אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שכר ועונש, תורת הגמול, צדיק ורע לו רשע וטוב לו, פחד לפגוע באנשים, פחד לפגוע באחרים, שמירת מצוות, מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? שאלת הצדק האלוהי, ואהבת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
54:54שכר ועונש, תורת הגמול, צדיק ורע לו רשע וטוב לו, פחד לפגוע באנשים, פחד לפגוע באחרים, שמירת מצוות, מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? שאלת הצדק האלוהי, ואהבת לרעך כמוך, השגחה פרטית
למה אנשים שואלים למה יש "צדיק ורע לו, רשע וטוב לו"?

אנשים שואלים את השאלה הזאת כי הם רוצים להאמין שקיים צדק בעולם. אליעד כהן מסביר שהשאלה הזאת נובעת מהרצון של האדם לשלוט במציאות. האדם רוצה להרגיש שלמעשים שלו יש השפעה ישירה על התוצאות שהוא מקבל, ולכן הוא רוצה להאמין שהצדיק מקבל שכר והרשע נענש. כשאדם רואה צדיק שסובל או רשע שמצליח, זה יוצר לו דיסוננס, כי אם התוצאות לא תואמות למעשים, האדם מרגיש חוסר אונים. הרצון הזה נובע מהצורך לשלוט בחיים ולהימנע מתחושת חוסר ודאות.

מהן ההגדרות של "צדיק" ו"רשע" ושל "טוב" ו"רע" לפי אליעד כהן?

אליעד כהן מגדיר כך:
  • "צדיק" - הוא אדם שעוזר לזולת ופועל לפי נורמות חברתיות של "לעשות טוב" לאחרים. למשל, אדם שעוזר לאישה זקנה לחצות את הכביש הוא צדיק.
  • "רשע" - הוא אדם שפוגע בזולת או עושה מעשים הנחשבים שליליים לפי נורמות חברתיות, כמו אדם שפוגע באנשים או מנצל חולשה של אחרים.
  • "טוב" ו"רע" - אליעד מסביר שהם לא בהכרח חופפים לצדיקות או לרשעות. "טוב" הוא מצב שבו המציאות תואמת את רצונו של האדם, ו"רע" הוא מצב שבו המציאות אינה תואמת את רצונו.
לדוגמה, אדם יכול להיות צדיק (לעזור לזולת) ועדיין לסבול ולחוות רע. לעומת זאת, רשע יכול לפגוע בזולת ובכל זאת לחוות טוב ולהיות מאושר. מכאן, שאין קשר הכרחי בין מעשים טובים או רעים לבין התוצאות שהאדם מקבל בחיים.

מדוע האדם מעדיף לחשוב שקיים שכר ועונש במציאות?

האדם מעדיף להאמין במנגנון של שכר ועונש כי כך הוא מרגיש יותר שליטה על חייו. האדם מפחד ממצב שבו הוא לא יכול להשפיע על גורלו. כשהוא מאמין שיש שכר לצדיק ועונש לרשע, הוא יכול לכוון את התנהגותו בהתאם ולחשוב שאם יעשה טוב, יהיה לו טוב, ואם יעשה רע, יסבול.

מהו ההבדל בין טוב ורע פנימי לטוב ורע חיצוני?

אליעד כהן מציין שיש שני סוגי "טוב ורע":
  • טוב ורע חיצוני - מתייחס לתוצאות חיצוניות, כמו כסף, בריאות, הצלחה חברתית. האדם חושב שהאושר או הסבל שלו תלויים במה שקורה לו מבחוץ.
  • טוב ורע פנימי - מתייחס לחוויה הפנימית של האדם, לתחושה הפנימית שלו כלפי המציאות. האדם מרגיש טוב או רע בהתאם לאופן שבו הוא מפרש את המציאות ולא בגלל מה שקורה בחוץ.
אליעד מסביר שאם האדם חושב שהטוב והרע הם פנימיים, הוא יכול לשלוט בחוויה שלו באופן ישיר, מכיוון שהוא שולט באיך שהוא מפרש את המציאות. לעומת זאת, אם האדם חושב שהטוב והרע חיצוניים, הוא חי בתחושה של חוסר ודאות וחוסר שליטה, כי הוא אינו יכול לשלוט בתוצאות החיצוניות.

מהי האמת לגבי שכר ועונש לפי אליעד כהן?

האמת, לפי אליעד כהן, היא שאין שכר ועונש במובן החיצוני. הוא מסביר שטוב או רע אינם תגמול על מעשים טובים או רעים. אליעד מביא דוגמאות מהתורה ומסיפורים של רבי נחמן מברסלב כדי להמחיש שהקשר בין מעשים לתוצאות אינו מוחלט ואינו צפוי.

לדוגמה, אליעד מתאר את סיפורו של אדם שגזל פרנסה מאחרים ובאותו זמן בדיוק נולד לו ילד, למרות שלכאורה עשה מעשה רע. הוא מדגיש שאין קשר הכרחי בין מעשיו של האדם לבין התוצאות שהוא מקבל.

האם ניתן להגדיר מוסריות ללא שכר ועונש?

כן. אליעד כהן מסביר שהמוסר יכול להתבסס על העיקרון הפשוט של "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" או "ואהבת לרעך כמוך", ללא קשר לשכר ועונש. האדם בוחר להיות מוסרי כדי לשמור על איזון חברתי וכדי למנוע פגיעה בעצמו. לדוגמה, אדם לא פוגע באחרים כי הוא יודע שאם כולם יפגעו זה בזה, לא יהיה לו טוב בסופו של דבר. זהו אינטרס פשוט של שמירת חוקי המשחק החברתי.

למה אדם פוגע בזולת ואיך להימנע מכך לפי אליעד כהן?

אליעד מסביר שאדם פוגע באחרים בדרך כלל כאשר הוא חש שהמציאות כפויה עליו, שהוא סובל מחוסר פנימי ומנסה "לדפוק" את המערכת כדי לקבל סיפוק זמני. הדרך להימנע מפגיעה באחרים היא להפנים שהטוב והרע פנימיים, ושאפשר להגיע למצב של שלמות פנימית בלי צורך לפגוע או לנצל את הזולת. כשהאדם שלם פנימית, אין לו צורך לפגוע באחרים כדי להרגיש טוב.

איך אפשר להרגיש טוב ללא תלות בתוצאות חיצוניות?

אליעד כהן אומר שהדרך להרגיש טוב באופן קבוע היא לפתח יכולת פנימית לקבל את המציאות כפי שהיא, ללא תנאי. כאשר האדם מסוגל לקבל את המציאות ולאהוב אותה ללא קשר למה שקורה בחוץ, הוא אינו תלוי בתוצאות חיצוניות. האדם עדיין יכול לשחק במשחק החיים, להציב מטרות ולהשיג אותן, אך הוא עושה זאת מבחירה ולא מתוך תחושת כפייה או תלות.

לסיכום, מהי הגישה הנכונה כלפי שאלת הצדק האלוהי?

אליעד כהן אומר שאין צדק אלוהי במובן הפשוט. המציאות היא הצודקת, כי היא המחליטה מה קורה. הצדק האמיתי הוא בקבלת המציאות כמו שהיא, ללא תנאים וללא תלות בתוצאות חיצוניות. האדם שמסוגל לעשות זאת חי בטוב פנימי שאינו תלוי בתנאי חיצוני, וזה הצדק האמיתי שאליעד מדבר עליו.
חיים צדק אלוהי אינטרסים רבי נחמן להיות מאושרים החלטה בגלל הרגשת כפייה מוחלט כדי להרגיש טוב יכול לשלוט אהבה אל תעשה לחברך אלוהות אלוהים אנשים גמול הצדק האלוהי השגחה פרטית ואהבת לרעך ואהבת לרעך כמוך יהדות תורה מצוות אלוהים לפגוע לפגוע באחרים לפגוע באנשים לשמור מצוות מה ששנוא עליך מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך מפחד לפגוע מפחד לפגוע באחרים מצווה מצוות משכורות משכורת ענישה פחד פחד לפגוע פחד לפגוע באחרים פחד לפגוע באנשים פחדים צדיק צדיק ורע לו צדיק ורע לו רשע וטוב לו צדיקים צדק אלוהי קיום מצוות רשע רשע וטוב לו שאלת הצדק שאלת הצדק האלוהי שכר שכר ועונש שמירת מצוות תורה תורת הגמול
חכם אמיתי, מציל את האדם מלפגוע בעצמו - קטגוריה, שהיא כולה סנגוריה
... אמיתי, מציל את האדם מלפגוע בעצמו - קטגוריה, שהיא כולה סנגוריה כי בעיני האנשים האכזריים באמת, ששונאים ... חושב, שהחכם הוא אכזרי, שהוא מונע ממנו לפגוע בעצמו. אבל באמת, החכם מגן על האדם מהשיגעון שיש לו, שגורם לו לפגוע בעצמו. ומצד האמת, לפגוע בעצמך זה טוב מאוד, אם אתה באמת רוצה את זה. כי החכם האמיתי, הוא לדוגמה פוגע ...
אנטישמיות, שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל
אנטישמיות, שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל
... שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל האם צהל הוא ... או אנשים חפים מפשע. הוא מתאר את המוסריות המופרזת של צהל, הגורמת לכך שחיילים מוכנים להסתכן ואף למות, רק כדי לא לפגוע באזרחים חפים מפשע. הוא אומר שהגישה הזו, לכאורה מוסרית, היא זו שמייצרת את ההאשמות כלפי ... מוסריות מבני אדם, מכיוון שחיה לעולם לא תתקוף ללא צורך או ללא סיבה ברורה. בני אדם, לעומת זאת, מרבים לתקוף, לפגוע ולרמות גם ללא צורך הישרדותי אמיתי. הוא מדגים זאת בטענה של אנשים דתיים האומרים שמי שאוכל מאכלות אסורים הופך לאכזר כמו חיה, בעוד שלדעתו הלוואי שבני אדם ... כמו חיות בטבע. מה המחיר של פשרה מוסרית במלחמה? אליעד מתאר שברגע שצהל מתפשר אפילו מעט, למשל בכך שהוא נמנע מלפגוע במחבל שמתחבא מאחורי ילדים, הוא למעשה לוקח על עצמו אחריות שאינה שלו. אם במהלך ניסיון ... ישראל, לעומת זאת, מנסה להצטייר כמוסרית יותר מכולם, וכך דווקא מזמינה על עצמה יותר ביקורת ושנאה. הוא אומר שיהודים חושבים שהם עם נבחר ומנסים להיות אור לגויים, ובכך יוצרים ציפיות לא ריאליות ומזמינים את ...
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
... ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים האם פגיעה ברגשות דתיים היא דבר לגיטימי? אליעד עוסק בשאלה המורכבת של פגיעה ברגשות דתיים ובהשלכותיה, ומסביר לעומק מדוע בכל פעם שאדם מביע דעה, הוא פוגע באופן בלתי נמנע ברגשות של מישהו אחר. אליעד מציג את הטענה המרכזית לפיה כל עמדה וכל דעה שנאמרת בפומבי עלולה לפגוע במישהו, מכיוון שכל דעה שוללת או מטילה ספק בדעות אחרות. למשל, הוא נותן דוגמה פשוטה של אדם שטוען שיש לשתות מים מינרליים, ובכך הוא פוגע באופן עקיף ברגשותיהם של ... למשה רבנו כאל מעין אליל, והדבר מונע מהם התפתחות אישית ורוחנית. הוא מתאר כיצד המאמינים מתמקדים בדמותו של משה ולא באלוהים עצמו, ולכן מבחינה אבולוציונית - תודעתית, היהדות מהווה מחסום להתקדמות תודעתית. כיצד הדת היהודית עוצרת את האבולוציה התודעתית? אליעד מציג את ההשוואה בין ההתפתחות המדעית, שמתקדמת דרך הטלת ספק מתמדת במה שהיה קודם, לבין היהדות שלטענתו פועלת הפוך לגמרי. הוא מתאר כיצד המדע מתפתח דווקא משום שהוא מנסה כל הזמן להוכיח שטעו בעבר, ונותן דוגמאות כיצד אנשים מקבלים פרס נובל רק אם הם מפריכים תיאוריות קודמות ולא אם הם רק מוכיחים אותן. לעומת זאת, בדת היהודית, הוא מסביר, אנשים מגיעים לבית המדרש מתוך ההנחה שהכל נכון ואסור להטיל ספק, מה שמונע התפתחות מחשבתית אמיתית. האם גם אתאיסטים יכולים ללמוד מפגיעה באמונות דתיות? אליעד מוסיף נקודה חשובה על התפקיד של ההסברים שלו כלפי אנשים אתאיסטים. הוא מציין שכאשר הוא מטיל ספק בסיפורים דתיים כמו הסיפור של משה רבנו, הוא בעצם מלמד גם אנשים אתאיסטים להטיל ספק בעמדות שלהם עצמם. כלומר, הטלת ספק בסיפור משה רבנו אינה רק מיועדת לאנשים דתיים אלא גם לאתאיסטים, כי כאשר הם שומעים את הספקנות שלו לגבי משה, הם לומדים להטיל ספק בתפיסות שלהם עצמם לגבי כל דבר אחר. האם זכותך לפגוע ברגשות אחרים עומדת מול זכותם שלא להיפגע? אליעד עונה על שאלה מורכבת נוספת - מי פוגע במי בפועל? לטענתו, כאשר אדם אוסר עליו להביע דעה כדי להימנע מפגיעה ברגשות אחרים, הוא בעצם פוגע ברגשות שלו עצמו, ברגשות שרוצים לבטא דעה באופן חופשי. לכן, באופן פרדוקסלי, דווקא האיסור לפגוע ברגשות אחרים יכול להיות פגיעה ברגשות של הדובר עצמו, המעוניין להביע דעה שונה או ביקורתית. הוא מסביר שהעולם מלא בדעות שונות וסותרות, ולכן תמיד יש מחיר לביטוי של ... להתפתחות עצמית של המאזינים? אליעד מפרט את השימוש שלו בפרובוקציה מכוונת: הוא לוקח דוגמה שיכולה להיות מאוד פרובוקטיבית, כמו דיבור שלילי על משה רבנו, לא רק כדי לזעזע אנשים דתיים אלא גם כדי לעורר אצל המאזינים חשיבה עצמאית וביקורתית. מטרת הפרובוקציה איננה רק לפגוע ברגשות או לזעזע, אלא לגרום לכל מאזין לבחון את האמונות שלו מחדש ולהתחיל תהליך של ספקנות בריאה, מה שמוביל בסופו של דבר להתפתחות עצמית גבוהה יותר. מדוע כל דעה ציבורית תוביל בהכרח לפגיעה ברגשות? אליעד מדגים שוב כיצד כל אמירה ציבורית, גם כזו שנראית בלתי מזיקה, יכולה לפגוע במישהו. הוא חוזר על כך בצורה שיטתית כדי להבהיר שלא קיימת עמדה נייטרלית שלא תפגע באף אדם. בין אם מדובר בדעות על דת, פוליטיקה או אפילו נושאים פשוטים כמו סוג המים שצריך לשתות, תמיד יהיו אנשים שייפגעו. לכן הוא מציע לקבל את העובדה שכל דעה ציבורית בהכרח תביא עמה פגיעה ברגשות של מישהו אחר. לסיכום, אליעד מציג תפיסה מורכבת ועמוקה שמטרתה לעורר מודעות לסכנה שבאמונה עיוורת, ולהראות כיצד הספקנות היא כלי חיוני להתפתחות תודעתית. האם מותר לפגוע ברגשות דתיים? האם היהדות עוצרת את ההתפתחות התודעתית? מה התועלת בהטלת ספק באמונה דתית? למה כל דעה ציבורית פוגעת במישהו? איך להשתמש בפרובוקציה להתפתחות עצמית? למה אסור ל
פגיעה ברגשות של האקסים, להיות בקשר עם אקסים, פגיעה ברגשות הזולת, לפגוע ברגשות של אחרים, האקסית המיתולוגית, זוגיות, לאהוב רק את עצמך, מערכות יחסים
פגיעה ברגשות של האקסים, להיות בקשר עם אקסים, פגיעה ברגשות הזולת, לפגוע ברגשות של אחרים, האקסית המיתולוגית, זוגיות, לאהוב רק את עצמך, מערכות יחסים
... ברגשות של האקסים, להיות בקשר עם אקסים, פגיעה ברגשות הזולת, לפגוע ברגשות של אחרים, האקסית המיתולוגית, זוגיות, לאהוב רק את עצמך, מערכות יחסים האם להמשיך בקשר עם אקסים כשזה פוגע בהם? אליעד כהן מסביר ... בכך באופן מלא. מצד אחד, הוא נהנה מהמפגשים, ומצד שני, מודע לכך שהמפגשים האלה פוגעים באקסית. אליעד מציין שההתלבטות של אותו אדם היא האם לקחת אחריות על הרגשות של האקסית ולנתק את הקשר כדי לא לפגוע בה, או לומר שזה עניין שלה להתמודד עם הציפיות שלה, והוא לא אחראי לכך. האם אפשר לחיות בלי לפגוע באחרים בכלל? אליעד מציג הסבר פילוסופי כללי: כל אדם היה מעדיף באופן אידיאלי למלא את רצונותיו מבלי לפגוע באף אדם אחר, אך המציאות אינה מאפשרת זאת. הוא מסביר שכל פעולה שאדם מבצע תמיד באה על חשבון מישהו אחר, אפילו באופן עקיף. למשל, עצם העובדה ... כיוון שהיא ממשיכה לצפות להתפתחות רומנטית שהוא אינו מעוניין בה. אליעד מדגיש את הפרדוקס: בגלל שהאדם אוהב אותה, הוא נשאר בקשר וכך בעצם פוגע בה. אבל בדיוק בגלל אותה אהבה, הוא גם לא רוצה לפגוע בה ומרגיש רע עם הסיטואציה. הוא מוסיף הסבר נוסף לכך שהבעיה אינה רק אצל האקסית, אלא גם אצל האדם עצמו. הוא למעשה מתעלל גם בעצמו, מכיוון ... מדוע אין פתרון מוחלט לבעיה של פגיעה ברגשות? אליעד מסביר שאין פתרון חד - משמעי לשאלה האם להמשיך או לנתק קשר, משום שכל החלטה טומנת בחובה גם יתרונות וגם חסרונות. למשל, אם ינתק את הקשר, יפסיק לפגוע באקסית, אך יסבול בעצמו בגלל הגעגוע או החוסר שנוצר. אם ימשיך את הקשר, הוא ייהנה אך גם ימשיך לסבול בגלל הידיעה שהוא פוגע באקסית. אליעד ... שאין דרך להימנע לחלוטין מפגיעה, ולכן כל החלטה תהיה חלקית בלבד. הוא גם מסביר שהסיבה לאי היכולת למצוא פתרון מוחלט היא שהאדם בעצם רוצה להיות בשני מצבים סותרים בו - זמנית: גם להיות בקשר וגם לא לפגוע. הרצונות הסותרים האלה יוצרים תחושת תסכול מתמדת. איך להתמודד עם תחושת האשמה בפגיעה באחרים? אליעד מציע להבין ולקבל את העובדה שתמיד יהיה ... והסיבוך, אך מסיים בהמלצה להבין שכל בחירה היא חלקית, ושאין אפשרות להימנע לחלוטין מפגיעה. ההכרה במורכבות הזו היא המפתח להפחתת רגשות האשמה ולהשגת שקט נפשי. האם להישאר בקשר עם האקסית? איך לא לפגוע ברגשות של אחרים? האם אפשר לאהוב בלי לפגוע? איך להתמודד עם רגשות אשמה? איך להשתחרר מדמיונות על זוגיות? למה כל החלטה פוגעת במישהו? האם יש פתרון מושלם לזוגיות? ...
כבאים באסון הכרמל, חללי מערכות ישראל, פגיעה עצמית, לפגוע בעצמך, אובססיה
כבאים באסון הכרמל, חללי מערכות ישראל, פגיעה עצמית, לפגוע בעצמך, אובססיה
... באסון הכרמל, חללי מערכות ישראל, פגיעה עצמית, לפגוע בעצמך, אובססיה מדוע משפחות הכבאים דורשות להכיר ביקיריהן כחללים? בהרצאה של אליעד כהן עולה לדיון ...
לסרב בנימוס, לסרב לאנשים, לסרב בלי לפגוע, לסרב לתת הנחה, לסרב לשלם יותר, לבקש הנחה, לקבל הנחה, לשכנע את המוכר, לשכנע את הלקוח, לסרב ללקוח, לסרב למוכר, להגיד לא ללקוח, לסרב למכור
לסרב בנימוס, לסרב לאנשים, לסרב בלי לפגוע, לסרב לתת הנחה, לסרב לשלם יותר, לבקש הנחה, לקבל הנחה, לשכנע את המוכר, לשכנע את הלקוח, לסרב ללקוח, לסרב למוכר, להגיד לא ללקוח, לסרב למכור
... בנימוס, לסרב לאנשים, לסרב בלי לפגוע, לסרב לתת הנחה, לסרב לשלם יותר, לבקש הנחה, לקבל הנחה, לשכנע את המוכר, לשכנע את הלקוח, לסרב ללקוח, לסרב למוכר, להגיד לא ללקוח, לסרב למכור איך לסרב בנימוס בלי לפגוע? כאשר מדובר בסרוב של בקשות או רצונות של אחרים, הדרך בה מבוצע הסירוב מאוד משפיעה על תוצאות השיחה. סירוב יכול להתבצע בצורה מכבדת כך שלא יפגע במי שמבקש, וזהו נושא חשוב ביותר בעסקים וביחסים אישיים. אליעד כהן מציע שיטה כיצד לסרב בנימוס וללא פגיעה, תוך שימוש בטכניקות מניפולציה שיביאו לתוצאה המבוקשת מבלי לפגוע במי שמבקש. הסירוב הראשוני הוא סוג של מניפולציה, שבו אתה לא ממלא את רצונו של האחר, אך כדי לא לפגוע בו, עליך להוציא אותו מהמיקוד במה שהוא רוצה ולמקד אותו בדברים אחרים. אליעד מציין כי המהות של סירוב היא להתעלם מרצון מסוים של אדם מבלי שהוא ירגיש בכך. אם לדוגמה ... כך שיישאר בעבודה. ההבנה שהצד השני לא תמיד מבקש את הבקשה בגלל צורך אמיתי אלא מתוך מניעים שונים יכולה לעזור לך לזהות את הדרך בה תוכל לסרב מבלי לפגוע. איך לסרב בנימוס? טכניקות מניפולציה בסרוב איך לשכנע לקוח בלי לפגוע? סירוב בעסקים איך לסרב מבלי לפגוע כיצד לשכנע מבלי להרגיש מניפולטיבי? כן הלאה. ש: אני רוצה לדעת איך לשלוט ברצונות שלי, סתם. אליעד: נו. ש: אתה הורס לו את ההקלטה אתה לא מבין. אליעד: אתה מתערב בשיחה ... חשוב לצאת שעה מוקדם או להיות בטוח שהפרויקט הזה יסתיים בזמן?, בטוח למה הוא רוצה להיות בטוח שהפרויקט הזה יסתיים בזמן? כי הוא יודע שזה משפיע על המשכורת שלו, על ההעסקה שלו נגיד, אז אתה צריך להעביר נושא להגיד לו אתה יודע אנחנו כרגע משקיעים בפרויקט, להעביר נושא למשהו שאתה חושב שחשוב בעיניו יותר. הבנת? תן אתה דוגמה ... חשוב מאשר לצאת מהעבודה מוקדם? ש: המשימות שיש לו לעשות. אליעד: אוקי, עכשיו מה האמת מה חשוב לו יותר המשימות או לצאת בזמן? לצאת מוקדם אלא מה שהמשכורת שהוא יקבל בסוף החודש יותר חשובה לו מאשר לצאת מוקדם ולכן כשאתה מדבר איתו על המשימות אתה בעצם מזכיר לו כזה אתה יודע זה קשור איכשהו למשכורת שלך אז תישאר פה זה יותר חשוב מלצאת מוקדם, אתה לא סירבת לו, לא אמרת לו אני לא רוצה שתצא מוקדם הרי אמרת לו אתה יודע שיש לך עוד משימות לעשות, מבחינתי תצא מוקדם אבל ... משימות לעשות אתה מבין אז אתה מכניס אותו לפרדוקס והרצון הזה מתגבר על הרצון הזה, לא אני מה מבחינתי תצא אין בעיה אבל אתה יודע שזה בא על חשבון המשכורת. אתה מבין את הכוונה? אתה כאילו אומר לו אני מבחינתי בכלל לא מסרב לך, אני לא מסרב מה פתאום אני רק מזכיר לך שאם תעשה את זה תהיה בעיה, זה כמו תיתן לו הצעה שהוא לא ...
פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, מבצע צוק איתן, פוליטיקה, מוסריות, צמחונות, גארי יורופסקי, אכילת בשר, הסכם שלום, מדינת ישראל, החמאס
פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, מבצע צוק איתן, פוליטיקה, מוסריות, צמחונות, גארי יורופסקי, אכילת בשר, הסכם שלום, מדינת ישראל, החמאס
... בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, מבצע צוק איתן, פוליטיקה, מוסריות, צמחונות, גארי יורופסקי, אכילת בשר, הסכם שלום, מדינת ישראל, החמאס למה באמת קרה מבצע ... למה קרה מבצע צוק איתן? הוא מציג דוגמה של רב שטען שהמבצע התרחש כעונש על חילול שבת בתל אביב. הרב נשאל למה דווקא העיר שדרות, שהיא עיר דתית יותר מתל אביב, נפגעה ראשונה. תשובתו הייתה שאלוהים מעניש קודם את הצדיקים כאזהרה לרשעים שבתל אביב, וזה הוביל לתגובה צינית שעדיף להיות ראשון כי כך הצדיקים יגיעו לגן עדן, ואילו הרשעים יקבלו את העונש בגיהינום. איך גארי יורופסקי וצמחונות קשורים לטרור ופגיעה בחפים מפשע? אליעד כהן מקשר בין עליית הצמחונות, שהפכה פופולרית לאחרונה בישראל בעקבות הפעיל גארי ... שגם לבעלי חיים מגיע לחיות ללא סבל. אליעד מביא דוגמה שבה אדם לא רצה לפגוע באריה כי האריה הוא חף מפשע, אך כדי להציל את עצמו, הוא פגע בחפים מפשע אחרים, וזהו בעצם משל למצב בעזה שבו פגיעה בחפים מפשע לכאורה הכרחית כדי למנוע טרור נגד ישראל. ... יהיה פגיע יותר וייפגע בסוף. אם ישראל לא בטוחה בצדקת דרכה - האם לפגוע בחפים מפשע או לא - היא תהיה תמיד בעמדת חולשה. מדוע פגיעה בחפים מפשע יכולה להיות מוסרית? אליעד מדגיש שפגיעה בחפים מפשע במהלך מלחמה יכולה להיות מוסרית כאשר היא ... בעיה של הטרוריסט והסביבה שבחרה לתמוך בו. במצב כזה, מותר ואף מוסרי לפגוע גם בחפים מפשע על מנת למנוע נזק גדול יותר. מה גורם לתחושת הנרדפות של הישראלים ביחס לעולם? אליעד מציין כי התחושה שהעולם תמיד נגד ישראל נובעת מהדרך שבה הישראלים ... ישראל חייבת להחליט על דרכה וללכת איתה עד הסוף כדי להצליח. האם מוסרי לפגוע בחפים מפשע? מה הקשר בין צמחונות למלחמה? למה העולם נגד ישראל? איך להילחם בטרור? מדוע פוגעים באזרחים במלחמה? האם ישראל באמת מוסרית? מה גרם למבצע צוק איתן? ...
מלחמה בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם
מלחמה בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם
... בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם למה ישראל שנואה בעולם ... האם רחמנות היא תמיד מוסרית? אליעד כהן מתאר כיצד רחמנות, למרות היותה לכאורה מוסרית, תמיד מכילה בתוכה אכזריות סמויה. למשל, כאשר טייס ישראלי נמנע מלפגוע בבניין בגלל ילדים פלסטינים שנמצאים שם, הוא אולי מרחם על אותם ילדים, אבל בו - זמנית מתאכזר כלפי ילדים ישראלים שעלולים להיפגע בעתיד ... על חפים מפשע למעשה אומר בוא נגרום לפגיעה בצד השני. תמיד יש מי שמשלם את המחיר של הרחמנות הזו. איך התנך ממחיש אכזריות ורחמנות? אליעד מתייחס למורשת היהודית בתקופת התנך, ומציג אותה כדוגמה הפוכה לחלוטין לטענת הצבא המוסרי בעולם. הוא מביא דוגמאות רבות מהתנך, כמו הטבח שעשו שמעון ולוי באנשי ... איננה בהכרח אנטישמיות או שנאה חסרת בסיס. הוא מסביר שהעולם רואה כיצד ישראל עצמה מתנהגת בהיסוס מוסרי, כלומר, עצם העובדה שישראל מתלבטת מוסרית אם מותר לה לפגוע באויב או לא, משדרת לעולם שישראל עצמה אינה בטוחה בצדקתה ובזכותה להתגונן. הוא אומר שאם ישראל הייתה פועלת מתוך ביטחון מלא וללא התנצלות, ... אליעד מסכם בכך שאין אפשרות להיות מוסרי באמת במלחמה, מכיוון שכל החלטה לשמור על מוסריות או רחמנות בהכרח גורמת לאכזריות או סבל בצד השני. כל פעולה של לא לפגוע בחפים מפשע גורמת לפגיעה בחפים מפשע אחרים, לרוב אלה בצד שלך. הוא אומר שאם ישראל רוצה באמת לנצח ולהגן על אזרחיה, עליה להבין שהרחמנות ...
מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, הפסקת אש, לבחור צד במלחמה, מעשה מחוזה בכוכבים, ללכת עד הסוף, נחישות, הצבא המוסרי בעולם, החזק שורד, לפגוע בחפים מפשע, המלחמה בחמאס
מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, הפסקת אש, לבחור צד במלחמה, מעשה מחוזה בכוכבים, ללכת עד הסוף, נחישות, הצבא המוסרי בעולם, החזק שורד, לפגוע בחפים מפשע, המלחמה בחמאס
... המוסרי בעולם, החזק שורד, לפגוע בחפים מפשע, המלחמה בחמאס האם אפשר לנצח במלחמה בלי לפגוע בחפים מפשע? אליעד כהן דן בשאלת המוסריות במלחמה, במיוחד בנוגע לפגיעה בחפים מפשע. הוא טוען כי ההחלטה אם לפגוע בחפים מפשע לא צריכה להיגזר משיקולי מוסר או הצדקות, אלא מתוך אינטרס ברור ויכולת פעולה ממשית. לטענתו, הטבע הוא מודל רלוונטי ... טוען שכאשר ישראל מנסה להצדיק את פעולותיה מבחינה מוסרית, היא מראה בעצם שהיא עצמה לא בטוחה בצדקתה. לדבריו, אם ישראל הייתה משוכנעת באמת בצדקת מעשיה, לא ... במה שטוב עבורך. האם מותר לפגוע בחפים מפשע במלחמה? מהי הדרך לנצח את חמאס? האם מוסריות מחלישה את צהל? למה ישראל מהססת במלחמות? מה רבי נחמן מלמד על נחישות ...
שכנוע אנשים, מניפולציה על אנשים, איך לגרום למישהו לא להיפגע? איך לא לפגוע במישהו? איך לשכנע מישהו להירגע? איך להאשים מישהו אחר? איך להבדיל בין עובדה לפירוש? איך לעזור לאנשים?
שכנוע אנשים, מניפולציה על אנשים, איך לגרום למישהו לא להיפגע? איך לא לפגוע במישהו? איך לשכנע מישהו להירגע? איך להאשים מישהו אחר? איך להבדיל בין עובדה לפירוש? איך לעזור לאנשים?
... אנשים, מניפולציה על אנשים, איך לגרום למישהו לא להיפגע? איך לא לפגוע במישהו? איך לשכנע מישהו להירגע? איך להאשים מישהו אחר? איך להבדיל בין עובדה לפירוש? איך לעזור לאנשים? איך אפשר לשכנע אדם לא להיפגע מדברים שנאמרו לו? הדרך שבה אנשים מפרשים ... מאליה ולכן אף אחד לא חשב שצריך להזמינו באופן מיוחד. כך, האדם יכול לראות שהמציאות האובייקטיבית שונה ממה שחשב, וכעסו יכול להיעלם. כיצד להעביר אחריות לאדם אחר בלי לפגוע? אליעד כהן נותן דוגמה איך להעביר את האחריות להזמנה המאוחרת לאדם אחר בצורה עדינה, מבלי לפגוע באדם שהוזמן באיחור. ניתן לומר למוזמן: חשבתי שהזמינו אותך מזמן, הופתעתי לגלות שרק עכשיו יצרו איתך קשר. בדרך זו, הדובר מציג את עצמו בצד של האדם שנפגע, כאילו גם הוא מופתע ולא ... שאי - הזמנה אינה פגיעה אישית? אליעד כהן מסביר שכדי לשכנע מישהו לא להיפגע, אפשר לומר לו באופן גלוי שלמעשה כלל לא היה צריך להזמין אותו מלכתחילה, אבל לא מתוך כוונה לפגוע. אפשר לומר, למשל, האמת היא שלא רצינו להטריח אותך. חשבנו שאתה לא צריך להגיע כי האירוע הזה אינו רלוונטי עבורך, ולא רצינו שתצטרך לבוא רק מתוך חובה. בדרך הזו, האדם לא ירגיש שהוא ... רק ברגע האחרון. כל אחד מההסברים הללו חייב להיות מותאם לסיטואציה, כדי להימנע מהתנגדויות נוספות או מהחרפת הפגיעה. לסיכום: איך להשתמש נכון בשכנוע ובמניפולציה בלי לפגוע באחרים? אליעד כהן מסכם ואומר שכדי לשכנע או לעשות מניפולציה נכונה, חובה להבין כיצד האדם השני מפרש את המציאות, ולהבדיל בין עובדות מוחלטות לפרשנויות. כאשר האדם מבין שהפרשנות ... לכן, חשוב תמיד לתת הסברים אמינים, לא ליצור תחושה של תירוץ קלוש, ולהשתדל לשים את עצמך במקום האדם שנפגע, כדי להראות הזדהות ולהסביר שהמקרה אינו אישי. איך לא לפגוע באחרים? מה ההבדל בין עובדה לפרשנות? איך לגרום לאנשים להירגע? איך להסביר טעויות בלי לפגוע? איך להעביר אחריות בלי לפגוע?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שכר ועונש, תורת הגמול, צדיק ורע לו רשע וטוב לו, פחד לפגוע באנשים, פחד לפגוע באחרים, שמירת מצוות, מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? שאלת הצדק האלוהי, ואהבת לרעך כמוך, השגחה פרטית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שאלת הצדק, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שאלת הצדק, איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לחיים, מאמן משפחתי, מאמן אישי בטלפון בתחום שאלת הצדק - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע+ ב 0.8750 שניות - עכשיו 27_05_2025 השעה 23:55:00 - wesi1