... אם מבינים את האמת בשלמות, כי מנקודת מבט אלוהית אין בכלל שינוי מאין ליש. מדוע האדם ממשיך לחוות סיבה ותוצאה גם כשהוא מבין
שהכל אחד? הוסבר שבפועל, יש שכבות של חוויה. גם אם מבינים ... ללא סיבתיות, ברובד היומיומי האדם מתנהל כאילו יש סיבה ותוצאה, אחרת לא היה עושה שום פעולה. יש בסוף שילוב של שני העולמות:
האחדות והנפרדות. מהו השלב הסופי או השלמות שאליה מתכוונים? אליעד מתאר מצב שבו האדם חווה בו זמנית גם את ההפרדות (רצון, בחירה, סיבתיות) וגם את
האחדות (הכל מתהווה בלי סיבה
והכל אחד). במצב הזה אין חסר, כי האדם מרגיש שיש לו גישה ... לפרק את הקושי ולבדוק לעומק. השאלות המפורטות הללו דוחפות את האדם להבין יותר ויותר, עד שבסופו של דבר הוא מגיע להבנה מלאה של
אחדות היש והאין או חווה את החיבור לכך. האם אפשר ... חדשות, עד שמגיעים לנקודה שבה נוגעים בסתירה הפנימית בין היש לאין. כאשר האדם מתמיד לשאול שם, הוא נשבר ועובר לחוויה אחרת של
אחדות . רבי נחמן מסביר שמי שרוצה להחזיר את האדם בתשובה מעניק לו עיניים אחרות, כלומר, שכל גבוה יותר, שרואה את המציאות כמצד
האחדות. מהי מסקנת השיחה לגבי סופר פוזיציה והחיים ... של דבר בתודעה של האדם. כאשר מבינים זאת, נוצרת חוויה משוחררת ופחות מפחידה, כי מתברר שהכל חלק מאותו פוטנציאל אין סופי. מהי
אחדות היש והאין? כיצד פועלת החשיבה הקוונטית בחיי ... הוא מוסיף, זה הרבה יותר קל ממה שזה נראה. למה זה עוד יותר קל? איך זה מתחבר? אמרנו שזה קל ליצור את העולם, למה? כי מצד האמת
הכל אחד, אין בכלל שינוי. אנחנו אומרים כמה קשה ליצור את ... בריאת העולם כטיפה מאמץ, למה? כי אנחנו חווים את זה כשינוי, שמכלום נהיה משהו, אבל אם נבין שמצד האמת אין שום שינוי ומצד האמת
הכל אחד, אז יש אפס אחוז מאמץ, כי למעשה זה אפילו לא ... בגל של עצמות? הוא מגלה לו את העצמיות של הדבר. למשל האדם מפחד ממשהו, למה? כי הוא לא רואה את העצמיות של הדבר, הוא לא רואה
שהכל אחד, אז נתן בו עיניו, נתן לו שכל וגילה לו את ... שתי צורות שונות של משהו אחד, יש משהו שלישי גדול יותר. אם הוא מקביל אליך אז התודעה שלו והתודעה שלך עשויות מאותו הדבר, יש
שורש אחד שהכל נובע ממנו. ואפשר לעשות הפוך שאולי אלוהים ... את מהות השאלה, מה לא הבנתי? לא הבנתי מה קורה, לא הבנתי את סיבת התהליך, מה לא הבנתי? וזה בסופו של דבר יוביל את האדם לחוויית
האחדות. מה זה אומר, מה היא
האחדות? האחדות היא ההבנה שהיש והאין הם אחד, ... מגיע למסקנה שזה בכלל אחד. זאת אומרת שרק ההתבוננות בשאלה היא זאת שמביאה את התשובה, את ההבנה. בסופו של דבר מי שרוצה לחוות את
האחדות צריך להבין את השאלה. יש כאן שאלה, שהבנת השאלה היא השכל של
האחדות. צריך לשאול מספיק שאלות, עד שמגיעים לשורש של ... למצב של אין סיבתיות, אלא אתה שואל אותי שאלה ולכן אני עונה לחלק ששואל. תסביר. שאלה: יש בתוכי חלק שחושב שאין סיבתיות, וחושב
שהכל אחד, ולכן אין טעם להתאמץ ולשאול שאלות, אבל עוד חלק שכן שואל. אליעד: אז אתה מתחזה, למה? כי אתה משחק אותה ושואל מהצד של האין סיבתיות. כנל לגבי כל הדו שיח. אם נגיד
שהכל אחד אז אין על מה לדבר, אבל הדו שיח מתנהל על הנחת היסוד שלא
הכל אחד. לכן אין טעם לשאול אותי שאם
הכל אחד למה אתה מסביר? אני מסביר על הרעיון שלא
הכל אחד. רבי נחמן אמר שהצדיק צריך לטעות ולשקר, כי אם ... לשקר, להיכנס לשכל הקטן של הנפרדות ואז הוא יוכל לדבר איתך. גם מה שאמרתי עכשיו זה גם סוג של שקר, כי מהצד שלך לדוגמה שחושב
שאחדות ונפרדות זה שני דברים שונים, אז הצדיק צריך לשקר כדי לדבר איתך, אך מצד האמת אין הבדל בין נפרדות
לאחדות ולכן הוא יכול לדבר איתך. בא נדבר על הפחד שאתה ... עכשיו שרוצה ולא רוצה, גם את החוויה שבה אתה רוצה הכל, כי אתה אלוהים ואתה רוצה את כל הבריאה, וגם תחווה העדר רצון והעדר זמן
שהכל אחד. שאלה: אני רוצה לשאול לגבי ניסים. והאם קיים ...