אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ענישה ✔שכר ועונש, תורת הגמול, צדיק ורע לו רשע וטוב לו, פחד לפגוע באנשים, פחד לפגוע באחרים, שמירת מצוות, מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? שאלת הצדק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
54:54שכר ועונש, תורת הגמול, צדיק ורע לו רשע וטוב לו, פחד לפגוע באנשים, פחד לפגוע באחרים, שמירת מצוות, מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? שאלת הצדק האלוהי, ואהבת לרעך כמוך, השגחה פרטית
למה אנשים שואלים למה יש "צדיק ורע לו, רשע וטוב לו"?

אנשים שואלים את השאלה הזאת כי הם רוצים להאמין שקיים צדק בעולם. אליעד כהן מסביר שהשאלה הזאת נובעת מהרצון של האדם לשלוט במציאות. האדם רוצה להרגיש שלמעשים שלו יש השפעה ישירה על התוצאות שהוא מקבל, ולכן הוא רוצה להאמין שהצדיק מקבל שכר והרשע נענש. כשאדם רואה צדיק שסובל או רשע שמצליח, זה יוצר לו דיסוננס, כי אם התוצאות לא תואמות למעשים, האדם מרגיש חוסר אונים. הרצון הזה נובע מהצורך לשלוט בחיים ולהימנע מתחושת חוסר ודאות.

מהן ההגדרות של "צדיק" ו"רשע" ושל "טוב" ו"רע" לפי אליעד כהן?

אליעד כהן מגדיר כך:
  • "צדיק" - הוא אדם שעוזר לזולת ופועל לפי נורמות חברתיות של "לעשות טוב" לאחרים. למשל, אדם שעוזר לאישה זקנה לחצות את הכביש הוא צדיק.
  • "רשע" - הוא אדם שפוגע בזולת או עושה מעשים הנחשבים שליליים לפי נורמות חברתיות, כמו אדם שפוגע באנשים או מנצל חולשה של אחרים.
  • "טוב" ו"רע" - אליעד מסביר שהם לא בהכרח חופפים לצדיקות או לרשעות. "טוב" הוא מצב שבו המציאות תואמת את רצונו של האדם, ו"רע" הוא מצב שבו המציאות אינה תואמת את רצונו.
לדוגמה, אדם יכול להיות צדיק (לעזור לזולת) ועדיין לסבול ולחוות רע. לעומת זאת, רשע יכול לפגוע בזולת ובכל זאת לחוות טוב ולהיות מאושר. מכאן, שאין קשר הכרחי בין מעשים טובים או רעים לבין התוצאות שהאדם מקבל בחיים.

מדוע האדם מעדיף לחשוב שקיים שכר ועונש במציאות?

האדם מעדיף להאמין במנגנון של שכר ועונש כי כך הוא מרגיש יותר שליטה על חייו. האדם מפחד ממצב שבו הוא לא יכול להשפיע על גורלו. כשהוא מאמין שיש שכר לצדיק ועונש לרשע, הוא יכול לכוון את התנהגותו בהתאם ולחשוב שאם יעשה טוב, יהיה לו טוב, ואם יעשה רע, יסבול.

מהו ההבדל בין טוב ורע פנימי לטוב ורע חיצוני?

אליעד כהן מציין שיש שני סוגי "טוב ורע":
  • טוב ורע חיצוני - מתייחס לתוצאות חיצוניות, כמו כסף, בריאות, הצלחה חברתית. האדם חושב שהאושר או הסבל שלו תלויים במה שקורה לו מבחוץ.
  • טוב ורע פנימי - מתייחס לחוויה הפנימית של האדם, לתחושה הפנימית שלו כלפי המציאות. האדם מרגיש טוב או רע בהתאם לאופן שבו הוא מפרש את המציאות ולא בגלל מה שקורה בחוץ.
אליעד מסביר שאם האדם חושב שהטוב והרע הם פנימיים, הוא יכול לשלוט בחוויה שלו באופן ישיר, מכיוון שהוא שולט באיך שהוא מפרש את המציאות. לעומת זאת, אם האדם חושב שהטוב והרע חיצוניים, הוא חי בתחושה של חוסר ודאות וחוסר שליטה, כי הוא אינו יכול לשלוט בתוצאות החיצוניות.

מהי האמת לגבי שכר ועונש לפי אליעד כהן?

האמת, לפי אליעד כהן, היא שאין שכר ועונש במובן החיצוני. הוא מסביר שטוב או רע אינם תגמול על מעשים טובים או רעים. אליעד מביא דוגמאות מהתורה ומסיפורים של רבי נחמן מברסלב כדי להמחיש שהקשר בין מעשים לתוצאות אינו מוחלט ואינו צפוי.

לדוגמה, אליעד מתאר את סיפורו של אדם שגזל פרנסה מאחרים ובאותו זמן בדיוק נולד לו ילד, למרות שלכאורה עשה מעשה רע. הוא מדגיש שאין קשר הכרחי בין מעשיו של האדם לבין התוצאות שהוא מקבל.

האם ניתן להגדיר מוסריות ללא שכר ועונש?

כן. אליעד כהן מסביר שהמוסר יכול להתבסס על העיקרון הפשוט של "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" או "ואהבת לרעך כמוך", ללא קשר לשכר ועונש. האדם בוחר להיות מוסרי כדי לשמור על איזון חברתי וכדי למנוע פגיעה בעצמו. לדוגמה, אדם לא פוגע באחרים כי הוא יודע שאם כולם יפגעו זה בזה, לא יהיה לו טוב בסופו של דבר. זהו אינטרס פשוט של שמירת חוקי המשחק החברתי.

למה אדם פוגע בזולת ואיך להימנע מכך לפי אליעד כהן?

אליעד מסביר שאדם פוגע באחרים בדרך כלל כאשר הוא חש שהמציאות כפויה עליו, שהוא סובל מחוסר פנימי ומנסה "לדפוק" את המערכת כדי לקבל סיפוק זמני. הדרך להימנע מפגיעה באחרים היא להפנים שהטוב והרע פנימיים, ושאפשר להגיע למצב של שלמות פנימית בלי צורך לפגוע או לנצל את הזולת. כשהאדם שלם פנימית, אין לו צורך לפגוע באחרים כדי להרגיש טוב.

איך אפשר להרגיש טוב ללא תלות בתוצאות חיצוניות?

אליעד כהן אומר שהדרך להרגיש טוב באופן קבוע היא לפתח יכולת פנימית לקבל את המציאות כפי שהיא, ללא תנאי. כאשר האדם מסוגל לקבל את המציאות ולאהוב אותה ללא קשר למה שקורה בחוץ, הוא אינו תלוי בתוצאות חיצוניות. האדם עדיין יכול לשחק במשחק החיים, להציב מטרות ולהשיג אותן, אך הוא עושה זאת מבחירה ולא מתוך תחושת כפייה או תלות.

לסיכום, מהי הגישה הנכונה כלפי שאלת הצדק האלוהי?

אליעד כהן אומר שאין צדק אלוהי במובן הפשוט. המציאות היא הצודקת, כי היא המחליטה מה קורה. הצדק האמיתי הוא בקבלת המציאות כמו שהיא, ללא תנאים וללא תלות בתוצאות חיצוניות. האדם שמסוגל לעשות זאת חי בטוב פנימי שאינו תלוי בתנאי חיצוני, וזה הצדק האמיתי שאליעד מדבר עליו.
אלוהות אנשים מפחדים יכולת דתיים צדק בעולם להשפיע אהבה צודק מאושרים רוצה להרגיש שמירת מצוות אהבה אל תעשה לחברך אלוהות אנשים גמול האלוהים הצדק האלוהי השגחה פרטית ואהבת לרעך ואהבת לרעך כמוך יהדות תורה מצוות אלוהים לפגוע לפגוע באחרים לפגוע באנשים לשמור מצוות מה ששנוא עליך מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך מפחד לפגוע מצווה מצוות משכורות משכורת ענישה פחד פחד ל פחד לפגוע פחד לפגוע באחרים פחד לפגוע באנשים פחדים צדיק צדיק ורע לו צדיק ורע לו רשע וטוב לו צדיקים צדק אלוהי קיום מצוות רשע רשע וטוב לו שאלת הצדק שאלת הצדק האלוהי שכר שכר ועונש שמירת מצוות תורה תורת הגמול
ענישה נכונה, חינוך ילדים, איך להעניש ילדים? ענישה מקלה, ענישה מחמירה, סוגים של עונש, עונש רע, עונש טוב, איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך ילדים, עונשים לילדים, הצבת גבולות לילדים
ענישה נכונה, חינוך ילדים, איך להעניש ילדים? ענישה מקלה, ענישה מחמירה, סוגים של עונש, עונש רע, עונש טוב, איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך ילדים, עונשים לילדים, הצבת גבולות לילדים
ענישה נכונה, חינוך ילדים, איך להעניש ילדים? ענישה מקלה, ענישה מחמירה, סוגים של עונש, עונש רע, עונש טוב, איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך ילדים, עונשים לילדים, הצבת גבולות לילדים האם ענישה מחמירה יעילה יותר מענישה מקלה? רוב האנשים נוטים להאמין שככל שהענישה תהיה מחמירה יותר, כך היא תהיה יעילה יותר ותחנך טוב יותר. אך אליעד כהן מסביר שהשאלה הזו מפספסת את הנקודה המרכזית. השאלה האמיתית אינה האם להעניש בחומרה או ברכות, אלא האם ענישה מועילה בכלל. ייתכן שלפעמים ענישה תגרום לנזק גדול יותר מאשר תועלת, מפני שהילד ירגיש שנאה, כעס ונקמנות, דבר שעלול לגרום לו לפתח ... לדוגמה, ילד שמרביץ לילד אחר עשוי לקבל ענישה כתגובה, אך מצד שני, הענישה עשויה לגרום לו לחשוב שהוא ילד רע, ובכך דווקא לחזק את ההתנהגות השלילית שלו. אליעד מציג דוגמה של ... להפסיק עם ההתנהגות האלימה. מדוע בכלל להעניש ילד? אליעד מציין שהסיבה להעניש היא כאשר אין למעניש כוח מוחלט. אם היה להורה כוח מוחלט, לא היה צורך בענישה כלל, מפני שהיה יכול למנוע את המעשה מראש. אבל מכיוון שאין כוח מוחלט, נאלצים להעניש בניסיון להרתיע ולמנוע מעשים בעתיד. אבל גם כאן לא בטוח שהענישה תשיג את התוצאה הרצויה, מפני שהענישה יכולה לייצר דווקא את התוצאה ההפוכה של נקמנות ומרדנות. האם ענישה חייבת להיות מיד אחרי המעשה? יש גישה נפוצה הטוענת שהעונש צריך להינתן מיד לאחר המעשה כדי שהילד יקשר בין המעשה השלילי לעונש. אך גם כאן אליעד כהן מציג את הצד השני: אם הילד מתרגל לכך שעונש בא רק מיד לאחר המעשה, הוא עלול לחשוב שאם לא הענישו אותו מיד, הוא יכול לעשות כל מה שירצה ללא חשש. אם לעומת זאת הילד מבין שעונש יכול להגיע בכל שלב בעתיד, זה יוצר מצב שבו הוא נמצא כל הזמן בחשש מתמיד, ולא בטוח מתי יגיע העונש. החיסרון במצב זה הוא כמובן החרדה התמידית. האם ענישה חמורה תמיד מפחיתה עבירות? בנוסף לכך, אליעד כהן משתמש בדוגמה מעולם המבוגרים: אם הענישה על עבירות חמורות כמו חציית רמזור אדום או תאונת פגע וברח תהיה קיצונית מאוד, כמו
לוחמה בטרור, גירוש משפחות מחבלים, איך להילחם בטרור הערבי? איך להילחם בטרור היהודי? איך להילחם בטרור הישראלי? גירוש מחבלים, שלילת אזרחות ישראלית, שלילת אזרחות למחבלים, ענישה קולקטיבית, משפחות של מחבלים פלסטינים, חפים מפשע, אכיפה בררנית, הריסת בתי מחבלים ישראלים, טרור פלסטיני, מעצר מנהלי, הריסת בתים, חוק גירוש מחבלים, משפחות מחבלים, טרור לאומני, פיגוע לאומני, החמרת ענישה על רקע לאומני, יגאל עמיר, עונש מוות למחבלים פלסטינים, פעולת טרור על רקע לאומני
... מחבלים, איך להילחם בטרור הערבי? איך להילחם בטרור היהודי? איך להילחם בטרור הישראלי? גירוש מחבלים, שלילת אזרחות ישראלית, שלילת אזרחות למחבלים, ענישה קולקטיבית, משפחות של מחבלים פלסטינים, חפים מפשע, אכיפה בררנית, הריסת בתי מחבלים ישראלים, טרור פלסטיני, מעצר מנהלי, הריסת בתים, חוק גירוש מחבלים, משפחות מחבלים, טרור לאומני, פיגוע לאומני, החמרת ענישה על רקע לאומני, יגאל עמיר, עונש מוות למחבלים פלסטינים, פעולת טרור על רקע לאומני וכאן נסביר, האם הגיוני שהעונש למחבל יהודי על טרור יהודי, יהיה זהה לעונש למחבל פלסטיני על טרור פלסטיני. לדוגמה, אם יוחלט לגרש משפחות מחבלים פלסטינים, האם הגיוני שמצד הצד והדין, שיגרשו גם משפחות מחבלים יהודים? ואם יחליטו מחר על עונש מוות למחבלים פלסטינים, האם הגיוני שיהיה גם עונש מוות למחבלים יהודים? האם אין כאן גזענות? האם אין כאן אכיפה בררנית, כאשר רוצים להעניש טרוריסט פלסטיני יותר מאשר טרוריסט יהודי? והתשובה לכך היא, שהעונש צריך להיות שווה וזהה לכולם. אם יש עונש מוות לטרוריסט ערבי, צריך להיות גם עונש מוות לטרוריסט ישראלי. ואם מגרשים את המשפחה של המחבל הערבי, צריכים לגרש גם את המשפחה של המחבל הישראלי. אלא מה? שחומרת הענישה לא צריכה להיות בהתאם לזהות של הטרוריסט, אם הוא יהודי או ערבי, אבל היא כן צריכה להיות בהתאם לרקע של פעולת הטרור. דהיינו, אם לדוגמה מתבצע רצח על רקע פלילי, העונש לא צריך להיות זהה לרצח שמתבצע על רקע לאומני. ואם מישהו מבצע אונס על רקע פלילי, הוא צריך לקבל עונש יותר קל מאשר מישהו שמבצע אונס על רקע לאומני. ואם ישראלי יהודי, יבצע פעולת טרור על רקע לאומני, הוא צריך לקבל עונש זהה ומדויק ואולי אפילו חמור יותר מאשר של טרוריסט ערבי, כי עונש על בגידה יכול להיות חמור יותר (עונש מוות לבוגדים). וההיגיון הוא, שלענישה שהפושע מקבל על הפשע שלו, יש כל מיני מטרות. הרתעה, מניעה, נקמה וכל מיני שיקולים אחרים. והעונש צריך להתאים גם בהתאם לרמת האיום והסכנה שנשקפת מהפושע. ואם יש פושע טרוריסט יהודי שהחליט לפגוע בערבים ... היה שמח אם כל תושבי המדינה היו נפגעים, הוא היה רוצה לראות את מדינת ישראל מושמדת. ועל כך שהוא פעל מכוח האידיאולוגיה הזאת, על כך הוא אמור לקבל עונש חמור, יותר מאשר מי שמבצע פשע שאינו מהווה איום למדינה עצמה. ושוב, הענישה צריכה להלום ולהתאים לרמת הסכנה הנשקפת מהפושע. ואם הפושע מהווה סכנה לקיומה של המדינה, במובן שהוא פועל באופן מודע כדי לפגוע בקיומה של מדינת ישראל, הרי שהוא צריך לקבל את העונש החמור ביותר שקיים. האם צריך לפגוע גם במשפחה שלו? תשובה: כנראה שכן. למרות שהם אולי חפים מפשע. כי ... של הטרוריסט שפוגע במדינה. כדי להגדיל את הסיכוי לכך שבפעם הבאה הסביבה שלו אותו מחבל, תמנע מאותו המחבל לבצע את אותו הפיגוע. אז כן, הגיוני להעניש גם מעט אולי חפים מפשע, שאולי לא ידעו כלום, דהיינו, משפחת המחבל, כדי למנוע פגיעה בהמון חפים מפשע, ... כזו או אחרת, לדוגמה הדלפת מידע בטחוני, לדוגמה להתעלם מהתרעות על השביעי באוקטובר או לדוגמה קריאה לסרבנות וכיוב. אבל עדיין צריכים להחמיר את הענישה על מי שניסה באופן מודע מתוך כוונת מכוון לפגוע בקיום המדינה. אם לדוגמה מישהו מבצע פעולת טרור יהודי, ... כזו או אחרת, הרי שהוא חושב שבסופו של דבר, הפעולה שלו טובה למדינה. לעומת הטרור הפלסטיני, שמייחל להשמדת המדינה שלנו. ועל כך צריכים להחמיר את הענישה וכולי. ...
למה מישהו אוהב משהו שעושה לו רע? חינוך ילדים, עונשים לילדים, התאהבות לא הגיונית, שכנוע עצמי, אוהב את מה שעושה לך רע, אישה מוכה, מערכות יחסים, זוגיות בעייתית, להעניש ילדים, ענישה כחינוך, אהבה לא הגיונית
... מישהו אוהב משהו שעושה לו רע? חינוך ילדים, עונשים לילדים, התאהבות לא הגיונית, שכנוע עצמי, אוהב את מה שעושה לך רע, אישה מוכה, מערכות יחסים, זוגיות בעייתית, להעניש ילדים, ענישה כחינוך, אהבה לא הגיונית לפעמים כשמישהו מרגיש רע בגלל משהו, זה גורם לו עוד יותר לאהוב את הדבר שבגללו הוא מרגיש רע. פירוש: נניח שמרביצים למישהו ומבזים ...
להעניש ילדים, איך לחנך ילדים אוטיסטים? ענישה בחינוך, חינוך ביד קשה, כמה להעניש? טיפול באוטיזם, שיטת aba, טיפול בהפרעת התנהגות, טיפול התנהגותי, רחמנות, אכזריות, ראש השנה של רבי נחמן מברסלב, די לחכימא ברמיזא
להעניש ילדים, איך לחנך ילדים אוטיסטים? ענישה בחינוך, חינוך ביד קשה, כמה להעניש? טיפול באוטיזם, שיטת aba, טיפול בהפרעת התנהגות, טיפול התנהגותי, רחמנות, אכזריות, ראש השנה של רבי נחמן מברסלב, די לחכימא ברמיזא האם להעניש ילדים אוטיסטים או לנהוג בהם ברחמנות? הנושא שאליעד כהן מדבר עליו הוא השאלה כיצד לחנך ילדים אוטיסטים ... - שפירושו לחכם מספיק רמז, והטיפש צריך הסברים מלאים. הוא מסביר שיש אנשים שדי להם ברמז קל והם כבר יבינו ויתנהגו בהתאם, ויש אנשים שרק כאשר מקבלים תגובה חריפה או עונש רציני הם יבינו ויתחילו להשתנות. כיצד להתמודד עם מי שמתנהג בצורה מסוכנת? אליעד מביא דוגמה של כלב ... שאם יש בתוכך משהו שמסרב להבין, מסרב להשתנות, או עושה בדיוק הפוך ממה שאתה רוצה, זהו בדיוק אותו אוטיסט פנימי שדורש תיקון וחינוך. לכן, לפעמים אין מנוס מלהפעיל עונש או משמעת קשה על עצמך, בדיוק כפי שהיית עושה לאדם אחר או לילד אוטיסט שמסכן את עצמו או אחרים. אליעד ... אלא לפעול בצורה קשה וחד - משמעית. בסופו של דבר, הכל תלוי במצב, בנסיבות ובנקודת המבט. איך לחנך ילד אוטיסט? האם יש בחירה חופשית? שיטת ABA בטיפול באוטיזם האם להעניש ילד שמתנהג באלימות? מהי משמעות די לחכימא ברמיזא? גישתו של רבי נחמן לחינוך ילדים איך לשנות התנהגות ...
חינוך ילדים, תסמונת הילד המוכה, איך לחנך ילדים לפי רבי נחמן מברסלב? לחנך בלי לעשות רע, לחנך מתוך אהבה, חינוך מתוך אהבה, הורים מתעללים, הילד הפנימי, להאשים את ההורים, איך לגדל ילדים? בעיות התנהגות אצל ילדים, חלק 2
חינוך ילדים, תסמונת הילד המוכה, איך לחנך ילדים לפי רבי נחמן מברסלב? לחנך בלי לעשות רע, לחנך מתוך אהבה, חינוך מתוך אהבה, הורים מתעללים, הילד הפנימי, להאשים את ההורים, איך לגדל ילדים? בעיות התנהגות אצל ילדים, חלק 2
... להכניס את היד לאש ולאחר מכן לא לעשות זאת שוב משום שחווה כאב. כך פועל החינוך דרך התניה של שכר ועונש - הילד מבין שאם יעשה דבר מסוים, יהיה לו רע, ולכן נמנע מלעשות זאת. אליעד ... מצב גרוע יותר. כלומר, אם הילד ירוץ לכביש, עדיף שיחווה פחד קטן מהורה שצועק עליו או נותן לו עונש קל, מאשר שיפגע באופן חמור יותר מתאונת דרכים. האם כל חינוך כולל פגיעה בילד? ... הילד מתייחס אל הרע שההורה יצר כטוב בגלל ההקשר הכללי שבו זה הוביל למניעת סכנה חמורה יותר. כיצד להעניש נכון לפי אליעד כהן? אליעד מדגיש את חשיבות העיקרון שהענישה או התחושה השלילית צריכות להיות מינימליות ובמטרה להגן על הילד. הענישה חייבת להתבצע מתוך אהבה ולא מתוך שנאה או רצון לנקום בילד. הוא משווה זאת למצב ... אך הכרחית כדי להציל את חייו. הוא נותן דוגמה של אילוף בעל חיים: גם חיה לומדת מהתניה של שכר ועונש. אריה שלומד לא לעשות פעולה מסוימת לאחר שקיבל מכת חשמל, עושה זאת משום ... ביעילות. באופן דומה, הילד לומד לא לבצע פעולות מסוכנות מתוך התניה זו. אם ההורה מסרב להפעיל ענישה, בעצם הוא עושה רע גדול יותר לילד, כי הילד לא ילמד את גבולות הבטיחות וייפגע. האם המציאות מענישה אותנו בעצמה? אליעד מציג גם היבט נוסף של ענישה, שבו האדם מעניש את עצמו באופן לא מודע על פעולותיו או על חוסר ההשקעה שלו. כאשר האדם אינו משקיע מספיק, הוא עלול להעניש את עצמו באמצעות תחושה פנימית של חוסר שביעות רצון או פחד מפני העתיד. האדם בעצם יוצר לעצמו רע כאמצעי חינוכי כדי להשתפר. אליעד מסביר שאין תשובה מוחלטת לשאלה אם המציאות מענישה אותנו בצורה ישירה על מעשינו, אבל ללא ספק, יש מצבים שבהם האדם יוצר לעצמו ענישה פנימית כדי להכריח את עצמו להשתפר. סיכום ומסקנות על חינוך ילדים המסר המרכזי ... ביצירת תחושה שלילית אצל הילד, אך מטרת ההורה היא לעשות זאת במינימום האפשרי ומתוך אהבה ורגישות. העונש חייב להיות חינוכי, ולא לבוא מתוך רגשות שליליים כמו כעס או נקמה. המטרה היא ... למעשה, החינוך הטוב ביותר הוא כזה שגורם לילד להבין את הגבולות דרך התניות מינימליות של שכר ועונש, ובצורה שהילד יוכל בעתיד להבין ולהודות להורה על שהציב לו גבולות. אליעד מדגיש שבכל מקרה של חינוך או ענישה, המטרה הסופית היא טובה, והמפתח הוא הגישה של ההורה - האם היא נובעת מאהבה, ... ורגישות, או מתוך כעס ואכזריות. איך לחנך ילדים בצורה נכונה? חינוך מתוך אהבה ולא מתוך פחד איך להעניש ילד בצורה נכונה? חינוך ילדים לפי רבי נחמן מברסלב מהי תסמונת הילד המוכה? ...
עדות אופי, איך לשכנע שופט? מה להעיד בעדות אופי? סנגוריה, מערכת המשפט, מהי מטרת הענישה? לפי מה נקבעת חומרת העונש, נסיבות מקלות, ייעוץ משפטי, יעוץ לעורכי דין, איך לדון לכף זכות? מטרות הענישה, שיקול הדעת השיפוטי בענישה
עדות אופי, איך לשכנע שופט? מה להעיד בעדות אופי? סנגוריה, מערכת המשפט, מהי מטרת הענישה? לפי מה נקבעת חומרת העונש, נסיבות מקלות, ייעוץ משפטי, יעוץ לעורכי דין, איך לדון לכף זכות? מטרות הענישה, שיקול הדעת השיפוטי בענישה
... אופי, איך לשכנע שופט? מה להעיד בעדות אופי? סנגוריה, מערכת המשפט, מהי מטרת הענישה? לפי מה נקבעת חומרת העונש, נסיבות מקלות, ייעוץ משפטי, יעוץ לעורכי דין, איך לדון לכף זכות? מטרות הענישה, שיקול הדעת השיפוטי בענישה מהי מטרת הענישה לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שלענישה במערכת המשפט יש שתי מטרות עיקריות: הראשונה, למנוע מהפושע עצמו לבצע שוב את אותו פשע או פשעים ... מדגיש שהסיבה העיקרית לכך שמערכת המשפט בכלל קיימת היא כדי למנוע פשיעה עתידית ולא רק כדי להעניש על פשע שכבר בוצע. לדבריו, מערכת המשפט אינה מונעת מנקמה או מרצון לספק את הקורבן. למרות שלעתים אנשים עשויים להרגיש טוב יותר מכך שהעבריין נענש, הרגשה זו אינה נחשבת לשיקול משמעותי בענישה. המטרה המרכזית של הענישה היא ליצור הרתעה ולמנוע עבירות נוספות בעתיד, הן על ידי העבריין עצמו והן על ידי אחרים. מה ... הנסיבות של אותו מקרה. עליו להראות שהמקרה הנוכחי ייחודי, שונה ולא מייצג דפוס חוזר, ולכן הענישה החמורה אינה הכרחית כדי להרתיע אחרים. איך אליעד כהן מסביר את החשיבות של נסיבות מקלות בענישה? אליעד מדגים את נושא הנסיבות המקלות ומסביר ששופטים נוטים להקל בעונש כאשר הם משתכנעים שהנאשם ביצע את העבירה בנסיבות חריגות שלא צפויות להישנות בעתיד. למשל, אם ... לפשיעה. נסיבות אלה מסייעות לשופט להבין שהנאשם אינו מסוכן לציבור בעתיד. האם הפחד של הנאשם מעונש או החרדה מהמשפט הם נסיבות מקלות? אליעד כהן מבהיר שהחרדה של הנאשם או הפחד שלו מהמשפט אינם ... פחד או חרטה, אלא שהנאשם לא יבצע שוב פשע בעתיד. כלומר, החרדה עצמה אינה מהווה סיבה להקלה בעונש, אלא רק אם היא גורמת לשינוי התנהגותי עמוק ומהותי אצל הנאשם. האם יש חשיבות לשיקום העבריין ... במיוחד לשכנע את השופט. השיקום חשוב רק כשברור שהעבריין ישתנה ויפסיק להיות מסוכן בעתיד. האם הענישה צריכה להיות סימטרית לפשע שבוצע? אליעד מסביר שבעבר הייתה תפיסה שהענישה צריכה להיות סימטרית לפשע (עין תחת עין). עם זאת, הוא מדגיש שבפועל ענישה כזו אינה ריאלית ולא הגיונית כיום, מכיוון שלעיתים העונש הסימטרי אינו יכול לתקן את הנזק שנגרם. למשל, אדם שפגע בעינו של אחר לא יחזיר לו את העין גם אם יוציאו את עינו של התוקף. לכן, ענישה כיום מתמקדת יותר בהרתעה ובמניעת עבירות עתידיות, ולא בסימטריה פשוטה. כיצד אליעד כהן מציע ... אדם שגרם בשוגג למות בנו, כבר נענש על כך בעצם הסבל והכאב שלו. במקרים כאלה, הוא מציע שהעונש שהאדם כבר קיבל מהמציאות ישמש נסיבה מקלה משמעותית בענישה. האם חומרת העונש משפיעה על ההרתעה העתידית של פושעים אחרים? אליעד טוען שחומרת העונש אכן משפיעה על ההרתעה של פושעים אחרים, אך הוא גם מבהיר שיש גבול למידת ההרתעה שאפשר להשיג באמצעות ענישה מחמירה. לדוגמה, אף על פי שעונש מוות או מאסר עולם לכל עבירה היה יכול להרתיע יותר, מערכת המשפט בוחרת שלא להחמיר יתר על ... אלא רק באופן מידתי בהתאם לחומרת הפשע והנסיבות. כיצד עדות אופי יכולה לשכנע את השופט להקל בעונש? לדעת אליעד, עדות אופי צריכה לשכנע את השופט שהנאשם הוא אדם טוב מיסודו ושביצוע העבירה הוא ... סיכון משמעותי שהוא יחזור על העבירה בעתיד. איך להעיד עדות אופי בבית משפט? מהן נסיבות מקלות בענישה? איך לשכנע שופט להקל בעונש? מה מטרת הענישה במערכת המשפט? כיצד שיקום אסירים משפיע על הענישה? איך להציג עדות אופי יעילה? למה שופטים מקלים ב
האם מהירות הורגת? אור ירוק, מהירות לא הורגת, מהירות מסוכנת, מכמונות מהירות, חוקי התנועה, מהירות נסיעה מותרת, שמירה על החוק, חוקי תעבורה, מצלמות מהירות, תאונות דרכים, בטיחות בדרכים
האם מהירות הורגת? אור ירוק, מהירות לא הורגת, מהירות מסוכנת, מכמונות מהירות, חוקי התנועה, מהירות נסיעה מותרת, שמירה על החוק, חוקי תעבורה, מצלמות מהירות, תאונות דרכים, בטיחות בדרכים
... שבהן ברור שהמהירות כשלעצמה אינה הבעיה העיקרית. האם עונשים על נהיגה מהירה מוצדקים? אליעד מסביר כי לאחרונה התקבלה החלטה להחמיר משמעותית את הענישה על נהגים שנתפסים במהירות כפולה מהמותר. ... שבו מותר רק 50, יכול להיות מואשם בעבירה חמורה ואפילו לקבל עונש חמור מאוד, לעיתים יותר מחומרת העונש על עבירות חמורות בהרבה, כמו ניסיון לרצח. הוא תוהה אם ענישה כזו מוצדקת והגיונית, ומעלה תהייה נוספת: ... גבוהה יוצרת סיכון מיוחד אינה מוחלטת. הוא מציע שבמקום להגדיר ענישה לפי המהירות בלבד, ראוי להגדיר אותה לפי ... נוסעים בתנאים המותאמים ליכולתם ולתנאי הדרך, בלי לחשוש מענישה אוטומטית ממצלמות מהירות. מה יותר חשוב: ... אופטימליים עשוי להיות בטוח הרבה יותר. לכן, טוען אליעד, הענישה והאכיפה צריכות להיות תלויות בסכנה הממשית ... מותאמת לסיכונים בפועל ולא למהירות בלבד. האם מהירות הורגת? ענישה על מהירות מופרזת האם מצלמות מהירות ...
איך לעצור מחבלים? איך לפגוע בטרור? איך למנוע פיגועים? איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, איך לנצח את הטרור? מפגע בודד, טרור עממי, גל הטרור, פיגועי הטרור, ביבי נתניהו, להיכנע לטרור, לעצור את הטרור
איך לעצור מחבלים? איך לפגוע בטרור? איך למנוע פיגועים? איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, איך לנצח את הטרור? מפגע בודד, טרור עממי, גל הטרור, פיגועי הטרור, ביבי נתניהו, להיכנע לטרור, לעצור את הטרור
... את הרצון לבצע את הפיגוע. האם תגובה אכזרית יכולה לעצור מחבלים? אליעד כהן מציג גם דוגמאות הפוכות של תגובה אכזרית וקיצונית, למשל להעניש באופן קולקטיבי את משפחת המחבל או את הקהילה ממנה הוא מגיע. הוא מעלה דוגמאות של קבורה של מחבל יחד עם חזיר, שריפת בתים, או ענישה קולקטיבית, ומסביר שהרעיונות האלה נראים ... השני לנקום. איך להשתמש בהרתעה בצורה יעילה כדי לעצור פיגועים? אליעד מציג רעיון אחר של הרתעה, אבל כזה שפועל בצורה שונה: לא סתם ענישה אכזרית, אלא פעולה הפוכה למה שהמחבל מנסה ...
איך להגיד לילד לא? הדרכת הורים לילדים עקשנים ולילדים מרדניים, איך אומרים לילד לא? איך אומרים לא לילד? איך לחנך ילד עקשן? איך לסרב לילד? איך לגרום לילד להקשיב לך? מה עושים אם הילד לא מקשיב? איך לחנך ילד מרדן?
איך להגיד לילד לא? הדרכת הורים לילדים עקשנים ולילדים מרדניים, איך אומרים לילד לא? איך אומרים לא לילד? איך לחנך ילד עקשן? איך לסרב לילד? איך לגרום לילד להקשיב לך? מה עושים אם הילד לא מקשיב? איך לחנך ילד מרדן?
... לילד שלהם לא. השאלה שעולה היא איך ניתן לעשות זאת בצורה נכונה? אליעד כהן מסביר שאין למעשה שיטה אחת שעובדת בכל המקרים. קיימות שיטות רבות כמו ענישה , הסבר מפורט לילד, שכנוע דרך תגמול, והצבת גבולות נוקשים, אך כל השיטות הללו אינן יעילות תמיד. לעיתים הן יכולות לעבוד, אך תמיד יגרמו ... מתמיד בין הילד לבין ההורים ובין הילד לבין עצמו. למה שיטות הצבת גבולות לא עובדות? אליעד מדגיש שכל השיטות שנלמדות בקורסים ובהדרכות להורים, כמו ענישה, תגמול או שיטות שכנוע, יעבדו רק לפעמים. בפועל, בכל המקרים, השיטות הללו יוצרות תופעות לוואי שליליות. לדוגמה, אם הורה יגיד לילד לא ...
אלימות משטרתית, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, רצח גורג פלויד, אלאור אזריה, עונש מוות למחבלים, המלחמה בטרור, אלימות המשטרה, הפעלת כוח, מדינת משטרה, אלימות שוטרים נגד אזרחים, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, קורבנות אלימות משטרתית
אלימות משטרתית, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, רצח גורג פלויד, אלאור אזריה, עונש מוות למחבלים, המלחמה בטרור, אלימות המשטרה, הפעלת כוח, מדינת משטרה, אלימות שוטרים נגד אזרחים, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, קורבנות אלימות משטרתית
... משטרתית, אלימות שוטרים כלפי אזרחים, רצח גורג פלויד, אלאור אזריה, עונש מוות למחבלים, המלחמה בטרור, אלימות המשטרה, הפעלת כוח, מדינת משטרה, אלימות ... מנוטרל, הם מזדהים עם היורה. הם מזדהים בעיקר משום שהם מאמינים שמגיע למחבל עונש מוות, ואפילו עונש חמור יותר, ולכן הם מצדיקים את פעולתו של החייל. אליעד מוסיף שהעובדה שהמחבל ... מגבירה את ההזדהות. עם זאת, הוא מדגיש שיש להבדיל בין השאלה האם מגיע למחבל עונש מוות לבין השאלה האם החייל עצמו היה צריך לקבל החלטה כזו באופן עצמאי ולבצע ... אליעד כהן מבהיר שמנקודת מבטו, יש היגיון בכך שהציבור ירצה להחמיר את הענישה נגד עבריינים, מחבלים ופושעים, כולל הענקת סמכויות רחבות יותר לשוטרים ... היא פסולה ובלתי מוצדקת. אלימות כזו איננה למטרת מניעה אלא למטרת נקמה או ענישה, וזה פסול. הוא מדגיש את החשיבות של שמירת הכוח הפיזי למטרות הכרחיות בלבד, ... לפעול מול עבריינים ומחבלים? אליעד טוען שלגיטימי ואף מומלץ להעלות את רף הענישה למחבלים ולעבריינים, אך מדגיש כי הדבר צריך להיעשות במסגרת החוק, על ידי ... לידיים, מה שיגרום לאנרכיה ולאובדן שליטה. הדרך הנכונה לדעתו היא החמרת הענישה במסגרת החוק בלבד. אלימות משטרתית כלפי אזרחים האם מגיע למחבלים עונש מוות? כיצד להילחם בטרור? מה הגבול לשימוש בכוח על ידי שוטרים? מדוע אסור ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שכר ועונש, תורת הגמול, צדיק ורע לו רשע וטוב לו, פחד לפגוע באנשים, פחד לפגוע באחרים, שמירת מצוות, מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? שאלת הצדק האלוהי, ואהבת לרעך כמוך, השגחה פרטית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ענישה, כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ענישה, איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לירידה במשקל, מאמן אישי לקשב וריכוז, מטפל טוב בתחום ענישה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 09:08:59 - wesi1