... מסביר שהמוח האנושי מאוד מתקשה להטיל ספק בדברים שהוא חש בבירור. לדוגמה, קשה מאוד להטיל ספק בחוויה של כאב פיזי, או בראייה של אובייקט. האדם לא שואל את עצמו
אולי אני רק מדמיין שאני רואה את זה? או אולי בכלל אני לא ... אבל מסכימים על משהו שהוא למשל שיש בחורה. כך שאם תקח את המחשבות שלך ותחלק אותם לשכבות, אתה תראה שגם היכן שיש היפוכים - למשל עולה מחשבה שאתה עייף ואתה שואל,
אולי אני צריך לעבוד? אבל שתי המחשבות מסכימות על כך שאתה ... זה אני? יש את החוויה של החושים שהיא מאוד חזקה, למשל אני רואה את זה, גם אם אתה מטיל ספק, אתה לא מטיל ספק בראייה. האם קרה שראית משהו ואמרת, אני לא רואה את זה?
אולי אני רק מדמיין אותו? משהו מוחשי ראית ברחוב, האם שאלת את עצמך,
אולי אני רק מדמיין
אולי אני רק הוזה? למשל להבחין בין חלום למציאות זה גם כן סוג של משהו שלא מטילים בו ספק, זה גם סוג של מחוייב, כל ההפרדות האלו אנו מחייבים אותם. קרה לך פעם ששמעת משהו ושאלת,
אולי אני לא שומע?
אולי אני רק הוזה? ומה לגבי ראיה ותחושה, קרה לך פעם שהרביצו לך ושאלת,
אולי אני בכלל מדמיין את המכה ובכלל לא הרביצו לי? אולי כואב לך הגב, האם שאלת, אולי בכלל לא כואב לי הגב,
אולי אני בכלל מדמיין שכואב לי הגב? האם באמצע העבודה שלך, אתה מטיל ספק ושואל,
אולי אני בכלל באמצע חלום עכשיו? ומי אמר, אולי אתה באמצע של ... לגבי דבר והיפוכו בו זמנית. למשל אתה שואל, אולי אין קיר? אולי. אבל אולי יש קיר ואין קיר? זה בכלל לא אפשרי. למשל כל ההיפוכים, כמו מי אמר שאני רוצה את זה,
אולי אני לא רוצה את זה? או מי אמר שזה רע, אולי זה טוב? אבל ... אולי זה מאה אחוז טוב ומאה אחוז רע ומאה אחוז לא טוב ולא רע, זה משהו שהמוח לא יוכל לתפוס, זה אפילו לא יכול להתפס בדמיון, אין אפשרות שזה יהיה. דוגמה אחרת,
אולי אני מדמיין את הקיר? אולי.
אולי אני אפילו לא מדמיין אותו? אז
אולי אני מדמיין משהו? אולי אתה לא מדמיין משהו? אבל לפחות אני ... לא משהו? אבל אני מרגיש שאני קיים, אז איך זה שאין כלום? וגם להבין שאני כלום, זוהי גם דרגה קטנה, אמנם קשה מאוד להבין את זה, אבל יש משהו יותר קשה מזה, וזה -
אולי אני רק כלום ורק משהו? הקיר למשל, גם רק יש קיר, גם רק ...