... חזק, הוא טורף את החיה שחלשה ממנו, ואוכל אותה בדם קר. ולפעמים עוד תוך כדי שהטרף עדיין חי, תוך כדי זה האריה כבר מתחיל לאכול ממנו. והדבר הזה נראה בעיני המתבונן, כדבר מאוד
אכזרי. כי אם האדם היה עושה כזה דבר, או אם היו עושים לאדם עצמו כזה דבר, הרי שהדבר הזה היה מאוד
אכזרי. ולפעמים חושב האדם לעצמו, שאילו הוא היה מנהל את העולם, אולי הוא ... על העניין, נראה שיש בו רק בעיה אחת קטנה, והיא שמצד האמת אם לא תהיה אכזריות בעולם, העולם לא יתקיים כלל בשום צורה כלשהי. ומדוע? משום שמצד האמת, גם מה שנראה לאדם כדבר לא
אכזרי, הרי שגם זה
אכזרי. לדוגמה, גם כאשר הפרה אוכלת עשב, גם זה
אכזרי. משום שהעשב ניתלש מהאדמה, וזה סוג של אכזריות. והפרה לוקחת את העשב, וחותכת אותו לחתיכות בפה שלה. וגם זה סוג של אכזריות. ואם האדם יסתכל בעין אמיתית על הדברים, הוא יראה, שלא רק לאכול בשר זה
אכזרי, אלא גם לאכול עלים ירוקים גם זה
אכזרי. כי האדם עוסק בהשמדה של חומר כלשהו. וזו פעולה אכזרית. ואפילו כאשר האדם קורע חתיכת נייר, גם זה
אכזרי. כי האדם לוקח דבר שלם, וחותך אותו לחתיכות, וזה
אכזרי. וכאשר האדם נוסע ממקום למקום, גם זה
אכזרי. כי הוא בעצם לוקח את הדלק, וגורם לו להישרף ולהפוך לעשן. וזה מאוד
אכזרי. וגם כאשר הרוח נושבת ומנענעת את העלים של העץ, גם זה סוג של אכזריות. וגם המים שנופלים על האדמה ומכים אותה, גם זה
אכזרי. וכאשר המים מכבים את האש, וכאשר האש שורפת את הקוצים, גם זה
אכזרי. וגם זה שהאדם דורך על האדמה, גם זה
אכזרי. וזה שהאדמה לא יכול להתלונן, זה לא אומר שזה לא
אכזרי. וגם זה שהאדם נושם, גם זה
אכזרי. כי כאשר האדם נושם אז הוא גורם לכל מיני חומרים להשתנות. וגם זה סוג של אכזריות. וגם רגעי הזמן שעוברים, גם זה מאוד
אכזרי. כי כל רגע חדש שבא, הוא כאילו משמיד את הרגע הקודם. וזה מאוד
אכזרי. ומצד האמת, כל שינוי שמתרחש בעולם, הוא סוג של אכזריות. משום שכדי ששינוי יתרחש, לשם כך צריך לשנות מצב קיים ולבטל ישות קיימת, ובמקומה ליצור ישות חדשה. וזה מאוד
אכזרי עבור הישות הקודמת והמצב הקודם שאותו ביטלו. ומי שיעמיק עוד את מחשבתו בזה, הוא יגלה שעצם זה שקיימים דברים, גם זה עצמו
אכזרי. כי כאשר קיים דבר כלשהו, זה מונע משאר הדברים להיות באותו המקום. וזה
אכזרי. ומצד האמת, גם זה שהעולם קיים, גם זה
אכזרי. כי אם העולם לא היה קיים, אז היה קיים משהו אחר. ואכ קיומו של העולם, הוא
אכזרי כי הוא מונע מדבר אחר להתקיים. וכן על זה הדרך ניתן להראות ולהבין, ... את העולם, בלי לחשוש מכך שזה ביטוי של אכזריות. אלא, שיש גם צד שני למטבע, והוא שבעולם אידיאלי, האדם מבין בו את הטוב שיש בכל דבר. ועל ידי זה האדם כבר לא רואה בשום דבר כדבר
אכזרי, אלא הוא רואה ומבין את הדבר הטוב שיש בכל דבר. כי בעולם שלנו יש ...