אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תלמידים ✔תלמיד ורב - מהו תלמיד אמיתי? ואיך להשיג את דעת רבך? ✔ובו יתבארו סוגים שונים של תלמידים, ומיהו ומהו תלמיד אמיתי? ואיך להיות תלמיד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 תלמיד ורב - מהו תלמיד אמיתי? ואיך להשיג את דעת רבך?
ובו יתבארו סוגים שונים של תלמידים, ומיהו ומהו תלמיד אמיתי? ואיך להיות תלמיד אמיתי? ועל סוגי רבנים ומורים שונים. ועניין אילו ידעתיו הייתיו. ונאיר: כי כל מה שיוסבר להלן, מתייחס גם לגבי השכל של האדם, ביחס לשכל של המציאות. שהאדם הוא התלמיד, והאמת של המציאות, היא המורה דרך וכולי.

כי יש כאלו שנדמה להם, שהם תלמידים של זה שהוא חכם בעיניהם (כי החכם, הוא חכם רק בעיני המתבונן בו), אך הם אינם תלמידיו כלל.

ותלמיד אמיתי, הוא רק זה שאין חילוק בין דעתו של התלמיד לבין דעתו של רבו. כי כל זמן שהתלמיד הוא עדיין תלמיד, הרי שהוא תלמיד של טעות. כי הוא רק טועה לחשוב, שהוא לומד את דעת רבו האמיתית. ואילו היה האדם לומד את דעת רבו באמת, הרי שדעתו הייתה נכללת בדעת רבו, ולא היה שום חילוק בינו לבין דעת רבו. ושלמות התלמיד, היא כאשר אין שום חילוק, בין דעתו לבין דעת רבו.

כי כל זמן שדעת הרב נפרדת מדעת התלמיד, דהיינו, שהתלמיד רואה את דעת הרב, כחיצונית וכנפרדת מדעתו האישית שלו, הרי שזהו תלמיד של טעות. כי הוא עוד לא מבין את האמת, ועוד לא רואה את ההתגלות שלה, מתוכו עצמו.

וכל תלמיד, הוא תלמיד של טעות. משום, שאם הידע הוא חיצוני לאדם, הרי שזה רק משום שהאדם רחוק מהאמת. ורק מי שלומד משלמות השכל של עצמו, רק הוא תלמיד של אמת שנכלל ברבו. ונדגיש, כי התלמיד של אמת, הוא לומד משלמות השכל של עצמו. ולמרות שיש כאן דבר והיפוכו, כי כיצד ילמד התלמיד, אם שכלו הוא כבר מושלם, אעפ"כ, רק מי שלומד משלמות השכל של עצמו, רק הוא תלמיד של אמת.

כי כל זמן שהשכל של האדם הוא לא שלם, הרי שהשכל השלם, הוא נפרד מהפנימיות של האדם, והאדם עדיין לא נקרא תלמיד אמיתי של אמת. ולכן, כל תלמיד, הוא תלמיד של טעות. משום שאם האדם עדיין יכול ללמוד משהו, הרי שזה אומר שדעתו עוד לא התאחדה עם השכל של המציאות. והרי שהוא תלמיד של טעות, כי הוא עדיין לא באמת מחובר לרבו, שהוא הידיעה השלמה.

ותלמיד של אמת, הוא מי שזכה לשלמות השכל שהכל אחד. שידיעת האחדות, אין ידיעה שגדולה ממנה, משום שאין בה שום הגדרה ושום הפרדה כלל. ותלמיד כזה, הוא עדיין יכול ללמוד טוב יותר, אחדות גדולה עוד יותר, בבחינת אין סוף אין סופי, שהוא גם נפרד וגם אחד במהותו, בחינת ריבוי האלוהים וריבוי המקיפים שמעל האין סוף.

וכל זמן שהאדם עדיין לומד את השכל של האחדות, ושהשכל של האחדות נפרד ממנו, הרי שהוא עדיין תלמיד של טעות. משום שדעתו, עדיין נפרדת מדעת רבו.

וגם בתוך תלמידי הטעות, יש מדרגות שונות. ותלמיד של אמת, בתוך תלמידי הטעות, הוא רק מי שמבין, שהשכל של רבו הוא השכל היחיד החכם + הטוב בעולם. כי כל זמן שנדמה לאדם, שיש עוד שכל מלבד השכל של רבו, שגם הוא שכל של אמת אפילו בטיפה אחת, הרי שהאדם הוא עדיין לא תלמיד של אמת, אפילו לא בתוך בחינת תלמידי הטעות.

כי החכם האמיתי (שהוא בחינה אחת עם השכל האמיתי), הוא מלמד את האדם, שכל שהוא נפרד מכל השכל שיש בעולם. ושהוא לא דומה לשום שכל שיש בעולם, בשום צורה שהיא. כי כל השכל שיש בעולם, הוא שכל של נפרדות. שכל אחד מהשכלים שבעולם, מפריד את עצמו ומגדיר ומבדיל את עצמו, משאר השכלים ששונים ממנו ומנוגדים והפוכים לו.

אבל החכם האמיתי, הוא מלמד את האדם שכל אחר לגמרי. שכל שנמצא מחוץ לכל השכלים שבעולם, שכל שמכיל בתוכו בשלמות מוחלטת, את עצמו וגם את הניגודיות של עצמו, כישות אחת ממש.

וכל זמן שנדמה לאדם, שיש עוד שכל בעולם, שיכול להועיל לו בצורה כלשהי, מלבד השכל של האחדות, הרי שהאדם הזה, הוא תלמיד של טעות. כי הוא לא מבין את דעת רבו, אפילו לא ברמת האמונה והדמיון בלבד.

כי תלמיד של אמת, הוא רק זה שמשיג בשכלו את שכל האחדות, שאז דעת התלמיד, מתאחדת עם דעת הרב. אבל עד שדעת התלמיד ודעת הרב מתאחדות, עד אז, התלמיד משיג בכח המדמה שלו ובדמיון ובאמונה שלו, את דעתו של רבו. שבעיניו של התלמיד, היא עדיין נפרדת מהשכל שלו, של התלמיד.

ורק כאשר התלמיד מכוון את כל עומק מחשבתו ורצונו, להבין את דעת רבו, שנפרדת מכל שאר השכלים שבעולם, רק אז האדם הוא בבחינת תלמיד אמיתי, בתוך כל תלמידי הטעות. אבל כל זמן שהאדם חושב, שהשכל של רבו הוא חכם, אבל יש עוד סוגי שכל חכמים בעולם, הרי שהאדם הוא תלמיד של טעות. משום שהוא לא מבין ולא באמת לומד את דעת רבו.

כי האדם, לא לומד את דעת רבו מנקודת המבט של רבו, אלא את דעת רבו, מנקודת המבט האישית שלו (של התלמיד). והשגת הרב, את דעת עצמו, רחוקה כרחוק מזרח ממערב, מהשגת התלמיד את דעת רבו. והתלמיד לומד את דעת רבו, כפי מה שהוא משיג אותה. למרות שהיא בכלל רחוקה, ממה שדעת רבו באמת.

ואיך יזכה האדם להיות תלמיד של אמת, שדעתו נכללת בדעת רבו באמת, והתלמיד והרב הופכים להיות ישות אחת ממש? תשובה: על ידי זה שהאדם יכפור ולא יאמין לרבו, אפילו לא כחוט השערה.

כי כל זמן שיש לתלמיד אמונה ברבו או בכל שכל שהוא בעולם, (שכל השכלים שבעולם הם בחינת רבו של האדם. וכל זמן שיש לאדם אמונה בשכל כלשהו), הרי שהאדם נשאר בבחינת עבד. שהוא עבד מתחת לשכל של רבו. והוא יישאר שם בבחינת תלמיד, שמקבל את החיות שלו, מבחינה שחיצונית לו, שהיא השכל של רבו.

והתכלית היא, שהאדם עצמו יתאחד עם רבו. כי הטועים אומרים, ש"אין לאדם להשתדל להיעשות זה הצדיק", אלא על האדם לקבל את חיותו, מהצדיק שנפרד ממנו. והטועים הגדולים עוד יותר, מאמינים לאותם הטועים שאומרים, שאל לו לאדם להיות זה הצדיק ממש.

והוא עניין הצמצום. שהטועים אומרים "במופלא ממך אל תדרוש ובמכוסה ממך אל תחקור" ו"במה שהורשית התבונן, אין לך עסק בנסתרות". כי הטועים האלו חושבים, שאילו ידעתיו הייתיו. ומאחר שהבורא הגביל את שכל האדם, הרי שאל לו לתלמיד להיות כמו רבו, ואל לו לתלמיד לנסות לחקור את מהות ועצמיות הבורא. ועל האדם להישאר, עבד עבדים לנצח נצחים.

ולמה עבד "עבדים" ולא עבד של מלך מלכי המלכים? משום שכל זמן שאין לאדם השגה במהותו ועצמיותו של הבורא, הרי שהוא תופש את הבורא, בתפישה שגויה ומצומצמת, והוא הופך את מלך מלכי המלכים, לעבד עבדים. והוא האדם עצמו, עובד את העבד של העבדים, שהוא האלוהים בתפישה השגויה שלו.

וכל אדם שמפחד לחקור, מה יש לפני ואחרי ומעל ומתחת לשכל של עצמו, דהיינו, כל אדם שמגביל את ההתבוננות שלו הפנימית בצורה כלשהי, הוא עבד עבדים, שעובד את העבד עצמו. כי תפישת מציאות שגויה, היא עבד. והאדם עובד, את תפישת המציאות השגויה.

והטועים שוכחים, שמהות ועצמיות הבורא, למרות שהיא נשמעת כאיזה דבר רחוק מהאדם, הרי שהיא לא יותר, מאשר המהות והעצמיות של האדם עצמו. ואם האדם לא יבין את מהותו העצמית בשלמות, שהיא בעצם מהות הכל, שהיא בעצם מהותו של הבורא, כיצד יבין האדם את עצמו?!

והתכלית, היא בהחלט שהאדם כן יהפוך להיות רבו. ואילו ידעתיו הייתיו - על דרך החיוב. כי הטועה חושב, שלא הייתיו, ולכן לא ידעתיו. אבל החכם יודע, שכבר...
ריבוי אלוהות המציאות היא לברר הגוף במכוסה ממך אל תחקור עומק ישות אחת המציאות כולה הישגים להשיג לימוד איך להשיג אמת דעת הישגים להשיג תלמיד תלמיד אמיתי תלמידים
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
... מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני מהן הקושיות והבעיות עם מורה רוחני ומהן השמועות עליהם? תוך כדי תיאור שיטתו של אליעד ... ותהיות בנוגע למורים רוחניים ולתלמידיהם. ישנן קושיות שמועלות בנוגע לאמונות או ציפיות כלפי מורים רוחניים, ולמה שמוביל אנשים להאמין בהם. כשאליעד מדבר על אנשים ... או סתם ממהרים לשפוט. מהו המודל של תלמידים רוחניים? נושא התלמידים עולה שוב ושוב בהרצאה. אליעד מדגיש את הקושי שהוא מוצא בשאלות שנוגעות למורים רוחניים ולתלמידיהם . הוא מסביר שלעיתים המילה תלמידים לא תואמת את מה שהוא רוצה להעביר, כי כשיש לך תלמידים , זה מגביל אותך כיוון שכל אחד מהם עלול לפרש את הדברים בדרך שונה וליצור בלבול. הוא לא מעוניין להיות מחויב למערכת שכזו, כי לעיתים יש תלמידים שלא מבינים את השיטה או לא באמת מוכנים להבין אותה. מה השיטה של אליעד כהן לתלמידים ולחיים? לפי אליעד, שיטה רוחנית אמיתית לא תדרוש מהתלמידים קרדיט על מה שהם עושים, אלא תדרוש מהם לבדוק את מה שהם מבינים ולשאול שאלות כאשר הם לא בטוחים במשהו. אם אדם בודק את ... הרוחני של אליעד כהן? איך בודקים תלמידים רוחניים? מהי השיטה של אליעד כהן? מהו קריטריון אמיתי למורה רוחני? איך אליעד כהן מתמודד עם שמועות על עצמו? ...
הדרכת מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים
הדרכת מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים
... מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים איך להתמודד עם פחד וחרדה בשיעור ראשון כשלמדתי מורים חדשים? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בסיפור אישי שקשור לשיעור הראשון של מורה שניצבה מול תלמידים ולא ידעה כיצד לנהל את הכיתה. במהלך השיעור התלמידים השתוללו, קפצו על השולחנות והיה כאוס מוחלט. המורה הרגישה תחושת כישלון ורצתה לברוח. השיחה נעה סביב הפחדים שמלוים את המורה במהלך השיעור הראשון, כמו תחושת חרדה מכישלון, פחד לא להצליח והדאגה שמא התלמידים לא יקשיבו. אליעד עוזר למורה להבין את מהלך השיעור תוך כדי חקירה של העובדות. הוא ממליץ לה לשאול את עצמה מה האמת? - האם מדובר במצב אמיתי של כישלון, או שמא זו תחושת חרדה ... עם פחד וחרדה בתור מורה? איך להוריד את רמת הלחץ בשיעור הראשון? איך לעמוד מול כיתה עם התלמידים? מהי הדרך להתמודד עם בלגן בכיתה? ...
ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, העצות של אליעד כהן, האם אתה תלמיד של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, חסידי ברסלב, רבי נחמן מברסלב, תלמידים של רבי נחמן מברסלב
ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, העצות של אליעד כהן, האם אתה תלמיד של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, חסידי ברסלב, רבי נחמן מברסלב, תלמידים של רבי נחמן מברסלב
... מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, העצות של אליעד כהן, האם אתה תלמיד של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, חסידי ברסלב, רבי נחמן מברסלב, תלמידים של רבי נחמן מברסלב מה מוכיח שאתה באמת תלמיד של רבי נחמן? אליעד כהן מסביר את הרעיון המרכזי שלפיו רבים מחשיבים את עצמם לתלמידים של רבי נחמן מברסלב וטוענים שהם מיישמים את העצות שלו. לדבריו, ישנה דרך פשוטה לבדוק האם הם באמת ... גמור כמוהו. מכאן, שאליעד כהן מציע לבדוק האם האדם שטוען שהוא תלמיד של רבי נחמן הגיע למדרגת צדיק גמור. הוא מציין כי רבי נחמן עצמו אמר שהצדיק הבא שיהיה ברמתו הוא למעשה ... לעשות זאת, כנראה שהבנתו לא מלאה. האם מישהו שלומד הרבה שנים הופך לתלמיד אמיתי? אליעד כהן מסביר גם לגבי הטעות הנפוצה של אנשים הטוענים שהם תלמידים שלו או של כל מורה אחר, רק בגלל שהם לומדים הרבה זמן. לדבריו, הזמן שלומדים אינו הופך אדם לתלמיד. למשל, אדם יכול להחזיק אנציקלופדיה במשך שנים רבות אך לא להבין ממנה דבר, וכך הוא לא יכול להיחשב תלמיד אמיתי של האנציקלופדיה. לכן הוא מדגיש שהמהות היא לא כמות הזמן שמשקיעים בלמידה אלא מידת ההבנה ... האמיתי של התוכן הנלמד. הוא מציג דוגמה נוספת של אדם שטוען שהוא תלמיד של אליעד כהן, משום שהוא קרא את ספריו וצפה בהרצאותיו מאות פעמים. אליעד כהן מדגיש שזה עדיין לא מוכיח כלום, כי תלמיד אמיתי הוא מי שבאמת חוקר ומיישם את העצות באופן עמוק ומוחלט. אדם אחר יכול להיות תלמיד אמיתי של אליעד כהן, אפילו אם מעולם לא פגש אותו או לא קרא את הספרים שלו, פשוט משום שהוא באמת מיישם את הגישה ואת העקרונות הללו בפועל. האם להיות תלמיד זו פונקציה של זמן? אליעד כהן מסביר שהיותו של אדם תלמיד אמיתי אינה קשורה כלל לפונקציה של זמן או להיכרות אישית עם המורה. לדבריו, אדם יכול ליישם עצה אחת בצורה מושלמת, ללא קשר למשך הזמן שהשקיע בכך, ולהיות תלמיד אמיתי. בעוד שאדם אחר יכול לבלות שנים רבות בלמידה אך לא ליישם אף עצה אחת במלואה. הוא מדגיש ... בסביבה של התוכן או המורה. הוא מסכם את הנקודה בכך שאדם יכול להיות תלמיד שלו או של כל מורה אחר, מבלי בכלל לפגוש אותו פיזית, כל עוד הוא מבין ומיישם את העצות באמת לעומקן. ... שמכיר את החומרים מבחינה תאורטית בלבד, בלי יישום ממשי, אינו נחשב לתלמיד אמיתי גם אם הוא לומד עשרות שנים. לסיום, אליעד מדגיש שהמדד האמיתי להיותו של אדם תלמיד הוא המידה שבה האדם חוקר את עצמו, מבין את הרצונות, התחושות והמחשבות שלו לעומק, מטיל ספק בהם, ומיישם את העקרונות הללו באופן פרקטי וממשי בחיי היומיום שלו. האם אתה באמת תלמיד של אליעד כהן? איך מיישמים את העצות של רבי נחמן? מה זה אומר להיות צדיק גמור? איך יודעים שמבינים רעיון עד הסוף? האם הזמן הופך אדם לתלמיד אמיתי? ...
איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית
איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית
... את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית איך ללמד אחרים יכול לפתח את החשיבה שלך? אחת הדרכים החשובות ביותר לפיתוח החשיבה וההבנה, לפי אליעד כהן, היא ללמד אחרים את מה שאתה כבר ... מקיפים חדשים. מה החשיבות של מציאת תלמידים מתאימים ללימוד? אליעד מדגיש כי חשוב מאוד למצוא תלמידים מתאימים והגונים, אותם הוא מכנה תלמידים הגונים. מה משמעות המושג תלמידים הגונים? הוא מסביר שהכוונה היא לתלמידים חכמים, ביקורתיים, שיש להם יכולת להתקיל אותך בשאלות קשות ובאתגרים שכליים משמעותיים. לפי אליעד, תלמידים מסוג זה הם הנכס האמיתי של המורה, כיוון שהם אלה שמאלצים אותו לחשוב לעומק, להבין טוב יותר את החומר, וכך לשפר את החשיבה שלו. לתלמידים כאלה הוא מתייחס באהדה רבה, ומציין שחשוב מאוד לרדוף ולחפש אותם באופן פעיל, ולא להסתפק בתלמידים שמסכימים ומנידים בראשם בהבנה ללא התמודדות אמיתית עם התוכן. האם ללמד הוא הדרך הטובה ביותר לבדוק הבנה עצמית? דרך נוספת שדרכה אליעד כהן מסביר את ... משום שהוא מציב אותו במבחן של ממש מול התלמידים שלו. מה המשמעות של הפצה רוחנית באמצעות לימוד לאחרים? אליעד מתייחס גם להיבט הרוחני של לימוד לאחרים, ומצטט בהקשר זה את רבי נחמן מברסלב שאמר כי מי ... את הדעת שלו באמת חייב לרדוף אחרי תלמידים מתאימים. כלומר, הפעולה של ללמד אחרים אינה רק פעולה אינטלקטואלית, אלא גם פעולה רוחנית עמוקה. כאשר אדם מלמד, הוא למעשה מפיץ ידע, חכמה ואור רוחני. ... בזכות שאלות חדשות והיבטים נוספים שהתלמידים מגלים לפניו. בכך מתקיים מעגל שלם של העברת ידע, קבלת ידע נוסף והרחבת ההבנה והחשיבה. איך ללמד על מנת ללמוד? מהי הפצה רוחנית? איך לפתח את ההבנה שלי? מה זה תלמידים הגונים? למה ללמד אחרים עוזר להבין טוב יותר? ...
מורים רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים
מורים רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים
... רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים איך לבחור מורה רוחני וממי באמת כדאי ללמוד? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד לבחור מורה רוחני, איך לזהות מורה אמיתי מול מורה ... הוא עלול להתמקד בדברים שהוא כבר יודע, וכך להימנע מהתמודדות עם מה שחסר לו. דוגמה נוספת לכך היא מורה לאנגלית שיודע רק חמש מאות מילים באנגלית ומלמד תלמידים שלא יודעים כלל את השפה. הוא עלול להרגיש בנוח ללמד את מה שהוא כבר יודע במקום להעמיק את הידע שלו. עם זאת, אליעד מבהיר גם שיש יתרון בלימוד אפילו חלקי, כי התלמידים עשויים לשאול שאלות שיעוררו אצל המורה מודעות למה שהוא עדיין לא יודע, וכך יעזרו לו להתקדם ולהשלים את הידע החסר שלו. מדוע אנשים לומדים ממורים רוחניים חלקיים או שקריים? אליעד כהן משתמש ברעיון של רבי נחמן, שמסביר שלעיתים אדם מתפרסם או מקבל תלמידים לפני הזמן, מה שמונע ממנו להגיע לאמת המוחלטת. לדוגמה, כמו תינוק שנולד בטרם עת ואינו שורד, כך גם אדם שהופך מורה לפני שהוא בשל עלול להפסיק לחפש אחר האמת כי הוא כבר קיבל כבוד והערכה. מצד שני, תלמידים רבים הולכים אחרי אדם כזה כי אינם יודעים לזהות שהוא חלקי, וחושבים שהוא יודע הכל. התלמידים במקרה כזה עשויים להרגיש מסופקים מהתשובות החלקיות שהם מקבלים, ולא יחפשו עוד. איך התלמידים יכולים לזהות מורה אמיתי מול מתחזה? אליעד מדגיש שתלמיד חכם צריך לבדוק לעומק את דברי המורה ולא לקבל דברים רק כי הם נאמרים על ידי מישהו שנחשב לסמכות. לדוגמה, אם מורה מסביר מושג רוחני בצורה לא מלאה, תלמיד אמיתי לא יסתפק בהסבר אלא ימשיך לשאול ולחקור, כך שיבין מה חסר. ככל שהתלמיד חכם יותר, כך הוא יבדוק את המורה יותר לעומק ולא יאמין לדברים בלי לבדוק אותם בעצמו. מה היתרונות והחסרונות בלימוד ממורה שלא יודע הכל? ישנם כמה יתרונות וחסרונות משמעותיים בתהליך לימוד רוחני ממורה חלקי. אחד היתרונות שאליעד מציג הוא שהלימוד אצל מורה לא מושלם עשוי לעזור לתלמיד לפתח הבנה עמוקה יותר של האמת כשהוא מגיע למורה טוב יותר מאוחר יותר, כי הוא יוכל להשוות בין האמת לבין מה שלמד בעבר שהיה חלקי או שגוי. מצד שני, החיסרון הוא שהתלמיד עלול לקבל את החלקיות כאמת, ולהסתפק ברמה נמוכה של הבנה. לכן, אליעד מבהיר שעדיף תמיד מורה שיודע גם את מה שנכון וגם את מה שלא נכון, כדי שהתלמיד לא יצטרך ללמוד קודם משהו שגוי ואז לתקן אותו בהמשך. האם ללמד אחרים מקדם את הלומד? אליעד מסביר שלימוד אחרים יכול לעזור ללומד לחדד את ... אם אדם חושב שהוא כבר יודע נושא מסוים והוא מתחיל ללמד אחרים, הוא יכול לגלות מהר מאוד היכן נמצאים הפערים בידע שלו. מצד שני, אליעד מזהיר שלפעמים, כאשר התלמידים מחמיאים ומוחאים כפיים, האדם עלול להפסיק לחפש ולהאמין שהוא כבר הגיע להבנה מלאה. זהו סיכון שיש להיות מודעים אליו. מתי כדאי לאדם ... מלהיות מורה רוחני? אליעד מציע שאדם צריך להיות זהיר כאשר הוא מחליט להפוך למורה. אם האדם יודע שהוא לא מבין הכל, הוא צריך להיות מוכן להודות בכך מול התלמידים. אם הוא אינו מסוגל לכך, עדיף שלא ילמד כלל, כי ההערכה החיצונית עלולה למנוע ממנו להמשיך ולהעמיק את הבנתו. דוגמה לכך היא אדם שמתוך חיפוש כבוד והערכה מלמד למרות שהוא יודע שאינו מבין את הנושא לעומקו. מקרה כזה הוא בעייתי גם לתלמיד וגם למורה עצמו. מהי הדרך הנכונה להתקדם רוחנית? אליעד מדגיש שכדי להתקדם רוחנית באמת, האדם צריך להיות מוכן תמיד ללמוד עוד ולא לחשוב ... להודות במה שאתה עדיין לא יודע. איך לזהות מורה רוחני אמיתי? מהו חיפוש רוחני אמיתי? למי מתאים להיות מורה רוחני? האם כדאי ללמוד ממורה שלא יודע הכל? איך תלמידים יכולים לעזור למורה להתקדם? מורים רוחניים מפורסמים של שקר ...
איך להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן ח"א נג
איך להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן ח"א נג
... להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן חא נג איך להיות יותר חכם? איך לקבל את השכל של אלוהים ולחשוב כמו אלוהים? בהרצאה זו, ... המקבל את השכל האלוהי. כלים נעים: יש להקפיד על תהליך לימוד רוחני שבו לא רק מקבלים את הידע, אלא גם מעבירים אותו הלאה. כלים נעים הם תלמידים שיכולים לקבל את הידע ולהפיץ אותו. תלמידים טובים: תלמידים הם אלו שמסייעים למורה להתפתח, הם המראה שבאמצעותם ניתן להרגיש את הפערים וללמוד מחדש את מה שלא ברור. מהו הקשר בין השגת חכמה ובין לימוד של ... ללמוד ולהשפיע בצורה חופשית ולא לחשוש מהמקום שהוא נמצא בו. חכמה רוחנית לימוד רוחני שכל אלוהים חמשת העקרונות של רבי נחמן יראת שמים תלמידים טובים ...
איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה
איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה
... לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ... חדשה ועמוקה יותר, ובכך מפתח את השכל והחשיבה שלו באופן משמעותי. איך תלמידים ואחרים מסייעים לפיתוח החשיבה האישית? אליעד מדגיש שהתלמידים או האנשים שאתה מלמד אותם לא נמצאים רק כדי לקבל ממך ידע, אלא בעיקר כדי לסייע לך לפתח את החשיבה שלך עצמך. הוא מציין שבזכות שאלות של תלמידים או אנשים שלא מבינים את הרעיונות שלך, אתה מחויב להעמיק יותר, להבין את הדברים טוב יותר, ולגלות בעצמך הבנות חדשות שלא היית מגיע אליהן לבד. במובן הזה, תלמידים הם למעשה הכלי העיקרי של המורה לפתח את ההבנה האישית שלו. כיצד להוציא ידע ישן ...
הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
... מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים ... חוסר הקשבה? אליעד מציין שאין פתרון מושלם וחד - משמעי שיספק תמיד את כל התלמידים. כל כיתה וכל ילד דורשים גישה שונה. לכן הוא מציע שילוב של מספר ... בכיתה. איך לייצר קשב והתעניינות בכיתה? התמודדות עם רעש והפרעות של תלמידים שיטות חינוך מבוססות הקשבה וכבוד השימוש בסנקציות מול גישה חיובית איך לגרום לתלמידים להקשיב בשיעור? טיפים למורה חדש לניהול כיתה כיצד לשלב עניין ... יש כמה עקרונות שימושיים: למצוא דרכים להפוך את הנושא למעניין עבור התלמידים, על ידי קישורו למה שהם מרגישים שייתן להם ערך או כבוד. לבחון אם ... עם השלכות. איך לייצר קשב והתעניינות בכיתה התמודדות עם רעש והפרעות של תלמידים שיטות חינוך מבוססות הקשבה וכבוד השימוש בסנקציות מול גישה חיובית ...
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
... מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים מהי הדרך הטובה ... ההסבר הנכון תלוי בהבנה מעמיקה של החומר, ולכן חשוב לדעת גם מהו הידע הבסיסי ביותר שיש להסביר לתלמיד לפני המעבר לרמות מורכבות יותר. מה ההיגיון מאחורי פתרון בעיות מתמטיות? בהמשך, אליעד מדבר על התהליך שבו תלמידים פותרים בעיות גיאומטריה, כמו לדוגמה בעיית המשולש. יש להימנע מלהסתפק בתשובה שטחית, ולהסביר את התהליך הצפוי באופן ברור. אחד העקרונות החשובים הוא להשתמש בנוסחאות שכוללות את כל המידע שנמצא בעיה, אך אליעד מדגיש שאין צורך להעמיס על התלמיד עם יותר מדי מידע מיותר. לדוגמה, אם המשולש הוא ישר זווית, יש להבטיח שהתלמיד מבין את הקשר בין סוגי המשולשים השונים. איך להתמודד עם תלמידים שמתקשים בהבנה? כשמורים נתקלים בקושי להעביר את המידע, זה לא תמיד אומר שהתלמיד לא מבין, אלא לפעמים זה מצביע על כך שההסבר לא היה מספיק ברור או לא הותאם לתלמיד. אליעד מדבר על כך שבמקרים כאלה, חשוב לשאול את עצמנו אם באמת הסברנו את הבסיס, ואם לא, יש לחזור ולהסביר אותו עד שהתלמיד יבין את ההיגיון שמאחורי השיעור. מה קורה אם תלמיד לא מבין את החומר? במקרים כאלה, המורה צריך לבדוק אם התלמיד מבין את הנחות היסוד של הבעיה. אליעד מציין שלעיתים החסמים האמיתיים טמונים בהבנה השגויה של היסודות. לדוגמה, בהוראת גיאומטריה יש מורים שמתמקדים בנוסחאות מבלי להבטיח שהתלמידים מבינים את החוקים העומדים מאחוריהם. לעיתים, כדי לעזור לתלמיד, יש לתת דוגמה שתמחיש את הרעיון בצורה מעשית, ולוודא שהתלמיד מבין את כל שלב בפתרון הבעיה. איך נוכל ללמד את התלמידים בצורה יותר טובה? ההוראה לא צריכה להסתפק בהסברת הנושא בלבד. חשוב שגם התלמידים יבינו את הסיבה מאחורי כל פעולה שהם עושים. ברגע שהתלמיד מבין למה הוא עושה משהו, הוא יוכל להתמודד עם בעיות חדשות בקלות רבה יותר. לכן, כשמורים מסבירים על משולש, הם צריכים לוודא שהתלמיד מבין את המהות של הצלעות והזוויות ולא רק את הדרך בה יש לפתור את הבעיה. מה עושים כשהתלמיד לא מבין את החוק הבסיסי? ההסבר האינטואיטיבי בלבד לא תמיד מספיק. על המורה לוודא שהתלמיד מבין את החוק הבסיסי בצורה מאוד ברורה. אליעד מציע להשתמש בהסברים נוספים ובדוגמאות שונות כדי לעזור לתלמיד להפיק את ההבנה העמוקה יותר. המורה צריך לבדוק שהתלמיד מבין את ההיגיון של החוק ולא רק איך להשתמש בו. איך לבנות אסטרטגיות חינוכיות שמתאימות לתלמידים? ההוראה צריכה להתבצע בקפידה, תוך שימת דגש על איך להסביר לכל תלמיד באופן שיתפוס את תשומת ליבו ויאפשר לו להבין את הנושא בצורה הנכונה. אליעד מציע לכל מורה לקחת את הזמן לאבחן את יכולת ההבנה של התלמיד ולבנות את הסברים שיתאימו לרמתו, תוך קפיצה מבעיה לבעיה והבאת דוגמאות תואמות. איך ללמד מתמטיקה? טיפים ללימוד גיאומטריה? איך להסביר חומר לתלמידים? הדרכת מורים במתמטיקה הבנת יסודות מתמטיים ...
היורש של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה
היורש של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה
... כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ... לכך שלפעמים מורים רוחניים יכולים להטעות את תלמידיהם ולטעון שהאמת נמצאת אך ורק אצלם, תוך מניפולציה רגשית או אשליות של שליטה מוחלטת. כיצד נוכל לבדוק את מה ... אליעד כהן, ממי ללמוד? למה לא להאמין באף אחד? תלמידים של רבי נחמן מברסלב, חסידי ברסלב, ספרי ברסלב, להיות מורה רוחני, ללמד תלמידים, מצא את ההבדלים, סוגים של מורים רוחניים, מפגשים של אליעד כהן, מי ירצה למנות יורש? הרצון ביורש, כתות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תלמיד ורב - מהו תלמיד אמיתי? ואיך להשיג את דעת רבך?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תלמידים, איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תלמידים, איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי מומלץ, קואצ'ר לילדים, ייעוץ פילוסופי בתחום תלמידים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8750 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 15:58:01 - wesi1