אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תכלית ✔חוסר התמדה, חוסר מוטיבציה, לא מצליח להתמיד, לעשות הפסקה, חסרונות ויתרונות בכל דבר, דבקות במטרה, להתמיד במטרה, קושי להתמיד, מתקשה להתמיד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:45חוסר התמדה, חוסר מוטיבציה, לא מצליח להתמיד, לעשות הפסקה, חסרונות ויתרונות בכל דבר, דבקות במטרה, להתמיד במטרה, קושי להתמיד, מתקשה להתמיד, מטרות ויעדים, הצבת מטרות
מדוע אנשים מפסיקים פעולות למרות שהן מעניינות אותם?

אליעד כהן מסביר בהרחבה מדוע אנשים מוצאים את עצמם במצבים של חוסר התמדה וחוסר מוטיבציה, אפילו כאשר הם מתעסקים בפעילויות שמעניינות אותם בתחילה. לדבריו, הסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה הפשוטה שבכל פעולה או מטרה בעולם יש שילוב של יתרונות וחסרונות. כאשר אדם מתחיל לעסוק בפעילות חדשה - בין אם מדובר בתחביב, פרויקט או מטרה מסוימת - הוא רואה בעיקר את היתרונות שלה, ולכן הוא מלא מוטיבציה ומעוניין לעסוק בה.

עם הזמן, החסרונות שהיו חבויים בהתחלה הופכים להיות בולטים יותר ומתחילים להציק לאדם. אלו יכולים להיות חסרונות כמו שעמום, עייפות, חוסר עניין, או תחושה שכבר אין מה ללמוד או לחדש. החוויה של החסרונות הללו היא זו שיוצרת את הדחף לעשות הפסקה ולעבור לפעילות אחרת או לתחום חדש. זו הסיבה שאנשים נוטים לעצור פעילויות באמצע, גם אם הן התחילו בהתלהבות רבה.

איך נוצרת התחושה של "מספיק לי" או "נמאס לי"?

כאשר אדם מתחיל להרגיש אי נוחות או חוסר הנאה בפעילות מסוימת, הוא למעשה "מזכיר" לעצמו את החסרונות שבה, מה שגורם לו להרגיש תחושות של עייפות, שעמום או רצון לחדש ולשנות אווירה. אז מופיעה תחושת "מספיק לי" או "נמאס לי", מה שמוביל להחלטה להפסיק את הפעולה או לקחת הפסקה.

עם זאת, לאחר שעושים הפסקה ועוברים לפעילות אחרת, מתעורר געגוע ליתרונות שהיו קיימים בפעולה הראשונה. בדיוק כמו אדם שאכל ארוחה ושבע, ואחרי כמה שעות רעב שוב ומתגעגע לאותו אוכל שהיה לו טעים לפני כן. הגעגוע הזה גורם לאדם לחזור לפעילות המקורית, מה שיוצר מעגל של הפסקות וחזרות בלתי פוסקות.

מה הקשר בין שלמות הפעולה לבין הצורך לעשות הפסקה?

אליעד כהן מדגיש שאילו הייתה קיימת פעולה או מטרה מושלמת ללא חסרונות כלל, לא היינו זקוקים כלל להפסקות, מכיוון שלא היינו חווים תחושת מיצוי. אולם מאחר שכל פעולה שאנו עושים מכילה גם חסרונות מסוימים, תמיד תעלה התחושה שהפעולה כבר לא מספקת אותנו, מה שיוצר את הצורך בהפסקה.

הוא מציג דוגמה מתוך חייו, שבה הוא עצמו חיפש משהו שלא יימאס עליו לעולם - מטרה שהיא מושלמת לחלוטין. אולם הוא מדגיש כי מטרה כזו לא קיימת במציאות היומיומית, ולכן כל אדם תמיד ימצא את עצמו במצב של רצון לעשות הפסקות ולחזור לפעילות מאוחר יותר.

האם לחזור לאותה פעולה שוב זו התנהגות הגיונית או "שיגעון"?

אליעד נשאל כיצד הגיוני שאדם חוזר שוב ושוב לאותה פעולה שכבר ראה את החסרונות שלה. לדבריו, הדבר דומה לשאלה מדוע אנשים נאבקים לחיות למרות שהם יודעים שבסוף כולם מתים. האדם חוזר לפעולה מכיוון שבאותו הרגע הוא מתגעגע ליתרונות של אותה הפעולה, ושוכח או מדחיק את החסרונות שהפריעו לו קודם. הוא רוצה להרגיש טוב ברגע הנוכחי, ולכן הוא חוזר לפעילות למרות שהוא מודע לכך שבהמשך הוא שוב ימצא את עצמו עייף ממנה.

הדוגמה הבולטת שאליעד נותן היא דוגמת האכילה: אדם שאוכל ושבע לא רוצה לאכול יותר באותו רגע, אך לאחר מספר שעות הוא שוב רעב וחוזר לאותה ארוחה. זה ההסבר מדוע אנשים חוזרים לפעילות שכבר מאסו בה - הם פשוט רעבים מחדש ליתרונות.

כיצד קריאת הספר "להיות אלוהים" ממחישה את מעגל חוסר ההתמדה?

אליעד מביא כדוגמה אדם שקורא את הספר "להיות אלוהים" ונהנה מאוד מהקריאה, אך באמצע הקריאה הוא מרגיש עייפות או ירידה בעניין ומחליט לעשות הפסקה. כעבור זמן מה הוא שוב מתגעגע לקריאה וחוזר אליה. אם הספר היה מושלם לחלוטין, האדם לא היה זקוק להפסקה. העובדה שיש חיסרון כלשהו בפעולה זו או בכל פעולה אחרת, היא הסיבה לכך שאנו עושים הפסקות וחוזרים לפעילות לאחר מכן בהתלהבות מחודשת.

מה אפשר ללמוד על הצבת מטרות והיכולת להתמיד?

ההבנה החשובה ביותר שאליעד מעביר היא שהצבת מטרות ויעדים חייבת לקחת בחשבון את העובדה שבכל פעולה יש חסרונות ויתרונות. חוסר ההתמדה לא בהכרח מעיד על כישלון, אלא הוא ביטוי לתהליך טבעי שבו האדם מתמודד עם חסרונות שמתגלים עם הזמן. אליעד מדגיש שהמטרה של האדם בחיים היא להרגיש טוב ולהימנע מרע, ולכן ברגע שהרע (החיסרון) מתגבר, הוא מפסיק וחוזר כאשר הזיכרון של החסרונות דועך.

איך ליישם את ההבנות האלו ביום - יום?

אליעד מציע כמה דרכים להתמודד עם חוסר ההתמדה ביומיום:
  • לקבל את העובדה שאם משהו נמאס, זה טבעי ואולי בעתיד נחזור אליו בגישה חדשה.
  • להבין שחוסר התמדה אינו כישלון, אלא תגובה טבעית להתמודדות עם חסרונות.
  • לחפש דרכים להפוך את הפעילות למאתגרת או לחדשה יותר כדי להאריך את תקופת ההנאה ממנה.
  • להיות מודעים לכך שאין דבר מושלם, ולכן לצפות מראש שהפעילות תכיל חסרונות ולא להתאכזב כאשר הם מתגלים.
אליעד כהן מסיים את הסבריו באמירה פשוטה וברורה: החיים בנויים באופן טבעי ממעגלים של התלהבות, מיצוי, הפסקות וחזרות לפעילות - וזה טבעי לגמרי.
מדוע אנשים מפסיקים פעולה באמצע למרות שהיא מעניינת אותם?

הסיבה העיקרית לכך שאנשים חווים חוסר התמדה וחוסר מוטיבציה היא שאין שום דבר בעולם שהוא מושלם לגמרי. בכל פעולה יש יתרונות וחסרונות. כאשר מתחילים לבצע משהו - כמו תחביב, פרויקט או מטרה מסוימת - רואים יותר את היתרונות שבו. אבל אחרי זמן מה, החסרונות מתחילים להופיע ולהציק, ואז מתעורר הרצון לעשות הפסקה ולעבור למשהו אחר.

איך חוסר ההנאה הרגעי מוביל להחלטה לעשות הפסקה?

ברגע שעולה תחושה של קושי להתמיד בפעולה, האדם "מזכיר" לעצמו את החסרונות שבאותה פעולה. זה יכול להיות שעמום, עייפות, תחושה שכבר לא נשאר מה ללמוד או פשוט תשוקה לחדש ולשנות אווירה. במצב כזה נוצרת תחושת "מספיק לי" או "נמאס לי". אז עושים הפסקה, מנסים משהו שונה, וכך נמנעים מהחסרונות של הפעולה הראשונה.

למה בכל זאת חוזרים שוב לאותה פעולה שהתעייפנו ממנה?

לאחר שעשו הפסקה, מתעורר געגוע ליתרונות שהיו בפעולה המקורית. באופן דומה לאדם שכבר שבע מארוחה מסוימת ולא מעוניין עוד לאכול ממנה, אך כעבור מספר שעות רעב מחדש, חוזר לאותה ארוחה ונהנה ממנה שוב. כשמתגעגעים ליתרונות, מתקבלת החלטה לחזור אליה. זהו אחד ההסברים הנפוצים לתופעה שבה אדם לא מצליח להתמיד בדבר אחד לאורך זמן, אך גם מוצא את עצמו מתקשה להתמיד ולהישאר לגמרי בלי אותו דבר.

כיצד קשור המושג "שלמות" לצורך לעשות הפסקה?

אליעד מסביר שאין בעולם מטרה אחת מושלמת שבאמת תענה על כל הצרכים של האדם ללא שום חיסרון. מכיוון שבכל דבר יש חסרונות ויתרונות, כל מטרה עלולה להימאס מתישהו, אף אם בהתחלה היה בה עניין רב. רק אם היה משהו שהוא באמת מושלם לגמרי, לא היינו זקוקים להפסקות, כי לא היינו נתקלים בחסרונות כלל.

האם ייתכן שמדובר בשיגעון לחזור לאותו דבר שכבר מאסנו בו?

עלתה שאלה: "איך יכול להיות שאני חוזר לאותה פעולה למרות שראיתי בה חסרונות?" התשובה אומרת שבכל פעם שנוצר חיסרון, האדם בורח או מפסיק. אבל כשהזמן עובר, הגעגוע ליתרונות גובר, והחיסרון נשכח. כך נוצרת תנועה מחזורית של חיפוש יתרונות וחוסר מוטיבציה ברגע שנחשפים לחסרונות. אליעד גם מדמה זאת לשאלת "למה אנחנו מתאמצים לחיות אם בסוף מתים?", ואומר שהאדם בוחר לחיות עכשיו כי הוא רוצה להרגיש טוב כרגע, גם אם ידוע שבסוף יש מוות.

איך דוגמאות הרעב והשובע מסבירות חוסר התמדה?

דוגמה מרכזית היא אדם האוכל עד שהוא שבע. ברגע השובע, אין שום רצון להמשיך לאכול, בדיוק כמו אדם שעושה פעולה מסוימת ומרגיש שמיצה אותה. אולם כעבור זמן מה, הרעב חוזר ואותו אוכל שהמאיס את עצמו קודם נהיה שוב מושך. כך בדיוק פועלת המוטיבציה האנושית: כשחווים "שובע" מפעילות מסוימת, מופיע קושי להתמיד וללא הפסקה מתחילים לסבול מהחסרונות. לאחר ההפסקה, היתרונות הופכים שוב לבולטים, וחוזרים לפעילות כאילו היא חדשה.

כיצד מתקשרת דוגמת הספר "להיות אלוהים" לחוסר התמדה?

הועלתה דוגמה של קריאת ספר. נניח שמישהו קורא את הספר "להיות אלוהים" ומרגיש שהוא נהנה ממנו ולומד ממנו המון. באמצע הקריאה הוא מתחיל להרגיש עייפות או ירידה בעניין ומחליט לעצור ולעשות הפסקה. אחר כך, כעבור זמן מה, הוא מתגעגע שוב לקריאה, נזכר בעניין שהיה לו, וחוזר לקרוא. אם הספר או כל פעילות אחרת היו מושלמים לגמרי, האדם לא היה זקוק להפסקה מלכתחילה. אך משום שיש תמיד קצת חיסרון, האדם מפסיק, ורק כשלא נחשף לאותו חיסרון במשך זמן מסוים - חוזר לפעילות בהתלהבות מחודשת.

מה אפשר ללמוד על הצבת מטרות ויעדים מול הדחף לעשות הפסקה?

חוסר התמדה, דבקות במטרה או מתקשה להתמיד - כל אלה משקפים את האופן שבו בני האדם מנסים להציב מטרות ויעדים במטרה להרגיש טוב. הם מנסים לראות את היתרונות, מגבירים מוטיבציה, אך כעבור זמן מסוים נתקלים בחסרונות ועושים הפסקה. זה טבעי לגמרי, מכיוון שחוויית החיים עצמה בנויה מרצון להרגיש טוב והימנעות מהרע. כאשר הרע או החיסרון מתגברים, האדם בורח. אבל כשלאט לאט שוכחים את החסרונות, מתעורר הרצון לחזור שוב אל מה שהיה פעם מלהיב ומהנה.

איך אפשר ליישם את ההבנה הזו ביום - יום?

להבין שלא ניתן להיות תמיד במצב של עשייה רציפה ללא הפסקות, כי בכל דבר יש חסרונות ויתרונות. ברגע שמבינים את המחזוריות הזו, ניתן:
  • להשלים עם העובדה שאם משהו נמאס, ייתכן שבעתיד נחזור אליו בגישה חדשה.
  • להבין שחוסר התמדה לא בהכרח מעיד על כישלון, אלא על כך שהתעורר חיסרון והיה צורך לרענן.
  • לחפש דרכים להפוך את הפעילות למאתגרת או לחדש בה, כך שלא נרגיש שהיא נמאסת מהר.
  • להיות מודעים לכך שדבקות במטרה דורשת גם הבנה של היתרונות והחסרונות בכל דבר, ולא לצפות שמשהו יהיה מושלם.
מה אתה שואל?

ש: אם נגיד אני עושה משהו שהוא די מעניין אותי ופתאום אני מפסיק עם זה, לעשות הפסקה וללכת לאנשהו ולא לחזור וכאילו אני אומר לעצמי למה זה מעניין אותי, למה אני צריך ללכת לשם ולפעמים לחזור

אליעד: אוקי הוא אומר שהוא מתחיל במשהו מסוים שעושה לו טוב ואז הוא מרגיש שהוא רוצה לעשות הפסקה, מה הסיבה, מה השכל שבדבר, מה המבנה של ההפסקה, מה זאת הפסקה?

ש: הפסקה זה לעשות משהו אחר פתאום.

אליעד: ולמה אתה עושה הפסקות?

ש: למה אני עושה הפסקות כי.

אליעד: מה המשמעות של הפסקה.

ש: לצאת ממצב מסוים למצב אחר.

אליעד: אוקי ומה גורם לך לצאת ממצב אחד למצב אחר?

ש: כי אני לא רוצה את המצב הזה אבל אני איכשהו כן רוצה את זה, כאילו אני אוהב את המצב הזה אבל עדיין אני רוצה לצאת.

אליעד: למה אתה עושה את הדבר שאתה עושה אותו מלכתחילה?

ש: כי יש בו עניין, מעניין אותי.

אליעד: יפה, אוקי אז מה זה אומר, אז רגע מה אתה רוצה, אתה רוצה את הדבר או אתה רוצה את זה שהוא מעניין אותך?

ש: את זה שהוא מעניין אותי.

אליעד: טוב בוא אני אתן לך את התשובה בפשיטות, התשובה היא פשוטה, מה אתה רוצה? להרגיש טוב, כמה אתה רוצה להרגיש טוב זאת שאלה אחרת, עכשיו בכל זאת מה אתה רוצה? להרגיש טוב. עכשיו תראה אתה עושה פעולה שאתה חושב שיש בה יותר יתרונות מחסרונות אלא מה שום דבר לא מושלם ולכן לפעמים אתה עושה הפסקות, מתי אתה עושה הפסקה? כשהחסרונות של הדבר מתחילים להציק לך ואז אתה עושה הפסקה ואז כאילו אתה מתחיל להרגיש שהדבר הזה חסר לך ואז אתה הולך ועושה אותו עוד פעם, אבל אם הוא באמת היה טוב לא היית צריך לעשות הפסקה.

תחשבו בהיגיון אין שום דבר אחד בעולם שאתה יכול לעשות אותו ליהנות ממנו ולעשות רק אותו, כל דבר טוב בעולם אתה תהיה חייב לעשות ממנו הפסקה מתישהו, כל מטרה שלא תשיג תמיד היא תמאס לך מתישהו, אין משהו בעולם שלא תרצה הפסקה חוץ מדבר אחד שהוא מושלם אבל הוא לא נמצא פה בין המטרות הרגילות. אני נגיד הייתה לי מטרה למצוא משהו שכשאני אמצא אותו הוא לא ימאס לי, אתה מבין אבל בעיקרון כל מטרה שלא תציב זה ימאס לך כי יש בזה גם חסרונות, אין מה לעשות, עכשיו אלא מה שאם יש בזה הרבה יותר חסרונות היית עוזב את זה ולא היית חוזר לזה אבל יש בזה גם יתרונות, זה הגיוני לך? זאת אומרת אם אנחנו נסתכל על השכל שבדבר אתה מתחיל לעשות פעולה כי אתה רואה בה את היתרונות הרבה יותר מהחסרונות אבל בתת מודע החסרונות שלה מציקים לך ואז אתה עושה הפסקה, בפרט כשאתה מתחיל לעשות משהו אתה נהנה ממנו ואז אחר כך כשאתה עושה אותו הוא כבר לא חסר לך ואז אתה כבר לא נהנה ממנו. אתה מפסיק ואתה נהנה מזה שאתה לא נצמד לחסרונות שלו ואז הוא מתחיל להיות חסר לך עוד פעם ואז אתה עושה אותו עוד פעם וכו'. הגיוני, מה הבנת?

ש: אם נגיד אני מתחיל לעשות משהו כי אני רואה את היתרונות שלו ולאט לאט אני מתחיל לראות גם את החסרונות שלו, ואז החסרונות שלו מתחזקים ואז אני רוצה לעשות משהו אחר בשביל לא להיצמד לחסרונות שלו ואז כשנמאס לי מהיתרונות של הדבר האחר.

אליעד: וכשאתה מתחיל להרגיש חיסרון לדבר שהפסקת אז אתה חוזר עוד פעם. הבנו את זה?

ש: אפשר שאלה, חשבתי אולי ההסבר הוא כי אם חוזרים על אותה תופעה אולי ההיגיון הוא אחר בגלל שהוא חוזר לצורה ההיא הוא לא חוזר אליה כמו שהוא חווה אותה קודם.

אליעד: ועדיין למה הוא חוזר אליה?

ש: כי עכשיו הוא נהנה ממנה ברמה אחרת, זאת הטענה שהוא נהנה ממנה קודם.

אליעד: אבל זה נכון גם בלי קשר להפסקה בכל רגע שאתה עושה דבר הוא כבר שונה מהרגע הקודם.

ש: כן אבל יכול להיות בזה שהפסיק אז זה גרם לו כאילו.

אליעד: קודם כל הוא מדבר בחוויה שלו שהוא חוזר בדיוק לאותה פעולה, הוא לא אמר שהוא חוזר לפעולה אחרת.

ש: אני מדבר בדיוק על זה, היה תמוהה לי איך זה יכול להיות שאני חוזר לאותו דבר בדיוק שמאסתי בו, איך יכול להיות?

אליעד: אולי זה שיגעון זאת תשובה אפשרית.

ש: מה כזה שיגעון?

אליעד: כזה שיגעון, תגיד לי מה אתה לא יודע שבסוף תמות ואתה בכל זאת מתאמץ לחיות, מה ההבדל, מה אתה אומר איזה היגיון יכול להיות שבן אדם יתאמץ על משהו שהוא יודע שהוא כבר לא רצה אותו, כאילו מה תחליט הרי בכל מקרה זה לא יעשה לך טוב, מה תחליט להתאמץ לחיות אם בסוף בכל מקרה מתים, זאת אותה שאלה מה תחליט?

ש: אתאמץ כי יש הרי חיים, לא הבנתי.

אליעד: כי כרגע הוא נהנה מזה, כי כרגע הוא חושב שזה יעשה לו טוב, "מה אתה לא זוכר שקודם שהיית בזה זה לא עשה לך טוב? לא לא זוכר".

ש: רגע איזו אפשרות הייתה סבירה?

אליעד: למי?

ש: להיגיון.

אליעד: מה האמת, רגע אבל מה האמת, אתה אומר איך יכול להיות שהייתה פעולה שהוא ראה שהיא לא מביאה לו אושר ובכל זאת הוא חוזר לעשות אותה? אתה אומר "לא כנראה שהוא חשב שזה יביא לו אושר כי זאת כבר פעולה אחרת", נכון ולמה זאת לא האמת? כי אם אתה תפעיל את השכל, אם הוא היה מפעיל את השכל הוא היה מבין שאין שום סיבה שהפעולה החדשה תביא לו אושר מה שהקודמת לא הביאה. אם אתה טיפש אז אתה אומר "רגע הפעולה הקודמת לא הביאה לי אושר אולי החדשה תביא לי אושר" אבל אם אתה חכם אתה אומר "מה זה משנה הרי למה הפעולה הקודמת לא הביאה לי אושר? מסיבה מסוימת אז למה שהחדשה תביא לי אושר".

מצד מה שאתה אומר אם הוא מפעיל את השכל עוד קצת, אתה אומר "מה הוא לא הבין שהפעולה הקודמת שהוא עשה זה שעממם אותו אז למה הוא מתחיל לעשות את זה עוד פעם, מה הוא לא יודע שהוא עושה פעולה שהיא לא נותנת לו אושר?".

ש: לא, לא זה הפלא שלי, הפלא הוא איך זה פתאום נותן לו סיפוק, איך אותו דבר שהוא מאס בו איך זה עכשיו נותן לו סיפוק?

אליעד: תשובה כי כרגע הוא רעב, איך יכול להיות שאתה אוכל אוכל ואתה שבע אומרים לך "אתה רוצה עוד?" אתה אומר "לא", מה זה אומר שעה ואתה פתאום אומר "כן אני רוצה עוד, "אה קודם אמרת שאתה לא רוצה עוד" אז איך זה יכול להיות?

ש: בדיוק אז הוא בא מנקודה אחרת הוא לא בא עם אותה נקודה, הוא בא עם משהו אחר.

אליעד: אבל זה ברור, עוד פעם תקשיב, עכשיו מביאים לך לאכול אתה אוכל ושבע אז אומרים לך "אתה רוצה לאכול עוד?" אתה אומר "לא", אומרים לך "לא, תאכל עוד", "לא אני שבע לא רוצה לאכול" ואחרי כמה שעות אתה אומר "אפשר לאכול עוד" "איך יכול להיות אתה אמרת שאתה לא רוצה לאכול עוד" אבל זה ממקום אחר כי אתה כבר רעב, למה? כי כשאכלת היה לך את היתרון של האכילה ולא חווית את החיסרון של הרעב, עכשיו נהיית רעב ועכשיו אתה עוד פעם רוצה את היתרון של האכילה. לא? זה אותו דבר.

ש: כן זה נראה דומה.

אליעד: בוא ניתן דוגמה, בא נגיד שהוא קרא את הספר "להיות אלוהים" וזה עושה לו טוב, הוא באמצע מרגיש שכאילו אם זה לא היה עושה לו טוב הוא לא היה קורא אותו, באמצע הוא מרגיש שהוא היה צריך לעשות הפסקה, עכשיו הוא מרגיש שהוא רוצה לעשות הפסקה כדי להמשיך לקרוא בספר אז הוא אומר "רגע אם אני מרגיש שאני רוצה להמשיך לקרוא בספר אז למה אני יוצא להפסקה בא נמשיך לקרוא בספר", מה התשובה? נכון תמשיך לקרוא בספר זאת התשובה. עכשיו בוא נביא תשובה נוספת, אם לקרוא בספר היה רק מושלם רק טוב אז הוא באמת היה קורא ולא מפסיק לקרוא, מה לעשות שבכל דבר יש חיסרון כלשהו והחיסרון מעייף אותך, אז אתה אומר "אין מה לעשות חייב לעשות הפסקה נמלא את החיסרון הזה איכשהו ואז נמשיך בדבר השני למען איזו מטרה אחרת" זאת האמת. הבנו?
יתרונות בכל דבר היגיון חיסרון יתרון להיצמד לא רוצה לאכול למידה מימד הזמן להישאר איך נוצרות יותר יתרונות מחסרונות הפעלת השכל דבקות דבקות במטרה דבקות במטרות הצבת מטרות הצלחה התמדה חוסר התמדה חוסר מוטיבציה חיסרון חיסרון או יתרון חיסרון ויתרון חיסרון יתרון חיסרון מול יתרון חסרונות חסרונות או יתרונות חסרונות ויתרונות חסרונות ויתרונות בכל דבר חסרונות יתרונות חסרונות מול יתרונות יעד יעדים יעדים ומטרות יתרון יתרון או חיסרון יתרון וחיסרון יתרון חיסרון יתרון מול חיסרון יתרונות יתרונות או חסרונות יתרונות בכל דבר יתרונות וחסרונות יתרונות חסרונות יתרונות מול חסרונות לא מצליח להתמיד להצליח להתמיד להתמיד להתמיד במטרה להתמיד במטרות לעשות הפסקה מוטיבציה מטרה מטרות מטרות ויעדים מצליח להתמיד מתקשה להתמיד נחישות קושי קושי להתמיד קשה להתמיד קשיים תכלית
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לחיים? ואם יש, אז מהי?
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לחיים? ואם יש, אז מהי? מהי תכלית החיים? האם לחיים יש בכלל תכלית? ואם כן, מהי תכלית החיים? ואם לא, אז מה בכל זאת משמעות החיים? ומי שיתבונן בעניין יראה, שיש כאן רק שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא שיש לחיים תכלית, והאפשרות השנייה היא שאין לחיים תכלית. אך אם נתבונן היטב בעניין, נראה שיש כאן רק אפשרות אחת, ושאין כאן שום שאלה כלל. ולצורך העניין נצא מנקודת הנחה שיש תכלית לחיים. ועכשיו ננסה להבין מהי תכלית החיים. ובטרם ננסה להבין מהי תכלית החיים, ננסה להבין את המשמעות של נקודת ההנחה שיש משמעות לחיים. ואם נתבונן היטב בעניין נראה, כי אם נאמר שיש תכלית לחיים, המשמעות של כך היא, שלחיים יש מטרה מסוימת, דהיינו, שהאדם צריך להגיע למטרה כלשהי, ושהעולם צריך להגיע למטרה כלשהי, ושלכל מה שקורה יש מטרה כלשהי. ומי שהוא חכם ומסתכל על התכלית של כל דבר, כי חכם רואה את הנולד וסוף מעשה במחשבה תחילה, אז במקום לחפש מה צריך לעשות כדי להגיע אל התכלית, לפני כן צריך לנסות להבין את הנקודה הסופית שאליה האדם וכל הדברים מגיעים. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי יש כאן שאלה מאוד חשובה, והיא, מהי התכלית של התכלית עצמה. זא נניח שהאדם מטרתו היא להגיע לנקודה כלשהי. השאלה היא, מהי התכלית ומהי המטרה שלשמה האדם מגיע למטרה הסופית? ונחדד את השאלה ונשאל, האם כאשר האדם מגיע אל המטרה שלו, האם גם אז הוא שואל את עצמו מה התכלית של החיים ושל הקיום? ונניח שכל העולם כולו יהיה מושלם ויגיע לתכלית כלשהי, ומה תהיה תכלית קיומו של העולם במצב כזה? וברגע שהאדם מגיע אל השלמות שלו, בהנחה שיש כזו, מה אז תכלית חייו? ולכאורה יש כאן שתי אפשרויות. והאפשרות הראשונה היא, שלתכלית אין סוף, זא תמיד יש תכלית אחרת להשיג, עד אין סוף וללא נקודת עצירה כלשהי. והאפשרות השנייה היא, שבכל מקרה, תמיד יש נקודת סוף כלשהי, ...
תכלית החיים - מהי תכלית החיים? כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - מהי תכלית החיים? כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים? תכלית החיים משמעות החיים מהות החיים - האם לחיים יש תכלית? מהי תכלית החיים? מהי משמעות החיים? ואם יש תכלית לחיים, אז איך לגלות את תכלית החיים? ובמאמר כאן לא נשיב על השאלה מהי תכלית החיים, אבל כן נסביר את שורש השאלה מהי תכלית החיים. ונסביר כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בדכ כאשר האדם שואל מהי תכלית החיים, בדכ כוונת האדם לשאול, מהי תכלית חייו. כי האדם צריך מטרה כלשהי בחייו, כדי להיות מאושר. כי אם אין לאדם שום מטרה בחיים, הוא יכול להשתעמם ולהשתגע ממש. והאדם צריך שתהיה לו מטרה כלשהי בחיים. והאדם שואל את עצמו מהי תכלית החיים שלו, כדי לנסות להבין לאיזו מטרה הוא צריך להתקדם. ובנוסף, כאשר האדם לא מאושר ... כן צריך לעשות. כאשר הוא מניח, שאם הוא יעשה את מה שהוא צריך לעשות, אז זה יביא אותו בסופו של דבר אל האושר. כך שכאשר האדם שואל מהי תכלית החיים, הרי שבדכ הכוונה של האדם היא, לשאול מהי התכלית שלשמה הוא חי? לאיזו מטרה עליו לנסות להגיע? להיכן החיים מובילים אותו? וכיוב. והדרך למצוא תשובות לכל השאלות האלו, היא על ידי זה שמבינים את שורש השאלה של מהי תכלית ומשמעות החיים. כי לכל שאלה יש שורש. כי כל שאלה ... את השאלה הראשונה של כל השאלות. ואז הוא מגיע לשאלה הראשונה, ומוצא לה תשובה, ואז הוא מקבל את התשובות לכל השאלות. ושורש השאלה מהי תכלית חייו של האדם, היא השאלה מהי תכלית קיומה של המציאות. ומהי התכלית והמטרה של כל האירועים שקורים. כי חייו של האדם, הם רק מקרה פרטי בתוך סך כל האירועים שמתרחשים. והשאלה מהי תכלית חייו של האדם, היא תת שאלה של השאלה הכללית יותר, מהי תכלית הקיום של המציאות כולה. כי כל הזמן דברים קורים. וגם אם האדם לא היה קיים, הרי שעדיין המציאות הייתה ממשיכה להתקיים. וגם אם האדם לא יהיה קיים, עדיין קיימת השאלה, מהי תכלית כל הדברים. דהיינו, מדוע הדברים קורים? למה המציאות קיימת? מהי תכלית קיומם של הדברים? ומי שמוצא תשובה לשאלה מהי תכלית קיומה של המציאות, הרי שממילא הוא מוצא תשובה גם ...
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - למה אף אחד לא יכול לדעת מהי תכלית החיים? למה אף אחד לא יודע מהי תכלית החיים? אליעד כהן טוען באופן ברור ומוחלט שאף אדם בעולם אינו יכול לדעת מהי תכלית החיים. לדבריו, כאשר הוא אומר אף אחד, הוא מתכוון לכך בצורה אבסולוטית וללא יוצאים מן הכלל. הוא מסביר את טענתו בצורה מעמיקה ומפורטת, ומבהיר מדוע אי ... לשאלה זו. מדוע כל תכלית לחיים היא רק תת - תכלית של משהו גדול יותר? אליעד כהן מסביר שהבעיה הבסיסית עם חיפוש תכלית לחיים נעוצה בכך שכל תכלית שנמצא תהיה תמיד תכלית של דבר אחר רחב וגדול יותר. לדוגמה, כאשר אדם שואל את עצמו מה מטרת העבודה שלי?, התשובה צריכה להיגזר מהשאלה הרחבה יותר - מה מטרת החיים שלי בכלל?. אבל התשובה לשאלה זו, בתורה, תלויה בתשובה לשאלה גדולה יותר: מה התכלית של קיומי?. וכך ניתן להמשיך ולשאול, באופן אינסופי, מה התכלית של התכלית?, ללא נקודת סיום ברורה. לדוגמה, הוא נותן דימוי של עובד בחברה ששואל למה אני מתאמץ לפתח את החברה?, כאשר הוא בכלל לא יודע מהי התכלית הכללית של החברה. אולי ההנהלה מתכוונת בכלל לסגור את החברה, ולכן המאמץ שלו חסר משמעות לחלוטין. לכן חייבים לדעת את התכלית הגדולה לפני שמחפשים תכלית לתהליך הקטן. האם יש משמעות אם העולם אקראי לחלוטין? אליעד כהן מדגים מצב בו העולם הוא אקראי לחלוטין. אם אכן הכל הוא מקרי, ולכלום אין משמעות אמיתית ... פעולה איננה באמת בעלת תכלית. הוא משווה זאת למשחק חסר חשיבות שבו השחקן אומר שתכליתו היא לנצח. אבל מכיוון שזה רק משחק, זו לא תכלית אמיתית, אלא רק המצאה של האדם עצמו. אם המציאות היא חסרת משמעות מוחלטת, אז כל פעולה שהאדם יעשה תהיה חסרת משמעות באותה מידה, ולא ישנה אם יפעל בדרך ... שהמציאות קיימת, אז התכלית האישית של כל אדם נגזרת מאותה סיבה כללית. כלומר, אם המציאות קיימת כדי לממש מטרה מסוימת, האדם כחלק מהמציאות צריך להיות באינטראקציה עם אותה תכלית ולהשתלב בה. אך גם כאן עולה בעיה חדשה: מה הסיבה לקיומה של אותה תכלית עצמה? נניח שהתכלית היא לעשות טוב. אבל אז נשאל למה לעשות טוב? ולכך אין תשובה מוחלטת. תמיד אפשר לשאול עוד שאלה, כמו האם זה מוכרח שהמציאות תהיה טובה?, או מה היה לפני ... אז לא הגיוני לדבר על תכלית. זאת משום שכאשר מדברים על תכלית, אנו מניחים מצב בו התכלית לא התממשה עדיין, ויש צורך לממש אותה. אבל אם המציאות קיימת לנצח, אין אפשרות להגיד שיש לה תכלית כי היא כבר תמיד קיימת. זה מצב פרדוקסלי נוסף המונע מלהגדיר לה תכלית חד - משמעית. איך להבין את
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לכל דבר? האם יש תכלית לחיים?
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לכל דבר? האם יש תכלית לחיים? בהמשך למה שביארתי במאמר תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לחיים? ואם יש, אז מהי?, נבאר עוד את העניין בצורה הבאה: מי שיתבונן בעניין יראה, כי יש 3 אפשרויות. אפשרות אחת היא שלכל דבר בעולם יש תכלית. אפשרות שנייה היא שלשום דבר בעולם אין תכלית. ואפשרות שלישית היא, שלחלק מהדברים בעולם יש תכלית ולחלק מהדברים בעולם אין תכלית. וכדי לפתור בעיה, לשם כך צריך לצמצם את האפשרויות שלה. ולשם כך נצמצם את 3 האפשרויות שלנו ל2 אפשרויות בצורה הבאה: אם נאמר שלחלק מהדברים יש תכלית ולחלק מהדברים אין תכלית, נשאל את השאלה הבאה: האם יש תכלית וסיבה מדוע לחלק מהדברים יש תכלית ולחלק מהדברים אין תכלית? ואם נאמר שיש סיבה מדוע לחלק יש תכלית ומדוע לחלק אין תכלית, הרי שבעצם אמרנו שלכל דבר יש תכלית . ואם נאמר שאין תכלית וסיבה, מדוע יש דברים שיש להם תכלית ומדוע יש דברים שאין להם תכלית, הרי שהמשמעות היא שאין שום תכלית לשום דבר. כי לומר שיש לחלק מהדברים תכלית, פירושו שיש סיבה בנקודת ההתחלה של הדברים, ...
תכלית החיים - איך לדעת מהי *לא* תכלית החיים?
תכלית החיים - איך לדעת מהי לא תכלית החיים? במאמר הזה נדבר על אחד מהשאלות שהכי מטרידות את האדם, והיא מהי תכלית החיים ומהי מטרת החיים. כי כאשר האדם הוא עדיין ילד קטן, אז הוא יודע ליהנות מהחיים בלי שום סיבה ובלי שום מטרה. והדבר האחרון שמטריד ילד קטן שמקבל צעצוע חדש, זאת השאלה מהי מטרת החיים. אבל ככל שהאדם גודל, כך ההנאות של האדם, יותר ויותר תלויות בהשגת מטרות שונות. ואז האדם מגיע לאיזו נקודה שבה הוא מרגיש סוג של מיצוי ברמה כלשהי מהמירוץ של החיים, ואז האדם שואל את עצמו, מהי המטרה שלי בחיים? מה הייעוד שלי? מהיכן באתי? ולהיכן אני צריך ללכת? וכאשר האדם מחפש את עצמו ואת הייעוד של החיים שלו, אז לכל אדם רצות בראש מחשבות שונות עם אפשרויות שונות לגבי מה יכולה להיות תכלית החיים שלו. וכאשר רוצים למצוא את תכלית החיים, אז טוב לאדם שתהיה לו דרך מהירה לדעת, מהי לא תכלית החיים. וכאשר באות לאדם כל מיני מחשבות לראש לגבי מהי תכלית החיים שלו ומה הייעוד שלו, באפשרותו של האדם לבדוק בצורה מאוד פשוטה האם זו תכלית החיים או לא, על ידי זה שהאדם שואל את עצמו את השאלה הבאה: האם כאשר אני אשיג את התכלית הזאת ואת המטרה הזאת שנראה לי שאולי היא התכלית והייעוד שלי בחיים, האם אז השאלה מהי תכלית החיים תעלם לגמרי? ואם האדם יתבונן היטב, האדם יראה, כי כל המטרות שאותן הוא מציב לעצמו כתכלית החיים, הן כולם לא תכלית החיים. משום שאם האדם יתבונן היטב, הוא יראה שגם אם הוא ישיג את כל המטרות שלו בשלמות, עדיין האדם ישאל את עצמו מהי תכלית החיים ומה הייעוד שלי בחיים. ואם האדם מבין שגם אחרי שהוא ישיג את המטרות שלו, הוא עדיין ישאל את עצמו מהי תכלית החיים, הרי שממילא זה אומר שהמטרות שאותן חושב האדם שהן
תכלית החיים, העולם הבא, גן עדן, מהי תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב? מהו שעשוע העולם הבא? מהי הפרת הכעס ברחמים? לראות את הטוב בכל דבר, לראות את הטוב שברע, לאהוב את הסבל, לאהוב את הרע, ליקוטי מוהרן חא יח, רחמנות, אכזריות
תכלית החיים, העולם הבא, גן עדן, מהי תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב? מהו שעשוע העולם הבא? מהי הפרת הכעס ברחמים? לראות את הטוב בכל דבר, לראות את הטוב שברע, לאהוב את הסבל, לאהוב את הרע, ליקוטי מוהרן חא יח, רחמנות, אכזריות
תכלית החיים, העולם הבא, גן עדן, מהי תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב? מהו שעשוע העולם הבא? מהי הפרת הכעס ברחמים? לראות את הטוב בכל דבר, לראות את הטוב שברע, לאהוב את הסבל, לאהוב את הרע, ליקוטי מוהרן חא יח, רחמנות, אכזריות מהי תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב? לפי רבי נחמן מברסלב, תכלית החיים היא להבין את המשמעות האמיתית של כל דבר ולהכיר את המטרה העמוקה ביותר של הבריאה, שהיא שעשוע העולם הבא. כל דבר בעולם יש לו מטרה, אך למטרה הזו יש תכלית גבוהה יותר, כך שכל תכלית היא רק שלב בדרך למטרה גבוהה יותר, עד שנגיע לתכלית הסופית שהיא שעשוע העולם הבא. המטרה של כל דבר היא לא מה שנראה לעין, אלא תמיד ישנה מטרה גבוהה יותר מאחוריו, שהיא מסתתרת מעבר לדברים הפיזיים והפשוטים. החיים בעולם הזה נועדו למטרה מסוימת, אך זו רק שלב בדרך למטרה האמיתית, שהיא שעשוע העולם הבא. רבי נחמן מסביר כי לא ניתן להבין באופן מוחלט את המשמעות האמיתית של תכלית זו, משום שהיא מעבר להבנה האנושית. רק אלוהים יודע את התכלית הסופית, כפי שמצוין בפסוק עין לא ראתה אלוהים זולתך. אף על פי כן, הצדיקים יכולים לקבל הבנה מסוימת על מהות התכלית הזו. מהי הדרך להשגת תכלית החיים? הדרך להשגת תכלית החיים, על פי רבי נחמן, היא חיבור אמיתי לצדיקים. כל אדם לפי שורשו וקרבתו לצדיקים יכול להבין את ... היא מידה רוחנית שבה כאשר אדם נתקל בכעס, במקום לפעול מתוך זעם, הוא משיב ברחמנות ואהבה. המטרה היא להמיר את הכעס באמפתיה ובחמלה, במקום לשדר אכזריות או נקמה. רבי נחמן נותן את הדימוי של אדם ... מכעיס אותו, הוא יכול לבחור להמיר את הכעס ברחמנות ואהבה כלפי אותו דבר. כיצד משיגים את תכלית החיים? על מנת להשיג את תכלית החיים, יש להבין ולהפנים את הרעיון שמדבר על המרת הכעס ברחמנות. כלומר, כאשר אדם חווה חוויה ... שיש בהם טוב נסתר, ולראות את כל המציאות בצורה חיובית. זהו מצב שבו אדם לא שואל יותר מהי תכלית החיים, כי כשלאדם טוב באמת, הוא לא שואל שאלות קיומיות. החיבור לצדיקים ותכלית החיים החיבור לצדיקים הוא הדרך להבין את תכלית החיים, אך רבי נחמן מדגיש כי כל אדם יכול להגיע להבנה מסוימת של שעשוע העולם הבא לפי מידת חיבורו לצדיקים. ככל שיותר אדם מחובר לצדיקים אמיתיים, כך הוא מקבל הבנה מעמיקה יותר של תכלית הבריאה והעולם הבא. סיכום לסיכום, רבי נחמן מברסלב מציע כי התכלית האמיתית של החיים היא להגיע למצב שבו אדם רואה את העולם בכללותו כטוב, ומסוגל לקחת את הדברים ... אדם מצליח להבין שאין רע אמיתי, הוא מתחיל לראות את כל העולם באור חיובי וחדל לשאול מהי תכלית החיים. השגת שעשוע העולם הבא היא ההבנה העמוקה שהעולם כולו, כולל כל הרגשות והחוויות, הן חלק מהשגת התכלית העליונה של הבריאה. מהי
תכליתיות היא טיפשות או חוכמה? מה התכלית של אלוהים? תכלית רצון האלוהים החכם, האם יש תכלית?
תכליתיות היא טיפשות או חוכמה? מה התכלית של אלוהים? תכלית רצון האלוהים החכם, האם יש תכלית?
תכליתיות היא טיפשות או חוכמה? מה התכלית של אלוהים? תכלית רצון האלוהים החכם, האם יש תכלית? האם יש תכלית למעשה האלוהים, ומהי מטרת הבריאה? אליעד כהן פותח את ההסבר בכך שהוא מציג תפיסה רווחת בקרב אנשים בכלל ואנשים דתיים בפרט, שלפיה ישות חכמה, כמו אלוהים, חייבת לפעול תמיד מתוך תכלית מוגדרת וברורה. לטענתו, התפיסה הזאת היא למעשה שקר, אחד מהשקרים הרבים ... של המציאות ושל טבעו של אלוהים. ההסבר מתחיל מכך שהדת מנסה לטעון שהאלוהים חייב להיות חכם, וככזה הוא חייב לבצע את מעשיו מתוך תכלית. הדתיים משתמשים בהנחה הזו כדי להוביל אנשים לאמונה שיש לאלוהים ... את הטענה הזאת באמצעות שורה ארוכה של הסברים ודוגמאות מפורטות, הממחישות את האבסורד שברעיון. האם חוכמה מחייבת פעולה בעלת תכלית? הטענה של הדתיים היא שאדם חכם פועל תמיד מתוך מטרה מסוימת. אך אליעד מסביר שזו טעות גמורה, כי גם אנשים חכמים פועלים לפעמים ללא תכלית ברורה, לדוגמה - במשחקים. משחק הוא דוגמה לפעילות שנעשית לכאורה ללא תכלית מוגדרת או מטרה רחוקה, אלא לשם ההנאה או ההתנסות עצמה. כלומר, לא כל פעולה שנעשית מחוכמה חייבת להיות מכוונת להשגת תכלית כלשהי. יתרה מזאת, אליעד מבהיר שישנה אפשרות נוספת, שאלוהים הוא כה חכם, ברמה כזו גבוהה, שדווקא בזכות החוכמה העצומה שלו, הוא יכול להרשות לעצמו לפעול ללא תכלית כלל. כלומר, דווקא מי שהוא כל כך חכם יכול להיות חופשי מהצורך בתכלית מוגדרת למעשיו. האם תכלית האל מחייבת הוראות יצרן לאדם? אליעד תוקף את הרעיון שהתכלית של אלוהים מחייבת בהכרח קיומן של הוראות יצרן לאדם, ומסביר שהדתיים קופצים מהר מדי למסקנה שיש לאדם משמעות מיוחדת או חובה כלשהי למלא את רצונו של אלוהים. הרי ייתכן שהתכלית של אלוהים היא בכלל אחרת לחלוטין: אולי הוא יצר את המציאות רק בשביל ... ליצור עולם יותר מוזר או יותר משוגע. הרעיון הזה מוצג כדוגמה לכך שאין הכרח שאלוהים מתייחס לאדם בכלל, כפי שהוא לא מתייחס לתכלית של חרקים או גוקים. האם התכלית של אלוהים יכולה להיות מושגת באופן מיידי? אליעד מסביר שגם אם נניח שאלוהים פועל מתוך תכלית, עדיין זה לא מחייב שמדובר בתכלית רחוקה שיש להשיג בעתיד הרחוק. הוא מדגים שייתכן מאוד שהתכלית של אלוהים היא בכלל למלא את רצונו באופן מיידי, כלומר, - אלוהים פשוט רוצה לעשות מה שהוא עושה באותו רגע, וזוהי התכלית שלו. ולכן, כל רעיון שיש לאדם תפקיד מיוחד לעזור לאלוהים להשיג את מטרתו בעתיד הוא אבסורדי לחלוטין. בנוסף, אליעד טוען שאם אלוהים הוא אכן חכם עד אינסוף, הוא אמור להיות מסוגל להשיג את מטרותיו ללא כל צורך במערכת מסובכת כמו הדת, מצוות או הוראות ספציפיות ... הוא מגדיר את הרעיון של התורה והדתות השונות כקונספט משוגע וחולני, כי אלוהים בעל חוכמה אינסופית אמור להיות מסוגל להשיג את תכליתו ללא כל סיבוך או עזרה חיצונית מאנשים. האם ייתכן שלא קיימת תכלית לאלוהים בכלל? נקודה חשובה שאליעד מדגיש היא שהרעיון של תכלית מעיד בהכרח על קיומו של חיסרון. הרי אם לאלוהים יש
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? מהי משמעות החיים?
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? מהי משמעות החיים?
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? ... משמעות החיים? האם יש תכלית לחיים, ומה משמעות החיים באמת? השאלה על תכלית החיים ועל מטרת החיים נחשבת לשאלה מהותית ומרכזית, אבל אליעד כהן ... שאלה. זאת משום שלכל מטרה אפשר למצוא מטרה גבוהה ממנה, וכך נוצר לופ אינסופי של מטרות ללא נקודת קצה ברורה. אליעד מביא כדוגמה את רבי ... שלכל דבר בעולם יש תכלית, אך מוסיף מיד שלכל תכלית יש תכלית נוספת, גבוה מעל גבוה. זה יוצר מצב פרדוקסלי לכאורה, שבו אין תכלית סופית ומוחלטת, ולכן גם לא יכולה להיות תשובה ... יש עולם, מכיוון שגם המטרה עצמה היא חלק מהבריאה - כלומר, לפני בריאת העולם גם לא היתה קיימת המטרה שלשמה הוא נברא. לדוגמה, אם נאמר שהעולם נברא כדי ... מיד עולה השאלה מה המטרה של המטרה עצמה. יוצא מכך שאי אפשר למצוא מטרה סופית או מוחלטת באמת. האם בכלל אפשר לענות לשאלת תכלית החיים? למרות זאת, אליעד מציע פתרון מעשי: במקום לחפש מטרה מוחלטת, הוא מציע לחפש מטרות יחסיות. מה המשמעות? הוא אומר שיש להתבונן במציאות ... התפתחות, וכך להגדיר מטרות יחסיות שלשמן העולם קיים. כאשר אדם חווה מצב של ... הוא אינו שואל על התכלית של החיים. האדם מתחיל לשאול על מטרת החיים רק כשלא טוב לו, כאשר הוא מרגיש שמשהו חסר ... חוסר, מתחיל לשאול על מטרת החיים. איך עונים לאדם מיואש ששואל מה הטעם בחיים ... יש להראות לאדם שהמטרה של החיים שלו היא בדיוק להשיג את אותו הטוב שהוא מעריך. אם אדם חושב שמטרת החיים היא כסף, אפשר לומר לו שה
על החיים ועל המוות / תכלית החיים / משמעות החיים / פחד מוות - מהי מהותם? חלק 2
... החיים ועל המוות תכלית החיים משמעות החיים פחד מוות - מהי מהותם? חלק 2 כי האהבה והשמחה וכולי, הם רק תרופות שהאדם לוקח, כדי לברוח מכך שאין לו מושג למה הוא חי. אבל בכל מקרה, גם אהבה וכל כיוב, זו לא תכלית החיים. ויש כאלו שנדמה להם שתכלית החיים של עצמם, היא חלק מתכלית אחרת גדולה יותר. כי מצד האמת מי שרוצה להבין את תכלית החיים, לשם כך עליו להבין את התכלית של קיומה של המציאות כולה. כי החיים של האדם, הם בסך הכל נקודה קטנה בתוך רצף של אירועים גדול מאוד, שהוא רצף האירועים של המציאות כולה. והתכלית של חייו ושל קיומו של האדם, היא רק אמצעי שמשרת את המטרה הגדולה יותר. כך שכדי להבין את תכלית ומטרת החיים, לשם כך יש להבין את התכלית של המציאות כולה. וכאשר האדם מתבונן על התכלית של הקיום העצמי שלו, עליו להבין שהתכלית של הקיום העצמי שלו, היא חלק מהתכלית של הקיום של כל המציאות כולה. כי יש סיבה שבגללה קיימת כל המציאות כולה. והסיבה הזאת אחראית בין השאר גם לכך שהאדם קיים. וכך גם הסיבה הזאת אחראית לכל מה שקורה ... הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שהיא זו שמניעה את האירועים כולם, ובכלל זה כל האירועים שקורים לאדם בכל רגע ורגע... ומי שהוא קצת חכם, הוא מבין מיד שכדי שהוא יצליח לפענח את התכלית של החיים שלו, וכדי שהוא יצליח להבין למה החיים שלו הם כפי מה שהם וכולי, לשם כך עליו לנסות לגלות ולהבין את התכלית שלשמה מתרחשים כל האירועים כולם. אך מהי התכלית הזאת שלשמה מתרחשים כל האירועים כולם? וגם כאן לכל אחד יש את ההסברים שלו, מהי התכלית של המציאות. ויש כאלו שחושבים שלמציאות כולה אין תכלית כלל. ושכל רצף האירועים כולו הוא חסר תכלית. ואותם יש לשאול, אם אכן כל המציאות כולה חסרת תכלית, אז מה בדיוק התכלית של החיים שלהם עצמם? כי מאחר שלכל התהליך כולו אין שום תכלית כלל, ממילא זה אומר שמצד האמת אין שום משמעות ושום תכלית לשום דבר. כך שאם האדם חושב שאין שום תכלית כלל, הרי שלא ברור למה בכלל נדמה לו שיש לדברים כלשהם משמעות, אם לכל המציאות כולה מצד האמת אין שום משמעות. ומצד האמת יש לשאול, האם באמת יכול להיות שלכל המציאות כולה אין תכלית, והאם יכול להיות שכל המציאות כולה מצד האמת חסרת משמעות? כי אולי באמת יכול להיות שכל רצף האירועים כולו הוא אקראי לגמרי ללא כל כוונת מתכנן וללא כל תכלית. ומי יכול להוכיח שיש תכלית למשהו? ואולי באמת לשום דבר אין תכלית? אלא, שאם נאמר שלכל רצף האירועים כולו אין תכלית, ממילא יש לשאול, כיצד זה שיש בעולם שלנו המון תהליכים שכן מעידים על תכלית. כי מי שיתבונן סביבו יראה, כי האדם (וגם בעלי החיים וכיוב) מטבעו עושה את מעשיו למען
תכלית החיים / מטרה - מי מחפש מטרה? מי לא צריך מטרה? מי לא צריך תכלית לחיים? שעמום, ניהול זמן
תכלית החיים מטרה - מי מחפש מטרה? מי לא צריך מטרה? מי לא צריך תכלית לחיים? שעמום, ניהול זמן מי מחפש מטרה? ומי אינו צריך מטרה? מהי תכלית החיים? למה לחיות? וממה נובע הרצון למצוא תכלית לחיים? לכל דבר בעולם יש תכלית. האדם מנהל את חייו לפי תכליות ומטרות שונות. כל דבר שמתרחש, מתרחש למען תכלית מסוימת. האדם כל הזמן מחפש מטרה. האדם מחפש סיבה לקום בבוקר. האדם מחפש תכלית כלשהי לחיים שלו. האדם מחפש מטרה כלשהי לנוע לכיוונה. מדוע האדם מחפש תכלית? תשובה: כדי להרגיש טוב. התכלית יוצרת עבור האדם משמעות טובה לקיומו למציאות. האדם מחפש תכלית ומטרה כדי להרגיש טוב. האדם לא רוצה להרגיש שהוא סתם חי ללא סיבה. כאשר אין לאדם תכלית הוא מרגיש שעמום. ולכן האדם מחפש תכלית כלשהי כדי ליצור משמעות לחייו. שאלה להתבוננות: מהי התכלית הסופית של כל התכליות מטרות יעדים? בסופו של דבר מה זה משנה מה קורה? מהי התכלית הסופית של כל התכליות? התכלית והמטרה גורמת לאדם להרגיש טוב. מי אינו מחפש מטרה? תשובה: מי שטוב לו. ככל שטוב יותר לאדם, כך הוא פחות מחפש סיבה תכלית למה לעשות את מה שהוא עושה. כאשר האדם מרגיש שהוא מתאמץ נאבק וכיוב, הוא מחפש תכלית שלשמה הוא יסכים להתאמץ. התכלית ממתיקה את המאמץ ואת הקושי. כאשר רע לאדם והוא צריך להתמודד עם קושי, הוא מחפש תכלית שלשמה הוא יתאמץ. לעומת זאת, כאשר טוב לאדם והוא נהנה ומרגיש טוב, הוא אינו מחפש תכלית. כאשר האדם מרגיש טוב, מה אכפת לו מה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוסר התמדה, חוסר מוטיבציה, לא מצליח להתמיד, לעשות הפסקה, חסרונות ויתרונות בכל דבר, דבקות במטרה, להתמיד במטרה, קושי להתמיד, מתקשה להתמיד, מטרות ויעדים, הצבת מטרות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תכלית, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תכלית, איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר אישי, אימון אישי למתבגרים, אימון אישי לילדים בנושאי תכלית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 16:43:32 - wesi1