שטן משוגע / אלוהים שטני ומשוגע - למה האדם עצמו, הוא שטן משוגע?שטן משוגע / אלוהים שטני ומשוגע - למה האדם עצמו, הוא שטן משוגע? מי שרוצה להיות איש אמת, עליו להודות על האמת, שהפוטנציאל של המציאות הוא אין סופי, ושכמות האפשרויות שיש במציאות, ... אחת, שהאדם עצמו, הוא החכם הגדול ביותר בעולם, אלא שהוא לא יודע זאת. אבל קיימת גם האפשרות, שהאדם, הוא המשוגע הגדול ביותר בעולם, אלא שהוא לא יודע זאת. למרות, שמי שהוא החכם הגדול ביותר בעולם, אם הוא באמת חכם ... של המציאות. שהיא הישות שחושבת את המציאות שלנו. ומצד האמת, האדם הוא גם רק אלוהים. אלא, שגם אלוהים יכול להשתגע (מנקודת המבט של הנפרדות. כי מנקודת המבט של האחדות, אין שום שינוי כלל והכל מושלם תמיד). כי (מנקודת מבט של הנפרדות), אלוהים השתגע, וצמצם את עצמו לתוך זמן ומקום, והפריד את עצמו מעצמו, וחילק את עצמו לאין סוף חלקים שונים, שכל אחד ... דהיינו, אלוהים האמיתי, שבה הכל אחד ממש. והאדם כאלוהים, מחליט (מנקודת מבט של נפרדות), בכל רגע ורגע מחדש, להיות משוגע, ולצמצם את עצמו לתוך צמצום וגבול, שהוא האני של האדם, שהיא התודעה / הנשמה / או כל הגדרה רעה ... אלא אך ורק על ידי זה, שהאדם, מבין בשלב הראשון שהוא טועה. כי עובדה שהוא כרגע חושב שהמציאות היא משוגעת ולא ברורה, ואכ זה אומר שהאדם הוא המשוגע האמיתי. ואז האדם הולך ומחפש רופא נפשות חכם אמיתי. והאדם זוכר גם, שהוא לא באמת יכול לדעת מיהו החכם האמיתי, כי הרי הוא עצמו עדיין גם משוגע. ועוד על האדם לזכור, שגם אם הוא במקרה, כן מצא חכם אמיתי, הרי שעדיין, הוא לא באמת מבין את החכם האמיתי, כפי מה שהחכם האמיתי באמת מתכוון. אלא הוא מבין את החכם האמיתי, לפי מה שהמשוגע שבו, מבין את החכם האמיתי. דהיינו, הבנה שיש בה סם חיים וסם המוות. כי בהתחלה, היא הבנה של שיגעון, שמזדככת, עד שהיא הופכת להיות הבנה של אמת. ועל ידי ההבנה הזאת של האדם שהוא טועה, ושהשכל שלו טועה, ... זה על האדם להבין, שעליו להיזהר מכך, שלא יטעה את עצמו ויחשוב שהוא חכם קצת. כי אוי לו לחכם, שהמשוגע מעיד עליו שהוא חכם. ומאחר שהאדם הוא טועה לפחות קצת, לכן עליו להבין, שיכול להיות שהוא טועה לגמרי, ושכל מה שנדמה לו שהוא לא משוגע ושהוא קצת חכם, הרי שאולי זה הכל שקר לגמרי, ואולי הוא כן טועה לגמרי. ומצד האמת, כל המחשבות של האדם, הן גם שיגעון. כי מצד האמת, הכל אחד. והרע, הוא יוצר את הנפרדות שיש אצל האדם, בין יש לבין אין, על ידי ...