אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב? ✔ איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? השאלה שאליעד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:04חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים?

השאלה שאליעד כהן מתייחס אליה היא כיצד ההורים צריכים לפעול כאשר ילדיהם לא פועלים לפי ההנחיות או הציפיות שלהם. לעיתים ישנם מצבים בהם אחד ההורים חושב שיש לחנך בצורה מסוימת, וההורה השני חושב אחרת, והילדים נמצאים באמצע, בבלבול וחוסר ודאות. גם במצב בו ההורים מתואמים על שיטת החינוך, קורה שהילדים עדיין מתנהגים אחרת מהמצופה.

מה קורה כאשר הורים מחנכים כמו חמורים?

אליעד מסביר שכאשר הורים מתמקדים כל הזמן במה שהילד עושה או לא עושה - "מותר לעשות", "אסור לעשות", "זה בסדר", "זה לא בסדר" - הם למעשה משתמשים בשיטת חינוך של חמורים. השיטה הזו מבוססת על הוראות בלבד, ללא הבנת ההיגיון מאחוריהן. הוא משתמש בדימוי החמור כדי להסביר שילד שחונך באופן הזה לא מפעיל את המחשבה העצמית שלו, בדיוק כמו חמור שפועל לפי הוראות בלבד. הילד במצב כזה לא לומד להפעיל שיקול דעת, אלא רק למלא הוראות בצורה טכנית וחסרת הבנה.

מדוע הילד מתנגד להוראות ההורים?

כאשר ההורים כל הזמן אומרים "תעשה כך" או "אל תעשה כך", הילד עלול לראות בהם "טרוריסטים", מכיוון שהוא מרגיש שהם מגבילים אותו בלי להסביר את ההיגיון מאחורי ההגבלות. כתוצאה מכך, הילד מנסה למרוד או לעשות ההפך ממה שנאמר לו, פשוט כדי להרגיש שהוא לא כפוף לסוג של שלטון כפוי ומדכא.

מהי דרך החינוך הנכונה על פי אליעד כהן?

אליעד מסביר כי חינוך נכון הוא לא רק לתת לילד הנחיות, אלא ללמד אותו כיצד לחשוב. כאשר הילד שואל "מותר לעשות את זה?", במקום לענות תשובה של "כן" או "לא", ההורה צריך להוביל את הילד לחשוב בעצמו. ההורה אמור להגיד לו: "בוא נחשוב ביחד, מה אתה חושב? למה אתה חושב שזה טוב או לא טוב?" ולהוביל את הילד להבין את ההיגיון מאחורי כל פעולה.

מה היתרון בחינוך לחשיבה עצמאית?

כאשר הילד מבין את ההיגיון שעומד מאחורי ההנחיות, הוא מסוגל לפתח חשיבה עצמאית. החשיבה העצמאית הזו מאפשרת לילד לפעול מתוך הבנה, ולא מתוך כפייה. ברגע שהילד מבין בעצמו את ההיגיון של הדברים, גם אם אחרים ינסו להשפיע עליו בעתיד, הוא עדיין יקשיב להוריו כי הוא הפנים את ההיגיון של ההוראות.

כיצד ניתן לקחת לאדם את הבחירה החופשית באמצעות חינוך?

אליעד מתייחס לנקודה מעניינת שלדבריו כבר הסביר במקומות אחרים, שלפיה אם אדם מגיע להבנה מלאה ועמוקה של דבר מסוים, הוא לא יכול לפעול בניגוד להבנתו. כלומר, כאשר אדם באמת מבין מדוע פעולה מסוימת נכונה, אין לו בחירה חופשית לפעול אחרת, כי הוא פשוט יודע מה נכון. הוא מציין שאנשים פועלים בניגוד להבנתם רק כאשר הם לא באמת מבינים לעומק את ההיגיון מאחורי הדברים.

מה עושים בפועל כדי ליישם את שיטת החינוך הנכונה?

אליעד מדגיש כי על ההורים לשנות את הפוקוס מחינוך טכני ("עשה או אל תעשה") לחינוך המבוסס על הבנת ההיגיון. כאשר ילד עושה משהו, בין אם נכון או לא, ההורה אמור לשאול: "למה אתה חושב שזה נכון? למה אתה חושב שאולי זה לא נכון? אולי ההפך הוא הנכון?" כלומר, ההורים צריכים לעודד את הילד לחשוב, לנתח ולהבין את פעולותיו ואת ההשלכות שלהן, במקום פשוט לקבל פקודות.

באמצעות גישה זו, הילד לומד לחשוב בצורה עצמאית ובוגרת, וכאשר הוא גדל, הוא מסוגל לקבל החלטות נכונות מתוך ההבנה שלו, ולא מתוך הכפייה או הפחד מההורים.

לסיכום: מהו חינוך טוב לילדים?

חינוך טוב הוא חינוך שבו ההורים מתמקדים בהסבר ובהיגיון ולא רק בהוראות. ההורים צריכים לעזור לילד לחשוב בכוחות עצמו ולהבין את ההיגיון של כל פעולה. בצורה זו הילד מתפתח לאדם עצמאי, חושב ומבין, שמסוגל להתמודד עם החלטות בצורה נכונה ובוגרת. כאשר ההורים מסבירים את הדברים ולא מנסים לתמרן את הילד, הוא לא יראה בהם אויבים, אלא אנשים שמסייעים לו להבין את העולם טוב יותר.
מהו חינוך טוב ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה?

הנושא שנדון כאן עוסק בחינוך ילדים ובשאלה מה צריך לעשות הורה כאשר הילדים אינם פועלים על פי מה שנאמר להם. במיוחד כאשר ישנם חילוקי דעות בין ההורים על הדרך בה יש לחנך את הילדים, או כאשר הילדים לא פועלים על פי הציפיות של ההורים, גם אם יש הסכמה בין ההורים בנוגע לשיטה החינוכית. אליעד מציין כי התשובה לשאלה זו היא פשוטה יותר ממה שנראה במבט ראשון.

מה קורה כשחונכים ילדים כמו חמורים?

החינוך המתבצע כשההורים מתמקדים כל הזמן במה מותר ומה אסור, או מה לעשות ומה לא לעשות, הוא חינוך שמזכיר את התנהגותם של חמורים. אליעד מסביר כי כאשר הורים כל הזמן עוסקים בשאלות של "מה לעשות", הם בעצם חונכים את הילדים בצורה דמוי - חמורית, כי הם לא עוזרים לילד להבין את החשיבה מאחורי ההחלטות. החמור, לדבריו, לא חושב, הוא רק עוסק בשאלה של מה מותר ומה אסור, מבלי להפעיל שיקול דעת. כך גם הילד, כשההורה אינו מסביר לו את ההיגיון מאחורי ההוראות, לא מפתח את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות בצורה עצמאית.

מהו חינוך נכון?

חינוך נכון, לדברי אליעד, הוא לא על להורות לילד מה לעשות ומה לא לעשות, אלא על להסביר לו את צורת החשיבה הנכונה. כאשר ילד שואל את ההורה אם מותר לעשות משהו, במקום לספק תשובה ישירה של "מותר" או "אסור", אליעד מציע שההורה יחשוב יחד עם הילד. הוא ממליץ להגיד לילד: "בוא נחשוב ביחד, מה אתה חושב? מה ההיגיון שלך אומר?" בכך, ההורה מסייע לילד לפתח את יכולת החשיבה שלו ולהבין את ההיגיון שמאחורי כל פעולה, כך שהוא יוכל להגיע למסקנה נכונה בעצמו.

מהי החשיבה החיונית לחינוך טוב?

כאשר ההורים מסבירים לילד את השכל שמאחורי הדברים, הם לא מתמקדים אך ורק בשאלה של מה מותר ומה אסור, אלא מסבירים את ההיגיון שבפעולה או במעשה מסוים. ברגע שהילד מבין את ההיגיון, הוא לא יצטרך להישמע רק למה שההורים אומרים, אלא יוכל לפתח את יכולת החשיבה שלו ולהחליט בעצמו, בהתאם למה שהוא הבין. אליעד מדגיש כי כאשר ההורים מסבירים את הדברים בצורה ישירה, הילד יתחיל לחשוב ולהתנהג כמו אדם נורמלי, ולא כמו "חמור" שעושה רק את מה שמותר או אסור.

האם יש מקום לפתח חשיבה עצמאית אצל הילדים?

התשובה לשאלה זו חיובית. אליעד מציין שבסופו של דבר, כאשר ההורים מגדלים את הילד לחשוב בצורה עצמאית ולהבין את ההיגיון מאחורי ההוראות, הם עוזרים לו להיות אדם עצמאי ובוגר, שמסוגל לקבל החלטות נכונות. ברגע שהילד מבין את הדברים בצורה מעמיקה, הוא לא יצטרך להישמע להוראות בלא להבין את הסיבה מאחוריהם. הוא יוכל להחליט בעצמו מה נכון ומה לא, בהסתמך על ההיגיון שהוא עצמו פיתח.

מה יקרה אם ההורים יתמקמו בתפקיד של "טרוריסטים"?

אליעד מציין כי כאשר ההורים לא מסבירים את ההיגיון מאחורי ההוראות ומתקשים לתת לילד את היכולת לחשוב ולבצע בחירה חופשית, הילד עלול להרגיש שההורים הם "טרוריסטים". במצב כזה, הילד עלול למרוד ולהתנגד להוראות ההורים רק משום שהם לא מאפשרים לו להבין את המניעים שמאחורי ההוראות. כאשר הילד מרגיש שמונעים ממנו את חופש הבחירה, הוא יימנע מלהקשיב להורים ויפעל לפי רצונו, רק מתוך צורך להימנע מהצמצום שמטילים עליו ההורים.

סיכום: איך לחנך את הילדים בצורה נכונה?

כדי לחנך ילדים בצורה נכונה, יש להתמקד בהסבר ובהבנה. במקום לשלוט על הילד ולהגיד לו מה מותר ומה אסור, ההורים צריכים להסביר את ההיגיון של כל פעולה ולפתח אצל הילד את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות עצמאיות. חינוך כזה לא רק עוזר לילד להתנהג בצורה נורמלית, אלא גם מסייע לו לפתח את כישוריו השכליים וההבנתיים, כך שהוא יוכל להתמודד עם החלטות בעתיד בצורה מושכלת.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של חינוך ילדים והשאלה שנשאלתי היא מה צריך לעשות הורה כאשר הוא רואה שהילדים עושים חלק ממה שהוא אומר, ההורה רוצה שהילדים יעשו דבר אחד והילדים עושים דבר אחר בפרט אם מגיעים למצב שצד אחד מההורים חושב שצריך לעשות ככה וצד אחר חושב שצריך לעשות ככה ואז הילדים נמצאים באיזה בלבול ובפרט שגם אם שני ההורים מסכימים איך צריך לחנך את הילדים עדיין הרבה פעמים הילדים עושים אחרת והשאלה הנשאלת היא זה מה לעשות ואיך לחנך את הילדים בצורה נכונה והתשובה לשאלה הזאת היא יותר פשוטה ממה שנדמה.

כאשר ההורים הם חמורים דהיינו, הם מתעסקים כל הזמן במה לעשות ובמה לא לעשות אז גם שיטת החינוך שלהם שהם מחנכים את הילדים שלהם זאת בעצם שיטת חינוך של חמורים ואז גם הילדים יוצאים חמורים ולפעמים החמורים האלה הם מקשיבים גם אם לפעמים החמורים האלה לא מקשיבים להם, אבל אם ההורים הם בני אדם חושבים והם מחנכים את הילדים שלהם בצורה שהם מחנכים בני אדם אז גם הילדים מתנהגים כמו בני אדם.

אני אסביר מה אני מתכוון לחנך ילד פירושו לחנך אותו לדרך חשיבה נכונה, מה זאת אומרת הורים שמתעסקים בלהסביר לילד שלהם "תעשה ככה או תעשה ככה את זה אסור את זה מותר, את זה מותר את זה אסור את זה אני מרשה לך את זה אני לא מרשה לך" זה הורים חמורים, למה זה הורים חמורים? כי הם כל הזמן מתעסקים במה לעשות "מותר לעשות אסור לעשות, מה הוא יעשה הוא יעשה ככה או יעשה ככה?" וזה חמור למה חמור כי החמור מה מעניין אותו מה לעשות "לעשות לא לעשות, כן לעשות לא לעשות", החמור לא חושב החמור לא מפעיל את דעתו אין לו שיכול דעת לחמור.

לעומת זאת חינוך נכון פירושו לא להגיד לילד שלך להגיד מה לעשות ומה לא לעשות חינוך נכון פירושו להסביר לילד שלך את צורת החשיבה הנכונה, כאשר הילד שלך שואל אותך "מותר לעשות את הדבר הזה?" במקום להיות כמו חמור שאומר לו מותר או אסור ואז הילד שלך נשאר חמור ואתה מצפה שכשהוא יגדל הוא יבין את מה התכוונת לו ואת החוכמה הנפלאה שיש בשיגעון שלך במקום זה כאשר הילד שלך אומר לך "מותר לעשות את זה אסור לעשות את זה?" תגיד לו "רגע בא נחשוב ביחד, מה אתה חושב מה ההיגיון שלך אומר, למה אתה חושב ככה למה אתה חושב אחרת" וכו' ולהוביל את המחשבה של הילד שהוא עצמו יגיע למסקנה הנכונה מה צריך לעשות.

זה נקרא לחנך את הילד כמו שמחנכים בן אדם וכאשר מחנכים את הילד כמו שמחנכים בן אדם ממילא הילד מתנהג כמו בן אדם, אני אסביר אם ההורים מחנכים את הילד "מותר אסור, אסור מותר, מרשה לך לא מרשה לך, למה עשית למה לא עשית" אם הם מתעסקים כל הזמן במה הוא עשה ובמה הוא לא עשה הילד לא מבין הוא מבין שההורים שלו זה טרוריסטים שכל מה שמעניין אותם זה מה הוא עושה ומה הוא לא עושה וכו' ואז כל מה שהילד רוצה מצד האמת כל מה שהוא רוצה זה לעשות הפוך ממה שההורים שלו אומרים, למה כי הוא אומר "ההורים האלה זה טרוריסטים לא נותנים לי לחיות רוצה לעשות מה שאני רוצה אל תשגעו לי את השכל".

לעומת זאת אם ההורים מחנכים את הילד כמו שמחנכים בן אדם, זאת אומרת שמסבירים לו את השכל של הדבר לא מנסים לעבוד עליו למה מנסים להגיד לו "אם אני אגיד לו ככה הוא יחשוב ככה ואם אני אגיד לו ככה הוא יחשוב ככה אז אני אגיד לו ככה" אין דברים כאלה תגיד תסביר לילד שלך את הדברים כפי מה שהם, תסביר לו "תקשיב ככה ותקשיב ככה וההיגיון הוא ככה וההיגיון הוא ככה" לנסות להסביר לילד את השכל של הדברים, אז כאשר הילד מבין את השכל של הדברים אז גם אם כל העולם אחר כך יגיד לו לעשות אחרת הילד עדיין יקשיב להורים.

וכפי שכבר הסברתי בנושא אחר שיש אפשרות לקחת לאדם את הבחירה החופשית שלו אפשר לגרום לבן אדם שלא תהיה לו בחירה חופשית, איך? באמצעות שמביאים אותו להבנה הבנה אם האדם באמת מבין מסוים הוא לא יכול לעשות אחרת ממה שהוא מבין, מתי אדם עושה אחרת כאשר הוא לא באמת מבין. בסיכומו של דבר הנושא הוא פשוט אתה רוצה שהילדים שלך יהיו מחונכים תתעסק פחות בלהגיד להם מה לעשות מה לא לעשות "למה עשית למה לא עשית" כל המשוגעים האלה.

במקום זה להסביר להם איך לחשוב "מה אתה חושב" וגם אם הילד עושה נכון "למה אתה חושב שזה טוב ולמה אתה חושב שזה לא טוב, האם זה באמת טוב אולי ההפך הוא הנכון ואולי ככה אולי ככה", להתחיל לפתח לילד את החשיבה שלו וכאשר מחנכים את הילד לחשוב כמו בן אדם אז גם הילד מתנהג כמו בן אדם ועל ידי זה הילדים גדלים להיות אנשים נורמליים ואז גם הם חיים חיים נורמליים.
לקחת יכולת איך להיות חכם לחשוף את הסיבה מיומנויות חשיבה בחירה תרגילים לפיתוח השכל ידיעה שלמה כישורים אימון המוח יכולת שכלית איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים בני אדם הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים הורים וילדים חינוך חינוך טוב חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים מהו חינוך מהו חינוך טוב מחנך מחנכים
רצח ילדים, הורים שרוצחים ילדים, אהבת הורים לילדים, ניתוק רגשי, אהבה או שנאה, אגו - מה השכל שיש בדבר?
רצח ילדים, הורים שרוצחים ילדים, אהבת הורים לילדים, ניתוק רגשי, אהבה או שנאה, אגו - מה השכל שיש בדבר?
... ילדים, הורים שרוצחים ילדים, אהבת הורים לילדים, ניתוק רגשי, אהבה או שנאה, אגו - מה השכל שיש בדבר? מה גורם להורים לרצוח את ילדיהם? כאשר שומעים על הורים שרוצחים את ילדיהם, התגובה הראשונית היא הלם וזעזוע, אך אליעד כהן מסביר שבתוך האירועים הקשים האלה יש שכל פנימי ועמוק שאפשר להבין. תחילה חשוב לזכור שרצח פיזי של ילדים על ידי הוריהם אמנם נתפס כמעשה מזעזע, אך הוא לא בהכרח חמור יותר מהמצב הנפוץ שבו הורים הורגים את נפשו של הילד שלהם באופן יומיומי, דרך חינוך לקוי, פגיעה רגשית והרס האושר הטבעי של הילד. לפי אליעד כהן, הילדים נולדים מאושרים, אבל במבחן התוצאה הם הופכים לאומללים בגלל גישות ההורים, גם כשהכוונות היו טובות. האם חינוך לקוי חמור מרצח פיזי של ילדים? אליעד כהן טוען שרוב ההורים גורמים לילדיהם סבל מתמשך, שהוא במובן מסוים גרוע יותר מרצח. רצח פיזי הוא חד - פעמי, בעוד שהתעללות נפשית או חינוך לקוי הם תהליכים מתמשכים של הזרמת ארס ורעל אל נפש הילד. אותם ילדים מתבגרים להיות מבוגרים אומללים ומיואשים, שמחפשים פתרונות וייעוץ כיצד לצאת מהסבל שהוטבע בהם כבר בילדותם. למה אנשים מביאים ילדים לעולם? אליעד כהן מסביר את המניעים מאחורי הבאת ילדים לעולם כמניעים אגואיסטיים בלבד. גם אנשים דתיים שמצהירים שהם מביאים ילדים לשם שמיים למעשה עושים זאת בשביל גן עדן, כלומר, לשם אינטרס אישי ותחושת מימוש עצמי. ילדים הם ניסיון להרחיב את האני, את האגו, כאשר האדם מתייחס לילדיו כחלק ממנו, ולכן פגיעה בילדים נתפסת כפגיעה אישית באגו שלו. מה הקשר בין ...
גלעד שליט, ההורים של גלעד שליט, לשחרר או לא לשחרר את גלעד שליט, ראש הממשלה, גלעד שליט בשבי
גלעד שליט, ההורים של גלעד שליט, לשחרר או לא לשחרר את גלעד שליט, ראש הממשלה, גלעד שליט בשבי
... שליט, ההורים של גלעד שליט, לשחרר או לא לשחרר את גלעד שליט, ראש הממשלה, גלעד שליט בשבי האם ההורים של גלעד שליט באמת רוצים לשחרר אותו? אליעד כהן פותח בדיון עמוק סביב שאלת השחרור של גלעד שליט, תוך התמקדות בהוריו. הוא מסביר שלכאורה, ההורים של גלעד שליט נראים כאילו הם ... לוותר על קיום ליל הסדר כחלק מהמחאה. אולם, אליעד טוען כי בעומק העניין, ההורים של גלעד שליט אינם באמת פועלים ... רוצים, הם היו עושים הרבה יותר. כדוגמה להמחשה, אליעד מציין פעולות אפשריות שההורים של גלעד שליט יכלו לעשות ולא ... ישירות לחמאס בדרכים לא קונבנציונליות. הוא טוען שאם לאביו של גלעד שליט היה ילד רעב בבית, הוא היה פועל ... שוב ושוב, עד שנוצר אצלו חוסר אמונה מוחלט באפשרות של הצלחה אמיתית, כך גם ההורים של גלעד שליט מתנהלים מתוך תסכול וייאוש. למה ההורים של גלעד שליט לא הולכים עד הסוף? לפי אליעד כהן, הסיבה העיקרית לכך שההורים של גלעד שליט לא עושים הכל לשחרור בנם היא שיש בהם ספק פנימי. מצד אחד, הם חושבים שחובתם כאוהבים וכהורים להוציא את בנם מהשבי בכל מחיר, ... מאבק פנימי בין מה שנכון מוסרית או רציונלית לבין התחושה הרגשית האישית שלהם כהורים. איך ההורים של גלעד שליט יכולים להשפיע על ראש הממשלה? אליעד כהן מסביר שכדי לשחרר את גלעד שליט, ההורים שלו היו צריכים להשפיע ישירות ... ראש הממשלה. לטענתו, כל אדם, כולל ראש הממשלה, מונע על ידי אינטרסים ורגשות. ההורים של גלעד שליט, לפי אליעד, היו ... מגיעים לתוצאה הרצויה. לדוגמה, הוא מספר על המחאה שנערכה לפני ליל הסדר, שבה ההורים של גלעד ישבו על המדרכה כדי ... את בנם. כך היו מצליחים ליצור סיטואציה בלתי נסבלת עבור מקבל ההחלטות. האם ההורים של גלעד שליט נהנים מהמצב הקיים? אליעד כהן מביא נקודת מבט נוספת, שלפיה יכול להיות שההורים של גלעד שליט, במידה מסוימת, ... צורך רגשי ותכליתי. אליעד מוסיף דוגמה פשוטה: לפעמים אדם עובד קשה מאוד כשהוא הורה, כי הילדים מעניקים משמעות לעבודה הקשה. באותו אופן, המאבק לשחרור בנם הפך עבור ההורים של גלעד שליט לסיבה המרכזית ... אותו בשלווה מוחלטת. אליעד מדגים זאת בעזרת סיפור על רבי נחמן מברסלב, שכאשר ילדיו מתו, אמר שאלוהים רצה אותם קרוב אליו, ולכן קיבל את המצב כפי שהוא. אליעד טוען שמנקודת מבט של אחדות, ההורים של גלעד שליט היו אמורים להבין ... רע במובן הרגיל של המושגים הללו. האם כדאי לשחרר את גלעד שליט? מה באמת חושבים ההורים של גלעד שליט? כיצד להשפיע על ...
להביא ילדים לעולם, אלהורות, אי הורות, לוותר על ילדים, להתחתן ולהביא ילדים, לחיות בלי ילדים, לא רוצה להביא ילדים לעולם, חיים בלי ילדים, לא רוצים ילדים, זוגיות, קבלת החלטות
להביא ילדים לעולם, אלהורות, אי הורות, לוותר על ילדים, להתחתן ולהביא ילדים, לחיות בלי ילדים, לא רוצה להביא ילדים לעולם, חיים בלי ילדים, לא רוצים ילדים, זוגיות, קבלת החלטות
... ילדים לעולם, אלהורות, אי הורות, לוותר על ילדים, להתחתן ולהביא ילדים, לחיות בלי ילדים, לא רוצה להביא ילדים לעולם, חיים בלי ילדים, לא רוצים ילדים, זוגיות, קבלת החלטות למה קשה להחליט אם להביא ילדים לעולם? אליעד כהן מסביר שהסיבה לקושי בהחלטה אם להביא ילדים לעולם או לא, נובעת מכך שאנשים מנסים למצוא ... הוכחה ברורה לכך שעדיף להביא ילדים או לא להביא ילדים, אך האמת היא שאין נוסחה או תשובה ... האם באמת משנה אם נביא ילדים לעולם או לא? אליעד טוען שבסופו של דבר, מה ... האושר שלנו הוא לא האם יש לנו ילדים או לא, אלא ההתאמה בין מה שיש לנו לבין ... קיימות שתי אפשרויות: חיים עם ילדים וחיים בלי ילדים, ובכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות ... אפשר להחליט בלי לחץ אם להביא ילדים לעולם? אליעד ממליץ להוריד את הלחץ ולהבין ... בשאלה החיצונית האם להביא ילדים או לא, ולהתמקד בשאלה איך להיות מרוצים בכל ... כפי שהיא, השאלה אם יהיו לו ילדים או לא תהיה הרבה פחות משמעותית. למה אנשים ... להחלטה מושלמת בנוגע לזוגיות וילדים? אליעד טוען חד - משמעית שאי אפשר להגיע ... באמת אנשים מחפשים כשהם רוצים ילדים? אנשים רבים מאמינים שילדים יביאו להם אושר, שמחה, שקט נפשי ותחושה של ... שהסיבה העמוקה לכך היא שהילדים נתפסים כיצורים שחיים באופן ספונטני, טבעי, ... אנשים משתוקקים לשלווה הזו שהילדים משקפים. אך האמת היא שניתן להשיג שלווה פנימית כזו גם בלי קשר להורות או זוגיות, בעזרת עבודה פנימית ואיזון בין הרצון ... בלי תלות בהחלטה אם להביא ילדים? התשובה של אליעד היא כן. לדבריו, החוכמה ... ליהנות מכל האפשרויות, גם עם ילדים וגם בלי ילדים. במקום להחליט תחת לחץ, אפשר לפתח יכולת ... ליהנות מהיתרונות של חיים עם ילדים ומהיתרונות של חיים ללא
הורים שכולים, להתמודד עם מוות, להתמודד עם אובדן, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם מוות, התמודדות עם אבל, מוות ילדים, חיים ומוות, משמעות החיים, התאבדויות, ליהנות מהסבל
הורים שכולים, להתמודד עם מוות, להתמודד עם אובדן, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם מוות, התמודדות עם אבל, מוות ילדים, חיים ומוות, משמעות החיים, התאבדויות, ליהנות מהסבל
הורים שכולים, להתמודד עם מוות, להתמודד עם אובדן, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם מוות, התמודדות עם אבל, מוות ילדים, חיים ומוות, משמעות החיים, התאבדויות, ליהנות מהסבל איך אפשר ליהנות מהסבל של אובדן ילד? כאשר אדם מתמודד עם אובדן של ילד, באופן טבעי הוא חווה כאב וסבל קשים. לפי הגישה של אליעד כהן, עצם הכאב אינו טמון בעובדת המוות עצמה, אלא בפירוש שהאדם מעניק ... כלשהו. אליעד מסביר כי האדם צריך להבין תחילה כי הסיבה לסבל שלו אינה מות הילד עצמו. מות הילד הוא עובדה, והעובדה לכשעצמה איננה דבר טוב או רע. הבעיה היא בכך שהאדם מפרש את מות הילד כאירוע שלילי בלבד. הוא מסביר שהסבל נובע לא מעצם האובדן, אלא מכך שנלקחה מאותו אדם הנאה מסוימת שהילד סיפק לו. במילים אחרות, האדם הוא זה שהתרגל לקבל מהילד תחושות של משמעות, אושר, סיבה לקום בבוקר. כשאותה הנאה, אותה תחושת משמעות, נלקחת ממנו - הוא סובל. כדי להמחיש את הנקודה, אליעד ... לחוות משמעות או עניין בחיים הם אפילו יוצרים לעצמם כאב מלאכותי. מדוע האהבה לילד יוצרת סבל בעת אובדנו? אליעד כהן מדגיש את נקודת האגואיזם שבקשר האנושי. הוא טוען שבמקרה של אובדן ילד, האב סובל כי הילד סיפק לו תחושה של חשיבות, משמעות, סיבה לחיים. האהבה לילד היא למעשה גם תלות רגשית: כשאדם אוהב משהו בצורה חזקה מאוד ומפיק מכך תועלת רגשית משמעותית, הרי שברגע שאותו דבר יילקח ממנו, הוא ... תמיד שווה וכל סבל או הנאה הם בסך הכל פרשנויות אישיות. איך להתמודד עם אובדן ילד? האם אפשר ליהנות מהסבל? משמעות החיים לאחר אובדן איך להפסיק לסבול ממות ילד? הבדל בין עובדה לפירוש פרספקטיבה של אחדות מול נפרדות למה אהבה יוצרת סבל? ...
חסך אימהי, חסך הורי, אמא רעה, בעיות עם אמא, יחסי הורים ילדים, בעיות עם ההורים, חסך רגשי, דמות אימהית, טיפול רגשי למבוגרים, לא מסתדר עם אמא, מריבות עם אמא
... אימהי, חסך הורי, אמא רעה, בעיות עם אמא, יחסי הורים ילדים, בעיות עם ההורים, חסך רגשי, דמות אימהית, טיפול רגשי למבוגרים, לא מסתדר עם אמא, מריבות עם אמא האם אפשר להפסיק לרצות דברים בחיים? ... לקבל את המצב כפי שהוא ולהפסיק להתלונן עליו. האם יש טעם להתאמץ לשפר את היחסים עם ההורים? אליעד מדגיש כי אם האדם מחליט שאינו מוכן להשקיע מאמץ בשינוי המצב, עליו להכיר בכך ולוותר על ציפייה כלשהי לשינוי ... איך להתמודד עם אם מניפולטיבית? האם אפשר להפסיק לרצות דברים? איך להתגבר על חסך רגשי מההורים? מה עושים כשאין אהבה אימהית? איך לשפר את היחסים עם אמא? האם אפשר לקבל אהבה ללא תנאים? איך להשלים עם הורים שלא משתנים? ...
רוצה שאמא שלי תאהב אותי, רוצה אהבה, רוצה שיאהבו אותי, רוצה לאהוב את עצמי, רוצה אהבה עצמית, לאהוב את עצמי, ליהנות מהסבל, לאהוב את המציאות, חסך אימהי, חסך הורי
רוצה שאמא שלי תאהב אותי, רוצה אהבה, רוצה שיאהבו אותי, רוצה לאהוב את עצמי, רוצה אהבה עצמית, לאהוב את עצמי, ליהנות מהסבל, לאהוב את המציאות, חסך אימהי, חסך הורי
... שאמא שלי תאהב אותי, רוצה אהבה, רוצה שיאהבו אותי, רוצה לאהוב את עצמי, רוצה אהבה עצמית, לאהוב את עצמי, ליהנות מהסבל, לאהוב את המציאות, חסך אימהי, חסך הורי מה הקשר בין אהבה עצמית לאהבה של אחרים? הרצאה זו עוסקת בהבנה העמוקה של הצורך באהבה, ... הוא מסביר כיצד הצורך הזה מקושר לחרדות שלנו ולתחושת חסך פנימית שכולנו חווים לעיתים. זהו חסך שנובע בין היתר מחוויות מהעבר, שהיו קשורות ביחסים עם הדמויות ההוריות , במיוחד אם מדובר בחסך אימהי או חסך הורי כללי. אליעד מציין שהרגשה זו, של חוסר סיפוק רגשתי, היא שמניעה את הצורך להיות נאהבים. מהו החסך ההורי ואיך הוא משפיע על תחושת האהבה העצמית? החסך ההורי הוא מצב שבו ילד לא מקבל את כל מה שהוא זקוק לו, במיוחד מבחינת אהבה ותשומת לב מההורים. תחושת החוסר הזו, בעיקר אם היא מתחילה בגיל צעיר, יוצרת בתודעה את האמונה שאנחנו לא ... מסביר איך שינויים פנימיים יכולים להביא אותנו למצב שבו נוכל לבחור לחוות את הרגשות האלה ולהגיב אליהם אחרת, כדי לשפר את ההתמודדות שלנו איתם. אהבה עצמית חסך הורי קבלה עצמית הנאה מהסבל אהבה של אחרים שינויים רגשיים ...
תלות רגשית בהורים, חרדה רגשית, אהבת ילדים להורים, איך לשנות רגשות? פחד רגשי, שחרור רגשית, איך מתנתקים רגשית? איך להתנתק רגשית? איך להשתחרר רגשית? איך לא לפחד? חרדת נטישה, חרדת פרידה
תלות רגשית בהורים, חרדה רגשית, אהבת ילדים להורים, איך לשנות רגשות? פחד רגשי, שחרור רגשית, איך מתנתקים רגשית? איך להתנתק רגשית? איך להשתחרר רגשית? איך לא לפחד? חרדת נטישה, חרדת פרידה
... רגשית בהורים, חרדה רגשית, אהבת ילדים להורים, איך לשנות רגשות? פחד רגשי, שחרור רגשית, איך מתנתקים רגשית? איך להתנתק רגשית? איך להשתחרר רגשית? איך לא לפחד? חרדת נטישה, חרדת ... ממנה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בנושא של תלות רגשית בהורים ובמערכות יחסים, תוך התמקדות באי - תלות רגשית ובאופן שבו ניתן להתנתק רגשית מאנשים או מצבים. השיחה עוסקת בהבנה של תחושות התלות ... איך אנשים רבים חווים תחושות של תלות רגשית, בעיקר כלפי הורים, ולמה הדבר קורה. השיחה ממחישה את התלות רגשית באמצעות דוגמה שבה אליעד שואל את המאזין על התחושות שלו כלפי אדם שהוא אוהב, ומסביר איך ... על ידי התמקדות במהות ובצורה של הרגש, ולא בחפצים או בבני אדם. אליעד מציע שהאדם ישאל את עצמו שאלות מעמיקות כמו למה אני אוהב את אוכל? ולא את האוכל עצמו, כדי להבין את המהות שמאחורי כל רגשותיו. ...
גישור משפחתי, גישור במשפחה, גישור בין הורים לילדים, טיפים לגישור, איך לגשר? כיבוד אב ואם, כיבוד הורים, כבד את אביך ואת אמך, מריבות במשפחה, ילד לא מכבד את ההורים, לכבד את ההורים
גישור משפחתי, גישור במשפחה, גישור בין הורים לילדים, טיפים לגישור, איך לגשר? כיבוד אב ואם, כיבוד הורים, כבד את אביך ואת אמך, מריבות במשפחה, ילד לא מכבד את ההורים, לכבד את ההורים
... משפחתי, גישור במשפחה, גישור בין הורים לילדים, טיפים לגישור, איך לגשר? כיבוד אב ואם, כיבוד הורים, כבד את אביך ואת אמך, מריבות במשפחה, ילד לא מכבד את ההורים, לכבד את ההורים כיצד ניתן לגשר בין הורה לילד כאשר יש תחושת האשמה הדדית? אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לגשר בין הורים לילדים כאשר יש תחושת אשמה הדדית ביניהם. הוא נותן דוגמה למקרה ספציפי שבו האב מאשים את הבן בכך שהוא לא דואג לו ולא מטפל ... באמת כל דבר שהבן כן נותן לו. האם האשמת הילד באמת מוצדקת, או שההורה מגזים? אליעד מסביר שהצעד הראשון הוא להבין האם האב מגזים בתיאור חומרת מצבו. הוא נותן דוגמה למצב שבו האב טוען שהוא חולה באופן מוגזם, ... בכל פעם שהוא חולה. איך להוריד את הלחץ של ההורה על הילד ולשפר את היחסים ביניהם? אליעד אומר שהדרך המרכזית להורדת הלחץ של האב מהבן היא להסביר לאב שהבן לא עובד בשבילו, שהבן הוא אדם בפני עצמו עם ... אמיתי היא לא בהכרח לשנות את ההתנהגות של הילד, אלא לשנות את נקודת המבט של ההורה לגבי מה שהוא מצפה מהילד. האב צריך להבין שהבן לא חייב לספק לו שירותים בדיוק כפי שהאב מצפה. ברגע שהאב יבין זאת, הוא יתחיל להעריך כל פעולה שהבן עושה למענו, אפילו ... להתחיל בגישור עם אמפתיה והסכמה עם רגשות ההורה? אליעד מסביר שלפני שמנסים לשנות את נקודת המבט של ההורה, יש להתחיל מאמפתיה אמיתית והסכמה עם מה שהוא מרגיש. אם ההורה מרגיש שאתה מתנגד לעמדתו, הוא עלול להתבצר בעמדתו עוד יותר, מתוך פחד שאם הוא לא יאשים את הילד, הוא יצטרך להאשים את עצמו. לכן, אליעד מציע להראות להורה שאתה מבין אותו ומסכים איתו בשלב ראשון, ורק לאחר מכן לשאול בעדינות שאלות שיסייעו לו לראות את המצב בצורה אחרת. איך להסביר להורה את ההבדל בין ציפייה לזכות? אליעד מסביר שיש הבדל בין הציפייה של האב שהבן יטפל בו לבין הזכות לדרוש זאת מהבן. האב יכול לצפות שהבן יכבד ... מכך היחסים ביניהם ישתפרו. איך לגשר בין הורים לילדים? הילד לא מכבד את ההורים, מה לעשות? גישור משפחתי ופתרון מריבות במשפחה איך לגרום לילדים לכבד את ההורים? מה לעשות כשההורה מאשים את הילד? כיצד לשפר את הקשר בין הורה לילד? האם הילדים חייבים לעזור להורים?
שלום עם ההורים, בעיות במשפחה, קונפליקט במשפחה, רצונות מנוגדים, לבחור את הרצון, לדבר עם ההורים, שלום במשפחה, קונפליקט רגשי, חופש רגשי, שחרור רגשי, להיות אלוהים, להרגיש כמו אלוהים
שלום עם ההורים, בעיות במשפחה, קונפליקט במשפחה, רצונות מנוגדים, לבחור את הרצון, לדבר עם ההורים, שלום במשפחה, קונפליקט רגשי, חופש רגשי, שחרור רגשי, להיות אלוהים, להרגיש כמו אלוהים
... עם ההורים, בעיות במשפחה, קונפליקט במשפחה, רצונות מנוגדים, לבחור את הרצון, לדבר עם ההורים, שלום במשפחה, קונפליקט רגשי, חופש רגשי, שחרור רגשי, להיות אלוהים, להרגיש כמו אלוהים איך לפתור קונפליקט רגשי במשפחה? אליעד כהן מסביר לעומק כיצד להתמודד עם קונפליקטים משפחתיים ורגשיים, במיוחד במערכת היחסים מול ההורים. הוא מתאר מצב שבו יש לאדם רצונות מנוגדים: מצד אחד הוא רוצה להיות בשלום עם ההורים, מצד שני יש לו רצונות אחרים שסותרים את זה. הוא מסביר את הקושי בהתמודדות עם קונפליקט כזה ואת הדרך להשתחרר מהתלות הרגשית, להגיע לחופש ... אך מכיוון שבדרך כלל אנשים כן תלויים בגורמים רבים, הם יחוו קונפליקט תמידי בין הרצונות השונים שלהם. כיצד אפשר להשתחרר מהמחויבות לרצות את ההורים או את הסביבה? אליעד מדגים זאת עם דוגמה פשוטה: פעם האדם חשב שחייבים להיות נחמדים לאחרים או להורים. בשלב מאוחר יותר, לאחר למידה והתפתחות, הוא מגלה שזה כבר לא מחויב. עם זאת, הוא מציין שגם מצב שבו האדם מתנער מכל המחויבויות לסביבה יכול ... רע מעצם העובדה שהוא כבר לא תלוי באף אחד, שהוא כביכול הפך להיות אדיש או לא אכפתי. לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו מישהו היה תלוי מאוד רגשית בהורים שלו כדי לקבל אהבה או הערכה. לאחר שהאדם הצליח להתנתק מזה, הוא עלול להרגיש ריקנות וחוסר משמעות. כך, מצד אחד, להשתחרר מהתלות הרגשית הוא ... מצבים לגיטימיים. לדבריו, אדם יכול לבחור בכל אחת מהדרכים מתוך הבנה עמוקה ששום בחירה אינה באמת מחויבת. האדם יכול לבחור להיות בקשר עם ההורים, ויכול לבחור שלא להיות בקשר, כאשר שתי האפשרויות הן לגיטימיות. אליעד מציע לאדם להגיע למצב שבו הוא מסוגל לשחק עם הרצונות שלו באופן ... כדי לשחק במשחק החיים, חייבת להיות לאדם לפחות מטרה אחת שהוא באמת רוצה להגשים, גם אם הדבר כרוך בסבל. איך להשתחרר לגמרי מרגשות שליליים מול ההורים? אליעד מציע לאדם לקחת את הרצונות המנוגדים שלו ולהטיל בהם ספק עמוק, עד שיראה שאין אף רצון מחויב. למשל, כשהאדם חושב שהוא חייב לדבר עם ההורים או חייב לשמור איתם על קשר, הוא צריך לבדוק למה זה מחויב, מי אמר שזה נכון, ומי החליט שההפך לא נכון. ברגע שהאדם מבין ששום דבר לא מחויב ... - האדם חופשי לחלוטין. אך כל עוד האדם בוחר לשחק את משחק החיים, הוא יכול ליהנות מהחופש לבחור מה שירצה, בין אם זה אומר לשמור על קשר עם ההורים ובין אם לא. איך להשתחרר רגשית מההורים? איך לפתור קונפליקט במשפחה? מהי תחושת החופש הרגשי? האם צריך לרצות את ההורים בכל מחיר? מה המשמעות של להיות אלוהים? איך להתמודד עם רצונות מנוגדים? ...
הכרת הטוב, כפיות טובה, להכיר טובה, רעה תחת טובה, טובה תחת רעה, טובה תחת טובה, כיבוד הורים, כיבוד אב ואם, לכבד הורים, אמירת תודה, לומר תודה, מתנת חינם, מתנות חינם
הכרת הטוב, כפיות טובה, להכיר טובה, רעה תחת טובה, טובה תחת רעה, טובה תחת טובה, כיבוד הורים, כיבוד אב ואם, לכבד הורים, אמירת תודה, לומר תודה, מתנת חינם, מתנות חינם
... הטוב, כפיות טובה, להכיר טובה, רעה תחת טובה, טובה תחת רעה, טובה תחת טובה, כיבוד הורים, כיבוד אב ואם, לכבד הורים, אמירת תודה, לומר תודה, מתנת חינם, מתנות חינם מה המשמעות של הכרת הטוב ולמה זה חשוב? ההרהור על הכרת הטוב ... טובה לאדם שייעזר בנו, אנו עלולים לאבד את טובתו בעתיד, וזה יכול להוות בעיה מבחינת הישרדותית. בהרצאה מועלית השאלה אם חינוך להכיר טובה לאדם שנעשה לו טוב יוביל בסופו של דבר לפיתוח של תחושת מחויבות אמיתית או שזו תהיה תחושת מחויבות שנובעת ... להרגיש צורך להחזיר טובה - לא מתוך רצון אמיתי, אלא מתוך פחד לאזן את מצב העניינים. כיצד הכרת טובה מתייחסת למערכת יחסים עם הורים? חלק מההרצאה עוסק בכיבוד הורים והכרת הטוב כלפיהם. אליעד מציין שלפעמים אדם נדרש לכבד את הוריו לאו דווקא מתוך רצון אישי, אלא מתוך תנאי חברתיים או מצבים הישרדותיים שמכתיבים זאת. במקרים שבהם ההורים לא פעלו בצורה מיטיבה, יכול להיווצר מצב שבו הכיבוד לא ירגיש טבעי, אלא יותר כחובה חברתית. מה הקשר בין הכרת טובה לניהול יחסים אנושיים? בין אם מדובר בכיבוד הורים, יחסים עם חברים או קשרים עסקיים, הכרת הטוב משחקת תפקיד מרכזי בניהול מערכות יחסים. הרצון להחזיר טובה לאחר ... לידי ביטוי במעשים. מהי הכרת הטוב? איך מתחילים להכיר תודה? מהו תהליך החזרת טובה? האם יש מחויבות להחזיר טובה? כיצד יש לכבד הורים? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אסור או מותר, האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אסור או מותר, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לירידה במשקל, אימון אישי לדיאטה, מאמן אישי לילדים בנושאי אסור או מותר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.4531 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 19:31:52 - wesi1