🖨תמחור מעל למחיר השוק, השפעת התמחור על תפישת הלקוח את העסק, האם התמחור יקר מידי? איך למכור את המוצר הכי יקר? איך לתמחר מוצר יותר יקר מהמתחרים? כמה כסף לבקש מלקוח? הצעת מחיר ללקוח, האם לתמחר מעל למחיר השוק? איך לגרום ללקוח להבין את התמחור? כמה כסף לבקש מהלקוח? להסביר ללקוח את התמחור? תמחור הגיוני ללקוח, איך לתמחר את המוצר? האם המחיר גבוה מידי? האם המחיר יקר מידי? האם התמחור נכון? האם התמחור הוגן? מה הלקוח חושב על התמחור? האם התמחור לא הגיוני?וכאן נשיב לשאלה, האם ואיך משפיע תמחור יקר מידי של המוצר שלך ותמחור מעל מחיר השוק של המוצר שלך? האם ואיך הם משפיעים על הדרך שבה הלקוחות הפוטנציאלים שלך תופשים אותך?
ונסביר, כאשר אתה מחליט לתמחר מוצר במחיר מסוים, שהוא גבוה יותר ממחיר השוק של המתחרים שלך, יכולות להיות לכך המון השפעות שונות. ההשפעה הראשונה כמובן יכולה להיות שיהיה לך יותר קשה למכור את המוצר שלך. כי הלקוחות שלך אולי ירצו לרכוש את המוצר המתחרה שלך, שהוא יותר זול מהמוצר שלך.
כמו כן יתכן שאולי תצטרך להשקיע הרבה יותר כסף בשיווק של העסק שלך, כדי שתוכל להצליח למכור את המוצר שלך במחיר שאתה רוצה בעבורו. ויתכן גם כמובן, שלא תצליח למכור את המוצר שלך במחיר שאתה רוצה ויתכן גם שלא משנה כמה כסף תשקיע בשיווק המוצר שלך, לא תצליח לשכנע לקוחות לרכוש ממך את המוצר שלך במחיר שאתה רוצה בעבורו ויתכן שתפסיד כסף וכולי.
אבל כאן ננסה להסביר, בטווח הקצר, באופן מידי, כאשר לקוח נתקל במוצר שבעיני הלקוח המוצר הזה מתומחר הרבה מעבר למחיר השוק שלו, איך הלקוח תופש את המוצר הזה ואת העסק הזה? והאם ואיך זה משפיע על הלקוח שלך? כי חשוב להבין גם מה הלקוח חושב על התמחור שלך ומה הלקוח חושב על העסק שלך לפי מה שהוא חושב על התמחור שלך?
ואני אסביר, ברגע שלקוח נתקל במוצר מסוים עם מחיר מסוים, הלקוח חושב לעצמו מה דעתו על המוצר אבל הלקוח גם חושב לעצמו מה דעתו על התמחור של המוצר. האם התמחור נכון? האם התמחור הוגן? למה המוצר מתומחר במחיר הזה?
וכאשר הלקוח שואל את עצמו מה ההיגיון של התמחור, הלקוח יכול להסביר לעצמו כל מיני הסברים בראש שלו. הלקוח יכול לדוגמה להסביר לעצמו שלמרות שהמחיר של המוצר X הוא הכי יקר שיש יותר מכל שאר המוצרים המתחרים, הרי שבאמת לדעתו של הלקוח, המוצר הזה מתומחר מאוד זול, ביחס לכמה שהלקוח חושב שכן אפשרי לבקש בעבור המוצר הזה.
סיטואציה שכזאת יכולה להיות, כאשר הלקוח מבין את היתרונות של המוצר ביחס למוצרים המתחרים וכאשר הלקוח חושב לעצמו שהמוצר באמת הכי טוב שיש ושאם היה לו את הכסף, הוא עצמו היה רוכש את המוצר. וכאשר הלקוח מאוד אוהב את המוצר וכאשר הלקוח מבין את הערך שהמוצר נותן, אז למרות שאולי המוצר מתומחר יותר יקר מכל שאר המוצרים, הרי שהלקוח יכול בכלל לחשוב שביחס ליתרונות של המוצר, הרי שהמוצר מתומחר יותר זול ממה שהיה הגיוני לתמחר אותו.
ויכול גם להיות מצב שהלקוח יחשוב שהתמחור של המוצר נכון ומוצדק, לא בגלל שהלקוח יודע להסביר לעצמו מה בדיוק היתרונות של המוצר שמתומחר יקר ביחס לאחרים ולא בגלל שהלקוח מבין את ההיגיון של התמחור, אלא בגלל שהלקוח מאמין באופן כללי שהמוצר הזה יותר טוב ממוצרים אחרים, גם אם הוא לא יודע להסביר לעצמו את ההיגיון בכך.
ואני אחדד, יש מצבים שהלקוח:
1 - מבין את ההבדלים השונים שיש בין המוצרים המתחרים. ושהלקוח מבין את היתרונות שיש במוצר הכי יקר.
2 - הלקוח מבין את ההיגיון של התמחור. דהיינו, הלקוח יכול להעריך או שהוא יודע את עלות הייצור של המוצר היקר והלקוח מבין למה היתרונות האלו של המוצר, העלות שלהם גבוהה. והוא מבין את ההיגיון של התמחור בעיניו, ביחס לעלות הייצור וביחס לכמה שהלקוח חושב שהגיוני לבקש רווח מהעסקה הזאת לדעתו של הלקוח.
3 - יש מצבים שהלקוח לא מבין את ההבדלים שיש בין המוצרים ושהלקוח לא מבין את ההיגיון של התמחור, ביחס לעלות הייצור וביחס לרווח שהלקוח חושב שהגיוני לבקש, אבל הלקוח כן משוכנע ומאמין שהמוצר הזה יותר טוב מאשר המוצרים שמתחרים בו.
אנחנו כמובן נעדיף שהלקוח גם יבין את ההבדלים ואת היתרונות של המוצר. שהלקוח גם יבין את התמחור, במידה ואנחנו חושבים שהלקוח יחשוב שהתמחור הגיוני ומוצדק בעיניו של הלקוח. וגם אם אפשר שהלקוח יאמין שהמוצר הזה עוד יותר טוב ממה שהוא מבין, הרי זה מבורך.
אבל בעולם האמיתי לפעמים לקוח נתקל במוצר שמתומחר מעל למחיר השוק והלקוח לא בדיוק מבין את ההבדלים שבין המוצר הכי יקר לבין שאר המוצרים. או שהלקוח לא מבין למה התמחור כ"כ יקר לדעתו, כי אולי לדעת הלקוח היתרונות אמורים להיות מתומחרים בפחות כסף. וישנם מצבים שהלקוח לא חושב שהתמחור מוצדק. ואז יכולים לקרות כל מיני תרחישים אפשריים.
אפשרי לדוגמה שהלקוח יחשוב לעצמו שאם התמחור מאוד גבוה, אז כנראה שיש לזה סיבה. וכנראה שזה מחיר השוק של היצע וביקוש. וכנראה שמישהו אחר חקר ובדק את היתרונות של המוצר והסכים לשלם את המחיר הזה. וכנראה שהמוצר כן שווה יותר מכל שאר המוצרים. ואם אני הלקוח לא מבין את היתרונות ואת התמחור של המוצר, הרי שהחיסרון הוא בי. אבל כנראה שיש כאן איזה היגיון וכולי.
במילים אחרות, בתרחיש הזה, התמחור היקר, הוא חלק מתהליך השיווק עצמו. כי המחיר הגבוה, גורם ללקוח להאמין ולחשוב שהמוצר הזה יותר טוב ממוצרים אחרים. דהיינו, עצם זה שהמוצר מתומחר יותר גבוה, זה גורם ללקוח להתחיל לחשוב שכנראה שהמוצר הזה יותר טוב, כי אחרת הוא לא היה מתומחר ככה וכולי. הסברים שונים שעשויים לעבור במוחו של הלקוח, שגורמים ללקוח לחשוב שהמוצר הכי יקר, הוא כנראה גם הכי טוב.
אבל יש עוד אפשרות הפוכה (וכמובן שיש גם אפשרויות באמצע) והיא שהלקוח יחשוב דברים רעים על התמחור שבעיניו נתפש כיקר. כי לפעמים הלקוח לא מבין את ההבדל שבין המוצרים. או שהוא מבין את ההבדל, אבל הוא לא מבין את ההיגיון של התמחור, כי הוא לא יודע כמה באמת עולה לייצר את המוצר הזה וכיו"ב. ועוד נוסיף ונעמיק, הלקוח לא חושב שהתמחור מוצדק.
וכאשר הלקוח חושב שהתמחור לא מוצדק, זה עשוי לגרום לו לחשוב דברים רעים על העסק שמנסה למכור הכי יקר שיש. וכמובן שבכל תרחיש, תהליך שיווק טוב יכול לפתור כל בעיה, אבל ברמת העיקרון בטווח...
מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיותמיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיותמיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות איך לדעת אם באמת הבנת משהו? כאשר מישהו רוצה לוודא שהוא באמת מבין נושא מסוים, אליעד כהן מציע טכניקה פשוטה ומדויקת: להסביר את מה שלמד לאחרים, ובמיוחד לילדים. כאשר אדם מסביר לאחרים, ובמיוחד בכתב או בעל פה, הוא מאלץ את עצמו ... שלו. פעולה זו מסייעת לחשוף נקודות לא ברורות בהבנה, וגורמת לאדם להעמיק ולחדד את המחשבה שלו. אם אתה יכול להסביר נושא באופן ברור ופשוט לילד, זו אינדיקציה מצוינת לכך שאתה מבין את הנושא לעומקו. למה עדיף להסביר לילד ולא למבוגר? אליעד כהן מדגיש שהסבר למבוגר לעיתים מטעה, כי המבוגר מחזיק בהנחות יסוד מקדימות או שהוא רק עושה את עצמו שהבין. לעומת זאת, לילד אין הנחות מוקדמות או מושגים מורכבים, ולכן ההסבר חייב להיות מאוד פשוט וברור. אם ההסבר שלך ברור מספיק כך שילד יבין, המשמעות היא שאתה בעצמך באמת הבנת את הנושא ולא רק מדקלם מושגים. איך אפשר לדעת אם ההסבר שלך מספיק ברור? על פי אליעד, הדרך הטובה ביותר לבדוק את בהירות ההסבר שלך היא לשאול את עצמך איך הייתי מסביר את זה לילד?. אם ההסבר עדיין מורכב או לא ברור לך, כנראה שטרם הבנת אותו לעומק. שימוש במושגים גדולים או ביטויים מורכבים שאינך יכול ... הזו במקום העבודה? כאשר מנהל מסביר לעובדים מה לעשות, יש שתי אפשרויות: פשוט לומר לעובד תעשה כך וכך, ללא הסברים. לשאול את העובד שאלות מכוונות כמו למה לדעתך צריך לעשות כך?, מה יקרה אם נעשה זאת אחרת?, וכך העובד ... טוב יותר את מקור המחלוקת, ולהגיע להסכמה משותפת במקום לוויכוח סתמי. מה לעשות כשאתה יודע משהו מניסיון ולא מסוגל להסביר אותו? לפעמים ידע מבוסס רק על ניסיון אישי, כמו למשל נייר נשרף באש. במקרה כזה, אין לך הסבר סיבתי ברור לתת לאחרים. אליעד אומר שבמצב כזה אתה יכול רק לבקש מהאחר להאמין לניסיון שלך, אבל עדיף לנסות ולהבין את ההיגיון מאחורי הניסיון. כשיש לך הסבר הגיוני, קל יותר להסביר לאחרים ולהביא אותם להבין אותך באמת. הדרך הטובה ביותר היא להפוך ידע שנרכש מניסיון לידע מבוסס סיבה והיגיון. לסיכום הדרך הטובה ביותר לדעת אם הבנת משהו באמת היא לנסות להסביר אותו לאחרים, במיוחד לילדים. ההסבר הפשוט הוא המדד להבנה העמוקה. כדי לגרום לאחרים להבין משהו לעומק, אליעד כהן ממליץ להוביל אותם לתובנה באמצעות שאלות ... זו יעילה מאוד בכל תחומי החיים: במקום העבודה, בזוגיות, ובתקשורת בין אישית בכלל. איך לבדוק אם הבנתי משהו? איך להסביר רעיונות לאחרים? שכנוע באמצעות שאלות מכוונות איך לגרום למישהו להבין משהו לעומק? שיפור תקשורת במקום העבודה איך להתווכח בצורה ... אם באמת הבנת משהו? כאשר אדם רוצה לבדוק אם הוא באמת מבין משהו, הדרך הפשוטה והיעילה ביותר היא לנסות להסביר אותו לאחרים. ההסבר מאלץ את האדם להבהיר לעצמו את המידע, לזהות חוסרים בהבנה ולוודא שהוא מסוגל להביע את הידע בצורה ברורה ומובנת. ... היא דרך נוספת לבדיקה זו, משום שהיא מחייבת סדר והיגיון במחשבה, ממש כמו דיבור בפני מישהו אחר. השלב הבא: להסביר לילד כדי לבדוק אם באמת הבנת נושא, כדאי להסביר אותו לילד. ילדים אינם מחזיקים בהנחות יסוד מורכבות, ולכן חייבים לפשט את ההסבר ולהפוך אותו לבהיר ומדויק. כשמסבירים למבוגר, ייתכן שהוא כבר מבין חלק מהמושגים ולכן נראה כאילו הוא הבין, גם אם בפועל לא העמיק בהם. כאשר מצליחים להסביר רעיון לילד בצורה שהוא מבין, זו הוכחה לכך שההבנה שלנו עמוקה ואמיתית. איך לבדוק אם ההסבר שלך ברור? לאחר הסבר כלשהו, כדאי לשאול את עצמך: אם הייתי צריך להסביר את זה לילד, איך הייתי עושה זאת? אם אינך יכול להסביר את הנושא בצורה פשוטה, ייתכן שעדיין אינך מבין אותו עד הסוף. אנשים רבים משתמשים במילים גדולות ומורכבות מבלי להבין אותן באמת. כשהם נאלצים להסביר אותן בפשטות, הם מגלים את החוסרים בהבנה שלהם. איך לגרום למישהו אחר להבין אותך? יש שני סוגים של תקשורת ... מדוע. לשאול אותו שאלות שיגרמו לו לבדוק את עמדתו - כך הוא יוכל להגיע בעצמו לאותה מסקנה. דוגמה ליישום: הסבר על בדידות אם אדם מאמין שלפעמים טוב להיות לבד, אך מישהו אחר טוען שאסור להיות לבד, ניתן לשאול: למה ... לבד? שימוש בגישה זו במקום העבודה כאשר מנהל מסביר משהו לעובד, ישנן שתי אפשרויות: לומר לעובד תעשה ככה, ללא הסבר. לשאול אותו שאלות שיגרמו לו להבין בעצמו מדוע זו הדרך הנכונה. איך לגרום לעובד להבין במקום לדקלם? במקום לומר ... מה קורה כשמידע מבוסס על ניסיון בלבד? לפעמים אדם בטוח במשהו רק כי הוא חווה אותו מניסיון, אך מתקשה להסביר למה זה נכון. למשל, אדם יודע שנייר נשרף באש, אך אינו יודע להסביר את הסיבה לכך. אם אין היגיון מאחורי הידע, ניתן רק לבקש מהאחרים להאמין לניסיון שלי. עם זאת, עדיף לנסות למצוא את ההיגיון מאחורי הניסיון, כדי שניתן יהיה להסביר אותו לאחרים. סיכום הדרך הטובה ביותר לבדוק אם באמת הבנת משהו היא לנסות להסביר אותו לאחרים, ובעיקר לילדים. אם ניתן להסביר נושא במילים פשוטות, זה סימן להבנה אמיתית. כדי לגרום למישהו אחר להבין משהו לעומק, יש להוביל אותו למסקנה בעצמו ... העבודה, בזוגיות ובתקשורת בכלל. כאשר מידע מבוסס רק על ניסיון, עדיף לנסות להבין את ההיגיון שעומד מאחוריו, כדי להצליח להסביר אותו לאחרים. איך לבדוק אם הבנתי משהו? איך להסביר רעיונות לאחרים? שכנוע באמצעות שאלות מכוונות איך לגרום למישהו להבין משהו לעומק? שיפור תקשורת במקום העבודה איך להתווכח בצורה ...
למה זה כל כך יקר? הצדקת מחיר גבוה בגלל עלויות, איך להסביר את המחיר היקר ללקוח? מה לענות ללקוח שאומר יקר לי? התנגדות מחיר ועלויות הייצור, איך למכור מוצר יקר? איך לשכנע לקוח לרכוש מוצר יקר? איך למכור מוצרי יוקרה? איך להצדיק תמחור יקר? איך להסביר מוצר יקר? למה זה יקר? לקוח מתלונן על המחיר, האם המחיר מוגזם? התייקרות מחירים, למה מחירים מתייקרים? איך להסביר העלאת מחירים? איך להעלות מחיר? איך להעלות את המחיר? המחיר בעיני הלקוח, להסביר את המחיר ללקוחלמה זה כל כך יקר? הצדקת מחיר גבוה בגלל עלויות, איך להסביר את המחיר היקר ללקוח? מה לענות ללקוח שאומר יקר לי? התנגדות מחיר ועלויות הייצור, איך למכור מוצר יקר? איך לשכנע לקוח לרכוש מוצר יקר? איך למכור מוצרי יוקרה? איך להצדיק תמחור יקר? איך להסביר מוצר יקר? למה זה יקר? לקוח מתלונן על המחיר, האם המחיר מוגזם? התייקרות מחירים, למה מחירים מתייקרים? איך להסביר העלאת מחירים? איך להעלות מחיר? איך להעלות את המחיר? המחיר בעיני הלקוח, להסביר את המחיר ללקוח וכאן אסביר האם הגיוני להצדיק את המחיר הגבוה של המוצר שלך, באמצעות זה שתסביר ללקוח שלך, ... את המחיר. לדוגמה ברכישת דירה, שהלקוח חותם שהמחיר צמוד למדד ושהמחיר לא ירד גם אם המדד ירד. אז איך להסביר את זה ללקוח? והעניין הוא, כך: בעיקרון הלקוח ירכוש את המוצר, אם הוא יחשוב שהמוצר מביא לו יותר תועלת ... מקבל מהמוצר שלך, יהיה לך יותר קל למכור את המוצר שלך, בלי להצטדק. ולכן לא באמת משנה ללקוח הסיפורים וההסברים שלך, למה המוצר שלך מתייקר ולמה המחיר עולה. אבל כמובן שזאת לא כל האמת. כי יש כאן עוד אמת. ... רע. אבל הטוב של הלקוח, תלוי גם בין השאר, באיך שהוא מפרש את התמחור שלך. ויש עניין שלם של להסביר ללקוח את התמחור ושל שיקולים בתמחור שירות שקשורים גם לאיך הלקוח מבין ואיך הלקוח מפרש את התמחור שלך. ניקח ... רעים בגלל התמחור שלך. ולכן אם הלקוח מתלונן ושואל למה המחיר כל כך יקר, אז כן יש היגיון גם להסביר ללקוח את התמחור של המוצר שלך. כדי שהוא יבין שיש כאן הוגנות ושאתה לא מנסה להתעשר על גבו. ויהיה ... צריך להיות בהתאמה לעלויות הייצור של המוצר וכולי. וכן, זכותך לבקש כמה כסף שבא לך, וכן אתה לא חייב להסביר לאף אחד את השיקולים שלך, וכן מי שרוצה שיקנה ומי שלא רוצה שלא יקנה, וכן זכותך לבקש פי מאה ... שלך, משפיעה גם על התפישה שלו את המותג שלך. ויש גם את העניין של איך לשווק מוצרי יוקרה למינימליסטים, שהסברתי בו שאם אתה רוצה למכור מוצר יקר, למישהו מינימליסט, הרי שאם תסביר לו שהמחיר שאתה מבקש על המוצר הוא ... שתענה ללקוח, אבל כן, תענה את זה ללקוח. ויש בזה עניין שלם להבין במה תלוי המחיר של המוצר? וכמו שהסברתי גם כאן שהמחיר לא בהכרח ולא באמת תלוי באופן ישיר בעלות. אבל מצד שני, מצד האמת, אם עלות הייצור ...
רגשות ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש?רגשות ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש?רגשות ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש? מהו רגש וכיצד ניתן להסביר אותו? אליעד כהן מסביר כי להסביר מהו רגש זוהי משימה מורכבת, מפני שאנשים בדרך כלל מנסים לתאר רגש באמצעות מילים נרדפות, שאינן מבהירות את המשמעות האמיתית. כאשר אדם אומר אני כועס, קשה להסביר למישהו שלא מכיר את הרגש מה המשמעות של כעס על ידי שימוש במילים נרדפות כמו עצבני. לכן, הדרך הטובה להסביר למישהו רגש לא מובן היא להשתמש בהיפוך או בניגוד של אותו רגש. לדוגמה, אם מישהו לא מבין מהו כעס, אפשר לנסות לברר איתו אם הוא יודע מה המשמעות של מרוצה, ואז להשתמש בתיאור של מרוצה כדי להסביר לו מהו ההפך שלו - כעס. מדוע נדרשת הגדרת ההיפך להסבר מושגי? אליעד כהן טוען שכדי להסביר מושג או רגש מסוים חייב להיות מושג הפוך או נגדי לו. לדבריו, מושג ללא הפך הוא חסר משמעות. למשל, אם אדם לא מבין מה זה טוב, אפשר לשאול אותו מה זה רע ולהסביר לו שטוב הוא ההפך מכך. גם אם הוא לא מכיר מה זה רע, ניתן למצוא רגש או מושג אחר שהוא כן מכיר ולהיעזר בו כדי להבהיר לו את המשמעות של המושג המבוקש. זוהי השיטה הבסיסית של אליעד כהן להסביר מושגים מורכבים או מופשטים. איך להסביר מה זה רוצה? כדי להסביר את המושג רוצה, אליעד מציע להשתמש בתיאור של חיסרון או צורך. לדבריו, אדם רוצה משהו כאשר הוא חש שחסר ... אפשר להגיד אני חושב שקורה משהו שאני לא רוצה שיקרה. באופן כזה, אפשר לתרגם כל רגש למבנה שכלי ברור, ולהסביר רגשות אפילו למי שטוען שאינו מבין את המושג רגש בכלל. האם כל הרגשות הם אותו הדבר? אליעד כהן מסביר ... משהו (שנאה). הוא אומר שכל רגש מבוסס על אותה חוקיות בסיסית: טוב או רע, רוצה או לא רוצה. איך להסביר מהו שעמום? לגבי השעמום, אליעד כהן מציין ששעמום מתרחש כאשר משהו חוזר על עצמו שוב ושוב בלי שינוי. כדי ... מבין. הוא מדגיש שכדי לתקשר ביעילות, יש צורך לוודא שהאדם השני מבין את המושגים בהם משתמשים, ואם לא, אז להסביר את המושגים באמצעות מושגים אחרים שהוא כן מבין, במיוחד על ידי שימוש בהיפוך. האם שכל הוא רק תהליך קוגניטיבי? ... החשיבות של חקירה תמידית ובלתי נגמרת של המטרות או הפעולות, כך שתמיד יהיה עניין ואתגר. מה זה רגש? איך להסביר רגש? מה ההבדל בין שכל לרגש? איך להגדיר מה זה רצון? איך לדעת מה מישהו מרגיש? איך לא להשתעמם? ...
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 1ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 1 מה עושים כשילד לא רוצה ללמוד? איך להסביר לו בצורה יעילה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מתאר כיצד עלינו להבין את הדינמיקה בין הורים וילדים, במיוחד כאשר הילד לא רוצה ללמוד או לא מעוניין לשמוע את ההסברים שלנו. ההתמקדות היא במיומנויות תקשורת וביכולת להסביר לילדים בצורה שתשמור עליהם מעוניינים וקשובים. מהם הגורמים לכך שילד לא רוצה ללמוד? הסיבה הראשונה לכך שילד לא רוצה ... לא מוצאים בו ערך או קשר לחיים שלהם, הם לא יראו סיבה להקשיב. הילד גם יכול לחשוב שהדבר שמנסים להסביר לו רק יגרום לו נזק או לא יקדם אותו, ולכן הוא ימנע מלהתמודד עם הנושא. אם למשל, הילד חושב ... כל מה שאנחנו אומרים, אך אם נצליח להציע לו אפשרויות נוספות, הוא יוכל לראות את היתרונות של הצעתנו. איך להסביר לילד שחשוב ללמוד? כאשר אנחנו רוצים להסביר לילד מדוע חשוב ללמוד, כדאי שלא נבוא בגישה של אתה חייב ללמוד כי זה חשוב. גישה כזו יכולה לגרום ... בלי ללמוד, וזה יכול להיות מקור להימנעות מהלימודים. במקרה כזה, חשוב להבין שהילד לא בהכרח טועה בתפיסתו, אבל כדאי להסביר לו שיש דרכים אחרות להשיג את מה שהוא רוצה, ושהלמידה יכולה להוות צעד נוסף בדרך להגשמת מטרותיו. אם אנחנו ... כעול. כאשר הילד מאמין שהוא יכול להצליח גם בלי ללמוד, כדאי לא להפעיל עליו לחץ ישיר. במקום זאת, ניתן להסביר לו איך הלמידה יכולה לשפר את הסיכוי להצלחה, והכי חשוב - לא להיכנס למצב של איום או הצגת הלמידה ... אם נבוא מתוך מקום של אמפתיה ונראה לו שאנחנו מבינים את האמונה שלו, הוא יהיה יותר פתוח לקבל את ההסבר שלנו. בכל מקרה, ההתנגדות לא תמיד נובעת מהתנגדות ללמידה עצמה, אלא מהתפיסות השונות שיש לילד בנוגע ללמידה וערכה. איך לשכנע ילדים ללמוד? איך להסביר לילד דברים בצורה אפקטיבית? שיטות חינוך יעילות איך להתמודד עם התנגדות של ילדים ללמידה? מהם הכלים ללמד ילדים בצורה ...
איך להעיר הערות? איך לגרום למישהו לא לחזור על טעויות? איך לגרום לעובד לא לטעות שוב? איך להסביר למישהו את ההיגיון? איך להסביר למישהו משהו? איך ללמד מישהו משהו? איך לגרום למישהו לא לטעות? איך למנוע טעויות? לנהל אנשים, הסברה ושכנועאיך להעיר הערות? איך לגרום למישהו לא לחזור על טעויות? איך לגרום לעובד לא לטעות שוב? איך להסביר למישהו את ההיגיון? איך להסביר למישהו משהו? איך ללמד מישהו משהו? איך לגרום למישהו לא לטעות? איך למנוע טעויות? לנהל אנשים, הסברה ושכנוע איך להסביר למישהו את ההיגיון שמאחורי ההערות? כאשר מישהו עושה טעות, הנטייה הראשונית של רבים היא פשוט להגיד לו ישירות מה ... לעשות. לדוגמה, לומר לו: אל תעשה כך, או תעשה בדיוק כך. אליעד כהן מסביר שזאת הדרך הפשוטה והפרימיטיבית ביותר להסביר משהו למישהו, אך היא גם הכי פחות יעילה. כשהאדם מקבל הוראות בלבד, הוא מתנהג כמו רובוט שמנסה לזכור מה ... גבוה שימשיך לטעות שוב ושוב בעתיד. לעומת זאת, אליעד מציע אלטרנטיבה יעילה בהרבה: במקום רק לתת הוראות יבשות, צריך להסביר לאדם את ההיגיון והרציונל מאחורי מה שמבקשים ממנו. כאשר אדם מבין את הסיבות להוראות שהוא מקבל, הסיכוי שהוא יישם אותן בפועל בצורה נכונה וימנע מטעויות חוזרות גדל באופן משמעותי. מדוע חשוב להסביר את קו החשיבה מאחורי ההוראות? לפי אליעד, אם האדם לא עושה את מה שמבקשים ממנו, זה קורה בדרך כלל ... למסקנה. או שהוא הבין את ההיגיון, אבל לא חושב שההיגיון מוביל לאותה מסקנה שהוסקה על ידכם. בדיוק מסיבה זו, ההסבר של ההיגיון חייב להיות מפורט וברור ככל האפשר. אליעד מדגיש שאחרי ההסבר של ההיגיון, כדאי מאוד לשאול את האדם שמולנו שתי שאלות חשובות: מה הבנת ממה שהסברתי? - כדי לבדוק שהוא באמת הבין את הדברים כפי שרצינו. מה דעתך על מה שהסברתי? האם זה נשמע לך הגיוני? - כדי לבדוק אם הוא גם מסכים עם ההיגיון ועם המסקנות שאליהן הגעתם. אליעד מדגיש שחשוב מאוד לקבל הסכמה של האדם להיגיון שהסברתם, אף שזה לא תמיד חובה. ככל שהאדם יסכים ויבין את ההיגיון שלכם, כך תפחת הסבירות שהוא ימשיך לעשות טעויות ... חוזרים על טעויות? לפי אליעד כהן, כאשר רק אומרים לעובד או לאדם מה לעשות או מה לא לעשות בלי להסביר לו את ההיגיון מאחורי זה, הדבר גורם לכך שתמיד נצטרך להזכיר לו שוב ושוב מה לעשות ומה לא לעשות. ההסבר של ההיגיון יוצר מצב שבו האדם לא צריך לזכור בצורה טכנית הוראות, אלא מבין את הרעיון, מה שיפחית את ... מדוע עליו להימנע מפעולה זו, ומכאן הסיכוי שהוא ימנע מכך בעתיד גבוה יותר. איך לוודא שהאדם הבין והסכים עם ההסבר שלנו? אליעד מציע תהליך מעמיק שבו אחרי הסבר ההיגיון, אתם גם מבקשים משוב מהאדם: לוודא שהוא מבין מה הוסבר לו ולשאול אותו ישירות: מה הבנת? כדי להבטיח ... לא למסקנות הספציפיות שהוצגו. אליעד מדגיש שאם האדם לא מבין את קו החשיבה שלו עצמו, יהיה לו קשה מאוד להסביר אותו לאחרים. לכן חשוב שקודם כל המנהל או האדם שמעיר את ההערה יהיה ברור לגבי ההיגיון של עצמו ויצליח להסביר אותו בקלות ובבהירות. כאשר ההיגיון מובן לשני הצדדים, התוצאה תהיה ברורה ומדויקת, והטעויות יחזרו פחות ופחות. מה הסיכום המעשי של השיטה למניעת טעויות? השיטה המעשית שאליעד מציג כדי למנוע טעויות חוזרות, היא לעולם לא להתעצל בהסברים. במקום להגיד הוראות קצרות וישירות כמו אל תעשה כך, כדאי להשקיע את הזמן ולנמק בהסבר מלא מדוע אסור לעשות משהו או מדוע חובה לעשות אחרת. ככל שהאדם יקבל הסבר הגיוני ומלא יותר, כך יפחת הצורך שלכם לחזור ולהזכיר לו שוב ושוב מה לעשות. בשורה התחתונה, אם ברצונכם שעובדים או אנשים אחרים לא יחזרו על טעויות, השקיעו מאמץ בהסבר ההיגיון ולא רק בהוראות טכניות. אם הם יבינו ויסכימו עם ההיגיון שהצגתם, רוב הטעויות החוזרות יימנעו. איך לתת הערות בצורה יעילה? איך למנוע טעויות של עובדים? איך להסביר לעובד את ההיגיון מאחורי ההוראות? איך ללמד מישהו משהו בצורה נכונה? ניהול נכון של עובדים איך לגרום לאנשים להקשיב ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?