תאוותנות, תאוות גופניות,
תאוות הגוף,
תאוות ניאוף,
תאוות נשים,
תאוות ממון,
תאוות אכילה, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, יהדות, לשבור את
התאוות, רוחניות, העולם הבא מהן
תאוות הגוף ולמה אנשים נלחמים בהן? אליעד מסביר
שתאוות הגוף הן בעצם רצונות של האדם שקשורים לגוף. המילה תאווה פירושה רצון חזק, וגוף פירושו צמצום. כלומר, כל רצון מוגדר הוא בעצם סוג של
תאוות הגוף. כשאדם מזדהה עם תאווה גופנית מסוימת, הוא בעצם מזדהה עם הרצון ... שלו. אליעד טוען שכל עוד האדם קיים בצורה של רצון, הוא למעשה חווה סוג מסוים של
תאוות הגוף. האם יש הבדל בין
תאוות גשמיות לרוחניות? לפי אליעד, אין הבדל מהותי בין
תאוות גשמיות
לתאוות רוחניות. תאווה היא תאווה ללא קשר לתוכן שלה. לדוגמה, אדם שרוצה כבוד ... רצון לממון או אוכל. שתיהן יוצרות חיסרון וסבל. מדוע השיטות הרוחניות טוענות
שתאוות הגוף רעות? אליעד מסביר שהסיבה שהשיטות הרוחניות (כמו היהדות ושיטות אחרות) נוטות להגדיר את
תאוות הגוף כרעות, היא שהן משוות אותן
לתאוות רוחניות שנראות להן גבוהות יותר או נצחיות. השיטות הללו טוענות
שהתאוות הגופניות הן חולפות ומוגבלות, ולכן הן מקור לסבל. הן מעודדות אנשים לוותר על
התאוות הגשמיות ולהמיר אותן
בתאוות רוחניות, כמו לימוד תורה או שאיפה לעולם הבא, כי אלה נתפסות כיציבות יותר. האם באמת
תאוות רוחניות עדיפות על
תאוות גשמיות? אליעד טוען שהעדיפות של תאווה רוחנית על פני תאווה גשמית היא רק לכאורה. אנשים חושבים כך כי הם רואים כיצד אחרים סובלים
מתאוות גשמיות (כמו
תאוות אכילה, מין או כסף), ולכן הם מסיקים שרוחניות היא פתרון עדיף. אך אליעד ... לחזרה בתשובה וחזרה בשאלה. הוא מביא את הדוגמה של אורי זוהר, שחזר בתשובה ועבר
מתאוות גשמיות (כמו כסף או נשים)
לתאוות רוחניות (כמו לימוד תורה). הוא מראה שלמעשה לא נפתרה אצלו בעיית התאווה - היא פשוט שינתה צורה. גם מי שחוזר בשאלה, ועובר
מתאוות רוחניות
לתאוות גשמיות, עובר תהליך דומה, ועדיין נשאר במעגל של תאווה וסבל. מה ההיגיון ... להעדיף רוחניות על גשמיות? ההיגיון מאחורי העדפת הרוחניות הוא שהאדם רואה
שהתאוות הרוחניות פחות גורמות לו סבל מידי או נראה לעין, בהשוואה לאנשים אחרים ...