אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה דמות ✔להזדהות עם כל הדמויות, צפייה בסרטים, תרגיל מחשבתי, עם איזו דמות אתה מזדהה, מי היית רוצה שינצח? את מי אתה שונא? את מי אתה אוהב? מי היית רוצה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:00להזדהות עם כל הדמויות, צפייה בסרטים, תרגיל מחשבתי, עם איזו דמות אתה מזדהה, מי היית רוצה שינצח? את מי אתה שונא? את מי אתה אוהב? מי היית רוצה להיות? צמחונות, אכילת בשר, סבל של בעלי חיים
מדוע אנשים נהנים מסרטים ומזדהים עם דמויות שונות?

כאשר אנשים צופים בסרטים, הם נהנים מכיוון שהסרט מעורר בהם רגשות שונים. אליעד כהן מסביר שההנאה נובעת לרוב מהזדהות עם אחת הדמויות בסרט, המאפשרת לחוות רגשות מגוונים ולהיכנס לתוך העולם הרגשי של הדמויות. לדוגמה, אם בסרט יש דמות חלשה וקורבן, הצופה עשוי להזדהות איתה ולהרגיש את הרגשות שלה. מנגד, צופה אחר יזדהה דווקא עם הדמות החזקה או הרעה, וכל אדם למעשה יזדהה עם דמות אחרת, לפי אופיו וחוויות חייו.

האם ניתן להזדהות עם יותר מדמות אחת בסרט?

אליעד כהן מציע תרגיל מחשבתי, שבו אדם מתבקש להזדהות עם כל הדמויות השונות בסרט. לא רק עם הדמות שהצופה מרגיש שהיא קרובה לו ביותר, אלא גם עם הדמויות המנוגדות לחלוטין. התרגיל הזה מאפשר לאדם להרחיב את ההבנה שלו על החיים ועל עצמו. במקום להיות מוגבל רגשית ולראות את העולם רק מזווית אחת, ההזדהות עם דמויות שונות מאפשרת להרגיש שלמות גדולה יותר.

לדוגמה, אם צופה בדרך כלל מזדהה עם הדמות החלשה, הוא יכול לנסות להזדהות עם הדמות החזקה או אפילו הרעה, ולהבין את המניעים שלה ואת מה שהיא חווה מבחינתה. אליעד מסביר שזה יכול להיות קשה בהתחלה, מכיוון שלרוב אנשים נוטים להזדהות עם דמויות שמתאימות לתפיסת העולם שלהם.

כיצד הזדהות עם דמויות שונות מסייעת בחיים?

ההזדהות עם דמויות מגוונות אינה מועילה רק בסרטים, אלא יכולה לעזור לאדם גם בחיי היום - יום. כשאדם מזדהה באופן מוחלט עם דמות מסוימת, הוא למעשה מגביל את החוויה הרגשית שלו. לדוגמה, אם אדם תמיד מזדהה עם הדמות החלשה, בכל מצב בחיים הוא ירגיש שהוא הקורבן. לעומת זאת, אם הוא יאפשר לעצמו להזדהות גם עם הדמות החזקה, הוא יוכל להרגיש ביטחון ויכולת לשלוט במצבים שונים.

אליעד מדגיש כי להזדהות עם מגוון דמויות מרחיבה את אפשרויות הבחירה בחיים, ומאפשרת לאדם להתמודד עם מצבים שונים באופן גמיש יותר. ככל שהאדם מסוגל להזדהות עם יותר דמויות ופרספקטיבות, כך החוויה הרגשית שלו עשירה יותר והיכולת שלו להבין ולהתמודד עם אתגרים טובה יותר.

מדוע אנשים שונאים דמויות מסוימות בסרט?

אליעד כהן מציין שאחת הסיבות המרכזיות לשנאה כלפי דמות מסוימת היא שהצופה מרגיש שהדמות הזאת עושה מעשה שהוא בעצמו לא היה רוצה שיקרה לו, או שהוא לא היה רוצה לחשוב על עצמו כמי שעושה אותו לאחרים. לדוגמה, כאשר יש בסרט דמות של מלך שמתעלל באחרים, הצופה בדרך כלל ישנא אותו, כי הוא לא היה רוצה להיות במקום המתעלל וגם לא רוצה שיתעללו בו.

אך לפי אליעד, חשוב שהצופה ינסה להבין גם את נקודת המבט של הדמות השנואה, ויזהה בה תכונות או מניעים שהוא יכול להבין או אפילו ללמוד מהם משהו חיובי. אליעד מדגיש שזהו תהליך קשה, אבל אפשרי ומועיל.

איך התרגיל של הזדהות עם כל הדמויות מתחבר לנושא צמחונות ואכילת בשר?

אליעד כהן משתמש בדוגמה של אכילת בשר וצמחונות כדי להדגים את הרעיון. אדם שאוכל בשר, לרוב לא רוצה לחשוב על הסבל של בעלי החיים, או שהוא מתנתק מההיבט המוסרי שבאכילת הבשר. לעומת זאת, אדם צמחוני מזדהה לחלוטין עם הסבל של בעלי החיים ולכן אינו אוכל בשר. התרגיל של הזדהות עם כל הדמויות מזמין את האדם להבין את שני הצדדים - גם את הצד שאוכל בשר וגם את הצד הצמחוני.

אליעד מציע אפשרות להזדהות בו זמנית עם שני הצדדים, כך שהאדם יוכל להבין את כל ההיבטים הרגשיים והמוסריים, מבלי להיות מוגבל רק לפרספקטיבה אחת. לדבריו, כאשר אדם מסוגל לחוות את מגוון הרגשות והפרספקטיבות, הוא יכול לקבל החלטות מודעות יותר, להיות פחות מקובע, ולחוות תחושה גדולה יותר של שלמות פנימית.
אפשרי יכולת הזדהות סבל התחברות מחשבות החלטה החלטיות מוסר החלטות מה אנשים שונאים אהבה אכילת בשר את מי אתה אוהב את מי אתה שונא בעל חיים בעלי חיים דמות הזדהות חיות חיים טבעונות לאכול בשר להזדהות להזדהות עם כל הדמויות מחשבות מי היית רוצה להיות מי היית רוצה שינצח סבל סבל של בעלי חיים עם איזו דמות אתה מזדהה צמחונות צמחונים צפייה בסרטים קרניבורים רצון שנאה תרגיל תרגיל מחשבתי
איך לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? איך לפרק את מנגנון הרצון להיות "דמות נחשקת"? איך להיות חופשי בתוך הדמות? איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית? האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? מה הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על "בערך"? להיות חופשי בתוך הדמות
... לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? איך לפרק את מנגנון הרצון להיות דמות נחשקת? איך להיות חופשי בתוך הדמות? איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית? האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? מה הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על בערך? להיות חופשי בתוך הדמות מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? בשיחה מעמיקה מסביר אליעד כהן שכל אדם חי בתוך דמות, כלומר, בתבנית פנימית שהוא מאמץ לעצמו - תדמית או ... באופן מודע ולעיתים לא מודע. אליעד מדגיש שכל פעולה יומיומית פשוטה, כמו הכנת קפה, סידור הבית או בחירת לבוש, נעשית מתוך דמות מסוימת, שכן כל התנהגות שלנו נובעת מתוך התפקיד שאנחנו ... העיקרית נוצרת כאשר האדם מזדהה עם הדמות שהוא מגלם עד כדי כך שהוא מאמין שהיא הזהות האמיתית שלו. כשהאדם מחויב יתר על המידה לדמות של המוצלח, הנחמד, האהוב, או כל דמות אחרת, הוא חש פגיע מאוד כשהמציאות לא תואמת את הציפיות ... שלמה, מה שמוביל ללחצים נפשיים ולקושי רגשי. האדם הופך לעבד של הדמות, וכל איום עליה נחווה כהשפלה עצמית קשה. איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? הפתרון שאליעד מציע אינו להימנע להיות בדמות כלל, אלא להבין שהדמות היא כלי או משחק שאפשר להשתמש ... אדם יכול לשחק את הדמות של בן זוג רגיש ואוהב מתוך בחירה מודעת, מבלי לחוש שהזהות שלו תלויה בכך. ברגע שהאדם מסוגל לראות בדמות כלי ולא מחויבות מוחלטת, הוא חווה חופש פנימי אמיתי. ... ללא מאבק פנימי וללא פחד מהתוצאות, כי הוא יודע שהדמות אינה הזהות האמיתית שלו אלא משחק מודע. מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? הקונפליקט המרכזי שאליעד מתאר הוא של אנשים שלא מוכנים לחיות חיי כאילו או בערך. אנשים אלו דורשים לחיות באמת, בלי לשקר לעצמם. מצד אחד, הם מבינים שאי אפשר לחיות בלי דמות, כי כל פעולה בעולם נעשית מתוך סיפור או דמות מסוימת. מצד שני, הם לא מוכנים להרגיש שהם משקרים לעצמם או משחקים תפקיד שהוא לא אמיתי. הפתרון לקונפליקט הזה הוא להבין שהבחירה בדמות לא חייבת להיות ממקום של פחד או חולשה, אלא ממקום של מודעות ועוצמה. כשאדם בוחר לשחק דמות מתוך חופש, הוא לא חש מושפל כשהמציאות אינה תואמת בדיוק את הדמות, והוא יכול להמשיך לפעול בעולם בצורה משוחררת ואותנטית. איך לפרק את מנגנון הרצון להיות דמות נחשקת? כדי לשחרר את עצמנו מהכלא של הדמות, אליעד ... השלב הגבוה שאליעד מתאר הוא להבין שהחיים הם סדרה של דמויות והבחירה בהן נעשית מתוך מודעות מוחלטת. אדם שמבין שהוא תמיד נמצא בדמות כלשהי, אבל לא מזדהה איתה באופן מוחלט, יכול ליהנות גם ... התפקיד שהוא רוצה לשחק. איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית ואהבה? אליעד מבהיר שתלות רגשית נובעת גם היא מדמות שאנו רוצים לגלם, דמות של אדם אהוב ונחשק. הדרך להשתחרר היא לבדוק האם באמת ... שהאדם מבין שהצורך באהבה הוא רק סיפור שהוא יצר לעצמו, הוא יכול לבחור להשתחרר מהתלות הזו. האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? אליעד מסביר שכל רגע האדם הוא בעצם דמות מסוימת, אבל כשאנו מודעים לכך שזה משחק, אנחנו יכולים ... להיות מקור לשמחה ולאושר אמיתי, כי הן נעשות מתוך מודעות מלאה ומתוך בחירה חופשית ולא מתוך חובה או פחד. מה זה אומר להיות בתוך דמות? איך להשתחרר מתלות בדמות פנימית? איך אפשר לחיות בלי להזדהות עם הדמות שלי? האם אפשר להיות חופשי בתוך דמות? איך הדמות שלי גורמת לי לסבול? איך להתמודד עם הרצון להיות נחשק? מה הקשר בין דמות לחופש פנימי? למה אדם צריך להבין את המהות של דמות כדי להשתחרר מהשפלה פנימית? הדיון המעמיק עם אליעד כהן עוסק בשאלה הבסיסית: למה אנחנו חיים בתוך דמות? מהי בכלל
הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים / להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי
... להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי מה המשמעות של להיות בדמות וכיצד היא משפיעה על החיים? המושג להיות בדמות, כפי שמסביר אליעד כהן, מתאר מצב שבו האדם אינו מתנהג לפי האמת הפנימית שלו, אלא מגלם איזושהי תדמית או מסכה חיצונית. האדם מאמץ דמות כדי להרשים אחרים, להתאים את עצמו לסביבה החברתית או כדי להרגיש ביטחון. למעשה, אליעד מציין שבאופן טבעי, אדם תמיד נמצא בדמות כלשהי: לבוש, שפת גוף, סגנון דיבור - כולם חלק מדמות חברתית שהאדם מציג, ולכן, אי אפשר להימנע באופן מוחלט מהיות בדמות. למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? משתתף בשיחה משתף בקושי גדול שהוא חווה בגלל הדמות שהוא מרגיש מחויב לה. הוא מתאר קונפליקט פנימי מתמשך בין הרצון שלו להיות אותנטי, לבין ... תהליכים מרכזיים המתרחשים בראשו של אדם בקונפליקט עם הדמות: האדם נכנס לדמות באופן טבעי, מתוך ניסיון להרשים או להתאים את עצמו לסיטואציה, אך אינו שלם איתה. קול פנימי מבקר אותו בחריפות, ומאשים אותו שהוא שקרן, לא ... זוגיים הוא מתאר את התחושה שהצד השני לא באמת הכיר אותו, כי הוא תמיד שיחק דמות מסוימת. הוא מציין שהקלה מגיעה רק כשהוא מצליח להשתחרר מהדמות, אבל הקונפליקט נמשך, והוא לא מצליח לשמור על אותנטיות לאורך זמן. האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? אליעד מסביר שלא ניתן להפסיק באופן מוחלט להיות בדמות, מכיוון שכל פעולה חברתית היא למעשה סוג של העמדת פנים. גם האדם שחושב שהוא אותנטי, בעצם נכנס לדמות של מישהו שמתאמץ להיות אותנטי. לכן, הפתרון אינו לנסות לא להיות בדמות, אלא ללמוד לנהל את הדמות באופן מודע, מתוך בחירה ומתוך התאמה לסיטואציה. מה ההבדל בין דמות טבעית לדמות מוגזמת? אליעד מדגיש כי יש הבדל משמעותי בין דמות טבעית לבין דמות מוגזמת. כאשר אדם מנסה להיכנס לדמות רחוקה מדי ממצבו הפנימי האמיתי, הוא יחווה דיסוננס פנימי ומתח נפשי קשה. לדוגמה, אדם חסר ביטחון שינסה לשחק גבר גבר באופן מוגזם, ירגיש חוסר נוחות וחרדה. לעומת זאת, דמות טבעית, המתאימה למצבו הפנימי הנוכחי של האדם, תאפשר לו לפעול בצורה נוחה יותר. איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? המפתח הוא המודעות. אליעד ממליץ להכיר בכך שאתה תמיד בדמות מסוימת, אך לבחור את סוג הדמות, מידת ההתאמה שלה ועוצמתה בצורה מודעת. הוא מדגיש שאין צורך לחכות לפתרון מוחלט של הקונפליקט לפני הפעולה, אלא להכיר בכך שיש קונפליקט ולפעול למרות הספקות. כך ניתן להשתמש בדמות ככלי יעיל במקום להפוך לעבד שלה. כיצד דמויות מסוימות משפיעות על הדימוי העצמי? אליעד מביא דוגמה מאנשים שלמדו טכניקות של אמנות הפיתוי, שהופכים לדמות בטוחה מאוד אך לא אותנטית. אנשים אלה מתארים תחושות קשות של בלבול, כי הם מרגישים שמשקרים לעצמם. אליעד מדגיש שמי שלומד אצלו לא יכול עוד להזדהות עם שקרים עצמיים, ולכן צריך לפתח דמות מדויקת וגמישה, שתאפשר לו לפעול מתוך מודעות אמיתית. איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אליעד מסביר שהפחד מכישלון הוא טבעי, אך ...
איך להשתחרר מהרצון להיות דמות מסוימת? לדוגמה הרצון להיות ולהרגיש גבר מוצלח / גבר מושך / איש עסקים? איך להשתחרר מתחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת? איך לא לפעול על אוטומט? מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? האם אתה באמת מוכן להיות אדם רגיל? מה קורה כשמשתחררים מהדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים?
... להשתחרר מהרצון להיות דמות מסוימת? לדוגמה הרצון להיות ולהרגיש גבר מוצלח גבר מושך איש עסקים? איך להשתחרר מתחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת? איך לא לפעול על אוטומט? מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? האם אתה באמת מוכן להיות אדם רגיל? מה קורה כשמשתחררים מהדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים? ניתוח מחשבה של בן אדם, שמרגיש שהוא כל הזמן מתאמץ להיות דמות מסוימת, לשחק דמות מסוימת. לדוגמה הוא כל הזמן מנסה להרגיש גבר מוצלח גבר מושך איש עסקים וכיוב. מכך נוצרת תחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת. בהנחה שהאדם רוצה להשתחרר מהרצון הזה להיות הדמות הזאת, הוא צריך לעשות 2 דברים מרכזיים. 1 - לנתח את הדמות, להבין למה אני רוצה להיות X? איך זה משפיע עלי בפעולות ספציפיות? מה ההיגיון ברצון להיות הדמות הזאת? לעשות רציונליזציה לדמות הזאת. איך היא מתבטאת בכל פעולה ביום יום. המטרה של הניתוח, היא להפסיק לפעול בצורה אוטומטית, כדי שיהיה ניתן לשלוט בדמות הזאת שרצה בצורה אוטומטית ומתוך הרגל. 2 - לנסות להבין מה הטוב שיוצא להיות הדמות הזאת ולמה אני לא באמת רק רוצה להשתחרר מהדמות ... מהדמות. כדי שתהיה אפשרות לבחור לשחרר אותם או לקבל אותם בצורה מודעת. מדוע אנשים מרגישים שהם משחקים דמות מסוימת בחיים? אנשים רבים מרגישים שהם משחקים דמות מסוימת, כגון הגבר המוצלח, האישה האטרקטיבית, איש העסקים המצליח, וכו. תחושה זו יוצרת מצב שבו האדם נמצא כל הזמן בשעבוד פנימי לרצון להיות דמות ספציפית, מה שגורם לו סבל מתמשך. אליעד כהן מסביר שכדי להשתחרר מהשעבוד הזה, יש צורך בשני תהליכים מרכזיים: מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? התהליך הראשון הוא ניתוח רציונלי ומדויק של הדמות שאנו מנסים להיות: למה אני רוצה להיות הדמות הזאת? איך הרצון הזה משפיע על הפעולות ... או חלומות. היא נותנת תחושה שאנחנו מיוחדים או שונים מאחרים. בשיחה מפורטת בין אליעד לאדם שמרגיש שעבוד לדמות מסוימת, האדם מסביר שהוא תמיד מנסה לשחק דמות מוצלחת, אבל מצד שני הוא כבר לא רוצה את זה כי הוא מבין שזה משעבד אותו וגורם לו סבל. אליעד שואל אותו: אתה באמת רוצה להשתחרר מזה או ... אם לפעול ממנה או לא. ברגע שאתה מודע לזה, כבר לא מדובר באוטומט. האדם מתאר איך כשהוא לא מנסה להיות בדמות, הוא פתאום רואה את העולם אחרת: פתאום אני רואה את הצבעים, אני מרגיש חי, אני נהנה מהרגע. החיים נהיים הרבה יותר טבעיים ופשוטים. מה ... בשמש, להסתכל על חתולים או ציפורים. אליעד אומר שזו דרך טובה להבין איך באמת היינו חיים בלי הלחץ להיות דמות מסוימת. מהי אהבה טבעית לעומת אהבה נפולה? בהמשך השיחה, אליעד נוגע גם בנושא האהבה ומסביר שאהבה טבעית היא אהבה שאינה תלויה בדבר, אהבה שהיא תחושה טבעית של האדם כלפי כל העולם. כאשר האהבה נופלת ומתמקדת רק באדם מסוים או בדמות מסוימת, היא הופכת לתלותית ויוצרת סבל. אליעד אומר לאדם: פעם אהבת את כל העולם, היום כל האהבה שלך נפלה על בחורה מסוימת. זו אהבה ... את שני התהליכים הללו, הוא יכול להתחיל לבחור בחופשיות כיצד הוא רוצה לפעול בכל רגע. הוא כבר לא משועבד לדמות אלא חי מתוך בחירה מודעת. איך להשתחרר מתחושת שעבוד לדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים? איך להיות מודע לפעולות שלי? איך להיפרד מדמות שאני משחק? מדוע אני רוצה להיות דמות מסוימת? מדוע אני כל הזמן מרגיש שאני משחק דמות מסוימת? הדיאלוג הבא מתאר שיחה מפורטת וארוכה בין אדם שמרגיש שהוא כל הזמן משחק דמות לבין אליעד כהן. השיחה ממחישה שלב אחר שלב את תהליך ההבנה, החקירה והפרידה מהשעבוד לדמות. האדם: אני מרגיש שאני כל הזמן חייב לשחק דמות. אני כל הזמן מנסה להיות משהו מיוחד, מישהו מוצלח, מושך או חכם. זה ממש מתיש אותי. אליעד: בוא נעצור ונבדוק. איזו דמות אתה מנסה להיות הכי הרבה? האדם: בעיקר הגבר המוצלח או איש העסקים, מישהו שאנשים יעריכו ויגידו וואו, איזה גבר מצליח. אליעד: אוקיי. ... אני אהיה סתם עוד אחד. אליעד: האם אתה מבין שהמחשבה הזו היא בדיוק השורש של הסבל שלך? כל עוד אתה תלוי בדמות כדי לא להרגיש סתם אדם רגיל, אתה בשעבוד תמידי. מהי החשיבות של זיהוי האוטומט? האדם: אז איך יוצאים מהשעבוד הזה? אליעד: קודם כל, ... ויפה. אין לחץ, אין מתח, אין צורך להרשים. אליעד: עכשיו אתה מתחיל להבין מה היתרון האמיתי של חיים ללא דמות. מהו תהליך הפרידה הרגשית מהדמות? האדם: אבל אני עדיין מרגיש שאני לא יכול לשחרר את זה לגמרי. כאילו קשה לי לוותר על הריגושים שזה ... את זה. אני מסתכל על העולם ופתאום אני רואה צבעים, פתאום מרגיש חי. אליעד: זו בדיוק החוויה. החיים ללא דמות הם חיים של זרימה, ללא לחץ. אתה חי את הרגע באופן טבעי, בלי הצורך להיות מישהו ספציפי. האדם: אבל עדיין יש לי פחד לפעמים שאני חוזר לדמות. אליעד: זה בסדר. תהליך הפרידה מהדמות הוא תהליך מתמשך. בכל פעם שתשים לב שאתה חוזר אליה, פשוט תבדוק מחדש: האם באמת כדאי לי לשחק ... לבחור, בלי להיות משועבד לצורך להיות מישהו ספציפי. למה אני תמיד מנסה להיות מישהו? איך להפסיק לשחק דמות? מה זה לחיות בצורה טבעית ופשוטה? איך להשתחרר מהצורך להרשים אנשים? מדוע מפחיד אותי להיות אדם רגיל? ...
מחלת השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it
מחלת השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it
... השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it מהי הפרעת השחקן, וכיצד היא משפיעה על תפיסת הזהות שלך? הפרעת השחקן היא מצב שבו אדם נכנס לתוך דמות בצורה כל כך חזקה, עד שהוא מתחיל לאבד קשר עם הזהות האמיתית שלו. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם משחק דמות באופן קבוע ובמיוחד כשעושה זאת בצורה מוצלחת, הוא יכול לשכוח האם הרגשות, המחשבות, והתגובות שלו אמיתיים, או שזו רק דמות שהוא אימץ. ככל שהאדם שחקן טוב יותר, כך גדל הסיכון שהוא יזדהה עם הדמות ויאמין שהיא מייצגת את מי שהוא באמת. לדוגמה, כאשר אדם כועס במסגרת משחק דמות, בהתחלה הוא יודע שהכעס הוא חלק מהמשחק. אך ככל שהוא שחקן טוב יותר, הוא עלול להתחיל להאמין שהכעס אמיתי, עד לנקודה שבה הוא כבר לא יכול להבחין בין הכעס ... הייתה אותנטית או רק משחק. לדוגמה, כשאדם מגיע לראיון עבודה, הוא משחק דמות של מישהו שמתעניין בתפקיד ובחברה. בשלב מסוים, הוא עלול להאמין באמת שהוא מעוניין בתפקיד, אף שבתחילת הדרך הוא ידע שהמוטיבציה שלו היא כסף או תנאים אחרים ... ולהאמין שהדמות ששיחקת היא הזהות האמיתית שלך. מדוע קשה להיות מודע לדמות ולאמת הפנימית בו זמנית? אליעד כהן מסביר שקשה מאוד לשמור על מודעות כפולה: להיות בדמות ובאותו הזמן להיות מודע לזה שאתה רק משחק דמות. למשל, כשאתה מדבר עם מישהו, קשה לומר דבר אחד ולחשוב דבר אחר בו זמנית. אם אתה שחקן לא טוב מספיק, לא תוכל להחזיק את שני המצבים בו זמנית, כלומר, גם לשחק דמות וגם לזכור כל הזמן את האמת האמיתית שלך. עם זאת, אליעד מציג דוגמה של אלוהים כשחקן מושלם - אלוהים יכול לשחק דמות באופן מושלם ובו זמנית להישאר מודע לחלוטין לאמת. כלומר, לפי אליעד, שחקן מושלם יכול לפעול בדמות באופן מלא ועדיין לשמור על מודעות לכך שזוהי רק דמות ולא זהותו האמיתית. איך המשל מעשה מהתבואה המשוגעת קשור להפרעת השחקן? אליעד כהן מציג את הסיפור של מעשה מהתבואה המשוגעת, שבו המלך מגלה שהתבואה שתצמח באותה ... האמיתית. המשל הזה קשור להפרעת השחקן בכך שהוא מדגים כיצד אדם יכול לשחק דמות - במקרה זה, את דמות המשוגע - ולשכוח לחלוטין שהוא משחק. כדי להימנע מכך, צריך אדם לזכור שהוא משחק דמות, אך האתגר הוא שהאדם בדרך כלל שוכח לשים את הסימן על המצח ולהזכיר לעצמו את האמת. האם אפשר למנוע את ההזדהות עם הדמות מראש? בסוף ההסבר אליעד כהן מעלה את ... או צורת חשיבה אחרת. אליעד מציין שאפשר לשמור על מודעות לכך שאתה משחק דמות, אך מסביר שזה דורש מאמץ ומודעות גבוהה, שלא תמיד זמינה לאדם, במיוחד כשהוא נכנס למשחק בצורה חזקה. למעשה, אליעד מתייחס לכך שזה אפשרי, אך מציין שהבעיה ... מבלי לאבד לחלוטין את עצמך. מהי הפרעת השחקן? איך לזהות הזדהות יתר עם דמות? מה זה מעשה מהתבואה המשוגעת? איך להימנע מלהזדהות עם דמות שאני משחק? מה הקשר בין משחק דמות לאובדן זהות? איך לשמור על אותנטיות בזמן משחק דמות? החיצוני משפיע על הפנימי, לא יודע מי אני באמת, למה לא להאמין לעצמי? איך להיות שחקן יותר טוב? ...
למה לא להרגיש טוב יותר מידי? העמדת פנים בזוגיות, איך להרגיש טוב במינון הנכון? איך להיות מאושר לאורך זמן? איך לא לפחד מנטישה? איך לא לפחד להרגיש רע? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט
למה לא להרגיש טוב יותר מידי? העמדת פנים בזוגיות, איך להרגיש טוב במינון הנכון? איך להיות מאושר לאורך זמן? איך לא לפחד מנטישה? איך לא לפחד להרגיש רע? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט
... דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט למה לא כדאי להרגיש טוב מדי? אליעד כהן מסביר בהרצאה למה אסור להרגיש טוב יתר על המידה ואיך להרגיש טוב ... את הסכנה בהעמדת פנים ובבניית דמות לא אמיתית, במיוחד בדייטים ובזוגיות. כאשר אדם מציג בפני בן או בת הזוג דמות שהיא לא הוא עצמו באמת, הוא נכנס למעגל מסוכן שבו הוא צריך לתחזק את אותה דמות. הוא מביא דוגמה של אדם שמתחזה למישהו עשיר, ואז בת הזוג מתאהבת בדמות העשירה שהוא מציג, ואף מוסיפה סיפורים נוספים משלה לאותה דמות. האדם הזה מתחיל ליהנות מההערצה שהוא מקבל על בסיס הדמות המדומה שיצר, אך עם הזמן העמדת הפנים מתישה אותו, ובסוף ...
מנסה למצוא חן בעיני אחרים, רוצה להיות עצמי, רוצה להיות מי שאני, רוצה להיות מחובר לעצמי, מודעות עצמית, מרגיש שאני לא אני, מנסה לרצות אחרים, למה אני מרצה אחרים? איך להיות מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות
מנסה למצוא חן בעיני אחרים, רוצה להיות עצמי, רוצה להיות מי שאני, רוצה להיות מחובר לעצמי, מודעות עצמית, מרגיש שאני לא אני, מנסה לרצות אחרים, למה אני מרצה אחרים? איך להיות מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות
... שאני לא אני, מנסה לרצות אחרים, למה אני מרצה אחרים? איך להיות מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות למה אנשים מנסים למצוא חן בעיני אחרים ולא מצליחים להיות עצמם? אנשים רבים מתמודדים עם תופעה שבה הם חשים שהם לא באמת עצמם, אלא משחקים דמות מסוימת כשהם נמצאים בחברת אנשים אחרים. למשל, אדם סיפר שהוא רוצה להיות נחמד כאשר הוא מדבר עם אנשים אחרים, אבל מרגיש שהוא משחק דמות נחמדה במקום להיות פשוט מי שהוא באמת. אליעד כהן מציין שלמעשה, האדם לא באמת בטוח עד הסוף שהוא אכן נחמד, ולכן ... למשל לחייך באופן מודע או לומר דברים מסוימים שהוא חושב שישדרו נחמדות. מדוע אדם שמשחק דמות לא מרגיש מחובר לעצמו? כאשר אדם משחק דמות מסוימת, הוא מרגיש פער בין איך שהוא רוצה להיתפס ובין איך שהוא באמת מרגיש בפנים. לדוגמה, אליעד כהן מתאר מצב ... לראות מה יקרה אם הוא יהיה ההפך ממה שהוא חושב שהוא צריך להיות, ובכך להשתחרר מהצורך לשחק דמות. אליעד כהן מדגיש שלפני שהאדם בוחר באיזו מהאפשרויות לנקוט, עליו להבין לעומק מה המטרה האמיתית שלשמה הוא משחק ... כהן מסביר שאם האדם היה בטוח שהוא נחמד לחלוטין, הוא לא היה צריך להפעיל שום מאמץ או לשחק דמות כלשהי. הפתרון לתחושת חוסר החיבור לעצמו הוא להפסיק לנסות לשדר דמות כלשהי ולנסות להבין לעומק מדוע הוא מרגיש שהוא חייב להיות מישהו אחר. האדם צריך לברר מה המחיר שהוא משלם אם ... שאולי ההפך יקרה והוא ישתחרר מהלחץ של משחק התפקיד? איך לצאת מהלופ של לרצות אחרים ולשחק דמות? אליעד כהן מציע לאדם שנתקע בלופ הזה לשאול את עצמו כמה שאלות יסוד: האם אני באמת רוצה להיות הדמות הזו שאני ... זו הדרך שבה האדם יוכל באמת להרגיש שהוא מחובר לעצמו, ולא יצטרך יותר להרגיש שהוא משחק דמות או מנסה להרשים אחרים. איך להפסיק לרצות אחרים? מהי מודעות עצמית? למה אני משחק דמות? איך להיות מי שאני באמת? איך להתחבר לעצמי? למה קשה לי להיות עצמי? ...
מה המשמעות של "להפוך מישהו לאלוהים שלך"? כיצד ניתן להשתחרר מתלות הרגשית? כיצד אפשר להתאמן על חופש פנימי? מה גורם לאדם להרגיש תלוי ושיפוטי כלפי עצמו? למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? איך ניתן לדעת אם אדם באמת חופשי מבפנים? מה הקשר בין רצונות לזהות עצמית? האם צריך להפסיק לרצות לגמרי?
... גורם לאדם להרגיש תלוי ושיפוטי כלפי עצמו? למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? איך ניתן לדעת אם אדם באמת חופשי מבפנים? מה הקשר בין רצונות לזהות עצמית? האם צריך להפסיק לרצות לגמרי? מה גורם לאדם להרגיש תלוי ... וההשפעה שיש לכך על תחושת הערך העצמי שלו. לדבריו, כאשר אדם רוצה להיות דמות מסוימת - לדוגמה, גבר מושך, מצליח או נחשק - הוא למעשה מזדהה עם דמות שאינה באמת הוא עצמו. ההזדהות הזו יוצרת מצב שבו הערך העצמי שלו תלוי באישור חיצוני, כגון אישור מאישה שהוא רוצה שתאהב אותו. במצב כזה, אותה אישה הופכת עבורו לאלוהים, כלומר, לדמות היחידה שיכולה להעניק לו את תחושת הערך העצמי שלו. לדוגמה, אם אישה שהוא מעוניין בה מגיבה אליו בצורה חיובית, הוא מרגיש בעל ערך, ואם היא מגיבה ... במשהו חיצוני שאין לו עליו שליטה אמיתית. למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? אליעד מסביר ששורש התלות הזו נובע מהזדהות עמוקה עם דמות אידיאלית שהאדם רוצה להיות. האדם מחליט מראש שהוא חייב להיות משהו מסוים כדי להרגיש טוב עם עצמו. כאשר הוא לא מצליח לעמוד בציפייה הפנימית הזו, ... אני חייב להיות הדמות הזאת? מאפשרת לאדם לפרק את האמונה שהוא חייב להיות דמות מסוימת. ככל שאדם מטיל ספק ומבין לעומק את הרצון שלו, כך הוא משתחרר מההזדהות ומהתלות באישור חיצוני. מהו חופש פנימי לפי אליעד כהן? לפי אליעד, ... מתלות רגשית? למה חשוב לי שאחרים יאהבו אותי? איך להפסיק להזדהות עם דמות מסוימת? מה גורם לשיפוט עצמי שלילי? איך הרצון להיות דמות מסוימת יוצר תחושת תלות וסבל? אליעד כהן מסביר שהרצון של האדם להיות מישהו מסוים הוא שורש הסבל. אדם מרגיש רע כשהוא מזדהה עם דמות מסוימת שהוא רוצה להיות - גבר מצליח, מושך, נחשק או חכם - ואינו עומד בציפיות של הדמות הזאת. הרצון הזה גורם לו להרגיש תלות באנשים אחרים - ... רק למה אני רוצה שהיא תאהב אותי, אלא גם למה אני בכלל מרגיש צורך להיות דמות מסוימת כדי לאהוב את עצמי. כיצד הטלת ספק פותרת את הבעיה מהשורש? אליעד מסביר שהבעיה המרכזית היא לא הבחורה עצמה או מה שהיא חושבת - אלא זה שהאדם ... חכמה אך גם להיות ריקה. אדם שחי בשביל עצמו, באמת, לא צריך לספק לעצמו דמות מסוימת כדי להרגיש טוב. כלומר, גם אם הוא מדבר עם בחורה או פועל בעולם, הוא לא עושה את זה כדי להוכיח משהו לעצמו או למישהו אחר - אלא מתוך חופש ...
לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר?
לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר?
... בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר? האם האדם הוא דמות בסרט מצויר או הצייר עצמו? אדם שחוקר את עצמו לעומק, לעיתים מגיע להבנה שהוא למעשה דמות בסרט מצויר, כלומר, שהוא בעצם חסר בחירה חופשית, ורצונותיו אינם שייכים לו אלא מתגלים דרכו ... אחרת. אדם כזה, יכול למצוא עצמו במצב שהוא כבר לא רוצה שום דבר, כי הוא מבין שהרצונות אינם שלו, אבל מצד שני הוא עדיין לא נהנה מהחיים. הוא בעצם חווה את המציאות כאילו הוא רק דמות מצוירת בתוך סרט שאינו יכול לשלוט בו. מה הקשר בין העדר בחירה חופשית לבין סבל ואושר? אליעד ... למצב של אין מוחלט, אינסוף, מה שנמצא לפני הזמן ולפני המקום. במילים אחרות, הוא מגלה שהוא בעצמו אלוהים, הוא הישות האינסופית שבתוכה נוצרת כל המציאות. איך ההבנה שהאדם הוא גם דמות וגם צייר, מסלקת את הסבל? אליעד כהן מסביר שבנקודה הגבוהה ביותר, האדם מבין שהוא לא רק דמות בסרט מצויר, אלא גם הצייר של הסרט עצמו. הוא מגלה שהמציאות כולה היא בעצם החלום שלו, והוא ... כאשר האדם מבין שכל מה שקיים במציאות, כולל הרצונות שלו והתודעה שלו, הוא חלק מאותה ישות אחת אינסופית, אז הוא מרפא את עצמו מהפיצול הזה. מה קורה כאשר מבינים שגם הצייר הוא דמות בסרט מצויר גדול יותר? אליעד מחדד שההבנה יכולה להגיע רחוק יותר, כאשר האדם מגלה שגם הצייר עצמו (הישות האלוהית, הבורא), הוא בעצם דמות בתוך סרט מצויר גדול יותר. זאת אומרת, שישנה ישות גדולה אף יותר מהאלוהים, וההבנה הגבוהה ... היא חלום? מי הוא אלוהים באמת? הפעם אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, ובן אדם אומר דבר כזה, התבוננתי פנימה וחקרתי חקרתי את הרצונות שלי ואת הדברים, והגעתי למסקנה שאני דמות בסרט מצויר, מה שזה גרם לו שכביכול הוא לא רוצה שום דבר, אבל הוא לא נהנה מהחיים. והשאלה מה ... יש לו את הפרספקטיבה שהוא בתוך הסרט, וגם, את הפרספקטיבה שהוא הצייר. ואחדד יותר מזה, שמי שהולך יותר רחוק מזה, הוא מגלה שגם הצייר עצמו, הוא בתוך סרט מצויר. גם אלוהים הוא דמות של ישות גדולה יותר, בשכל הגדול יותר הוא ההבנה שהצייר והציור והישויות שבתוך הציור, הן ישות ...
הפרעת זהות דיסוציאטיבית, פיצול אישיות, הנערה בעלת 30 הזהויות, סיפורה של תהילה, הפרעת ריבוי אישיות, טיפול בהפרעת אישיות מרובת פנים, הפרעת זהות מנותקת, הפרעת נתק מהעצמי, פסיכוסומטיה
... את ההתנהגות או ההתנסויות של חלק מהזהויות שהוא נמצא בהן, כאשר כל דמות מייצגת צדדים שונים של האישיות. לדוגמה, תהילה עשויה להפוך לדמות של ילדה קטנה, ולהתנהג בצורה שונה ממה שהיא בדרך כלל, ולעיתים אף לא זוכרת את מה שעשתה בזמן הזהות האחרת. הפרעה זו נובעת ממנגנון הגנה פסיכולוגי חזק מאוד, שבו אדם מתכחש לחלקים ... זהות דיסוציאטיבית, הוא עשוי לחוות מקרים בהם האדם עובר פתאום לדמות אחרת. לדוגמה, נערה שתוך כדי שיחה עם המטפל עוברת לאישיות אחרת ואחר כך טוענת שהיא לא זוכרת את התנהגותה בזמן שהייתה בדמות השנייה. זהו ביטוי מובהק להפרעה. אליעד טוען שחשוב שהמטפל לא יראה סימני הפתעה או יחשוב שהמצב מוזר, אלא ינסה להבין את המשמעות העמוקה של ההתנהגות ולסייע למטופל לקשר את חלקי ... המטופל בשפה ובמונחים שהוא מבין, כדי להתחיל להבין את המהות של כל דמות ולמצוא את היתרון שכל אחת מייצגת עבור המטופל. בהמשך, המטפל יעזור למטופל לחבר בין הדמויות השונות ולזהות את מה שמניע כל אחת מהן, כדי לטפל במקור הרגשות והפחדים שמתעוררים בכל דמות. האם כל אדם סובל מפיצול אישיות? אליעד כהן מציין שלכל אדם יש באופן טבעי ריבוי דמויות פנימיות, ואין הכוונה שכל אדם סובל מהפרעת זהות דיסוציאטיבית במובנה הקיצוני. כל אדם עשוי ... ההתנהגות וביכולת של האדם להבדיל בין הדמויות. לדוגמה, אם אדם נכנס לדמות של רוצח כאשר הוא כועס, הוא עשוי להרגיש תחושות של אכזריות, אך זה לא אומר שהשינוי הזה מוביל לאובדן עצמי כמו במקרים של פיצול אישיות דיסוציאטיבי. איך אפשר להוכיח שהאדם זוכר ... אחרות. הוא נותן דוגמה שבה מלמדים את האדם מידע חדש כאשר הוא נמצא בדמות מסוימת, ואז בודקים אם הוא זוכר את המידע כאשר הוא חוזר לדמות המקורית שלו. אם הוא זוכר את המידע, זה מעיד על כך שזהו אותו אדם, וההבדל הוא במנגנון ההדחקה שמונע ממנו לזכור את מה שקרה. האם אדם יכול לקבל יכולות או מחלות פיזיות מדמויות ... האדם יתחיל להרגיש סימפטומים של מחלה או כישרון כאשר הוא מזדהה עם דמות מסוימת. אם לדוגמה אדם מזדהה עם דמות עיוורת שמנגנת בפסנתר, הוא עשוי להרגיש כאילו יש לו את היכולת לנגן, אף שמעולם לא למד את הכלי. הדבר עשוי להתרחש בעקבות חשיפה חלקית למוזיקה או כישרון טבעי, אך אליעד מבהיר כי ... לא יוביל לשינויים פיזיים בלתי אפשריים. עם זאת, אם אדם מזדהה עם דמות בעלת מחלה, הוא עשוי להרגיש את תסמיני המחלה כאילו הם פיזיים. מהו הפתרון המעשי לטיפול באדם עם הפרעת אישיות מרובת פנים? הפתרון לטיפול בהפרעת אישיות מרובת פנים, לפי אליעד, הוא להבין את המהות של כל דמות ולהבין מה היתרון שהאדם מוצא בה. כל דמות מייצגת צורך או פחד פנימי, והמטרה היא לספק לאדם את הפתרון שמייתר את הצורך להזדהות עם דמות מסוימת. לדוגמה, אם אדם מזדהה עם דמות של ילד קטן כי זה נותן לו תחושת ביטחון, ניתן לספק לו תחושת ביטחון בדרכים אחרות, ובכך להפחית את הצורך להזדהות עם דמות זו. מהי הפרעת זהות דיסוציאטיבית? איך מטפלים בפיצול אישיות? האם פיצול אישיות הוא אמיתי? מה הקשר בין טראומה לפיצול אישיות? איך מזהים הפרעת זהות דיסוציאטיבית? מהי השפעה ... כשהוא עובר בין דמויות או אישיות שונות. לדוגמה, תהילה יכולה להיות בדמות של ילדה קטנה, ובמצב זה להתנהג באופן שונה לחלוטין ממי שהיא בדרך כלל, כאשר לעיתים היא כלל לא זוכרת מה קרה לה בזמן שהייתה בדמות האחרת. הפרעה זו, לטענת אליעד, נוצרת כתוצאה ממנגנון הגנה פסיכולוגי חזק מאוד, שבו האדם מתכחש לעצמו או לחלקים ממנו על מנת להתמודד עם טראומות או מצבים קשים. איך מאבחנים ... יושב עם נערה שסובלת מהפרעה זו, ובמהלך שיחה איתה, היא לפתע עוברת לדמות אחרת, ואז חוזרת וטוענת שהיא לא זוכרת מה קרה או מי הייתה באותו הזמן. למשל, היא עשויה להתקשר למשטרה ולומר שהיא ילד אחר שהלך לאיבוד, וכשיגיעו אליה, תטען שהיא לא יודעת על מה ... יעזור לו לקשר בין חלקי האישיות השונים שלו ולמצוא את היתרון שכל דמות מייצגת עבורו. האם כל אדם סובל מפיצול אישיות באופן מסוים? אליעד כהן מבהיר שלכל אדם יש באופן טבעי ריבוי דמויות פנימיות. לדוגמה, אדם יכול להתנהג בצורות שונות בהתאם ... שסובל מהפרעת אישיות דיסוציאטיבית הוא במידת ההקצנה של הכניסה לדמות וההתכחשות לכך. כל דמות שמופיעה מייצגת משהו שהאדם עצמו מרגיש, אך מנסה להדחיק או להסתיר מעצמו. למשל, אם תהילה אומרת שהיא ילדה קטנה שהולכת לאיבוד, יתכן שזה ביטוי לפחד פנימי שלה להיות לבד או צורך ... בדמויות אחרות. הוא מתאר דוגמה שבה מלמדים את האדם מידע חדש כשהוא בדמות מסוימת, כמו משה, ולאחר מכן, כאשר הוא חוזר לזהות המקורית שלו (חיים), בודקים אם הוא זוכר את המידע. אם הוא זוכר, זה אומר למעשה שזו אותה תודעה, אותה אישיות, ורק ההדחקה גורמת ... הזיכרון: אפשר ליצור התניה פיזית, למשל לגרום לכאב כאשר האדם נמצא בדמות מסוימת, ואז לבדוק אם הוא יזכור את ההתניה הזו כשהוא חוזר לדמות המקורית שלו. אם האדם זוכר, זו עדות לכך שזו למעשה אותה תודעה, אך המנגנון ההגנתי הוא הגורם לשכחה המדומה. האם אדם יכול לקבל יכולות או מחלות פיזיות מדמויות אחרות שלו? אליעד מתייחס לשאלה לגבי מקרים שבהם האדם מזדהה עם דמות בעלת כישורים מיוחדים או מחלות, כמו ילדה עיוורת שמנגנת בפסנתר אף שמעולם לא למדה לנגן. הוא מסביר כי היכולת לנגן בפסנתר היא משהו שהאדם כנראה נחשף אליו בעבר, גם אם באופן ... טבעי שאינו קשור ישירות להפרעת הזהות. אליעד מדגיש כי ההזדהות עם דמות מסוימת יכולה להשפיע גם באופן פיזי על האדם. לדוגמה, אדם שמזדהה עמוקות עם דמות בעלת מחלה מסוימת עשוי לפתח תסמינים פסיכוסומטיים של אותה מחלה. עם זאת, הוא מבהיר כי לא ניתן ליצור מצבים פיזיים בלתי אפשריים באמצעות הזדהות בלבד, אלא רק מצבים שהיו יכולים להתקיים גם ללא קשר להפרעה. לדוגמה, אם אדם מזדהה עם דמות שמדממת מפצע, אין זה אומר שבהכרח יתחיל לדמם, אלא רק שההשפעה הפסיכוסומטית יכולה לגרום להרגשה או תסמין דומה, במידה והוא הגיוני במסגרת הביולוגית. מהו הפתרון המעשי לטיפול באדם ...
שחקן בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים
שחקן בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים
... בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, ... שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים איך אפשר להיות שחקן טוב ואמיתי בתיאטרון? ... אפשר להיות שחקן טוב באמת, ומדגיש כי כדי להיכנס לדמות בצורה מוצלחת, השחקן חייב להיות מסוגל להבין לעומק את הדמות ... ולא רק לחקות התנהגויות חיצוניות. היכולת להיכנס לדמות מתחלקת לכמה מיומנויות מרכזיות: להכיר את הדמות לעומקה: ... הבמה. יכולת לצאת מעצמך: חלק מרכזי מהיכולת לשחק דמות אחרת תלוי ביכולת של השחקן לשחרר את הזהות שלו עצמו. אם ... להיות שחקן מצוין. לכאורה שחקן משקר כשהוא משחק דמות אחרת, אך אליעד מסביר כי למעשה נדרשת אמת עמוקה אף יותר כדי ... במצב המדומיין. לדוגמה, אם שחקן מתבקש לבכות על דמות שמת, אף שהשחקן יודע שהדמות לא מתה באמת, שחקן אמיתי ... כדוגמה מעולם המשחק, ומביא דוגמה מתוך סיפור בו דמות המשחק אומרת אני אף אחד. אליעד מסביר שכאשר השחקן באמת ... שלו, כך הוא יכול להיכנס באופן מלא יותר לכל דמות. רק כאשר השחקן באמת מסוגל לשחרר כל הזדהות קודמת, הוא יכול לשחק דמות באופן אותנטי באמת. איך לזהות את כל הדמויות שבתוכך? אליעד ... לנוע בין דמויות שונות בקלות, בזכות ההבנה שכל דמות היא חלק מהמציאות הפנימית הרחבה שלו. מדוע שחקן חייב להיות ... ולנוע ביניהן באופן טבעי ומשכנע. איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק מהן התכונות של שחקן טוב? איך להיות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להזדהות עם כל הדמויות, צפייה בסרטים, תרגיל מחשבתי, עם איזו דמות אתה מזדהה, מי היית רוצה שינצח? את מי אתה שונא? את מי אתה אוהב? מי היית רוצה להיות? צמחונות, אכילת בשר, סבל של בעלי חיים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: דמות, האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: דמות, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזייה, ייעוץ פילוסופי, מטפל רגשי בתחום דמות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3916 שניות - עכשיו 28_07_2025 השעה 04:06:44 - wesi1