... שכל השאלות קיימות רק בגלל שיש נפרדות במציאות. כלומר, העובדה שיש הבדל בין דבר אחד לאחר יוצרת את השאלה. לדוגמה, אם לא היה הבדל בין קיים ללא קיים, או בין יש סיבה
לאין סיבה , לא היה ניתן לשאול בכלל שאלות כמו למה המציאות קיימת? או מה הסיבה לדבר מסוים?. ברגע שהכל אחד ואין שום הבדל בין ... למה בכלל קיימת השאלה למה? כאשר האדם יגיע להבנה אמיתית שכל השאלות מקורן בנפרדות, הוא יוכל לראות שכל השאלות הן ביטויים שונים לאותו הדבר, ואין באמת הבדל בין סיבה
לאין סיבה. מה קורה כשהאדם מגיע לנקודת העצירה בשאלת הלמה? אליעד מדגיש שבנקודה שבה האדם אינו מוצא יותר תשובה לשאלותיו, ... שוב ושוב שהאדם לא יכול פשוט לשקר לעצמו ולהגיד שאין הבדל בין דברים, אלא הוא חייב לחוות את זה באמת. האדם חייב להבין בצורה כנה ועמוקה שאין באמת הבדל בין יש סיבה
לאין סיבה, בין קיים ללא קיים. רק לאחר שהוא יבין זאת באמת, החוויה שלו תשתנה, והשאלה למה פשוט תיעלם מעצמה. החוויה האמיתית ... או לא מחויב. כל שאלה אחרת, כל נושא לבדוק אותו, האם הוא האמת? האם זה יכול להיות אחרת? והרבה פעמים האדם מגיע לנקודה שאין לו תשובה שזה אמור להיות כך ולא אחרת.
אין סיבה שזה כך ולא אחרת, ולמה
אין סיבה? והאם יש תיאורטית אפשרות שכן יש סיבה? מה נכון? והאדם מגיע למקום שאין לו מושג כבר מה נכון, מה ההפך, או הכל הפכים. אך האדם, אם הגיע למקום שאין לו כבר תשובה, זה לא אומר
שאין סיבה, עליו להמשיך לשאול ושישאל את עצמו, אולי אין בכלל שאלה, או למה השאלה הזו קיימת בכלל? מה גורם לכך שבכלל יש ... של למה אתה רוצה כך ולא אחרת, היא ביטוי של השאלה תת שאלה, למה המציאות היא כך ולא אחרת? ואדם צריך באופן אמיתי לשאול את עצמו, האם באמת אין הבדל בין יש סיבה לבין
אין סיבה? ולא לצאת מידי חובה ולשקר את עצמך ולהגיד אז אין או יש סיבה זה לא משנה ואין הבדל על האדם להתעקש ולהמשיך לשאול ...