10:23הבחירה והידיעה, הכל צפוי והרשות נתונה, בחירה וידיעה, ידיעת הבורא ובחירה חופשית - מה האמת?... התפיסה הדתית גורסת שהאדם בעל בחירה חופשית, ולכן הוא אחראי למעשיו ולתוצאותיהם. למשל, אם אלוהים יודע שאדם ייסע לים בשבת, לא ברור מדוע הוא ייענש על כך - הרי הוא כביכול נאלץ לנסוע בהתאם לידיעת האל. מדוע התשובות הדתיות ... לגבי הבחירה שלו, אלא כיצד נראית המציאות מבחינה אובייקטיבית מהפרספקטיבה של אלוהים. אם נשאל את אלוהים מדוע אדם נוסע בשבת, הוא חייב לומר שהוא עצמו גורם לאותו אדם לנסוע. כך, מנקודת מבטו של אלוהים, אין לאדם באמת בחירה חופשית ... צפוי והרשות נתונה נראית כסותרת? הטענה שהכל צפוי והרשות נתונה נשמעת הגיונית מבחינה דתית, אולם קשה להבין כיצד היא מתיישבת ברמה הלוגית. אם אלוהים יודע מראש, לדוגמה, שאדם מסוים יסע לים בשבת, מדוע אדם זה ייענש על כך והיכן בחירתו החופשית? אם אלוהים צופה הכל מראש, האדם כאילו פועל בדיוק בהתאם ... רק מה נראה לי, לכאורה מתעלם לחלוטין מהנושא המרכזי: מהפרספקטיבה האובייקטיבית של אלוהים. אם אלוהים עצמו גורם לאדם לנסוע בשבת, אז מבחינה אובייקטיבית לאדם אין בחירה, כי הכל מתרחש מכוח אלוהים. האפשרות שאלוהים מחליט פה אני לא שולט או ... רגע אפשר לבחור מחדש, אבל כאשר אתה אומר שאלוהים יודע מה אני יעשה אז הוא מראש יודע שאני למשל ביום שבת אסע לים, אז מה הוא מעניש אותי? היכן כאן הבחירה החופשית שלי? שזה לכאורה שאלה הגיונית ואז באים הרבנים ... לך בחירה חופשית, מה זה אומר? מצד האמת האובייקטיבית אם היינו עכשיו שואלים את אלוהים, ומראים לו מישהו שנוסע בשבת, מצידו של אלוהים, אדון אלוהים מה קורה פה? מה זה הדבר הזה? אלוהים היה אומר, תקשיב אני עושה פה ... בא נבין מה אלוהים מבין, אז אם היינו עכשיו שואלים את אלוהים מהפרספקטיבה שלו, ואומרים לו זה האיש שנוסע בשבת, מה גורם לו לנסוע בשבת? מה אלוהים היה אומר? אם אלוהים היה אומר אני גורם לו לנסוע, אז ממילא מבחינה אובייקטיבית אין לאדם בחירה, ...