אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שכנוע סובייקטיבי ✔איך להצליח למכור? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, לזהות נקודת תורפה, איך לטפל בהתנגדות מכירה? איך לטפל בסירוב? התמודדות עם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
15:03איך להצליח למכור? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, לזהות נקודת תורפה, איך לטפל בהתנגדות מכירה? איך לטפל בסירוב? התמודדות עם לקוח, לשתול מחשבות, ניהול משא ומתן, להצליח במכירות, רטוריקה
מה ההבדל בין דיבור אובייקטיבי לדיבור סובייקטיבי?

אובייקטיבי הוא דבר שנכון מצד עצמו, ללא קשר לדעתו או תחושתו של המתבונן. לדוגמה, כשאומרים שהטמפרטורה בחוץ היא 30 מעלות, אם המדידה מראה 30 מעלות, מדובר בעובדה אובייקטיבית. לעומת זאת, סובייקטיבי הוא דבר נכון בעיני המתבונן בלבד. לדוגמה, האמירה "היום חם בחוץ" היא סובייקטיבית, כי לאחד יכול להיות חם, ולאחר דווקא נעים.

דוגמה נוספת היא לגבי שולחן. אם אומרים "יש פה שולחן", זוהי עובדה אובייקטיבית. אך לומר "יש פה שולחן יפה" זו דעה אישית וסובייקטיבית, כי היופי תלוי בטעם אישי של כל אחד.

למה חשוב לדבר בצורה אובייקטיבית בשכנוע?

כאשר רוצים לשכנע, חשוב לדבר בצורה אובייקטיבית ולא לומר "נראה לי ש...", "אני חושב ש...", או "יכול להיות ש...". הסיבה לכך היא שאמירות כאלה משדרות חוסר ביטחון ומאפשרות לשומע לפקפק ולהתנגד ביתר קלות. כשאומרים "יש שמש בחוץ", זה נתפס כעובדה מוצקה, אך אם אומרים "נראה לי שיש שמש בחוץ", השומע עשוי לחוש חוסר ודאות ולהתנגד ביתר קלות.

לדוגמה, אם מוכר אומר ללקוח "הבית הזה מתאים לך", האמירה נשמעת משכנעת ואמינה יותר מאשר "יכול להיות שהבית מתאים לך".

מתי דווקא כדאי להשתמש בדיבור סובייקטיבי?

יש מצבים שבהם דיבור מוחלט ואובייקטיבי עלול לעורר התנגדות חזקה מצד האדם השני. במקרים כאלה, עדיף לדבר בצורה סובייקטיבית כדי לאפשר לצד השני להישאר פתוח לשכנוע. למשל, במקום להגיד ללקוח "הבית הזה מתאים לך בוודאות", אפשר לומר "נראה לי שהבית הזה יכול להתאים לך". כך, ההתנגדות מופחתת, והשומע יכול להיות פתוח יותר לקבל את ההצעה.

איך להפוך טענה אובייקטיבית של אחר לסובייקטיבית?

כאשר מישהו מביע עמדה נחרצת, אפשר להחליש את העמדה שלו על ידי הפיכתה לסובייקטיבית. למשל, אם לקוח אומר "המוצר הזה יקר", אפשר להשיב "אני מבין שאתה חושב שהמוצר הזה יקר" או "בעיניך המוצר הזה יקר". כך הופכים את האמירה מעובדה מוחלטת לדעה אישית, ופותחים אפשרות לשכנע אותו אחרת.

לדוגמה נוספת, אם מישהו אומר "אתה טיפש", אפשר לענות "אני מבין שאתה חושב שאני טיפש", ובכך להבהיר שזו רק דעה שלו ולא עובדה מוצקה.

איך שימוש במילים כמו "אולי" ו"יכול להיות" משפיע על השומע?

לעיתים כדאי לנסח את דברי האדם האחר בצורה פחות החלטית מכפי שהוא אמר בפועל, כדי לשתול ספק בראשו. למשל, אם לקוח טוען "המוצר לא מתאים לי", אפשר לענות "אני מבין שאתה חושב שאולי המוצר הזה לא מתאים לך". כך יוצרים תחושה שהשומע עצמו לא בטוח בטענה שלו, וזה פותח פתח להמשך שכנוע.

דוגמה נוספת לכך היא כשמישהו אומר "המוצר הזה לא טוב", אפשר לומר "אני מבין שאתה חושב שאולי המוצר הזה יכול לא להיות טוב". המילה "אולי" יוצרת חוסר ודאות בתודעה של השומע, מה שמאפשר להמשיך ולנסות לשכנע אותו בכיוון הרצוי.

איך להשתמש נכון בשילוב של דיבור אובייקטיבי וסובייקטיבי בשכנוע?

דיבור אובייקטיבי הוא יעיל כשיש תחושה שהשומע יהיה פתוח לשכנוע ישיר ואמין, בעוד שדיבור סובייקטיבי שימושי כשיש חשש מהתנגדות חזקה. עם זאת, יש להיזהר לא לעוות את דברי הלקוח יותר מדי, כיוון שהוא עלול להקצין את ההתנגדות שלו. למשל, אם לקוח אומר "המוצר הזה לא מתאים לי", ונענה לו "אתה חושב שאולי הוא לא מתאים לך", הלקוח יכול להתעקש ולומר בצורה חזקה יותר "אמרתי שהוא בוודאות לא מתאים לי". לכן צריך לנהוג בחוכמה ולהתאים את צורת הדיבור לסיטואציה.

איך לזהות נקודות תורפה בדברי האחר?

כשאדם משתמש במונחים סובייקטיביים כגון "נראה לי", "אני חושב ש...", סימן שהוא בעצמו לא בטוח בדברים שהוא אומר. כאשר מזהים נקודת חולשה כזו, אפשר להתמקד בה כדי להציג נקודת מבט אחרת ולהחליש את עמדתו. למשל, לקוח שאומר "אני חושב שהמוצר יקר מדי", מאותת בעצמו על נקודת תורפה, וזה המקום לשאול שאלות או להציע אלטרנטיבות שיעזרו לו לחשוב מחדש על הדברים.

האם דיבור אובייקטיבי הוא תמיד נכון?

חשוב לזכור שאפילו אם מישהו מדבר בצורה אובייקטיבית ובטוחה, זה לא בהכרח אומר שהטענה שלו נכונה במציאות. מצד שני, אדם יכול לדבר בצורה סובייקטיבית ולהיות צודק לחלוטין. לכן, יש לבחון כל טענה לפי המציאות, ולא להסתמך רק על סגנון הביטוי. למרות זאת, בעולם השכנוע והמכירות, לסגנון הביטוי יש השפעה גדולה מאוד על תפיסת השומע ועל יכולתו לקבל או לדחות את הדברים.

לסיכום, ההבדל בין דיבור אובייקטיבי לסובייקטיבי הוא כלי משמעותי ביותר בשכנוע ובהשפעה על אנשים, ויש לדעת מתי וכיצד להשתמש בו בהתאם למטרות השיחה.
מהי המשמעות של אובייקטיבי לעומת סובייקטיבי?

ההבחנה בין אובייקטיבי לסובייקטיבי מבוססת על השאלה האם מדובר בעובדה נכונה מצד עצמה, או שהיא נכונה רק בעיני המתבונן. אובייקטיבי פירושו דבר שאפשר לאמת אותו באופן מוחלט, למשל "הטמפרטורה בחוץ היא 30 מעלות" (בהנחה שהמדידה מאשרת זאת). לעומת זאת, סובייקטיבי משקף תחושה או פירוש אישי, כגון "חם בחוץ". ייתכן שיש אדם שירגיש חום רב, ויש אדם אחר שמבחינתו זה דווקא נעים. דוגמה נוספת היא שולחן: עצם קיומו הוא עובדה אובייקטיבית, אך לומר שהוא "יפה" זו כבר הגדרה סובייקטיבית, כי יופי תלוי בעיני המתבונן.

מדוע חשוב לדבר בצורה אובייקטיבית בתהליך שכנוע?

כאשר מנסים לשכנע אדם אחר, מועיל להציג את העמדה כאילו היא עובדה מוחלטת ולא רק דעה אישית. במקום לומר "אני חושב שאתה צריך ככה וככה", עדיף לומר "אתה צריך ככה וככה". ניסוחים כמו "נראה לי", "לדעתי", "יכול להיות ש..." משדרים חוסר ביטחון באמירה ומעבירים לשומע את הרושם שיש פה רק דעה סובייקטיבית. אם אומרים "יש שמש בחוץ", זה מצטייר כעובדה מוצקה, אבל אם אומרים "נראה לי שיש שמש בחוץ", זה משדר חוסר ודאות ומאפשר לשומע לדחות את הרעיון ביתר קלות.

מתי דווקא כן להשתמש בדיבור סובייקטיבי?

למרות יתרון הדיבור האובייקטיבי, יש מקרים שבהם דיבור מוחלט עלול לעורר התנגדות חזקה אצל האדם שמנסים לשכנע. אם חוששים שהצגת רעיון כעובדה בלתי ניתנת לערעור תגרום לאדם השני להתנגד מיידית, אפשר לעדן זאת באמצעות ביטויים כמו "נראה לי", "יכול להיות", "לדעתי" וכדומה. כך מעבירים את הרעיון בדרך רכה יותר, המאפשרת לשומע להישאר פתוח לאפשרות. למשל, במקום לומר "הבית הזה מתאים לך בוודאות", אפשר לומר "יכול להיות שהבית הזה ממש מתאים לך".

איך הופכים טענה של אדם אחר לסובייקטיבית כדי להחליש אותה?

כאשר אדם מביע עמדה נחרצת כמו "המוצר הזה יקר", אפשר לשלב בתגובה מונחים שמציגים אותה כטענה אישית בלבד. לדוגמה: "אני מבין שאתה חושב שהמוצר הזה יקר" או "בעיניך המוצר הזה יקר". על ידי תוספת "אתה חושב" או "בעיניך", מצמצמים את הטענה מעובדה מוחלטת לתפיסה אישית. פעולה דומה אפשר לבצע גם בהתבטאויות כמו "אתה טיפש", ולהשיב "אני מבין שאתה חושב שאני טיפש". כך מחדדים שהעובדה היא רק בעיני הדובר, ולא אמת אובייקטיבית.

כיצד שימוש בביטויים כמו "אולי" ו"יכול להיות" משפיע על השומע?

ישנם מקרים שבהם מנסחים את עמדת האחר באופן מסויג יותר ממה שהוא אמר בפועל, כדי להטמיע מסר של חוסר ודאות. למשל, אם מישהו אומר "המוצר הזה לא מתאים לי", אפשר להשיב: "אני מבין שאתה חושב שאולי המוצר הזה יכול לא להתאים לך". כך משדרים:
  • שהדעה שלו אולי לא מוחלטת.
  • שהוא עצמו אמר רק אפשרות, גם אם במקור טען שלא מתאים לו באופן ברור.
ביטויים כמו "אולי", "נראה לי" או "יכול להיות" מצמצמים ומקהים את עוצמת ההתנגדות, ולכן יכולים להטות את השיחה למקום פתוח יותר שבו יש מקום להידברות והמשך שכנוע.

כיצד להתאים את צורת הדיבור למצב השכנוע?

לפעמים דיבור אובייקטיבי ובטוח "ככה זה וזהו" נותן תחושה של אמינות וביטחון, ומתאים כאשר השומע מוכן לקבל דברים בצורה ישירה. במקרים אחרים, דיבור סובייקטיבי יותר ("אני חושב שזה עשוי להתאים לך") נחוץ כדי למנוע התנגדות חריפה, או כדי לאפשר לצד השני להרגיש שיש לו מרחב לדעה שונה. יש לשים לב שלא תמיד כדאי לצמצם חזק מדי את מה שהלקוח אומר. אם הופכים "המוצר הזה לא מתאים לי" ל"אתה חושב שאולי המוצר הזה לא מתאים" והוא מרגיש שעיוותו את דבריו, ייתכן שהוא יחריף את התנגדותו במקום להחליש אותה. לכן כל בחירת ניסוח תלויה בהקשר.

כיצד לזהות נקודות תורפה בעמדות של אחרים?

כשאדם משתמש כבר מיוזמתו בביטויים סובייקטיביים ("נראה לי שלא אצליח", "אני חושב שהמוצר הזה יקר"), סימן שהוא עצמו אינו בטוח לחלוטין בטענותיו. ניתן להבחין בכך ולנצל זאת כדי לשאול שאלות המשך או להאיר נקודת מבט אחרת שתערער את העמדה החלשה ממילא.

מה חשוב לזכור לגבי דיבור אובייקטיבי וסובייקטיבי?

חשוב לזכור שדיבור אובייקטיבי לכאורה אינו מעיד בהכרח שהטענה עצמה נכונה במציאות. אנשים יכולים להציג דבר שהוא לא נכון כאילו הוא עובדה מוחלטת. במקביל, אדם יכול לדבר בצורה סובייקטיבית גם כשהוא צודק לחלוטין. לכן לא מספיק לסמוך רק על סגנון הביטוי, אבל בהקשר של שכנוע, צורת הדיבור משפיעה מאוד על אופן הקליטה של הדברים אצל הצד השני.

בסיכומו של דבר, המיומנות של בחירה בין דיבור אובייקטיבי לדיבור סובייקטיבי תלויה בהבנה של התנגדויות אפשריות, בהכרת רמת הפתיחות של מי שמקשיבים, ובשאלה עד כמה רוצים להציג את הדברים בצורה ודאית או להשאיר מקום לגמישות.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בעניין של שכנוע ומכירות ולהשפיע על אנשים וכו', והנושא הוא מתייחס לעניין של דיבור בצורה אובייקטיבית ודיבור בצורה סובייקטיבית, מה זה אומר אובייקטיבי ומה זה אומר סובייקטיבי? אובייקטיבי פירושו דבר שהוא נכון מצד עצמו סובייקטיבי פירושו דבר שהוא נכון מצד זה שמתבונן בדבר. לדוגמה נגיד שבן אדם אומר "היום הטמפרטורה בחוץ היא 30 מעלות" נניח שנבדוק בחוץ מה הטמפרטורה ונגלה שהיא 30 מעלות אז זה שבחוץ הטמפרטורה 30 מעלות זאת עובדה אובייקטיבית.

לעומת זאת אם מישהו יגיד "היום חם בחוץ", "חם בחוץ" זה דבר סובייקטיבי, למה סובייקטיבי? אישי, למה כי יכול להיות שיש מישהו אחד שחם לו בחוץ ויש מישהו אחר שלא חם לו בחוץ. לדוגמה נגיד שאנחנו רואים מולנו שולחן ואנחנו אומרים "יש פה שולחן" זה שיש שולחן זאת עובדה אובייקטיבית, זה שמישהו יגיד "יש פה שולחן יפה" אז זה שהשולחן יפה זה כבר סובייקטיבי זה אישי, זה לא בהכרח נכון זה "יפה בעיניך" בעיני המתבונן זה יפה אבל לא בהכרח שזה יפה, זאת אומרת קיומו של השולחן זאת עובדה וזה שהוא יפה זה פירוש.

עכשיו על בסיס ההבנה של מה זה אובייקטיבי מה זה סובייקטיבי מכאן ניתן להבין שכאשר בן אדם רוצה לשכנע במשהו מה שהוא צריך לעשות זה להציג את העמדה שלו כאובייקטיבית ולהציג את העמדה של הבן אדם השני כסובייקטיבית. מה זה אומר פרקטיקה? נגיד שבן אדם בא להציג איזה רעיון בא להגיד איזה משהו אז אם הוא רוצה בהנחה שהבן אדם רוצה להציג את העמדה שלו כאובייקטיבית אז לדוגמה במקרה כזה אסור למוכר, לזה שרוצה לשכנע אסור לו לומר "אני חושב ש... נראה לי ש... יכול להיות ש..." אסור לדבר בצורה כזאת, למה כי ברגע שהבן אדם אומר "אני חושב שאתה צריך ככה וככה" הוא בעצם אמר "אני חושב", מה זה "אני חושב"? "אני חושב" פירושו זה לא בהכרח נכון.

לעומת זאת נגיד צריך להגיד, אז איך כן צריך לדבר? צריך לדבר בצורה אובייקטיבית להגיד "צריך ככה וככה, המצב הוא ככה וככה" שזה נקרא לדבר בצורה אובייקטיבית אבל אם הבן אדם הדובר אומר "לדעתי המצב הוא כזה וכזה, כפי שאני רואה את הדברים צריך לעשות ככה וככה, לפי מה שנראה לי ככה וככה" שימו לב כל הניסוחים האלה הם בעיתיים, למה כי הם בעצם מראים שהבן אדם לא בטוח שמה שהוא אומר זה נכון לפחות ככה הם משדרים לשומע, זה לא אומר שהבן אדם לא בטוח זה אומר שזה נשמע שהבן לא בטוח כי בן אדם לא אומר "נראה לי שיש שמש בחוץ" בן אדם שעומד מתחת לשמש הוא לא אומר "נראה לי שיש שמש בחוץ" הוא אומר "יש שמש" כי בן אדם שבטוח במשהו הוא מדבר בצורה של ביטחון בצורה אובייקטיבית, הוא אומר "יש שמש בחוץ, עכשיו יום" הוא לא אומר "נראה לי שעכשיו יום", מה זה "נראה לי" זה ככה באמת זה לא נראה לך.

ולכן שימו לב כשמישהו מדבר בצורה סובייקטיבית כשמישהו אומר "אני חושב ש... נראה לי ש... לפי דעתי יכול להיות ש..." או כל מיני ניסוחים כאלה שבעצם מראים שהדעה היא שלו אישית הוא משדר חוסר ביטחון הוא משדר שהוא לא בטוח בכך וזה פתח להמון צרות. ולכן בגדול כשמישהו רוצה לשכנע הוא צריך לדבר בצורה אובייקטיבית להגיד "ככה זה", לא להגיד "אני חושב שככה זה" להגיד "ככה זה" כי אם לא ברגע שבן אדם אומר "אני חושב שככה זה" אוטומטית הוא מעביר מסר לתת מודע של זה ששומע אותו "כאילו אני חושב שזה ככה אבל אתה יכול לחשוב אחרת, נראה לי שזה ככה לפי דעתי זה ככה אבל יש גם דעות אחרות שאומרות אחרת" וזה כמובן פסול.

יחד עם זאת אני רוצה לציין שיש מקרים שבהם קשה לשכנע בן אדם במשהו ואז כן צריך לדבר בצורה סובייקטיבית, זאת אומרת אם לדוגמה נגיד למישהו "1.. 2.. 3.." הוא יגיד "לא נכון" אז במקרה כזה לדוגמה אם אנחנו חושבים שאם נציג את הרעיון בצורה אובייקטיבית והבן אדם יתנגד לכך, השומע הקונה ואנחנו עדיין רוצים לשכנע אותו ברעיון שלנו אז מה שאנחנו נעשה אנחנו נדבר בצורה סובייקטיבית "אתה יודע נראה לי שיכול שעכשיו ככה וככה, אתה יודע נראה לי שיכול להיות שהשולחן הזה מתאים לך, נראה לי שיכול להיות שהבית הזה טוב", כי מי שרוצה למכור זה דיבור גרוע מה זה "נראה לי שיכול להיות שהבית הזה מתאים לך", "אתה יודע הבית הזה מתאים לך" לא "נראה לי שיכול להיות שהבית הזה מתאים לך, לא "נראה לי" זאת עובדה למה "יכול להיות" זאת עובדה אל תגיד "נראה לי" ואל תגיד "יכול להיות" תגיד "הבית הזה מתאים לך".

אבל אף על פי כן אם אנחנו מפחדים שתהיה התנגדות אז כן אפשר לדבר בצורה סובייקטיבית "אתה יודע יכול להיות שהבית הזה מתאים לך, אתה יודע יכול להיות, אתה יודע נראה לי, תראה לפי דעתי אני חושב ש.. 1.. 2.. 3" ולכן יש מקרים שכן כדאי לדבר בצורה סובייקטיבית כי שם מפחדים שתהיה התנגדות גדולה מדי אם נדבר בצורה אובייקטיבית. עכשיו כל מה שאמרתי עכשיו זה נכון גם לכיוון ההפוך, זאת אומרת אם מישהו מביע עמדה ואנחנו רוצים לשתול במוח של הבן אדם לשתול לו מחשבה להגיד לו כאילו "אתה יודע מה שאתה אומר זה לא נכון", איך אנחנו גורמים לבן אדם שמביע איזו עמדה לשתול לו במוח מחשבה שהוא לא יאמין למה שהוא עצמו אומר? על ידי שהופכים את הדעה שלו לסובייקטיבית.

מה זה אומר לדוגמה בן אדם נגיד אומר "המוצר הזה יקר", אז מה אומרים הוא דיבר בצורה אובייקטיבית הוא אמר "המוצר הזה יקר" אז איך הופכים לו את זה? אומרים לו "אני מבין שאתה חושב שהמוצר הזה יקר, אני מבין שבעיניך המוצר הזה יקר, אני מבין שנראה לך שהמוצר הזה יקר", אוקי ואז בעצם הפכנו את מה שהוא אמר לסובייקטיבי, זה כמו שמישהו לדוגמה שאומרים לו "בעיניך זה ככה אבל זה לא בהכרח ככה". עכשיו שימו לב נגיד שמישהו אומר "המוצר הזה יקר" אז ברור שאפשר להגיד לו "אתה יודע אתה חושב שהמוצר הזה יקר אבל הוא לא יקר", אוקי אבל אני אומר אפילו שמשלבים את זה בתוך שיחה לאו דווקא להביע התנגדות ישירה לאו דווקא כמישהו אומר "אתה טיפש", "לא נכון אתה חושב שאני טיפש אני לא טיפש" לאו דווקא בצורה כזאת.

אני אומר נגיד שמישהו אומר "אתה טיפש" הוא אומר לך "אתה טיפש" אז אתה יכול להגיד לו "אני מבין שאתה חושב שאני טיפש אבל אם תסתכל ככה וככה אז תראה ככה וככה" או "למרות שככה וככה אז ככה וככה" אבל שימו לב את המילים "אתה טיפש" הוספנו להן "אתה חושב ש...", זה כמו לשדר למוח של השומע להגיד לו "כן אני מבין מה אתה אומר אבל אתה זוכר שזה רק בעיניך, נכון בעיניך זה ככה אבל גם אתה מבין שלא בהכרח שזה ככה כי זה לא אובייקטיבי זה סובייקטיבי".

עכשיו מה שאמרתי עכשיו אפשר גם לחדד עוד יותר, זה כמו נגיד מישהו אומר "המוצר הזה לא טוב לי, המוצר הזה לא טוב", אוקי "המוצר הזה לא טוב לי" אז דרך ראשונה אפשר להגיד לו "אני מבין שאתה חושב שהמוצר הזה לא טוב" אם רוצים לעשות את זה עוד יותר אז אפשר להגיד "אני מבין שאולי אתה חושב שהמוצר הזה לא טוב", פה זה כבר ניסוח יותר בעייתי כי הוא יכול להגיד "מה זאת אומרת אולי המוצר הזה לא טוב אמרתי שהמוצר הזה לא טוב" אבל שימו לטריק הבא, ברגע שאומרים למישהו "אני מבין שאתה אולי חושב ש..." אז גם אמרנו לו "אתה חושב כאילו זה לא בהכרח ככה רק אתה חושב שזה ככה" וגם כשאומרים לו "אני מבין שאתה חושב שאולי זה ככה" זה כמו לשתול לו מחשבה כאילו "אתה לא באמת חושב את זה אתה רק אולי חושב ככה כאילו גם אתה לא בטוח שזה ככה או לא", כאילו זה כמו להגיד לו "אתה יודע אתה חשבת שזה ככה ואתה בטעות אמרת שזה ככה".

שימו לב כשאנחנו אומרים למישהו "אתה חושב שאולי זה ככה וככה" זה בעצם לשתול לו מחשבה להעביר לו מסר שאומר "זה שאמרת משהו מסוים בתוכך אתה חשבת שאולי זה ככה ואתה רק ניסחת לא נכון ואמרת שזה ככה אבל גם אתה עצמך מבין שזה לא בהכרח ככה. אוקי אז בעצם אמרנו 1. זה אפשר להגיד לו "אתה חושב" 2. אפשר להגיד לו "אתה חושב שאולי זה ככה" או "אולי אתה חושב שככה וככה" וכמובן שכאן צריך לשים יותר לב שהוא לא יגיד "למה אתה אומר אולי אבל אמרתי שזה ככה". עכשיו דבר נוסף טריק נוסף או ניסוח נוסף שאפשר לשתול במחשבה בראש של השומע היא על ידי שאומרים לו "זה יכול להיות ככה", לדוגמה נגיד שמישהו אומר "המוצר הזה לא מתאים לי" אז אפשר להגיד לו "אני מבין שאתה חושב שאולי המוצר הזה יכול לא להתאים לך ".

שימו לב הוא אמר "המוצר הזה לא מתאים" הוא לא אמר "המוצר הזה יכול לא להתאים לי" אנחנו אומרים לו "אתה אמרת שהמוצר הזה יכול לא להתאים לך". יש שאומרים "יכול לרדת גשם" ו - "ירד גשם" זה לא אותו משפט "ירד גשם" זה בוודאות ירד גשם "יכול לרדת גשם" פירושו אולי ירד גשם אולי לא ולכן כשמישהו מביע דעה אז אנחנו יכולים להגיד לו "כן אני מבין שאמרת שאולי המוצר הזה יכול לא להתאים לך", דהיינו, במילים אחרות כאילו גם אתה מבין שהוא יכול כן להתאים לך ואז אנחנו כאילו גם מביעים הזדהות עם מה שהוא אמר אנחנו כאילו הסכמנו איתו "כן אני מבין אתה אמרת שהמוצר הזה יכול לא להתאים לך" אבל גם שתלנו לו מחשבה "אתה לא באמת אמרת שזה לא מתאים לך אתה אמרת שהמוצר הזה יכול לא להתאים לך, אני מבין שאתה חושב שאולי המוצר הזה יכול להיות מצב שבו הוא לא יתאים לך", עוד יותר צמצמתי "יכול להיות מצב שבו הוא לא מתאים לך".

עכשיו מה המהות מי שיתבונן בזה יראה פה עוד פרינציפ הפרינציפ הוא או אחד ההיבטים פה של הסיפור הוא לקחת את מה שהשומע אמר מה שהבן אדם המתנגד, הלקוח עם ההתנגדות של הלקוח מה שהוא אמר המוכר צריך לשאול את עצמו באיזה מקרה המשפט הזה יכול להיות נכון כי הקונה שמביע התנגדות הביע אותה באופן כללי אמר "לא מתאים לי לא רוצה את זה" ואז צריך לשאול באיזה מקרה יכול להיות שמה שהוא אמר זה נכון ולנסות לצמצם את זה לשם כגון נגיד שמישהו אומר "אני לא רוצה לגור פה", אני סתם ממציא עכשיו אז אומרים לו "כן אני מבין שאתה אומר שאם יהיה קיץ אז אתה לא תרצה לגור פה" אבל הוא אמר שהוא לא רוצה לגור פה באופן כללי הוא לא אמר רק בקיץ הוא לא רוצה לגור פה.

נכון אז מה אנחנו עושים? אנחנו לוקחים את מה שהוא אמר ומנסחים את זה מחדש בצורה שזה ישמע הרבה פחות גרוע ממה שהוא אמר, כשמישהו אומר "זה לא מתאים לי הדבר הזה" אז אומרים "אני מבין שאתה חושב שאולי יכול להיות שבסיטואציה מסוימת זה לא יתאים לך" צמצמנו את זה הקטנו את רמת ההתנגדות של הלקוח למה שניסינו להגיד לו לרעיון שניסינו למכור לו. אוקי ולכן אותו דבר כמובן לכיוון ההפוך כשבן אדם מוכר את הדבר הוא צריך לדבר בצורה אובייקטיבית, מה זה אומר לדבר בצורה אובייקטיבית? להתנסח בצורה שישתמע שהדבר הזה תמיד נכון ושכולם מסכימים על זה ללא צל צלו של ספק ושזה בוודאות מוחלטת נכון, בן אדם צריך כמו שהוא אומר את המילה "אני קיים" ואין לו ספק לגבי המילה "אני" ככה הוא צריך כשהוא אומר את העמדה שלו להגיד "ככה זה אין פה ספקות".

לעומת זאת כמו שבן אדם לא מאמין שיש חייזרים נגיד מפלצות ואם אתה תדבר על זה "אתה יודע בספרי ילדים מופיע שיש מפלצות" אתה תסתייג מזה אז אותו דבר כשרוצים רעיון ולהחליש אותו להפוך אותו לסובייקטיבי לדבר עליו בצורה שכאילו גם אתה לא יודע שזה בטוח נכון אבל בוא נזרום עם זה. כמובן שצריך לשים לב על שני היבטים היבט ראשון שאמרתי שלפעמים לדבר בצורה אובייקטיבית מדי תקיפה מידי, ברורה מדי מוחלטת מדי זה בעיה ואז צריך דווקא לדבר בצורה סובייקטיבית כדי למכור לבן אדם את הרעיון לפעמים בן אדם מתנגד והדרך לשכנע אותו זה במקום להגיד לו "ככה צריך" להגיד לו "אני חושב שאתה צריך" או "נראה לי שיכול להיות שכדאי שתעשה ככה וככה" כי אם אנחנו נגיד לו "אתה צריך לעשות ככה וככה" הוא יגיד "לא רוצה", "אתה יודע נראה לי שיכול להיות יש אפשרת שכדאי שתעשה ככה וככה" או "שיהיה יותר טוב אם תעשה ככה וככה" בעצם דיברנו בצורה סובייקטיבית כדי למכור לו את הרעיון.

אותו דבר גם מהכיוון השני אם לפעמים מישהו אומר דעה ואנחנו נצמצם אותו יותר מדי למשהו סובייקטיבי הוא יגיד "מה פתאום אני אמרתי שזה לא טוב לי" והוא יקצין עוד יותר, אם אנחנו נגיד לו "אתה אמרת שיכול להיות שזה לא יתאים לך" אם הוא יקלוט את זה הוא יכול להגיד "לא אני אמרתי שזה בוודאות לא מתאים לי" ואז הוא עוד יותר יקצין את העמדה שלו ולכן צריך לדעת לעשות את זה בחוכמה ואני מציין עוד דבר שתשימו לב כשמישהו מדבר אם הוא מדבר בצורה סובייקטיבית הרבה פעמים זה בעצם יכול לשדר שהוא לא בטוח במה שהוא אומר.

ולכן אם מישהו מציג איזו טענה מישהו אומר איזה משהו ורוצים לדעת מה הוא בעצמו לא בטוח, בא נגיד שיש דו קרב בין שני אנשים ואחד מחפש "מה נקודת התורפה של השני איך אני יכול לתקוף אותו?" אז הרבה פעמים אם רוצים לתקוף מישהו שמישהו טוען איזו תענה מישהו אומר אמירה, הלקוח אומר "אתה יודע המוצר הזה לא יכול להתאים לי כי אני חושב שככה וככה" אוטומטית על מה הוא אמר "אני חושב" על הדבר הזה הוא טען שלוש טענות המשפט השני שהוא אמר הוא אמר את המילים "אני חושב", "אני חושב" פירושו יכול להיות שזה לא נכון ולכן דווקא משם ננסה לפרוץ.

זאת אומרת נבדוק איפה הוא דיבר בצורה סובייקטיבית איפה הוא בעצמו שידר שהוא לא בטוח במה שהוא אומר ודרך שם אפשר לנסות לתקוף את מה שהוא אומר להפיל את מה שהוא אומר וכו' ותזכרו כשמישהו מציג דבר בצורה אובייקטיבית זה עדיין לא אומר שזה נכון וכשמישהו מציג דבר בצורה סובייקטיבית זה עדיין לא אומר שזה לא נכון באופן מוחלט, יכול להיות שמישהו לוקח דבר שהוא נכון באופן מוחלט והוא מציג אותו בצורה סובייקטיבית ויכול להיות מישהו לוקח דבר שהוא בכלל לא נכון והוא מציג אותו כעובדה אובייקטיבית. אז שלא יעבדו עליכם בהצלחה.
הגברת הביטחון העצמי להמשיך דבר שנכון מצד עצמו בצורה ישירה רגשות שיטת שכנוע לקחת סובייקטיבית יכול לחשוב מטרות שימוש ב אובייקטיבי אובייקטיביות איך להצליח איך להצליח למכור איך לטפל איך לטפל ב איך לטפל בהתנגדות איך לטפל בהתנגדות מכירה איך לטפל בסירוב במכירות הצלחה הצלחה ב הצלחה במכירות התמודדות התמודדות עם התמודדות עם לקוח התנגדויות בזמן מכירה התנגדויות בזמן מכירה בטלפון התנגדויות בזמן מכירות התנגדויות בזמן מכירות בטלפון התנגדויות במכירה התנגדויות במכירה בטלפון התנגדויות במכירות התנגדויות במכירות בטלפון התנגדויות בשיחת מכירה התנגדויות בשיחת מכירה בטלפון התנגדויות בשיחת מכירות התנגדויות בשיחת מכירות בטלפון התנגדויות בתהליך מכירה התנגדויות בתהליך מכירה בטלפון התנגדויות בתהליך מכירות התנגדויות בתהליך מכירות בטלפון התנגדויות לקוח התנגדויות מכירה התנגדויות מכירה בטלפון התנגדויות מכירות התנגדויות מכירות בטלפון התנגדויות קניה התנגדויות של לקוח התנגדות התנגדות במכירה התנגדות במכירה בטלפון התנגדות במכירות התנגדות במכירות בטלפון התנגדות בשיחת מכירה התנגדות בשיחת מכירה בטלפון התנגדות בשיחת מכירות התנגדות בשיחת מכירות בטלפון התנגדות לקוח התנגדות מכירה התנגדות מכירה בטלפון התנגדות מכירות התנגדות מכירות בטלפון התנגדות קניה התנגדות של לקוח טיפול טיפולים להצליח להצליח ב להצליח במכירות להצליח למכור להתמודד להתמודד עם לקוח לזהות לזהות נקודת תורפה לטפל לטפל בהתנגדות לטפל בהתנגדות מכירה לטפל בסירוב למכור לנהל לנהל משא ומתן לקוח לקוחות לשתול לשתול מחשבות מחשבות מטופל מטופלים מטפל מכירה מכירות מנהל משא ומתן ניהול ניהול משא ומתן נקודות תורפה נקודת תורפה סובייקטיבי סובייקטיביות רטוריקה שכנוע שכנוע אובייקטיבי שכנוע סובייקטיבי שתילת מחשבות
שכנוע יחסי, שכנוע מוחלט, שכנוע עצמי, סוגסטיה עצמית, איך לשתול מחשבה? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, איך להטיל ספק? איך להחליש דעה? איך לחזק דעה? שיטות שכנוע
שכנוע יחסי, שכנוע מוחלט, שכנוע עצמי, סוגסטיה עצמית, איך לשתול מחשבה? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, איך להטיל ספק? איך להחליש דעה? איך לחזק דעה? שיטות שכנוע
... שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, איך להטיל ספק? איך להחליש דעה? איך לחזק דעה? שיטות שכנוע מה ההבדל בין שכנוע יחסי לשכנוע מוחלט? שכנוע יחסי ... מתי כדאי להשתמש בשכנוע סובייקטיבי? ישנם מצבים שבהם דווקא שימוש בשכנוע סובייקטיבי יכול לחזק את האמונה של האדם שאומר את הטענה. לדוגמה, אדם שמרגיש שקר לו ואומר קר לי כרגע, בעצם מחזק את תחושת ... שתילת מחשבה קשורה לשכנוע סובייקטיבי? אליעד מסביר שהמוח עובד על מנגנון של סוגסטיה עצמית - כלומר, אנחנו יכולים לשתול מחשבות בתודעה שלנו על ידי ... אצל אדם באופן זמני, שכנוע סובייקטיבי יכול לעזור. לעומת זאת, אם המטרה היא לבסס אצל האדם אמונה מוצקה ויציבה לאורך זמן, יש לנקוט בשכנוע מוחלט ...
איך לגרום למישהו ל... / איך לשכנע מישהו... - הכל כולל הכל על איך לגרום למישהו ל... / איך לשכנע מישהו - רשימת כל הנושאים
... מהסיבה הלא נכונה שכנוע מהר מידי שכנוע מוחלט שכנוע מוסווה שכנוע מוקדם מידי שכנוע מכירות שכנוע מניפולטיבי שכנוע סובייקטיבי שכנוע סיבתי שכנוע סמוי שכנוע עובדים שכנוע עסקי שכנוע עצמי שכנוע עקיף שכנוע פוליטי שכנוע ...
מפחד ממכירות, מפחד במכירות, הדרכת מכירות, שיחת מכירה, מפחד לקבל לא, מפחד לדבר עם לקוח, מפחד למכור, מפחד להתחיל עם בחורה, מפחד להתחיל עם בנות, אנשי מכירות, אימון מכירות
מפחד ממכירות, מפחד במכירות, הדרכת מכירות, שיחת מכירה, מפחד לקבל לא, מפחד לדבר עם לקוח, מפחד למכור, מפחד להתחיל עם בחורה, מפחד להתחיל עם בנות, אנשי מכירות, אימון מכירות
... ממכירות, מפחד במכירות, הדרכת מכירות, שיחת מכירה, מפחד לקבל לא, מפחד לדבר עם לקוח, מפחד למכור, מפחד להתחיל עם בחורה, מפחד להתחיל עם בנות, אנשי מכירות, אימון מכירות מהן הסיבות לפחד במכירות, וכיצד להתמודד איתן? אליעד כהן מסביר בהרחבה על הפחד שמלווה אנשים בעבודת מכירות, במיוחד הפחד לקבל לא מהלקוח . הוא טוען שמה שעומד מאחורי פחד זה לא תמיד השיחה עצמה, אלא מחשבות ותפיסות פנימיות של אנשים לגבי מה יקרה אם הלקוח יסרב להם. התפיסות הללו עלולות להוביל לאי נוחות ולתחושת חוסר ביטחון. הפחד מקבלת תשובה של לא משדר את עצמו פעמים רבות כתוצאה מכך שהאדם מבין את החשיבות של הצלחה בשיחה. יש תחושת חוסר נוחות שמלווה אותו כאשר הוא רוצה מאוד שהלקוח יגיד כן. למעשה, ככל שאתה רוצה שהלקוח יגיד כן, כך אתה גם חושש יותר שהוא יגיד לא. אליעד מציין שהפחד הזה הוא מניע לשיפור ולהשתפרות במכירה, אך יש צורך לדעת להתמודד איתו בצורה נכונה. כיצד הפחד מגביר את היכולת להצליח במכירות? הפחד, כפי שמסביר אליעד, הוא מניע חיובי אם יודעים כיצד להשתמש בו. הפחד לגרום ללקוח להגיד לא לא צריך להיות גורם שמפחית את הביצועים, אלא דווקא ממריץ את המוכר להשתפר ולשפר את יכולת השכנוע שלו. במילים אחרות, הפחד לא אומר שאתה לא טוב במכירות, אלא שהוא יכול להוביל אותך ללמוד ולהתפתח אם תתמודד איתו ... אם מצליחים להבין איך להתמודד איתו ולהפוך אותו למניע פנימי שמזיז אותך קדימה. אליעד מדבר על האפשרות לקחת את הפחד ולעשות איתו משחק, כלומר, להכיר בכך שהשיחה עם הלקוח אינה דבר אישי אלא תהליך של שכנוע שבו המטרה היא להגיע למטרה עסקית ולא אישית. מה עושים כשפוחדים מהפסקת השיחה או מהסירוב של הלקוח? כשאתה עומד בפני פחד מהסירוב של הלקוח, השאלה היא כיצד להתמודד עם תחושת החוסר ביטחון הזו. אליעד מציע את הכלל הפשוט: כשאתה מרגיש פחד, תזכור שמדובר במשחק. אם תחשוב שהשיחה עם הלקוח היא בסך הכל משחק שאתה שותף בו, זה יכול להפחית את העומס הנפשי. אליעד משווה את המצב למישהו שמפחד לדבר עם אדם שהוא רוצה להתחיל איתו - בשלב מסוים צריך לשחרר את הפחד ולקבל את האופציה שהלקוח לא יסכים. במהלך השיחה עם הלקוח, יש צורך לדעת שהפחד לא אומר שאתה לא מצליח. אלא אם אתה מתמודד עם הפחד בצורה נכונה, אתה משדר עוצמה פנימית ויכולת להתמודד עם הכישלונות. זה לא סביר שתצליח עם כל לקוח, אך כל לא הוא חלק מתהליך הלמידה והשיפור שלך. ככל שאתה מצמצם את החשש מהסירוב, כך תוכל גם להפיק יותר מתוך השיחה. איך לשפר את הביטחון העצמי בשיחות מכירה? אליעד מדבר על איך כל תהליך מכירה יכול להשתפר אם המוכר לוקח את הפחד ומפנים אותו למטרה. אם מישהו מפחד לדבר עם
איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, איך לא למכור ללקוח? טעויות במכירה, יצירת הסכמה עם לקוח, לגרום למישהו להסכים, איך ליצור הסכמה? איך למנוע התנגדות? הסכמה גדולה, הסכמה קטנה, NLP
איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, איך לא למכור ללקוח? טעויות במכירה, יצירת הסכמה עם לקוח, לגרום למישהו להסכים, איך ליצור הסכמה? איך למנוע התנגדות? הסכמה גדולה, הסכמה קטנה, NLP
... למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, איך לא למכור ללקוח? טעויות במכירה, יצירת הסכמה עם לקוח, לגרום למישהו להסכים, איך ליצור הסכמה? איך למנוע התנגדות? הסכמה גדולה, הסכמה קטנה, NLP מהן הטעויות השכיחות במכירות וכיצד למנוע התנגדות מצד הלקוח? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן מתאר את אחת מהטעויות השכיחות שעושים אנשי מכירות בעת מגע עם לקוחות. אחת הטעויות המרכזיות היא יצירת התנגדות מצד הלקוח מבלי הצורך בכך. לעיתים קרובות, כאשר המוכר מנסה למכור מוצר, הוא שואף לכך שהלקוח יסכים לרכוש אותו. אך קורה לעיתים שהלקוח יגיב בהכחשה או התנגדות, דבר אשר יכול להוביל לקונפליקט מיותר. הטעויות מתרחשות כאשר המוכר מנסה להשיג הסכמה מלאה מהלקוח על כל פרטי העסקה מבלי לשים דגש על הסכמות קטנות שיכולות להוביל להסכמה הכוללת. לדוגמה, אם אדם מעוניין לרכוש דירה, הוא עשוי להסכים לכל פרט של העסקה ... על דברים בסיסיים כמו סוג הדירה, קומה ומיקום. אם המוכר ינסה להשיג הסכמה על כל הפרטים לפני שהלקוח הסכים להסכמות הקטנות, התוצאה תהיה לרוב התנגדות. מהי הסכמה מלאה והסכמה חלקית? הסכמה מלאה מתארת את מצב שבו הלקוח מסכים לכל פרט בעסקה. לדוגמה, לקוח שמעוניין לרכוש דירה מסוימת יסכים לכל פרט בנוגע לדירה הזו, כמו הקומה, המיקום, מחיר הדירה ועוד. מצד שני, הסכמה חלקית מתארת את הסכמות חלקיות של הלקוח על פרטים ספציפיים בעסקה. למשל, הלקוח עשוי להסכים לרכוש דירה בבניין מסוים, אך עדיין לא להחליט על הקומה או על המיקום המדויק של הדירה בתוך הבניין. המוכר לעיתים מנסה להשיג הסכמה מלאה מיד עם תחילת השיחה, אך זו טעות קריטית. מה שצריך להיעשות הוא להתחיל בהשגת הסכמות חלקיות, כלומר, להתמקד קודם כל ... יוכל להתקדם בצורה טבעית ולמנוע התנגדות מצידו של הלקוח. כיצד למנוע התנגדות בעסקה? כשהלקוח מסכים על פרטים קטנים קודם כל, הדרך להגעה להסכמה מלאה הופכת לפשוטה יותר. אם, לעומת זאת, מתחילים לשאול את הלקוח על כל העסקה או מציעים לו את כל המוצר מיידית, עלול להיווצר קונפליקט ולגרום לו להימנע מלקבל את ההצעה. אם הלקוח אומר שהוא לא מעוניין במוצר, חשוב להבין היכן יש חוסר הסכמה בין המוכר ללקוח. במקום לשאול למה? יש לבדוק אילו הסכמות קטנות הלקוח לא הסכים להן, ולוודא שהלקוח מסכים להן קודם כל. לעיתים, ההסכמות הקטנות והבסיסיות הן אלו שמונעות את ההסכמה הגדולה. אם ה
טעויות של אנשי מכירות, מתי לשדר חוסר ביטחון? לקוח חשדן, ביטחון עצמי של איש מכירות, לשדר ביטחון עצמי, אמינות של איש מכירות, חשדנות של לקוח, יצירת אמון עם לקוח, ביטחון עצמי במכירות
טעויות של אנשי מכירות, מתי לשדר חוסר ביטחון? לקוח חשדן, ביטחון עצמי של איש מכירות, לשדר ביטחון עצמי, אמינות של איש מכירות, חשדנות של לקוח, יצירת אמון עם לקוח, ביטחון עצמי במכירות
... של אנשי מכירות , מתי לשדר חוסר ביטחון? לקוח חשדן, ביטחון עצמי של איש מכירות, לשדר ביטחון עצמי, אמינות של איש מכירות, חשדנות של לקוח, יצירת אמון עם לקוח, ביטחון עצמי במכירות מתי איש מכירות צריך לשדר ביטחון עצמי ומתי לא? אחת השאלות החשובות ביותר בתהליך המכירה ובשכנוע לקוחות היא האם ומתי כדאי לאיש המכירות לשדר ביטחון עצמי. לפי אליעד כהן, איש המכירות חייב לדעת להבחין בין מצבים בהם ביטחון עצמי הוא הכרחי לבין מצבים שבהם דווקא הססנות היא שתעזור לו לזכות באמון הלקוח. באופן כללי, כאשר איש המכירות מציג ללקוח עובדות ברורות על המוצר, הוא חייב לשדר ביטחון עצמי מוחלט. לדוגמה, אם למוצר יש חמש שנות אחריות, ... אם המוצר זכה לציון גבוה במיוחד בקטגוריה שלו, איש המכירות צריך לומר את זה בביטחון מלא וללא כל היסוס: המוצר הזה קיבל את הציון הגבוה ביותר השנה בקטגוריה שלו. ... קיימים מקרים שבהם ביטחון עצמי מופרז דווקא עלול לפגוע במכירה ולגרום ללקוח לחשוד. הסיבה לכך היא שביטחון עצמי מוגזם עלול להיתפס כמזויף או מתוכנן מראש. למשל, כאשר שני עדים ... שזה מעיד על כך שהעדות תוכננה מראש. באופן דומה, איש מכירות שמדבר בצורה רובוטית ובביטחון מלא גם על פרטים שאינם ברורים, גורם ללקוח לחשוב שהוא פשוט חוזר על טקסט שנלמד בעל פה, ללא כל שיקול דעת או אמינות אמיתית. אליעד כהן נותן דוגמה נוספת: כאשר איש המכירות אומר ללקוח בצורה בטוחה מדי שהמוצר מתאים לו אישית, למרות שאין שום דרך לדעת זאת בוודאות, הלקוח עלול לחשוב שהמוכר פשוט מנסה לרמות אותו. במצב כזה, עדיף לאיש המכירות להראות דווקא הבנה והזדהות עם ההתלבטויות של הלקוח. במקום להגיד בצורה מוחלטת: המוצר הזה מתאים לך בדיוק!, כדאי לומר: אני מבין את ההתלבטות שלך, זה באמת משהו שכדאי לחשוב עליו. כאשר איש המכירות מכיל את ההתלבטות של הלקוח ומראה שהוא מזדהה עם הספקות שלו, הוא למעשה משדר אמינות גבוהה יותר. הלקוח מרגיש שאיש המכירות מבין אותו ולא מנסה סתם ל
טעויות של אנשי מכירות, יצירת קרבה עם לקוח, בניית אמון, שיחת חולין עם לקוח, להתיידד עם הלקוח, ניגוד אינטרסים במכירה, ניגוד עניינים במכירה, לקוח חשדן, לבנות אמון עם לקוח, ליצור אמון
טעויות של אנשי מכירות, יצירת קרבה עם לקוח, בניית אמון, שיחת חולין עם לקוח, להתיידד עם הלקוח, ניגוד אינטרסים במכירה, ניגוד עניינים במכירה, לקוח חשדן, לבנות אמון עם לקוח, ליצור אמון
... של אנשי מכירות, יצירת קרבה עם לקוח, בניית אמון, שיחת חולין עם לקוח, להתיידד עם הלקוח, ניגוד אינטרסים במכירה, ניגוד עניינים במכירה, לקוח חשדן, לבנות אמון עם לקוח, ליצור אמון מדוע אנשי מכירות טועים כשהם מנסים להתיידד עם הלקוח? אחת הטעויות הנפוצות בקרב אנשי מכירות היא הניסיון להתיידד עם הלקוח ולהפוך לשותף שלו לשיחת חולין, במטרה לבנות אמון ולהוריד את החשדנות הטבעית של הלקוח. אנשי מכירות רבים מאמינים שאם הלקוח ירגיש שהם חברים שלו, הוא לא יחשוד בהם שהם מנסים לרמות אותו. למשל, אם חבר מציע לנו לקנות מוצר, אנחנו לרוב לא נחשוב שהוא רוצה להוליך אותנו שולל, אלא נאמין שכוונתו טובה והמוצר באמת טוב עבורנו. על בסיס התפיסה הזו, מלמדים אנשי מכירות לדבר עם הלקוח, להתיידד איתו, ולהציג את עצמם כמי שרוצים לעזור ולא רק למכור. מה הטעות בגישה של התיידדות יתר עם הלקוח? למרות שהרעיון נשמע הגיוני, הגישה של התיידדות עם הלקוח לא תמיד עובדת ואף עלולה לגרום לתוצאה הפוכה. לקוחות רבים הם אינטליגנטים ויודעים בדיוק שהם נמצאים באינטראקציה עם איש מכירות, ולכן כשאיש המכירות מנסה להיות יותר מדי חבר שלהם, הדבר מעורר בהם חשדנות מוגברת. הלקוח שואל את עצמו שאלות כמו: מדוע הוא מתאמץ כל כך להיות חבר שלי? האם הוא מנסה להסתיר ממני משהו? אם המוצר באמת כל כך טוב, מדוע הוא לא פשוט מציג לי אותו בצורה ישירה? לקוחות כאלו יעדיפו שהמוכר יפנה אליהם בצורה עניינית, ברורה, ויציג להם בדיוק את היתרונות של המוצר ללא מניפולציות מיותרות. הם עשויים להרגיש שהמוכר מנסה לקנות אותם באמצעות חברות מדומה במקום להציג מוצר איכותי בצורה ישירה וכנה. מתי בכל זאת ההתיידדות יכולה להיות אפקטיבית? קיימים מקרים מסוימים בהם יצירת קשר אישי עם הלקוח אכן יכולה להיות יעילה, במיוחד כאשר מדובר בלקוחות בודדים או כאלו הזקוקים לתשומת לב מיוחדת. לדוגמה, אדם שחווה תחושת בדידות, שנכנס לחנות והמוכר מתייחס אליו באדיבות, מחייך אליו ומציע לו תשומת לב ויחס אישי, עשוי להרגיש שיש לו חבר בחנות. במקרה כזה, ה
התנגדויות במכירה, התנגדויות לקוח, למכור מוצר עם חסרונות, התאמת המוצר ללקוח, למלא את הרצון של הלקוח, הרצון הפנימי של הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? התנגדויות בתהליך מכירה, למכור בקלות
התנגדויות במכירה, התנגדויות לקוח, למכור מוצר עם חסרונות, התאמת המוצר ללקוח, למלא את הרצון של הלקוח, הרצון הפנימי של הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? התנגדויות בתהליך מכירה, למכור בקלות
התנגדויות במכירה, התנגדויות לקוח, למכור מוצר עם חסרונות, התאמת המוצר ללקוח, למלא את הרצון של הלקוח, הרצון הפנימי של הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? התנגדויות בתהליך מכירה, למכור בקלות איך להתמודד עם התנגדויות של לקוחות במכירה? כאשר לקוח מחפש מוצר עם תכונות מסוימות והמוכר אינו יכול להציע את כל התכונות שהלקוח דורש, ישנן דרכים אפקטיביות להתמודד עם התנגדויות הלקוח. לפי אליעד כהן, חשוב להבין שהלקוח למעשה מחפש למלא צורך פנימי עמוק יותר מאשר התכונות הספציפיות אותן הוא דורש. הלקוח מבטא את הרצון שלו באמצעות צורה מסוימת, כלומר, הוא מגדיר מאפיינים ברורים, אך לכל צורה כזו קיימת מהות עמוקה ופנימית יותר. הדרך הנכונה להתמודד עם ההתנגדות היא להבין מהי אותה מהות פנימית שהלקוח באמת מחפש ולנסות להציע לו פתרון חלופי שיספק את אותה מהות. מה ההבדל בין מהות וצורה במכירות? אליעד כהן מסביר כי בכל תהליך מכירה קיימות שתי רמות - מהות וצורה. המהות היא הצורך האמיתי והפנימי שבגללו הלקוח מבקש לקנות מוצר מסוים. לעומת זאת, הצורה היא הדרך הספציפית שהלקוח מאמין שבה הוא יכול למלא את אותו צורך פנימי. לדוגמה, לקוח שמגיע לחנות ומבקש לקנות תפוח, למעשה מחפש משהו מתוק לאכול בגלל שהוא רעב. אם המוכר יבין את המהות של רצון הלקוח, הוא יוכל להציע לו שזיף או פרי מתוק אחר גם אם אין ברשותו תפוח. כיצד לגלות את הצורך הפנימי של הלקוח? הדרך לגלות את הצורך הפנימי של הלקוח היא באמצעות שאלת חקר פשוטה - לשאול את הלקוח בצורה ישירה: למה אתה צריך דווקא את המאפיינים האלה? מה אתה בדיוק מחפש?. כאשר הלקוח חושף את הסיבה האמיתית לחיפוש המאפיין המסוים, המוכר יוכל להבין מה באמת חשוב לו ולמצוא דרכים אחרות שבהן ניתן יהיה למלא את הצורך האמיתי הזה. ההבנה של סיבת החיפוש מאפשרת ל
העברת מסרים בדרך השלילה, איך לשתול מחשבות? שכנוע בדרך השלילה, איך שותלים מחשבות? מניפולציות במכירות, מניפולציות פסיכולוגיות, מניפולציות בשכנוע, מניפולציות שיווקיות, איך להעביר מסרים?
העברת מסרים בדרך השלילה, איך לשתול מחשבות? שכנוע בדרך השלילה, איך שותלים מחשבות? מניפולציות במכירות, מניפולציות פסיכולוגיות, מניפולציות בשכנוע, מניפולציות שיווקיות, איך להעביר מסרים?
... בדרך השלילה, איך לשתול מחשבות? שכנוע בדרך השלילה, איך שותלים מחשבות? מניפולציות במכירות, מניפולציות פסיכולוגיות, מניפולציות בשכנוע, מניפולציות שיווקיות, ... כהן מסביר שאם רוצים למכור ללקוח מוצר ספציפי, אבל כביכול חייבים להמליץ לו על מוצר אחר, ... למשל, אם אומרים ללקוח: אל תקנה את המוצר ההוא, עדיף את זה, דווקא האמירה הזו גורמת לו לחשוב ... זאת, אם רוצים דווקא לשתול רעיון באופן סמוי, אפשר להשתמש בשפה שלילית שתוביל את האדם לחשוב על המסר ... בפעולה? נניח שרוצים למכור לאדם מוצר שני, אבל חייבים לכאורה להמליץ לו דווקא על המוצר הראשון. אם ... אותו דבר נגיד רוצים למכור ללקוח איזה מוצר ואנחנו רוצים שהוא יקנה דווקא את המוצר השני ...
למי יותר קל למכור? מוכר שמח מוכר יותר טוב, מוכר עצוב מוכר יותר טוב, מצב הרוח של המוכר, חשיבה חיובית במכירות, חשיבה שלילית במכירות, מצב הרוח בתהליך מכירה, מצב רוח טוב, מצב רוח רע
למי יותר קל למכור? מוכר שמח מוכר יותר טוב, מוכר עצוב מוכר יותר טוב, מצב הרוח של המוכר, חשיבה חיובית במכירות, חשיבה שלילית במכירות, מצב הרוח בתהליך מכירה, מצב רוח טוב, מצב רוח רע
... יותר קל למכור? מוכר שמח מוכר יותר טוב, מוכר עצוב מוכר יותר טוב, מצב הרוח של המוכר, חשיבה חיובית במכירות, חשיבה שלילית במכירות, מצב הרוח בתהליך מכירה, מצב רוח טוב, מצב רוח רע מהי השפעת מצב הרוח של המוכר על הצלחת המכירה? המוכר, בין אם שמח ובין אם עצוב, מתמודד עם חוויות רגשיות שונות שיכולות להשפיע על תהליך המכירה. תהליך זה כולל שילוב של שמחה ועצב, שמשפיעים על המוטיבציה של המוכר והיכולת שלו לשכנע את הלקוח לקנות את המוצר. מהו תפקיד הרגש במכירה? לכל תהליך מכירה יש אלמנטים של שמחה ועצב. המוכר מוכר את המוצר כי הוא רואה בכך יתרון, אך גם מתוך תחושת חיסרון שהוא שואף למלא. המוכר לא היה מנסה למכור אם היה מרגיש שלם לחלוטין. מצב הרוח של המוכר משתנה בין רגעים של שמחה ועצב, כל אחד מהם ממלא תפקיד חיוני בתהליך. כאשר המוכר עוסק במכירה, הוא גם קצת עצוב, כי הוא מזהה את החיסרון שהוא שואף למלא, אבל גם שמח כי הוא מאמין שהמכירה תביא לו תועלת שתשפר את מצבו. האם למוכר שמח או למוכר עצוב קל יותר למכור? בהנחה שהמוכר לא מתפרץ על הלקוח, ניתן להבחין כי באופן כללי, מוכר שמח עשוי למצוא שקל יותר למכור. הסיבה לכך היא ששמחה נובעת מהתמקדות בטוב שיש בכל דבר, בעוד שעצב נובע מהתמקדות בחסרונות. מוכר שמח ימצא שקל יותר להתגבר על ה
להצליח לעבוד במכירות, קשה לעבוד במכירות, עבודה במכירות, לדעת לקבל לא מלקוח, ללמוד לקבל סירוב מלקוח, התמודדות עם התנגדות לקוח, שכנוע עצמי, להיות איש מכירות, עבודה כאיש מכירות
להצליח לעבוד במכירות, קשה לעבוד במכירות, עבודה במכירות, לדעת לקבל לא מלקוח, ללמוד לקבל סירוב מלקוח, התמודדות עם התנגדות לקוח, שכנוע עצמי, להיות איש מכירות, עבודה כאיש מכירות
... לעבוד במכירות, קשה לעבוד במכירות, עבודה במכירות, לדעת לקבל לא מלקוח, ללמוד לקבל סירוב מלקוח, התמודדות עם התנגדות לקוח, שכנוע עצמי, להיות איש מכירות, עבודה כאיש מכירות למה כל כך קשה לעבוד במכירות? אליעד כהן מסביר שהקושי העיקרי בעבודה במכירות נובע מכך שאיש המכירות צריך להתמודד באופן קבוע עם התנגדויות ועם סירובים מצד הלקוחות . רוב האנשים מתקשים לקבל לא מכיוון שהחוויה של דחייה יוצרת אצלם תחושה שלילית וקושי נפשי. לעומת זאת, אנשים נוטים להעדיף מצבים בהם הלקוחות פונים אליהם (שיחות נכנסות), כי אז הסיכוי לקבל סירוב נמוך יותר, אך דווקא בעבודות שדורשות שיחות יוצאות ופנייה יזומה ללקוחות, התגמול הכלכלי גבוה יותר. אליעד מדגיש שאחת הסיבות המרכזיות לתחושת הקושי היא עצם העיסוק בשכנוע ובהתמודדות עם ההתנגדויות של הלקוחות. בניגוד למקצועות אחרים, שבהם האדם פועל מול אובייקטים דוממים או תהליכים פנימיים, במכירות האדם חייב להתמודד עם אדם נוסף שמצוי במצב של ספק, ... מדגים את ההבדל בין לעבוד במוסך, שם האדם מתמודד בעיקר עם מכונות ורכבים שלא מביעים התנגדות, לבין מכירות, שבהן האדם צריך לשכנע אדם אחר שרשאי לבחור בין הצעות מתחרות, ובכך נוצר מתח תמידי וקונפליקט מתמשך. למה אנשים מרגישים רע כאשר הם מקבלים לא מלקוח? הקושי העיקרי של אנשי המכירות, על פי אליעד, נעוץ בעובדה שכל פעם שהלקוח מסרב, איש המכירות מרגיש תחושת כישלון. הסירוב נתפס אצלו כאילו לא הצליח למלא את המשימה המרכזית שלו - למכור. ככל שאיש המכירות רואה במכירה עצמה את המשימה המרכזית של חייו, כך הכישלון שלו ... הבעיה בצורה שיטתית: אדם לא רוצה לעסוק בדבר שהוא מאמין שיגרום לו יותר רע מאשר טוב. לכן, אם איש המכירות מרגיש רע כשהוא שומע לא, הוא יעדיף להימנע מהעבודה הזו. הסיבה המרכזית לכך שהלא כואב לו במיוחד היא שהרצון העיקרי שלו - למכור - לא מתממש, וכל כישלון נתפס על ידו כהפסד של הדבר החשוב ביותר מבחינתו. איך אפשר להקטין את התחושה הרעה מסירוב של לקוח? אליעד כהן מציע מספר דרכים להתמודדות עם התחושה הקשה של סירוב לקוח: להגדיל את היתרונות הפוטנציאליים של המכירה - למשל, להעלות את הבונוסים או להדגיש את הרווח שצפוי לו אם יצליח למכור. כך, גם אם הוא מקבל לא, התמריץ להמשיך ולהתמיד גדל. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להצליח למכור? שכנוע אובייקטיבי, שכנוע סובייקטיבי, לזהות נקודת תורפה, איך לטפל בהתנגדות מכירה? איך לטפל בסירוב? התמודדות עם לקוח, לשתול מחשבות, ניהול משא ומתן, להצליח במכירות, רטוריקה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שכנוע סובייקטיבי, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שכנוע סובייקטיבי, איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מאמן לזוגיות, גישור בנושאי שכנוע סובייקטיבי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 16:15:03 - wesi1