... האם יש הבדל בין הנשמה של גויים לבין נשמות של יהודים, ומרחיב את הדיון לשאלה מהותית יותר, הנוגעת לנשמה בכלל. הוא מסביר שההפרדה בין
בני אדם (יהודים וגויים) ובין חי, צומח ודומם, היא בעצם כפירה באחדות האלוהית. לדעתו, כל ההבדלים שנוצרים בין
בני האדם ובין שאר הבריאה נובעים מהתפיסה המוטעית של נפרדות, שגורמת לאדם לחשוב שיש לו משמעות מיוחדת, בעוד שלמעשה אין הבדל מהותי בין ... יותר או פחות טוב. מה דעתו של שלמה המלך על ההבדל בין האדם לבהמה? אליעד מצטט את שלמה המלך מתוך ספר קהלת פרק ג, שמסביר בפשטות: כי מקרה
בני האדם ומקרה הבהמה ומקרה אחד להם, כמות זה כן מות זה ורוח אחד לכל, ומותר האדם מן הבהמה אין כי הכל הבל. הכל הולך אל מקום אחד, הכל היה מן העפר והכל שב אל העפר. שלמה המלך אומר במפורש שאין הבדל בין
בני האדם לבהמה, ושמבחינה מהותית אין
לבני אדם נשמה שונה מזו של בעלי החיים. שלמה גם תוהה: מי יודע רוח
בני האדם העלה היא למעלה ורוח הבהמה הירדת היא למטה לארץ?, ומכאן שאליעד מסביר שהמחשבה לפיה רוח האדם שונה משל הבהמה היא מחשבה מטופשת ... כהוויה אחת המהווה ומקיימת את הכל בכל רגע נתון. הוא מדגיש שהאלוהות אינה אישיות נפרדת או ישות שנמצאת במקום אחד יותר ממקום אחר, כמו
שבני אדם דתיים חושבים שאלוהים נמצא יותר בבית המקדש מאשר בבית השימוש. אלוהים, לדבריו, אינו ישות חיצונית, אלא ההוויה האחת שמחוץ לזמן ... טוענים ומשקרים כי יש נשמה לגוי ויש נשמה שונה ליהודי. ואני רוצה לצטט פסוק מספר קהלת אותו כתב שלמה המלך: (פרק ג) אמרתי אני בלבי על דברת
בני האדם לברם האלהים ולראות שהם בהמה המה להם כי מקרה
בני האדם ומקרה הבהמה ומקרה אחד להם כמות זה כן מות זה ורוח אחד לכל ומותר האדם מן הבהמה אין כי הכל הבל הכל הולך אל מקום אחד הכל היה מן העפר והכל שב אל העפר מי יודע רוח
בני האדם העלה היא למעלה ורוח הבהמה הירדת היא למטה לארץ כלומר,
בני האדם בדיוק כמו הבהמה, וכל מה שקורה לאלו ומה שקורה לאלו, זה אותו הדבר, כמו שהבהמה מתה, גם האדם מת, ומה שקורה לנשמה של האדם גם ...