אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שלא מבין את השאלה ✔חיים לאחר המוות, אמת או טוב, אמת היא רעה ויוצרת רע, טוב בלי סיבה, לרצות את החיסרון, אדם או בהמה - פרומו ✔ מדוע שום דבר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חיים לאחר המוות, אמת או טוב, אמת היא רעה ויוצרת רע, טוב בלי סיבה, לרצות את החיסרון, אדם או בהמה
מדוע שום דבר בחיים לא מעניין חוץ מרוחניות?

הנושא הראשון שאליעד מעלה בהרצאה הוא השאלה מדוע ישנם אנשים ששום דבר בחיים לא מעניין אותם, מלבד רוחניות. הוא לוקח כדוגמה מישהי שאומרת שכל חייה היא לא התעניינה בשום דבר - לא צעצועים, לא משחקים, לא חפצים, לא הצלחות חומריות. רק כאשר הגיעה לשאלה של רוחניות, משהו התעורר בתוכה.

אליעד מסביר שהחיפוש אחרי רוחניות לא שונה מכל חיפוש אחר שהיה לאדם בחייו. כולנו מחפשים להרגיש טוב, וכאשר משהו לא גורם לנו להרגיש טוב, הוא מפסיק לעניין אותנו. אם צעצועים לא היו גורמים לנו להרגיש טוב, לא היינו רוצים אותם. כשהיינו ילדים, המשחקים והצעצועים היו גורמים לנו להרגיש טוב, וכשהתבגרנו, החלפנו את הצעצועים בדברים אחרים. במקרה של אותה אישה, היא החליפה את המשחקים ברוחניות. אליעד מדגיש שהחיפוש הזה הוא לא חיפוש אחר דבר "מיוחד" או "רוחני" אלא בסופו של דבר אחרי התחושה הטובה שהדבר מעניק.

מה באמת האדם מחפש בחיים?

אליעד ממשיך ומסביר שהאדם כל הזמן מחפש משהו שהוא אפילו לא יודע מהו. האדם חושב שהוא מחפש רוחניות או אמת, אך למעשה הוא מחפש את התחושה של להיות מאושר או להרגיש טוב. אליעד נותן דוגמה פשוטה: הוא אומר שהאדם כל חייו עובר מצעצוע אחד לצעצוע אחר. בהתחלה הוא מתלהב ממשחק, אחר כך מחליף אותו בצעצוע אחר, וכך גם לגבי הצלחות בעבודה, כסף, זוגיות וגם רוחניות. אין הבדל מהותי בין חיפוש רוחני לחיפוש חומרי, כי המניע הפנימי תמיד אותו מניע - התחושה הטובה.

אליעד אומר שהבעיה העיקרית היא שהאדם לא מבין מה הוא באמת מחפש, וכי הוא משקר לעצמו כשהוא טוען שהוא מחפש את "האמת" או את "הרוחניות" כשבעצם מה שמעניין אותו הוא להרגיש טוב. לכן אליעד קורא לאדם להפסיק לשקר לעצמו, ולהודות באמת שהוא מחפש תחושה טובה, ומכך להתחיל את המסע שלו להבנת עצמו בצורה אמיתית.

האם באמת אכפת לך מהאמת?

אליעד מתעמק בנושא האמת והשקר. הוא מראה שכל הסבל של האדם נובע דווקא מכך שהוא כן מחפש את האמת, כי הוא מאמין שיש הבדל בין אמת לשקר. אם לאדם לא היה אכפת מהאמת, אז הוא היה פשוט אומר שהמציאות היא מה שהוא רוצה שתהיה, ובכך היה נגמר כל הסבל שלו. למשל, אם כואבת לו הרגל, אם הוא לא היה מחפש את האמת, הוא היה פשוט אומר שלא כואבת לו הרגל או שהוא רוצה את הכאב הזה, ואז לא היה סובל.

לכן, אליעד טוען, אם אדם באמת היה מפסיק לחפש את האמת, הוא היה חי בשלום עם כל מצב. אלא שהאדם מאמין שיש אמת ושקר, ולכן הוא כל הזמן מנסה לברוח מהשקר, וכך הוא נכנס ללופ של סבל בלתי פוסק. האדם מתעקש לשמור על הזהות שלו כ"איש אמת", למרות שבחיי היום יום שלו הוא מרבה לשקר לעצמו - לעשות דברים שלא מתאימים לאמת שלו אלא לנוחותו.

איך אדם יכול להפסיק לסבול באמת?

אליעד מציע דרך לצאת מהסבל: להפסיק לחפש את האמת. הוא אומר שהאדם יכול פשוט להחליט שהוא לא מחפש שום דבר, וכך לא תהיה לו בעיה עם שום דבר שקורה. כאשר האדם מחפש את האמת, הוא בעצם לא מרוצה מהמציאות שלו כרגע, כי תמיד יש לו תמונה בראש של מציאות אחרת, נכונה יותר. אך אם הוא היה מחליט שהמציאות כפי שהיא כרגע היא כבר בסדר, היה מפסיק לסבול.

האם אפשר להיות שלם עם הרצונות שלך?

אליעד מתייחס לעניין של רצון ושלמות. הוא מסביר שגם אם האדם יגיד לעצמו שהכל מושלם, אז נשאלת השאלה למה הוא ממשיך לפעול כדי לשנות את המציאות. אם האדם באמת היה חווה שלמות מוחלטת בכך שהוא רעב, הוא לא היה הולך לאכול, כי השלמות היתה מספקת אותו לחלוטין....
שאלה: למה רק הרוחניות מעניינת אותי?

אליעד: מה שאני רוצה להגיד, שכול החיפוש שלך אחרי רוחניות, לא שונה מכל הדברים שחיפשת עד היום. את כל הזמן מחפשת דבר אחד, שאת לא יודעת מה הוא, ואם תביני מה הוא, מה באמת את מחפשת, אז תקבלי תשובה לשאלות. אבל את עדיין לא יודעת מה את מחפשת.

שאלה: אני בתוכי לא יודעת אחרי מה אני רודפת.

אליעד: אז בואי נבין מה את באמת מחפשת? מה מניע אותך? מה הראשון שמניע אותך?

שאלה: להיות מאושרת.

אליעד: למעשה את מחפשת להרגיש טוב. כאשר היית ילדה קטנה, והביאו לך משחקים וצעצועים זה גרם לך להרגיש טוב. אז למעשה את רק מחליפה משחקים. את היום, ולפני עשר שנים, ולפני עשרים שנה, זה את, רק שכול פעם את מחליפה משחקים, ואחד המשחקים זה רוחניות.

תנסי להבין מה הניע אותך, לפני הרוחניות. מה הניע אותך להגיד לאימא שלך להביא לך צעצוע מסוים, ומה מניע אותך לשאול את השאלה הזאת ולא את זאת? זה אותו רצון. אני עדיין לא מבין מה את באמת רוצה?

שאלה: אני רוצה להיות מחוברת לכוח האלוהי.

אליעד: את כבר מחוברת, היכן שלא תבדקי, את כבר מחוברת למציאות. תראי, את יושבת כאן, ומסביבך הכל זה המציאות, היא בתוכך, מעליך, מסביבך, היא מכל הצדדים וגם בתוכך. מי יכול לעזור לה להבין, מה היא רוצה?

שאלה: היא רוצה להרגיש טוב.

אליעד: אז מה את באמת רוצה? את רוצה להגיע לאמת? כן, אז כדי להגיע לאמת עליך להיות אמיתית. מה זה אומר, תגידי את האמת, לגבי מה שאת רוצה.

שאלה: אני רוצה את האמת.

אליעד: מה זה ייתן לך? אם את רוצה להיות אמיתית, את חייבת להבין, למה באמת את רוצה את האמת. אם האמת תגרום לך לסבול לנצח נצחים, גם תרצי אותה? כן. אז למה את לא רוצה את השקר? מה עומד מאחורי הרצון שלך לאמת?

יש משהו שעשית היום שגרם לך לסבול? כן. ואת חושבת שהוא היה אמת? לא. אני טוען שאם נבדוק אותך במשך היום, נראה שאת עושה הרבה דברים שאת יודעת שהם לא האמת, ואת עושה אותם כי הם יותר נוחים לך. לפני שנייה, אמרת שאת מוכנה לסבול עבור האמת, אבל בשביל הנוחות שלך את בוחרת בשקר. אז מה זה אומר?

שאלה: נכון, יש פער בין מה שאני מצהירה עליו לבין המעשים שלי. אז איך אני מצמצמת את הפער?

אליעד: על ידי זה שאת מפסיקה לשקר. שכששואלים אותך מה את רוצה, אל תגידי שאת רוצה את האמת, ומוכנה לסבול עבורה. למה כי בדימוי הפנימי שלך את לא רוצה להגיד שאת אגואיסטית. אם את רוצה את האמת, תגידי שאת מחפשת להרגיש טוב.

כול האנשים שסובלים, זה רק בגלל שהם מחפשים את האמת. יש את הטוב האגואיסטי, ויש את האמת. מה הכוונה באמת? הערך שמעל האגו. האנשים סובלים רק בגלל שהם שקרנים, כאילו שאכפת להם הערך שמעל האגו. ואז הם גם לא מקבלים את האגו, וגם לא משיגים את מה שהם רוצים. גם לא משיגים את האמת וגם רע להם.

לכן תהיה איש אמת. תגיד, חשוב לי האינטרס שלי. אמנם אז אתה תרגיש רע, אבל תקלוט היכן אתה נמצא עכשיו.

אם לא הייתה חשובה לבן האדם האמת בכלל, אז היה לו טוב מיד.

אם לאדם לא חשובה בכלל האמת, למה תוך שנייה הוא היה מרגיש טוב? אם הוא לא רוצה את האמת, אז אין לו בעיה לשקר. אם אין הבדל בין אמת לשקר, אז אין הבדל בין טוב ורע. למשל כואבת לך הרגל, ולא אכפת לך מהאמת, אז תשקרי ותגידי שלא כואבת לך הרגל. אני רוצה להראות לכם, שאם האדם לא היה רוצה את האמת, אז כל מה שקורה לו היה בסדר, וכך היו נפתרות לו הבעיות. אבל האדם רוצה את האמת ולכן הוא סובל.

רע לאנשים בגלל שהם רוצים את האמת, אבל האמת היא מה שקורה עכשיו, והם לא רוצים את מה שקורה עכשיו. אם היית רוצה את האמת, וזה גם קורה, אז אין בעיה.

אם אתה רוצה את האמת, ורוצה את המציאות, אז אין לך בעיה. אבל אם אתה לא רוצה את המציאות, וגם חשוב לך שבאמת תרצה אותה, אז רע לך.

למעשה אדם שמחפש את האמת, מחפש משהו אחר ממה שקיים כרגע. בפשטות, רע לך, כי לא קורה את מה שאתה רוצה, ואם לא אכפת לך מהאמת, אז תגיד שאתה רוצה את זה. למשל כואב לך הגב, אם את לא מחפשת את האמת, את יכולה לשקר ולהגיד שלא כואב לך הגב, או לשקר ולהגיד שאת רוצה את הכאב גב.

שאלה: אבל אין מצב כזה.

אליעד: לא אמרנו שיש מצב כזה, אנחנו מנסים להבין מה את רוצה באמת. בפשיטות, רע לך כאשר אתה לא רוצה את מה שקורה. עכשיו אם לא אכפת לך לשקר, דהיינו, אתה השקרן הכי גדול בעולם ואין לך בעיה עם זה, אז שקורה משהו שאתה לא רוצה אותו, או שתגיד שאתה רוצה אותו, או שתגיד שהוא לא קורה. אבל בגלל שאתה מחפש את האמת, תגיד אבל אני לא משקר ולכן אתה סובל.

אם לאדם בכלל לא היה אכפת מהאמת, והוא לא היה מבדיל בין אמת לשקר, אז שכשאומרים לו האם זה שולחן? הוא יגיד אולי. האם יש כאן פיל? הוא יגיד אולי. אז אפילו לא יכול להיות לו כאב ראש, כי אם ישאלו אותו, האם כואב לך הראש? הוא יגיד אולי. אז איך תהיה לו בעיה? אין לו שום אחיזה?

שאלה: מה אם מפגר?

אליעד: אנחנו מדברים עכשיו על העיקרון, אדם שלא מבדיל בין אמת לשקר, אין לו שום בעיה. מה זה בעיה? כאשר אתה רוצה משהו, וקורה משהו מסוים. אבל להגיד, קורה משהו מסוים, זה להגיד את האמת, כי אם לא היית מבדיל בין אמת לשקר, אז איך אתה יודע שזה קורה, אולי זה לא קורה?

אם אתה חושב שהאמת היא, שכואב לך הראש, אז אתה באמת סובל, אתה חווה נפרדות. אני רוצה להביא אותך למצב, שאם תכאב לך הרגל, את תחווי שלא כואבת לך הרגל. ובנוסף את תוכלי לבחור, אם את רוצה לשקר או לא. ותהיי אפילו שקרנית כל כך טובה, שאפילו שלא תכאב לך הרגל, תגידי שכואבת לך הרגל ואפילו תסבלי מהכאב. למעשה תוכלי ליצור רע. אני אלמד אותך את השקר בשלמות, ואפילו תוכלי לבחור אם את רוצה אמת או שקר.

למעשה כאשר האדם מתחיל להתבגר, והוא מתחיל להבין בין אמת לשקר, ואז הוא מתחיל להתחרפן, ואז המוח שלו מתחיל להשתבש.

ואז הוא מרגיש כל כך רע, והוא שואל למה אני סובל, מה המשמעות? ואז הוא מחפש משמעות. כל הבעיה היא שהוא מחפש את האמת. אני קודם כל אומר, דע את האויב, שהאמת היא האויב. קודם כל תדעי במי את נלחמת, אל תעריצי כל כך את האמת.

את מקודם אמרת שאת מוכנה לסבול בשביל האמת, ואת באמת סובלת בגלל האמת. ואני אומר לך, אם את רוצה להפסיק לסבול, תפסיקי לחפש את האמת.

שאלה: אז מה אני אחפש?

אליעד: תפסיקי לחפש. תגידי לעצמך, אני לא מחפשת כלום, תתחילי עם מה שבא ברוך הבא, ואחר נמשיך עם משהו יותר מפותח.

פה יש אמת שהיא טוב ורע, אך מבחינתי האמת היא הפוכה, ביחס למה שאנו קוראים לו האמת. יש מה לחפש אך לא משנה איך תקראי לזה. מה זה משנה אמת או שקר.

מה אתה אומר, אתה עדיין מחפש את האמת?

שאלה: אני לא מחפש כלום. אבל רציתי להגיד..

אליעד: אם אתה לא מחפש כלום, אז למה אתה רוצה להגיד? למה אתה עושה פעולות? בחוויה שלך לא חסר לך כלום? הכל מושלם בעיניך עכשיו? כן. אז למה אתה מנסה לשנות? אם אתה רוצה להגיד משהו, זה סימן לרצון, ורצון זה סימן לחסר.

שאלה: החסר הוא חלק מהשלמות.

אליעד: אם יש רק שלמות, מה שייך חסר? אתה אומר, שאתה חווה עכשיו רצון להגיד לי, ואתה אומר שזה גם השלמות שאתה אומר לי, נכון? עכשיו, אם אנחנו עוצרים את העולם, מה קבלנו? קבלנו אותך יושב כאן, אם רצון לומר לי משהו, נכון? כן. אבל אתה אומר שכרגע זה מושלם, מה זה אומר? שהחסר שלך מושלם כחסר. זה שיש לך רצון להסביר לי משהו, זה עצמו טוב, בלי קשר אם תסביר לי או לא תסביר לי. אז אם טוב לך מזה שאתה רוצה, מדוע אתה עדיין מעוניין להסביר לי?

שאלה: כי כשאני רוצה את זה, אני נמצא בהפרדה אחרת.

אליעד: אז כאשר אתה נמצא ברצונות, אתה לא בחוויה שהכל מושלם. אתה אומר הכל מושלם, אבל אני צריך למלא את החסר. כי אם החסר מושלם, אז למה למלא אותו?

האם אתה בחוויה שלך מחפש משהו?

שאלה: כן, אבל הכן שלי הוא שקר.

אליעד: אבל מה היא האמת?

שאלה: האמת היא שזה לא משנה. השאלה שלך כבר מכילה שקר, כי האמת היא כבר שקר, כי אתה עושה הפרדה בין אמת לשקר.

אליעד: אם מבחינתך האמת והשקר היו אותו הדבר, גם אז לא היית צריך לדבר איתי. כי אין הבדל בין אם יש לי את התשובה לבין אם אין לי את התשובה. כשאתה מדבר איתי, זה מתוך מחשבה שלך שיש הבדל בין אמת לשקר. אז למעשה גם אתה חושב שיש הבדל בין אמת לשקר.

שאלה: כל פעם שאני מדבר, אני למעשה מבדיל, ולכן משקר.

אליעד: נכון, אבל למה שתדבר? למעשה השאלה, שאם אתה בשלמות, למה שתדבר? היא כמו השאלה, למה מהאחד נהיה שתיים? עם הכל מושלם ואין הפרדה, אז איך נוצרה ההפרדה? אתה יכול להגיד אפילו שאני חווה חסר, זה גם במסגרת הרגשת השלמות שלי.

עכשיו השאלה היא כזאת, מקובל עלי שתגיד שהשלמות מכילה את הכל, כולל את החסר וכולל את הרצון, וזה שיש לי רצון שאני לא רוצה את המציאות, זה כשלעצמו טוב - שלמות. אבל אם יש שלמות, למה לשנות את זה אחר כך? אני אחדד, אם אתה רעב ויש לך אוכל מולך, יש שתי אפשרויות, יש אפשרות אחת, שתגיד לא טוב לי עם זה שאני רעב, אני רוצה לאכול. יש אפשרות אחרת שאומרת, שזה שאני רעב, זה מושלם, אז אם זה מושלם, למה אתה הולך לאכול? כי אם אתה ממלא את הרצון, אז זה סימן שלא רצית אותו בתחילה. אני רוצה שתסתכל לתוכך ותראה מה מניע אותך בתוכך לאכול. אני רוצה לדעת מאיזה מקום רגשי הלכת לאכול. כי אם אתה טוען שאתה חווה שלמות אין סופית בזה שאתה רעב, אז מה פתאום קמת לאכול? תסתכל, מה הניע אותך לאכול, איזה רגש? או למלא כל חסר, אם באמת חווית אותו כשלם.

שאלה: למה זה חשוב שאני אבדוק?

אליעד: כי אתה טוען שאתה חווה שלמות, אבל אם עדיין בתוכך אתה חווה חסרונות, אז אתה עדיין מחפש.

שאלה: אני חווה שלמות בזמן שאני רעב.

אליעד: אז למה אתה אוכל? אוכל הכוונה לכל פעולה שאתה עושה. גם לדבר זה למלא חסר.

שאלה: אני אוכל כי אני רוצה לאכול.

אליעד: אז זה נקרא שאתה לא רוצה את הרצון שלך לאכול, ולכן אתה מנסה להיפטר ממנו. אם טוב לך עם הרצון שאתה רוצה לאכול, אז תישאר איתו.

שאלה: נכון, אין לי סיבה לאכול.

אליעד: כן, אבל יש לך סיבה, למה לא לאכול. כי יש לך רצון לאכול, שטוב לך איתו, ואם תאכל, כבר לא יהיה לך רצון לאכול.

שאלה: כן, אבל זה טוב באותה מידה.

אליעד: אם זה טוב באותה מידה, אז למה לשנות אותו?

שאלה: כל הפעולות שאני עושה הם מתוך ההפרדה.

אליעד: הם מתוך ההפרדה. אז זה אומר, שאם לפעמים אתה בשלמות, אבל כאשר אתה עושה את הפעולות שלך אתה לא בחוויית שלמות, כי אם היית בשלמות, לא היית פועל.

שאלה: אבל השלמות מכילה את ההפרדה.

אליעד: אל תחנטרש אותי, כאשר אתה עושה פעולה, או שאתה בהפרדה או שאתה בשלמות? השלמות מכילה הרבה דברים, אולי מבחינת השלמות אתה לא קיים, אבל בחוויה שלך, כשאתה פועל אתה בנפרדות ולא בשלמות. דע שכשאתה אוכל, אתה בחוויה של טוב ורע, ולכן אתה אוכל. אם באמת היה לך טוב מזה שאתה רעב, אז לא היית אוכל.

שאלה: אבל זה לא משנה.

אליעד: יכול להיות שאין לך בחירה, ומישהו מפעיל אותך כדי שתאכל, אבל השאלה היא מה אתה חווה? להבין מה באמת אתה מרגיש. ואני טוען שאם היית חווה שלמות מוחלטת, אז לא היית הולך למלא את החסר של הרעב.

שאלה: זה לא משנה. אם אני רעב או לא רעב, זה אותו הדבר, ואני מסכים שאין טעם לשנות, אבל גם לשנות זה כמו לא לשנות.

אליעד: אבל למה אתה משנה, תבין זה להתבונן לתוכך ולהבין מה היא האמת. זה הכל סיפורים, מה שחשוב זה, מה אני מרגיש כאשר אני הולך לשנות.

שאלה: אני לא רוצה להתבונן בתוכי, למה זה חשוב שאני אתבונן בתוכי?

אליעד: הסיבה שבאת לכאן, היא בגלל החלק בך שהתבונן, ולא טוב לו ככה. החלק שטוב לך ככה, הוא לא בא לפה, הוא טוב לו, אז מדוע שיבוא לפה? הוא אפילו לא הולך לאכול. החלק בך שמתבונן פנימה ואומר, רגע אבל רע לי כשאני אוכל, הוא זה שבא לכאן, כדי לפתור את הבעיה הזאת. של כל הרצונות שלך. אם היית בהמה, למה לחקור, לא היית בא לפה בכלל.

אתה באת לכאן, בגלל שיש בתוכך משהו, שחווה שכשאתה עושה פעולות, אתה חווה חיסרון. תבדוק את 24 השעות שעשית פעולות, אתה כל הזמן חושב מה תעשה ברגע הבא. הראש שלך אף פעם לא בכיבוי, תמיד אתה חושב שנייה קדימה. וזה נקרא חיסרון.

שאלה: אבל אין לי בעיה עם זה שיש לי חיסרון.

אליעד: אם אין לך בעיה, אם זה שיש לך חיסרון, אז למה אתה מנסה למלא את החיסרון? אתה יכול להגיד מה שאתה רוצה, אבל בתוכך בלב, מה אתה מרגיש? כי אם באמת היית מרגיש, שזה לא משנה, אז למה מלאת אותו?

בתוכך בפנים את יודע שהכל בסדר, אבל בתוכך בעומק מסוים, אתה מרגיש שמשהו חסר. והוא זה שמניע אותך לעשות פעולות. בשכל אתה חווה שאין בעיה, כי אתה אומר שהכל אחד.

אבל תכלס בתוכך בלב, אתה לא חווה שאין בעיות. יש לך הפרדה בין השכל לרגש.

שאלה: חלק ממני מבין שאין בעיה, נכון?

אליעד: אבל יש אצלך חלק שלא מבין.

שאלה: יש חלק אצלי שמבין וחלק שלא מבין, אבל החלק שמבין, מבין את החלק שלא מבין.

אליעד: אם הוא מבין אותו, אז הוא לא מבין את עצמו. אם לא משנה לך כלום, אתה לא יכול להבין מישהו שכן משנה לו. אלא אם אתה מעל שניהם, אתה מכיל את שני הפרספקטיבות.

שאלה: גם אותי מעניין מה מניע אותי.

אליעד: אני טוען שמה שמניע אתכם זה הטוב והרע.

שאלה: אז מי דוחף את השינוי?

אליעד: שזה החלק של הכן משנה.

מה שעלה פה, האם בן אדם ייהנה בשלמות מזה שיש לו חיסרון, ואף על פי כן הוא ירצה למלא את החיסרון הזה?

שאלה: ברור שכן, פשוט יש לו חיסרון, והוא רוצה למלא את החיסרון הזה, וזה מושלם.

אליעד: השאלה היא לא אם זה מושלם או לא, השאלה היא, מה אני באמת מרגיש בתוכי? שוב אני שואל, מדוע יש שינוי?

שאלה: אין תשובה. השאלה היא התשובה. רבי נחמן אומר שאין תשובה. הכל אחד, אז אין הבדל בין משנה ללא משנה. זה משנה ולא משנה בו זמנית, אין הבדל ביניהם.

אליעד: אני רק רוצה להגיד משהו, גם אם יש תשובה וגם אם אין תשובה, השאלה היא מה האדם חווה בתוכו. כשאתה אוכל, האם אתה חווה שאין שינוי. כל אחד צריך להסתכל לתוכו ולבדוק מה הוא מרגיש. התשובה פה היא לא פילוסופית, השאלה היא מה אתה מרגיש.

אם הוא היה מבין את שורש השאלה, ומבין איך כל השאלות מחוברות לשאלה הזאת, וחווה שכול השאלות מחוברות לשאלה הזאת, וחווה את האחד שמתרץ את התשובה, אז הוא היה חווה את זה ביום יום. אם הוא היה מבין בדיוק, מה השכל אומר, מה ההפך מהשכל אומר, מה האמת, מה השקר, איך זה קשור, אם הוא היה רואה את כל התמונה מסודר, הוא היה חווה את זה. לכן אולי התשובות שלכם נכונות, אבל אם זה היה יושב לך בדיוק, שכמו שאתה רואה קיר, היית רואה בעין שזה אחד, אז לא הייתה לך שאלה.

השכל אומר שזה שולחן וזה קיר, וגם השכל אומר, שמה שנמצא פה לא נמצא שם. השכל אומר שמה שקורה היום לא קרה אתמול, ומה שקרה אתמול, לא קורה היום. אבל אם השכל והרגש היו מצליחים להבין, שמה שקרה לפני אלף שנה, קורה עכשיו, וכל מה שקרה אתמול ושלשום קורה עכשיו בו זמנית, ומבין שמה שנמצא שם, נמצא פה בו זמנית.

אם היית מבינה את זה בשכל, ומבינה שזה אחד בשכל, אז את תחווי בשכל שאם את אוכלת או לא אוכלת אין שאלה, כי הכל אחד בו זמנית.

ככול שיש יותר דברים בחיים, שבשכל אתה מבין שזה אחד, אז אתה חווה יותר טוב שזה אחד. אבל ככול שיש לך יותר דברים בחיים שאתה אומר, זה טוב וזה רע, כך אתה רחוק יותר מהאחדות. ככול שאתה יותר נעול על נפרדות, כך זה מרחיק אותך מהשחרור. כאשר אתה נעול על הגדרות, כך אתה חווה פחות את האחדות.

שאלה: האם אתה יכול לדבר על, איך לרצות את המציאות ללא סיבה, כי לפני שהגעתי אליך, שכשהרגשתי רע, הייתי אומרת שזה לטובה וכך סבלתי פחות.

אליעד: את רוצה לרצות בלי סיבה? פשוט, כל פעם שיש לך סיבה למה את לא רוצה, תשאלי, למה הסיבה הזאת נכונה? ואז תגיעי למצב שתרצי בלי סיבה. למשל כואבת לך הרגל, את אומרת שכדי שאני ארצה את הכאב ברגל, אני צריכה סיבה למה לרצות את הכאב ברגל, אז תשאלי, למה שלא תרצי את הכאב ברגל? את אומרת שכדי להינות צריך סיבה, אני אומר הפוך, כדי לסבול צריך סיבה.

שוב, כואבת לך הרגל ואת סובלת מזה, למה את סובלת? כי את לא רוצה את זה, זה כמו על מי אתה מגלגל את האחריות? באיזה מגרש הכדור נמצא. מה שקורה אצלך, שכשכואבת לך הרגל ואת לא רוצה את זה, אז את מחפשת סיבה למה לרצות את זה. אני אומר בואי נעשה הפוך, תסבירי לי למה את סובלת. ואני מבטיח לך, שכאשר את תסבלי, ותשאלי את עצמך, למה אני סובלת? למה אני לא רוצה את זה? את בסוף תרצי את זה בלי סיבה

תשאלי, למה אני לא רוצה את הכאב הזה?

שאלה: רוצה להרגיש רק טוב.

אליעד: למה?

שאלה: אני לא רוצה להיות תלויה בסבל.

אליעד: אז את לא רוצה להיות תלויה בסבל, וזה לא שאת לא רוצה את הכאב. זה לא שאת לא רוצה לסבול. מה אכפת לך לסבול?

שאלה: אני לא שולטת עליו.

אליעד: אם את לא שולטת אז אין פיתרון. אבל את כן שולטת. אם היית חווה במוחלטות שאת לא שולטת בכלל, אז לא היית שואלת שאלה, והיית רגועה לגמרי, כי היית בחוויה שאת לא יכולה לשנות, ולכן היית רגועה במצב שלך.

הבעיה היא לא בכאב, הבעיה היא בהתנגדות לכאב. להיות אמיתי עם עצמך, זה לשאול, למה אני לא רוצה את הכאב, ואז תביני שאין לך תשובה, ואז לא יפריע לך שכואבת לך הרגל.

שאלה: אי אפשר לסבול כאב וגם ליהנות.

אליעד: אני בעדך, אני רוצה שתיהני בזה שתרצי את הכאב. אם את רוצה את הכאב את נהנית. אם תביני, למה את לא רוצה לסבול מכאב, אז את לא תסבלי מכאב. אם תביני לה רע לך, לא יהיה לך רע.

אני מתחייב לכם, שלא משנה לאיזה בעיה אתם נופלים, תנסו להבין למה אתם לא רוצים את הבעיה. כי כאשר אתם שואלים, למה אני לא רוצה את הבעיה, אתם מבינים בסוף שאין הבדל בין בעיה ללא בעיה, אתם עוברים ממקום מוגדר למקום לא מוגדר. על ידי החיפוש אחר המוחלט אתה עובר ללא מוגדר. ואם זה לא מוגדר, אז אין שום בעיה.

שאלה: אני כבר כל כך רגילה למצוא סיבות למה הסבל טוב, שאני לא מגיעה לסבל, ולכן לא שואלת שאלות. אני רגילה שכשאני סובלת אני אומרת לעצמי שזה לטובה ואז לא סובלת.

אליעד: אז למה את לא ממשיכה בדרך שלך?

שאלה: בצורה אוטומטית אני ממשיכה, אבל אני מרגישה שהדרך שלך יותר נקייה מהדרך שלי.

אליעד: את עושה הורדת ידיים עם השטן, עכשיו השאלה מי ינצח? הוא אומר לך, למה שיהיה לך טוב? למה שתרצי את זה? הוא כאילו אומר, רע לך, ולמה שתרצי את זה? את צריכה להגיד הפוך, טוב לי, למה שאני לא ארצה את זה?

כול אדם בכל רגע ורגע, נמצא בתחושה, שזה רע, ואז הוא שואל, למה שאני ארצה את זה? אבל אני אומר הפוך, למה שלא תרצה את זה? עכשיו הכל טוב, אז תשכנע אותי למה לא לרצות את זה?

אתה מאמין שזה שכואב לך הרגל זה רע, וזה שלא כואבת לך הרגל זה טוב. אז אם אתה מאמין למלכודת הזאת, אז אתה סובל. אבל אם אתה אומר, אני לא מאמין לשום דבר, עד שאני לא אבין מה רע בזה שכואבת לי הרגל, אני לא אסבול מזה.

אם אתה מחפש סיבות למה להרגיש טוב, בזה עצמו אתה גורם לעצמך להרגיש רע. איך שאת שואלת, איך אני ארגיש טוב? זה עצמו גורם לך להרגיש רע, כי את מסכימה עם זה שרע.

כאשר אתה מחפש תשובה, למה אתה אוכל? זה אומר שאתה מסכים לכך שיש הבדל בין יש לאין. ואז את נמצא בתוך המשחק שלי, ולא יכול למצוא תשובה. אם אתה חווה את השאלה, אז אתה עדיין בתוך נפרדות, ולכן לא תמצא לה תשובה, כי זה שני הפכים, או שלמות או חיסרון. אבל אם אתה במקום שלא מבין את השאלה, אז אין שאלה.

אם אתה חווה שינוי, זה אומר שאתה חווה נפרדות. אם אתה מודה שאכלת, זה סימן שיש אצלך הפרדה, ואם יש הפרדה, לא תמצא תשובה להפכים. אבל אם לא היית בחוויה שאכלת, או שכאשר אתה אוכל, אתה לא חווה שינוי, אז לא הייתה שום שאלה. ברגע שאתה מודה קצת, אז נפלת.

לכן אל תסכים לסבול בכלל, אם אתה אומר שאתה מוכן לסבול קצת, אז אתה נופל בפח של הסבל. האמת היא מוחלטת, אם כואבת לך הרגל, ואת שואלת למה כואבת לי הרגל, אם את חושבת שזה רע, ומחפשת סיבות למה זה טוב, אז את מסכימה עם זה שזה רע, ואת רק מחפשת סיבות למה ליהנות מזה. אם הסכמת, אז תסבלי ותאכלי חצץ.

אבל זה צריך להיות הפוך, אני לא מוכנה לסבול מזה, עד שלא אבין למה זה רע. ואפילו מוכנה לסבול, אבל תשכנעו אותי למה לסבול.

גם המציאות היא כמו שהיא, וברגע שמנסים לשנות ולא לרצות אותה, סובלים.

למה הפסיכולוגים לא עוזרים באמת, כי הם אומרים לך אמנם רע לך, אבל תתמקד בדברים שטוב לך. הם לא אומרים לך שגם הרע הוא טוב.

הסיבה שאת סובלת בחיים, זה בגלל שאת לא הולכת עם התאוות עד הסוף. לא היית שלמה עם התאוות שלך עד הסוף. כי יש בתוך רצון למשהו אחר, סיפור כל שהוא. הבהמה אוכלת ולא אכפת לה מכלום.

שאלה: אבל יש משהו מעל הבהמה.

אליעד: מעל הבהמה יש בני אדם טיפשים וסובלים. בגלל שהבן אדם משוגע, אז הוא חושב שהוא מעל הבהמה, הוא חושב שהבהמה נחותה ממנו, אבל זה רק בגלל שהוא נחות מהבהמה.

שאלה: למה הוא נחות מהבהמה?

אליעד: כי הוא סובל כל הזמן. הבהמה רוצה את המציאות כמו שהיא, והאדם לא רוצה את המציאות, ולכן כל הזמן רוצה לשנות אותה. הבהמה נמצאת בהשתוות עם הבורא, היא אומרת, מה שהבורא רוצה, אני רוצה. אבל האדם אומר, אני לא רוצה מה שהבורא רוצה, אני רוצה לשנות. הבהמה לא מחפשת את אלוהים, כי היא קרובה אליו. היא לא חופרת ושואלת שאלות.

שאלה: אבל אתה אומר לנו כן לשאול שאלות.

אליעד: כדי שתשתמשי בשכל שלך והוא ישמיד את עצמו. ואל תשכחו, שכול מה שאני אומר, יש לו גם ההפך, אל תשכחו את הפרט השולי הזה.

יש ההפך, ולהיות בן אדם זה טוב. השאלה היא, האם אתה באמת בן אדם. אבל איך שאתה חי עכשיו, עדיף להיות בהמה. להיות בן אדם, זה להפסיק לחפש את האלוהים. את כבר בן אדם עכשיו, את כבר בדרגה הגבוהה ביותר, והסיבה שאת לא חווה את זה, כי את מחפשת להגיע לזה. איך תגיעי לזה, אם את כבר שם? ושתסכימי להודות שאין הבדל בין בהמה לאדם, זה יהפוך אותך לבן אדם. בן אדם זה מישהו שמודה שהוא בהמה. ומי שמחפש להיות מעל הבהמה, הוא בהמה אמיתית, הוא למעשה סובל במחלה האנושית.

זה הכל הפוך, העולם הזה יש בו יותר שקר מאמת.

שאלה: מה אתה מציע לאדם שאחרי שהוא יוצא לפנסיה הוא מדוכא?

אליעד: הייתי מציע לו ללכת לספארי ולהסתכל על החיות. 65 שנה האדם רץ, האם לא מספיקה לו הריצה? הגיע הזמן שהוא יתחיל ליהנות מהחיים במקום לשנות אותם. במקום לחפש מטרה, תנסה לכבות את הרצון של עצמך, לשנות את המציאות.

הדבר הכי קשה בעולם, זה לא לעשות שום דבר. נראה אותך לא עושה שום דבר. אתם רואים את האבסורד, שבני אדם חולים במחלה שהם לא יכולים להירגע. למה אתה לא יכול סתם לשבת על הכסא ולהסתכל על השמיים, למה אתה כל הזמן צריך לזוז? הם חייבים לשנות משהו.

שאלה: האם חיות שמתעללים בהם סובלות?

אליעד: כל העניין של החיות זה לצורך דוגמה. אם אני אגיד לאדם בא תנסה להיות כמו שולחן, הוא לא יבין. לכן אני אומר לו לנסות להיות כמו חיה, שרוב הזמן לא אכפת לה. אבל מצד האמת, גם לחיה אכפת. גם היא אוכלת כשהיא רעבה. גם לחיה אכפת, אבל בחוויה של האדם, האדם חושב שלחיה פחות אכפת. יכול להיות שהחיה מקנאה בבני האדם ורוצה להיות כמוהם, אבל האדם חושב שלחיה לא אכפת. אולי אפילו הדומם סובל יותר.

שאלה: מה קורה לתודעה אחרי המוות?

אליעד: האם את יודעת מה קורה לתודעה שלך בעוד שנייה? האם את יודעת מה יקרה לך אחרי המוות? מה שיקרה...
התחלה כאב ראש מחויב המציאות תינוק עקשנות תאוות המפץ הגדול אמת להתגבר על קנאה סיבות תעדוף אדם או בהמה אחרי המוות אמת אמת או טוב אמת היא רעה ויוצרת רע בהמה בהמה או אדם בלי סיבה בעל חיים בעלי חיים גלגול נשמות גלגולי נשמות הישארות הנפש הישארות הנשמה המוות חיות חיים חיים אחרי המוות חיים לאחר החיים חיים לאחר המוות חיסרון חסרונות טוב או אמת טוב בלי סיבה לאחר המוות ללא סיבה לרצות לרצות את החיסרון מוות סיבה סיבות רצון
לא לענות על שום שאלה, לפני שמבינים אותה - למה כל השאלות הן שקר
... מאושר באמת, עליו לא לענות לשום שאלה בעולם, לפני שהוא מבין אותה, דהיינו, את השאלה בשלמות מוחלטת. וכל זמן שהאדם לא מבין את השאלה בשלמות מוחלטת, והוא עונה עליה תשובה, הוא טועה, שימשיך להרגיש רע... כי מי שלא מבין את השאלה באמת, ואעפכ הוא רץ, לענות תשובה, הוא פועל בצורה שגויה. ועל האדם להבין, שכל השאלות והבעיות והספקות שלו (כי כל הבעיות, גם הן בעצם שאלות וחוסר הבנה של האדם. ...
לסבול בלי סיבה - למה כולם סובלים *תמיד* בלי סיבה?
לסבול בלי סיבה - למה כולם סובלים *תמיד* בלי סיבה?
... בלי סיבה - למה כולם סובלים תמיד בלי סיבה? למה אנשים סובלים כל הזמן בלי סיבה? התופעה עליה מדבר אליעד כהן היא שאנשים בעולם סובלים ללא סיבה ברורה או מוצדקת. כשמדברים על סבל, מיד חושבים על סיבות הגיוניות כמו טעויות שאנשים עושים, או אירועים קשים שהם חווים, אבל מה קורה כאשר הסבל הוא ללא כל סיבה נראית לעין? הסבל חסר הסיבה הוא האכזרי ביותר, כי אי אפשר להסביר או להצדיק אותו. אדם שסובל בשל טעות שעשה לפחות יכול להבין את הסיבה לסבל, אך אדם שסובל ללא סיבה הוא מסכן במיוחד, כי אין כל היגיון או הצדקה למצבו. אליעד מסביר שהדרך הטובה ביותר למצוא אדם שסובל בלי סיבה, היא פשוט להסתכל במראה או להביט סביב. כל אדם, למרות שהוא נראה מאושר, מבלה או נהנה, סובל ללא סיבה אמיתית. מדוע? משום שכל בני האדם, ללא יוצא מן הכלל, נמצאים במצב תמידי של פחד וחרדה. כל אדם ... את הדבר שקיבל או שמא הרצון שהוגשם לא יהיה מספיק בעתיד. המשוואה פשוטה: ככל שיש לך יותר רצונות, כך אתה סובל יותר. הסיבה היא שכל רצון נובע מתוך התחושה שמשהו חסר, וזה בדיוק הגורם לסבל. אילו לאדם לא היה אף רצון, הוא לא היה מרגיש שחסר לו שום דבר, והוא היה חי באושר מלא ושלם. מדוע הרצונות של האדם חסרי סיבה אמיתית? אחת הסיבות לכך שאנשים סובלים ללא סיבה היא שהם לא יודעים באמת למה הם רוצים את מה שהם רוצים. לדוגמה, אדם שרוצה להרגיש טוב - למה בכלל הוא רוצה להרגיש טוב? לכאורה, אדם יכול פשוט להחליט שכל מה שיש הוא טוב, ואז לא יהיה צורך ברצונות או בפחדים. אליעד מבהיר שהרצון להרגיש טוב הוא חסר סיבה אמיתית, כי באותה מידה אפשר היה לחיות מבלי לרצות להרגיש טוב. כלומר, האדם יכול היה להיות מאושר כבר עכשיו עם מה שיש לו, ולכן הרצון הוא מיותר ... נובע מתוך מחשבה שהמציאות צריכה להיות אחרת ממה שהיא, אך מי קבע זאת? מי אמר שזה באמת יותר טוב מזה? התשובה היא שאין שום סיבה אמיתית, ולכן כל אדם בעצם סובל בלי סיבה. כיצד אפשר להפסיק לסבול בלי סיבה? הדרך היחידה לצאת מן הסבל הזה, לפי אליעד, היא להבין לעומק מה הסיבה לרצון הראשון שלנו. זהו ... בצורה אחרת. ברגע שהאדם יגיע להבנה אמיתית, הרצונות שלו ייעלמו או ישתנו, כי הוא יבין שכל מה שקיים במציאות הוא טוב באותה המידה. זה יוביל אותו למצב של אושר ללא סיבה. כלומר, במקום לסבול בלי סיבה, האדם ימצא את עצמו מאושר בלי שום סיבה חיצונית, בלי תלות באף גורם חיצוני או פנימי. זהו אושר ... שלו להרגיש טוב, ולמה הוא חושב שיש דבר מסוים טוב יותר מדבר אחר. רק כאשר יבין שאין באמת סיבה לרצונות שלו, הוא יפסיק לסבול ויהיה מאושר באמת. למה אנשים סובלים ללא סיבה? איך להפסיק לסבול? מה גורם לסבל של האדם? האם הרצון גורם לסבל? מה הסיבה לסבל האנושי? איך להגיע לאושר ללא סיבה? לסבול בלי סיבה - למה כולם סובלים תמיד בלי סיבה? הפעם אני רוצה לדבר על תופעה מאד מצערת בעולם, והיא אנשים שסובלים בלי סיבה. המון אנשים מסתובבים חסרי ישע שמתעללים בהם, וששואלים למה מתעללים בהם, זה בלי שום סיבה. אם יש סיבה, אז זה משהו אחר. אבל הרחמנות הכי גדולה על בן אדם זה בגלל שהוא סובל בלי סיבה. נאמר אדם שעשה טעות והוא עכשיו סובל, אפשר להבין את זה. ומי שרוצה לדעת מי סובל בלי סיבה, שילך למראה, ויסתכל במראה, ויסתכל סביבו. ואנשים יגידו, מה פתאום כולם סובלים כל הזמן בלי סיבה? נראה שאנשים מבלים, עובדים, נהנים, וכו וכו. אבל צריך להודות באמת, וכולם סובלים, וכולם ... כי האדם לא מבין בכלל מאיפה הרצון שלו, ועל האדם לבדוק את כל הרצונות שלו ומאיפה הם באו, ולרוב התשובה תהיה בסופו של דבר שאתה רוצה להרגיש טוב. ולמה אתה מתעקש לרצות שיהיה ככה ולא אחרת, אולי תגיד שהכל טוב כמו שהוא ותפתור את כל הבעיות, פשוט תפסיק לרצות. ואז תרגיש טוב באמת. ובאמת במציאות הכל טוב באותה המידה, ומי שישאל את עצמו פנימה מספיק ... יתהפך, כי תהיה תוצאה של הבנת הרצונות, הבנה אמיתית של הרצון הראשון, ואל תגיד כי המציאות הטביעה בי את זה זה לא ככה, ושתבין את זה, הרצון שלך יהפוך להיות אושר ללא סיבה. ושיהיה לכולם המשך יום של אושר
אהבה ללא סיבה - איך לאהוב את עצמך ואת המציאות - בלי תנאי? נטל ההוכחה
... ללא סיבה - איך לאהוב את עצמך ואת המציאות - בלי תנאי? נטל ההוכחה ובו יתבאר כיצד לאהוב את עצמך ואת המציאות בלי סיבה? וכמובן שכולם רוצים להגיע למצב הזה, שבו הם אוהבים את המציאות בלי סיבה. והשאלה הנשאלת היא, איך להגיע למצב הזה? והסיבה שהאדם לא אוהב את המציאות כפי מה שהיא בלי סיבה, היא רק משום, שמצד אחד האדם רוצה להגיע למצב, שבו הוא יאהב את עצמו בלי סיבה, ומצד שני הוא מנסה למצוא סיבות, למה כן לאהוב את עצמו. וכמובן שזה לעולם לא יצליח, כי זה דבר והיפוכו. כי כל סיבה שהאדם ימצא למה לאהוב את עצמו, תמיד ... שזוהי טעות. כי מי שאוהב את עצמו בגלל הדברים הטובים שיש בו, הוא טועה. כי הוא יכול לאהוב את עצמו בלי סיבה, ובנוסף הוא לא באמת אוהב את עצמו, ובנוסף יש בכל אדם חסרונות, לפחות כמו כמות היתרונות שיש בו. והאדם לא צריך לקבל את הטעות שלו, שגורמת לו לחשוב שהוא צריך סיבה לאהוב את עצמו. אלא האדם צריך להיות עז ...
שקר בלי סיבה, נגד רצון בלי סיבה, שנובע מאמת בלי סיבה - מצח הנחש / מצח הרצון
... בלי סיבה, נגד רצון בלי סיבה, שנובע מאמת בלי סיבה - מצח הנחש מצח הרצון ובו יתבארו מספר עניינים על דרך תת המודע של האדם, לשקר את עצמו שקר שאינו מודע, ועל הדרך של האדם, להתמודד עם ... של האדם, מאמלל רק אותו עצמו בלבד. ובטרם נבאר, כיצד יכול האדם להתגבר על מצח הנחש הזה, שגורם לאדם לשקר לעצמו ולאמלל את עצמו, סתם כך בלי סיבה, נאמר, כי יש כאן סוד גדול. והוא, כי כל קיומו של העולם כולו, תלוי אך ורק בקיומו של מצח הנחש הזה (וכל זה, רק מתפישת הנפרדות של היש ... כי הנפרדות שלנו היא כולה שקר, ביחס לאחדות של המציאות. והשקר הזה, לא מביא לאלוהים שום תועלת. משום שמנקודת המבט של האחדות, אין שום חיסרון כלל. ושם בנקודת המבט של האחדות, אין שום סיבה כלל. כי סיבה אפשרית, רק כאשר יש נפרדות של טוב ורע. ולכן לא יכולה להיות סיבה, לכך שיש ... כדי שישקר ושיהיה קיים כאן בנפרדות. אלא שאז, הנפרדות היא עניין אחר וטוב מאוד לגמרי. וכיצד יתגבר האדם על הנטייה שלו, לשקר את עצמו בלי סיבה? תשובה: על ידי מצח הרצון. כי יש רצון, שהאדם רוצה איזה דבר לתועלת של עצמו. ויש את מצח הרצון, שבו האדם רוצה איזה דבר ברצון החזק ביותר שיש, שהוא רצון ללא סיבה. כי כל זמן שיש סיבה למה האדם רוצה את הדבר, הרי שהרצון הזה חלש. אבל כאשר ורק כאשר, האדם רוצה איזה רצון בלי שום סיבה כלל, רק אז זהו ... דהיינו, שהאדם יפעיל את הנשק של העדר הסיבה, אל מול מצח הנחש, שהוא שואב את כוחו, מהעדר התכליתיות והסיבה. ועל האדם לחפש את האמת גם בלי סיבה , אלא אך ורק למען ידיעת האמת. כי הרע גורם לאדם לשקר, רק כדי שיהיה לאדם שקר ורע, בלי שום סיבה אחרת. ועל האדם להתגבר עליו, על ידי זה ... רק למען ידיעת האמת בלבד. ומצד האמת, אין סיבה למה לחפש את האמת. כי מצד האמת, הכל אחד, ואין צורך לחפש את האמת. ולכן מוכרח, רצון בלי סיבה לחפש את האמת. כי מצד האמת האמיתית, גם השקר הוא טוב מאוד. ואיך יחזק האדם אצל עצמו את מצח הרצון? תשובה: על ידי אמת. כי האמת המוחלטת, ...
אהבה, זוגיות, אהבה בלי תנאי, לאהוב בלי סיבה, אחדות זוגית, אהבה אלוהית, אהבה עצמית, חיפוש זוגיות, חיפוש אהבה
אהבה, זוגיות, אהבה בלי תנאי, לאהוב בלי סיבה, אחדות זוגית, אהבה אלוהית, אהבה עצמית, חיפוש זוגיות, חיפוש אהבה
... זוגיות, אהבה בלי תנאי, לאהוב בלי סיבה, אחדות זוגית, אהבה אלוהית, אהבה עצמית, חיפוש זוגיות, חיפוש אהבה האם קיימת אהבה אמיתית בלי תנאים? אליעד כהן מדבר על המושג אהבה בלי תנאים, ... יחד, הוא אמור להמשיך לחשוב עליה ולרצות בטובתה באותה מידה, גם אם כבר לא נמצאים יחד. אלא שבפועל, ברוב המקרים, האהבה נפגעת כאשר האדם נפגע או ננטש, מה שמצביע על כך שהאהבה היתה ... בך באופן קבוע וחמור, אתה עלול לרצות להיפטר ממנה. הדבר מוכיח שלמעשה, גם אהבה עצמית לכאורה ללא תנאי, יכולה להיות מוגבלת בתנאים מסוימים. לכן, לא באמת קיימת אהבה ללא תנאים ... כאשר אדם אחר אוהב אותך על אף החסרונות שלך, זה נותן לך אישור חיצוני לאהוב את עצמך למרות החסרונות שלך. הבעיה היא שאף אדם חיצוני לא יכול באמת לאהוב אותך ללא שום תנאי. תמיד יהיה תנאי מסוים שבלעדיו האהבה תיחלש או תיפסק. גם אם כל ... האהבה, כלומר, האדם זקוק לפעמים לחסרונות ולנפרדות כדי לחוות שוב את החיבור והאחדות. בלי הניגודים האלה, תחושת האהבה נחלשת או מאבדת משמעות. האם אדם שאוהב ללא תנאים באמת ... ולמעשה כולם מחפשים להרגיש טוב ללא סיבה חיצונית. גם מי שנמנע מזוגיות וגם מי שמחפש אותה בטירוף, פועל מאותו אינטרס: הרצון לחוות שלמות ללא תנאים. אלא שאין אף דבר בעולם שיכול ... אפשר לאהוב ללא תנאים? מהי אהבה ללא סיבה? מדוע אנשים מחפשים אהבה בזוגיות? איך אפשר לאהוב את עצמי? האם קיימת אהבה אמיתית? מהי אהבה אלוהית? איך להשיג אהבה עצמית אמיתית? ...
רגשות, תלות רגשית, שחרור רגשי, אהבה ללא סיבה, שנאה עצמית, אהבה עצמית, רגשות מוגדרים, רגש לא מוגדר, מאושר תמיד
רגשות, תלות רגשית, שחרור רגשי, אהבה ללא סיבה, שנאה עצמית, אהבה עצמית, רגשות מוגדרים, רגש לא מוגדר, מאושר תמיד
... תלות רגשית, שחרור רגשי, אהבה ללא סיבה, שנאה עצמית, אהבה עצמית, רגשות מוגדרים, רגש לא מוגדר, מאושר תמיד מה הסיבה האמיתית לכך שאנחנו רוצים להרגיש טוב? אחד הנושאים המרכזיים שאליעד כהן דן בהם הוא הנושא ... הסיבה לכך היא שכדי לדעת שאתה מאושר תמיד, אתה חייב שתהיה לך השוואה למצב של חוסר אושר. כלומר, אם באמת היית מאושר כל הזמן, לא היית מודע לכך שאתה מאושר, כי לא הייתה לך חוויה של ניגודיות. אליעד משתמש בדוגמה שאם האדם באמת היה חווה אושר תמידי, ... לא נתפסת אצלו כמשהו רע אלא כחוויה נייטרלית לחלוטין. מה המשמעות של אהבה ללא סיבה לפי אליעד? אליעד מדבר על אהבה ללא סיבה ומבהיר שזה לא אפשרי באופן ממשי, כי ברגע שיש סיבה כלשהי לתחושת האהבה, כבר קיימת תלות. הוא אומר שאנשים לפעמים חושבים שהם צריכים לאהוב את עצמם ללא סיבה, אך עצם הרצון לאהוב את עצמך הוא כבר סיבה. המשמעות של אהבה ללא סיבה, לפי אליעד, היא בעצם להגיע למצב שבו אין בכלל צורך באהבה עצמית, וגם לא צורך להרגיש שאתה אוהב את עצמך. כדי להמחיש את זה אליעד אומר שהמציאות האמיתית היא שאין באמת ... לא חיובי ולא שלילי, אלא פשוט חוויה קיומית. מהי המשמעות של סם החיים וסם המוות? אליעד מתייחס למונח הידוע סם חיים וסם מוות, ומסביר שזה מצב שבו האדם יכול להגיע למקום נייטרלי. למשל, אם נאמר לאדם להשיג תחושה מסוימת בלי להיות תלוי בשום דבר, המשמעות היא להגיע למצב של נייטרליות מוחלטת, שבו ... לנושא של סתירות פנימיות בין רגשות ומבהיר שכל סתירה שהאדם חווה מצביעה על חוסר הבנה של מהות הרגש עצמו. כשאדם חושב שיש סתירה בין תחושה של טוב לתחושה של רע, או בין משמעות לבין חוסר משמעות, זה מוכיח שהוא לא הבין עד הסוף אף אחד משני המצבים. כל הסתירות שהאדם מגלה בתוכו נובעות מחוסר הבנה, וככל שהאדם יחקור את התחושות האלה לעומק הוא יבין שאין באמת סתירה, אלא שני צדדים של אותו הדבר בדיוק. אליעד משתמש בדוגמה שאדם יכול להרגיש רע מאוד, אבל אם הוא ... אלא להגיע להבנה פנימית עמוקה שבה טוב ורע הם מושגים יחסיים בלבד. מהי אהבה ללא סיבה? איך להשתחרר מתלות רגשית? האם אפשר להרגיש טוב תמיד? מהי אחדות רגשית? איך להפסיק לסבול מרגשות שליליים? ...
אהבה, זוגיות, אהבה רומנטית, אהבה זוגית, חיפוש אושר, NLP, אהבה ללא סיבה, חטא אדם הראשון, להיות מפורסם, הערצה
אהבה, זוגיות, אהבה רומנטית, אהבה זוגית, חיפוש אושר, NLP, אהבה ללא סיבה, חטא אדם הראשון, להיות מפורסם, הערצה
... זוגיות, אהבה רומנטית, אהבה זוגית, חיפוש אושר, NLP, אהבה ללא סיבה, חטא אדם הראשון, להיות מפורסם, הערצה מה זאת אהבה ולמה אנשים כל כך מחפשים אותה? כדי להבין מהי אהבה, אליעד כהן מציע להתבונן עמוק יותר במה מסתתר מאחורי השאלה הזו. אהבה היא ... הוא יבחר בשטר שערכו הגדול ביותר, כי הוא ימלא באופן המקסימלי את החוסר שלו. כך בדיוק מתרחשת הבחירה באהבה רומנטית, כי בעיני האדם היא הדבר שיספק הכי הרבה תחושת מילוי לחסרונות שלו. אליעד מתאר כיצד אנשים קמים בבוקר עם תחושת חוסר וסבל כלשהו, ובעזרת המשאבים שלהם (זמן, כסף, ועוד) הם מחפשים משהו שימלא את תחושת הריקנות הזו. יש כאלה שיבחרו בספורט או בתחביב, ויש כאלה שיבחרו בזוגיות, כי זוגיות נראית להם כדרך הטובה ביותר למלא את החסר. הוא מדגיש שכל אדם עושה את הבחירות שלו מתוך הנחה שהן ימלאו את הרצונות שלו בצורה הטובה ביותר. יש אנשים שיעדיפו להישאר לבד, כי לדעתם זוגיות רק תגביל אותם, וכך יבחרו את מה שימלא אצלם את החיסרון באופן טוב יותר. האם הזוגיות היא באמת מה שאנחנו מחפשים? האהבה והזוגיות, לטענת אליעד, הן רק ביטוי לחיפוש פנימי הרבה יותר עמוק. האדם אינו מחפש את הזוגיות עצמה, אלא את ...
רצון ללא סיבה, בחירה חופשית, חופש הבחירה, אתה כלום, מה באמת אתה רוצה, עלה נידף, לבחור כמו אלוהים, הכל רע תמיד, הכל טוב תמיד
רצון ללא סיבה, בחירה חופשית, חופש הבחירה, אתה כלום, מה באמת אתה רוצה, עלה נידף, לבחור כמו אלוהים, הכל רע תמיד, הכל טוב תמיד
... ללא סיבה, בחירה חופשית, חופש הבחירה, אתה כלום, מה באמת אתה רוצה, עלה נידף, לבחור כמו אלוהים, הכל רע תמיד, הכל טוב תמיד מה המשמעות של רצון ללא סיבה ומהו הרצון הראשון? אליעד מסביר שכל רצון שיש לנו בעולם מושפע מרצון אחר שקדם לו, ותמיד ... של החוקים, וכשהחוקים נחקקו בפעם הראשונה הם נקבעו ללא כל סיבה. זהו רצון ללא סיבה, רצון שפשוט רוצה כך, ללא אינטרס או כוונה נסתרת. האם יש בחירה חופשית או שאנחנו עלה ... שתחשוב ושתפעל. הרצונות שלך אינם שלך באופן עצמאי, אלא המציאות גורמת לך לרצות דברים מסוימים. הוא משתמש במטאפורה של שערה או בובה על חוט, כשהאדם משוכנע שהוא הולך ... מנוגדים כמו קיום ואי - קיום. לכן הרצון הראשוני הוא בו - זמנית גם הרצון וגם חוסר הרצון, מתוך נקודת אחדות מוחלטת. אם אדם שואל מה אני באמת רוצה? ומגיע אל ההבנה שהוא ... שלו. למה הרצון להבין מרחיק ומקרב אותך לאמת המוחלטת בו זמנית? אליעד מסביר שלרצות להבין את המציאות או חוקיות מסוימת, פירושו לחפש אמת יחסית ומוגדרת. מצד אחד, כל ניסיון ... ביחס לשלמות המוחלטת אין שום יתרון בזה שהמציאות קיימת, ולמעשה היא רק מכילה חסרונות אינסופיים. אדישות מוחלטת: אתה חווה בו זמנית את העובדה שהכל כפי רצונך והכל ... הרצון הראשון רלוונטי רק לגבי אלוהים. מה הכוונה? אתה רוצה כי גרמו לך לרצות. אבל אלוהים, או מי שאתה באמת, הוא רוצה, כי רק ככה הוא רוצה. למשל, יש כאן בקבוק, האם ... הוא רוצה הכל בבת אחת. כשמחוקקים את החוקים בפעם הראשונה, מחוקקים אותם בלי סיבה מוגדרת. פשוט חוקקו את החוקים. זאת אומרת, שאלוהים רוצה, כי ככה הוא רוצה. כול הרצונות, ההתחלה היא שהמציאות גורמת לי לרצות את זה. אני מבחינתי לא צריך את זה, אבל המציאות עושה שאני אהיה קיים, וגורמת לי לרצות את זה. גם זה שאני קיים, אני לא בחרתי. אין מה לעשות נגד זה, אמרו לי להיות קיים, ואמרו לי לעשות. אבל למה המציאות רוצה? מנקודת מבט אחת זה ללא סיבה, זה הרצון היחיד שהוא ללא סיבה. ומה זה אומר בלי סיבה? שאם אתה מסתכל על הרצון הראשון, שמצד הכלום נהיה משהו, אם אתה הולך צעד אחד אחורה משם, ... אבל אין דבר כזה, כל מה שאני אומר לך הוא לא מוחלט. כל מה שאני אומר זה עם חסרונות, אני לא יכול להגיד לך משהו מושלם. כל מה שאני אומר, יש צד שאומר שזה לא נכון. ... רוצה להבין, למעשה אתה מנסה למצוא אמת יחסית, ואז אתה מתרחק מהאמת המוחלטת. לרצות להבין את האמת, פירושו לשקר. כשאתה רוצה את המוגדר, למעשה אתה מתרחק מהמוחלט. המוחלט ... שישאלו אותך, תגיד שאתה המציאות. אם אני יודע שיש מישהו שמפעיל אותי וגורם לי לרצות, לדעת וכו, אז כשאני אומר אני, אני מתכוון למציאות. ואז אתה מגיע להבנה הבסיסית ביותר ... הכל. מצד שני, זאת צרה גדולה, כי ביחס למוחלט זה לא נתן שום דבר, זה נתן רק חסרונות. אבל למה זה שיא הרע? כי אתה מבין שכול כך רע לך ואף אחד לא יכול לעזור לך. אם ... למה זה רע? אליעד: ראשית זה לא נתן שום דבר ביחס למוחלט. ושנית בכל דבר יש חיסרון, אני לא זה, אני לא שם, רק חסרונות. מהצד שזה טוב, עכשיו אלוהים יכול לחוות שזה מושלם. כי כאשר יש רק אחד, אז אני ... כי אתה לא באמת חווה שאתה אלוהים עד הסוף. ברגע שיש תחושה שאני קיים, אז יש חיסרון כי אני חווה שאני גם לא, וזה מספיק כאב ראש. אם אתה רוצה משהו זאת כבר בעיה עבורך. מצד ... טוב אז הכל אחד, אין היפוך ואין כלום. מצד שני זה הכי רע, כי יש לי אין סוף חסרונות, אני כאלוהים רוצה את זה ולא יכול לעשות שום דבר כנגד זה, אם אתה הראשון ...
אהבה עצמית, דימוי עצמי, הערכה עצמית, לאהוב את עצמך בלי סיבה, להעריך את עצמך בלי סיבה, אהבה ללא תנאים
... עצמית, דימוי עצמי, הערכה עצמית, לאהוב את עצמך בלי סיבה, להעריך את עצמך בלי סיבה, אהבה ללא תנאים ובו יתבאר העניין של אהבה עצמית בלי תנאים. האם באמת יש דבר כזה אהבה ... לכן, כולם רוצים להגיע לאהבה עצמית ללא תנאים. כדי שהאהבה שלהם לעצמם, תהיה בלי סיבה ובלי תנאים. והשאלה היא, האם באמת אפשר לאהוב בלי שום תנאים? והאם אפשר לאהוב את עצמך ... היא, שמי שמחפש סיבות לאהוב את עצמו, הרי שהוא לעולם לא יצליח לאהוב את עצמו בלי סיבה . כי יש כאלו (חלק מ ה - מורים רוחניים פסיכולוגים מאמנים אישיים וכיוב), שמנסים ללמד את ... בעצמו, גם דברים טובים וגם דברים רעים. כי בכל דבר בעולם, תמיד יש בו, גם חסרונות וגם יתרונות כלשהם. ומי שמנסה לשפוט את עצמו לפי טוב ורע, הוא תמיד ימצא ... תהיה סיבה, גם למה לאהוב את עצמך, וגם למה לא לאהוב את עצמך. כי תמיד יש חסרונות ויתרונות. ומצד שני, אהבה בלי שום סיבה, אין לה שום משמעות אמיתית של אהבה. כי ... בשכל שלו של טוב ורע, אז ממילא הוא מוצא בכל דבר בעולם, גם יתרונות וגם חסרונות. ואז ממילא הוא גם אוהב וגם שונא את כל הדברים שבעולם, ברמה כלשהי. ואז הוא ... את עצמו בשלמות, בלי שום אהבה עצמית. כי תמיד כשיש שכל, אז יש יתרונות וגם חסרונות בכל דבר, ואז יש תמיד גם אהבה וגם שנאה, ברמות ובעוצמות שונות. ובנוסף, כאשר ... ויש תנאים, לכך שהאדם אוהב את עצמו. ויש כאלו, שנראה להם שהם אוהבים את עצמם בלי סיבה ובלי תנאים. ומה שקורה אצלם זה, שהם אוהבים את עצמם כמעט בלי תנאים מסוימים, ושהם ... כלשהו, ומשיפוטיות כלשהי, היא לעולם לא יכולה להיות בשלמות. כי תמיד יש גם חסרונות כלשהן. ויש גם את נקודת המבט הנגדית, שבה האדם לא שופט את עצמו, ולא מעריך את ... עצמו, בלי שום שיפוטיות, אז ממילא, האדם מגיע למצב, שהוא לא מוצא בעצמו שום חסרונות. אבל גם הוא לא מוצא בעצמו שום יתרונות. ולא רק בעצמו, אלא גם בשום דבר אחר. ... היה יכול להיות פחות טוב, מאשר מה שהוא כרגע. אבל, אז תמיד האדם ימצא בעצמו חסרונות, ביחס למה שהוא יכול להיות עוד יותר טוב ממה שהוא כרגע. והאדם יכול גם לא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חיים לאחר המוות, אמת או טוב, אמת היא רעה ויוצרת רע, טוב בלי סיבה, לרצות את החיסרון, אדם או בהמה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שלא מבין את השאלה, איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שלא מבין את השאלה, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לחיים, קואצ'ר לזוגיות, אימון אישי בתל אביב בתחום שלא מבין את השאלה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.1914 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 13:19:37 - wesi1