... בלי הרע? המעבר לשיטה של הטלת ספק בשלב זה, כאשר האדם לא מוכן לקבל את הדיל של קבל טוב
בתמורה לרע, עליו לעבור שוב לשיטה הראשונה - להטיל ספק באמונה הבסיסית שממנה הכל התחיל. במקרה הזה, עליו לשאול את עצמו: האם באמת אין אפשרות שיהיה טוב בלי ... מה הדרך השנייה אומרת? ש: לראות מה הרווח של זה מה מרוויחים מזה שאנחנו חושבים שזה רע, מה
התמורה בזה. אליעד: יפה אז הדרך השנייה אומרת זה ברגע שיש לך דבר שאת חושבת שהוא רע ואת לא מצליחה להיפטר ממנו תבדקי מה הטוב הנסתר שיוצא לך מזה שאת מאמינה ... אדם שיראה את היתרון בחיסרון. עוד פעם בן אדם יש לו חיסרון ואומרים לו אבל תראה מה קיבלת
בתמורה. ש: שהיתרונות יעברו לו זה הפחד שלו, זה כמו שבן אדם בעל פחד לדוגמה והוא רוצה לבטל אותו, טוב יאללה בוא נבטל את הכל. אליעד: לא הוא לא רוצה לבטל את ... הוא אומר אין בעיה אני מוכן לשלם בן אדם אומר למה אני משלם ככה וככה? בא תראה מה אתה מקבל
בתמורה זה מה שאני מקבל
בתמורה? אוקי זה שווה לי, למה חברת זה וזה לוקחת לי מאה שקל כל חודש? אתה יודע
בתמורה למאה שקל אתה יכול לדבר כמה שאתה רוצה עם אנשים, לא שווה לך בשביל מאה שקל לדבר עם אנשים? שווה אוקי אז הכל בסדר. איפה באיזה שלב התשובה הזאת של תראה ... אדם יגיד נכון שאני מבין שתמורת הרע זה יוצא לי טוב אז לכאורה פתרת את הבעיה כי קיבלת טוב
בתמורה לרע אבל אתה אומר אבל לא אני לא רוצה טוב
בתמורה לרע אני רוצה את הטוב בלי הרע. ש: זה הדיל הראשון בדיל של השכל הרגיל האנושי, כולם יסכימו עם טוב יש רע יש טוב סוחרים בין טוב לרע, עכשיו הבקשה הזאתי ... לו תבדוק מה הטוב שיוצא לך מזה, זה כמו להגיד לו אין טוב בלי רע אדוני אתה יודע למה רע לך?
בתמורה אתה מקבל את הטוב ואז הוא אומר אבל אני לא רוצה את זה, אז מה היתרונות בזה שאתה מאמין שאין טוב בלי רע? תשובה שבזכות זה אתה קיים ואז בעצם כל פעם כשבן ... לו, אז עוד פעם זה עובד ככה אם בן אדם רע לו ממשהו הוא יכול לבדוק מה היתרונות שהוא מקבל
בתמורה ואם בן אדם רע לו מעצם זה שהוא צריך להרגיש רע
בתמורה לטוב שיבדוק מה היתרונות שיוצא לו מזה, מה היתרונות שיוצא לו מזה שהוא צריך לשלם רע
בתמורה לטוב שהוא קיים. למה? כי אם הוא היה בפרספקטיבה שיש טוב בלי רע, טוב בלי רע זאת פרספקטיבה שהיא לא שכלית, פרספקטיבה שהיא לא שכלית אתה גם יכול להיות אני בלי לא אני ואז זה מאבד את כל המשמעות ואז אתה לא קיים.
בתמורה אתה קיים והתשלום על זה שאתה קיים הוא שאתה מבדיל בין טוב לרע ואז ממילא הטוב והרע זה שני הפכים וזה בלי זה לא יכול להיות קיים, זאת
התמורה שאתה מקבל. ואם בן אדם יגיד כן אבל אני רוצה להיות קיים בלי זה אין בעיה תטיל ספק ואז הוא עוד פעם יצא מהשכל הנה אתה קיים גם בלי לדעת שאתה קיים מה ...