אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פיתוח החשיבה, למה להתעניין במה שלא מעניין אותך? איך למצוא עניין בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, חידות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
פיתוח החשיבה, למה להתעניין במה שלא מעניין אותך? איך למצוא עניין בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, חידות היגיון, תכנים של אליעד כהן שלא קשורים אליך, למה ללמוד מאליעד כהן בכל התחומים?
איך להסתכל על נושאים שנראים לא מעניינים?

כשאדם נתקל במידע או בתוכן שלכאורה לא מעניינים אותו, הוא יכול להתייחס אליהם בשתי דרכים עיקריות. הדרך הראשונה היא להסתכל על הדברים מנקודת מבט של פונקציונליות, כלומר, האם המידע שימושי לו באופן ישיר או לא. לדוגמה, אם אדם צופה בתוכנית בישול ואין לו עניין בבישול, או שומע הרצאה על ראיונות עבודה כאשר הוא בכלל עצמאי ואינו זקוק לכך, הוא יכול לחשוב שאין טעם להקשיב, מכיוון שהמידע לא יועיל לו באופן ישיר.

אליעד כהן מדגים זאת עם הדוגמה של לימוד השפה הטורקית, למשל כיצד אומרים "סבתא" בטורקית. מי שלא מתכנן לדבר טורקית עשוי להרגיש שזה מידע מיותר, מכיוון שאין לו תועלת מיידית. כך שאם האדם חושב במונחי פונקציונליות, הוא יבחר להתרחק מהמידע הזה.

מהו מידע מבוסס ידע ומה החיסרון שבו?

אליעד מסביר שיש סוגי מידע מבוססי ידע או זיכרון בלבד, כמו שפה חדשה, שמות של פרחים, תאריכים היסטוריים, וכדומה. לדוגמה, אין שום היגיון מיוחד מדוע המילה "סבתא" בטורקית היא כך ולא אחרת, או מדוע פרח מסוים נקרא בשם כזה ולא בשם אחר. אלו עובדות שניתן היה באותה מידה להחליף אותן בעובדות אחרות. המידע הזה תלוי אך ורק בזיכרון. כאשר אדם נחשף למידע מסוג כזה ואין לו בו צורך ישיר, הוא באמת מבזבז את הזמן שלו בלימוד כזה.

מהו מידע מבוסס היגיון ולמה הוא מועיל?

לעומת זאת, יש סוג מידע אחר, המבוסס על הבנה והיגיון. מידע מסוג זה הוא לא סתם עובדות אקראיות, אלא הסברים המלמדים את השומע איך לחשוב, איך לפתור בעיות, ואיך להתמודד עם מצבים שונים. אליעד מביא כדוגמה מצב שבו לקוח מתלונן שהמוצר יקר. השאלה איך לענות לו היא שאלה המבוססת על ניתוח והיגיון: מה עובר בראש של הלקוח, איך הלקוח חושב, ומה תהיה הדרך היעילה לענות לו. זה לא מידע שרירותי, אלא שיטה של חשיבה שאפשר להשתמש בה בתחומים נוספים רבים.

דוגמה נוספת היא מקרה שבו בראיון עבודה שואלים שאלות מפתיעות. גם כאן אין תשובה שרירותית, אלא הסבר הגיוני על איך להתמודד עם סיטואציה כזו. מידע כזה עוזר לפתח מיומנויות חשיבה, והוא שימושי באופן רחב יותר מאשר עובדות אקראיות.

איך ניתן לפתח חשיבה מכל תחום, גם מתחומים שנראים לא רלוונטיים?

אליעד מדגים כיצד אפשר למצוא היגיון ועניין בכל תחום, אפילו כאלה שלכאורה אינם קשורים לחיי היומיום של האדם. למשל, כשאדם צופה בסרטון על בניית בניין, מעבר לידע הטכני (שהוא מידע אקראי), אפשר למצוא הסברים יצירתיים של שיטות עבודה. באופן דומה, כשמישהו מלמד איך לקלף אננס, יש חלק של ידע כללי, אך יש גם היגיון בשיטות השונות לקילוף - לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות שאפשר לנתח ולהשוות. התבוננות כזו מלמדת איך לחשוב בצורה יצירתית ויעילה יותר.

גם בצביעת תקרה יש עשרות שיטות שונות, וכל שיטה מבוססת על היגיון מסוים. התבוננות וניתוח ההיגיון מאחורי הפעולות הפשוטות האלה יכול לשפר את החשיבה האנליטית של האדם.

למה כדאי להתעניין בכל דבר, גם אם הוא לא קשור ישירות לחייך?

למרות שיש נטייה לחשוב שמה שלא נוגע לאדם באופן ישיר אינו מעניין, אליעד ממליץ להתייחס לכל סיטואציה כאל תרגיל מחשבתי לפיתוח השכל. כשאדם מתעניין למה מישהו בחר לעשות פעולה מסוימת בדרך אחת ולא אחרת, הוא למעשה מתרגל ומפתח את כושר החשיבה שלו. כך הוא לומד להסתכל בצורה עמוקה יותר על העולם, מבין איך למצוא יתרונות וחסרונות בכל שיטה, ומפתח מיומנויות לפתרון בעיות.

אליעד מדגיש ש - 99.99% מהתכנים שהוא מעביר מבוססים על היגיון ולא על זיכרון או ידע שרירותי. גם כאשר הוא מדבר על נושאים שנראים כביכול לא קשורים, התוכן מתמקד בחשיבה ובפתרון בעיות, כך שההיגיון שמאחורי הדברים יכול להיות שימושי בכל תחום ובכל מצב בחיים.

איך אליעד כהן מצליח להבין בתחומים רבים?

אליעד מסביר שיכולת ההבנה שלו בנושאים מגוונים כל כך נובעת מכך שהוא ניגש לכל בעיה מנקודת מבט הגיונית ואנליטית. הוא לא זוכר המון עובדות אקראיות, אלא מנתח באופן שיטתי כל סיטואציה ובעיה. כאשר הוא נתקל בנושא חדש, הוא בודק כיצד אפשר לנתח אותו בצורה הגיונית, ולכן הוא מצליח ליצור רושם של הבנה ובקיאות בתחומים רבים, גם בלי ידע אקראי רב.

אליעד מעודד את השומעים להפסיק להתייחס לחיים כמשעממים, ולהתחיל לחפש את ההיגיון בכל דבר. מי שעושה זאת ילמד כיצד לפתח את השכל, ימצא עניין בתחומים מגוונים, ויפתח יכולות חשיבה מועילות ושימושיות לחייו.
איך אפשר להסתכל על נושאים שנראים לא מעניינים?

ההתבוננות הראשונה מתמקדת בשאלה האם המידע שנחשפים אליו הוא פונקציונלי או לא. לפעמים רואים תוכנית בישול בטלוויזיה אבל אין עניין בבישול, או ששומעים הסבר על ראיונות עבודה למרות שכבר לא מחפשים עבודה. בשיטה הזו, אם הנושא לא רלוונטי למי שצופה או שומע, הוא נתפס כבלתי מועיל או בזבוז זמן. לדוגמה, אם מישהו מלמד איך אומרים בטורקית 'סבתא', אבל לא מתכננים לדבר טורקית, אפשר להחליט שזו אינפורמציה מיותרת.

מהו מידע מבוסס ידע וכיצד הוא משפיע על מידת העניין?

יש מידע שהוא בעיקרו מבוסס ידע או זיכרון. דוגמאות לכך הן לימוד שפה: בטורקית אומרים 'סבתא' בדרך מסוימת, אבל זה תלוי בשינון ולא בהיגיון. כך גם כשמספרים על שמות של פרחים, תאריכים שבהם הם גדלים, או פרטים על סוג חומר מסוים במלט. מידע כזה הוא במידה רבה אקראי: באותה מידה יכלו להיות לו פרטים שונים, וזה לא היה בהכרח סותר היגיון. אם אין לאדם עניין בשפה ספציפית או בפרחים מסוימים, ייתכן שזה ירגיש כמו בזבוז זמן להמשיך ללמוד זאת.

מהו מידע מבוסס היגיון ולמה הוא חשוב?

בניגוד למידע המבוסס בעיקר על ידע כללי, יש מידע שמבוסס על הבנה והיגיון. לדוגמה, כאשר שואלים "מה כדאי לענות ללקוח שחושב שהמוצר יקר?" או "מה צריך לעשות כשהמראיין שואל שאלה מפתיעה?", התשובות כאן מבוססות על ניתוח מחשבתי: איך המוח חושב, איך מגיבים בצורה הגיונית, ואיך פותרים את הבעיה. מידע כזה הוא לא אוסף של עובדות אקראיות, אלא שיטה של חשיבה שאפשר ליישם במצבים שונים.

איך זה קשור לדוגמאות יומיומיות של בנייה, קילוף אננס או צביעת תקרה?

גם בתחומים שנראים לכאורה רחוקים מהחיים שלנו, אפשר למצוא היגיון שניתן ללמוד ממנו. אם רואים מישהו שמסביר איך בונים בניין, חלק מההסבר הוא ידע טכני על חומרי גלם. אבל יכול להיות גם הסבר מבוסס היגיון, כמו דרכים יצירתיות לערבב חומרים. באופן דומה, בקילוף אננס יש היגיון בשיטה שבה חותכים, יתרונות וחסרונות בכל שיטה, וכך לומדים לפתח חשיבה יצירתית.

מדוע כדאי להתעניין גם בדברים שנראים לא קשורים?

יש מי שיאמר שמה שלא קשור אליו לא מעניין אותו. אולם אפשר לראות בכל תחום תרגיל מחשבתי לפיתוח השכל: לברר למה מישהו בוחר בדרך פעולה מסוימת, להשוות יתרונות וחסרונות, ולפתח מיומנויות חשיבה. אם מציירים את התקרה, יש מאה שיטות לצבוע, ובכל שיטה אפשר למצוא היגיון אחר. כשמכירים את ההיגיון שבבסיס הפעולות, מגלים איך ליישם אותו גם בתחומים אחרים.

איך זה מתקשר לכך שרוב המידע שמועבר הוא מבוסס היגיון?

יש אנשים שמשיגים ידע רב בתחומים רבים בזכות התמקדות בהיגיון. במקום לשנן אינספור עובדות, הם מסתכלים על נושא באופן הגיוני, מחפשים פתרונות לבעיות ומנתחים תהליכים. כך נוצר רושם של בקיאות כללית, גם בלי שינון מרובה. אם עיקר התוכן מבוסס היגיון ולא ידע אקראי, אפשר ליישם את ההבנות בכל תחום ולמצוא עניין כמעט בכל נושא.

בסופו של דבר, אפשר להחליט מה מעניין ומה לא מעניין על בסיס פונקציונליות, אבל אפשר גם לחפש את ההיגיון שבכל דבר, וכך לפתח את החשיבה. מי שרוצה להעמיק, יכול לחפש איך למצוא עניין בכל דבר, איך לפתח את השכל בכל תחום ואיך להתבונן על העקרונות השכליים שבבסיס כל פעולה.
מאיפה הידע של אליעד כהן? איך אליעד כהן מבין בכל כך הרבה תחומים? השכל של אליעד כהן, החשיבה של אליעד כהן, ההיגיון של אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, 2 סוגים של מידע, מידע תלוי היגיון, מידע תלוי ידע כללי, מידע תלוי זיכרון
מיוחד אין פתרון לשפר את החשיבה אין פיתרון להעמיק שיפור יכולות שכליות חיוך קבלת החלטה החלטות עניין שימוש איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך ללמוד איך ללמוד מכל דבר איך למצוא איך למצוא עניין איך למצוא עניין בכל דבר איך לפתח איך לפתח את איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח את השכל מכל דבר איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אליעד אליעד כהן בכל תחום החשיבה היגיון השכל השכל שיש בכל דבר התפתחות החשיבה התפתחות חשיבה התפתחות שכלית חידה חידות חידות היגיון חידת היגיון חשיבה חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כיצד לפתח את השכל כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות יותר חכם להסתכל להסתכל על השכל שיש בכל דבר להתעניין להתעניין במה שלא מעניין אותך לחשוב בהיגיון ללמוד ללמוד מ ללמוד מאליעד ללמוד מאליעד כהן ללמוד מאליעד כהן בכל התחומים ללמוד מכל דבר למה להתעניין במה שלא מעניין אותך למה ללמוד למה ללמוד מאליעד למה ללמוד מאליעד כהן למה ללמוד מאליעד כהן בכל התחומים למידה למצוא למצוא עניין למצוא עניין בכל דבר לפתח לפתח את לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח את השכל מכל דבר לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מה ללמוד מאליעד כהן מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית עניין פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שיש בכל דבר שכל שכל שיש בכל דבר תכנים של אליעד כהן תכנים של אליעד כהן שלא קשורים אליך תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
ללמוד מכל דבר - איך ומה ללמוד מכל דבר?
ללמוד מכל דבר - איך ומה ללמוד מכל דבר?
ללמוד מכל דבר - איך ומה ללמוד מכל דבר? איך אפשר ללמוד מכל דבר שקורה לך בחיים? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו על העיקרון החשוב, לפיו האדם יכול וצריך ללמוד מכל דבר ודבר שקורה לו במהלך היום. לדבריו, לא מדובר רק על למידה מבני אדם אחרים אלא גם מכל התרחשות, תהליך או סיטואציה שהאדם נתקל בהם. מדוע חשוב ללמוד מכל דבר ודבר? לפי אליעד כהן, אדם שרוצה להתפתח, להיות מאושר יותר ולהתקדם בחיים צריך לנצל כל הזדמנות ... קונפליקטים פנימיים, וכתוצאה מכך ירגיש טוב יותר. איך בפועל אפשר ללמוד מכל דבר? אליעד כהן מסביר שצריך לשאול שאלות. כאשר האדם נתקל במשהו - למשל, הוא שומע שיחה בין שני ... בשמיים או עץ שנופל - הוא צריך לעצור ולשאול את עצמו: מה אני יכול ללמוד מהדבר הזה? איזו תובנה או שכל אני יכול לקבל מהתהליך שראיתי? איך התהליך הזה רלוונטי לחיים האישיים שלי, ומה ... רואה, ולהבין כיצד הם קשורים באופן ישיר למציאות האישית שלך. מה ניתן ללמוד מדוגמה של עץ שנופל? אליעד מביא דוגמה קונקרטית של עץ שנופל. אם העץ נופל על עצמים קטנים וחלשים, הוא מפיל ... יתקדם בהדרגה לעבר חיים של אושר עמוק, הבנה ואהבה אמיתית למציאות. איך ללמוד מכל דבר? איך להגיע לאושר אמיתי? מה אפשר ללמוד מעץ שנופל? כיצד לפתח יציבות נפשית? מה מוסר ההשכל מהחיים? איך להבין את המציאות לעומק? הפעם אני רוצה לדבר על הנושא איך אפשר ללמוד מכל דבר. איזהו החכם הלומד מכל אדם, ומי שיותר חכם, לומד לא רק מכל אדם, אלא מכל דבר ודבר. מי שרוצה ... שרוצה לחיות יותר טוב ומי שרוצה להפוך להיות יותר חכם, עליו לנסות ללמוד מכל דבר, ומה זא לנסות ללמוד מכל דבר? זה מאד פשוט, במשך היום של חיי האדם, הוא רואה ושומע כל מיני דברים, קורים לו כל מיני דברים, ומצד האמת, האדם יכול ללמוד מכל דבר ודבר שקורה לו. מה זאת אומרת? ברגע שהאדם שמע משהו, הוא אמור לשאול את עצמו, מה אני אמור ללמוד מהדבר הזה ששמעתי, אני יכול ללמוד להרגיש שיותר טוב, איזה שכל אני יכול לקבל ממה ששמעתי ששני אנשים מדברים? ... יותר את המציאות, הוא ירגיש יותר טוב, ולשאול את עצמו, מה אני יכול ללמוד מהדבר הזה, בעצם להסתכל על משהו שקרה, ולהיות בתוך התהליך וללמוד ממנו. לבחון איך זה רלוונטי לגבי החיים שלך? לדוגמה עץ שנופל, ללמוד מהתהליך, נאמר כמה עצים נפלו, והפילו אחריהם עוד דברים. נאמר עץ הפיל משהו אחריו, והוא בעצמו נפל, ואם הוא יפול על קיר, הוא יעצר ומה האדם יכול ללמוד מזה על עצמו שאם מופעל כוח מסוים חזק, אז הכוח יתגבר אבל אם הכוח יהיה יציב, הוא יתגבר על הכוח שנפל עליו, והאדם יכול לראות וללמוד איך ההשפעה בחיים שלו, כמו לדוגמה, כוח הרצון ללמוד מהתהליך שראית, ולראות איך זה משפיע בחיים שלך, מה עומד מאחורי, מה מוסר ההשכל שאפשר ללמוד ומה מוסר ההשכל ... כדי להיות מאושר, לעבוד קשה בכדי להבין את השכל של המציאות, להבין וללמוד מכל דבר. בסופו של דבר שאדם מבין את המציאות, זה מזכיר לו את האהבה האמיתית, וכמה החיים טובים ויפים, וכדי להגיע לזה על האדם ללמוד מכל דבר, ואז הוא לומד את השכל של המציאות והחיים שלו נהפכים לטובים באמת, כי כל דבר נהפך להשתקפות של ...
משמעות החיים, ללמוד מכל דבר, שיקוף עצמי, שעמום של אלוהים, עניין של אלוהים, למצוא עת עצמך, משמעות מוחלטת
משמעות החיים, ללמוד מכל דבר, שיקוף עצמי, שעמום של אלוהים, עניין של אלוהים, למצוא עת עצמך, משמעות מוחלטת
... החיים, ללמוד מכל דבר, שיקוף עצמי, שעמום של אלוהים, עניין של אלוהים, למצוא עת עצמך, משמעות מוחלטת איך אפשר ללמוד מכל דבר במציאות? הרבה אנשים מחפשים משמעות בחיים, מנסים להבין איך כל אירוע, מצב או חפץ קשורים ... שכל דבר ברור לך לחלוטין, כבר אין מה ללמוד ממנו, ואין עניין להפיק ממנו משמעות, כי הכל כבר מובן מאליו. האם באמת אפשר למצוא משמעות בכל דבר? ... הוא ברצונך, ולכן לכאורה אין שום צורך ללמוד ממנו - הרי רצית שזה יהיה כך. מצד שני, יש גם צד בתודעה המוחלטת שמכחיש כל דבר, שטוען שזה בכלל לא ... השאלה: אם לא רציתי את זה, אולי יש משהו ללמוד מכך? כלומר, בתוך האדם (או בתוך אלוהים) יש שני צדדים מנוגדים: צד אחד אומר: הכל הוא כרצוני, ולכן ... לי לא באמת רצוני, ולכן אולי אני יכול ללמוד מזה משהו. שני הצדדים האלה קיימים בו זמנית, ולכן נוצרת דינמיקה תמידית של חיפוש משמעות - לפעמים ... תמיד חלקי ולא מוחלט. הוא גם מסביר שכדי ללמוד משהו מכל דבר, צריך קודם כל לדעת מה את יודעת עליו. אם את רואה כיסא, כדי ללמוד ממנו משהו, עלייך לבדוק קודם מה את יודעת: הצבע שלו, החומר, הצורה שלו, המטרה שלו - ואז להתחיל לשאול ... מוחלטת, וזה בעצם מה שמעניק לה את הערך. איך למצוא משמעות בכל דבר? האם יש משמעות מוחלטת? למה אנחנו מחפשים משמעות? איך ללמוד מהמציאות? שיקוף עצמי שעמום של אלוהים עניין של אלוהים ...
ספרים, לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר
ספרים, לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר
... לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר איך לקרוא ספר בצורה שתהפוך את הלימוד לאפקטיבי יותר? אליעד ... מעצם התהליך היום - יומי שהוא מקיים כל הזמן: כל דבר שקורה לו במהלך היום, הוא מנתח ושואל את עצמו: מה זה אומר לי? איזו משמעות אני יכול ללמוד מזה? איזה תהליך פנימי מסתתר בתוך הדבר שקרה, וכיצד אוכל להשתמש בתהליך ... בחיים. לכן, אם אדם קורא טקסט ולא מצליח לראות איך זה רלוונטי לחיים האישיים שלו, הקריאה לא באמת מועילה והוא למעשה לא למד כלום. כיצד לאמן את המוח לחשיבה אפקטיבית דרך קריאה? ההמלצה המעשית של אליעד היא פשוטה אך דורשת ... היא להביא את המוח למצב שבו כל תהליך למידה או קריאה הופך לדרך חיים, בה הכל נקשר ומשמעותי, וכל ידע שנצבר הופך לכלי שימושי לחיים עצמם. איך ללמוד בצורה אפקטיבית? כיצד לקשר קריאה לחיי היום - יום? איך להפיק תועלת ...
גיאוגרפיה, השתקפות עצמית, הכל מדבר עליך, להזדהות עם כל דבר, השכל שיש בכל דבר, חינוך ילדים, מורה בבית ספר, שיעור בגיאוגרפיה, השכל של סיפורי מעשיות, ללמוד מכל דבר
גיאוגרפיה, השתקפות עצמית, הכל מדבר עליך, להזדהות עם כל דבר, השכל שיש בכל דבר, חינוך ילדים, מורה בבית ספר, שיעור בגיאוגרפיה, השכל של סיפורי מעשיות, ללמוד מכל דבר
... השתקפות עצמית, הכל מדבר עליך, להזדהות עם כל דבר, השכל שיש בכל דבר , חינוך ילדים, מורה בבית ספר, שיעור בגיאוגרפיה, השכל של סיפורי מעשיות, ללמוד מכל דבר איך להפוך כל נושא ... תוכניתו. הרעיון כאן הוא לא לתמוך בפעולות שליליות, אלא להבין לעומק את התהליך הרגשי והנפשי שמתרחש בתוכנו, דרך האנלוגיה. איך אפשר ללמוד מכל דבר בחיים? המסר המרכזי ... הלימודים לחיים שלהם. אליעד מציין שזו גם הדרך שבה מערכת החינוך צריכה לפעול: לא ללמד את התלמידים רק כדי להצליח בבגרות, אלא כדי לפתח את החשיבה , ההבנה העצמית והיצירתיות שלהם. איך להפוך שיעור מעניין לתלמידים? מה זה השתקפות עצמית? איך ללמוד מכל דבר? מה זה סיפורי מעשיות? ...
למצוא תשובות לשאלות, מודעות עצמית, להיות אלוהים, השתקפות עצמית, ללמוד מסרטים, ללמוד מכל דבר, לרצות את הבלתי אפשרי, להתמודד עם קשיים, להתמודד עם בעיות, התמודדות עם קושי
למצוא תשובות לשאלות, מודעות עצמית, להיות אלוהים, השתקפות עצמית, ללמוד מסרטים, ללמוד מכל דבר, לרצות את הבלתי אפשרי, להתמודד עם קשיים, להתמודד עם בעיות, התמודדות עם קושי
... תשובות לשאלות, מודעות עצמית, להיות אלוהים, השתקפות עצמית, ללמוד מסרטים, ללמוד מכל דבר , לרצות את הבלתי אפשרי, להתמודד עם קשיים, להתמודד עם בעיות, התמודדות עם קושי איך אפשר למצוא תשובה ... על דמות שמצליחה להתגבר על כך, האדם יכול לשאול איפה הוא עצמו חווה נחיתות, ואיך הוא יכול להתגבר על כך בתוכו. אליעד מדגיש שהיכולת ללמוד מכל דבר קיימת אצל מי שמזהה את עצמו כאלוהים. אם האדם מבין שהוא אלוהים, הוא יכול למצוא את עצמו בכל דבר שמופיע לפניו, כי הכל הוא ביטוי של העצמי שלו. כשאדם אומר אני רוצה ללמוד מסרטים, הכוונה היא שהוא רוצה לראות באופן מודע איך כל סצנה או כל התרחשות יכולה לשקף לו משהו פנימי שקיים אצלו. ... מראה על ספק לגבי קיום מגבלה. הרצון לבלתי אפשרי מאפשר לאדם לפרוץ מגבלות פנימיות ולפתח הבנה גבוהה יותר של המציאות ושל עצמו. איך למצוא תשובות לשאלות קשות? מהי מודעות עצמית גבוהה? כיצד ללמוד מסרטים על עצמי? איך להתמודד עם בעיות שאין להן פתרון? כיצד לרצות את הבלתי אפשרי? איך להתמודד עם ספקות ...
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה מהם תהליכי החשיבה ואיך ניתן לפתח אותם? בהרצאה, אליעד כהן עוסק בניתוח תהליכי חשיבה ופיתוח יכולות קוגניטיביות . הוא מדגיש את החשיבות של הבנת סיבה ותוצאה בכל תחום בחיים, ומציע כיצד ניתן ללמוד מכל דבר ולהתבונן עליו בצורה מעמיקה יותר. ההרצאה מתחילה בדיון על הסיבה והתוצאה של כל דבר, ... פועל בצורה הטובה ביותר. כיצד ניתן לפתח את החשיבה הקוגניטיבית שלנו? אליעד מסביר שבכדי לפתח את החשיבה הקוגניטיבית, חשוב להתחיל מלשאול שאלות ולנתח כל דבר בצורה מעמיקה יותר. כל תהליך ... מקדם את האדם צעד נוסף לעבר פיתוח יכולת קוגניטיבית. מה השפעתה של היכולת לשלוט במינון על פיתוח החשיבה? במהלך ההרצאה, אליעד מציין גם את המהות של שליטה במינונים. הוא לוקח את דוגמת הסאונה והחום ומסביר ... איך שאלות ותשובות משפיעות על פיתוח החשיבה? אליעד מדגיש את החשיבות של השאלות בתהליך החשיבה. כל שאלה יכולה לפתוח פתח להמון אפשרויות ולקדם ... למה? ומה היה קורה אם? הן קריטיות לפיתוח החשיבה. אליעד מסביר שהיכולת להעמיק בשאלות ולהתמקד בתשובות גורמת לפיתוח תהליכי חשיבה מתקדמים. פיתוח חשיבה תהליכי חשיבה סיבה ותוצאה שליטה במינונים פיתוח קוגניטיבי לשאול שאלות ...
מעשה בשלושה תוכים, ניתוח בדיחה, משל ונמשל, ניתוח תהליך, ללמוד מכל דבר, ללמוד מבדיחה, להסתכל בשכל שיש בכל דבר
מעשה בשלושה תוכים, ניתוח בדיחה, משל ונמשל, ניתוח תהליך, ללמוד מכל דבר, ללמוד מבדיחה, להסתכל בשכל שיש בכל דבר
... בשלושה תוכים, ניתוח בדיחה, משל ונמשל, ניתוח תהליך, ללמוד מכל דבר, ללמוד מבדיחה , להסתכל בשכל שיש בכל דבר מהו המשל שבסיפור על שלושה התוקים? בהרצאה זו, אליעד מציג סיפור על שלושה תוקים שנמכרים במחירים שונים, כשכל אחד ... השאלות המהותיות של מה באמת חשוב לנו או מה באמת שווה. מה היה עלינו ללמוד מהבדיחה הזו? הבדיחה והמשל באים להדגיש את החשיבות של להבין את הערך האמיתי של כל דבר, לא מתוך מה שכולם אומרים או ...
הרשלה, מעשיות הרשלה, בדיחות הרשלה, משל ונמשל, הרשלה והסוכר, הרשלה והגפרורים, מוסר השכל, סיפורי הרשלה, ללמוד מכל דבר, ניתוח סיפור
... מעשיות הרשלה, בדיחות הרשלה, משל ונמשל, הרשלה והסוכר, הרשלה והגפרורים, מוסר השכל, סיפורי הרשלה, ללמוד מכל דבר , ניתוח סיפור מי היה הרשלה ומה הסיפור על הרשלה והסוכר? ... שונה מהפעמים הקודמות. אם האדם יעצור וישאל את עצמו זאת, הוא יבין שאין הבדל אמיתי בין הרצונות השונים שלו, ויבין שהמנגנון של לרצות הוא אינסופי, ותמיד ימצא חיסרון נוסף למלא אחריו. מה אפשר ללמוד מסיפור הרשלה והגפרורים? סיפור נוסף על הרשלה מתאר איך הוא בדק גפרורים ... למה הוא בודק שוב ושוב את הסוכר, כך האדם צריך לשאול את עצמו למה הוא מנסה שוב ושוב למלא רצון מסוים בלי לבדוק אם זה בכלל מוביל אותו לתוצאה הרצויה. מעשיות הרשלה איך לשלוט ברצונות? משל ונמשל איך ללמוד מכל דבר? למה תמיד יש חיסרון? מה מוסר ההשכל מסיפורי הרשלה? ...
ניתוח תהליך רומן זדורוב, מי רצח את תאיר ראדה? להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לנתח תהליך? איך למצוא את המהות? ללמוד מכל דבר, להזדהות עם כל דבר, למצוא את עצמך בכל דבר
ניתוח תהליך רומן זדורוב, מי רצח את תאיר ראדה? להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לנתח תהליך? איך למצוא את המהות? ללמוד מכל דבר, להזדהות עם כל דבר, למצוא את עצמך בכל דבר
... תהליך רומן זדורוב, מי רצח את תאיר ראדה? להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לנתח תהליך? איך למצוא את המהות? ללמוד מכל דבר , להזדהות עם כל דבר, למצוא את עצמך בכל דבר מהו הנמשל והמהות בסיפור של רומן זדורוב? במהלך השיחה, העלו המשתתפים שאלות מורכבות אודות סיפורו של רומן זדורוב, ... רומן זדורוב עצמו, ויש גם את מי שמזדהה עם תאיר ראדה או הורי משפחתה. מהו תהליך ניתוח הסיפור? לסיפור יש רבדים שונים שמחייבים הבנה מעמיקה על איך לפתח נמשל מהסיפור. המשתתפים מציינים שמה שנדרש הוא להבין את המהות הפנימית של כל פרט. השיח סביב ניתוח הסיפור מתמקד בהבנת מהו הנמשל שמתחבא בתוך הסיפור, מה הוא אומר לנו על ...
התפתחות רוחנית, חיים גשמיים, ללכת לעבוד, לפתח את השכל, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ללמוד מכל דבר, להגיע לשלמות, סם החיים וסם המוות, להתקדם רוחנית, פיתוח החשיבה, דרך רוחנית
התפתחות רוחנית, חיים גשמיים, ללכת לעבוד, לפתח את השכל, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ללמוד מכל דבר, להגיע לשלמות, סם החיים וסם המוות, להתקדם רוחנית, פיתוח החשיבה, דרך רוחנית
... רוחנית, חיים גשמיים, ללכת לעבוד, לפתח את השכל, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ללמוד מכל דבר, להגיע לשלמות, סם החיים וסם המוות, להתקדם רוחנית, פיתוח החשיבה, דרך רוחנית האם כדאי להתמקד בפיתוח השכל בלבד, או לצאת לעבודה? אנשים רבים המעוניינים בהתפתחות רוחנית שואלים את עצמם אם כדאי להשקיע את כל זמנם בפיתוח השכל , בלימוד רוחני ובחיפוש אחר האמת, או שיש ערך דווקא בפעילות גשמית יומיומית כמו ללכת לעבודה ולהתמודד עם אתגרי החיים. אליעד כהן מסביר בהרחבה את ... את המקומות שבהם האדם רק חשב שהוא מבין, אך בפועל לא הבין את הדברים לעומק. מה היתרון בהתמודדות עם משימות יום - יומיות לפיתוח החשיבה? מצד שני, אליעד מסביר שהתמודדות עם החיים דרך עבודה ופעילות יומיומית יכולה לשמש ככלי לפיתוח החשיבה והשכל. הוא מדגים זאת באמצעות דוגמאות רבות: כל מצב יומיומי יכול לשמש כחידה או כתרגיל לפיתוח השכל. לדוגמה, אדם שעובד במכירות ורוצה למכור ללקוח קשה במיוחד, חייב להפעיל את החשיבה שלו ולהיות יצירתי כדי לפתור את האתגר. אליעד מדגיש שאדם שמסוגל להתייחס לכל סיטואציה כאל הזדמנות ללמוד משהו חדש, מפעיל את השכל בצורה עמוקה. כך למשל, עימות או ויכוח עם אדם אחר בעבודה אינו בהכרח דבר שלילי, אלא יכול לשמש הזדמנות להפעיל את השכל, ... רוח יכול להביא לשלמות? אליעד מציע גישה משולבת: לעבוד וגם ללמוד. הוא מסביר שאם האדם מתייחס לעבודה שלו כאל הזדמנות לפיתוח השכל , הוא יכול להפוך כל פעולה יומיומית לתרגיל מעשי שמקדם אותו רוחנית. אדם יכול ללמוד בכל דבר שהוא עושה, לראות את השכל וההיגיון שיש בכל פעולה, ... מתייחס לעבודה ולכסף כדבר מחויב שמגדיר את האושר שלו, הוא הופך לטיפש מבחינה רוחנית, כי הוא מאמין באשליה ובכך מגביל את ההתפתחות השכלית שלו. כלומר, האדם חייב לשמור על איזון ולזכור שהמטרה האמיתית היא להשתמש בעבודה ובחיים הגשמיים כאמצעי לפיתוח החשיבה ולא כמטרה בפני עצמה. מה המשמעות של סם החיים וסם המוות בדרך הרוחנית? אליעד מסביר שכל מצב בחיים יכול להיות גם סם החיים וגם סם המוות, תלוי באופן שבו האדם משתמש בו. אם אדם מתייחס לעבודה ולחיים כאמצעי לפתח את השכל ולהתקרב אל האמת, הם הופכים עבורו לסם החיים. אך אם הוא הופך אותם למטרה עצמה ולמחויב המציאות, הם נעשים עבורו סם המוות, כיוון שהם עוצרים את ההתפתחות השכלית והופכים אותו לשבוי באשליה. כיצד להפוך את היום - יום להזדמנות לפיתוח רוחני? אליעד מדגיש שוב ושוב שחשוב להתייחס לחיים עצמם כהזדמנות לתרגול ולמידה, וכי הדרך הטובה ביותר להתקדם רוחנית היא לראות את השכל שיש בכל דבר . האדם חייב להפוך כל דבר שהוא עושה לתהליך של חקירה פנימית וחשיבה עמוקה, וכך, אפילו מצבים פשוטים ורגילים יהפכו לאמצעים שמקדמים אותו אל האמת והשלמות. האם כדאי לעבוד או ללמוד רוחניות? איך להשתמש בעבודה לפיתוח החשיבה? מהי הדרך להגיע לשלמות רוחנית? איך הופכים אתגרים יומיומיים לתרגילים רוחניים? מה המשמעות של סם החיים וסם המוות? כיצד לזהות אשליה רוחנית? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פיתוח החשיבה, למה להתעניין במה שלא מעניין אותך? איך למצוא עניין בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, חידות היגיון, תכנים של אליעד כהן שלא קשורים אליך, למה ללמוד מאליעד כהן בכל התחומים?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תרגיל מחשבתי, איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תרגיל מחשבתי, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לימודים, מאמן אישי למנהלים, מאמן אישי לקשב וריכוז בנושא תרגיל מחשבתי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5156 שניות - עכשיו 18_06_2025 השעה 18:54:37 - wesi1