב ורע, ממילא אין פחד, וממילא יש שלמות מלאה בכל רגע מחדש. ומי שרוצה לאהוב את עצמו באמת, עליו לאהוב את המציאות כולה באמת. ולאהוב את המציאות כולה באמת, פירושו, שהאדם צריך לאהוב את הדבר הרע ביותר בעולם, כמו שהוא אוהב את הדבר הטוב ביותר בעולם. דהיינו, שתהיה אחדות מלאה אצל האדם בין הטוב לבין ... והסיבה שבגללה אנשים מחפשים זוגיות ואהבה, היא בגלל שהזוגיות עוזרת לאדם לאהוב את עצמו ולהרגיש אהבה ללא תנאי, כלפי מישהו אחר. ומה שהאדם באמת רוצה, זה לאהוב את עצמו ואת סביבתו ללא תנאי. והדבר הקרוב ביותר לזה, הוא בתוך זוגיות טובה ואהבה. כי על כל פשעים תכסה אהבה. וכאשר ... מרגיש שאוהבים אותו באמת, וממילא הוא אוהב את עצמו באמת, ושם גם האדם יכול לאהוב מישהו אחר באמת. ולכן האדם מחפש זוגיות ואהבה, כי הוא רוצה לחוות את התחושה, שבה יש אחדות ואהבה, בינו לבין עצמו לבין ... בשלמות, ממילא הוא גם לא אוהב את עצמו בשלמות, וממילא הוא גם לא יכול לאהוב אף אחד אחר בשלמות. ועל האדם, לא לסמוך על האהבה שהוא מקבל בתוך הזוגיות שלו, אלא על האדם להשיג אהבה אמיתית שלא ... היא תוצאה של אהבת המציאות. והאדם, לא יכול לעשות שום דבר כדי לגרום לעצמו לאהוב את עצמו. מלבד זה שהוא יתחיל לאהוב את כל המציאות, באותה המידה ממש. ולאהוב את כל המציאות, פירושו, עד כדי כך שלא יהיה אצל האדם הבדל בין טוב לבין רע. דהיינו, שיהיה אצל האדם הבדל בין טוב לבין ...
שנאה עצמית / כעס עצמי - ממה נובעת שנאה עצמית? איך לאהוב את עצמך באהבה עצמית?
... עצמית כעס עצמי - ממה נובעת שנאה עצמית? איך לאהוב את עצמך באהבה עצמית? שנאה עצמית, היא מצב שבו האדם לא מרוצה מעצמו, מרגיש ... כלשהם. כי כעס עצמי מגיע, רק כאשר האדם לא מרוצה ממצבו. ואם האדם לא מצליח לאהוב את המצב שבו הוא נמצא, עדיין על האדם לנסות להבין טוב יותר את עצמו ואת המצב ...
אהבה עצמית / לאהוב את עצמך - מהי אהבה עצמית אמיתית? איך לאהוב את עצמך?
... עצמית לאהוב את עצמך - מהי אהבה עצמית אמיתית? איך לאהוב את עצמך? ובו יתבאר העניין של אהבה עצמית. ויתבאר, מהי אהבה עצמית אמיתית? מהי אהבה ללא תנאי? ואיך יכול האדם לאהוב את עצמו באמת? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי אהבה עצמית אמיתית, היא אהבה שהאדם אוהב את ... את עצמו בצורה חיובית. ואין הכוונה לומר, כי על האדם לשקר את עצמו ולומר לעצמו שהוא בסדר. אלא הכוונה היא, כי על האדם לנסות להבין את עצמו טוב יותר, ומתוך כך לקבל ולאהוב את עצמו מתוך שיפוטיות חיובית. ונבהיר, כי לדון לכף זכות, אין פירושו שעל האדם לחשוב ... האישית שלו לאירוע. וככל שהאדם מבין טוב יותר את עצמו ואת המציאות בכלל, על ידי זה בסופו של דבר, האדם מצליח לדון לכף זכות גם את עצמו, ולמצוא את הטוב שיש בעצמו ולאהוב את עצמו באמת. ...
אהבה עצמית - איך לאהוב את עצמך? למה שהאדם יאהב את עצמו?
... עצמית - איך לאהוב את עצמך? למה שהאדם יאהב את עצמו? כפי שכבר ביארתי (כאן), אהבה עצמית אמיתית נובעת מהבנה של האדם את עצמו. אז מדוע בעצם ... האושר והאהבה העצמית שאינה תלויה בדבר, היא תכונה מולדת (ראה כאן). אלא מה? איך זה נעלם? המאורעות השונים של החיים, גורמים למחשבה של האדם להשתבש ולמצוא סיבות למה לא לאהוב את עצמו באהבה בלתי תלויה. ויש כאן 2 תהליכים שמתרחשים במקביל. 1 - האדם מתרגל לאהוב את עצמו בגלל דברים חיצוניים. 2 - האדם מוצא סיבות למה לא לאהוב את עצמו. 2 הדברים האלו גורמים לאדם לאבד את האהבה העצמית שטבועה בו מטבע מהותו. כדי להגיע אל האהבה העצמית הזאת, צריך פשוט לחזור ... למה הוא רוצה את רצונותיו, למה הוא חושב את מחשבותיו, למה הוא בוחר את בחירותיו, על ידי זה הכעס העצמי נעלם, והאדם פתאום אוהב את עצמו בלי סיבה. אין צורך בסיבה כדי לאהוב את עצמך. לאהוב את עצמך, כי ככה, בלי סיבה, כמו שילד אוהב את עצמו. האדם רק צריך לדעת את האמת הטובה על עצמו. כאשר האדם יודע את האמת הטובה על ...
להתאהב - איך ליצור אהבה? איך לאהוב? מהי אהבה?
להתאהב - איך ליצור אהבה? איך לאהוב? מהי אהבה?
... - איך ליצור אהבה? איך לאהוב? מהי אהבה? איך אפשר לחזק את האהבה למישהו אחר? אליעד כהן עונה על שאלה מרכזית וחשובה: כיצד אדם יכול לחזק את האהבה שהוא חש כלפי מישהו אחר. השאלה היא פנימית, ומתייחסת לרצון של האדם עצמו לאהוב בצורה עמוקה וחזקה יותר, ולא לאופן שבו אפשר לגרום לאחרים לאהוב אותך. השאלה הזו נוגעת לכל סוגי מערכות היחסים - בני זוג, הורים וילדים, חברים ועוד, אך בעיקרה היא קשורה לשאלה הרחבה יותר: כיצד האדם יכול לאהוב את המציאות כולה, ובכך להגיע לתחושת שלמות ואושר מוחלט. למה בכלל חשוב לאהוב את המציאות כולה? הסיבה שאליעד מסביר את החשיבות של אהבת המציאות כולה, היא משום שבסופו של דבר, מה שהאדם מחפש הוא להרגיש טוב. ככל שהוא יאהב יותר דברים במציאות, ככל שהוא יתחבר ... להישרדות עצמית. מהם הגורמים שמשפיעים על חוזק האהבה של האדם? אליעד מסביר שאם אדם רוצה לחזק את אהבתו לאדם אחר, הוא חייב לברר לעצמו באופן ברור ומדויק מה הסיבות האמיתיות לכך שהוא רוצה לאהוב את אותו האדם יותר. אם האדם יודע בדיוק למה הוא אוהב, פחות סביר שהאהבה תשתנה במהירות. לעומת זאת, אם האהבה היא ללא סיבה ברורה, היא עלולה להיות לא יציבה ולהיעלם בדיוק כפי שנוצרה. ... בלתי מותנית כפי שנוטים לחשוב, אלא תלויה בצרכים הרגשיים של ההורה עצמו. מהו סוד האהבה היציבה והחזקה ביותר? אליעד חושף שסוד האהבה היציבה והחזקה ביותר טמון בהבנת השורש של הרצון שלך לאהוב. ככל שאתה יותר ברור לגבי הסיבה האמיתית שבגללה אתה אוהב אדם או דבר כלשהו, כך האהבה שלך תהיה חזקה ויציבה יותר. ככל שהרצון שלך הוא פנימי ועמוק יותר, כך אהבתך תהיה עוצמתית ואמיתית ... האגו או מתחושות פנימיות אמיתיות. ככל שהוא יהיה ברור יותר לעצמו, כך האהבה תהיה טהורה ויציבה יותר, ובסופו של דבר תוביל אותו לאהבה המושלמת של כל המציאות. איך ניתן לגרום לאדם אחר לאהוב אותך יותר? למרות שזו לא השאלה העיקרית שאליעד דן בה, הוא מתייחס לכך בקצרה ואומר שכדי שאדם יאהב אותך יותר, עליך למלא את רצונו. ככל שתצליח למלא עבורו את הרצון הפנימי והעמוק ביותר שלו, כך הוא יאהב אותך בצורה עמוקה וחזקה יותר. איך לחזק את האהבה? מהי אהבה אמיתית? למה אנשים אוהבים את עצמם יותר? איך לאהוב את המציאות? האם אהבת הורים היא בלתי מותנית? איך ליצור אהבה יציבה? הפעם אני אשיב על השאלה, איך אדם יכול לחזק את האהבה שלו כלפי מישהו אחר? ואני אסביר, השאלה היא כזו, האדם נמצא בהרבה מערכות יחסים, ואיך הוא יכול לגרום לעצמו, ולא נתייחס כאן לשאלה איך לגרום למישהו אחר לאהוב אותו? אלא איך הוא מפתח את אהבתו למציאות כולה, כי אדם ירגיש טוב באמת אם יאהב את כל הדברים בשלמות. ואם מישהו רוצה לחזק את אהבתו למישהו אחר, שיגלה את השורש למה הוא רוצה בכלל לאהוב. ואנשים אוהבים את החיים, ואהבתם את החיים היא מאד חזקה וניקח לדוגמה שני אחים טובעים בים ואפילו אם הם אוהבים זה את זה אהבת האדם את החיים כל כך גדולה, שיהיה ניתן לראות בזמן הטביעה שיהיה מי שינסה לדחוף את השני ולהציל את עצמו, מרוב שהוא אוהב את עצמו ואת החיים. ואפשר אכן להגיד שזה אינסטינקט, ואכן יש אינסטינקט להצלה עצמית, יותר מהאינסטינקט שלאהוב את אחיך, או את הזולת. ומי שרוצה לאהוב יותר, עליו לשאול מה הסיבה האמיתית שהוא רוצה לאהוב יותר ולשאול למה אני אוהב את האדם הזה יותר ממישהו אחר, למה? בגלל קרבה משפחתית, בגלל שזה שותף, חבר? למה, מה הסיבה? כי אם אתה יודע את הסיבה המדויקת, יש פחות סיכוי שהאהבה תשתנה, אבל אם אתה אוהב ללא סיבה זה יכול להשתנות מהר, כשם שאתה אוהב אותו ללא סיבה אתה יכול גם לא לאהוב אותו ללא סיבה, כי אם אין לך הסבר, אז למה שתהיה פה אהבה? ובעצם בפועל זה אומר, שעל האדם לשאול למה הוא בעצם רוצה לאהוב את האדם השני יותר ואם יש לך סיבות, אז אתה בעצם רוצה בגלל הסיבה, לא בגלל האדם האחר. והאם הסיבה היא בגלל האדם האחר, או בגלל האגו שלך, בגלל מה שהוא נותן לך להרגיש. אבל על האדם, ... אומר שאהבה אמיתית נוצרת בגלל שהאדם שאיתך ממלא את הרצון הפנימי ביותר שלך. ומי שיסתכל בעין אמיתית על המציאות, הוא יאהב את המציאות באופן חזק יותר, כי הוא יבין את הסיבה הראשונה לרצון לאהוב, ואז המציאות תמלא את הרצון הפנימי ביותר שלו לאהבה בלי לעשות משהו מיוחד, תהיה אהבה מושלמת, בשלמות. ...
הספר להצליח בכוח המחשבה - אהבה לאהוב את עצמך - איך לאהוב את עצמך באהבה עצמית אמיתית?
הספר להצליח בכוח המחשבה - אהבה לאהוב את עצמך - איך לאהוב את עצמך באהבה עצמית אמיתית?
... להצליח בכוח המחשבה - אהבה לאהוב את עצמך - איך לאהוב את עצמך באהבה עצמית אמיתית? מהי אהבה ... למשל בגלל הצלחה כלשהי, הוא לא באמת אוהב את עצמו, כי אהבה התלויה בדבר היא זמנית ויכולה להתבטל. האם ישנה סיבה נכונה לאהוב את עצמך? אליעד כהן מסביר כי מי שיש לו סיבה ... מסביר שכאשר האדם נולד, הוא נמצא במצב טבעי של אהבה עצמית פשוטה, ללא שיפוטיות וללא רגשות אשמה. ילד קטן לא צריך להתאמץ לאהוב את עצמו, כי אין לו את השכל המבדיל בין טוב לרע. מבחינת ילד קטן, אין בכלל מושג של לאהוב או לא לאהוב את עצמו, מכיוון שהוא מקבל את עצמו באופן מוחלט וטבעי. עם זאת, כאשר האדם מתבגר, מתפתחת אצלו שיפוטיות וביקורת עצמית, שגורמת לו להעריך דברים כטוב או רע. שיפוטיות זו מביאה אותו ... הטוב והרע הם בעצם ביטויים שונים של אותה מציאות בסיסית, ושבאופן מהותי הם אחד. רק על ידי ראיית האחדות הזאת האדם יכול לאהוב את עצמו בצורה אמיתית ומוחלטת. כיצד משפיעה ... המצב האידיאלי של אהבה עצמית אמיתית הוא כאשר אדם רואה באמת שהכל אחד, שאין בכלל הבדל בין טוב לרע, ושאין שום סיבה שלא לאהוב את עצמו. זהו מצב שבו האהבה העצמית אינה תלויה בשום דבר - לא בטוב, לא ברע, לא בתכונות חיוביות ולא בשליליות - אלא פשוט קיימת ללא תנאי. איך לאהוב את עצמך באמת? מהי אהבה עצמית אמיתית? ...
אהבה ללא סיבה - איך לאהוב את עצמך ואת המציאות - בלי תנאי? נטל ההוכחה
... ללא סיבה - איך לאהוב את עצמך ואת המציאות - בלי תנאי? נטל ההוכחה ובו יתבאר כיצד לאהוב את עצמך ואת המציאות בלי סיבה? וכמובן שכולם רוצים להגיע למצב הזה, שבו הם אוהבים את המציאות בלי סיבה. והשאלה הנשאלת היא, איך להגיע למצב הזה? והסיבה שהאדם לא ... מה שהיא בלי סיבה, היא רק משום, שמצד אחד האדם רוצה להגיע למצב, שבו הוא יאהב את עצמו בלי סיבה, ומצד שני הוא מנסה למצוא סיבות, למה כן לאהוב את עצמו. וכמובן שזה לעולם לא יצליח, כי זה דבר והיפוכו. כי כל סיבה שהאדם ימצא למה לאהוב את עצמו, תמיד זו תהיה אהבה עם סיבה. והאדם הוא שואל את עצמו, למה שאני אוהב את המציאות את עצמי? וכיוב. והאדם לא קולט, שהוא פחדן עם רגשי נחיתות. כי השאלה צריכה להיות הפוכה. והשאלה צריכה להיות, האם באמת יש סיבה, לכך שאני לא אוהב את עצמי את המציאות?. והטועים, הם מלמדים את האדם לאהוב את עצמו, בגלל הדברים הטובים שיש בו. וכמובן שזוהי טעות. כי מי שאוהב את עצמו בגלל הדברים הטובים שיש בו, הוא טועה. כי הוא יכול לאהוב את עצמו בלי סיבה, ובנוסף הוא לא באמת אוהב את עצמו, ובנוסף יש בכל אדם חסרונות, לפחות כמו כמות היתרונות שיש בו. והאדם לא צריך לקבל את הטעות שלו, שגורמת לו לחשוב שהוא צריך סיבה לאהוב את עצמו. אלא האדם צריך להיות עז פנים ולשאול את האמת, שהיא, למה בכלל שלא תאהב את עצמך?! ומה הסיבה שבגללה אתה לא אוהב את המציאות כפי מה שהיא?! וכאשר האדם שואל את השאלה הזאת, אז הטעויות שבו מביאות לו רשימה ארוכה של סיבות, למה לא לאהוב את עצמו. ומי שהוא מאמין לעצמו, אז הוא מיד חוזר לאחור ומקבל את הסיבות השגויות שלו, למה לא לאהוב את עצמו ואת המציאות כפי מה שהיא ממש. אבל מי שהוא חכם קצת, ומי שנמאס לו שהמחשבות שלו מתעללות לו בנשמה שלו והורסות לו את החיים, הוא כופר בעצמו, דהיינו, לא מאמין לעצמו, אלא ממשיך לשאול את עצמו, האם באמת הסיבות האלו שגורמות לו לא לאהוב את עצמו, האם הן אכן מוצדקות? ולמה הן מוצדקות? ומי החליט שהן מוצדקות? ומי החליט שזה טוב וזה רע? ומי מחייב את האדם להאשים את עצמו? וכולי. ועל ידי זה שהאדם הוא ... הרצון של האדם שהמציאות תהייה דווקא כך ולא אחרת, האם הרצון הזה בכלל מוצדק? וכולי. על ידי זה בסופו של דבר, כל הסיבות שיש לאדם למה לא לאהוב את עצמו ואת המציאות, כל הסיבות האלו מתבטלות, ואז מה שנשאר כברירת המחדל, זאת אהבה אמיתית ללא כל סיבה. ואז האדם טוב לו, לא בגלל שיש משהו שגורם לו להרגיש טוב, אלא בגלל שאין שום דבר שגורם לו להרגיש רע. וזהו טוב אמיתי, שהוא לא תלוי בסיבה כלשהי וכולי. ובמהות, את נטל ההוכחה, תשים על המחשבה למה לא לאהוב את עצמך, שהיא תביא את הסיבה. והאם זה מחויב לא לאהוב את עצמך? והאם אתה מוכרח במאה אחוז לחשוב שאתה לא מספיק טוב? ומי אמר שאתה לא מספיק טוב? ואולי אתה כן טוב? ואולי אתה לא חייב לשנוא את עצמך? והמלכודת של המוח היא, שהוא שם את נטל ההוכחה על הלאהוב את עצמך. שהוא שואל את האדם, למה שאני יאהב את עצמי. אבל זה צריך להיות, למה שאני לא יאהב את עצמי. וכמובן שאעפכ, זה בסדר לאהוב את עצמך עם סיבות וכולי, לצורך חווית הצמצום. אבל במהות, אל תחפש סיבה לאהוב את עצמך, אלא תטיל ספק במחשבה שלא לאהוב את עצמך. והאהבה, תבוא מעצמה. וכיוב לגבי המציאות, אל תחפש סיבה לאהוב אותה, אלא תטיל ספק במחשבות השליליות שיש לך עליה... ...
הספר להיות אלוהים - אהבה, שהיא כולה שנאה, מהי אהבה של אמת, איך לאהוב באמת את הכל
הספר להיות אלוהים - אהבה, שהיא כולה שנאה, מהי אהבה של אמת, איך לאהוב באמת את הכל
... אלוהים - אהבה, שהיא כולה שנאה, מהי אהבה של אמת, איך לאהוב באמת את הכל האם אנשי אהבה באמת אוהבים או שהם מלאי שנאה? יש ... שהופך אותו בסופו של דבר לאיש שנאה. למה כשאדם מנסה לאהוב את עצמו הוא בעצם שונא את עצמו? כאשר אדם אומר לעצמו אני רוצה לאהוב את עצמי יותר, הוא בעצם מצהיר שהוא לא אוהב את עצמו מספיק כרגע. ... אוהב את עצמו בשלמות ובאמת, הוא לא היה מרגיש צורך לאהוב את עצמו יותר. הרצון להגביר את האהבה העצמית פירושו הכרה בכך ... תלות בסיבות, שבה הכל נמצא בשוויון מוחלט. כיצד ניתן לאהוב את העובדה שאתה שונא את המציאות? אליעד מסביר שהאדם יכול להגיע ... להשתחרר ממנו ולהגיע לאהבה אמיתית כלפי המציאות כולה. איך לאהוב את עצמי באמת? למה אהבה יוצרת שנאה? איך להגיע לאהבה ללא תנאים? מהי אהבה אמיתית? איך לאהוב את המציאות כמו שהיא? מה זה להיות מעל אהבה ושנאה? מה זה ...
אהבה / זוגיות / אהבה עצמית / התאהבות - מהי אהבה? איך לאהוב? איך להתאהב? איך ליצור אהבה?
... זוגיות אהבה עצמית התאהבות - מהי אהבה? איך לאהוב? איך להתאהב? איך ליצור אהבה? ובו יתבאר, העניין של האהבה באופן כללי. מהי אהבה? איך נוצרת אהבה? מה גורם לאדם, להתאהב ולאהוב דבר כזה או אחר? וממילא יתבאר גם, מהי שנאה? ומה גורם לאדם לשנוא ולא לאהוב דבר כזה או אחר? איך לגרום למישהו לאהוב משהו? איך ליצור אהבה? איך לא לגרום לכך שלא תהיה אהבה? ועוד. ומי שיתבונן יראה, שיש בעולם, ... של האדם, תלויה באהבה העצמית של האדם לעצמו. כי עובדה קיימת היא, שהאדם הוא אגואיסט, ושהוא עושה את הכל למען טובתו העצמית. והאדם אוהב באהבה חיצונית, את כל מה שגורם לו להרגיש טוב עם עצמו, ולאהוב את עצמו באהבה עצמית. וגם אם נראה לפעמים שהאדם אוהב איזה דבר, שהוא גורם לאדם, לא לאהוב את עצמו באהבה עצמית, הרי שמצד האמת, גם אם נראה שהאדם פחות אוהב את עצמו, בגלל הדבר החיצוני ... טוב. כי האדם מחויב בראש ובראשונה לרצון העצמי שלו עצמו. וכנל, האדם לא יכול בשום צורה שהיא, להשתחרר מהשעבוד הרגשי ומהתלות הרגשית שלו, ברצון העצמי שלו עצמו. והאדם, הוא לא ישות חופשית לאהוב ולהתאהב כרצונו ובמה שהוא רוצה. והאדם בכלל לא יכול לעשות שום דבר בעולם, בלי להיות תלוי ברצון שלו לעשות או לא לעשות את אותו הדבר. והאדם מחויב ב 100% למלא את הרצון שלו עצמו. והאדם מחויב לכך, ב 100% מהזמן, בלי שום חופשות והפסקות כלל. ולכן ממילא, האדם יכול לאהוב או לשנוא איזה דבר, רק לפי מילוי הרצון העצמי שלו. והרעיון הוא, שהאהבה העצמית של האדם לעצמו, ... גורם לו לא לחוות שלמות עצמית, ושמעצים ומחזק אצלו, את חווית החיסרון העצמי שלו. ואחרי שהאדם מבין את כל המנגנון הנל, ממילא הוא מבין ויכול להבין, כיצד הוא יכול ליצור אהבה, ולגרום למישהו לאהוב איזה משהו או להתאהב באיזה מישהו או משהו. והרעיון הוא, שככל שהאדם חווה יותר מילוי רצון מאיזה ... לו, למרות שהוא ביקש אותו, אז הוא יותר לא יאהב אותך, מאשר כן יאהב אותך. כי כנל, האדם משועבד למילוי הרצון העצמי שלו עצמו. ונמצא אם כן, כי אם רוצים לגרום למישהו להתאהב בך, או לגרום למישהו לאהוב אותך, שלב ראשון צריך לנסות להכיר את הבן אדם, ולנסות להבין, מה באמת חשוב לאותו האדם. ואחכ צריך לנסות לראות, איך גורמים למילוי הרצון אצל אותו האדם. וזה ממילא יגרום לו לאהוב אותך, גם אם הוא לא ירצה בכך. או במילים אחרות, אפשר להכריח מישהו לאהוב אותך ולהתאהב בך, על ידי זיהוי הרצון הפנימי שלו, ועל ידי מילוי הרצון הפנימי שלו על ידך. כי ... זה גורם לכך שהאדם השני פחות יאהב אותך. וככל שהאדם עושה יותר דברים, שגורמים לאדם להרגיש טוב במחיצתו, כך נוצרת אהבה יותר חזקה. וכמובן, שהכל רלוונטי גם לגבי האדם עצמו מול עצמו. שמי שרוצה לאהוב את עצמו, עליו לברר מה באמת הוא רוצה ולהשיג את מה שהוא באמת רוצה. כי לפעמים האדם משיג את מה שהוא חושב שהוא רוצה, ועדיין הוא לא אוהב את עצמו. וזה משום, שהוא לא באמת ממלא את הרצון האמיתי שלו עצמו. ומי שרוצה לאהוב את עצמו, עליו לחפש את מה שהוא באמת רוצה, ולמלא את רצונו האמיתי כמה שיותר. ואז ממילא האדם ...
אהבה, לאהוב, להתאהב, זוגיות, לאהוב בלי תנאים, אהבה עצמית, איך לאהוב את עצמך? אהבה אמיתית, חיפוש זוגיות, חיפוש אהבה
אהבה, לאהוב, להתאהב, זוגיות, לאהוב בלי תנאים, אהבה עצמית, איך לאהוב את עצמך? אהבה אמיתית, חיפוש זוגיות, חיפוש אהבה
... לאהוב, להתאהב, זוגיות, לאהוב בלי תנאים, אהבה עצמית, איך לאהוב את עצמך? אהבה אמיתית, חיפוש זוגיות, חיפוש אהבה למה קשה לנו לאהוב את עצמנו באמת? אליעד כהן מסביר למה קשה לנו באמת לאהוב את עצמנו באופן מוחלט ולמה החיפוש אחרי אהבה וזוגיות הוא אינסופי. האדם שואף לחוות אהבה מוחלטת - מצב שבו הוא גם אוהב באופן מוחלט וגם מרגיש שאוהבים אותו באופן מוחלט ... מוחלטת באמת, כיוון שהיא תלויה בגורמים משתנים. איך נוצרת אשליית השלמות בזוגיות? אליעד מסביר שבעולם היחסי שלנו כל דבר מכיל חסרונות. אף אחד לא יכול לאהוב אותנו באמת ללא תנאים, משום שאנחנו לא מושלמים. באופן דומה, גם אנחנו לא יכולים לאהוב מישהו אחר באופן מוחלט. יחד עם זאת, בזוגיות יש לנו תחושה מדומה של שלמות, כי באותו רגע אנחנו מוכנים להעלים עין מחסרונות ולחוות משהו מאוד קרוב לשלמות. עם זאת, ברגע ... אנחנו לא אוהבים את עצמנו. לדוגמה, אם אנחנו לא אוהבים את עצמנו כי אנחנו עצלנים או פרזיטים, עלינו לשאול למה זה באמת רע להיות עצלנים או פרזיטים? למה לאהוב את עצמנו רק אם אנחנו חרוצים? הוא טוען שאם נשאל את עצמנו שאלות כאלה, נגלה שאין באמת סיבה מוחלטת לשנוא את עצמנו. מה הפרדוקס העמוק בחיפוש אחר שלמות? הפרדוקס בחיפוש אחר שלמות הוא שכל ניסיון להתקרב למוחלט מרחיק אותנו ממנו. אם ננסה לאהוב את עצמנו כי יש בנו תכונות חיוביות, מיד נזכור את התכונות השליליות שיש בנו. אם נתעלם מהשליליות, השלמות שלנו תהיה מדומה וזמנית. אליעד מציע לראות שהבעיה היא שאנחנו כל ... עצלנים, חלשים, או אפילו פרזיטים, בלי לשפוט את עצמנו. רק כשנקבל את האפשרות לקיום של כל התכונות השליליות האלו כחלק בלתי נפרד מהמציאות ומהחיים, נוכל לאהוב את עצמנו באמת ללא תנאים. איך להשתחרר מהצורך בשלמות מוחלטת? אליעד מציע שנפסיק לחפש שלמות דרך ההגדרה של מה טוב ומה רע. במקום זאת, שנקבל את עצמנו ואת החיים כפי שהם, ... בין הדברים, הוא ימשיך לסבול. רק כאשר הוא יבין שאין הבדל אמיתי, ושהכל מושלם גם אם זה לא נראה ככה, הוא ישתחרר מהפרדוקס של החיפוש אחר אהבה מושלמת. איך לאהוב את עצמי? אהבה ללא תנאים מה זאת אהבה מוחלטת? למה קשה לאהוב את עצמנו? איך למצוא זוגיות? האם יש שלמות באהבה? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על הטוב, להודות על הרעה, להודות על מה שיש, השגחה פרטית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: להודות על הרעה, האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להודות על הרעה, איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הכוונה אישית, טיפול אישי, מאמן אישי טלפוני בנושאי להודות על הרעה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2207 שניות - עכשיו 26_05_2025 השעה 06:55:26 - wesi1