אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להסביר ✔תמחור מעל למחיר השוק, השפעת התמחור על תפישת הלקוח את העסק, האם התמחור יקר מידי? איך למכור את המוצר הכי יקר? איך לתמחר מוצר יותר יקר מהמתחרים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨תמחור מעל למחיר השוק, השפעת התמחור על תפישת הלקוח את העסק, האם התמחור יקר מידי? איך למכור את המוצר הכי יקר? איך לתמחר מוצר יותר יקר מהמתחרים? כמה כסף לבקש מלקוח? הצעת מחיר ללקוח, האם לתמחר מעל למחיר השוק? איך לגרום ללקוח להבין את התמחור? כמה כסף לבקש מהלקוח? להסביר ללקוח את התמחור? תמחור הגיוני ללקוח, איך לתמחר את המוצר? האם המחיר גבוה מידי? האם המחיר יקר מידי? האם התמחור נכון? האם התמחור הוגן? מה הלקוח חושב על התמחור? האם התמחור לא הגיוני?
וכאן נשיב לשאלה, האם ואיך משפיע תמחור יקר מידי של המוצר שלך ותמחור מעל מחיר השוק של המוצר שלך? האם ואיך הם משפיעים על הדרך שבה הלקוחות הפוטנציאלים שלך תופשים אותך?

ונסביר, כאשר אתה מחליט לתמחר מוצר במחיר מסוים, שהוא גבוה יותר ממחיר השוק של המתחרים שלך, יכולות להיות לכך המון השפעות שונות. ההשפעה הראשונה כמובן יכולה להיות שיהיה לך יותר קשה למכור את המוצר שלך. כי הלקוחות שלך אולי ירצו לרכוש את המוצר המתחרה שלך, שהוא יותר זול מהמוצר שלך.

כמו כן יתכן שאולי תצטרך להשקיע הרבה יותר כסף בשיווק של העסק שלך, כדי שתוכל להצליח למכור את המוצר שלך במחיר שאתה רוצה בעבורו. ויתכן גם כמובן, שלא תצליח למכור את המוצר שלך במחיר שאתה רוצה ויתכן גם שלא משנה כמה כסף תשקיע בשיווק המוצר שלך, לא תצליח לשכנע לקוחות לרכוש ממך את המוצר שלך במחיר שאתה רוצה בעבורו ויתכן שתפסיד כסף וכולי.

אבל כאן ננסה להסביר, בטווח הקצר, באופן מידי, כאשר לקוח נתקל במוצר שבעיני הלקוח המוצר הזה מתומחר הרבה מעבר למחיר השוק שלו, איך הלקוח תופש את המוצר הזה ואת העסק הזה? והאם ואיך זה משפיע על הלקוח שלך? כי חשוב להבין גם מה הלקוח חושב על התמחור שלך ומה הלקוח חושב על העסק שלך לפי מה שהוא חושב על התמחור שלך?

ואני אסביר, ברגע שלקוח נתקל במוצר מסוים עם מחיר מסוים, הלקוח חושב לעצמו מה דעתו על המוצר אבל הלקוח גם חושב לעצמו מה דעתו על התמחור של המוצר. האם התמחור נכון? האם התמחור הוגן? למה המוצר מתומחר במחיר הזה?

וכאשר הלקוח שואל את עצמו מה ההיגיון של התמחור, הלקוח יכול להסביר לעצמו כל מיני הסברים בראש שלו. הלקוח יכול לדוגמה להסביר לעצמו שלמרות שהמחיר של המוצר X הוא הכי יקר שיש יותר מכל שאר המוצרים המתחרים, הרי שבאמת לדעתו של הלקוח, המוצר הזה מתומחר מאוד זול, ביחס לכמה שהלקוח חושב שכן אפשרי לבקש בעבור המוצר הזה.

סיטואציה שכזאת יכולה להיות, כאשר הלקוח מבין את היתרונות של המוצר ביחס למוצרים המתחרים וכאשר הלקוח חושב לעצמו שהמוצר באמת הכי טוב שיש ושאם היה לו את הכסף, הוא עצמו היה רוכש את המוצר. וכאשר הלקוח מאוד אוהב את המוצר וכאשר הלקוח מבין את הערך שהמוצר נותן, אז למרות שאולי המוצר מתומחר יותר יקר מכל שאר המוצרים, הרי שהלקוח יכול בכלל לחשוב שביחס ליתרונות של המוצר, הרי שהמוצר מתומחר יותר זול ממה שהיה הגיוני לתמחר אותו.

ויכול גם להיות מצב שהלקוח יחשוב שהתמחור של המוצר נכון ומוצדק, לא בגלל שהלקוח יודע להסביר לעצמו מה בדיוק היתרונות של המוצר שמתומחר יקר ביחס לאחרים ולא בגלל שהלקוח מבין את ההיגיון של התמחור, אלא בגלל שהלקוח מאמין באופן כללי שהמוצר הזה יותר טוב ממוצרים אחרים, גם אם הוא לא יודע להסביר לעצמו את ההיגיון בכך.

ואני אחדד, יש מצבים שהלקוח:

1 - מבין את ההבדלים השונים שיש בין המוצרים המתחרים. ושהלקוח מבין את היתרונות שיש במוצר הכי יקר.

2 - הלקוח מבין את ההיגיון של התמחור. דהיינו, הלקוח יכול להעריך או שהוא יודע את עלות הייצור של המוצר היקר והלקוח מבין למה היתרונות האלו של המוצר, העלות שלהם גבוהה. והוא מבין את ההיגיון של התמחור בעיניו, ביחס לעלות הייצור וביחס לכמה שהלקוח חושב שהגיוני לבקש רווח מהעסקה הזאת לדעתו של הלקוח.

3 - יש מצבים שהלקוח לא מבין את ההבדלים שיש בין המוצרים ושהלקוח לא מבין את ההיגיון של התמחור, ביחס לעלות הייצור וביחס לרווח שהלקוח חושב שהגיוני לבקש, אבל הלקוח כן משוכנע ומאמין שהמוצר הזה יותר טוב מאשר המוצרים שמתחרים בו.

אנחנו כמובן נעדיף שהלקוח גם יבין את ההבדלים ואת היתרונות של המוצר. שהלקוח גם יבין את התמחור, במידה ואנחנו חושבים שהלקוח יחשוב שהתמחור הגיוני ומוצדק בעיניו של הלקוח. וגם אם אפשר שהלקוח יאמין שהמוצר הזה עוד יותר טוב ממה שהוא מבין, הרי זה מבורך.

אבל בעולם האמיתי לפעמים לקוח נתקל במוצר שמתומחר מעל למחיר השוק והלקוח לא בדיוק מבין את ההבדלים שבין המוצר הכי יקר לבין שאר המוצרים. או שהלקוח לא מבין למה התמחור כ"כ יקר לדעתו, כי אולי לדעת הלקוח היתרונות אמורים להיות מתומחרים בפחות כסף. וישנם מצבים שהלקוח לא חושב שהתמחור מוצדק. ואז יכולים לקרות כל מיני תרחישים אפשריים.

אפשרי לדוגמה שהלקוח יחשוב לעצמו שאם התמחור מאוד גבוה, אז כנראה שיש לזה סיבה. וכנראה שזה מחיר השוק של היצע וביקוש. וכנראה שמישהו אחר חקר ובדק את היתרונות של המוצר והסכים לשלם את המחיר הזה. וכנראה שהמוצר כן שווה יותר מכל שאר המוצרים. ואם אני הלקוח לא מבין את היתרונות ואת התמחור של המוצר, הרי שהחיסרון הוא בי. אבל כנראה שיש כאן איזה היגיון וכולי.

במילים אחרות, בתרחיש הזה, התמחור היקר, הוא חלק מתהליך השיווק עצמו. כי המחיר הגבוה, גורם ללקוח להאמין ולחשוב שהמוצר הזה יותר טוב ממוצרים אחרים. דהיינו, עצם זה שהמוצר מתומחר יותר גבוה, זה גורם ללקוח להתחיל לחשוב שכנראה שהמוצר הזה יותר טוב, כי אחרת הוא לא היה מתומחר ככה וכולי. הסברים שונים שעשויים לעבור במוחו של הלקוח, שגורמים ללקוח לחשוב שהמוצר הכי יקר, הוא כנראה גם הכי טוב.

אבל יש עוד אפשרות הפוכה (וכמובן שיש גם אפשרויות באמצע) והיא שהלקוח יחשוב דברים רעים על התמחור שבעיניו נתפש כיקר. כי לפעמים הלקוח לא מבין את ההבדל שבין המוצרים. או שהוא מבין את ההבדל, אבל הוא לא מבין את ההיגיון של התמחור, כי הוא לא יודע כמה באמת עולה לייצר את המוצר הזה וכיו"ב. ועוד נוסיף ונעמיק, הלקוח לא חושב שהתמחור מוצדק.

וכאשר הלקוח חושב שהתמחור לא מוצדק, זה עשוי לגרום לו לחשוב דברים רעים על העסק שמנסה למכור הכי יקר שיש. וכמובן שבכל תרחיש, תהליך שיווק טוב יכול לפתור כל בעיה, אבל ברמת העיקרון בטווח...
כמה כסף לבקש תמחור לא הגיוני תמחור מעל למחיר השוק לגרום ללקוחות תהליך שיווקי הצעת מחיר הרבה כסף המחיר יקר למכור את המוצר שלך להרגיש רע תהליכי שיווק איך הלקוח שלך חושב איך לגרום איך לגרום ללקוח איך לגרום ללקוח להבין איך לגרום ללקוח להבין את התמחור איך להסביר ללקוח את התמחור איך למכור איך למכור את המוצר איך למכור את המוצר הכי יקר איך למכור את המוצר שלך איך למכור מוצר יקר איך למכור מוצרים יקרים איך לשכנע את הלקוח איך לשכנע לקוח איך לשכנע לקוחות איך לתמחר איך לתמחר מוצר איך לתמחר מוצר יותר יקר איך לתמחר מוצר יותר יקר מהמתחרים האם המחיר גבוה מידי האם המחיר יקר מידי האם התמחור הוגן האם התמחור יקר האם התמחור יקר מידי האם התמחור לא הגיוני האם התמחור נכון האם לתמחר מעל למחיר השוק הגיוני היגיון הלקוח הלקוח אומר יקר לי הלקוח חושב על התמחור הלקוח מתנגד למחיר הלקוח שלך המוצר יקר המוצר יקר לי המוצר שלך המחיר גבוה המחיר גבוה מידי המחיר הוא רק תירוץ המחיר יקר המחיר יקר מידי הסבר הסברים הצעת מחיר הצעת מחיר ללקוח השפעת השפעת התמחור על תפישת הלקוח את העסק התנגדות למחיר התנגדות מחיר זה יקר לי יקר יקר לי יקר ללקוח כמה כסף כמה כסף לבקש כמה כסף לבקש מהלקוח כמה כסף לבקש מלקוח כמה כסף לבקש מלקוחות כסף לבקש לגרום לגרום ללקוח לגרום ללקוח להבין לגרום ללקוח להבין את התמחור לגרום ללקוחות להבין להסביר להסביר ללקוח להסביר ללקוח את התמחור להתווכח על המחיר למה המוצר יקר למה המוצר כל כך יקר למכור למכור את המוצר למכור את המוצר הכי יקר למכור את המוצר שלך למכור מוצר יקר למכור מוצר יקר ללקוח למכור מוצרים יקרים לקבוע מחיר לקוח לקוח אומר יקר לי לקוח אומר שהמוצר יקר לקוח חושב לקוח מתנגד למחיר לקוחות לשכנע לקוח לשכנע לקוחות לתמחר לתמחר מוצר לתמחר מוצר יותר יקר לתמחר מוצר יותר יקר מהמתחרים לתמחר מעל למחיר השוק מה הלקוח חושב מה הלקוח חושב על התמחור מוצר מוצר יקר מוצר יקר ללקוח מוצר יקר מידי מוצרים יקרים מחיר מחיר גבוה מחיר גבוה מידי מחיר השוק מחיר זול מחיר יקר מחיר יקר מידי מחיר ללקוח מחיר שוק מחיר של מוצר מרגיש שהמוצר יקר מתחרים מתנגד למחיר עסק עסקים קביעת מחיר קשה למכור מוצר יקר תמחור תמחור הגיוני תמחור הגיוני ללקוח תמחור הוגן תמחור יקר תמחור יקר מידי תמחור לא הגיוני תמחור מעל למחיר השוק תמחור נכון
מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות
מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות
... למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות איך לדעת אם באמת הבנת משהו? כאשר מישהו רוצה לוודא שהוא באמת מבין נושא מסוים, אליעד כהן מציע טכניקה פשוטה ומדויקת: להסביר את מה שלמד לאחרים, ובמיוחד לילדים. כאשר אדם מסביר לאחרים, ובמיוחד בכתב או בעל פה, הוא מאלץ את עצמו לעבור שוב על ההיגיון והסדר של המחשבות שלו. פעולה זו מסייעת לחשוף נקודות לא ברורות בהבנה, וגורמת לאדם להעמיק ולחדד את המחשבה שלו. אם אתה יכול להסביר נושא באופן ברור ופשוט לילד, זו אינדיקציה מצוינת לכך שאתה מבין את הנושא לעומקו. למה עדיף להסביר לילד ולא למבוגר? אליעד כהן מדגיש שהסבר למבוגר לעיתים מטעה, כי המבוגר מחזיק בהנחות יסוד מקדימות או שהוא רק עושה את עצמו שהבין. לעומת זאת, לילד אין הנחות מוקדמות או מושגים מורכבים, ולכן ההסבר חייב להיות מאוד פשוט וברור. אם ההסבר שלך ברור מספיק כך שילד יבין, המשמעות היא שאתה בעצמך באמת הבנת את הנושא ולא רק מדקלם מושגים. איך אפשר לדעת אם ההסבר שלך מספיק ברור? על פי אליעד, הדרך הטובה ביותר לבדוק את בהירות ההסבר שלך היא לשאול את עצמך איך הייתי מסביר את זה לילד?. אם ההסבר עדיין מורכב או לא ברור לך, כנראה שטרם הבנת אותו לעומק. שימוש במושגים גדולים או ביטויים מורכבים שאינך ... לפרק למונחים פשוטים, זו הוכחה לחוסר הבנה עמוקה של הנושא. איך לגרום למישהו להבין אותך באמת? כשאתה מסביר משהו למישהו, קיימות שתי גישות: הגישה הראשונה היא פשוט לתת את התשובה בצורה ישירה, מתוך ציפייה שהצד השני ... כך, האדם מגיע לתובנות בעצמו ומבין את הנושא לעומק. איך ליישם את השיטה הזו במקום העבודה? כאשר מנהל מסביר לעובדים מה לעשות, יש שתי אפשרויות: פשוט לומר לעובד תעשה כך וכך, ללא הסברים. לשאול את העובד שאלות מכוונות כמו למה לדעתך צריך לעשות כך?, מה יקרה אם נעשה זאת אחרת?, וכך העובד יבין ... את מקור המחלוקת, ולהגיע להסכמה משותפת במקום לוויכוח סתמי. מה לעשות כשאתה יודע משהו מניסיון ולא מסוגל להסביר אותו? לפעמים ידע מבוסס רק על ניסיון אישי, כמו למשל נייר נשרף באש. במקרה כזה, אין לך הסבר סיבתי ברור לתת לאחרים. אליעד אומר שבמצב כזה אתה יכול רק לבקש מהאחר להאמין לניסיון שלך, אבל עדיף לנסות ולהבין את ההיגיון מאחורי הניסיון. כשיש לך הסבר הגיוני, קל יותר להסביר לאחרים ולהביא אותם להבין אותך באמת. הדרך הטובה ביותר היא להפוך ידע שנרכש מניסיון לידע מבוסס סיבה והיגיון. לסיכום הדרך הטובה ביותר לדעת אם הבנת משהו באמת היא לנסות להסביר אותו לאחרים, במיוחד לילדים. ההסבר הפשוט הוא המדד להבנה העמוקה. כדי לגרום לאחרים להבין משהו לעומק, אליעד כהן ממליץ להוביל אותם לתובנה ... מאוד בכל תחומי החיים: במקום העבודה, בזוגיות, ובתקשורת בין אישית בכלל. איך לבדוק אם הבנתי משהו? איך להסביר רעיונות לאחרים? שכנוע באמצעות שאלות מכוונות איך לגרום למישהו להבין משהו לעומק? שיפור תקשורת במקום ... אם באמת הבנת משהו? כאשר אדם רוצה לבדוק אם הוא באמת מבין משהו, הדרך הפשוטה והיעילה ביותר היא לנסות להסביר אותו לאחרים. ההסבר מאלץ את האדם להבהיר לעצמו את המידע, לזהות חוסרים בהבנה ולוודא שהוא מסוגל להביע את הידע בצורה ברורה ... דרך נוספת לבדיקה זו, משום שהיא מחייבת סדר והיגיון במחשבה, ממש כמו דיבור בפני מישהו אחר. השלב הבא: להסביר לילד כדי לבדוק אם באמת הבנת נושא, כדאי להסביר אותו לילד. ילדים אינם מחזיקים בהנחות יסוד מורכבות, ולכן חייבים לפשט את ההסבר ולהפוך אותו לבהיר ומדויק. כשמ
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
... קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד למה קשה להחליט מה להסביר כשיש המון אפשרויות? אליעד כהן מתייחס למצב בו אדם מתכנן מראש להסביר משהו לאנשים אחרים, אך נתקל בקושי עצום כי בזמן ההכנה קופצות לו אינספור אפשרויות והיפוכים. כל אפשרות שהוא חושב עליה גוררת מיד מחשבה על ההפך ממנה, וכך ... לו לאבד את הפוקוס ולהרגיש עמוס ומוצף. בסופו של דבר, אותו אדם מגיע למסקנה שהוא כבר לא בטוח בשום דבר ולא יודע מה להסביר. האם באמת יש לך רצון להסביר? אליעד מבהיר כי לפני שעוסקים בשאלה איך להסביר, צריך לשאול קודם כל אם בכלל קיים רצון אמיתי וברור להסביר. הוא נותן דוגמה פשוטה: אם אדם רוצה להסביר לאחרים שצריך להרים את יד ימין למעלה, עליו קודם להיות בטוח שהוא באמת מאמין בכך שצריך להרים את יד ימין. ייתכן שהקושי נובע מכך שהאדם לא בטוח באמת בדבר שהוא עומד להסביר. אי - ודאות זו היא שגורמת לבלבול ולעומס במחשבות. במילים אחרות, הצעד הראשון לפתרון הוא להבין האם האדם אכן רוצה להסביר והאם הוא סגור ובטוח על התוכן שאותו הוא רוצה להעביר. מה ההבדל בין הסבר מוחלט להסבר יחסי? אליעד מציג את ההבדל בין שני סוגי הסברים: הסבר מוחלט: ניסיון להציג אמת מוחלטת, הוכחה ניצחת ללא כל ספקות או אפשרויות אחרות. במצב כזה, האדם מנסה למצוא את ההסבר האחד שתקף בכל מצב, ולכן נתקל תמיד בספקות והיפוכים, מה שגורם לעומס ולבלבול. הסבר יחסי: גישה של הסבר שהוא נכון חלקית, נכון במסגרת מסוימת או במצב ספציפי, ולא מחויב להיות נכון באופן מוחלט. הסבר כזה מאפשר לאדם להסביר משהו בצורה נינוחה יותר, כי הוא אינו מנסה להוכיח אמת מוחלטת אלא מציע אפשרות סבירה. אליעד מייעץ כי מי שמתעקש על הסברים מוחלטים תמיד ירגיש עומס, ואילו מי שמוכן לקבל הסברים יחסיים יוכל להסביר בקלות יותר, כי הוא מרגיש שלמות עם משהו שהוא אינו מושלם. כיצד פרפקציוניזם מונע ממך להסביר? הקושי הגדול אותו מתאר אליעד הוא פרפקציוניזם. אדם פרפקציוניסט רוצה שכל דבר שהוא מסביר יהיה מושלם וללא פגם. הבעיה היא שהמציאות לא מאפשרת באמת להגיע לשלמות כזו, כי תמיד ישנן אפשרויות אחרות וספקות שעולים. כך הפרפקציוניסט נלכד בקונפליקט פנימי בין הרצון להסביר את הדבר המושלם לבין המציאות שלעולם לא מאפשרת באמת להציג משהו מושלם לחלוטין. אליעד מסביר כי זו למעשה התחזות לחפש שלמות מוחלטת, מפני שאם באמת אדם היה מחפש את השלמות באופן מלא, הוא היה חייב להטיל ספק אפילו בעצם הרצון שלו להיות פרפקציוניסט. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא חייב להיות בטוח ב - 100% לפני שהוא מסביר משהו, הוא צריך קודם כל להיות בטוח לחלוטין שהוא בכלל צריך להיות בטוח ב - 100%. אם אדם באמת היה מפקפק עד הסוף, הוא היה מגלה שאין וודאות מוחלטת בשום דבר, כולל הרצון שלו בשלמות. מה הקשר בין שביעות רצון לבין הסבר יחסי? אליעד כהן מדגיש שהיכולת להסביר משהו בצורה נינוחה תלויה ביכולת של האדם להרגיש שביעות רצון ממשהו יחסי, כלומר, להיות מסופק ממשהו שהוא אינו מושלם. אם האדם מסוגל ליהנות מדברים יחסיים, הוא יוכל להסביר בקלות ובבהירות בלי להרגיש עמוס ומוצף, גם כאשר הוא מודע לכך שישנן אפשרויות נוספות שיכולות להיות טובות לא פחות. לעומת זאת, אם האדם מתעקש על משהו מושלם ...
למה זה כל כך יקר? הצדקת מחיר גבוה בגלל עלויות, איך להסביר את המחיר היקר ללקוח? מה לענות ללקוח שאומר יקר לי? התנגדות מחיר ועלויות הייצור, איך למכור מוצר יקר? איך לשכנע לקוח לרכוש מוצר יקר? איך למכור מוצרי יוקרה? איך להצדיק תמחור יקר? איך להסביר מוצר יקר? למה זה יקר? לקוח מתלונן על המחיר, האם המחיר מוגזם? התייקרות מחירים, למה מחירים מתייקרים? איך להסביר העלאת מחירים? איך להעלות מחיר? איך להעלות את המחיר? המחיר בעיני הלקוח, להסביר את המחיר ללקוח
... זה כל כך יקר? הצדקת מחיר גבוה בגלל עלויות, איך להסביר את המחיר היקר ללקוח? מה לענות ללקוח שאומר יקר לי? התנגדות מחיר ועלויות הייצור, איך למכור מוצר יקר? איך לשכנע לקוח לרכוש מוצר יקר? איך למכור מוצרי יוקרה? איך להצדיק תמחור יקר? איך להסביר מוצר יקר? למה זה יקר? לקוח מתלונן על המחיר, האם המחיר מוגזם? התייקרות מחירים, למה מחירים מתייקרים? איך להסביר העלאת מחירים? איך להעלות מחיר? איך להעלות את המחיר? המחיר בעיני הלקוח, להסביר את המחיר ללקוח וכאן אסביר האם הגיוני להצדיק את המחיר הגבוה של המוצר שלך, באמצעות זה שתסביר ללקוח שלך, שאתה לא מרוויח הרבה, ושיש עלויות גבוהות, ושיש התייקרות מחירים כללית וכיוב. ומדובר על מקרה שאתה בא למכור איזה מוצר והלקוח מתלונן על המחיר ואומר ... וכיוב. ויש כל מיני לוגיקות ושיטות איך לטפל בהתנגדות מחיר ומה לעשות כשלקוח אומר יקר לי. ואחת השיטות אומרת, שאם לקוח אומר שזה יקר לו, אז תסביר לו שיש לך המון עלויות ושאתה לא מרוויח המון ושבדיוק לאחרונה העלו את המעמ ושכל המחירים מתייקרים וכיוב. והשאלה היא, האם השיטה הזאת נכונה או לו, כדי להצדיק את ... בפרט אם באמת אתה לא הולך להוריד לו את המחיר. לדוגמה ברכישת דירה, שהלקוח חותם שהמחיר צמוד למדד ושהמחיר לא ירד גם אם המדד ירד. אז איך להסביר את זה ללקוח? והעניין הוא, כך: בעיקרון הלקוח ירכוש את המוצר, אם הוא יחשוב שהמוצר מביא לו יותר תועלת מאשר העלות שלו, ביחס לכל שאר האפשרויות שלו. ולכן ... ויבין יותר את הערכים והתועלות שהוא מקבל מהמוצר שלך, יהיה לך יותר קל למכור את המוצר שלך, בלי להצטדק. ולכן לא באמת משנה ללקוח הסיפורים וההסברים שלך, למה המוצר שלך מתייקר ולמה המחיר עולה. אבל כמובן שזאת לא כל האמת. כי יש כאן עוד אמת. והיא, שזה נכון שהלקוח ירכוש את המוצר, רק אם הוא יחשוב שרכישת המוצר עושה לו יותר טוב מאשר רע. אבל הטוב של הלקוח, תלוי גם בין השאר, באיך שהוא מפרש את התמחור שלך. ויש עניין שלם של להסביר ללקוח את התמחור ושל שיקולים בתמחור שירות שקשורים גם לאיך הלקוח מבין ואיך הלקוח מפרש את התמחור שלך. ניקח לדוגמה בן אדם צמא למים במדבר, ואתה משתלט על ... לא מתאים לו. אבל אסור שהלקוח יחשוב עליך דברים רעים בגלל התמחור שלך. ולכן אם הלקוח מתלונן ושואל למה המחיר כל כך יקר, אז כן יש היגיון גם להסביר ללקוח את התמחור של המוצר שלך. כדי שהוא יבין שיש כאן הוגנות ושאתה לא מנסה להתעשר על גבו. ויהיה הרבה יותר קל ללקוח להבין שהמחיר היקר הוא בלית ברירה, ... הלקוח את התמחור שלך. והלקוח מבין שהתמחור צריך להיות בהתאמה לעלויות הייצור של המוצר וכולי. וכן, זכותך לבקש כמה כסף שבא לך, וכן אתה לא חייב להסביר לאף אחד את השיקולים שלך, וכן מי שרוצה שיקנה ומי שלא רוצה שלא יקנה, וכן זכותך לבקש פי מאה מכולם, וכן במידה ואתה פועל בתוך שוק חופשי, אז תבקש כמה כסף ... את המותג שלך. ויש גם את העניין של איך לשווק מוצרי יוקרה למינימליסטים, שהסברתי בו שאם אתה רוצה למכור מוצר יקר, למישהו מינימליסט, הרי שאם תסביר לו שהמחיר שאתה מבקש על המוצר הוא המחיר המינימלי שאפשרי לבקש על המוצר, בגלל עלויות הייצור ורווח מינימלי, הרי שזה יעזור לו לרכוש ממך את המוצר. ואם הלקוח ... - יתכן שאתה לא יכול להצדיק את התמחור וכן לתת כאן הטבה ללקוח. שאם המדד ירד, גם המחיר שלו ירד. 2 - אתה כן יכול להצדיק את התמחור הזה, בכך שתסביר שכך מקובל בענף, ושכל ההסכמים שלך עם שאר הספקים שמהם אתה רוכש את החומרים שלך, בכולם המחיר של העלויות שלך, צמוד למדד רק אם המדד יעלה ולא אם המדד ירד. ולכן ...
הדרכת מטפלים, איך להסביר מה זה פחד? איך להסביר מה זה רע? איך להסביר משהו? מה החוקיות של הפחד? מה זה חרדה? איך לגרום למישהו להבין מה זה פחד? חוקי הפחד, החוקיות של הפחד, איך להסביר יותר טוב? הדרכת מאמנים
הדרכת מטפלים, איך להסביר מה זה פחד? איך להסביר מה זה רע? איך להסביר משהו? מה החוקיות של הפחד? מה זה חרדה? איך לגרום למישהו להבין מה זה פחד? חוקי הפחד, החוקיות של הפחד, איך להסביר יותר טוב? הדרכת מאמנים
... מטפלים, איך להסביר מה זה פחד? איך להסביר מה זה רע? איך להסביר משהו? מה החוקיות של הפחד? מה זה חרדה? איך לגרום למישהו להבין מה זה פחד? חוקי הפחד, החוקיות של הפחד, איך להסביר יותר טוב? הדרכת מאמנים מהי ההגדרה המדויקת של פחד? אליעד כהן מסביר שכדי להבין מה זה פחד, יש להבהיר שפחד זו תגובה לכך שאדם חושש שיקרה משהו בניגוד לרצונו. כאשר רוצים ללמד או להסביר למישהו על פחד, יש להתחיל ... פחד למחשבה אחרת ברור: מחשבת פחד תמיד קשורה לרצון שמשהו לא יקרה. מהם המאפיינים של מחשבות פחד? אליעד ממשיך ומסביר איך לזהות מחשבות של פחד. הוא ... הן תמיד תוצאה של דברים שהאדם רוצה שיתרחשו, ותחושות רעות הן תמיד תוצאה של דברים שהאדם אינו רוצה שיתרחשו. כיצד להסביר למישהו מה ההבדל בין טוב לרע? אליעד כהן מדגיש שכאשר מסבירים למישהו מהו רע, הדרך הכי טובה ... טבעית שתחושה טובה נגרמת כי הוא רצה לקבל את הסוכריה, בעוד תחושה רעה נגרמת כי הוא לא רצה לקבל מכות. המטרה בהסבר זה היא להביא את האדם להבנה שיש ... טוב ומהו רע לפי התאמה או אי - התאמה לרצונו. האם פחד הוא דבר ממשי או סובייקטיבי? אליעד מדגיש נקודה נוספת ומסביר שפחד אינו דבר אובייקטיבי אלא ... - הבנות בהסברת הפחד? במקרה בו נוצר קונפליקט בין שני אנשים לגבי הגדרת פחד, אליעד מציין שאין באמת סתירה בין ההסברים השונים, אלא רק הבדל בשימוש ... לעזור לאחר להבין את משמעות המונחים ללא בלבול או חוסר הבנה. איך לזהות אם מחשבה מסוימת היא מחשבת פחד? אליעד מסביר שכדי לזהות אם מחשבה מסוימת היא ... יש פשוט לכוון אותו לבדוק האם יש במחשבה שלו אלמנט של התנגדות או דחייה כלפי אירוע או מצב מסוים. מה זה פחד? איך להסביר פחד לאחרים? מה ההבדל בין ...
הפצה רוחנית, איך להתפתח רוחנית? איך להבין את עצמך? ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, איך להסביר דברים? איך למנוע התנגדות? לבדוק הנחות יסוד, להטיל ספק
הפצה רוחנית, איך להתפתח רוחנית? איך להבין את עצמך? ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, איך להסביר דברים? איך למנוע התנגדות? לבדוק הנחות יסוד, להטיל ספק
... רוחנית, איך להתפתח רוחנית? איך להבין את עצמך? ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, איך להסביר דברים? איך למנוע התנגדות? לבדוק ... וללמד אחרים? ההרצאה עוסקת בהפצה רוחנית, התפתחות רוחנית, והבנת עצמך. אליעד כהן מציע שיטות שונות לחשיבה יצירתית ולהבנה מעמיקה של רעיונות, תוך דגש על הדרכים בהן ניתן להסביר את הרעיונות לאנשים אחרים. במהלך ההרצאה, הוא מסביר את התהליך של להבין רעיונות על ידי הסברם למישהו אחר, ובעיקר למישהו שאין לו ידע בנושא. זו דרך להעמיק את ההבנה האישית ולהתמודד עם רעיונות ברמה בסיסית. מה המשמעות של להסביר רעיון למישהו שאין לו ידע בנושא? לפי אליעד, אחת הדרכים הטובות ביותר להבין רעיון היא להסביר אותו לאדם שאין לו ידע על הנושא. לדוגמה, אם תסביר רעיון שקשור לפיתוח רוחני למישהו שאין לו שום קשר לתחום, תצטרך לחשוב על הרעיון בצורה הרבה יותר פשוטה ומעמיקה. ההסבר לאדם כזה עשוי להוביל אותך להבין את הנחות היסוד של הרעיון שאתה מסביר. דמיין שאתה מסביר רעיון למישהו שמעולם לא שמעו, כמו פועל בניין שאין לו שום קשר לתחום זה. עליך להימנע מלהניח שהוא מבין משהו ממילא, וזו הזדמנות להבין את הרעיון שלך בצורה בסיסית יותר. אליעד מציין שאם תנסה להסביר רעיון כזה למישהו שאין לו את ההכשרה הנדרשת, תוכל להבין טוב יותר את עצמך ואת ההנחות הסמויות שלך. כיצד ההתמודדות עם התנגדויות עוזרת להתפתחות רוחנית? כשהאדם מנסה להסביר רעיון והוא נתקל בהתנגדות, זו הזדמנות לפתח את החשיבה. אליעד מציע שבעת שמישהו מסביר רעיון ומגיב לו בהססנות או התנגדות, זה לא בהכרח אומר שהרעיון לא נכון, אלא אולי יש משהו בהסבר עצמו שדורש הבהרה נוספת. כל התנגדות היא בעצם עוד כלי להתפתחות, שמסייע להבין את הרעיון בצורה ברורה יותר ולהתמודד עם המכשולים. בנוסף, אם מישהו לא מסכים עם רעיון, זה מעודד את המורה לחפש דרכים שונות להסביר את רעיונו. איך נדע אם הנחות היסוד ... שנחפש את נקודות המפגש של מחשבותינו עם אחרים, וננסה להטיל ספק בהנחות שלנו כדי להבין טוב יותר את העולם ואת עצמנו. מה התהליך להבין את עצמך דרך הצגת רעיונות? כשהאדם מנסה להסביר רעיון בצורה פשוטה וברורה, הוא בעצם חושף את עצמו לרעיונות יסודיים שמניעים אותו. אליעד מציין שכל אדם יכול להצליח להבין את עצמו יותר אם הוא מתאמץ להסביר את רעיונותיו לאדם אחר שממוקם במקום אחר לגמרי מבחינת רעיונית, תרבותית או חינוכית. היכולת להסביר רעיונות בצורה כזו היא מפתח להבין את עצמך ואת ההנחות שלך. בתהליך זה, חשוב לבדוק את הרקע של האדם שמולך ולהתאים את השפה וההסבר כדי שהוא יוכל להבין. איך להתמודד עם ... זו דרך לבדוק את האמת שלך. אליעד שואל האם מישהו באמת מוכן לשמוע רעיון שמנוגד למה שהוא מאמין. הוא מציע שאדם שמוכן לשמוע גם התנגדויות, מוכן ללמוד ולהתפתח. אם אתה מצליח להסביר רעיון לאדם שמנגד לך, אז כנראה ... מול כל סוג של יצור - אנשים, בעלי חיים, צמחים, ואפילו דוממים כמו אבן. כל אחד מהם מייצג תפיסה שונה של המציאות, ויכול לעזור לנו להבין את עצמנו טוב יותר. לדוגמה, אם תנסה להסביר רעיון לאבן, תראה כיצד תפיסתך שונה לחלוטין מהמחשבה של דבר שאינו חי, דבר שמקשה את התקשורת. האם ניתן להסביר את העולם לאדם שלא קיים? אליעד מעלה שאלה פילוסופית מעניינת - האם ניתן להסביר רעיון למישהו שלא קיים בכלל? הוא מציע שגם אם אדם מסוים לא קיים, כל זה לא משנה אם אתה מסוגל להפעיל את יכולת ההבנה וההסבר שלך. אתה עדיין יכול לפתח את עצמך דרך ההסברים הפנימיים שלך והביקורת שאתה משמיע כלפי רעיונותיך. מהי הפצה רוחנית? איך להסביר רעיונות לאנשים אחרים? מהם התנגדויות לידע? האם אפשר להסביר רעיון לאבן? מהו תהליך ההתפתחות ...
איך להסביר את המחיר ללקוח שלא מבין את המחיר בצורה קיצונית? איך לענות ללקוח שאומר שהמחיר יקר בצורה קיצונית? למה זה כל כך יקר? לקוח אומר שהמחיר ממש לא הגיוני, איך להסביר מחיר ממש לא הגיוני ללקוח? איך להתמודד עם חוסר הבנה של הלקוח את המחיר? איך להתמודד התנגדות מחיר קיצונית? איך להתמודד עם מחיר יקר בצורה קיצונית? איך להסביר את התמחור ללקוח? לקוח ממש לא מבין את המחיר, לקוח ממש לא מבין את התמחור, לגרום ללקוח להבין את המחיר, לקוח שממש לא מבין את המחיר
... להסביר את המחיר ללקוח שלא מבין את המחיר בצורה קיצונית? איך לענות ללקוח שאומר שהמחיר יקר בצורה קיצונית? למה זה כל כך יקר? לקוח אומר שהמחיר ממש לא הגיוני, איך להסביר מחיר ממש לא הגיוני ללקוח? איך להתמודד עם חוסר הבנה של הלקוח את המחיר? איך להתמודד התנגדות מחיר קיצונית? איך להתמודד עם מחיר יקר בצורה קיצונית? איך להסביר את התמחור ללקוח? לקוח ממש לא מבין את המחיר, לקוח ממש לא מבין את התמחור, לגרום ללקוח להבין את המחיר, לקוח שממש לא מבין את המחיר וכאן אסביר, עוד אפשרות איך להגיב ללקוח שלא מבין את התמחור שלך בצורה קיצונית. לדוגמה אתה הנדימן ולקוח שואל אותך כמה יעלה לו שתגיע אליו ... שאומר יקר לי ואיך לטפל בהתנגדות מחיר של לקוח. אבל כאן מדובר על מקרה מאוד קיצוני, שהלקוח בכלל לא מבין את ההיגיון של התמחור בצורה קיצונית. ואני אסביר. נניח שלקוח אומר לך שאצל המתחרים יותר זול, איך תענה לו? זה עניין בפני עצמו כמו שהסברתי כאן. אבל במקרה הנל, הלקוח לא אומר לך ... הגיוני, כי איך יכול להיות שתמונה שעולה 50 שח יעלה לו לתלות אותה 300 שח. אז איך במקרה כזה הגיוני לענות ללקוח? אז כמובן שאפשרי בצורה הפשוטה ביותר להסביר את המחיר ללקוח, על ידי זה שמסבירים לו שעלות המוצר זה עניין אחד בפני עצמו, אבל עלות העבודה להתקין את המוצר, ביקור בית, כלי עבודה, זמן וכיוב, זה עניין אחר בפני עצמו. ולא בהכרח שיש קשר בין עלות החומר לבין עלות העבודה. זאת כמובן הדרך הפשוטה ביותר. אבל לא בטוח שההסבר שלך ישמע הגיוני ללקוח. ולכן יש עוד אפשרות איך להסביר ללקוח למה זה כל כך יקר, בפרט יש פער קיצוני בין המחיר שלך לבין המחיר שהלקוח חושב שהמוצר שירות שלך אמור לעלות, והדרך היא ... המוצר המורכב ולפחות 250 שח. דהיינו, אכן לפעמים קיים קשר כלשהו בין עלות המוצר לבין עלות ההרכבה. ומפה לשם, אתה בעצם יכול לפתח דיאלוג עם הלקוח, להסביר לו את שיטת התמחור שהוא יבין אותה מעצמו. נניח שהלקוח אומר לך שלתלות את התמונה אמור לעלות 100 שח. אתה שואל אותו, האם לדעתו ... מבין את התמחור, אז אפשרי להעביר את הכדור ללקוח. ובמקום לריב עם הלקוח, לפתח איתו דיאלוג. לשאול אותו איך הוא היה מתמחר לדעתו את השירות. ומפה לשם להסביר לו את ההיגיון של התמחור וכולי. וכמובן, לגלות אמפתיה ללקוח, שמבחינתו עשה טעות כשהוא רכש את המוצר, כי הוא לא לקח בחשבון את ...
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
... וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור איך לשכנע לקוח באמצעות מהות וצורה? כדי להצליח בשכנוע ומכירות, אליעד כהן מסביר על מבנה מהות וצורה. המהות היא הבסיס הפנימי, הצורך האמיתי, הרצון הפשוט ביותר. הצורה היא הדרך שבה מציגים את המהות הזאת ללקוח. ... כסף), העסקה הייתה מתבצעת בקלות. כדי למכור בצורה יעילה, על המוכר לשאול את עצמו מהי המהות של המוצר או השירות, ולהסביר זאת בשפה פשוטה וברורה, כאילו הוא מסביר לילד בן 5. אם הלקוח הוא כדורגלן, במקום להגיד הטלוויזיה היא בעלת מהירות אלף הרץ, המוכר יכול לומר הטלוויזיה מהירה כמו החלוץ ... איך אפשר להשתמש במושגים לא מובנים גם כדי להרחיק מישהו. לדוגמה, אם מישהו שואל אם הוא יכול להצטרף לטיול, אפשר להסביר לו על הטיול במושגים שהוא לא מכיר, וכך הוא ירגיש לא בנוח ויעדיף לוותר על ההשתתפות. איך עובד שכנוע עצמי באמצעות מהות וצורה? אליעד מסביר את העיקרון גם על שכנוע עצמי (אוטוסוגסטיה). אם אדם רוצה להפסיק לעשן, עדיף לו להתמקד במהות של הרצון, כלומר, להיות בריא, ולא ... במושגים של פרמיה של כיסויים, של כל מיני מושגים שלא בהכרח הקונה חושב במושגים האלה. ועכשיו אם אותו מוכר יבוא להסביר לקונה והוא ידבר איתו במושגים שהם נכונים ומדויקים אבל הם נכונים ומדויקים מעולם המושגים של המוכר לא מעולם המושגים של הקונה שאם אותו מוכר היה יודע להסביר את עצמו בצורה של המהות, ותכף אני אסביר מה זה אומר אז כמובן העסקה הייתה מתבצעת. עכשיו מה זה אומר בפועל? זה אומר בפועל שכאשר בן אדם בא למכור מוצר והוא בא להסביר על המוצר, כל שכן אם קשה לו למכור את המוצר כל שכן אם הוא רוצה למכור את המוצר יותר טוב מה שהוא צריך לעשות זה כל הזמן לשאול את עצמו מה המהות של מה שאני מנסה לומר ללקוח כי הרבה פעמים הלקוח לא מבין מה מסבירים לו הוא לא מבין את המילים, הוא לא מבין את הרעיון וצריך הבן אדם לשאול את עצמו בן אדם שרוצה למכור לשאול את עצמו מה המהות של ... ללקוח, אוקי עכשיו כנל לאו דווקא במכירות ללקוח במכירות במובן של מערכת יחסים דינמיקה בין שני אנשים בן אדם בא להסביר את עצמו למישהו אחר אבל הוא מדבר במושגים שהבן אדם השני לא מבין את המושגים האלה, עכשיו והוא אומר אבל אני מסביר לך אבל אתה מסביר במושגים לא ברורים קח, מה בן אדם צריך לעשות? לקחת את מה שהוא רוצה לומר ולשאול את עצמו רגע המושגים האלה המילים האלה שאני משתמש ... עכשיו ואם לא בטוחים אם הוא מכיר את המילים או לא עדיף שבן אדם המוכר שישאל את עצמו מה לדעתי אני מנסה לומר? ולהסביר את זה בצורה פשוטה כאילו מדובר בילד בן 5, במילים פשוטות שגם ילד בן 5 יכול להבין אותם גם אזרח מהשורה יכול להבין אותם כי הרבה פעמים העסקה נופלת בגלל שמסבירים את זה במילים לא נכונות. עכשיו פה יש עוד תוספת רצוי ביותר לקחת את המהות של מה שמנסים למכור ולהלביש את זה בצורה מעולם ... שלה ולהלביש את זה ולבטא את זה בצורה שלקוחה מעולם המושגים של הקונה זה הדבר האידיאלי ביותר בעולם. עכשיו אני רוצה להסביר מתי לפעמים כן כדאי לקחת מהות ולבטא אותה בצורה שהלקוח לא מבין אותה, עד עכשיו הסברתי שאם רוצים למכור צריך בעצם לקחת את ... אנשים בשר ודם יבינו את מה שניסו למכור להם, גם אנשים שלא מכירים את המושגים מהתחום הספציפי הזה. עכשיו אני רוצה להסביר מתי עדיף כן לקחת מושגים שהלקוח לא מכיר אותם וכן להשתמש בהם למרות שהלקוח לא יכיר אותם, אז דבר ראשון אפשר להשתמש ואפילו ... למכור ללקוח אז אם אתה לא רוצה למכור ללקוח אז דבר ככה וככה אני מדבר בצורה פרקטית. הרבה פעמים בא לקוח וחייבים להסביר לו משהו מסוים אבל לא רוצים שהוא יקנה נגיד שיש מחויבות להסביר לו ואנחנו לא רוצים שהוא יהיה לקוח אז מה שצריך לעשות זה לדבר איתו בצורה שהוא לא מבין, דבר איתו בצורה שהוא לא מבין ואז מהיבט מסוים הסברנו לו וההוא שיבדוק אם הסברנו לו או לא יגיד הנה הסברנו לו אבל מצד שני מראש אנחנו מסבירים לו בצורה לא טובה כדי שהוא לא יהפוך להיות לקוח. זאת אומרת יש מצבים כשמדברים עם בן אדם, עכשיו ניקח את זה לאינטראקציה אחרת ... את המוצר. אוקי ולכן אם לדוגמה רוצים לא למכור ללקוח אם רוצים שהלקוח לא יבוא, אם רוצים שהדבר לא יצא לפועל אז כשמסבירים לו צריך להסביר לו אותו במילים שהבן אדם לא מבין. לדוגמה מישהו מפתח שיחה ורוצים לחתוך את השיחה אחת הדרכים לחתוך את השיחה זה להתחיל ... לא בנוח מתחיל להיות לו רע הוא אוטומטית רוצה לסיים את השיחה. ואם הוא מתעקש להבין את המושגים מה שצריך לעשות זה להסביר לו אותם בצורה שהוא לא מבין באמצעות מושגים אחרים שגם אותם הוא לא מבין וכשמסבירים לו את זה להסביר לו בצורה הכי טבעית כאילו שזה יראה כאילו מה אתה לא מבין כאילו מה אני אמרתי לך עכשיו יום, עכשיו לילה כאילו מה אתה לא ... יותר האם ישכנע יותר המהות של הדבר או הצורה של הדבר. ואם השכנוע לא מצליח להגיד רגע אולי השכנוע לא מצליח כי אני מסביר את הרעיון בצורה לא נכונה, אולי צריך להסביר את אותו רעיון בצורה אחרת, אז מה המהות של הרעיון ואיך אפשר להסביר את אותה מהות בצורה אחרת. אוקי ולפעמים דווקא זה לא מצליח כי אולי המהות חסרת משמעות אז בא ננסה למכור לו את זה באיזו צורה ...
רגשות ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש?
רגשות ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש?
... ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש? מהו רגש וכיצד ניתן להסביר אותו? אליעד כהן מסביר כי להסביר מהו רגש זוהי משימה מורכבת, מפני שאנשים בדרך כלל מנסים לתאר רגש באמצעות מילים נרדפות, שאינן מבהירות ... האמיתית. כאשר אדם אומר אני כועס, קשה להסביר למישהו שלא מכיר את הרגש מה המשמעות של כעס על ידי שימוש במילים נרדפות כמו עצבני. לכן, הדרך הטובה להסביר למישהו רגש לא מובן היא להשתמש בהיפוך או בניגוד של אותו רגש. לדוגמה, אם מישהו לא מבין מהו כעס, אפשר ... של מרוצה, ואז להשתמש בתיאור של מרוצה כדי להסביר לו מהו ההפך שלו - כעס. מדוע נדרשת הגדרת ההיפך להסבר מושגי? אליעד כהן טוען שכדי להסביר מושג או רגש מסוים חייב להיות מושג הפוך או נגדי לו. לדבריו, מושג ללא הפך הוא חסר משמעות. למשל, אם אדם ... מה זה טוב, אפשר לשאול אותו מה זה רע ולהסביר לו שטוב הוא ההפך מכך. גם אם הוא לא מכיר מה זה רע, ניתן למצוא רגש או מושג אחר שהוא כן מכיר ולהיעזר בו ... המבוקש. זוהי השיטה הבסיסית של אליעד כהן להסביר מושגים מורכבים או מופשטים. איך להסביר מה זה רוצה? כדי להסביר את המושג רוצה, אליעד מציע להשתמש בתיאור של חיסרון או צורך. לדבריו, אדם רוצה משהו כאשר הוא חש שחסר לו ... כזה, אפשר לתרגם כל רגש למבנה שכלי ברור, ולהסביר רגשות אפילו למי שטוען שאינו מבין את המושג רגש בכלל. האם כל הרגשות הם אותו הדבר? אליעד כהן מסביר שכל הרגשות למעשה דומים במהותם ונבדלים בעיקר בהקשר שלהם ובעוצמתם. לדוגמה, פחד וחרדה הם אותו הדבר - רק ... בסיסית: טוב או רע, רוצה או לא רוצה. איך להסביר מהו שעמום? לגבי השעמום, אליעד כהן מציין ששעמום מתרחש כאשר משהו חוזר על עצמו שוב ושוב בלי שינוי. כדי ... כיצד להבין מה האדם האחר מרגיש? אליעד מסביר שהבנה של מה האדם האחר מרגיש תלויה בהבנת המחשבות והאמונות של אותו אדם. אם יודעים מה האדם חושב או רוצה, ... מבין את המושגים בהם משתמשים, ואם לא, אז להסביר את המושגים באמצעות מושגים אחרים שהוא כן מבין, במיוחד על ידי שימוש בהיפוך. האם שכל הוא רק תהליך ... שתמיד יהיה עניין ואתגר. מה זה רגש? איך להסביר רגש? מה ההבדל בין שכל לרגש? איך להגדיר מה זה רצון? איך לדעת מה מישהו מרגיש? איך לא להשתעמם? איך ...
איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה
איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה
... לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה איך לפתח את השכל באמצעות שאלת שאלות? אליעד כהן מסביר שכדי לפתח את החשיבה ולהעמיק את ההבנה בדברים שאנחנו כבר מבינים, יש לשאול שאלות נוספות. לא מדובר רק בשאלות חדשות על נושאים לא מוכרים, אלא דווקא בשאלות שעוסקות בדברים שכבר ... זה נכון? שוב ושוב, גם אם הוא כבר קיבל בעבר תשובות. בדרך זו נפתחות שאלות נוספות, עד שהאדם מגלה היבטים חדשים ומשפר את ההבנה שלו. כיצד להסביר רעיונות לאחרים כדי לשפר את ההבנה האישית? אליעד מציע שיטה נוספת לפיתוח החשיבה והיא להסביר את הרעיונות שאתה מבין לאחרים, במיוחד לאנשים שחושבים אחרת או לא מבינים את הרעיון בכלל. כאשר אדם נאלץ להסביר רעיון בצורה ברורה ומפורטת לאחרים, הוא מחויב להתבונן לעומק במה שהוא יודע. אם האדם שמקשיב לא מבין, הוא יציג שאלות או התנגדויות שיכריחו את המסביר להתמודד מחדש עם התפיסות והאמונות שלו. לדוגמה, אם אתה בטוח שאתה מבין נושא מסוים, קח מישהו שלא מסכים איתך או לא מבין, ונסה להסביר לו. סביר להניח שהוא יטען שאתה מבלבל את המוח או שהדברים שלך לא ברורים. הדבר יאלץ אותך לברר עם עצמך שוב מה אתה באמת מבין ומה לא ברור לך עד הסוף. אליעד מדגיש שדווקא אנשים שקשה להסביר להם, הם אלה שיתרמו להתפתחות השכל שלך הכי הרבה, כי הם לא יוותרו לך ויכריחו אותך לחדד את ההבנה שלך יותר ויותר. מדוע חשוב להתמודד עם התנגדויות של אחרים? כאשר מסבירים רעיונות לאנשים שמתנגדים להם או לא מקבלים אותם בקלות, נוצרת הזדמנות לבדוק לעומק את ההנחות שלך. אליעד מציין שהתנגדויות הן דבר חיובי ומועיל, משום שהן מחייבות את האדם לבדוק מחדש את האמיתות שהוא מאמין בהן. למשל, אם יש לך רעיון שאתה משוכנע שהוא נכון, ואתה מנסה להסביר אותו לאחרים והם מתנגדים או לא מסכימים, אתה נאלץ לבחון מדוע אתה חושב שהרעיון נכון, מהם הבסיסים של הרעיון שלך, ואיך אתה יכול להסביר אותו טוב יותר כך שיבינו אותך. אליעד גם מסביר שהדרך הכי טובה לגלות טעויות והנחות שגויות בחשיבה שלך היא על ידי אינטראקציה עם אנשים שחושבים אחרת, ולא רק עם אלו שמסכימים איתך מראש. הוא מדגיש שדווקא אנשים שחולקים עליך הם ... הרבה. איך לפתח את ההבנה על ידי כתיבה? דרך נוספת שאליעד מציע לפיתוח החשיבה והשכל היא לכתוב את הדברים שאתה כבר מבין. כאשר אדם כותב הסבר ברור של רעיון או תהליך, הוא נאלץ להתמודד עם הדברים הפחות ברורים לו. כתיבת הדברים בצורה פשוטה וברורה, כאילו מיועדת לילד או לאדם חסר ידע בנושא, מסייעת לחשוף נקודות עמומות ... את הדברים כפי שחשב, וכך מתעוררות שאלות חדשות ועמוקות יותר. לדוגמה, אם אתה חושב שאתה מבין היטב נושא כמו מהות האושר, נסה לכתוב את ההסבר בצורה הכי פשוטה וברורה שתוכל, כך שילד יוכל להבין אותו. סביר מאוד להניח שתוך כדי התהליך יעלו לך שאלות נוספות ותגלה נקודות שבהן ההבנה שלך עדיין לא שלמה. מדוע כדאי להתמודד עם האתגרים הכי גדולים בפיתוח השכל? אליעד מסביר שכדי לפתח את ההבנה ואת השכל בצורה מיטבית, כדאי לבחור דווקא את האתגרים הקשים ביותר, ולא את אלו שקל להתמודד איתם. הוא מביא דוגמה של איש מכירות שרוצה לשפר את יכולת המכירה ... יצירתיות וחדשות לשכנע את הלקוח, ובכך הוא משפר מאוד את כישורי המכירה שלו. כך גם בפיתוח ההבנה - האדם צריך לחפש את האנשים שקשה לו להסביר להם, ולהתעקש להסביר להם עד שיבינו. אם האדם מתמודד עם אתגרים קשים, הוא נאלץ להוציא את ההבנות הישנות והחלקיות שלו וליצור הבנה חדשה ועמוקה יותר, ובכך מפתח את השכל והחשיבה שלו באופן ... או לבדוק מחדש את הדברים הישנים שכבר אתה יודע, ולאפשר לידע חדש, נקי ומדויק יותר להיכנס לתוך התודעה שלך. איך לשפר את ההבנה? כיצד להסביר את עצמך לאחרים? איך להתמודד עם התנגדויות? איך לפתח את החשיבה והשכל? מדוע כדאי ללמד אחרים? ...
להתחנחן, להסביר את עצמך יותר מידי, כל המוסיף גורע, להצטדק יותר מידי, לנמק יותר מידי, להתפרס יותר מידי, האם לבקש סליחה? כמה לבקש סליחה? כמה להסביר את עצמך? כמה להתנצל? התרפסות יתר, הצטדקות יתר, התנצלות יתר, למצוא חן יותר מידי
להתחנחן, להסביר את עצמך יותר מידי, כל המוסיף גורע, להצטדק יותר מידי, לנמק יותר מידי, להתפרס יותר מידי, האם לבקש סליחה? כמה לבקש סליחה? כמה להסביר את עצמך? כמה להתנצל? התרפסות יתר, הצטדקות יתר, התנצלות יתר, למצוא חן יותר מידי
... להסביר את עצמך יותר מידי, כל המוסיף גורע, להצטדק יותר מידי, לנמק יותר מידי, להתפרס יותר מידי, האם לבקש סליחה? כמה לבקש סליחה? כמה להסביר את עצמך? כמה להתנצל? התרפסות יתר, הצטדקות יתר, התנצלות יתר, למצוא חן יותר מידי למה הצטדקות יתר גורמת לכם להיראות אשמים? הרבה אנשים מרגישים צורך להסביר את עצמם בצורה מוגזמת, לנמק כל פעולה או החלטה, ולהתנצל הרבה מעבר למה שנדרש. אליעד כהן מסביר שהסיבה המרכזית לכך היא הצורך הבסיסי של האדם להיתפס כבסדר בעיני אחרים. ככל שהאדם חושש יותר שלא יקבלו אותו או שלא יבינו אותו, כך הוא ירגיש צורך להצטדק יותר, לנמק יותר ולהסביר את עצמו בצורה מוגזמת. אך באופן פרדוקסלי, דווקא הצורך הזה להצטדק יותר מדי גורם לתוצאה ההפוכה מזו שהאדם רצה להשיג. ככל שאדם מסביר את עצמו יותר, כך הוא נראה פחות אמין בעיני מי ששומע אותו. אליעד מסביר את הסיבה לכך: באופן טבעי, אנשים חושדים במי שמסביר את עצמו יותר מדי. התפיסה האנושית היא שאדם שבטוח בעצמו ובמעשיו לא מרגיש צורך מיוחד להסביר אותם באריכות. לעומת זאת, אדם שחושש או שמרגיש אשם הוא זה שבדרך כלל יכביר במילים ובהסברים. למה דווקא אדם שמנמק יותר מדי נראה חשוד? הסיבה המרכזית היא שהסברים מפורטים ומוגזמים יוצרים אצל המאזין תחושה שהאדם המדבר מסתיר משהו. ככל שההסבר ארוך ומפורט יותר, המאזין מתחיל לחשוב: למה הוא צריך להסביר את עצמו כל כך הרבה? האם הוא משקר? האם הוא עשה משהו רע?. אליעד מדגים את הנקודה הזו בצורה מוחשית דרך כמה דוגמאות מחיי היומיום. לדוגמה, אדם שמאחר לעבודה ואומר בפשטות: היה לי משהו חשוב, ולכן איחרתי - בדרך כלל יתקבל בהבנה טבעית, ללא שאלות מיוחדות. אבל אם אותו אדם יתחיל להסביר יותר מדי, כגון: תקשיב, אני ממש מצטער, היה לי מקרה דחוף, זה לא בשליטתי, לא יקרה שוב... - דווקא אז הוא יעורר אצל המאזין חשד. המחשבה האוטומטית שתעלה תהיה: אם הוא מסביר כל כך הרבה, אולי הוא מנסה להסתיר משהו? עוד דוגמה שאליעד מביא היא של גבר שחוזר הביתה ואשתו שואלת אותו באופן שגרתי: מה שלומך?. ... שלו, איפה היה, מה עשה, עם מי דיבר, אשתו עלולה לחשוב פתאום: רגע, למה הוא מספר את כל זה? אולי קרה משהו שהוא מנסה להסתיר? איך התנצלות מוגזמת יכולה לפגוע בכם? אליעד מסביר שגם בהתנצלויות צריך לדעת לשמור על מינון נכון. אם אדם פגע במישהו ומתנצל בצורה קצרה וכנה, הדבר יתקבל בדרך כלל בצורה טובה. אך ... לאחרים לחשוב עליו בדיוק את הדבר שהוא לא רצה שישתלו במוחם. לכן, כדי למנוע את החשד הזה, הפתרון הנכון הוא להיות כמה שיותר ענייני, קצר וברור. במקום להכביר במילים ובהסברים, מומלץ לתת לדברים פשוט לדבר בעד עצמם. מתי הסבר מפורט דווקא הכרחי? חשוב להבין שיש גם מצבים הפוכים שבהם דווקא הסבר מפורט הוא נכון ומתבקש. אך כאן אליעד מדגיש שהכוונה היא לאנשים שמסבירים יותר מדי מתוך חוסר ביטחון עצמי, מתוך פחד שלא יקבלו אותם או מתוך תחושת אשמה פנימית מוגזמת. דווקא ההסברים וההתנצלויות שנובעים מחוסר ביטחון, הם אלו שמפעילים את המנגנון החשדני במוחו של הצד השני. איך לאזן נכון את הצורך להסביר ולהתנצל? כדי למצוא את האיזון הנכון בין הסבר להתנצלות, אליעד מציע לשאול את עצמכם: האם ההסבר שלי משרת מטרה אמיתית, או שהוא רק נובע מהפחד להיראות לא בסדר? אם ההסבר או ההתנצלות שלכם באים ממקום ענייני, מדויק ופשוט, הם יתקבלו בדרך כלל בצורה טובה. אך אם הם באים מתוך פחד וחשש, הם יגרמו לאחרים להרים גבה ולהתחיל לחשוד. לסיכום - מה לקחת מההרצאה של אליעד כהן? בסופו של דבר, המסר העיקרי שאליעד מדגיש הוא שלפעמים פחות זה יותר. ככל שההסברים וההתנצלויות שלכם יהיו ענייניים, קצרים וברורים, כך תצליחו להעביר מסר של ביטחון, אמינות וכנות. לעומת זאת, הצטדקות יתר, התנצלות מוגזמת והסברים מפורטים מדי ייצרו את התוצאה ההפוכה ויגרמו לצד השני לחשוב בדיוק את המחשבה שאתם רוצים להימנע ממנה - שכנראה יש לכם משהו להסתיר. איך לא לגרום למישהו לחשוד בך? כיצד לבקש סליחה בצורה נכונה? מתי הסברים מיותרים פועלים לרעתנו? איך לפתח ביטחון עצמי ולשדר אמינות? האם צריך להתנצל על כל דבר? כיצד הצטדקות יתר עלולה לפעול לרעתכם? לפעמים, בני אדם רוצים להיתפס כבסדר בעיני אחרים, ולכן הם מרגישים צורך להצדיק את עצמם, לנמק, להסביר, ואפילו להתנצל יתר על המידה. אך באופן מפתיע, דווקא הצורך הזה להצטדק עלול לגרום להם להיראות לא בסדר. מדוע הצטדקות יתר מחשידה? הסיבה לכך טמונה בתפיסה האנושית הבסיסית: אנשים נוטים להאמין שדווקא אלו שטועים או חשים אשמה הם אלו שמרגישים צורך להסביר את עצמם. לעומת זאת, אדם שבטוח בצדקתו לא מרגיש צורך להכביר במילים. דוגמה מהחיים: איחור לעבודה נניח שמישהו מאחר לעבודה. אם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תמחור מעל למחיר השוק, השפעת התמחור על תפישת הלקוח את העסק, האם התמחור יקר מידי? איך למכור את המוצר הכי יקר? איך לתמחר מוצר יותר יקר מהמתחרים? כמה כסף לבקש מלקוח? הצעת מחיר ללקוח, האם לתמחר מעל למחיר השוק? איך לגרום ללקוח להבין את התמחור? כמה כסף לבקש מהלקוח? להסביר ללקוח את התמחור? תמחור הגיוני ללקוח, איך לתמחר את המוצר? האם המחיר גבוה מידי? האם המחיר יקר מידי? האם התמחור נכון? האם התמחור הוגן? מה הלקוח חושב על התמחור? האם התמחור לא הגיוני?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להסביר, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: להסביר, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לאורח חיים בריא, אימון אישי לילדים, מאמן אישי להפרעות קשב בנושא להסביר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 22:38:34 - wesi1