אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להודות ✔איך להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על הטוב, להודות על...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:47איך להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על הטוב, להודות על הרעה, להודות על מה שיש, השגחה פרטית
למה אנחנו לוקחים כמובן מאליו את מה שיש לנו?

אליעד כהן מסביר את התופעה שבה אדם לוקח כמובן מאליו את מה שיש לו, באמצעות דוגמה פשוטה אך משמעותית: אדם שיש לו רגליים ומתפקד ביום - יום, בדרך כלל אינו מודע להנאה או לשמחה מיוחדת מעצם העובדה שיש לו רגליים. האדם פשוט מתנהל כרגיל, ורואה את המצב הזה כמציאות מחויבת וברורה מאליה. לעומת זאת, אם יום אחד יקרה מצב קיצוני כמו תאונה ויחתכו לו רגל, האדם יחווה סבל רב. במקרה זה פתאום הרצון "שיהיו לי רגליים" מתעורר בכל עוצמתו, כי נוצר פער בין המציאות לרצון. אדם שלא העריך קודם את רגליו ולא חשב על כך כלל, פתאום יחוש את חוסר הרגליים כסבל קשה ובלתי נסבל.

מדוע אנחנו לא נהנים מהדברים הבסיסיים בחיים?

אליעד כהן מסביר שכדי ליהנות ממשהו, חייב להיות רצון מודע אליו. כל עוד המציאות תואמת את הרצון באופן קבוע וללא התנגדות, האדם אינו מרגיש כלל שהוא רוצה משהו מיוחד, ולכן גם אינו נהנה באופן יוצא דופן. לעומת זאת, כשיש התנגדות והאדם חושב שהוא עומד לאבד דבר מסוים, הוא נהיה מודע לרצון, והמודעות הזו מאפשרת גם הנאה. הדוגמה שניתנת לכך היא ביקור במקום בו יש אנשים שנפגעו ואיבדו את הרגליים שלהם, כאשר אדם נחשף למציאות אחרת, הוא עשוי להעריך מחדש את הרגליים שלו, אבל עם ההערכה תבוא גם חרדה ופחד לאבד את הדבר היקר הזה.

איך יכול להיות שאנחנו סובלים מאובדן דבר שמעולם לא נהנינו ממנו?

אליעד עונה על השאלה הזאת על ידי הסבר מעמיק על כך שהרצון שלנו שיהיו לנו דברים מסוימים קיים באופן סמוי גם כאשר אנחנו לא מודעים לו. למשל, הרצון שיהיו לנו רגליים בריאות מתקיים באופן לא מודע בפעולות יום - יומיות כגון הליכה לעבודה, שמירה על הבריאות וכדומה. כל עוד המצב מתקיים ללא בעיות, הרצון קיים אך אינו מודע. ברגע שנוצר חוסר או איום, הרצון מתפרץ ועולה למודעות, והאדם מרגיש סבל חזק. הרצון היה קיים כל הזמן, אך רק בעת הקונפליקט עם המציאות הוא הופך למודע.

האם אפשר ליהנות יותר מהמציאות שלנו כפי שהיא?

אליעד מסביר שכן, אפשר ליהנות יותר מהמציאות כפי שהיא, אך זה דורש שינוי בתפיסת המצב שלנו מ"מחויב" ל"אפשרי". אדם יכול לחשוב שאולי לא יהיו לו רגליים יום אחד, מה שיכול לעורר בו הכרת תודה גדולה על כך שיש לו רגליים כרגע. אלא שעם ההכרה הזו מגיעה גם חרדה שאולי הדבר הזה יילקח ממנו בעתיד. אליעד מציין שבכדי להגיע לשיא ההנאה, אדם חייב לעבור דרך חוויה של חרדה או חשש מאובדן, שכן הנאה משמעותית נוצרת רק בעקבות מודעות לקיום של רצון עמוק.

איך ההסבר הזה קשור לרצונות אחרים בחיים?

אליעד נותן כדוגמה את נושא המין: כשאין לאדם מין הוא מרגיש חוסר וסבל ניכר, אך כאשר המין זמין באופן שוטף וקבוע, ההנאה ממנו אינה מורגשת באותה עוצמה, אלא נתפסת כדבר רגיל ומובן מאליו. כדי להגביר את ההנאה, צריך ליצור מצב שבו האדם מודע לחוסר שלו ולרצון שמתמלא. ככל שהחוסר יותר גדול, כך גם ההנאה ממילוי הרצון גדולה יותר.

מדוע אנשים מאמינים אומרים תודה לאלוהים על נס אך מתעלמים מאסונות?

כדי להסביר את זה, אליעד נותן דוגמה של כלב שמקבל מכה עם מקל אך לא יודע מי מכה אותו, ובאותו זמן האדם שמכה אותו נותן לו גם אוכל. הכלב לא יודע שמי שנותן לו אוכל הוא גם זה שמכה אותו, ולכן הוא מודה לאדם על האוכל ולא מתייחס למכה כמשהו שקשור אליו. אליעד משווה זאת לאנשים דתיים שכאשר קורה אסון, כמו פיגוע, הם מודים לאלוהים על כך שניצלו אך מתעלמים מכך שאלוהים, לפי אמונתם, אחראי גם לפיגוע עצמו. אליעד מוסיף ומחדד עם דוגמה נוספת: מחבל שדוקר אדם ומשאיר אותו חי בכוונה, האם האדם יודה למחבל על כך שלא הרג אותו או יבוא אליו בטענות מדוע דקר אותו מלכתחילה? באותו אופן, נשאלת השאלה איך אפשר להודות לאלוהים על הישועה כשאלוהים, לפי אותה השקפה, הוא גם זה שאיפשר את המצב הקשה מלכתחילה.

האם סבל הכרחי כדי ליהנות ממה שיש לנו?

אליעד מסכם ואומר שהיכולת שלנו ליהנות תלויה באופן מלא בעוצמת החיסרון והרצון המודע לנו כלפי הדברים בחיינו. כל עוד אנחנו לא חווים התנגדות למציאות, אין לנו מודעות מלאה לרצונות שלנו, ולכן ההנאה נשארת ברמה נמוכה או לא מורגשת בכלל. סבל או חשש מפני אובדן הוא תנאי שמאפשר לנו לחוות את ההנאה מהדברים שנראים לנו מובנים מאליהם. מצד שני, הוא מזהיר שגם המודעות הזו מביאה עמה חרדה וחששות.
כיצד נוצרת השאלה על ליהנות ממה שיש לעומת לסבול כשלוקחים אותו?

בשאלה הראשונית מתוארת סיטואציה של אדם שיש לו רגליים, אך הוא לוקח אותן כמובן מאליו ולא חווה הנאה מיוחדת מעצם קיומן. לעומת זאת, אם יחתכו לו את הרגל, הוא יסבול סבל רב. בהמשך מועלת הטענה שעל אף שאדם לא חווה שמחה על כך שיש לו רגליים באופן שוטף, ברגע שיחתכו לו את הרגל, הוא ירגיש בחסרונן ויחווה רצון גדול לכך שהן יחזרו.

מדוע סובלים יותר כשמשהו חסר מאשר נהנים ממנו כשהוא קיים?

אליעד מסביר שכדי להרגיש הנאה ממילוי רצון, צריך להיות קודם חיסרון ורצון מודע. כאשר לרוב האנשים יש רגליים, הם תופסים זאת כמשהו "מחויב" או טבעי, ולכן אין תשומת לב לרצון הזה, כי אין התנגדות בינם לבין המציאות. רק כאשר מתעורר איום על הרגליים או יש אפשרות ממשית לאבד אותן, האדם מתחיל לשים לב לרצון שיהיו לו רגליים, ואז גם מתלווה לכך פחד. מצד אחד, זה עלול להגביר את החרדה, אבל מצד שני, זה מאפשר לאדם לחוות הנאה גדולה יותר מעצם היותו עם רגליים.

איך בכל זאת קורה שסובלים מאובדן רגל למרות שלא נהנו ממנה קודם?

נשאלת שאלה נוספת: אם ביום - יום אדם כלל לא חווה שמחה מיוחדת על רגליו, מדוע הוא בכל זאת יחווה סבל עצום אם יחתכו לו את הרגל? התשובה היא שבאופן תת - מודע הרצון "שיהיו לי רגליים" כן קיים. האדם עושה במהלך יומו פעולות שמושתתות על כך שיש לו רגליים (הוא הולך, מתנייד, עובד וכדומה). הרצון אמנם אינו מורגש כל עוד הוא מתמלא ללא מאמץ, אך ברגע שנוצרת סתירה בין הרצון למציאות (למשל חשש או מצב ממשי של אובדן רגל), הרצון הזה מתפרץ במלואו וגורם לסבל.

האם אפשר ליהנות יותר מהדברים הקיימים?

כדי להפיק הנאה גדולה יותר ממה שיש כבר עכשיו, אליעד מציין שאפשר להפוך את המחשבה שדבר מסוים הוא "מחויב" למחשבה שדבר זה הוא רק "אפשרי". לדוגמה, אפשר לבקר במקומות שבהם רואים אנשים שחסרה להם רגל, וכך להיזכר בכך ששום דבר אינו מובן מאליו. אולם, לצד ההנאה שבאה מלהעריך יותר את המצב הקיים, נכנסת גם חרדה או חשש שהדבר המוערך ייעלם.

כיצד ההבנה הזו מתקשרת למילוי רצונות אחרים?

בשיחה מוזכרת גם הדוגמה של מין, או של פעולות אחרות שהאדם לוקח כ"מובן מאליו". הכוונה היא שכדי להגיע לשיא חוויית המילוי, האדם צריך ליצור לעצמו באופן כלשהו חיסרון חזק, שכשמתמלא, מעניק שמחה גדולה. החיסרון הזה יכול להתעורר ברגע שיש איום על הדבר או כשהאדם מתבונן בחלופות קשות יותר.

איך מתקשרת כאן הדוגמה של הכלב והמחבל להשקפה הדתית?

נוסף על כך, מובאת דוגמה על כלב שמקבל מכה ממקל מאחור ולא רואה מי הכה אותו. אם הכלב חושב שהאדם שלידו רק נותן לו אוכל, הוא לא יראה בו את הגורם למכה. זה הוביל לדיון על תפיסות דתיות מסוימות, לפיהן אם מתרחש פיגוע או אסון, מתייחסים אליו כאל "מעשה שאינו קשור" לאלוהים, אבל כשיש הצלה קטנה או "נס" - מודים לאלוהים. אליעד מצביע על כך שאם מייחסים הכל לאותו גורם, הרי שגם הפיגוע וגם ההצלה הם באחריות האל, וכך עולה השאלה הלוגית איך אפשר להודות לאל שחולל גם את האסון וגם את הישועה. ניתנת גם הדוגמה של מחבל שדוקר מישהו, ואז מחליט לא לדקור אותו למוות - האם ראוי להודות למחבל על כך שהשאיר אותו בחיים, או לבוא אליו בטענות על עצם הדקירה מלכתחילה. ההקבלה היא לשאלה מדוע אומרים "תודה לאלוהים" על נס שנעשה, כאשר הוא - הוא שאיפשר את הבעיה מלכתחילה, לפי אותה אמונה.

מהי השורה התחתונה?

השורה התחתונה היא שההנאה שלנו ממשהו תלויה בעוצמת הרצון והחיסרון שיש לנו כלפיו. כל עוד לא מרגישים איום או אפשרות ממשית לאובדן, אנחנו לא מבחינים בכך שהרצון הזה חי בנו. לכן אנחנו לא חווים שמחה תמידית על דברים מובנים מאליהם, כמו רגליים. אבל ברגע שנוצרים תנאים של איום ואפשר לחוות את ההפך, נפתח פתח להנאה (וגם לפחד). במקביל, ישנם הסברים רחבים יותר הנוגעים לאמונה באלוהים, ליחס שבין סבל להודיה, ולכך שלעתים אנשים מייחסים לאל רק את הנס החיובי ומתעלמים מקיומו במצבים השליליים.
ש: נגיד אני לוקח באופן יחסי כמובן מאליו את זה שאני יש לי רגליים שיש לי רגל ואני משתמש בזה וזה משמש אותי, עכשיו אני לא נהנה מזה באופן מיוחד אני לוקח את זה כמובן מאליו.

אליעד: אוקי.

ש: עכשיו אם יחתכו לי את הרגל ואני ארגיש בה חיסרון שאין לי רגל.

אליעד: אפילו אם תכאב לך הרגל.

ש: אני מאוד אסבול מזה.

אליעד: אוקי.

ש: אני מאוד אסבול מזה.

אליעד: אז השאלה שלך איך אתה יכול לגרום לעצמך ליהנות מזה שיש לך רגל כאילו לא היה לך רגליים והחזירו לך אותן, לא זאת לא השאלה.

ש: זאת כן השאלה זאת המהות של השאלה.

אליעד: חשבתי שתגיד לא זאת לא השאלה ואז תגיד שזאת השאלה אחר כך בכל מקרה.

ש: זהו כאילו השאלה היא אחרת אבל זאת בעצם אותה שאלה כאילו כי אנחנו הרבה מדברים על זה שזה באופן יחסי כמה שאתה סובל או שאתה סובל כפי כמה שאתה נהנה מהדבר וכו'.

אליעד: אז תראה השאלה היא מה האמת אתה אומר נגיד שיש לך רגליים ואתה רוצה ליהנות מהן כמו מישהו שאמרו לו שצריך להוריד לו את הרגליים ואז שמו לו רגליים או נגיד מישהו שנחתכו לו הרגליים והחזירו לו אותן, התשובה היא למה זה טוב זאת אומרת מה זה משנה כאילו כי בסופו של דבר כדי ליהנות את צריך שבאמת שיהיה לך רצון ושהוא יתמלא אבל זה יכול להיות כל רצון זה גם יכול להיות משהו שכרגע אין לך אותו ושיהיה לך אותו זה לא חייב להיות דווקא, אני יכול לתת לך תשובה לזה אני תכף אתן לך לזה תשובה אבל בגדול זה לא מחויב כדי ליהנות כי אתה גם יכול ליהנות מרצונות אחרים שמתמלאים.

עכשיו אם אתה רוצה ליהנות מעצם זה שיש לך רגליים פשוט אתה צריך להפוך את המחשבה שאומרת שזה שיש לך רגליים זה מחויב לאפשרית, איך עושים את זה על ידי זה נגיד שתלך למקום קוטעים לאנשים רגליים יש את המקום של אנשים פצועים, המחויב הוא שהמחשבה שאומרת "מחויב שיהיה לי רגליים" תהפוך לאפשרית ואז אתה תהנה מזה שיש לך רגליים אבל מה החיסרון בזה שחלק מההנאה שלך נובעת מזה שאתה חושב שמחויב שיהיה לך רגליים כי אם תחשוב שזה אפשרי גם תבוא לך חרדה עם זה, אתה אומנם תשמח מזה שיש לך רגליים אבל תפחד שיורידו לך את הרגליים אבל מצד שני אתה תהנה מזה שיש לך רגליים.

ש: השאלה בדיוק הפוכה.

אליעד: זה מה שרציתי שתביא שאלה הפוכה.

ש: אם חותכים את הרגליים למה יהיה לי רע מזה אם אני לוקח את זה כמובן מאליו שיש לי רגליים.

אליעד: לא הבנתי.

ש: אם חותכים לי רגל למה שיהיה לי רע מזה אם כל החיים לקחתי את זה כמובן מאליו זה אני לא נהנה מזה.

אליעד: לך יש רצון לא, הבנתי הוא שואל שאלה אחרת הוא אומר בשביל להרגיש רע צריך שתהיה התנגדות רצון אבל אם ביומיום אתה לא חווה שמחה מזה שיש לך רגליים אז איך חווית את זה מזה שאין לך רגליים, אז מה האמת.

ש: אם לא אכפת לי מזה שיש לי.

אליעד: יש כמה תשובות שאפשריות תשובה אחת אומרת שנגיד יש לך רצון מודחק שיהיה לך רגליים אני מניח שאפילו מזה שאתה הולך לעבוד זה בשביל בסופו של דבר שיהיה לך רגליים בריאות, כאילו סתם כאילו הרבה פעולות במשך היום נובעות מזה שאתה רוצה שיהיו לך רגליים בריאות נכון?

ש: כן.

אליעד: אז זאת אומרת אתה כן מתחזק ביום בתת מודע את הרצון של "אני רוצה שיהיו לי רגליים, אני עובד כדי להיות בריא כדי לא למות" אתה לא שמח מזה שאתה חי אבל מצד שני אתה עושה הרבה דברים כדי לא למות אז קודם כל הרצון הזה הוא כן נמצא שם זה לא שהוא לא נמצא שם ודבר שני שאפשר להגיד שזה כל רגע לגופו, כאילו ברגע שאין לך רגל אז הרצון הזה מתעורר מאיפשהו אבל כל הזמן שיש לך אתה לא מעריך אותו. ומה האמת שאם יגידו לך שצריך להוריד לך את הרגל ואז יגידו לך "טוב לא צריך" אתה פתאום תהנה מזה שיש לך רגל.

ש: זה נכון אבל שגם הרצון מתלבש בצורות כל מיני צורות זה שאתה אולי לא שמח ספציפית שיש לך רגליים אבל זה יכול להיות חבוי בתוך דברים אחרים שאתה עושה אם אתה שמח נניח לדוגמא לרכב על אופניים, אתה מבסוט לרכב על אופניים או מבסוט שאתה אז יש לך את הרגליים בפנים.

אליעד: לא אבל אני אומר שהרצון שיהיה לו רגליים זה רצון שביומיום קיים כחלק מתהליכים אחרים.

ש: כן זה מה שאמרתי.

אליעד: לא נגיד שהוא הולך לרכב על אופניים כדי לחזק את הרגליים.

ש: לא כדי לחזק את הרגליים.

אליעד: לא אז אני אמרתי משהו אחר אמרתי המחשבה שאומרת "אני רוצה שיהיה לי רגליים" היא המהות של הרבה מאוד מהמחשבות הנוספות שהוא עושה במשך היום מה שאומר שהיא נמצאת שם כל הזמן רק אין קונפליקט בינה לבין המציאות לכן אתה לא מודע לקיומה. זה כמו נגיד על משהו שברגע שהוא מחויב וכאילו אין לו הפך אז לא מרגישים אותו, זה דומה לזה אוקי זה כאילו כמו יש לך רצון מאוד חזק שיהיה לך רגליים אבל יש לך רגליים ולמחשבה שאומרת "יש לי רגליים" אין הפך אז בגלל שאין לה הפך, כאילו זה שאתה לא חווה את ההפך שלה לכן אין משמעות ל - "יש לי רגליים" לכן אתה לא נהנה מזה שיה לך רגליים. הלאה תמשיך.

ש: אנחנו דיברנו על התופעה הזאת שכשהרצונות שלנו מתמלאים רצונות מסוימים אז כאילו יש חוויה שזה כאילו רגיל וככה זה אמור להיות זה לא איזה שמחה מיוחדת אלא זה הרגיל ככה זה אמור להיות אבל כשאין לנו את זה אז זה סבל נוראי, כמו לדוגמא אתה מבין מה אני אומר.

אליעד: אוקי.

ש: נגיד כמו במין אומרים את זה הרבה שאין לך את זה אז זה ממש חסר וכשיש לך את זה אז זה פשוט אז זה בסדר ככה זה אמור להיות כאילו החיסרון מרגיש נוראי אבל כשהוא מלא אז זה הרגיל זה לא איזה הנאה מטורפת, זה כמו יש את המאוזן שהוא רגיל ויש בורות אבל אין פער.

אליעד: מה זאת אומרת?

ש: אין יתרון.

אליעד: אני אגיד לך משהו אחר אם אתה רוצה ל - peak של מילוי רצון אתה צריך איכשהו ליצור לך איזה חיסרון מאוד גדול.

ש: בדיוק כלומר.

אליעד: זה המשחק מה לעשות אם לא תהיה בחרדה לא תוכל לשמוח מכך, עובדתית אם אתה רוצה ליהנות מזה שאתה בריא לך תראה אנשים חולים ואתה יותר תשמח מזה שאתה בריא אתה גם יותר תפחד להיות חולה אבל אתה גם יותר תשמח מזה שאתה בריא כי אם אתה מזעזע את המחשבה שאומרת "אני חייב להיות בריא" אז 1. נהיית מחשבה "אולי אני אהיה חולה ואז רע לי", 2. "אני בריא ואז טוב לי" זאת האמת.

ש: או שבכלל תרגיש רגשי אשמה שאתה בריא אם אתה רואה את כולם חולים.

אליעד: או שבכלל תרגיש רגשי אשמה ובכלל תרגיש רגשות ערך "איך אלוהים אוהב אותי ולא אותם" או נגיד פיגוע שאחרים נפגעים ואתה לא אתה אומר "תראה איך אלוהים אוהב אותי איזה נס הוא עשה" כמו כלב נגיד שאתה נותן לו מכה, בא נגיד ניקח כלב נגיד אתה הולך לכלב ואתה נותן לו מכה עם מקל עכשיו אם הכלב ראה שאתה נתת לו את המכה עם המקל הוא ישנא אותך אבל נניח נגיד שהמקל היה מאחורה ואתה כאילו נותן לו אוכל ואתה נותן לו מכה עם מקל מאחורה והוא לא ידע שאתה נתת לו את המכה אז הוא לא שונא אותך.

אבל מצד שני אתה יכול לתת לו מכות עם מקל אבל בגלל שהוא לא ראה אותך מחזיק את המקל הוא לא ידע שזה אתה אבל אז הוא עוד יכול להגיד לך תודה על זה שכאילו הצלת אותו מזה שהרבצת לו קודם. אוקי זה כאילו כמו דתיים נגיד שקורה איזה נס.

ש: מכה מהשמיים.

אליעד: בדיוק זה בדיוק הדתיים, מה הדתיים עושים אותו דבר אם יש איזה פיגוע "וואלה איזה נס קרה תראה רק שלושה הרוגים, תראה היה נס איך ניצלתי" זה כאילו הפיגוע זה לא מאלוהים ההצלה זה מאלוהים" אדוני גם הפיגוע מאלוהים וגם ההצלה מאלוהים אז הוא גם נתן לך וגם הרג את השלושה הפצועים, הוא גם פצע אותך והוא גם החליט לא לפצוע אותך קשה. אם בא מחבל ודוקר אותך ואומר לך "אני משאיר אותך בחיים" אתה תגיד "איזה מחבל רחמן תודה למחבל" אם בא מחבל ודוקר אותך עשר פעמים ואומר לך "תקשיב אני לא דוקר אותך בלב כי אני רוצה שיצילו אותך אחר כך" אתה תגיד "תודה רבה למחבל איזה מחבל צדיק".

"מה פתאום הוא דקר אותי הוא לא היה צריך לדקור אותי בכלל אבל אלוהים שעשה לך אבל אלוהים נגיד לו תודה שהמחבל לא דקר אותי עשרים פעמים רק עשר" ומי שלח אותו לדקור אותך עשר פעמים לא אלוהים, אז אם הוא יהיה דתי הוא יסובב את זה "לא זה בגלל העוונות שלי בכלל בגל העוונות שלי המחבל דקר אותי בגלל העוונות ואלוהים הציל אותי למרות העוונות" ומי גרם לך לעשות את העוונות "זה היצר הרע שלי הבחירה החופשית שלי ומי נתן לי בחירה חופשית? אלוהים, למה הוא נתן לי בחירה חופשית כי הוא טוב והוא רצה לעשות לי טוב".

"אז הוא טוב ורצה לעשות לי טוב ולכן נתן לי בחירה חופשית כדי שאני אעשה רע והוא לא יכול היה לקמבן איזה קומבינה שלעשות לי טוב בלי כל המהלך הזה? לא הוא היה חייב להעביר אותי את המהלך של ניסיונות ושאני אעשה רע ושהוא ייתן לי עונשים ושהוא יציל אותי מהמחבל" וזה אלוהים אין לו איזה דרך קיצור לעשות לך טוב בלי כל המסלול ייסורים המפרך "לא זה נסתרות דרכי האל" אז נסתר גם אופיו של האל ואתה לא בהכרח יודע שהוא טוב ורע וכו'.
חוויית דתי אשם צריך להיות אסונות יחסי מין אנשים דתיים בחירה חופשית פשוט לקיחת אחריות אנשים אהבה איך לא לקחת כמובן מאליו איך לאהוב איך לאהוב את איך לאהוב את מה איך לאהוב את מה שיש איך להעריך איך להעריך את איך להעריך את מה שיש הטוב הכל לטובה הערכה השגחה פרטית כמובן מאליו לא לקחת כמובן מאליו לא מובן מאליו לאהוב לאהוב את לאהוב את מה לאהוב את מה שיש להודות להודות על הטוב להודות על הנס להודות על הקיים להודות על הרע להודות על הרעה להודות על מה שיש להעריך להעריך את להעריך את מה שיש לקחת לקחת כמובן מאליו מובן מאליו ניסים
איך לגרום למישהו לא לשקר לך? איך לגרום למישהו לומר לך את האמת? איך לגרום למישהו להרגיש איתך בנוח? איך לגרום למישהו לדבר איתך בכנות? איך לגרום למישהו להודות בבגידה? איך לגרום למישהו להודות בגניבה? איך לגרום למישהו להודות בטעות? איך למנוע ממישהו להסתיר ממך מידע? איך לחקור עובד? איך לגרום לילד לא לשקר? לספר לך את האמת, לגלות לך את האמת, לומר לך את האמת
... בכנות? איך לגרום למישהו להודות בבגידה? איך לגרום למישהו להודות בגניבה? איך לגרום למישהו להודות בטעות? איך למנוע ממישהו להסתיר ממך מידע? איך לחקור עובד? איך לגרום לילד לא לשקר? לספר לך את האמת, לגלות לך את האמת, לומר לך את האמת וכאן אבאר, למה אנשים משקרים? וכיצד ... שבו רוצים לגרום למישהו להודות במשהו. כגון לגרום לבן זוג להודות בבגידה, לגרום לעובד להודות בגניבה, לגרום לבעל עסק להודות שהוא רימה אותך, לגרום לבעל מקצוע להודות שהוא עקץ אותך, לגרום לילד להודות שהוא התחיל מריבה, לגרום לילד לא לשקר באופן כללי, לגרום לכל בן אדם בעולם, להודות באשמה, להודות בטעות, להודות בכל דבר שלילי שקרה. שבאופן כללי עליך, שלב 1 - להבין, מה הן התשובות האפשרויות שהוא עשוי לענות לך. שלב 2 - להבין, מה הן ההשלכות הרעות והטובות שאתה חושב, שהאדם השני יחשוב שיצאו ...
תודה, למה לא להודות על מה שיש? למה לא להודות על הטוב? האם להכיר תודה? מה רע בהכרת תודה? בלי תודה, בלי סליחה, בלי בבקשה, אין יותר טוב מרע, למה לא להגיד תודה על מה שיש? האם להודות על מה שיש? בלי תלונות, מודה אני לפניך, חשיבה חיובית
תודה, למה לא להודות על מה שיש? למה לא להודות על הטוב? האם להכיר תודה? מה רע בהכרת תודה? בלי תודה, בלי סליחה, בלי בבקשה, אין יותר טוב מרע, למה לא להגיד תודה על מה שיש? האם להודות על מה שיש? בלי תלונות, מודה אני לפניך, חשיבה חיובית
... למה לא להודות על מה שיש? למה לא להודות על הטוב? האם להכיר תודה? מה רע בהכרת תודה? בלי תודה, בלי סליחה, בלי בבקשה, אין יותר טוב מרע, למה לא להגיד תודה על מה שיש? האם להודות על מה שיש? בלי תלונות, מודה אני לפניך, חשיבה חיובית האם כדאי להכיר תודה על מה שיש? אליעד כהן מדבר בהרצאה זו על נושא הכרת התודה. הוא מציג את הרעיון של ... טוב. בדרך כלל ממליצים לאדם להכיר תודה על הטוב שקיים בחייו, לומר מודה אני לפניך, להודות שהוא בריא, שיש לו ילדים, שיש לו עיניים, ועוד דברים רבים וטובים. יש המלצות שמציעות אפילו להכיר תודה תוך השוואה לדברים פחות טובים: למשל, לומר תודה על ... כדאי לעצור אותו כבר בשלב התודה, וכך למנוע תלונות עתידיות. מהי הגישה המאוזנת בין להודות ללא להודות? בסופו של דבר, אליעד מציג שתי גישות עיקריות: גישה של הכרת תודה, אשר מתמקדת בטוב ובכך מגבירה את הרצון ואת השאיפה להרגיש טוב, אך גם יוצרת סיכון גדול יותר ... על החיים? חשיבה חיובית והכרת תודה למה לא להגיד תודה? האם הכרת תודה גורמת לסבל? להודות על הטוב או לא להודות? האם תודה יוצרת תלונות? איך לא להודות ישפר את החיים? ...
תודה או לא תודה, להודות, האם לומר תודה? מתי לא לומר תודה? איך לומר תודה? איך לענות על אמירת תודה? איך להודות למישהו? האם להודות למישהו? לגרום למישהו להרגיש חייב לך, תקשורת בין אישית, איך להגיב על אמירת תודה? משמעות אמירת תודה
תודה או לא תודה, להודות, האם לומר תודה? מתי לא לומר תודה? איך לומר תודה? איך לענות על אמירת תודה? איך להודות למישהו? האם להודות למישהו? לגרום למישהו להרגיש חייב לך, תקשורת בין אישית, איך להגיב על אמירת תודה? משמעות אמירת תודה
... או לא תודה, להודות, האם לומר תודה? מתי לא לומר תודה? איך לומר תודה? איך לענות על אמירת תודה? איך להודות למישהו? האם להודות למישהו? לגרום למישהו להרגיש חייב לך, תקשורת בין אישית, איך להגיב על אמירת תודה? משמעות אמירת תודה האם תמיד כדאי ... לחלוטין את התחושה הזאת אצלו. לדוגמה, אם מישהו אומר לך תודה שעזרת לי, ואתה משיב לו לא, לא, אני צריך להודות לך או תודה לך, אתה לכאורה עושה מעשה יפה, אבל למעשה אתה גורם לו לחשוב שאולי הוא זה שנתן לך משהו, ושהוא בעצם העניק ... למישהו מתנה יקרה או מיוחדת, והוא אומר לך תודה בהערכה רבה. אם תגיב באמירה כמו לא, אני הוא זה שצריך להודות לך, האדם השני עשוי להרגיש שלא הענקת לו מתנה באופן נדיב, אלא שקיבלת מזה משהו בעצמך. כך הוא יפסיק להרגיש חייב לך. ... אל תחזיר תודה, כי אתה תפגע בתחושת ההוקרה שלו. אם מישהו מבטא תודה עמוקה ואמיתית, אל תגיב בלא, אני צריך להודות לך, כדי לא לבלבל את הרגש שלו ולשנות את המשמעות. כשמישהו מודה לך מתוך נימוס בלבד או כדי לבחון אותך, אל תאמר לו תודה ... להיות כלי השפעה משמעותי בתקשורת בין אישית. אם המטרה שלך היא שאדם ירגיש מחויב לך, אז אתה צריך לאפשר לו להודות לך ללא תגובה של תודה מצידך. לדוגמה, אם המנהל שלך אומר תודה שעזרת לי, התגובה הטובה תהיה בשמחה, וכך הוא ממשיך להרגיש ...
הכרת הרע, להודות בטעות, להודות על האמת, שאלות מודחקות, לא לפחד להרגיש רע, לא לפחד לשאול שאלות, הדחקה רגשית
הכרת הרע, להודות בטעות, להודות על האמת, שאלות מודחקות, לא לפחד להרגיש רע, לא לפחד לשאול שאלות, הדחקה רגשית
... הרע, להודות בטעות, להודות על האמת, שאלות מודחקות, לא לפחד להרגיש רע, לא לפחד לשאול שאלות, הדחקה רגשית למה חשוב להודות שיש לך שאלות? אחד הרעיונות המרכזיים שאליעד מציג בהרצאה הוא החשיבות של היכולת להודות בכך שיש לך שאלות. לטענתו, רבים טוענים שאין להם שאלות, אך במציאות אם אדם מצליח להבין משהו בצורה ... שאדם מודה שיש לו שאלה, הוא בעצם מודה שיש לו חיסרון, בעיה או מצוקה, וזה גורם לו להרגיש רע. אליעד מסביר שהיכולת לשאול שאלות תלויה בנכונות של האדם להודות שיש לו חסרונות, שהוא לא יודע משהו או שהוא לא מבין משהו. איך הדחקה רגשית מונעת שאלות? אליעד מסביר ... לכן, זו שאלה שברגע ששואלים אותה לעומק, אי אפשר להגיע לתשובה סופית, והאדם מגיע למצב של חוסר ידיעה מוחלט, מצב שמשחרר אותו מכל שאלה אחרת. למה חשוב להודות באמת, גם כשהיא לא נעימה? אליעד מציין שהיכולת לשאול שאלות דורשת מהאדם אומץ להכיר במציאות כפי שהיא, גם אם ההכרה הזו גורמת להרגשה רעה. הוא מדגיש שמי שלא מפחד להודות באמת, מי שלא מפחד להודות שיש לו בעיות ושאלות, יוכל להתקדם ולבסוף אף להגיע להבנה שהכל גם טוב וגם רע בו - זמנית, ושאין שום ... כי במצב של אי - ידיעה מוחלטת אין כבר מה לשאול. מהי המסקנה המרכזית של ההרצאה? המסקנה המרכזית שאליעד מעביר בהרצאה היא שהאדם חייב להיות כן עם עצמו, להודות בקיומן של שאלות, לא לפחד לשאול אותן ולא לפחד מהתחושה הרעה שהן מעוררות. רק בדרך הזו הוא יכול להגיע להבנות חדשות ולבסוף לאמת המוחלטת. המטרה היא לעודד את האדם להודות באמת גם כשהיא כואבת, כי זו הדרך היחידה להשתחרר מהשאלות ולמצוא שקט פנימי. למה אנשים מדחיקים שאלות? איך לשאול שאלות קשות? מה עושים עם חוסר ודאות? איך להתמודד עם תחושת פגיעות? מהי השאלה שאין לה תשובה? איך להפסיק להדחיק רגשות? האם להודות באמת זה כואב? אליעד: את אומרת שאין לך שאלות, אך בפועל ברמה המעשית, אם אני עכשיו מדבר עם מישהו ... מפחדת לשאול שוב, ונכנסת לטראומה שכול כך ניסית ולא הצלחת למצוא תשובה. הפיתרון הוא, ככול שאת באה לפה יותר, מבינה יותר, אז זה מאפשר לך להיות מסוגלת להודות בחסרונות, את לא מתכחשת לחסרונות. את מסוגלת להכיל את הרע, לא להתעלם ממנו. ברגע שאת מגדילה את ... נחמן אמר פעם, אני יכול לפתור לאדם את כל הבעיות שלו, אבל הוא צריך לבוא ולספר לי מה הבעיה שלו. כדי לקבל פיתרון אתה צריך לשאול שאלה, ואם אתה לא מוכן להודות שיש לך בעייה, אז איך אוכל להביא את הפיתרון. למרות שכן תוכל לקבל את הפיתרון, אבל אם תשאל את השאלה ... כדי להיות מסוגל לשאול שאלה, האדם צריך להיות מסוגל להכיל רע. כי השאלה היא כאילו חוויה לא נעימה. וגם השאלה היא להטיל ספק במה שאתה יודע. צריך אומץ להודות בכך שיש לך בעיה, ומה גורם לאומץ הזה? או שאתה מספיק אמיץ או שאתה מספיק סובל. צריך אומץ לשאול שאלה ולהודות שיש לי בעיה. להודות שיש לך חסרונות. ומה עוצר את האדם מלהתקדם? שהוא לא מוכן להודות שיש לו חיסרון. אבל מי שלא יפחד לשאול, בסופו של דבר זה יביא אותו לשאלה הכי חזקה. יש שאלה אחת ...
להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות
להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות
להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות למה אנשים מתעקשים להמשיך לעשות טעויות למרות הסבל? אליעד כהן מסביר תופעה ... רע, משום שיש לו אמונה נסתרת שפעולותיו צריכות להיות מוצדקות על ידי סיבה טובה. האדם מסרב להודות בפני עצמו שהפעולות שעשה במשך שנים רבות היו למעשה חסרות סיבה. הוא מעדיף להמשיך בסבל ולהתעקש שיש סיבה נסתרת להתנהגות שלו, מאשר להודות שהכל היה לשווא ובלי שום סיבה הגיונית. למה האדם לא מוכן להודות שטעה סתם בלי סיבה? לפי אליעד, הסיבה המרכזית לכך שהאדם ממשיך בדרך השלילית היא חוסר הרצון להודות בטעות או להכיר בכך שפעל במשך שנים ללא סיבה אמיתית. האדם מנסה לשמר את ההיגיון של פעולותיו, על ידי האמונה שבסופו של דבר תתגלה סיבה נסתרת שתצדיק את הכל. במקום להודות שהפעולות היו טיפשיות או חסרות היגיון, הוא מעדיף לסבול ולהמשיך בדרך המזיקה. אליעד משווה זאת ... - נוחות מגיעה תמיד משום מקום ברור. האדם למעשה גורם לעצמו להרגיש רע בלי סיבה, אבל מסרב להודות בכך, משום שהודאה כזו תכריח אותו להודות שהשנים שבהן סבל היו חסרות תכלית והיגיון. אליעד חוזר על כך מספר פעמים ומדגיש את המשפט: אין אדם ... זה בהכרח בלי סיבה מחויבת. כל הרגשה רעה או שלילית היא בבסיסה חסרת הצדקה אמיתית. מהו הפחד להודות שהיית טיפש לאורך שנים? לסיום, אליעד מדגים שהקושי הגדול של האדם הוא הפחד להודות שטעה סתם, שהשנים הרבות של פעולות שחשב שהן מוצדקות היו למעשה טיפשיות וחסרות טעם. האדם מעדיף לסבול מאשר להודות באמת הפשוטה והכואבת, ולכן מתעקש להמשיך בדרך שגורמת לו סבל. אליעד מדגיש כי רוב האנשים לא ... בכך שהכל היה סתם גורמת לו להתנגדות חזקה מאוד. לכן הוא נאחז באשליה של סיבה נסתרת, במקום להודות שטעה בלי שום הצדקה. למה אנשים לא מודים בטעות? איך להפסיק להתעקש על סבל? למה אנשים ממשיכים בדרך שמזיקה להם? איך להודות בטעות שעשית בלי סיבה? איך להפסיק להרגיש רע בלי סיבה? האם תמיד יש סיבה לסבל שלנו? איך להצליח ...
למה אנשים מאמינים באלוהים? אלוהים עושה רק טוב, להודות על הנס, לברך על הטובה, להודות על הרע, אלוהים הוא טוב, אלוהים עושה רע, ברכת הגומל, למה לא להאמין באלוהים? אמונה באלוהים
למה אנשים מאמינים באלוהים? אלוהים עושה רק טוב, להודות על הנס, לברך על הטובה, להודות על הרע, אלוהים הוא טוב, אלוהים עושה רע, ברכת הגומל, למה לא להאמין באלוהים? אמונה באלוהים
... אנשים מאמינים באלוהים? אלוהים עושה רק טוב, להודות על הנס, לברך על הטובה, להודות על הרע, אלוהים הוא טוב, אלוהים עושה רע, ברכת הגומל, למה לא להאמין באלוהים? אמונה באלוהים למה אנשים מאמינים באלוהים? הנושא המרכזי של ההרצאה הוא חקר האמונה ... ממצב קשה, למשל אדם שנפגע על ידי מחבל ולא נפגע באופן חמור. מדובר בנס, אבל השאלה היא אם הוא באמת צריך להודות לאלוהים או דווקא למחבל. הוא מציין דוגמה בה אדם שנפגע על ידי מחבל וניצל יכול להודות על כך לאלוהים - אך האם לא ניתן להודות גם למחבל על כך שלא הרג אותו? בהמשך, אליעד מציין את הבעיה שבה אדם מאמין שמה שקורה לו זה רצון אלוהים, אך האם כל מקרה שבו אדם ניצל ממזל רע או שרד מצב קשה הוא באמת ...
בריא או חולה, להודות שאתה חולה, להודות שאתה בריא, יחסי מורה ותלמיד, תמיד יש חיסרון, תמיד יש יתרון, אין שום חיסרון, חולה או בריא, לקחת תרופות, להעמיד פנים, העמדת פנים
בריא או חולה, להודות שאתה חולה, להודות שאתה בריא, יחסי מורה ותלמיד, תמיד יש חיסרון, תמיד יש יתרון, אין שום חיסרון, חולה או בריא, לקחת תרופות, להעמיד פנים, העמדת פנים
... או חולה, להודות שאתה חולה, להודות שאתה בריא, יחסי מורה ותלמיד, תמיד יש חיסרון, תמיד יש יתרון, אין שום חיסרון, חולה או בריא, לקחת תרופות, להעמיד פנים, העמדת פנים מה המשמעות של להודות שאתה חולה או בריא? ההרצאה מתמקדת במונחים של בריא וחולה ובמהות ההודאה במצב זה. אליעד כהן פותח את ההרצאה בהסבר על הקושי שבקבלה של חיסרון. הוא מסביר שמאוד קשה לאדם להודות בכך שיש לו חיסרון קבוע, וכאשר הוא מבין את הרעיון, הוא ... אם אדם לא מקבל את זה, הוא ישאר במצב של קונפליקט פנימי. המטרה היא להבין שהאדם לא חייב להסתיר את מה שהוא מרגיש. אם אדם מרגיש שהוא לא בריא, הוא יכול להודות בכך ולחפש פתרונות כמו תרופות, אבל אם הוא לא באמת רוצה את התרופה, הוא לא באמת רוצה להחלים. מה תפקיד התרופות והקבלה של מצב חולה? ההרצאה גם נוגעת בשאלה אם אדם שמרגיש חולה חייב להודות בכך כדי לרפא את עצמו. אליעד טוען שאדם לא חייב להודות שהוא חולה כדי להחלים, אך הוא חייב להודות במציאות, ואם הוא לא באמת חולה, הוא צריך להפסיק להעמיד ... המצב הזה שייך למי שמעמיד פנים, ומכאן יש את הבעייתיות שקשורה לכך. לדוגמה, אדם עם חרדה שממשיך להתכחש לה, לא יקבל את הסיוע שהוא צריך, כי הוא לא מוכן להודות בכך שיש לו בעיה שדורשת פתרון. האם זה תלוי במציאות ... את מצבו, הוא יכול לקחת את התרופה ולהיות בריא. אם הוא לא מקבל את המצב, הוא יישאר חולה, וזה מונע ממנו להתמודד עם הבעיה. בריא או חולה? ההשלכות של להודות במצב הבריאותי העמדת פנים ומצבים בריאותיים תפקיד ...
איך לקרוא מחשבות? קריאת אנשים, משמעות המילים, קריאת מחשבות, איך להבין אנשים? איך לקרוא אנשים? NLP, צורת שאלה, להודות שיש חיסרון, ניתוח שאלה, איך לשאול שאלה? ניתוח רגשי, ניתוח טקסט
... איך לקרוא אנשים? NLP, צורת שאלה, להודות שיש חיסרון, ניתוח שאלה, איך לשאול שאלה? ניתוח רגשי, ניתוח טקסט מה הבעיה בשאלה מהי שיטת החקירה? השאלה מהי שיטת החקירה שמחברת בין ... לקבל פתרון אמיתי. מדוע קשה לאנשים להודות בחיסרון? אליעד מסביר שאחת הסיבות שאנשים נמנעים מלשאול שאלות בצורה ברורה וישירה היא שהם לא רוצים להודות בכך שיש להם חיסרון או בעיה. עצם ההודאה בחיסרון מחייבת אותם להתמודד איתו, ולכן הם יעדיפו להשתמש במונחים כלליים או בניסוחים ... ופילוסופיים, שירחיקו אותם מהצורך להודות באופן ברור שיש להם בעיה ספציפית שהם רוצים לפתור. איך שאלות מורכבות מנסות להשיג תשובה טובה יותר? במהלך הניתוח עולה שהשואל האמין ... של השואל. מה הבעיה בשימוש במילה להודות? אליעד גם מנתח מדוע השואל משתמש במילה להודות. השימוש במונח להודות מצביע על כך שהאדם רואה בהודאה בחיסרון משהו קשה או בעייתי. אליעד מציע שהיה ניתן להשתמש במונחים אחרים כמו לספר, לחשוב או לדעת, אך להודות מסמל קושי לקבל את העובדה שיש חיסרון אישי אמיתי, דבר המרחיק את האדם מפתרון. מדוע קשה למצוא את התשובה הפשוטה ביותר? אליעד מראה ... לנסח שאלות בצורה אפקטיבית? למה קשה להודות בחיסרון? מה ההבדל בין שאלה תיאורטית לשאלה מעשית? למה הניסוח של שאלה משפיע על התשובה? איך לחבר בין הבנה לחוויה? ...
חולה ורופא, ללכת לרופא בריא, לדעת שאתה מאושר, סימן שאתה מאושר, איך תדע שאתה מאושר? להודות שאתה חולה, לחשוב שלילי, להתחבר לרע, לאהוב את הרע, דיכאון חיובי, חרדה חיובית
חולה ורופא, ללכת לרופא בריא, לדעת שאתה מאושר, סימן שאתה מאושר, איך תדע שאתה מאושר? להודות שאתה חולה, לחשוב שלילי, להתחבר לרע, לאהוב את הרע, דיכאון חיובי, חרדה חיובית
... ורופא, ללכת לרופא בריא, לדעת שאתה מאושר, סימן שאתה מאושר, איך תדע שאתה מאושר? להודות שאתה חולה, לחשוב שלילי, להתחבר לרע, לאהוב את הרע, דיכאון חיובי, חרדה חיובית למה אנשים בריאים הולכים לרופא, ... מלפנות לעזרה יכולה להעיד על עומק המחלה, משום שהאדם מפחד להכיר באמת המציאות. למה להודות שאתה חולה הוא הסימן האמיתי לבריאות נפשית? אליעד מסביר שלהודות בכך שאתה חולה או שיש לך בעיה זה דווקא סימן לבריאות נפשית. אדם בריא נפשית הוא כזה שמוכן להתמודד עם האמת, אפילו כשהיא קשה או לא נעימה. כאשר אדם חולה, או שיש לו בעיה, אך הוא לא מוכן להודות בכך, הוא למעשה חולה כפול: חולה גם פיזית וגם נפשית, משום שהפחד שלו מונע ממנו להכיר במציאות ולהתמודד איתה. לעומת ... להיות מאושר גם כאשר רע לך? אליעד מסביר נקודה חשובה נוספת: האדם המאושר באמת הוא מי שיכול להודות שיש לו בעיה, לדעת בוודאות שהוא יכול לפתור אותה באופן מיידי, ובכל זאת לבחור במודע שלא לפתור אותה. למה? כי בכך ... לדוגמה, אליעד מתאר אדם שמרגיש דיכאון או חרדה. עצם העובדה שהוא מודע לדיכאון שלו, ומוכן להודות שיש לו בעיה רגשית, מעידה על כך שהוא כבר בדרך להחלמה, מפני שהוא לא מתחמק מהבעיה. יש אנשים שכה עמוק בתוך הבעיה, שהם אפילו לא מודים שהיא קיימת, וכך נמנעים מכל ניסיון לרפא אותה. לעומת זאת, להודות ולהכיר במצוקה הוא שלב הכרחי להחלמה. מדוע דווקא כשהמצב משתפר, פתאום מתעוררים פחדים חדשים? אליעד נותן דוגמה לאדם ... אמיתי. איך לדעת אם אתה באמת מאושר? האם אפשר לאהוב את הרע? דיכאון חיובי וחרדה חיובית למה להודות במחלה שלך? מה זה אושר שאינו תלוי בדבר? איך להתמודד עם פחד לשמוע את האמת? ...
שכנוע בצורת שאלה, יכול או רוצה, איך לשכנע אנשים? מסר סמוי בשאלה, שאלה מניפולטיבית, מניפולציה בשאלה, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, פסיכולוגיה הפוכה, מסר לתת מודע, איך לשאול נכון?
שכנוע בצורת שאלה, יכול או רוצה, איך לשכנע אנשים? מסר סמוי בשאלה, שאלה מניפולטיבית, מניפולציה בשאלה, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, פסיכולוגיה הפוכה, מסר לתת מודע, איך לשאול נכון?
... מדגיש, שיש אנשים שיהיה להם נוח יותר להודות ברצון, ויש אחרים שיהיה להם קל יותר להודות ביכולת. בנוסף, קיימים מצבים שבהם לאנשים קשה או לא נוח להודות ברצון או ביכולת, וזה חשוב במיוחד להבין כשמנסים לשכנע אותם לבצע פעולה ... שהאדם מעוניין להגיע, אך הוא מתבייש להודות ברצון, עדיף לשאול אותו: האם מסתדר לך להגיע מחר לפגישה? ולא אתה רוצה ... אם אנחנו יודעים שהאדם קצת מתבייש להודות ברצון שלו, אפשר לשאול אותו באופן ישיר ומכוון: אתה באמת רוצה שניפגש ... הוא יעדיף לציין שהוא רוצה ולא להודות שהוא יכול. מדוע? מפני שחלק מהאנשים, לדוגמה, לא אוהבים להיחשף ולהגיד שהם רוצים משהו, כי הם עלולים להתבייש להודות שהם מעוניינים. יש כאלה שיודו בקלות שהם רוצים, אבל יתקשו להודות שיש להם היכולת לבצע את הפעולה או שהפעולה לא מסובכת להם. כלומר, לכל ... יש את המקומות שבהם הוא מרגיש בנוח להודות ובמקומות אחרים דווקא יביא רתיעה. דוגמה מעשית: אדם שמנסה להתחיל דיאטה. ... תשובה: יש מצבים שבהם האדם לא מוכן להודות שהוא רוצה בפעולה כי זה מביך אותו, או כי יש לו רתיעה להודות בצורך שלו. נניח שיש פגישה שהוא כן מעוניין להגיע אליה, אבל לא נעים לו להודות בכך. אם נשאל אותו אתה רוצה להגיע לפגישה?, הוא עלול להכחיש. הוא יגיד לא, אני לא רוצה רק כדי לא להודות שהוא זקוק או מעוניין בדבר. במקרה כזה, עדיף לשאול מסתדר לך להגיע ... לשאול על הרצון. למה? כי אז הוא עלול להודות שהוא לא רוצה וכך לא יקנה. אבל אם נסתיר לרגע את שאלת הרצון (האם אתה ... להיפגש איתו, ויודעים שלא נוח לו להודות שהוא רוצה, נשאל אתה בטוח שאתה רוצה להיפגש? אתה באמת רוצה את הפגישה ... לפי ההבנה של מה הצד השני לא רוצה להודות ומה כן, אפשר לכוון אותו לתשובה שמתאימה לנו. כיצד לשאול את עצמנו ... לו עם המושג רוצה לדוגמא הוא לא מוכן להודות שהוא רוצה להגיע לפגישה, יש נגיד איזו פגישה חשובה אבל שאחד הצדדים שואל ... להגיע לפגישה אלא בגלל שהוא לא רוצה להודות לדוגמא שהוא לא רוצה להגיע לפגישה, זה לדוגמא במקרה שהוא רוצה להגיע אבל הוא לא מוכן להודות שהוא רוצה להגיע ואז במקרה כזה לדוגמא עדיף כששואלים אותו את השאלה לגבי ... לך שניפגש? למה כי הוא לא מוכן להודות שהוא רוצה. אותו דבר יכול להיות גם מכיוון נוסף יכול להיות שהוא לא באמת ... רוצה שניפגש ולא בגלל שהוא לא מוכן להודות שהוא רוצה אלא בגלל שהוא לא באמת רוצה ולכן במקום לשאול אותו האם אתה ... לא באמת רוצה או בגלל שהוא מתבייש להודות שהוא רוצה במקרה כזה אנחנו נשאל אותו על הרוצה, תגיד לי אתה בטוח שאתה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על הטוב, להודות על הרעה, להודות על מה שיש, השגחה פרטית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להודות, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להודות, איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לנוער, אימון אישי מומלץ, מורה רוחני מומלץ בנושא להודות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7188 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 13:35:49 - wesi1