אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רצון לקבל ✔לאן מובילה הדרך של אליעד כהן, תורת ההיפוכים, לקבל שום דבר, בחירה חופשית מלאה, לחשוב כמו מחבל מתאבד, רצון לתת, למות למען אדם אחר, רצון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
15:52לאן מובילה הדרך של אליעד כהן, תורת ההיפוכים, לקבל שום דבר, בחירה חופשית מלאה, לחשוב כמו מחבל מתאבד, רצון לתת, למות למען אדם אחר, רצון לקבל, להיות אלוהים, לבחור בחיים
מהן התרגולות שמציע אליעד כהן כדי להגיע לבחירה חופשית מוחלטת?

אליעד כהן מציג דרך חשיבה שמבוססת על תרגולים שמובילים את האדם למצב שבו הוא יכול לבחור את חוויותיו באופן מוחלט. המטרה היא להגיע למקום שבו אין לאדם כל תוצאה או מסקנה קבועה לגבי חייו, ויכולת הבחירה לא מוגבלת על ידי שום אקסיומה או דעה מראש. אחת מהבעיות המרכזיות, לפי אליעד, היא שהאדם מנסה להיאחז במשהו מוחשי ו"אמיתי", כמו רעיונות או מוצרים, כדי להרגיש שהוא שולט על מצבו. עם זאת, אליעד טוען כי כל "משהו מוחשי" הוא למעשה זמני, ואם אדם מצא משהו להיאחז בו, אז הוא יוסיף עוד "שמן" על אותו הדבר כדי שייפול בידיו ויתפוגג.

הדרך בה אליעד מבקש להוביל את האדם היא על ידי הצגת רעיונות והפוכים להם עד שהאדם לא יודע "כלום", מה שמאפשר לו בחירה חופשית מוחלטת. זהו מצב שבו כל תיאוריה שהוא בטוח בה מתערערת, והוא מוצא את עצמו במצב של "לא יודע כלום", שממנו נפתחות כל האפשרויות.

מה המשמעות של להיות אלוהים לפי אליעד כהן?

בהתאם לגישתו של אליעד כהן, להיות אלוהים משמעו להיות מסוגל להכיל את כל האפשרויות, להזדהות עם כל רעיון, חוויה או מצב רגשי. זהו מצב שבו אדם יכול להזדהות גם עם המחשבה שיש דרך וגם עם המחשבה שאין דרך, ויכולת זו מאפשרת לאדם לחוות כל מצב באופן מוחלט. דוגמה מוחשית לכך היא מצב בו אדם יכול להיות מאושר ב - 100 אחוז מזה שהוא לבד או מזה שהוא עם אחרים, וגם להיות מסוגל לסבול ב - 100 אחוז מאותו מצב, ומעל לכל - להיות מסוגל לבחור כיצד להרגיש.

מהי הבחירה החופשית שאותה מציע אליעד כהן?

אליעד מציין שהמטרה היא לא רק לבחור מה להרגיש, אלא גם מה לרצות, מה לחשוב ואפילו האם להיות קיים או לא. הבחירה החופשית, לפי אליעד, מגיעה לשיא במצב שבו אדם יכול לבחור כל דבר, כולל מה הוא רוצה להיות או להרגיש, ומאידך, גם אם הוא לא רוצה להרגיש משהו, הוא יכול לבחור את ההפך הגמור. כל זה אפשרי לאחר שהאדם הגיע למצב של "אני לא יודע כלום", שבו הוא משוחרר מכל עיוותי החשיבה ומפני התפיסות הקיימות.

האם המצב שתיאר אליעד כהן הוא מצב של "מחלת נפש"?

למרות שהתהליך של אליעד יכול להיראות כמו מחלת נפש, הוא מציין כי מדובר ב"מחלת נפש הכי בריאה". הכוונה היא לכך, שעל אף שהמצב של חוסר יציבות נראה בהתחלה כמו חוסר שפיות, הוא למעשה מצריך את האדם להתמודד עם כל האפשרויות הפתוחות לו ולבצע בחירות חופשיות לגמרי. על פי אליעד, ברגע שאדם נמצא במצב של "לא יודע כלום", כל האפשרויות פתוחות, והוא יכול לבחור את הדרך שבה יפנה בכל רגע נתון.

מה קורה אחרי שמגיעים למצב של "לא יודע כלום"?

כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא לא יודע כלום, הוא למעשה משתחרר מהמגבלות המחשבתיות שמנעו ממנו חופש בחירה מלא. המצב הזה מאפשר לו לבחור באופן חופשי כל דבר - מה לרצות, איך להרגיש, ואפילו אם להיות קיים או לא. השיטה של אליעד מתמקדת בהשגת חופש פנימי מוחלט, שבו כל החלטה היא זמינה, והאדם יכול לשנות את כיוון חייו באופן מיידי.

האם זה באמת חופש?

כאשר אליעד נשאל אם זהו באמת חופש, הוא מציין כי השאלה הופכת בלתי נתפסת כאשר אדם מגיע למצב של "לא יודע כלום". הוא מסביר כי כאשר אין לאדם שום תפיסה או ידיעה, הוא לא יכול להיאחז בשום דבר, ובכך הוא פתוח לכל אפשרות.

מה הקשר בין הרעיון של אליעד כהן לרצון לסבול או לא לסבול?

אליעד מציין כי חוויות סבל ואושר אינן חייבות להיות קבועות, והאדם צריך להיות מסוגל לבחור להרגיש כל מצב, גם אם מדובר בסבל. היכולת לבחור אם לסבול או להיות מאושר היא חלק מהחופש שבוחר אליעד להציע לאדם. הבחירה החופשית הזו היא עיקרית בתהליך שהוא מציע, שבו כל מחשבה, חוויה ורגש ניתנים לעיבוד ושליטה על ידי האדם.

האם תרגול אינטלקטואלי יכול לשפיע על התהליך הרגשי?

התרגול האינטלקטואלי שמציע אליעד כהן מהווה את הבסיס לשינוי רגשי. אליעד מדבר על תהליך שבו האדם לוקח כל רעיון שהוא בטוח בו, ובאמצעות הצגת ההפכים של אותו רעיון, הוא מונע ממנו להיאחז בו. תהליך זה מגיע לשיאו כאשר האדם מכריז שהוא לא יודע כלום, דבר המוביל אותו לשלב של בחירה חופשית מוחלטת ויכולת הזדהות עם כל רעיון או חוויה.

האם ניתן באמת לבחור הכל, עד לרמת הקיום העצמי?

המצב שבו אדם בוחר את קיומו או את חוויותיו הוא מה שמציג אליעד כהן כ"בחירה חופשית מוחלטת". הוא מתאר מצב שבו אדם יכול להחליט אם להיות קיים או לא, וזו יכולה להיות חווייתו האישית אף אם הוא מודע לכך שהוא קיים.
מה יוצא למי שמגיע לפה?

אליעד שואל ומסביר: "אני רוצה עכשיו להסביר מה יוצא למי שמגיע לפה, חוץ מכלום." הוא מתייחס לכך שאחת הבעיות החזקות אצל אנשים היא שהם מנסים להיאחז במשהו מוחשי, כי הם רוצים להרגיש שיש להם משהו אמיתי ביד, אך בו - זמנית הוא מדגיש שכאשר הוא נותן לאדם משהו להחזיק בו, הוא מורח עליו שמן כדי שייפול לו כשהוא ילך הביתה. ואם בכל זאת האדם נשאר עם אותו מוצר או רעיון גם בפעם הבאה שהוא בא, הוא יוסיף עוד שמן כדי שייפול שוב.

למה האנשים מנסים להיאחז במשהו?

אליעד מציין שזה לגיטימי לגמרי לרצות להיאחז במשהו. האדם מגיע ואומר: "הנה הממשי שלי, " ומשתדל למצוא אחיזה מוצקה שתתן לו ביטחון. אבל לפי הגישה כאן, גם אם נותנים לו מוצר או רעיון, אין כוונה שישאר בו לאורך זמן. לכן נוצר מצב שנראה כמו בית משוגעים, שבו לא ברור אם יש דבר מוחשי שאפשר להיאחז בו או שאין בכלל.

מה הן התרגולות ומה בסוף מקבלים מהן?

אליעד אומר שהתירגולות שנעשות פה נועדו להביא את האדם להיות אלוהים. ואז הוא מוסיף ושואל: "מה זה אומר להיות אלוהים? לא יודע. אז בוא ניתן כיוון / זווית. מי אמר שזה נכון? אי אפשר לדעת, אבל אני נותן כיוון."

מה פירוש להיות אלוהים?

להיות אלוהים, לפי ההסבר, משמעו להיות מסוגל להכיל הכל: להזדהות עם כל דבר או לא להזדהות עם שום דבר, להיות מסוגל לכל חוויה. אליעד רוצה להביא את האדם למצב שבו הוא יכול להזדהות עם כל רעיון, וזה כולל היכולת לחשוב שיש דרך וגם היכולת לחשוב שאין דרך, עד הקצה, עד שלא יודעים כלום.

איך זה בא לידי ביטוי בחיי היומיום?

הוא נותן דוגמה מוחשית: כשאתה בבית, המטרה היא שתוכל להיות מאושר ב - 100 אחוז מזה שאתה לבד, ומאושר ב - 100 אחוז מזה שאתה ביחד. אבל לא רק זה - גם להיות מסוגל לסבול במאה אחוז מזה שאתה לבד או מזה שאתה ביחד, לפי בחירתך. כלומר, שתהיה לך בחירה אם בא לך לסבול או להיות מאושר.

שאלה: למה שמישהו ירצה לסבול?

אליעד עונה שזו שאלה אחרת, אבל לפעמים האדם רוצה לסבול כי בתמורה הוא יכול אחר כך להיות מאושר. אם אדם לא יסבול לעולם, מאיפה הוא יידע לזהות את החוויה של להיות מאושר?

שאלה: האם האדם במהותו רוצה לסבול?

אליעד משיב שגם זה יכול להיות, "למה לא?" הוא אומר שזה נושא אחר, ושאפשר לדבר עליו בנפרד.

האם חייבים לסבול?

הוא מבהיר שהאדם לא חייב לסבול, אלא חייבת להיות לו האופציה לבחור אם הוא רוצה לסבול. זאת אומרת, יש אפשרות להחליט איך להרגיש, ולפי הבחירה הזו האדם יכול להחליט אם הוא רוצה להרגיש טוב או רע.

האם אפשר לבחור הכל, עד לרמה של להיות קיים או לא קיים?

אליעד מסביר שהאדם יכול להחליט בחוויה שלו מה הוא מרגיש, מה הוא רוצה, מה הוא חושב, ואפילו אם להיות קיים או לא. הוא מתאר מצב שבו גם אם האדם יודע שהוא קיים, הוא יכול לבחור לא לרצות להיות קיים ולכבות את זה, לפחות בחוויה שלו.

שאלה: המצב שאתה מתאר הוא מצב שבו אתה בוחר הכל - האם אתה נמצא במצב הזה?

אליעד משיב שהוא לא יודע אם הוא בכלל קיים, אז מבחינתו השאלה לא מובנת. ואם שואלים שוב "האם אתה במצב שבו אתה בוחר הכל?" הוא עונה שזה לא משנה באיזה מצב הוא נמצא, אלא יותר חשוב אם האדם ששומע רוצה אופציה כזו, כי אם כן - הוא מוזמן לחפש את הדרך לבדוק אותה.

מה לגבי אדם שלא רוצה שום דבר?

מי שאומר "אני לא רוצה שום דבר, " אז אין לו שום עניין בבחירה כזו. אליעד אומר שאם זה רק מסקרן אותו, ידברו על כך אחר כך. קודם כל הוא רוצה להעביר מסר ספציפי: האדם שרוצה משהו ואין לו, שיעמיק היטב ויבין שהוא עצמו יוצר את החוסר וגם את הרצון.

איך מיישמים זאת?

אליעד אומר שיש אדם שאומר "אני רוצה ואין לי, " ויש אדם שאומר "אני עכשיו רוצה לרצות את זה, ואני עכשיו רוצה שזה לא יהיה לי." כלומר, הוא חווה את אותו מצב אבל מנקודת מבט אחרת.

איך מגיעים ליכולת לבחור כל דבר?

כדי שהאדם יוכל גם לאהוב את עצמו וגם לשנוא את עצמו, וגם להבין שהוא יכול לבחור האם להיות מאושר או לסבול, הוא צריך תרגול אינטלקטואלי שמשפיע על התרגול הרגשי. עושים זאת על ידי לקיחת כל תיאוריה שהאדם בטוח בה והצגת ההפך שלה, ושוב ההפך של ההפך, עד שהאדם מתערער לגמרי ולא יודע כלום.

מה קורה אחרי שמגיעים ל"לא יודע כלום"?

ברגע שהאדם באמת מגיע למצב של "אני לא יודע כלום, " אז יש לו את הזווית שמאפשרת לו לבחור באופן חופשי מה לרצות, מה לאהוב, מה לשנוא ואיך לפעול. הוא יכול לעשות כל דבר, להיות הכי הגיוני או הכי לא הגיוני, להיות נעול על החלטה אחת ואז פתאום להחליט את ההיפך הגמור.

האם זה לא מצב של מחלת נפש?

אליעד אומר שזה דווקא נראה כמו מחלת נפש, חוסר יציבות, אבל הוא קורא לזה "מחלת נפש הכי בריאה."

שני סוגי התהליכים - מה הם?

1. תהליך יחסי: מגיע אדם עם בעיה ספציפית, ואליעד מציע לו לעשות דברים שונים כדי לפתור אותה.

2. התפיסה הכללית: לוקחים את כל הדברים שהאדם בטוח בהם, מזעזעים ומנערים אותם עד הסוף, עד שהכל נופל וגם האדם עצמו נופל - ואז הוא נעלם ונהיה חופשי.

אליעד מוסיף שבני אדם קוראים לזה "חופשי, " אבל האם זה באמת חופשי? זאת כבר שאלה אחרת.

שאלה: האם זה באמת חופש?

אליעד אומר שכאשר מגיעים לסוף, כבר לא מבינים את השאלה. הכל הופך בלתי נתפס, כי אם לא יודעים כלום - אז אין אחיזה בגדר של "כן" או "לא."

דוגמה ליכולת להזדהות עם הכל

אליעד נותן את הדוגמה של להחזיר לפלסטינאים את תל אביב. אחד מוכן למות כדי שלא יחזירו להם, אחר מוכן למות כדי כן להחזיר להם, ויש גם מצב שבו מישהו מוכן למות כדי שהשכן שלו יזכה לגור בתל אביב, למרות שההיגיון בזה לא ברור. הוא רוצה להביא את האדם למצב שהוא יכול להזדהות עם כל מצב רגשי כזה: גם עם הרצון לתת עד הסוף, כמו בקבלה, וגם עם הסירוב הגמור לתת.

למה זה קשור לרצון לסבול או לא לסבול?

אליעד מסביר שהיכולת להזדהות עם כל מצב כוללת גם את היכולת לרצות לסבול, שהיא נראית טירוף, וגם את היכולת לא לרצות לסבול, וכל האפשרויות שביניהן. בסופו של דבר, מדובר בתהליכים רגשיים, וכל החוויה אמורה לעבור גם דרך השכל, כי השכל מאפשר מדידה ובדיקה של רעיון עד הסוף.

איך התרגול השכלי עוזר לחוויה הרגשית?

אם מצליחים לדייק בשכל ברמה של 100 אחוז, אז בסופו של דבר החוויה תסתכרן עם זה. השכל בודק את כל המשמעויות, מציג את כל ההפכים, וכשמבינים בשכל שאפשר לכלול הכל, אז ברמה הרגשית אפשר לעבור לאותו מצב של "להזדהות עם הכל."

סיכום וסיום

אליעד מתאר תהליך עמוק של ערעור על כל הידיעות, עד שלא נשאר לאדם במה להיאחז, ואז נוצרת לו בחירה מלאה לבחור אם לרצות או לא לרצות, להזדהות או לא להזדהות, ולהיות מסוגל לחוות את הכל. יש כאלה שיראו בכך איבוד שפיות או מחלת נפש, אך מהצד הזה זו יכולה להיות "מחלת נפש הכי בריאה, " כי האדם רוכש חופש פנימי מוחלט.
אליעד: אני רוצה עכשיו להסביר מה יוצא למי שמגיע לפה, חוץ מכלום.

אחת הבעיות הכי חזקות של האנשים פה, שהם מנסים להאחז במשהו, שזה לגיטימי, כי את רוצה בסוף משהו, ואת באה לכאן ואומרת הנה "הממשי" שלי.

מה שקורה פה, שכאשר אני נותן לך משהו להחזיק בו, אני מורח אותו מסביב בשמן, כדי שהוא יפול לך כשתלכי הביתה.

ואם נתתי לך מוצר, אז כאשר את באה פעם הבאה, אני בודק אם עדיין יש לך את המוצר, ואם יש לך אותו אני מוסיף עוד שמן כדי שהוא יפול.

זה נראה כמו בית משוגעים, מה נגמר, יש או אין?

התירגולות שכאן, מה שהן נותנות בסוף, זה להיות אלוהים.

מה זה אומר להיות אלוהים? לא יודע. אז בוא ניתן כיוון / זווית.

מי אמר שזה נכון, אי אפשר לדעת, אני נותן כיוון.

להיות אלוהים הכוונה להיות מסוגל להכיל הכל.

להיות מסוגל להזדהות עם הכל, לא להזדהות עם שום דבר, להיות מסוגל להכל.

אני רוצה להביא את הבן אדם שהוא יוכל להזדהות עם כל רעיון.

לדוגמה, הוא שאל אותי מקודם מה אני מוכר? מה הדרך? ואני בחרתי לתת לו תשובה. לצורך העניין אני הייתי יכול להזדהות עם כל תשובה שבחרתי, עד הקצה שלה. הייתי יכול להזדהות עם תשובה שיש דרך, וגם עם תשובה שאין דרך עד הקצה, עד שנגיע ללא יודע כלום.

ברמה היותר מוחשית, למשל כשאתה נמצא בבית, אני רוצה להביא אותך למצב, שאתה יכול להיות מאושר מאה אחוז מזה שאתה לבד, מאושר מאה אחוז מזה שאתה ביחד, מסוגל לסבול מאה אחוז מזה שאתה לבד ומסוגל לסבול מזה שאתה ביחד במאה אחוז. אתה יכול לבחור אם בא לך לסבול או להיות מאושר.

שאלה: למה שמשהו ירצה לסבול.

אליעד: זאת שאלה אחרת, למשל, אם אתה סובל, בתמורה אתה יכול אחר כך להיות מאושר, אם אף פעם לא תסבול, איך תהיה מאושר?

שאלה: למה לסבול? האם האדם במהותו רוצה לסבול?

אליעד: גם. למה לא. זה נושא אחר, שנדבר עליו אחר כך.

האדם צריך להיות מסוגל לבחור לרצות לסבול. הוא לא חייב לסבול, אך הוא חייב את האופציה לרצות לסבול. האופציה לבחור מה האדם מעדיף.

הוא מחליט האם אני רוצה עכשיו להרגיש טוב או להרגיש רע, והוא עכשיו מחליט מה הוא מרגיש.

ולא רק שהוא מחליט מה להרגיש, יש לו בחירה גם מה לרצות, מה לחשוב, וגם בחירה האם להיות קיים או לא. בתוכו הוא יכול לבחור מה הוא רוצה.

זה נותן לך בחירה מלאה על הכל. בחוויה שלך אתה בוחר האם להיות קיים או לא להיות קיים. אפילו שאתה יודע שאתה קיים, אתה יכול להחליט אני לא רוצה להיות קיים ולכבות את זה.

שאלה: המצב שאתה אומר שאתה בוחר הכל, האם אתה במצב הזה?

אליעד: לא, אני תכף אתן לך את התשובה. אני רוצה להתמקד ברעיון ספציפי.

אני לא יודע אם אני קיים, אז איך אתה יכול לשאול אותי אם אני במקום הזה. אני בכלל לא מבין את השאלה שלך.

שאלה: אתה אומר שיש מצב שבו אתה בוחר הכל, האם אתה במצב הזה?

אליעד: זה לא משנה באיזה מצב אני, אני אומר לך יש פה מאה שקל, אתה רוצה תבדוק.

אני דברתי על משהו, האם היית רוצה אופציה כזאת שתוכל לבחור?

שאלה: אני לא רוצה שום דבר.

אליעד: אז מה אכפת לך?

שאלה: זה מסקרן אותי.

אליעד: אז בשביל הסקרנות אני אסביר לך אחר כך, אני רוצה להמשיך במסר הספציפי.

האדם חווה למשל שהוא רוצה משהו ואין לו אותו, האם אתה יודע למה אין לך אותו? אם תסתכל עמוק עמוק, אתה תראה שאתה עושה שלא יהיה לך, ואתה עושה שתרצה שיהיה לך.

יש אדם שאומר אני רוצה ואין לי, ויש אדם שאומר אני עכשיו רוצה לרצות את זה, ואני עכשיו רוצה שזה לא יהיה לי. אז הוא חווה זאת ממקום אחר.

איך מגיעים לסיפור הזה? איך מגיעים ליכולת לאהוב את עצמך, לשנוא את עצמך, הכל נכנס פנימה, מה שרוצים.

על ידי התירגול האינטלקטואלי, שמשפיע על התירגול הריגשי, כי חייבים לעשות זאת ביחד - של הדבר והיפוכו.

לאדם יש תיאוריה שהוא בטוח בה, ואז מסבירים לו את ההפך, ושוב את ההיפך של זה, ושוב ההפך של זה, בסוף הוא מגיע למצב שבו הוא אומר נכנעתי, אני לא יודע כלום. ואם שואלים אותו האם אתה בטוח שאתה לא יודע כלום, אם הוא ממשיך לחשוב הוא עדיין תקוע. האדם בסוף מגיע למצב שהוא באמת לא יודע כלום. וכשישאלו אותו שאלה, יכול להיות שיענה או לא אבל זה משהו אחר.

כשאדם מגיע למצב הזה, אז יש לו את הזווית שממנה הוא יכול לרצות, לא לרצות, יכול לאהוב, לא לאהוב, לעשות דבר הגיוני לא הגיוני, יכול מה שהוא רוצה. וכשהוא מחליט דבר אחד, הוא יכול להחליט שבשום אופן הוא לא יחליט אחרת, ואחרי שנייה להחליט בדיוק הפוך.

זה נקרא מחלת נפש, אדם לא יציב, אז מה? זאת מחלת נפש הכי בריאה.

אני רוצה להסביר שוב את הרעיון, יש כאן שני סוגי תהליכים. יש תהליכים יחסיים, שבא אדם עם בעייה, ואני מציע לו לעשות דברים כדי לפתור את הבעיה. ויש גם את התפיסה הכללית שאומרת שאם אתה לוקח את כל הדברים שאתה בטוח בהם, ואתה מזעזע אותם ומנער אותם חזק חזק, בסוף נופל הכל, וגם אתה נופל, ואתה נעלם, ואז אתה חופשי.

בני אדם קוראים לזה חופשי, האם זה באמת חופשי? זאת שאלה אחרת.

שאלה: האם זה חופשי?

אליעד: כאשר אתה בסוף אתה לא מבין את השאלה.

לדוגמה, האם צריך להחזיר לפלסטינאים את תל אביב? אחד יגיד אני מוכן למות כדי לא להחזיר להם את תל אביב. אחר יגיד אני מוכן למות כדי להחזיר להם את תל אביב. כמו המחבל שמוכן למות כדי שהשכן שלו יזכה להיות בתל אביב. ומה ההיגיון בזה שאתה תמות כדי שהשכן שלך יגור בתל אביב? וגם מי אמר שהוא יקבל? ואני רוצה להביא את האדם למצב שהוא יוכל להזדהות עם זה. שהוא יוכל להבין את ההיגיון הזה. דרך אגב זה הרצון לתת הכי גדול כמו בקבלה. למעשה המקובלים הכי גדולים אלו המתאבדים. הוא מפוצץ את עצמו, הופך את עצמו לכלום, כדי להתחבר לאלוהים.

מצד אחד האדם יכול להזדהות עם זה, ומצד שני - אני לא רק שלא מוכן לתת לו את תל אביב, אני מוכן למות כדי שהוא יהיה במקום אחר. היכולת להתחבר לכל המצבים הרגשיים האלו, היכולת להגיד אני רוצה לסבול, שזה נשמע טירוף, היכולת להגיד אני לא רוצה לסבול, וכל הואריציות השונות, אלו תהליכים רגשיים, כי בסוף צריך להרגיש את זה, אלא מה אם אתה עושה זאת במדיטציה, אחר אתה יוצא מהמדיטציה ושכחת, אבל אם אתה עושה זאת בשכל, השכל זה דבר מדיד, אפשר למדוד האם יש לך תשובה או אין לך תשובה, אפשר להתפס למילים, לבדוק מה המשמעות, עד שתגיע לרמת דיוק של מאה אחוז, ואם תצליח לסכרן את זה, אז בחוויה שלך תוכל להסתכרן עם כל דבר. זה תהליך שכלי שבסופו של דבר אתה יכול להזדהות עם כל דבר.
רוצה לסבול מוחלט לטפל באובדנות להיות קיים הלקאה עצמית חרדה להשתגע להיות מאושר תחושות להיות מסוגל מהווה אני קיים eip אובדנות אלוהות אלוהים אליעד אליעד כהן בחירה בחירה חופשית בחירה חופשית מלאה הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן היפוך היפוכים הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השכל של אליעד השכל של אליעד כהן התאבדויות התאבדות חופש חופשית חיים טיפול באובדנות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות יהדות תורה מצוות אלוהים לאן מובילה הדרך של אליעד לאן מובילה הדרך של אליעד כהן לבחור לבחור בחיים להיות אלוהים להתאבד לחשוב לחשוב כמו מחבל מתאבד לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות למות למות למען אדם אחר לקבל שום דבר לתת מוות מחבל מתאבד מחשבות אובדניות מצא את ההבדלים נטיות אובדניות רוצה להתאבד רצון רצון להתאבד רצון לקבל רצון לתת שיטת eip תורה תורת ההיפוכים
לתת ולקבל, נתינה וקבלה, רצון לתת כמו מלך, רצון לתת כמו עבד, רצון לקבל כמו מלק, רצון לקבל כמו עבד, לא מרגיש בנוח לקבל, לא מרגיש בנוח לתת, רצון לתת מתוך חוזקה, רצון לתת מתוך חולשה, רצון לקבל מתוך חוזקה, רצון לקבל מתוך חולשה
לתת ולקבל, נתינה וקבלה, רצון לתת כמו מלך, רצון לתת כמו עבד, רצון לקבל כמו מלק, רצון לקבל כמו עבד, לא מרגיש בנוח לקבל, לא מרגיש בנוח לתת, רצון לתת מתוך חוזקה, רצון לתת מתוך חולשה, רצון לקבל מתוך חוזקה, רצון לקבל מתוך חולשה
... ולקבל, נתינה וקבלה, רצון לתת כמו מלך, רצון לתת כמו עבד, רצון לקבל כמו מלק, רצון לקבל כמו עבד, לא מרגיש בנוח לקבל, לא מרגיש בנוח לתת, רצון לתת מתוך חוזקה, רצון לתת מתוך חולשה, רצון לקבל מתוך חוזקה, רצון לקבל מתוך חולשה מה ההבדל בין נתינה וקבלה מתוך חוזקה לבין נתינה וקבלה מתוך חולשה? אליעד כהן מסביר שהפעולות של ...
אלוהים - חלק 15 - רצון לקבל / רצון להשפיע, אצל הבורא / נבראים?!
... - חלק 15 - רצון לקבל רצון להשפיע, אצל הבורא נבראים?! טיעון: לבורא (אלוהים) יש אך ורק רצון להשפיע לנברא יש גם רצון להשפיע + רצון לקבל האושר הוא כאשר האדם הנברא הופך את הרצון שלו לקבל לרצון להשפיע. אז נוצרת השתוות עם הבורא = גאולה אישית. סוף טיעון. הפרכה: גם לבורא יש רצון לקבל. הוכחה: בריאת העולם. מאחר שהבורא רצה לברוא את העולם, הרי שבריאת העולם נתנה לבורא נחת רוח ומילוי רצון. ואכ גם לבורא יש רצון לקבל. אם לא היה לבורא רצון לקבל, הרי שהוא לא היה בעל רצון כלשהו וממילא הוא לא היה בורא את הבריאה. נחדד: אין רצון להשפיע ללא רצון לקבל! כל רצון ולא משנה כיצד הוא יוגדר, הרי שהוא נובע בראש ובראשונה מרצון לקבל. רצון = חיסרון = תחושת חסר אישית = רצון לקבל סיפוק על ידי מילוי הרצון. הביטוי רצון להשפיע, הוא ... מ - 2 רבדים שונים. רצון + להשפיע. רצון = מבטא את החסר את הרצון לשלמות את הרצון להגיע לסיפוק דהיינו, הרצון לקבל. להשפיע = הצורה הגשמית מעשית של הרצון לקבל. זא ההשפעה היא הפעולה היא ההגדרה של הרצון, דהיינו, ... מקרה, הרצון עצמו הוא תמיד לקבל. לא משנה כיצד נסתכל על הדבר, רצון מעצם הגדרתו משמעותו היא לקבל, דהיינו, רצון לקבל. התכלית של הגשמת רצון באשר הוא היא לקבל, גם אם ... לשמוח להיות מאושר, במקום זאת הוגדר רצון להשפיע. אך זה אינו משנה את מהות הרצון הבסיסית, שהיא מבטאת חסר ורצון לקבל סיפוק כלשהו משינוי מציאות כלשהי. שאלה: כיצד ניתן לומר כי לבורא יש רצון לקבל, הרי הנברא לעולם אינו יכול לתת דבר לבורא, משום שהבורא הוא בעצם זה שנותן לעצמו את הדבר באמצעות הנברא. ואכ כיצד ניתן לומר שיש לבורא רצון לקבל מהנברא? קיימות מספר תשובות אפשריות: 1 - גם אם נאמר כי הבורא אינו יכול לקבל הטבה מהנברא, הרי שעדיין זה לא מונע ממנו להיות בעל רצון לקבל. קיימת האפשרות כי הרצון לקבל של הבורא, אכן אינו מתמלא לעולם משום שהוא אינו יכול לקבל הטבה מהנבראים, אך זה לא מונע אותו להיות בעל רצון לקבל. נחדד: זה שהבורא אינו יכול למלא את רצונו, זה לא אומר שאין לו רצון כזה. 2 - נכון יותר לומר כי הרצון לקבל של הבורא הוא אינו מהנבראים עצמם, אלא מתהליך הבריאה עצמה. זא יש לשים לב לכך שההוכחה לכך שלבורא יש רצון לקבל, נובעת מכך שהוא ברא את הבריאה ולאו דווקא ממשהו כלשהו שקשור לנבראים (כגון דת תורה יהדות מצוות וכיוב). מעשה הבריאה עצמו הוא עצמו מבטא רצון לקבל, מאחר שכל רצון הוא מבטא חסר ורצון לקבל. גם אם הרצון לקבל בא לידי ביטוי ברצון להשפיע, עדיין זהו רצון לקבל. 3 - בנוסף יש לשים לב לכך, כי לפי הלוגיקה שהבורא ... אינו יכול להיטיב לנברא. לסיכום: תהליך הבריאה על ידי הבורא, מבטא רצון כלשהו של הבורא, שהוא לעולם יהיה רצון לקבל הטבה כלשהי בעת מילוי הרצון, גם אם ההטבה אינה מגיעה ... להשתוות צורה עם הבורא, גם היא אינה נכונה. יתכן כי אדרבה, התכלית היא לבטל את הרצון להשפיע ולהישאר רק עם הרצון לקבל. ראה בהרחבה כאן: מהי תכלית הבריאה ?. הערה נוספת: ... כי לאדם קיים רצון להשפיע. אם רוצים, אפשרי להגדיר ולהוכיח כי הרצון של האדם הוא אך ורק להשפיע וכי אין לאדם רצון לקבל. זא אם אפשר לומר כי לבורא אין רצון לקבל, הרי שגם אין דרך להוכיח כי לאדם יש רצון לקבל. יותר מכך: אפשר גם לומר בדיוק את ההפך והוא: כי לבורא יש רצון לקבל בלבד, כי הוא אינו יכול לתת לאף אחד שום דבר באמת, כי הכל זה הוא, וגם כדי לתת הוא צריך לברוא חסר, וזו כמובן אינה נתינה כנל. ואכ לבורא יש רק רצון לקבל, גם אם הוא אינו מסוגל למלא את רצונו. אך לנברא יש ...
רצון להשפיע, רצון לקבל, רצון לתת, לתת על מנת לקבל, לקבל על מנת לתת, הרצון הראשון, ואהבת לרעך כמוך, אלטרואיזם, אלטרואיסטיות, זולתנות, אינטרסנטיות, פילנתרופיה, נדבנות
רצון להשפיע, רצון לקבל, רצון לתת, לתת על מנת לקבל, לקבל על מנת לתת, הרצון הראשון, ואהבת לרעך כמוך, אלטרואיזם, אלטרואיסטיות, זולתנות, אינטרסנטיות, פילנתרופיה, נדבנות
... להשפיע, רצון לקבל, רצון לתת, לתת על מנת לקבל, לקבל על מנת לתת, הרצון הראשון, ואהבת לרעך כמוך, אלטרואיזם, אלטרואיסטיות, זולתנות, אינטרסנטיות, פילנתרופיה, נדבנות האם באמת קיים רצון להשפיע ללא רצון לקבל? הרצאה זו של אליעד כהן עוסקת בניתוח מפורט ויסודי של מושגים הקשורים ברצון לקבל, רצון להשפיע, נתינה, קבלה, ואהבת לרעך כמוך, פילנתרופיה, נדבנות, אלטרואיזם וזולתנות. אליעד כהן מברר באופן מעמיק את השאלה מה עומד מאחורי הרצונות האלו, כיצד הם נוצרים ומה הקשר ביניהם. ראשית, אליעד מדגיש את הרעיון הבסיסי: כל רצון הוא במהותו רצון לקבל. כלומר, לא משנה איך אנו מגדירים את הרצון - אם כרצון לתת, להשפיע, או להיות אלטרואיסט - תמיד הבסיס שלו הוא הרצון לקבל הנאה או סיפוק כלשהו. אליעד מבהיר שההבדל בין רצון להשפיע לבין רצון לקבל הוא רק בצורה, כלומר, בדרך שבה האדם בוחר למלא את הרצון שלו. הוא מסביר זאת באמצעות דוגמה מפורטת: אדם שתורם לאחרים מתוך רצון להרגיש טוב מכך שעזר להם, למעשה ממלא רצון לקבל שלו באמצעות נתינה לאחרים. במקרה כזה, גם הוא וגם האדם שקיבל את העזרה נהנים, אך עדיין הבסיס הוא רצון לקבל הנאה מהמעשה עצמו. האם יש הבדל מהותי בין נתינה לקבלה? אליעד מדגיש את העובדה שאין הבדל מהותי בין נתינה ... צורני. כלומר, אם אדם הולך לאכול לבד במסעדה כדי לאכול להנאתו האישית, או לוקח את ילדיו למסעדה ונהנה לראות אותם אוכלים, בשני המקרים הוא ממלא רצון לקבל. ההבדל הוא רק בצורה שבה הרצון מתמלא, אך הרצון הבסיסי נשאר תמיד רצון לקבל הנאה. עוד מדגים אליעד מצב שבו אדם אומר היום אני רוצה ליהנות לבד, בלי שאף אחד ייהנה איתי, וטוען שהרצון להתרחק מנתינה לאחרים מעיד שגם הרצון להשפיע הוא למעשה רצון לקבל המופיע בצורה אחרת. אדם יכול ליהנות מכך שהוא נדיב ונותן לאחרים, או מכך שהוא דואג לעצמו בלבד - אך ... פרקטית ללא השוואה למקום אחר שיש בו עצמים. בדומה לכך, גם רצון חייב להיות מוגדר בצורה ספציפית כדי שיהיה לו משמעות ברורה. מדוע הרצון הראשון הוא רצון לקבל? אליעד ממשיך ומסביר שהרצון הראשון שנברא במציאות הוא הרצון לקבל. הסיבה לכך, לפי אליעד, היא שהבסיס לקיומו של הרצון הוא תחושת חיסרון - משהו חסר לנו, ואנו רוצים למלא אותו. לכן, אין היגיון בכך שהרצון הראשון יהיה רצון להשפיע, כי כדי להשפיע צריך שיהיה קיים כבר רצון לקבל. הוא מדגיש שכל המציאות מתחילה מתוך חיסרון שיש למלא, והרצון הראשון והבסיסי ביותר הוא תמיד הרצון לקבל, שכולל בתוכו את כל שאר סוגי הרצונות. כיצד נכון להתמודד עם רצונות מוגדרים? אליעד מסביר בצורה מפורטת ... של רצונות. האם אלוהים משפיע או מקבל? אליעד מעלה טענה מעניינת לגבי האלוהים: הוא מסביר שאפילו אלוהים, לפי תפיסות שונות, פועל למעשה מתוך רצון לקבל. כלומר, גם כשאלוהים כביכול משפיע לאחרים, בפועל הוא משפיע כי זה מעניק לו הנאה וסיפוק, כלומר, גם הוא פועל מתוך רצון לקבל לעצמו. לסיכום, ההרצאה של אליעד כהן מדגישה שכל רצון - להשפיע, לתת או לקבל - מבוסס על רצון לקבל הנאה. כל ההבדלים בין סוגי הרצונות הם רק בצורות שבהן הרצון מתממש, אך במהות כולם זהים. אליעד קורא ...
עליסה בארץ הפלאות 2, סקס, יחסי מין, יום הולדת, להביא ילדים לעולם, רצון לקבל, רצון להשפיע, קדושת החיים, חכמת הקבלה
... בארץ הפלאות 2, סקס, יחסי מין, יום הולדת, להביא ילדים לעולם, רצון לקבל , רצון להשפיע, קדושת החיים, חכמת הקבלה מה המטרה של מין והנאה בחיים? אליעד מסביר, שכאשר האדם שואל על המטרה של מין, ... מתעורר מהחלום, הוא מבין שבעצם הוא היה השולט והיוצר של כל מה שקרה לו. מה המשמעות של רצון לקבל לעומת רצון להשפיע? אליעד מדבר על שני רצונות עיקריים: רצון לקבל ורצון להשפיע. הרצון לקבל הוא הרצון האנושי הרגיל לסיפוק עצמי, להנאה אישית, ואילו הרצון להשפיע הוא הרצון לתת לאחרים או להתמסר למשהו מעבר לעצמי. הוא טוען שהסבל האנושי נובע מהתלות ברצון לקבל, כי ברגע שהאדם לא מקבל את מה שהוא רוצה, הוא סובל. לעומת זאת, אם האדם עובר למצב של רצון להשפיע, הוא חופשי מסבל, כי ... ואושר בלי תלות בדבר. מה המטרה של מין? איך לחוות הנאה בלי תלות חיצונית? מה המשמעות של רצון לקבל לעומת רצון להשפיע? איך להרגיש משמעות בלי ילדים וכסף? איך להגיע לרצון להשפיע אמיתי? למה האדם מחפש משמעות לחיים? האם ... נבדוק, האם סיבת הסבל שכאן, נמצאת גם שם? אם אתה טיפש ואתה חושב שאתה סובל בגלל שיש לך רצון לקבל, אז אם תלך לשם, לא יהיה לך רצון לקבל, אז תלך לשם. אבל זה אפשר למכור לך, רק אם אתה מספיק טיפש לחשוב שאתה סובל בגלל שיש לך רצון לקבל . אז אם אתה טיפש וחושב שאתה סובל בגלל רצון לקבל, אז אתה תסבול גם שם. אתה לא צריך לחוות את כל החוויות, כדי להבין שגם רצון להשפיע מיותר. אומרים לאדם, אתה סובל כי אתה ... בגלל שהוא לא מרגיש שהוא המציאות השלמה. אם היית מבין את זה, אז זה לא משנה רצון לתת או רצון לקבל, שניהם זה גרוע. אם היית מבינה מדוע את סובלת, היית מבינה שרצון לתת גרוע באותה מידה. שאלה: ברצון לקבל יש מבחינתי ריקנות, ואם אחווה רצון לקבל, אני ארגיש את השלמות. אליעד: יש פה כמה שקרים. א את לא מדמיינת את עצמך ברצון לתת מוחלט. כשאת חווה רצון לתת, את חווה ... ולכן את מסכנה, כי את רוצה אותה. ודבר שני שאני רוצה להגיד לך, שאת בחיים שלך לא היית ברצון לקבל. בכל החיים שלך מגיל אפס, את קצת רוצה להשפיע וקצת רוצה לקבל, קצת מתחשבת באחרים וקצת מתחשבת בעצמך. אם היית ברצון לקבל מוחלט, אם היית הכי אגואיסטית בעולם, היה לך הכי טוב בעולם. את יודעת מה זה אגואיסט אמיתי, זה אחד שכרע לו ממשהו, הוא ... ממשהו, זה סימן שאת לא מיחסת חשיבות לרצון שלך. האדם חווה ריקנות רק בגלל שאין לו מספיק רצון לקבל. מה זה אומר? למשל הוא רוצה משהו, אבל זה לא חשוב לו במיוחד, ולכן זה מראה שאתה לא מספיק אוהב את עצמך, ולכן אין לך ... רוצה את החלום. למעשה כאשר אתה אלוהים, אז אתה באגו הכי גדול, אתה ברצון להשפיע, וגם ברצון לקבל. אין מישהו אחר מלבדך, אתה משפיע רק על עצמך. יש משמעות לכך שהמלך הוא מושפל והמלכה היא השולטת. כי בהיגיון זה היה אמור ...
רצון לקבל, רצון להשפיע, רצון לתת, הבורא, אלוהים, הנבראים, השתוות צורה, חכמת הקבלה - איפה השקר?
רצון לקבל, רצון להשפיע, רצון לתת, הבורא, אלוהים, הנבראים, השתוות צורה, חכמת הקבלה - איפה השקר?
רצון לקבל, רצון להשפיע, רצון לתת, הבורא, אלוהים, הנבראים, השתוות צורה, חכמת הקבלה - איפה השקר? האם קיימים באמת רצון לקבל ורצון להשפיע? הרעיון המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא המיתוס של חכמת הקבלה בנושא של רצון לקבל, רצון להשפיע, הבורא והנבראים. הוא פותח בהסבר על השטות הבסיסית לדבריו, הקשורה להפרדה בין רצון לקבל לבין רצון להשפיע. על פי המיתוס הקבלי, האלוהים, שהוא כביכול הבורא, מאושר משום שהוא רוצה רק לתת, ... מהיסוד, והוא טוען כי אין הבדל מהותי בין רצון להשפיע לרצון לקבל. לפי הסברו, כל רצון להשפיע הוא בעצם גם רצון לקבל, כי מי שמשפיע למעשה רוצה להפיק הנאה מעצם ההשפעה שלו, ולכן הוא מקבל הנאה מכך שהוא ממלא את רצונו ... הוא עצמו מקבל מכך סיפוק והנאה. כך יוצא שלמעשה, כל רצון הוא רצון לקבל. הסבר נוסף שאליעד מביא הוא שאפשר גם להסתכל על התמונה באופן הפוך: כל רצון לקבל הוא בעצם רצון להשפיע. האדם שרוצה לקבל הנאה, למעשה רוצה לתת סיפוק והנאה לאגו שלו, לרצונות שלו, שהם ... שלו. האם הרצון לתת הוא אשליה? אליעד מציין כי כל הדיון סביב רצון לקבל ורצון לתת הוא ביטוי לחוסר הבנה בסיסית של המציאות, ולכן אנשים מנסים לייצר תיאוריות כדי להסביר את ... את התיאוריה הזאת בעצם אף פעם לא הצליח להפוך את הרצון שלו מרצון לקבל לרצון להשפיע באופן מוחלט. לדבריו, אילו היה מצליח בכך, היה מגלה שגם רצון להשפיע אינו מוביל לאושר ... הקבלה וטוענים שהם מסוגלים ללמד אנשים איך להפוך את רצונם מרצון לקבל לרצון להשפיע. הוא מצהיר שברור לו לחלוטין כי אותם אנשים לא באמת הצליחו בכך בעצמם, ולכן גם לא יכולים ... ולהגיע לשכל אמיתי וחיים טובים באמת. מהו רצון להשפיע? רצון לקבל או לתת? האם הבורא מאושר? מה השקר בחכמת הקבלה? האם השתוות הצורה אפשרית? למה האדם באמת סובל? מהי האמת ...
NLP / שכנוע - רצון לקבל / רצון לתת - איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך לגרום למישהו לבקש עזרה ממך? איך להתמודד עם מישהו שמתבייש לבקש עזרה? איך לחזק את הביטחון העצמי של השומע?
... שכנוע - רצון לקבל רצון לתת - איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך לגרום למישהו לבקש עזרה ממך? איך להתמודד עם מישהו שמתבייש לבקש עזרה? ... לתת לו את הדבר. והשאלה היא, איך אפשר לשכנע מישהו לבקש ממך משהו, למרות שהוא לא רוצה לעשות זאת? ומי שיתבונן יראה, כי בעולם שלנו יש שני סוגים של רצונות. ויש רצון לקבל ויש רצון לתת. ורצון לקבל פירושו, שיש לאדם רצון שבו הוא רוצה לקבל ממישהו משהו. ורצון לתת פירושו, רצון שבו האדם רוצה לתת למישהו משהו. ומי שיתבונן יראה, כי כאשר יש לאדם רצון לקבל, הוא מרגיש חלש ונחות וחסר ערך. כי הרצון של האדם לקבל משהו ממישהו, בעצם גורם לאדם להרגיש את החיסרון שיש לו, ביחס לאותו ... שהאדם מבקש ממך עזרה, הוא בעצם מודה מול עצמו, שיש לו חיסרון כלשהו, ושהוא לא מאושר ולא שמח בחלקו. כי הרי הוא מבקש ממישהו משהו. וכאשר האדם נמצא במצב של רצון לקבל, הוא מרגיש סבל וחוסר אושר, מכך שהוא כאילו משפיל את עצמו ומודה בחיסרון שלו מול עצמו, והוא בעצם נצרך לבריות וצריך עזרה ... והקבלה יוצרת אצל האדם תחושה של חוסר שלמות ושל חיסרון. וזה בעצם אומר, שאם ברצונך לגרום למישהו לבקש ממך עזרה כדי שתוכל לעזור לו, לשם כך עליך להפוך את הרצון לקבל, לרצון לתת. דהיינו, עליך לגרום למציאות להיראות בצורה כזאת, שבה, הוא בעצם לא יראה כאילו הוא מבקש עזרה, אלא הוא יראה ... לעשות עבורו. ושאם הוא רק יסכים שתעשה את אותו הדבר, בכך בעצם הוא החזק והגיבור, יעשה אותך למאושר. והרעיון הוא, שבעצם לוקחים את חוויית הקבלה של האדם ואת הרצון לקבל של האדם, וממירים אותו לחוויית נתינה ולרצון לתת. דהיינו, באפשרותך להציג את הדברים בצורה כזו, שתגרום לאדם להרגיש, שהוא ... אני אשמח אם תאפשר לי תרשה לי להסביר לך על המוצרים שלנו. וכיוב ניסוחים שונים, שהם גם יוצרים סוג של בקשה אצל השומע ומגדירים את הסיטואציה כרצון לתת במקום רצון לקבל. אבל במקביל גם משמיטים את המילה עזרה ולבקש עזרה וכיוב, ובמקום זה אתה מבקש באופן ישיר מהאדם, לעשות את הדבר שאותו אתה ... SSשלך עבורךSSS, במקום זה יש לומר אני אשמח להרים את הסלים האלו עד למקום שבו אתה גר. דהיינו, יש כאן השמטה של המילה עבורך שהיא יוצרת אצל השומע תחושה של רצון לקבל עזרה. ויש גם השמטה של המילה שלך מהסלים שלך, ובמקומה יש את הניסוח הסלים האלו, שיוצר סוג של ריחוק רגשי בין השומע, לבין ... עוזר לו, לבינו. כדי שהוא ירגיש כאילו שהפעולה עצמה, לא נעשית במיוחד עבורו ושהיא כאילו בכלל לא קשורה אליו. כי ברגע שהוא זוכר שהיא קשורה אליו, הוא מיד מרגיש רצון לקבל עזרה, ואז הוא מרגיש חלש וכולי. ובמקום לומר אני אשמח לשבת ללמוד SSאיתךSSS ביחד את החומר במתמטיקה, במקום זה אפשר לומר אני ...
רצון לקבל, רצון לתת, להרגיש בנוח לקבל, להרגיש בנוח לתת, לקבל מתנת חינם, לתת מתנת חינם, אלוהים כרצון לתת, אלוהים כרצון לקבל, יותר קל לקבל, יותר קל לתת, להתרגל שמגיע לי, לא מגיע לי, חלק 1
רצון לקבל, רצון לתת, להרגיש בנוח לקבל, להרגיש בנוח לתת, לקבל מתנת חינם, לתת מתנת חינם, אלוהים כרצון לתת, אלוהים כרצון לקבל, יותר קל לקבל, יותר קל לתת, להתרגל שמגיע לי, לא מגיע לי, חלק 1
רצון לקבל , רצון לתת, להרגיש בנוח לקבל, להרגיש בנוח לתת, לקבל מתנת חינם, לתת מתנת חינם, אלוהים כרצון לתת, אלוהים כרצון לקבל, יותר קל לקבל, יותר קל לתת, להתרגל שמגיע לי, לא מגיע לי, חלק 1 מה זה רצון לתת ומה זה רצון לקבל? אליעד כהן מסביר שישנם שני מושגים מרכזיים - רצון לתת ורצון לקבל. הוא מתייחס למונחים אלו בעיקר בהקשר של חכמת הקבלה, שבה לעיתים אלוהים מתואר כרצון לתת, בעוד שהאדם מתואר כרצון לקבל. אליעד מדגיש שאם האדם שואף להגיע להגשמה או לשלמות רוחנית, עליו כביכול להתחבר לרצון לתת ולהפוך דומה לאלוהים. עם זאת, אליעד כהן מבהיר שהרצון לתת הוא למעשה גם סוג של רצון לקבל , משום שבסופו של דבר, האדם שנותן נהנה מכך בעצמו. הוא מעלה נקודה חשובה שעליה הוא מתמקד: מה יותר קשה - לתת או לקבל? למה יותר קל לקבל מלכתחילה? לדברי אליעד כהן, לקבל ... ופגיעות. האם אלוהים הוא רצון לקבל או רצון לתת? אליעד כהן מעלה שאלה מעניינת: האם אלוהים הוא במהותו רצון לקבל או רצון לתת? לטענתו, מצד אחד, אלוהים מתואר כמי שנותן שפע אינסופי, ולכן הוא נתפס כרצון לתת. אך מצד שני, אליעד מסביר שיש פרספקטיבה עמוקה יותר, לפיה אלוהים, במהותו ... שהוא ברא, ולכן הוא גם רצון לקבל במובן עמוק. מכאן שאלוהים הוא למעשה שילוב בין רצון לתת לרצון לקבל. איך לתת לאדם אחר בצורה נכונה? אליעד נותן עצה פרקטית לגבי נתינה וקבלה. כאשר רוצים לתת למישהו אחר, כדאי לשדר לו שהוא עושה טובה בכך שהוא מוכן לקבל, וכך הוא לא ירגיש ... דכיסופא? האם אלוהים הוא רצון לקבל או רצון לתת? איך לתת לאחרים בלי להרגיש חלש? למה אנשים חושבים שהם חייבים להתאמץ כדי לקבל? מה ההבדל בין רצון לתת לרצון לקבל?
קבלה, חכמת הקבלה, רצון להשפיע, רצון לקבל, יהדות, אלוהים, התורה, משה רבנו, מהות הבורא, האלוהים שאתה, הבחירה החופשית
... חכמת הקבלה, רצון להשפיע, רצון לקבל, יהדות, אלוהים, התורה, משה רבנו, מהות הבורא, האלוהים שאתה, הבחירה החופשית מדוע האדם סובל וכיצד מתמודדים נכון עם סבל? ... לשני המושגים המרכזיים: רצון להשפיע ורצון לקבל. לפי הקבלה, מטרת האדם היא לעבור ממצב של רצון לקבל (לקחת, ליהנות לעצמו), למצב של רצון להשפיע (לתת לאחרים ולהיטיב). אך אליעד טוען שהגישה הזו, למרות שהיא נשמעת גבוהה ואצילית, ... אינסופית. לכן, גם הרצון להשפיע וגם הרצון לקבל אינם פתרונות אמיתיים לבעיית הסבל. האם אלוהים טוב או רע, ומהי המשמעות של הטוב והרע? אליעד מתייחס למושגים של טוב ורע, בעיקר ... איך להשתחרר מסבל נפשי? רצון להשפיע מול רצון לקבל האם אלוהים הוא טוב או רע? מהי מטרת הבריאה? איך להגיע לחופש מוחלט מסבל? מהי הבחירה החופשית של האדם? איך לחקור את הרצון ... זמן ואנרגיה. מה המשמעות של רצון להשפיע ורצון לקבל? אליעד מדבר על מושגים מהקבלה - רצון להשפיע ורצון לקבל. לדעתו, גם רצון להשפיע וגם רצון לקבל בסופו של דבר לא פותרים את בעיית הסבל. הוא טוען שגם אנשים שהגיעו למצב של רצון להשפיע מוחלט - כלומר, כאלה שמטרתם היחידה היא ... אפילו ריקני יותר מאדם רגיל שמונע על ידי רצון לקבל. האם אלוהים טוב או רע? אליעד מתייחס לסוגיית הטוב והרע בקבלה וביהדות, ואומר שהאמת היא שאלוהים עושה גם טוב וגם רע. לדבריו, ...
רצון לתת שהוא רצון לקבל, ביטול האגו שמגדיל את האגו, עשייה למען אחרים או למען עצמך, לחשוב על אחרים
רצון לתת שהוא רצון לקבל, ביטול האגו שמגדיל את האגו, עשייה למען אחרים או למען עצמך, לחשוב על אחרים
... לתת שהוא רצון לקבל, ביטול האגו שמגדיל את האגו, עשייה למען אחרים או למען עצמך, לחשוב על אחרים מהו רצון לתת וכיצד הוא קשור לרצון לקבל? בהרצאה של אליעד כהן, עולה נושא מרכזי שקשור לרצון שלנו לתת. השאלה שואל האם כאשר אנחנו ... הוא באמת פעולה של נתינה או שמא הוא נובע ממקום של רצון לקבל? אליעד מציע כי כל פעולה של נתינה, אם נבחן אותה לעומק, עשויה להיות גם מונעת מתוך רצון ... גם אם נראית כעזרה לאחרים, נובעת למעשה מאותו הרצון לקבל או להרגיש טוב עם עצמו. מהו המאבק הפנימי במחשבה של רק לי מגיע? אחת התובנות המעמיקות ... אמיתית, שהיא לא תלויה במשהו חיצוני. רצון לתת או רצון לקבל? ביטול האגו והיכולת לשחרר את הרצון האישי האם עשייה למען אחרים גם עשייה למען עצמך? המאבק ...
נתינה ללא תנאים, לתת בלי לרצות לקבל, למה לעזור לאחרים? למה להיות טוב? אהבה ללא תנאים, מה טוב בלתת? רצון לתת, רצון לקבל, ליצור קרבה, תחושת זרות, תחושת ניכור, תחושת בדידות, תחושת ריחוק
נתינה ללא תנאים, לתת בלי לרצות לקבל, למה לעזור לאחרים? למה להיות טוב? אהבה ללא תנאים, מה טוב בלתת? רצון לתת, רצון לקבל, ליצור קרבה, תחושת זרות, תחושת ניכור, תחושת בדידות, תחושת ריחוק
... ללא תנאים, לתת בלי לרצות לקבל, למה לעזור לאחרים? למה להיות טוב? אהבה ללא תנאים, מה טוב בלתת? רצון לתת, רצון לקבל , ליצור קרבה, תחושת זרות, תחושת ניכור, תחושת בדידות, תחושת ריחוק האם יש נתינה ללא תנאים? בהרצאה זו, אליעד עוסק בשאלה האם יש דבר ... משהו בחזרה, או אם כל נתינה מכילה בתוכה תנאי כלשהו. כל התשובות נשקלות מתוך מחשבה פילוסופית ופסיכולוגית על הטבע האנושי, על הרצון לתת ועל הרצון לקבל. ההרצאה מתחילה בשיחה בין שני משתתפים על נושא האהבה ללא תנאים, והם שואלים את עצמם אם ניתן לאהוב מישהו באמת ללא ציפייה לתמורה כלשהי. אחד מהם טוען כי הוא לא מאמין שזה אפשרי, מכיוון שלדבריו כל נתינה מגיעה מתוך רצון לקבל איזשהו סיפוק אישי. השני, לעומתו, מעלה את השאלה אם באמת אפשר לתת משהו מבלי לצפות לתגובה כלשהי, כמו שציפיות או רצון להרגיש טוב ... פעולה של נתינה כוללת בתוכה מענה לרצון אישי כלשהו, אפילו אם מדובר במילוי צורך רגשי או תחושת קרבה. נתינה ללא תנאים אהבה ללא תנאים רצון לתת ורצון לקבל תחושת קרבה וזרות תמורה רגשית בנתינה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לאן מובילה הדרך של אליעד כהן, תורת ההיפוכים, לקבל שום דבר, בחירה חופשית מלאה, לחשוב כמו מחבל מתאבד, רצון לתת, למות למען אדם אחר, רצון לקבל, להיות אלוהים, לבחור בחיים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רצון לקבל, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רצון לקבל, איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להפרעות קשב, אימון אישי לימודים, אימון אישי להרזייה בתחום רצון לקבל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 05:39:10 - wesi1