אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לבחור בחיים ✔לאן מובילה הדרך של אליעד כהן, תורת ההיפוכים, לקבל שום דבר, בחירה חופשית מלאה, לחשוב כמו מחבל מתאבד, רצון לתת, למות למען אדם אחר, רצון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
15:52לאן מובילה הדרך של אליעד כהן, תורת ההיפוכים, לקבל שום דבר, בחירה חופשית מלאה, לחשוב כמו מחבל מתאבד, רצון לתת, למות למען אדם אחר, רצון לקבל, להיות אלוהים, לבחור בחיים
מהן התרגולות שמציע אליעד כהן כדי להגיע לבחירה חופשית מוחלטת?

אליעד כהן מציג דרך חשיבה שמבוססת על תרגולים שמובילים את האדם למצב שבו הוא יכול לבחור את חוויותיו באופן מוחלט. המטרה היא להגיע למקום שבו אין לאדם כל תוצאה או מסקנה קבועה לגבי חייו, ויכולת הבחירה לא מוגבלת על ידי שום אקסיומה או דעה מראש. אחת מהבעיות המרכזיות, לפי אליעד, היא שהאדם מנסה להיאחז במשהו מוחשי ו"אמיתי", כמו רעיונות או מוצרים, כדי להרגיש שהוא שולט על מצבו. עם זאת, אליעד טוען כי כל "משהו מוחשי" הוא למעשה זמני, ואם אדם מצא משהו להיאחז בו, אז הוא יוסיף עוד "שמן" על אותו הדבר כדי שייפול בידיו ויתפוגג.

הדרך בה אליעד מבקש להוביל את האדם היא על ידי הצגת רעיונות והפוכים להם עד שהאדם לא יודע "כלום", מה שמאפשר לו בחירה חופשית מוחלטת. זהו מצב שבו כל תיאוריה שהוא בטוח בה מתערערת, והוא מוצא את עצמו במצב של "לא יודע כלום", שממנו נפתחות כל האפשרויות.

מה המשמעות של להיות אלוהים לפי אליעד כהן?

בהתאם לגישתו של אליעד כהן, להיות אלוהים משמעו להיות מסוגל להכיל את כל האפשרויות, להזדהות עם כל רעיון, חוויה או מצב רגשי. זהו מצב שבו אדם יכול להזדהות גם עם המחשבה שיש דרך וגם עם המחשבה שאין דרך, ויכולת זו מאפשרת לאדם לחוות כל מצב באופן מוחלט. דוגמה מוחשית לכך היא מצב בו אדם יכול להיות מאושר ב - 100 אחוז מזה שהוא לבד או מזה שהוא עם אחרים, וגם להיות מסוגל לסבול ב - 100 אחוז מאותו מצב, ומעל לכל - להיות מסוגל לבחור כיצד להרגיש.

מהי הבחירה החופשית שאותה מציע אליעד כהן?

אליעד מציין שהמטרה היא לא רק לבחור מה להרגיש, אלא גם מה לרצות, מה לחשוב ואפילו האם להיות קיים או לא. הבחירה החופשית, לפי אליעד, מגיעה לשיא במצב שבו אדם יכול לבחור כל דבר, כולל מה הוא רוצה להיות או להרגיש, ומאידך, גם אם הוא לא רוצה להרגיש משהו, הוא יכול לבחור את ההפך הגמור. כל זה אפשרי לאחר שהאדם הגיע למצב של "אני לא יודע כלום", שבו הוא משוחרר מכל עיוותי החשיבה ומפני התפיסות הקיימות.

האם המצב שתיאר אליעד כהן הוא מצב של "מחלת נפש"?

למרות שהתהליך של אליעד יכול להיראות כמו מחלת נפש, הוא מציין כי מדובר ב"מחלת נפש הכי בריאה". הכוונה היא לכך, שעל אף שהמצב של חוסר יציבות נראה בהתחלה כמו חוסר שפיות, הוא למעשה מצריך את האדם להתמודד עם כל האפשרויות הפתוחות לו ולבצע בחירות חופשיות לגמרי. על פי אליעד, ברגע שאדם נמצא במצב של "לא יודע כלום", כל האפשרויות פתוחות, והוא יכול לבחור את הדרך שבה יפנה בכל רגע נתון.

מה קורה אחרי שמגיעים למצב של "לא יודע כלום"?

כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא לא יודע כלום, הוא למעשה משתחרר מהמגבלות המחשבתיות שמנעו ממנו חופש בחירה מלא. המצב הזה מאפשר לו לבחור באופן חופשי כל דבר - מה לרצות, איך להרגיש, ואפילו אם להיות קיים או לא. השיטה של אליעד מתמקדת בהשגת חופש פנימי מוחלט, שבו כל החלטה היא זמינה, והאדם יכול לשנות את כיוון חייו באופן מיידי.

האם זה באמת חופש?

כאשר אליעד נשאל אם זהו באמת חופש, הוא מציין כי השאלה הופכת בלתי נתפסת כאשר אדם מגיע למצב של "לא יודע כלום". הוא מסביר כי כאשר אין לאדם שום תפיסה או ידיעה, הוא לא יכול להיאחז בשום דבר, ובכך הוא פתוח לכל אפשרות.

מה הקשר בין הרעיון של אליעד כהן לרצון לסבול או לא לסבול?

אליעד מציין כי חוויות סבל ואושר אינן חייבות להיות קבועות, והאדם צריך להיות מסוגל לבחור להרגיש כל מצב, גם אם מדובר בסבל. היכולת לבחור אם לסבול או להיות מאושר היא חלק מהחופש שבוחר אליעד להציע לאדם. הבחירה החופשית הזו היא עיקרית בתהליך שהוא מציע, שבו כל מחשבה, חוויה ורגש ניתנים לעיבוד ושליטה על ידי האדם.

האם תרגול אינטלקטואלי יכול לשפיע על התהליך הרגשי?

התרגול האינטלקטואלי שמציע אליעד כהן מהווה את הבסיס לשינוי רגשי. אליעד מדבר על תהליך שבו האדם לוקח כל רעיון שהוא בטוח בו, ובאמצעות הצגת ההפכים של אותו רעיון, הוא מונע ממנו להיאחז בו. תהליך זה מגיע לשיאו כאשר האדם מכריז שהוא לא יודע כלום, דבר המוביל אותו לשלב של בחירה חופשית מוחלטת ויכולת הזדהות עם כל רעיון או חוויה.

האם ניתן באמת לבחור הכל, עד לרמת הקיום העצמי?

המצב שבו אדם בוחר את קיומו או את חוויותיו הוא מה שמציג אליעד כהן כ"בחירה חופשית מוחלטת". הוא מתאר מצב שבו אדם יכול להחליט אם להיות קיים או לא, וזו יכולה להיות חווייתו האישית אף אם הוא מודע לכך שהוא קיים.
מה יוצא למי שמגיע לפה?

אליעד שואל ומסביר: "אני רוצה עכשיו להסביר מה יוצא למי שמגיע לפה, חוץ מכלום." הוא מתייחס לכך שאחת הבעיות החזקות אצל אנשים היא שהם מנסים להיאחז במשהו מוחשי, כי הם רוצים להרגיש שיש להם משהו אמיתי ביד, אך בו - זמנית הוא מדגיש שכאשר הוא נותן לאדם משהו להחזיק בו, הוא מורח עליו שמן כדי שייפול לו כשהוא ילך הביתה. ואם בכל זאת האדם נשאר עם אותו מוצר או רעיון גם בפעם הבאה שהוא בא, הוא יוסיף עוד שמן כדי שייפול שוב.

למה האנשים מנסים להיאחז במשהו?

אליעד מציין שזה לגיטימי לגמרי לרצות להיאחז במשהו. האדם מגיע ואומר: "הנה הממשי שלי, " ומשתדל למצוא אחיזה מוצקה שתתן לו ביטחון. אבל לפי הגישה כאן, גם אם נותנים לו מוצר או רעיון, אין כוונה שישאר בו לאורך זמן. לכן נוצר מצב שנראה כמו בית משוגעים, שבו לא ברור אם יש דבר מוחשי שאפשר להיאחז בו או שאין בכלל.

מה הן התרגולות ומה בסוף מקבלים מהן?

אליעד אומר שהתירגולות שנעשות פה נועדו להביא את האדם להיות אלוהים. ואז הוא מוסיף ושואל: "מה זה אומר להיות אלוהים? לא יודע. אז בוא ניתן כיוון / זווית. מי אמר שזה נכון? אי אפשר לדעת, אבל אני נותן כיוון."

מה פירוש להיות אלוהים?

להיות אלוהים, לפי ההסבר, משמעו להיות מסוגל להכיל הכל: להזדהות עם כל דבר או לא להזדהות עם שום דבר, להיות מסוגל לכל חוויה. אליעד רוצה להביא את האדם למצב שבו הוא יכול להזדהות עם כל רעיון, וזה כולל היכולת לחשוב שיש דרך וגם היכולת לחשוב שאין דרך, עד הקצה, עד שלא יודעים כלום.

איך זה בא לידי ביטוי בחיי היומיום?

הוא נותן דוגמה מוחשית: כשאתה בבית, המטרה היא שתוכל להיות מאושר ב - 100 אחוז מזה שאתה לבד, ומאושר ב - 100 אחוז מזה שאתה ביחד. אבל לא רק זה - גם להיות מסוגל לסבול במאה אחוז מזה שאתה לבד או מזה שאתה ביחד, לפי בחירתך. כלומר, שתהיה לך בחירה אם בא לך לסבול או להיות מאושר.

שאלה: למה שמישהו ירצה לסבול?

אליעד עונה שזו שאלה אחרת, אבל לפעמים האדם רוצה לסבול כי בתמורה הוא יכול אחר כך להיות מאושר. אם אדם לא יסבול לעולם, מאיפה הוא יידע לזהות את החוויה של להיות מאושר?

שאלה: האם האדם במהותו רוצה לסבול?

אליעד משיב שגם זה יכול להיות, "למה לא?" הוא אומר שזה נושא אחר, ושאפשר לדבר עליו בנפרד.

האם חייבים לסבול?

הוא מבהיר שהאדם לא חייב לסבול, אלא חייבת להיות לו האופציה לבחור אם הוא רוצה לסבול. זאת אומרת, יש אפשרות להחליט איך להרגיש, ולפי הבחירה הזו האדם יכול להחליט אם הוא רוצה להרגיש טוב או רע.

האם אפשר לבחור הכל, עד לרמה של להיות קיים או לא קיים?

אליעד מסביר שהאדם יכול להחליט בחוויה שלו מה הוא מרגיש, מה הוא רוצה, מה הוא חושב, ואפילו אם להיות קיים או לא. הוא מתאר מצב שבו גם אם האדם יודע שהוא קיים, הוא יכול לבחור לא לרצות להיות קיים ולכבות את זה, לפחות בחוויה שלו.

שאלה: המצב שאתה מתאר הוא מצב שבו אתה בוחר הכל - האם אתה נמצא במצב הזה?

אליעד משיב שהוא לא יודע אם הוא בכלל קיים, אז מבחינתו השאלה לא מובנת. ואם שואלים שוב "האם אתה במצב שבו אתה בוחר הכל?" הוא עונה שזה לא משנה באיזה מצב הוא נמצא, אלא יותר חשוב אם האדם ששומע רוצה אופציה כזו, כי אם כן - הוא מוזמן לחפש את הדרך לבדוק אותה.

מה לגבי אדם שלא רוצה שום דבר?

מי שאומר "אני לא רוצה שום דבר, " אז אין לו שום עניין בבחירה כזו. אליעד אומר שאם זה רק מסקרן אותו, ידברו על כך אחר כך. קודם כל הוא רוצה להעביר מסר ספציפי: האדם שרוצה משהו ואין לו, שיעמיק היטב ויבין שהוא עצמו יוצר את החוסר וגם את הרצון.

איך מיישמים זאת?

אליעד אומר שיש אדם שאומר "אני רוצה ואין לי, " ויש אדם שאומר "אני עכשיו רוצה לרצות את זה, ואני עכשיו רוצה שזה לא יהיה לי." כלומר, הוא חווה את אותו מצב אבל מנקודת מבט אחרת.

איך מגיעים ליכולת לבחור כל דבר?

כדי שהאדם יוכל גם לאהוב את עצמו וגם לשנוא את עצמו, וגם להבין שהוא יכול לבחור האם להיות מאושר או לסבול, הוא צריך תרגול אינטלקטואלי שמשפיע על התרגול הרגשי. עושים זאת על ידי לקיחת כל תיאוריה שהאדם בטוח בה והצגת ההפך שלה, ושוב ההפך של ההפך, עד שהאדם מתערער לגמרי ולא יודע כלום.

מה קורה אחרי שמגיעים ל"לא יודע כלום"?

ברגע שהאדם באמת מגיע למצב של "אני לא יודע כלום, " אז יש לו את הזווית שמאפשרת לו לבחור באופן חופשי מה לרצות, מה לאהוב, מה לשנוא ואיך לפעול. הוא יכול לעשות כל דבר, להיות הכי הגיוני או הכי לא הגיוני, להיות נעול על החלטה אחת ואז פתאום להחליט את ההיפך הגמור.

האם זה לא מצב של מחלת נפש?

אליעד אומר שזה דווקא נראה כמו מחלת נפש, חוסר יציבות, אבל הוא קורא לזה "מחלת נפש הכי בריאה."

שני סוגי התהליכים - מה הם?

1. תהליך יחסי: מגיע אדם עם בעיה ספציפית, ואליעד מציע לו לעשות דברים שונים כדי לפתור אותה.

2. התפיסה הכללית: לוקחים את כל הדברים שהאדם בטוח בהם, מזעזעים ומנערים אותם עד הסוף, עד שהכל נופל וגם האדם עצמו נופל - ואז הוא נעלם ונהיה חופשי.

אליעד מוסיף שבני אדם קוראים לזה "חופשי, " אבל האם זה באמת חופשי? זאת כבר שאלה אחרת.

שאלה: האם זה באמת חופש?

אליעד אומר שכאשר מגיעים לסוף, כבר לא מבינים את השאלה. הכל הופך בלתי נתפס, כי אם לא יודעים כלום - אז אין אחיזה בגדר של "כן" או "לא."

דוגמה ליכולת להזדהות עם הכל

אליעד נותן את הדוגמה של להחזיר לפלסטינאים את תל אביב. אחד מוכן למות כדי שלא יחזירו להם, אחר מוכן למות כדי כן להחזיר להם, ויש גם מצב שבו מישהו מוכן למות כדי שהשכן שלו יזכה לגור בתל אביב, למרות שההיגיון בזה לא ברור. הוא רוצה להביא את האדם למצב שהוא יכול להזדהות עם כל מצב רגשי כזה: גם עם הרצון לתת עד הסוף, כמו בקבלה, וגם עם הסירוב הגמור לתת.

למה זה קשור לרצון לסבול או לא לסבול?

אליעד מסביר שהיכולת להזדהות עם כל מצב כוללת גם את היכולת לרצות לסבול, שהיא נראית טירוף, וגם את היכולת לא לרצות לסבול, וכל האפשרויות שביניהן. בסופו של דבר, מדובר בתהליכים רגשיים, וכל החוויה אמורה לעבור גם דרך השכל, כי השכל מאפשר מדידה ובדיקה של רעיון עד הסוף.

איך התרגול השכלי עוזר לחוויה הרגשית?

אם מצליחים לדייק בשכל ברמה של 100 אחוז, אז בסופו של דבר החוויה תסתכרן עם זה. השכל בודק את כל המשמעויות, מציג את כל ההפכים, וכשמבינים בשכל שאפשר לכלול הכל, אז ברמה הרגשית אפשר לעבור לאותו מצב של "להזדהות עם הכל."

סיכום וסיום

אליעד מתאר תהליך עמוק של ערעור על כל הידיעות, עד שלא נשאר לאדם במה להיאחז, ואז נוצרת לו בחירה מלאה לבחור אם לרצות או לא לרצות, להזדהות או לא להזדהות, ולהיות מסוגל לחוות את הכל. יש כאלה שיראו בכך איבוד שפיות או מחלת נפש, אך מהצד הזה זו יכולה להיות "מחלת נפש הכי בריאה, " כי האדם רוכש חופש פנימי מוחלט.
אליעד: אני רוצה עכשיו להסביר מה יוצא למי שמגיע לפה, חוץ מכלום.

אחת הבעיות הכי חזקות של האנשים פה, שהם מנסים להאחז במשהו, שזה לגיטימי, כי את רוצה בסוף משהו, ואת באה לכאן ואומרת הנה "הממשי" שלי.

מה שקורה פה, שכאשר אני נותן לך משהו להחזיק בו, אני מורח אותו מסביב בשמן, כדי שהוא יפול לך כשתלכי הביתה.

ואם נתתי לך מוצר, אז כאשר את באה פעם הבאה, אני בודק אם עדיין יש לך את המוצר, ואם יש לך אותו אני מוסיף עוד שמן כדי שהוא יפול.

זה נראה כמו בית משוגעים, מה נגמר, יש או אין?

התירגולות שכאן, מה שהן נותנות בסוף, זה להיות אלוהים.

מה זה אומר להיות אלוהים? לא יודע. אז בוא ניתן כיוון / זווית.

מי אמר שזה נכון, אי אפשר לדעת, אני נותן כיוון.

להיות אלוהים הכוונה להיות מסוגל להכיל הכל.

להיות מסוגל להזדהות עם הכל, לא להזדהות עם שום דבר, להיות מסוגל להכל.

אני רוצה להביא את הבן אדם שהוא יוכל להזדהות עם כל רעיון.

לדוגמה, הוא שאל אותי מקודם מה אני מוכר? מה הדרך? ואני בחרתי לתת לו תשובה. לצורך העניין אני הייתי יכול להזדהות עם כל תשובה שבחרתי, עד הקצה שלה. הייתי יכול להזדהות עם תשובה שיש דרך, וגם עם תשובה שאין דרך עד הקצה, עד שנגיע ללא יודע כלום.

ברמה היותר מוחשית, למשל כשאתה נמצא בבית, אני רוצה להביא אותך למצב, שאתה יכול להיות מאושר מאה אחוז מזה שאתה לבד, מאושר מאה אחוז מזה שאתה ביחד, מסוגל לסבול מאה אחוז מזה שאתה לבד ומסוגל לסבול מזה שאתה ביחד במאה אחוז. אתה יכול לבחור אם בא לך לסבול או להיות מאושר.

שאלה: למה שמשהו ירצה לסבול.

אליעד: זאת שאלה אחרת, למשל, אם אתה סובל, בתמורה אתה יכול אחר כך להיות מאושר, אם אף פעם לא תסבול, איך תהיה מאושר?

שאלה: למה לסבול? האם האדם במהותו רוצה לסבול?

אליעד: גם. למה לא. זה נושא אחר, שנדבר עליו אחר כך.

האדם צריך להיות מסוגל לבחור לרצות לסבול. הוא לא חייב לסבול, אך הוא חייב את האופציה לרצות לסבול. האופציה לבחור מה האדם מעדיף.

הוא מחליט האם אני רוצה עכשיו להרגיש טוב או להרגיש רע, והוא עכשיו מחליט מה הוא מרגיש.

ולא רק שהוא מחליט מה להרגיש, יש לו בחירה גם מה לרצות, מה לחשוב, וגם בחירה האם להיות קיים או לא. בתוכו הוא יכול לבחור מה הוא רוצה.

זה נותן לך בחירה מלאה על הכל. בחוויה שלך אתה בוחר האם להיות קיים או לא להיות קיים. אפילו שאתה יודע שאתה קיים, אתה יכול להחליט אני לא רוצה להיות קיים ולכבות את זה.

שאלה: המצב שאתה אומר שאתה בוחר הכל, האם אתה במצב הזה?

אליעד: לא, אני תכף אתן לך את התשובה. אני רוצה להתמקד ברעיון ספציפי.

אני לא יודע אם אני קיים, אז איך אתה יכול לשאול אותי אם אני במקום הזה. אני בכלל לא מבין את השאלה שלך.

שאלה: אתה אומר שיש מצב שבו אתה בוחר הכל, האם אתה במצב הזה?

אליעד: זה לא משנה באיזה מצב אני, אני אומר לך יש פה מאה שקל, אתה רוצה תבדוק.

אני דברתי על משהו, האם היית רוצה אופציה כזאת שתוכל לבחור?

שאלה: אני לא רוצה שום דבר.

אליעד: אז מה אכפת לך?

שאלה: זה מסקרן אותי.

אליעד: אז בשביל הסקרנות אני אסביר לך אחר כך, אני רוצה להמשיך במסר הספציפי.

האדם חווה למשל שהוא רוצה משהו ואין לו אותו, האם אתה יודע למה אין לך אותו? אם תסתכל עמוק עמוק, אתה תראה שאתה עושה שלא יהיה לך, ואתה עושה שתרצה שיהיה לך.

יש אדם שאומר אני רוצה ואין לי, ויש אדם שאומר אני עכשיו רוצה לרצות את זה, ואני עכשיו רוצה שזה לא יהיה לי. אז הוא חווה זאת ממקום אחר.

איך מגיעים לסיפור הזה? איך מגיעים ליכולת לאהוב את עצמך, לשנוא את עצמך, הכל נכנס פנימה, מה שרוצים.

על ידי התירגול האינטלקטואלי, שמשפיע על התירגול הריגשי, כי חייבים לעשות זאת ביחד - של הדבר והיפוכו.

לאדם יש תיאוריה שהוא בטוח בה, ואז מסבירים לו את ההפך, ושוב את ההיפך של זה, ושוב ההפך של זה, בסוף הוא מגיע למצב שבו הוא אומר נכנעתי, אני לא יודע כלום. ואם שואלים אותו האם אתה בטוח שאתה לא יודע כלום, אם הוא ממשיך לחשוב הוא עדיין תקוע. האדם בסוף מגיע למצב שהוא באמת לא יודע כלום. וכשישאלו אותו שאלה, יכול להיות שיענה או לא אבל זה משהו אחר.

כשאדם מגיע למצב הזה, אז יש לו את הזווית שממנה הוא יכול לרצות, לא לרצות, יכול לאהוב, לא לאהוב, לעשות דבר הגיוני לא הגיוני, יכול מה שהוא רוצה. וכשהוא מחליט דבר אחד, הוא יכול להחליט שבשום אופן הוא לא יחליט אחרת, ואחרי שנייה להחליט בדיוק הפוך.

זה נקרא מחלת נפש, אדם לא יציב, אז מה? זאת מחלת נפש הכי בריאה.

אני רוצה להסביר שוב את הרעיון, יש כאן שני סוגי תהליכים. יש תהליכים יחסיים, שבא אדם עם בעייה, ואני מציע לו לעשות דברים כדי לפתור את הבעיה. ויש גם את התפיסה הכללית שאומרת שאם אתה לוקח את כל הדברים שאתה בטוח בהם, ואתה מזעזע אותם ומנער אותם חזק חזק, בסוף נופל הכל, וגם אתה נופל, ואתה נעלם, ואז אתה חופשי.

בני אדם קוראים לזה חופשי, האם זה באמת חופשי? זאת שאלה אחרת.

שאלה: האם זה חופשי?

אליעד: כאשר אתה בסוף אתה לא מבין את השאלה.

לדוגמה, האם צריך להחזיר לפלסטינאים את תל אביב? אחד יגיד אני מוכן למות כדי לא להחזיר להם את תל אביב. אחר יגיד אני מוכן למות כדי להחזיר להם את תל אביב. כמו המחבל שמוכן למות כדי שהשכן שלו יזכה להיות בתל אביב. ומה ההיגיון בזה שאתה תמות כדי שהשכן שלך יגור בתל אביב? וגם מי אמר שהוא יקבל? ואני רוצה להביא את האדם למצב שהוא יוכל להזדהות עם זה. שהוא יוכל להבין את ההיגיון הזה. דרך אגב זה הרצון לתת הכי גדול כמו בקבלה. למעשה המקובלים הכי גדולים אלו המתאבדים. הוא מפוצץ את עצמו, הופך את עצמו לכלום, כדי להתחבר לאלוהים.

מצד אחד האדם יכול להזדהות עם זה, ומצד שני - אני לא רק שלא מוכן לתת לו את תל אביב, אני מוכן למות כדי שהוא יהיה במקום אחר. היכולת להתחבר לכל המצבים הרגשיים האלו, היכולת להגיד אני רוצה לסבול, שזה נשמע טירוף, היכולת להגיד אני לא רוצה לסבול, וכל הואריציות השונות, אלו תהליכים רגשיים, כי בסוף צריך להרגיש את זה, אלא מה אם אתה עושה זאת במדיטציה, אחר אתה יוצא מהמדיטציה ושכחת, אבל אם אתה עושה זאת בשכל, השכל זה דבר מדיד, אפשר למדוד האם יש לך תשובה או אין לך תשובה, אפשר להתפס למילים, לבדוק מה המשמעות, עד שתגיע לרמת דיוק של מאה אחוז, ואם תצליח לסכרן את זה, אז בחוויה שלך תוכל להסתכרן עם כל דבר. זה תהליך שכלי שבסופו של דבר אתה יכול להזדהות עם כל דבר.
אני קיים התמכרות לאוכל מה המשמעות של להיות אלוהים בעיה אדם צריך להחזיר בתמורה להתחבר לרצון לבחור להבין מה השאלה eip אובדנות אלוהות אלוהים אליעד אליעד כהן בחירה בחירה חופשית בחירה חופשית מלאה הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן היפוך היפוכים הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השכל של אליעד השכל של אליעד כהן התאבדויות התאבדות חופש חופשית חיים טיפול באובדנות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות יהדות תורה מצוות אלוהים לאן לאן מובילה הדרך של אליעד לאן מובילה הדרך של אליעד כהן לבחור לבחור בחיים להיות אלוהים להתאבד לחשוב לחשוב כמו מחבל מתאבד לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות למות למות למען אדם אחר לקבל שום דבר לתת מוות מחבל מתאבד מחשבות אובדניות מצא את ההבדלים נטיות אובדניות רוצה להתאבד רצון רצון להתאבד רצון לקבל רצון לתת שיטת eip תורה תורת ההיפוכים
חרדה, פחד, פוביה, פרנויה, הפרעות חרדה, טיפול בחרדה, תרופה לחרדה, אימון אישי, טיפול נפשי, חרדה כללית, התקפי חרדה, חרדה ודיכאון, חרדה אצל ילדים
חרדה, פחד, פוביה, פרנויה, הפרעות חרדה, טיפול בחרדה, תרופה לחרדה, אימון אישי, טיפול נפשי, חרדה כללית, התקפי חרדה, חרדה ודיכאון, חרדה אצל ילדים
... שהחיים עצמם הם מעין משחק. במשחק הכדורגל, למשל, קיימת אפשרות אמיתית להיפצע, אך אנשים עדיין בוחרים להשתתף במשחק. בדיוק באותו אופן, יש לבחור בחיים תוך קבלת הסיכונים. אליעד מציע לומר לאדם החרד: או שתבחר לשחק את המשחק, ולקבל את האפשרות שאולי תפגע, או ...
בחירת דרך בחיים, באיזו דרך עלי ללכת, לא משנה מה אתה עושה, משנה מה אתה מבין, כל שמעשיו מרובים מחכמתו, חכמתו מרובה ממעשיו, אין חכמתו מתקיימת, לא המדרש עיקר אלא המעשה, דרך חדשה בחיים
בחירת דרך בחיים, באיזו דרך עלי ללכת, לא משנה מה אתה עושה, משנה מה אתה מבין, כל שמעשיו מרובים מחכמתו, חכמתו מרובה ממעשיו, אין חכמתו מתקיימת, לא המדרש עיקר אלא המעשה, דרך חדשה בחיים
... למקום שבו אין הבדל בין הדברים השונים. בחירת דרך בחיים? האם משנה מה אני עושה? חכמה אמיתית? לא המדרש עיקר אלא המעשה? איך להגיע להבנה מוחלטת? מהי הדרך בה יש לבחור בחיים ומהי משמעותה של בחירה זו? הרצאה זו עוסקת בשאלה המרכזית באיזו דרך עלי ללכת? אליעד כהן מציע גישה חדשה וביקורתית לבחירת הדרך בחיים, תוך שמירה על הבחנה בין מהות המעשה לבין ...
פחד שלא יהיה יותר גרוע, פחד מהגרוע יותר, פחד מפרידה, פחד להישאר לבד, פחד להתפטר, פחד להיפרד, פחד להפסיק, פחד להתחיל משהו חדש, פחד להקים עסק, פחד מהתחלה חדשה, פחד מהלא נודע, פחד מגירושין, פחד לעזוב, פחד לעבור דירה, פחד להיות לבד
פחד שלא יהיה יותר גרוע, פחד מהגרוע יותר, פחד מפרידה, פחד להישאר לבד, פחד להתפטר, פחד להיפרד, פחד להפסיק, פחד להתחיל משהו חדש, פחד להקים עסק, פחד מהתחלה חדשה, פחד מהלא נודע, פחד מגירושין, פחד לעזוב, פחד לעבור דירה, פחד להיות לבד
... לפעול. החיים אינם ודאיים, ואין הבטחות להצלחה. מה שחשוב הוא לפתח את היכולת להתמודד עם התוצאות האפשריות, גם אם הן גרועות, ולבחור בחיים של התנסות, התפתחות ועניין, ולא להיתקע במצב שמסב לך אומללות. עדיף לשאול את עצמך לא רק מה אם יהיה גרוע יותר? אלא גם מה אם אצליח?. שני הצדדים נכונים, והחיים מורכבים ...
היפוכונדריה, חרדת מחלות, פחד ממחלות, איך להפסיק לפחד ממחלות? איך לא לפחד ממחלות? מפחד שיש לי סרטן, מפחד שאני חולה, אני היפוכונדר, אני מפחד ממחלות, אני מפחדת ממחלות, הפרעות סימפטום גופני, הפרעה סומטופורמית, OCD
היפוכונדריה, חרדת מחלות, פחד ממחלות, איך להפסיק לפחד ממחלות? איך לא לפחד ממחלות? מפחד שיש לי סרטן, מפחד שאני חולה, אני היפוכונדר, אני מפחד ממחלות, אני מפחדת ממחלות, הפרעות סימפטום גופני, הפרעה סומטופורמית, OCD
היפוכונדריה, חרדת מחלות, פחד ממחלות, איך להפסיק לפחד ממחלות? איך לא לפחד ממחלות? מפחד שיש לי סרטן, מפחד שאני חולה, אני היפוכונדר, אני מפחד ממחלות, אני מפחדת ממחלות, הפרעות סימפטום גופני, הפרעה סומטופורמית, OCD איך להתמודד עם היפוכונדריה וחרדת בריאות? היפוכונדריה, הידועה גם כחרדת בריאות, היא מצב ... לרופאים ולבקש בדיקות נוספות, גם כשמבוצעות בדיקות שמראות שהוא בריא. למרות שהתוצאות תקינות, הוא עלול להרגיש חשש מתמיד שמא פספסו משהו. המהות של היפוכונדריה היא פחד מוגזם ממחלות ומהאפשרות להיות חולה. מדוע חוסר הבנה של מנגנון הגוף עלול לגרום לחרדה? אחת הסיבות העמוקות להיפוכונדריה היא חוסר הבנה של מנגנון הגוף. ... ההשלכות של מה שיקרה. לדוגמה, הסיכוי שיש לאדם סרטן עשוי להיות נמוך מאוד, אבל חרדתו תתעורר אם הוא לא מבין את הסיכוי הזה כראוי. אחת הדרכים לטפל בהיפוכונדריה היא ללמוד להעריך נכון את הסיכוי ... את החרדה. כיצד אפשר להתמודד עם הפחד מפני תוצאות המחלה? טיפול נוסף בחרדת הבריאות מתמקד בשאלה אז מה אם אני חולה? יש אנשים שמפחדים הרבה יותר מהמוות או מהתחושות של חוסר אונים, ומכאן פחדם ממחלות. כדי להתמודד עם הפחד, עליהם לשאול את עצמם כמה דברים: האם הם פוחדים מהמוות הרבה יותר מאחרים? האם הם מצפים לחיים נטולי מחלות? האם הלחץ מהמחלות יוצר חרדה יותר גדולה מאשר המציאות עצמה? טיפ זה עוזר להפסיק את פחד המוות המוגזם ולהתמודד עם האיומים הבריאותיים בפרופורציה נכונה. מדוע חשוב לבדוק את התועלות הרגשיות שבהיפוכונדריה? מעבר להסברים ההגיוניים של סיכוי וסיכון, חשוב לשים לב גם לתועלות הרגשיות שמגיעות עם היפוכונדריה. לפעמים אדם הופך להיפוכונדר לא מתוך פחד גרידא, אלא מתוך צורך ... אדם שעבר פרידה או כישלון אישי עשוי להתמקד בכאבים גופניים או חששות בריאותיים במקום להתמודד עם הקושי האמיתי. יש אנשים שמחפשים משמעות או שליטה דרך היפוכונדריה, כך שהם יכולים להרגיש לפחות בשליטה על בריאותם, גם אם אינם יכולים לשלוט בתחומים אחרים בחיים. איך לסגור את כל המעגלים ולהפחית את ההיפוכונדריה? כדי לטפל בהיפוכונדריה, חשוב לטפל בכל ההיבטים: להבין את ... שמניעים את האדם. כל טיפול צריך לקחת בחשבון את ההיגיון מאחורי החרדה ואת הרגשות של האדם, על מנת להתמודד עם פחדים אלו וליצור חיים עם פחות חרדה. היפוכונדריה טיפול בחרדות סיכוי וסיכון חרדת מחלות OCD טיפול בחרדת בריאות איך להתמודד עם היפוכונדריה וחרדת בריאות? היפוכונדריה, או חרדת בריאות, היא מצב שבו אדם ... לחשוש שאולי פספסו משהו. הוא עלול להמשיך ולחפש רופא אחר כדי לוודא שאינו חולה, וגם אם יגלו אצלו משהו קטן, מיד יחשוש שיש לו עוד מחלה קשה. המהות של היפוכונדריה היא חרדת בריאות - הפחד הקבוע מפני האפשרות להיות חולה. מדוע חוסר הבנה של מנגנון הגוף עלול לגרום לחרדה? אחת הסיבות העיקריות להיפוכונדריה היא חוסר הבנה של הדרך שבה פועל ... מעריכים נכון את הסיכוי או מנפחים אותו. אם אדם חושב שהסיכוי למחלה קטנה הוא למעשה סיכוי גדול, החרדה שלו תעלה ללא צורך. לכן אחת הדרכים לטיפול בהיפוכונדריה היא ללמוד ולהכיר את הגוף: להבין ... המחלה? טיפול נוסף בחרדת בריאות מתמקד לא רק בסיכוי למחלה, אלא גם בשאלה אז מה אם אני חולה?. אם אדם מפחד יותר מהממוצע להיות חולה, למשל מפחד נורא מהמוות או ממצב של חוסר אונים, כל כאב קטן עלול להימצא אצלו תחת זרקור עצום של דאגה. לכן כדאי לבדוק: האם יש פחד מוגזם ממוות או מחוסר אונים? האם קיימת ציפייה לא מציאותית לחיים נטולי מחלות לחלוטין? האם הלחץ הקשה ממחלה מייצר חרדה גדולה יותר ממה שקורה בפועל? אם אדם לא רוצה למות באופן קיצוני הרבה יותר מהרגיל, הוא יהיה חרד הרבה יותר ממחלות. ברגע שמרפים מעט מהפחד המופרז, ניתן לראות את הדברים בפרופורציה. מדוע חשוב לבדוק את התועלות הרגשיות שבהיפוכונדריה? מעבר להיגיון של הסיכוי והסיכון, חשוב לשים לב מה יוצא לאדם מכך שהוא היפוכונדר. לפעמים מתברר שבתת - מודע יש רווח ... שלהם ריקים, וההתעסקות הבריאותית ממלאת אותם בתחושת משמעות, אפילו אם היא שלילית. שליטה: אם אדם מרגיש שהוא לא שולט בשום תחום בחייו, ייתכן שיהפוך להיפוכונדר כדי לנסות לשלוט לפחות בבריאות שלו, ... (למשל תקיפה) ואינו רוצה להתמודד איתה, עלול להתמקד כל הזמן בשאלה אם הוא חולה, כדי לא להתעסק בזיכרון הקשה. איך לסגור את כל המעגלים ולהפחית את ההיפוכונדריה? כדי לטפל בהיפוכונדריה, חשוב לבחון את כל ההיבטים יחד: ...
קורונה ופאניקה, איך לא לפחד מהקורונה? האם הגיוני להיות בפאניקה מהקורונה? למי יש אינטרס להפחיד מהקורונה? האם הפאניקה מהקורונה מוצדקת? היפוכונדריה, פחד ממחלות, איך שולטים באנשים באמצעות פחד מהקורונה? חרדת קורונה
קורונה ופאניקה, איך לא לפחד מהקורונה? האם הגיוני להיות בפאניקה מהקורונה? למי יש אינטרס להפחיד מהקורונה? האם הפאניקה מהקורונה מוצדקת? היפוכונדריה, פחד ממחלות, איך שולטים באנשים באמצעות פחד מהקורונה? חרדת קורונה
... ופאניקה, איך לא לפחד מהקורונה? האם הגיוני להיות בפאניקה מהקורונה? למי יש אינטרס להפחיד מהקורונה? האם הפאניקה מהקורונה מוצדקת? היפוכונדריה, פחד ממחלות, איך שולטים באנשים באמצעות פחד מהקורונה? חרדת קורונה האם הפאניקה מהקורונה ... שצפוי לקרות. כאשר שואלים אם הפחד מוצדק או לא, יש לבדוק האם הדברים שהאנשים חוששים מהם הם באמת דברים שהולכים לקרות. אם אנשים חוששים שהקורונה תגרום למוות המוני של כלל האוכלוסייה, הרי שפאניקה כזו אינה מוצדקת, כיוון שזה לא יקרה במציאות. מי מרוויח מזה ... אפילו מתעלמות מהמגפה. האם באמת הגיוני לפחד מהקורונה יותר מדברים אחרים? אליעד מחדד נקודה חשובה ואומר שכדי לבדוק האם הפחד מוצדק, יש להשוות את נתוני המוות וההדבקה של הקורונה ביחס לסיכונים אחרים הקיימים בעולם. לדוגמה, בכל שנה מתים אנשים רבים מתאונות ... היה פוחת משמעותית. לדוגמה, אם במדינת ישראל היו מתים אלף אנשים בשעה אחת מקורונה, לכאורה זה אירוע מלחיץ במיוחד. אך השאלה היא, מה ההסתברות שלך אישית למות מהקורונה? האם הנתון הזה צריך לגרום לך לפאניקה? לא בהכרח, אם משווים אותו לסיכון שלך למות בתאונת דרכים או ממחלות אחרות. כל עוד הסיכון מהקורונה הוא נמוך משמעותית מהסיכון למות מסיבות אחרות - הרי שאין הצדקה לפאניקה. מה הסיבה האמיתית שהפחד מהקורונה מצליח כל כך? אליעד מדגיש ... מכוון על ידי גורמים בעלי אינטרסים לשלוט בציבור. הוא מביא דוגמאות מהחיים: איך אלוהים שלט באנשים - באמצעות הפחדה של עונשים, כמו אם תאכל מעץ הדעת, תמות, אם לא תקבל את התורה, פה תהיה קבורתכם. גם הורים מפחידים את ילדיהם: אם לא תעשה כך וכך, יהיו השלכות. לדעתו, בלתי ... ממליץ להמשיך לנקוט אמצעי זהירות בסיסיים, כגון רחיצת ידיים ושימוש בחגורת בטיחות כשנוסעים ברכב, אך מבהיר שאין צורך להיכנס לפאניקה. הוא מזכיר שכולם ימותו בסופו של דבר, בין אם מקורונה ובין אם מסיבות אחרות, והקורונה היא לא הגורם היחיד או אפילו העיקרי למוות של אנשים. האם הפחד שלכם מקורונה הוא הגיוני? אליעד מציג נקודת מבט נוספת: אם אתם לא מפחדים לנסוע בכביש למרות הסיכון למות בתאונת דרכים גבוה מהסיכון למות מקורונה, מדוע אתם מפחדים מהקורונה? הוא טוען כי יש לבחון את הפחד מקורונה ביחס לפחדים אחרים ולא ... האם הגיוני לפחד מהקורונה? האם הגיוני לפחד ממשהו? איך להתמודד עם פחד מהקורונה? איך לא לפחד ממחלת הקורונה? איך לא לפחד משפעת הקורונה? מה הסיכוי למות מקורונה? מה הסיכוי להידבק בקורונה? מה הסיכוי להיות חולה קורונה? איך לטפל בפחד מהקורונה? ...
פיברומיאלגיה, היפוכונדריה, מחשבות שווא סומאטיות, הפרעת סומטיזציה קשה, מחשבות שווא סומטיות, התמודדות עם מחשבות שווא, סכיזופרניה, דלוזיה, פרנויה, חרדת בריאות, מחלות פסיכוסומאטיות, איך להפסיק לפחד ממחלות מדומות? הפרעות נפשיות
פיברומיאלגיה, היפוכונדריה, מחשבות שווא סומאטיות, הפרעת סומטיזציה קשה, מחשבות שווא סומטיות, התמודדות עם מחשבות שווא, סכיזופרניה, דלוזיה, פרנויה, חרדת בריאות, מחלות פסיכוסומאטיות, איך להפסיק לפחד ממחלות מדומות? הפרעות נפשיות
... היפוכונדריה, מחשבות שווא סומאטיות, הפרעת סומטיזציה קשה, מחשבות שווא סומטיות, התמודדות עם מחשבות שווא, סכיזופרניה, דלוזיה, פרנויה, חרדת בריאות, מחלות פסיכוסומאטיות, איך ... פחד מאי - ערך עצמי, פחד מנטישה או פחד מהמוות. כלומר, הגוף והנפש מחפשים דרך עקיפה לבטא פחדים וקונפליקטים עמוקים, ולכן נוצרת מחשבת השווא שמספקת הסבר מוחשי לתחושת הלחץ או החרדה. כיצד עוזר ניתוח סיבתיות לחשוף את ... להודות בפחד האמיתי. דוגמה נוספת היא אדם שחוזר בתשובה רק כדי להיפרד מבת זוג לא יהודייה, פעולה שללא תירוץ של חזרה בתשובה היה קשה לו לבצע. בכך הוא משתמש בחזרה בתשובה כדרך עקיפה לפתור את הקושי שלו להתמודד עם פרידה באופן ישיר. למה אנשים מעדיפים להמציא בעיה רפואית מאשר להתמודד עם המציאות? יש אנשים המתקשים להתמודד עם המציאות הפשוטה של התמותה, ופחד עמוק מהמוות מוביל אותם להמציא מחלות דמיוניות. במקום להכיר בעובדה שכולנו בסופו של דבר מתים ושאין ביטחון מוחלט בבריאות, הם ממציאים מחלה שטרם אובחנה, ובכך יוצרים לעצמם הסבר מוחשי ... מדומות דלוזיות סומטיות איך להפסיק להיות היפוכונדר? ניתוח סיבתיות של הפרעות נפשיות האם התוצאה מתחייבת מהסיבה? איך נוצרת הפרעה נפשית? כיצד מתבטאות מחשבות שווא סומטיות על טפילים? מחשבות שווא סומטיות על טפילים הן ... לתוצאה הרצויה. דוגמה נוספת היא אדם שחוזר בתשובה כדי לפרק זוגיות שקשה לו לסיים בדרכים אחרות. אם בת הזוג אינה יהודייה, הוא משתמש בחזרה בתשובה כהסבר לכך שהוא חייב לעזוב אותה. למה לפעמים אנשים מעדיפים להמציא בעיה רפואית? לפעמים האדם חושש מאוד לחלות באמת, ולא מוכן להשלים עם העובדה שבני אדם מתים בסופו של דבר. ... השגויה - למשל פחד להישאר לבד, פחד מהמוות, רצון להימנע מסיטואציה מסוימת - אפשר לטפל בשורש הבעיה. כשמנטרלים את האינטרס הנסתר, האדם לא צריך עוד את ההסבר הדמיוני שהוא המציא לעצמו, והסימפטומים עשויים להיחלש או ... דאגה יתירה לבריאות גופנית, הפרעת היפוכונדריה, אני היפוכונדר, ניתוח סיבתיות של הפרעות נפשיות, האם התוצאה מתחייבת מהסיבה? איך נוצרת הפרעה נפשית? תסמונת בריקט, בעיה פסיכוגנית, תסמונת הכאב הכרוני, Delusional parasitosis, ... מדומות, מחלה מדומה, איך להפסיק להיות היפוכונדר? דלוזיות סומאטיות, הפרעות סומטיות, סומטיזציה פיברומיאלגיה, סומטיזציה קשה, הפרעת כאב פסיכוגני, הפרעות כאב, דאבת, מחשבת שווא על טפילים ...
מוחלטות ושגעון, פרפקציוניזם, היפוכונדריה, אושר מוחלט, שלמות מוחלטת, פתרון מוחלט, איך לשמור על השפיות? איך לא לאבד את השפיות? איך לא להשתגע? איך לא להתחרפן? איך נוצרת פרנויה? איך נוצרת הפרעה נפשית? הרצון למוחלט, שאיפה לשלמות
מוחלטות ושגעון, פרפקציוניזם, היפוכונדריה, אושר מוחלט, שלמות מוחלטת, פתרון מוחלט, איך לשמור על השפיות? איך לא לאבד את השפיות? איך לא להשתגע? איך לא להתחרפן? איך נוצרת פרנויה? איך נוצרת הפרעה נפשית? הרצון למוחלט, שאיפה לשלמות
... ושגעון, פרפקציוניזם, היפוכונדריה, אושר מוחלט, שלמות מוחלטת, פתרון מוחלט, איך לשמור על השפיות? איך לא לאבד את השפיות? איך לא להשתגע? איך לא להתחרפן? איך נוצרת פרנויה? איך ... נוספות: אדם שרוצה להיות בריא באופן מוחלט, רוצה להבטיח ב - 100% שלעולם לא יחלה ולא ימות. זה בלתי אפשרי ברמה המעשית. אדם שרוצה זוגיות טובה באופן מוחלט, רוצה להיות בטוח ב - 100% שבת הזוג שלו לעולם לא תבגוד בו, לא תעזוב אותו, לא תנטוש ... שבו הוא חי. כשאדם מצפה למוחלטות בעולם יחסי, הוא יכול לפתח הפרעות נפשיות, פרנויה, היפוכונדריה, חרדות ושיגעון, כי אין בעולם הפיזי שום דבר שניתן להשיג אותו בצורה מוחלטת. איך לזהות את השאיפה למוחלטות בתוכנו? אליעד כהן נותן הסבר מפורט ...
תכלית החיים - חכם רואה את הנולד? ומה קורה כאשר הנולד הולך למות?
... החיים - חכם רואה את הנולד? ומה קורה כאשר הנולד הולך למות? במאמר הזה נדבר קצת על החיים ועל המוות. נדון קצת בשאלת מהי מהות החיים ומטרת החיים. ובסופו של דבר ניתן את הדרך להתמודד עם הבעיה. סוף מעשה במחשבה תחילה והחכם רואה את הנולד. דהיינו, החכם הוא זה שהוא מסתכל מראש על ... נראה שיש כאן נושא מאוד חשוב להתבוננות, והוא שמי שיסתכל קדימה על הנולד של כל החיים, הוא בעצם יראה את המוות. כי סוף כל אדם למות. וכאשר האדם נולד, הוא מיד מתחיל לצעוד ולהתקרב אל המוות. ולמרות שהאדם אכן גדל ומתפתח כאדם, הרי שסופו של האדם למות בכל מקרה. וכמו שהאדם נולד, כך גם הוא ימות. והחכם שעיניו בראשו ושהוא רואה את הנולד, הוא בעצם רואה שהנולד הזה הולך למות. כי כאשר האדם נולד, הרי שהוא לבסוף ימות. ומצד האמת, כל דבר שנולד בעולם סופו למות. כי לכל דבר שיש בעולם, כשם שיש לו התחלה, כך גם יש לו סוף. וכל הדברים שיש בעולם שלנו, הם לא קבועים. אלא יש להם התחלה ויש להם גם סוף. כך שסוף כל הדברים למות, מאחר שהדברים משתנים כל הזמן והם אינם נצחיים. וכאשר האדם מתבונן על העניין הזה של המוות, ממילא השאלה המתבקשת היא, מהי תכלית החיים? כי מאחר שבסופו של דבר החיים מסתיימים בכל מקרה, אכ מה התכלית של כל החיים האלו? ומי שהוא חי חיים טובים באמת, דהיינו, מי שהחיים שלו ... אבל כל זמן שהאדם עוד לא הגיע לנקודה הזאת, שבה שאלת תכלית החיים לא מעסיקה אותו, הרי שכאשר הוא מסתכל על המוות, ממילא השאלה המתבקשת היא, מאחר שסוף האדם למות, ממילא מהי תכלית החיים? ומאחר שהשאלה הזאת היא מציקה וטורדנית, לכן יש המון אנשים שחיים בהכחשה גמורה של המוות. כי יש אנשים שחיים את חייהם בצורה כזו, שניתן לחשוב שכאילו הם הולכים לחיות לנצח. כי יש כאלו שהם מתכננים תוכניות בצורה כזו, כאילו הם הולכים להשתקע כאן עוד שנים ארוכות. למרות שבאמת בכל רגע ורגע האדם מתקרב אל נקודת המוות שלו, שבה הוא יצטרך לעזוב כאן וכולי. והמחשבה של האדם על המוות, לא מאפשרת לאדם ליהנות בחיים באמת. משום שבכל פעם שהאדם זוכר שסופו למות, הרי שזה גורם לכך שהוא ייהנה פחות ממה שיש לו כרגע. והדבר דומה לאדם שמביאים לו מתנה, ומזכירים לו שהוא צריך להחזיר את המתנה הזאת בעוד כמה זמן. והדבר דומה גם לאדם שנמצא באיזה ... שההנאה שלו מהטיול דועכת. וכך גם כאשר האדם מסתכל על החיים שלו, וכאשר החכם רואה את הנולד ורואה שסוף הנולד למות, על ידי זה הוא מפיק פחות הנאה מהחיים שלו, משום שהוא מבין שגם הוא יאלץ לעזוב כאן בבוא היום. ומשום כך רוב בני האדם בעולם חרדים מלחשוב על המוות. ורוב בני האדם בעולם חיים בהכחשה של המוות. משום שזיכרון יום המוות, גורם להם לתהות מהי תכלית החיים. ומאחר שאין להם תשובה לשאלה הזאת, אז הם בוחרים פשוט לשכוח את זה שלבסוף צריך האדם למות. והחכם האמיתי הוא זה שהוא מסתכל על התכלית של כל דבר. והחכם האמיתי מסתכל תמיד על הסוף של כל דבר. והחכם האמיתי מסתכל גם על המוות של זה שנולד. ואף על פי כן, החכם האמיתי חי חיים טובים באמת. וזה משום שהחכם האמיתי מסתכל על התכלית הסופית של כל הדברים בעולם. כי המוות הוא אומנם התכלית והסוף של האדם, אבל הוא לא התכלית של כל הדברים בעולם. כי גם לעולם כולו יש תכלית. והחיים של האדם, הם רק תהליך אחד בתוך כל התהליכים שמתרחשים בעולם. והחכם האמיתי הוא מסתכל על התהליך של החיים ושל המוות, מתוך נקודת מבט שמסתכלת על התכלית של התהליך הכללי שכולל בתוכו את כל התהליכים שיש בעולם. כי כל האירועים שיש בעולם, הם רק תתי תהליכים של תהליך אחד גדול, שכל האירועים הם רק תתי ... בעולם ניתן להסתכל עליהם כעל תהליך אחד, שיש לו סיבה מדוע הוא מתרחש, ויש גם תוצאה סופית להיכן הוא מתקדם. והמוות של האדם, הוא רק מקרה פרטי בתוך אין סוף תהליכים אחרים, שהם כולם תתי תהליכים של תהליך אחד גדול יותר, שהוא מטרת הקיום של המציאות כולה. ומי שהוא חכם אמיתי שרואה את הנולד, הוא מסתכל תמיד על התכלית של כל דבר, אבל הוא מסתכל לא רק על התכלית האישית שלו באופן אישי, דהיינו, על המוות האישי שלו, אלא הוא מסתכל על החיים ועל המוות האישי שלו, מתוך נקודת מבט של התמונה המלאה, דהיינו, כעל חלק מתהליך אחר גדול יותר. ומי שרוצה להבין איזה דבר בכל תחום, עליו לנסות להסתכל על אותו הדבר, מנקודת המבט של התמונה ... המלאה, ועל ידי זה הוא מבין את המהות של החלקים של הפאזל. ולכן החכם האמיתי כאשר הוא מתבונן על עניין המוות, הוא מתבונן עליו מתוך הסתכלות והבנת התהליך הכללי כולו, של כל המציאות כולה. והתכלית הסופית האמיתית, היא לא ה
להעריך את מה שיש, לאהוב את מה שיש, האם המציאות רעה או טובה, טוב לחיות או למות, לברר את האמת עד הסוף
להעריך את מה שיש, לאהוב את מה שיש, האם המציאות רעה או טובה, טוב לחיות או למות, לברר את האמת עד הסוף
... לאהוב את מה שיש, האם המציאות רעה או טובה, טוב לחיות או למות, לברר את האמת עד הסוף האם צריך להעריך ולאהוב את המציאות כפי שהיא? אליעד כהן מסביר בהרצאה שהגישה המקובלת, שלפיה צריך להעריך או לאהוב את מה שיש, אינה בהכרח נכונה. הוא אומר ... אדם שמאמין שהחיים הם טוב מוחלט יחוש פחד וסבל מפני המוות, כי הוא יודע שהדבר הטוב הזה ייגמר בסופו של דבר. אולם, אם האדם מבין שגם למות הוא טוב, אז אין שום פחד או סבל מול סיום החיים, כיוון שהטוב אינו תלוי בחיים עצמם אלא בכל דבר שקורה, בין אם חיים ובין אם מוות. כיצד מקרה הכלבה החולה מדגים את תלות הטוב והרע בנסיבות? אליעד מביא דוגמה של כלבה מבוגרת וחולה. בתחילה, ברור היה שלחיות טוב לה. אך כאשר מצבה הבריאותי הידרדר, בעליה קבעה ... סובל מפחדים או ספקות. לדוגמה, אם אדם מתלבט לגבי חיים או מוות של חיית מחמד אהובה, הוא יסבול מחוסר הוודאות. אך אם יקבע באופן מוחלט שטוב שהכלבה תחיה או תמות, הוא ישתחרר מהספק. אמנם, אם ההחלטה שלו תהיה שטוב שהכלבה תחיה, הוא עלול לסבול הרבה יותר אם המציאות לא תתאים להחלטתו המוחלטת, לעומת הסבל שהיה נגרם מחוסר ודאות. לכן, החלטה ... לחיים? מה הקשר בין אמת לאושר? איך להתמודד עם פחד מהמוות? כיצד לשנות את תפיסת הטוב והרע? האם האושר תלוי בנסיבות או בתפיסה אישית? חקר האמת והקשר לאושר השאלה שנדונה היא האם יש טעם להעריך את המציאות כפי שהיא, ואם כן, כיצד זה קשור ... נצחיים. ככל שההיצמדות לערך החיים גדלה, כך גם הפחד מהמוות גובר. אך אם הוא מחליט שגם למות זה טוב, אז אין לו סיבה לחשוש מסוף חייו. תלות בנסיבות והבנת הערך של החיים דוגמה שניתנה לעניין זה הייתה מקרה של כלבה חולה. בתחילת חייה היה ברור שחיים טובים לה, אך בשלב ... לחיים? מה הקשר בין אמת לאושר? איך להתמודד עם פחד מהמוות? כיצד לשנות את תפיסת הטוב והרע? האם האושר תלוי בנסיבות או בתפיסה אישית? לא צריך אל תעריכי תשמיצי, סתם אין לזה משמעות בכלל להעריך את מה שיש מה האמת זה טוב או רע, מה אכפת ... לחיות נכון זאת אומרת שאת חושבת שזה טוב, אם היית רוצה למות היית אוכלת היום לא, נכון בן אדם שרוצה למות אתה רוצה למות למה אתה אוכל אל תאכל תמות. ש: לא יש הבדל בין למות לבין לא להיות קיים מלכתחילה. אליעד: עזבי אותי להיות קיים בעיקרון עכשיו את חושבת שלחיות זה טוב. ש: נגיד מישהו שלא נולד עדיין לעומת מישהו שקיים לא יודע מיומנויות והכל. ... טוב. ש: באופן יחסי מלקבל כדור בראש. אליעד: כי את לא רוצה למות אם היית חושבת שזה טוב אז לא היה אכפת לך שירה לי בראש. ש: אבל אני לא סגורה על זה ששווה להיוולד זה משהו אחר. אליעד: בסדר עזבי אותי אני מדבר עכשיו על רצון לחיות, עכשיו למה ... זה כל כך טוב לחיות אז אתה בכל רגע אמור לסבול מזה שבסוף תמות, כי אם הטוב שלך תלוי בכך שאתה חי אז כאילו זה כל כך אני כל כך בטוח שזה טוב עד כדי כך שאני יכול ליהנות מכך שאני חי כי זה כל כך טוב אז ממילא זה אומר שאתה בכל מקרה אמור ... אומרת זה שזה טוב שאני חי זה לא אומר שזה יהיה רע כשאני אמות. אליעד: אני אגיד לך משהו מה זה נקרא טוב, טוב מוחלט פירושו שבו תלוי הטוב זאת אומרת אם אתה אומר תקשיב זה טוב לחיות אבל גם אם אני אמות זה טוב זאת אומרת שזה לא מספיק טוב, לא בא נשאל אותך שאלה. ש: מבחינת זה שאתה לא יודע מה זה טוב. אליעד: כשאתה לא יודע, שניה בא נניח שאתה אומר לחיות זה טוב גם אני אומר שלחיות זה טוב אבל אני אשאל אותך שאלה מה ההפך של לחיות למות, למות זה טוב זאת השאלה כי אם התשובה היא שכן אז הסתדרת כי אז הטוב הוא לא בלחיות הטוב הוא במה שקורה. ש: אבל זה נורא תלוי אני אתן לך דוגמה הייתה לי כלבה מבוגרת ... היה עדיף להרדים אותה אז לפני שהיא חלתה זה לא היה טוב למות כשהיא חלתה זה כבר היה עדיף למות. אליעד: עכשיו כשהיא חלתה את מאוד סבלת כי היא חולה. ש: גם היא מאוד סבלה. אליעד: בסדר בואי נדבר עלייך את לא יודעת מה היא, זה כאב לה אז את לא יודעת מה היא סבלה אבל בואי ... למה סבלת כי אמרת זה מאוד טוב שהיא תחייה והיא הולכת למות נכון, עכשיו אם לא היית יודעת אם זה טוב או רע אם היא תמות או תחיה היית סובלת, אם לא היית יודעת אם זה טוב או רע אם היא תחיה או תמות אם זה היה אצלך בהשתוות שאת לא יודעת אין לי מושג אם זה טוב או רע, זאת אומרת שלמה סבלת כי חשבת שזה טוב שהיא תחיה. ש: כמו שהיא חיה עד אותו רגע. אליעד: בסדר לא נגדך. ש: אבל ... על טוב ורע מוחלטות פירושו, נגיד לדוגמה הכלבה שלך עומדת למות ואת סובלת בן אדם אומר איך אני יכול להתמודד עם המצב הזה התשובה היא תחפש את האמת, תשאל את עצמך מה האמת האם זה טוב שהכלבה תמות כן או לא, עכשיו אבל יש פה גם סיכון גם צריך להבין את זה כי בן אדם לא בטוח אם זה טוב שהכלבה תמות או לא הוא רק נגיד יותר חושב שזה לא טוב מאשר הוא חושב שזה טוב אבל הוא לא בטוח במוחלטות, אבל יש פה סיכון כי מה הוא אומר הוא יש לו בעיה כי הוא חושב שיותר טוב שהיא תחיה אני ... והמאוד ואמרתי אני הולכת להרדים אותה, החלטתי שעדיף שהיא תמות עם כל הסיוט והסבל שלי והפחד והכל, החלטתי סופית שזה מה שעדיף. אליעד: אוקי גם אז לא בטוח שהיית שלמה עם זה. ש: איך אתה מנתח את מה שהרגשתי. אליעד: אני מסביר לך עוד פעם ... את העניין מה קורה טוב או רע, לא להגיע טוב אחרי שאני אמות אני אקבל תשובה, אני לא יכול לדעת תשובה מה זה הדברים האלה, פעם אחת שב עם עצמך תגיד אני רוצה אחת ולתמיד להבין טוב או רע מה קורה כאן. עכשיו אבל יש פה סיכון למה סיכון. ש: ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לאן מובילה הדרך של אליעד כהן, תורת ההיפוכים, לקבל שום דבר, בחירה חופשית מלאה, לחשוב כמו מחבל מתאבד, רצון לתת, למות למען אדם אחר, רצון לקבל, להיות אלוהים, לבחור בחיים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לבחור בחיים, האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לבחור בחיים, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג מומלץ, אימון אישי להפרעות קשב, יועץ טיפולי בתחום לבחור בחיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.5469 שניות - עכשיו 28_05_2025 השעה 06:07:54 - wesi1