התאבדות, למה לא
להתאבד, למה אנשים
מתאבדים, התאבדות רוחנית, איך
להתאבד, איך לא
להתאבד, התאבדויות, קדושת החיים, לשמור על הבריאות, הארה רוחנית, חיים ומוות,
ההתאבדות של אלוהים למה אנשים
מתאבדים והאם יש לכך הצדקה רוחנית? אנשים
מתאבדים מסיבות שונות, אך לפי אליעד, אף אחד לא
מתאבד מסקרנות בלבד. אדם
שמתאבד עושה זאת כי הוא חושב שבמותו הוא ימצא שחרור, הקלה או פתרון טוב יותר מאשר החיים עצמם. הסיבה האמיתית
להתאבדות היא תמיד ניסיון להתרחק מסבל, כשבן אדם מרגיש שהמוות יעניק לו משהו טוב יותר מהמציאות שבה הוא חי כרגע. האם יש הבדל בין
התאבדות פיזית
להתאבדות רוחנית? אליעד מסביר כי קיימים שני סוגים עיקריים של
התאבדות. הראשונה היא
התאבדות פיזית, פעולה שבה האדם מקרב במודע את רגע המוות שלו, למשל על ידי קפיצה מגג או נטילת תרופות בכמות גדולה. אבל יש סוג נוסף, נפוץ יותר, שהוא
ההתאבדות הרוחנית - פעולות שמקרבות את האדם למוות בצורה עקיפה ולא מודעת, כמו אכילת אוכל לא בריא, עישון, בזבוז כסף, או עבודה יתרה על חשבון הבריאות והאושר. דוגמה לכך היא אדם ... אך ברור. בשני המקרים זו
התאבדות, אך המודעות למעשה שונה. למה אף אחד לא עושה רק פעולות הישרדותיות? אין אדם שעושה רק פעולות הישרדותיות, כי כל אחד עושה מדי פעם פעולות שאינן תורמות באופן ישיר ... שאינם הכרחיים נחשב
התאבדות רוחנית קטנה, מכיוון שזו פעולה לא הישרדותית. האם מישהו שהגיע להארה רוחנית יכול
להתאבד? על פי אליעד, אדם שהגיע להארה רוחנית אמיתית, כפי שהיא נתפסת בעולם, לא
יתאבד לעולם. הסיבה לכך היא שאדם מואר אמיתי חווה את המציאות כמושלמת, טובה ומלאת אהבה. אדם כזה לא ימצא סיבה
להתאבד, כי הוא לא חווה את החיים כמקום שלילי שצריך לברוח ממנו. ההארה הרוחנית מעניקה לו תחושת שלמות, כך שהמוות לא נתפס כמשהו טוב יותר מהחיים. אך מצד שני, מי שהגיע לאחדות ... ולכן דווקא הוא לא
יתאבד כי גם
ההתאבדות , כמו כל פעולה אחרת, לא תיחשב בעיניו עדיפה על שום דבר אחר. האדם באחדות מוחלטת לא יעשה אף פעולה, כי מבחינתו אין משמעות או ערך לכלום - לא לחיים, לא למוות, לא לאוכל ... בין בריאת העולם לבין
התאבדות? אליעד מציג תפיסה מעניינת לגבי
ההתאבדות של אלוהים. לפי גישה זו, בריאת העולם היא למעשה סוג של
התאבדות רוחנית של אלוהים. כשהמציאות האחת התחלקה לאינספור צורות, התרחש סוג של מוות רוחני של האחדות השלמה. מבחינה זו, אלוהים
התאבד בכך שפירק את עצמו למציאות מרובת צורות, ובכך איבד את האחדות הטהורה שהייתה לו מלכתחילה. הפעולה של בריאת העולם נתפסת כאן כפעולה של ויתור על המהות הראשונית, לטובת הצורה והפיצול. האם
התאבדות יכולה להיות מוצדקת או הגיונית? אליעד מציין כי מבחינה לוגית,