... סודות השכנוע של ביבי נתניהו מול בני
גנץ, למה הביביסטים מצביעים לביבי? האינטרס של הלקוח, לדבר על התועלת של הלקוח, לגרום למישהו לבחור בך, איך לגרום למישהו להצביע לך? מה אפשר ללמוד ... שיווק ומכירות? הקמפיינים הפוליטיים של בני
גנץ ובנימין נתניהו מציעים שיעור חשוב על השפעה ושכנוע במכירות ובשיווק. כאשר מנתחים את ההבדלים בין שני הקמפיינים, ניתן להבחין בגישות שונות לחלוטין: גישתו של
גנץ לעומת גישתו של נתניהו. כל אחד מהם בחר להתרכז בנושאים שונים ובדרכים שונות לשכנע את הציבור, והשפעתם על המצביעים מלמדת אותנו הרבה על מה שחשוב ... ומכירות. מה היו המסרים המרכזיים של בני
גנץ? הקמפיין של בני
גנץ התבסס בעיקר על מתקפה ישירה כלפי נתניהו. המסרים המרכזיים היו: נתניהו מושחת, גנב, רמאי ושקרן. נתניהו מסכן את ביטחון המדינה. נתניהו דואג רק ... שום תועלת אישית אם הם יצביעו עבור
גנץ. למעשה, זהו קמפיין אנטי - נתניהו, ולא קמפיין שבונה תחושת מחויבות אישית או קשר רגשי עם המצביעים. מה היו המסרים המרכזיים של בנימין נתניהו? בניגוד לקמפיין של
גנץ, המסרים של נתניהו כללו תקיפה על
גנץ, אך הם התמקדו בעיקר בהזדהות אישית של המצביעים: השמאל בז לכם, שונא אתכם ולא סופר אתכם. התקשורת נגדכם, האליטות מנסות להשתלט עליכם. המדינה בסכנה אם
גנץ ינצח, כי הוא ייתן את המדינה לערבים. רק אני מייצג אתכם, ואם אני לא אהיה בשלטון - זה פוגע בכם אישית. הקמפיין של נתניהו שדר את המסר שהבחירות ... האם הקמפיין אישי? ההבדל המרכזי בין קמפיין
גנץ לקמפיין נתניהו היה שהקמפיין של נתניהו גרם לבוחריו להרגיש שהבחירות הן מאבק אישי. המצביעים של נתניהו הרגישו שההצבעה היא לא רק בשביל המדינה, ... העתיד האישי שלהם. לעומת זאת, המצביעים של
גנץ הצביעו למען המדינה, הדמוקרטיה או המאבק בשחיתות, אבל לא בהכרח למען עצמם באופן אישי. המסר העיקרי שניתן ללמוד על מכירות ושכנוע מהשוואת ... בתועלת האישית של הלקוח? הקמפיין של בני
גנץ מול הקמפיין של בנימין נתניהו - שיעור במכירות ושכנוע כאשר אנו מנתחים את הקמפיינים של בני
גנץ ובנימין נתניהו, ניתן לראות הבדל מהותי בגישה השיווקית והשכנועית שלהם. ההבדל הזה יכול להוות שיעור חשוב לכל מי שעוסק במכירות, שיווק, שכנוע והשפעה על דעת קהל. המסרים של בני
גנץ - מתקפה אישית ללא פנייה אישית הקמפיין של בני
גנץ התבסס בעיקר על מתקפה ישירה כלפי בנימין נתניהו. המסרים המרכזיים שלו כללו טענות כמו: נתניהו מושחת, גנב, רמאי ושקרן. נתניהו מסכן את ביטחון ... כביכול עשה או יעשה - ולא במה שהבוחרים של
גנץ יקבלו אם יצביעו עבורו. כלומר, המסרים של
גנץ הם אנטי - נתניהו, אך הם אינם יוצרים תחושת מחויבות אישית אצל המצביעים. המסרים של נתניהו - יצירת קשר אישי עם הבוחר בנימין נתניהו, לעומת זאת, ... חלק מהמסרים שלו עסקו גם בהתקפה על
גנץ, אך המסר המרכזי והחשוב ביותר היה אנחנו נגד הם. כלומר: השמאל בז לכם, שונא אתכם ולא סופר אתכם. התקשורת נגדכם, האליטות מנסות להשתלט עליכם. המדינה בסכנה אם
גנץ ינצח, כי הוא ייתן את המדינה לערבים. רק אני מייצג אתכם, אם אני לא אהיה בשלטון - זה פוגע בכם אישית. האסטרטגיה של נתניהו הייתה הרבה יותר ממוקדת ... נוגעת להם אישית. ההבדל המרכזי בין קמפיין
גנץ לקמפיין נתניהו היה בכך שהקמפיין של נתניהו גרם לבוחריו להרגיש שהבחירות הן מאבק אישי שלהם. כלומר: מצביעי נתניהו הרגישו שההצבעה היא עניין אישי שלהם - משהו שמשפיע על חייהם ישירות. מצביעי
גנץ, לעומת זאת, הצביעו למען המדינה, למען הדמוקרטיה או נגד השחיתות - דברים ערכיים, אך פחות אישיים. מי שמצביע למען עצמו, הסיכוי שיילך לקלפי גבוה ... התקפה עליהם אישית. לעומת זאת, הקמפיין של
גנץ לא הצליח לייצר חיבור רגשי כזה, ולכן אחוזי ההצבעה בקרב תומכיו היו נמוכים יותר. מה ניתן ללמוד מכך על מכירות ושכנוע? המסקנה המרכזית מהניתוח הזה ...