אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה היפוך ✔לאן מובילה הדרך של אליעד כהן, תורת ההיפוכים, לקבל שום דבר, בחירה חופשית מלאה, לחשוב כמו מחבל מתאבד, רצון לתת, למות למען אדם אחר, רצון לקבל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
15:52לאן מובילה הדרך של אליעד כהן, תורת ההיפוכים, לקבל שום דבר, בחירה חופשית מלאה, לחשוב כמו מחבל מתאבד, רצון לתת, למות למען אדם אחר, רצון לקבל, להיות אלוהים, לבחור בחיים
מהן התרגולות שמציע אליעד כהן כדי להגיע לבחירה חופשית מוחלטת?

אליעד כהן מציג דרך חשיבה שמבוססת על תרגולים שמובילים את האדם למצב שבו הוא יכול לבחור את חוויותיו באופן מוחלט. המטרה היא להגיע למקום שבו אין לאדם כל תוצאה או מסקנה קבועה לגבי חייו, ויכולת הבחירה לא מוגבלת על ידי שום אקסיומה או דעה מראש. אחת מהבעיות המרכזיות, לפי אליעד, היא שהאדם מנסה להיאחז במשהו מוחשי ו"אמיתי", כמו רעיונות או מוצרים, כדי להרגיש שהוא שולט על מצבו. עם זאת, אליעד טוען כי כל "משהו מוחשי" הוא למעשה זמני, ואם אדם מצא משהו להיאחז בו, אז הוא יוסיף עוד "שמן" על אותו הדבר כדי שייפול בידיו ויתפוגג.

הדרך בה אליעד מבקש להוביל את האדם היא על ידי הצגת רעיונות והפוכים להם עד שהאדם לא יודע "כלום", מה שמאפשר לו בחירה חופשית מוחלטת. זהו מצב שבו כל תיאוריה שהוא בטוח בה מתערערת, והוא מוצא את עצמו במצב של "לא יודע כלום", שממנו נפתחות כל האפשרויות.

מה המשמעות של להיות אלוהים לפי אליעד כהן?

בהתאם לגישתו של אליעד כהן, להיות אלוהים משמעו להיות מסוגל להכיל את כל האפשרויות, להזדהות עם כל רעיון, חוויה או מצב רגשי. זהו מצב שבו אדם יכול להזדהות גם עם המחשבה שיש דרך וגם עם המחשבה שאין דרך, ויכולת זו מאפשרת לאדם לחוות כל מצב באופן מוחלט. דוגמה מוחשית לכך היא מצב בו אדם יכול להיות מאושר ב - 100 אחוז מזה שהוא לבד או מזה שהוא עם אחרים, וגם להיות מסוגל לסבול ב - 100 אחוז מאותו מצב, ומעל לכל - להיות מסוגל לבחור כיצד להרגיש.

מהי הבחירה החופשית שאותה מציע אליעד כהן?

אליעד מציין שהמטרה היא לא רק לבחור מה להרגיש, אלא גם מה לרצות, מה לחשוב ואפילו האם להיות קיים או לא. הבחירה החופשית, לפי אליעד, מגיעה לשיא במצב שבו אדם יכול לבחור כל דבר, כולל מה הוא רוצה להיות או להרגיש, ומאידך, גם אם הוא לא רוצה להרגיש משהו, הוא יכול לבחור את ההפך הגמור. כל זה אפשרי לאחר שהאדם הגיע למצב של "אני לא יודע כלום", שבו הוא משוחרר מכל עיוותי החשיבה ומפני התפיסות הקיימות.

האם המצב שתיאר אליעד כהן הוא מצב של "מחלת נפש"?

למרות שהתהליך של אליעד יכול להיראות כמו מחלת נפש, הוא מציין כי מדובר ב"מחלת נפש הכי בריאה". הכוונה היא לכך, שעל אף שהמצב של חוסר יציבות נראה בהתחלה כמו חוסר שפיות, הוא למעשה מצריך את האדם להתמודד עם כל האפשרויות הפתוחות לו ולבצע בחירות חופשיות לגמרי. על פי אליעד, ברגע שאדם נמצא במצב של "לא יודע כלום", כל האפשרויות פתוחות, והוא יכול לבחור את הדרך שבה יפנה בכל רגע נתון.

מה קורה אחרי שמגיעים למצב של "לא יודע כלום"?

כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא לא יודע כלום, הוא למעשה משתחרר מהמגבלות המחשבתיות שמנעו ממנו חופש בחירה מלא. המצב הזה מאפשר לו לבחור באופן חופשי כל דבר - מה לרצות, איך להרגיש, ואפילו אם להיות קיים או לא. השיטה של אליעד מתמקדת בהשגת חופש פנימי מוחלט, שבו כל החלטה היא זמינה, והאדם יכול לשנות את כיוון חייו באופן מיידי.

האם זה באמת חופש?

כאשר אליעד נשאל אם זהו באמת חופש, הוא מציין כי השאלה הופכת בלתי נתפסת כאשר אדם מגיע למצב של "לא יודע כלום". הוא מסביר כי כאשר אין לאדם שום תפיסה או ידיעה, הוא לא יכול להיאחז בשום דבר, ובכך הוא פתוח לכל אפשרות.

מה הקשר בין הרעיון של אליעד כהן לרצון לסבול או לא לסבול?

אליעד מציין כי חוויות סבל ואושר אינן חייבות להיות קבועות, והאדם צריך להיות מסוגל לבחור להרגיש כל מצב, גם אם מדובר בסבל. היכולת לבחור אם לסבול או להיות מאושר היא חלק מהחופש שבוחר אליעד להציע לאדם. הבחירה החופשית הזו היא עיקרית בתהליך שהוא מציע, שבו כל מחשבה, חוויה ורגש ניתנים לעיבוד ושליטה על ידי האדם.

האם תרגול אינטלקטואלי יכול לשפיע על התהליך הרגשי?

התרגול האינטלקטואלי שמציע אליעד כהן מהווה את הבסיס לשינוי רגשי. אליעד מדבר על תהליך שבו האדם לוקח כל רעיון שהוא בטוח בו, ובאמצעות הצגת ההפכים של אותו רעיון, הוא מונע ממנו להיאחז בו. תהליך זה מגיע לשיאו כאשר האדם מכריז שהוא לא יודע כלום, דבר המוביל אותו לשלב של בחירה חופשית מוחלטת ויכולת הזדהות עם כל רעיון או חוויה.

האם ניתן באמת לבחור הכל, עד לרמת הקיום העצמי?

המצב שבו אדם בוחר את קיומו או את חוויותיו הוא מה שמציג אליעד כהן כ"בחירה חופשית מוחלטת". הוא מתאר מצב שבו אדם יכול להחליט אם להיות קיים או לא, וזו יכולה להיות חווייתו האישית אף אם הוא מודע לכך שהוא קיים.
מה יוצא למי שמגיע לפה?

אליעד שואל ומסביר: "אני רוצה עכשיו להסביר מה יוצא למי שמגיע לפה, חוץ מכלום." הוא מתייחס לכך שאחת הבעיות החזקות אצל אנשים היא שהם מנסים להיאחז במשהו מוחשי, כי הם רוצים להרגיש שיש להם משהו אמיתי ביד, אך בו - זמנית הוא מדגיש שכאשר הוא נותן לאדם משהו להחזיק בו, הוא מורח עליו שמן כדי שייפול לו כשהוא ילך הביתה. ואם בכל זאת האדם נשאר עם אותו מוצר או רעיון גם בפעם הבאה שהוא בא, הוא יוסיף עוד שמן כדי שייפול שוב.

למה האנשים מנסים להיאחז במשהו?

אליעד מציין שזה לגיטימי לגמרי לרצות להיאחז במשהו. האדם מגיע ואומר: "הנה הממשי שלי, " ומשתדל למצוא אחיזה מוצקה שתתן לו ביטחון. אבל לפי הגישה כאן, גם אם נותנים לו מוצר או רעיון, אין כוונה שישאר בו לאורך זמן. לכן נוצר מצב שנראה כמו בית משוגעים, שבו לא ברור אם יש דבר מוחשי שאפשר להיאחז בו או שאין בכלל.

מה הן התרגולות ומה בסוף מקבלים מהן?

אליעד אומר שהתירגולות שנעשות פה נועדו להביא את האדם להיות אלוהים. ואז הוא מוסיף ושואל: "מה זה אומר להיות אלוהים? לא יודע. אז בוא ניתן כיוון / זווית. מי אמר שזה נכון? אי אפשר לדעת, אבל אני נותן כיוון."

מה פירוש להיות אלוהים?

להיות אלוהים, לפי ההסבר, משמעו להיות מסוגל להכיל הכל: להזדהות עם כל דבר או לא להזדהות עם שום דבר, להיות מסוגל לכל חוויה. אליעד רוצה להביא את האדם למצב שבו הוא יכול להזדהות עם כל רעיון, וזה כולל היכולת לחשוב שיש דרך וגם היכולת לחשוב שאין דרך, עד הקצה, עד שלא יודעים כלום.

איך זה בא לידי ביטוי בחיי היומיום?

הוא נותן דוגמה מוחשית: כשאתה בבית, המטרה היא שתוכל להיות מאושר ב - 100 אחוז מזה שאתה לבד, ומאושר ב - 100 אחוז מזה שאתה ביחד. אבל לא רק זה - גם להיות מסוגל לסבול במאה אחוז מזה שאתה לבד או מזה שאתה ביחד, לפי בחירתך. כלומר, שתהיה לך בחירה אם בא לך לסבול או להיות מאושר.

שאלה: למה שמישהו ירצה לסבול?

אליעד עונה שזו שאלה אחרת, אבל לפעמים האדם רוצה לסבול כי בתמורה הוא יכול אחר כך להיות מאושר. אם אדם לא יסבול לעולם, מאיפה הוא יידע לזהות את החוויה של להיות מאושר?

שאלה: האם האדם במהותו רוצה לסבול?

אליעד משיב שגם זה יכול להיות, "למה לא?" הוא אומר שזה נושא אחר, ושאפשר לדבר עליו בנפרד.

האם חייבים לסבול?

הוא מבהיר שהאדם לא חייב לסבול, אלא חייבת להיות לו האופציה לבחור אם הוא רוצה לסבול. זאת אומרת, יש אפשרות להחליט איך להרגיש, ולפי הבחירה הזו האדם יכול להחליט אם הוא רוצה להרגיש טוב או רע.

האם אפשר לבחור הכל, עד לרמה של להיות קיים או לא קיים?

אליעד מסביר שהאדם יכול להחליט בחוויה שלו מה הוא מרגיש, מה הוא רוצה, מה הוא חושב, ואפילו אם להיות קיים או לא. הוא מתאר מצב שבו גם אם האדם יודע שהוא קיים, הוא יכול לבחור לא לרצות להיות קיים ולכבות את זה, לפחות בחוויה שלו.

שאלה: המצב שאתה מתאר הוא מצב שבו אתה בוחר הכל - האם אתה נמצא במצב הזה?

אליעד משיב שהוא לא יודע אם הוא בכלל קיים, אז מבחינתו השאלה לא מובנת. ואם שואלים שוב "האם אתה במצב שבו אתה בוחר הכל?" הוא עונה שזה לא משנה באיזה מצב הוא נמצא, אלא יותר חשוב אם האדם ששומע רוצה אופציה כזו, כי אם כן - הוא מוזמן לחפש את הדרך לבדוק אותה.

מה לגבי אדם שלא רוצה שום דבר?

מי שאומר "אני לא רוצה שום דבר, " אז אין לו שום עניין בבחירה כזו. אליעד אומר שאם זה רק מסקרן אותו, ידברו על כך אחר כך. קודם כל הוא רוצה להעביר מסר ספציפי: האדם שרוצה משהו ואין לו, שיעמיק היטב ויבין שהוא עצמו יוצר את החוסר וגם את הרצון.

איך מיישמים זאת?

אליעד אומר שיש אדם שאומר "אני רוצה ואין לי, " ויש אדם שאומר "אני עכשיו רוצה לרצות את זה, ואני עכשיו רוצה שזה לא יהיה לי." כלומר, הוא חווה את אותו מצב אבל מנקודת מבט אחרת.

איך מגיעים ליכולת לבחור כל דבר?

כדי שהאדם יוכל גם לאהוב את עצמו וגם לשנוא את עצמו, וגם להבין שהוא יכול לבחור האם להיות מאושר או לסבול, הוא צריך תרגול אינטלקטואלי שמשפיע על התרגול הרגשי. עושים זאת על ידי לקיחת כל תיאוריה שהאדם בטוח בה והצגת ההפך שלה, ושוב ההפך של ההפך, עד שהאדם מתערער לגמרי ולא יודע כלום.

מה קורה אחרי שמגיעים ל"לא יודע כלום"?

ברגע שהאדם באמת מגיע למצב של "אני לא יודע כלום, " אז יש לו את הזווית שמאפשרת לו לבחור באופן חופשי מה לרצות, מה לאהוב, מה לשנוא ואיך לפעול. הוא יכול לעשות כל דבר, להיות הכי הגיוני או הכי לא הגיוני, להיות נעול על החלטה אחת ואז פתאום להחליט את ההיפך הגמור.

האם זה לא מצב של מחלת נפש?

אליעד אומר שזה דווקא נראה כמו מחלת נפש, חוסר יציבות, אבל הוא קורא לזה "מחלת נפש הכי בריאה."

שני סוגי התהליכים - מה הם?

1. תהליך יחסי: מגיע אדם עם בעיה ספציפית, ואליעד מציע לו לעשות דברים שונים כדי לפתור אותה.

2. התפיסה הכללית: לוקחים את כל הדברים שהאדם בטוח בהם, מזעזעים ומנערים אותם עד הסוף, עד שהכל נופל וגם האדם עצמו נופל - ואז הוא נעלם ונהיה חופשי.

אליעד מוסיף שבני אדם קוראים לזה "חופשי, " אבל האם זה באמת חופשי? זאת כבר שאלה אחרת.

שאלה: האם זה באמת חופש?

אליעד אומר שכאשר מגיעים לסוף, כבר לא מבינים את השאלה. הכל הופך בלתי נתפס, כי אם לא יודעים כלום - אז אין אחיזה בגדר של "כן" או "לא."

דוגמה ליכולת להזדהות עם הכל

אליעד נותן את הדוגמה של להחזיר לפלסטינאים את תל אביב. אחד מוכן למות כדי שלא יחזירו להם, אחר מוכן למות כדי כן להחזיר להם, ויש גם מצב שבו מישהו מוכן למות כדי שהשכן שלו יזכה לגור בתל אביב, למרות שההיגיון בזה לא ברור. הוא רוצה להביא את האדם למצב שהוא יכול להזדהות עם כל מצב רגשי כזה: גם עם הרצון לתת עד הסוף, כמו בקבלה, וגם עם הסירוב הגמור לתת.

למה זה קשור לרצון לסבול או לא לסבול?

אליעד מסביר שהיכולת להזדהות עם כל מצב כוללת גם את היכולת לרצות לסבול, שהיא נראית טירוף, וגם את היכולת לא לרצות לסבול, וכל האפשרויות שביניהן. בסופו של דבר, מדובר בתהליכים רגשיים, וכל החוויה אמורה לעבור גם דרך השכל, כי השכל מאפשר מדידה ובדיקה של רעיון עד הסוף.

איך התרגול השכלי עוזר לחוויה הרגשית?

אם מצליחים לדייק בשכל ברמה של 100 אחוז, אז בסופו של דבר החוויה תסתכרן עם זה. השכל בודק את כל המשמעויות, מציג את כל ההפכים, וכשמבינים בשכל שאפשר לכלול הכל, אז ברמה הרגשית אפשר לעבור לאותו מצב של "להזדהות עם הכל."

סיכום וסיום

אליעד מתאר תהליך עמוק של ערעור על כל הידיעות, עד שלא נשאר לאדם במה להיאחז, ואז נוצרת לו בחירה מלאה לבחור אם לרצות או לא לרצות, להזדהות או לא להזדהות, ולהיות מסוגל לחוות את הכל. יש כאלה שיראו בכך איבוד שפיות או מחלת נפש, אך מהצד הזה זו יכולה להיות "מחלת נפש הכי בריאה, " כי האדם רוכש חופש פנימי מוחלט.
אליעד: אני רוצה עכשיו להסביר מה יוצא למי שמגיע לפה, חוץ מכלום.

אחת הבעיות הכי חזקות של האנשים פה, שהם מנסים להאחז במשהו, שזה לגיטימי, כי את רוצה בסוף משהו, ואת באה לכאן ואומרת הנה "הממשי" שלי.

מה שקורה פה, שכאשר אני נותן לך משהו להחזיק בו, אני מורח אותו מסביב בשמן, כדי שהוא יפול לך כשתלכי הביתה.

ואם נתתי לך מוצר, אז כאשר את באה פעם הבאה, אני בודק אם עדיין יש לך את המוצר, ואם יש לך אותו אני מוסיף עוד שמן כדי שהוא יפול.

זה נראה כמו בית משוגעים, מה נגמר, יש או אין?

התירגולות שכאן, מה שהן נותנות בסוף, זה להיות אלוהים.

מה זה אומר להיות אלוהים? לא יודע. אז בוא ניתן כיוון / זווית.

מי אמר שזה נכון, אי אפשר לדעת, אני נותן כיוון.

להיות אלוהים הכוונה להיות מסוגל להכיל הכל.

להיות מסוגל להזדהות עם הכל, לא להזדהות עם שום דבר, להיות מסוגל להכל.

אני רוצה להביא את הבן אדם שהוא יוכל להזדהות עם כל רעיון.

לדוגמה, הוא שאל אותי מקודם מה אני מוכר? מה הדרך? ואני בחרתי לתת לו תשובה. לצורך העניין אני הייתי יכול להזדהות עם כל תשובה שבחרתי, עד הקצה שלה. הייתי יכול להזדהות עם תשובה שיש דרך, וגם עם תשובה שאין דרך עד הקצה, עד שנגיע ללא יודע כלום.

ברמה היותר מוחשית, למשל כשאתה נמצא בבית, אני רוצה להביא אותך למצב, שאתה יכול להיות מאושר מאה אחוז מזה שאתה לבד, מאושר מאה אחוז מזה שאתה ביחד, מסוגל לסבול מאה אחוז מזה שאתה לבד ומסוגל לסבול מזה שאתה ביחד במאה אחוז. אתה יכול לבחור אם בא לך לסבול או להיות מאושר.

שאלה: למה שמשהו ירצה לסבול.

אליעד: זאת שאלה אחרת, למשל, אם אתה סובל, בתמורה אתה יכול אחר כך להיות מאושר, אם אף פעם לא תסבול, איך תהיה מאושר?

שאלה: למה לסבול? האם האדם במהותו רוצה לסבול?

אליעד: גם. למה לא. זה נושא אחר, שנדבר עליו אחר כך.

האדם צריך להיות מסוגל לבחור לרצות לסבול. הוא לא חייב לסבול, אך הוא חייב את האופציה לרצות לסבול. האופציה לבחור מה האדם מעדיף.

הוא מחליט האם אני רוצה עכשיו להרגיש טוב או להרגיש רע, והוא עכשיו מחליט מה הוא מרגיש.

ולא רק שהוא מחליט מה להרגיש, יש לו בחירה גם מה לרצות, מה לחשוב, וגם בחירה האם להיות קיים או לא. בתוכו הוא יכול לבחור מה הוא רוצה.

זה נותן לך בחירה מלאה על הכל. בחוויה שלך אתה בוחר האם להיות קיים או לא להיות קיים. אפילו שאתה יודע שאתה קיים, אתה יכול להחליט אני לא רוצה להיות קיים ולכבות את זה.

שאלה: המצב שאתה אומר שאתה בוחר הכל, האם אתה במצב הזה?

אליעד: לא, אני תכף אתן לך את התשובה. אני רוצה להתמקד ברעיון ספציפי.

אני לא יודע אם אני קיים, אז איך אתה יכול לשאול אותי אם אני במקום הזה. אני בכלל לא מבין את השאלה שלך.

שאלה: אתה אומר שיש מצב שבו אתה בוחר הכל, האם אתה במצב הזה?

אליעד: זה לא משנה באיזה מצב אני, אני אומר לך יש פה מאה שקל, אתה רוצה תבדוק.

אני דברתי על משהו, האם היית רוצה אופציה כזאת שתוכל לבחור?

שאלה: אני לא רוצה שום דבר.

אליעד: אז מה אכפת לך?

שאלה: זה מסקרן אותי.

אליעד: אז בשביל הסקרנות אני אסביר לך אחר כך, אני רוצה להמשיך במסר הספציפי.

האדם חווה למשל שהוא רוצה משהו ואין לו אותו, האם אתה יודע למה אין לך אותו? אם תסתכל עמוק עמוק, אתה תראה שאתה עושה שלא יהיה לך, ואתה עושה שתרצה שיהיה לך.

יש אדם שאומר אני רוצה ואין לי, ויש אדם שאומר אני עכשיו רוצה לרצות את זה, ואני עכשיו רוצה שזה לא יהיה לי. אז הוא חווה זאת ממקום אחר.

איך מגיעים לסיפור הזה? איך מגיעים ליכולת לאהוב את עצמך, לשנוא את עצמך, הכל נכנס פנימה, מה שרוצים.

על ידי התירגול האינטלקטואלי, שמשפיע על התירגול הריגשי, כי חייבים לעשות זאת ביחד - של הדבר והיפוכו.

לאדם יש תיאוריה שהוא בטוח בה, ואז מסבירים לו את ההפך, ושוב את ההיפך של זה, ושוב ההפך של זה, בסוף הוא מגיע למצב שבו הוא אומר נכנעתי, אני לא יודע כלום. ואם שואלים אותו האם אתה בטוח שאתה לא יודע כלום, אם הוא ממשיך לחשוב הוא עדיין תקוע. האדם בסוף מגיע למצב שהוא באמת לא יודע כלום. וכשישאלו אותו שאלה, יכול להיות שיענה או לא אבל זה משהו אחר.

כשאדם מגיע למצב הזה, אז יש לו את הזווית שממנה הוא יכול לרצות, לא לרצות, יכול לאהוב, לא לאהוב, לעשות דבר הגיוני לא הגיוני, יכול מה שהוא רוצה. וכשהוא מחליט דבר אחד, הוא יכול להחליט שבשום אופן הוא לא יחליט אחרת, ואחרי שנייה להחליט בדיוק הפוך.

זה נקרא מחלת נפש, אדם לא יציב, אז מה? זאת מחלת נפש הכי בריאה.

אני רוצה להסביר שוב את הרעיון, יש כאן שני סוגי תהליכים. יש תהליכים יחסיים, שבא אדם עם בעייה, ואני מציע לו לעשות דברים כדי לפתור את הבעיה. ויש גם את התפיסה הכללית שאומרת שאם אתה לוקח את כל הדברים שאתה בטוח בהם, ואתה מזעזע אותם ומנער אותם חזק חזק, בסוף נופל הכל, וגם אתה נופל, ואתה נעלם, ואז אתה חופשי.

בני אדם קוראים לזה חופשי, האם זה באמת חופשי? זאת שאלה אחרת.

שאלה: האם זה חופשי?

אליעד: כאשר אתה בסוף אתה לא מבין את השאלה.

לדוגמה, האם צריך להחזיר לפלסטינאים את תל אביב? אחד יגיד אני מוכן למות כדי לא להחזיר להם את תל אביב. אחר יגיד אני מוכן למות כדי להחזיר להם את תל אביב. כמו המחבל שמוכן למות כדי שהשכן שלו יזכה להיות בתל אביב. ומה ההיגיון בזה שאתה תמות כדי שהשכן שלך יגור בתל אביב? וגם מי אמר שהוא יקבל? ואני רוצה להביא את האדם למצב שהוא יוכל להזדהות עם זה. שהוא יוכל להבין את ההיגיון הזה. דרך אגב זה הרצון לתת הכי גדול כמו בקבלה. למעשה המקובלים הכי גדולים אלו המתאבדים. הוא מפוצץ את עצמו, הופך את עצמו לכלום, כדי להתחבר לאלוהים.

מצד אחד האדם יכול להזדהות עם זה, ומצד שני - אני לא רק שלא מוכן לתת לו את תל אביב, אני מוכן למות כדי שהוא יהיה במקום אחר. היכולת להתחבר לכל המצבים הרגשיים האלו, היכולת להגיד אני רוצה לסבול, שזה נשמע טירוף, היכולת להגיד אני לא רוצה לסבול, וכל הואריציות השונות, אלו תהליכים רגשיים, כי בסוף צריך להרגיש את זה, אלא מה אם אתה עושה זאת במדיטציה, אחר אתה יוצא מהמדיטציה ושכחת, אבל אם אתה עושה זאת בשכל, השכל זה דבר מדיד, אפשר למדוד האם יש לך תשובה או אין לך תשובה, אפשר להתפס למילים, לבדוק מה המשמעות, עד שתגיע לרמת דיוק של מאה אחוז, ואם תצליח לסכרן את זה, אז בחוויה שלך תוכל להסתכרן עם כל דבר. זה תהליך שכלי שבסופו של דבר אתה יכול להזדהות עם כל דבר.
אהבה עצמית ללא תנאים לשנוא את עצמי מוחלטות שינוי רגשי למה אתה לא מבין המוחלט מה הנוסחה של אליעד כהן האם לטפל במחלת נפש הפרעות אישיות נפש האדם פסיכיאטריה eip אובדנות איך לבחור איך להיות אלוהים איך להתאבד אלוהות אלוהים אליעד כהן בחירה בחירה חופשית בחירה חופשית מלאה במי לבחור הבחירה החופשית הדרך של אליעד כהן היפוך היפוכים הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד כהן השיטה של אליעד כהן השכל של אליעד כהן התאבדויות התאבדות חופש טיפול באובדנות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות יהדות תורה מצוות אלוהים לאן מובילה הדרך של אליעד כהן לבחור לבחור בחיים להיות אלוהים להיכן מובילה הדרך של אליעד כהן להתאבד לחשוב כמו מחבל מתאבד לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות למה להיות אלוהים למה מחבל מתאבד למות למות למען אדם אחר לקבל לקבל שום דבר מאיפה השכל של אליעד כהן מה הנוסחה של אליעד כהן מה הסוד של אליעד כהן מה השיטה של אליעד כהן מהי שיטת eip מוות מחבל מתאבד מחשבות אובדניות מצא את ההבדלים נטיות אובדניות רוצה להתאבד רצון רצון להתאבד רצון לקבל רצון לתת שיטת eip תורה תורת ההיפוכים
תורת ההיפוכים, לא לכל דבר יש היפוך, היפוך שכלי, היפוך חוץ שכלי, היפוך מחשבתי, ההפך של כל דבר, דבר והיפוכו, אולי ההפך הוא הנכון, שכל שמעל השכל, נכון מצד עצמו, מעל השכל האנושי
תורת ההיפוכים, לא לכל דבר יש היפוך, היפוך שכלי, היפוך חוץ שכלי, היפוך מחשבתי, ההפך של כל דבר, דבר והיפוכו, אולי ההפך הוא הנכון, שכל שמעל השכל, נכון מצד עצמו, מעל השכל האנושי
תורת ההיפוכים, לא לכל דבר יש היפוך, היפוך שכלי, היפוך חוץ שכלי, היפוך מחשבתי, ההפך של כל דבר, דבר והיפוכו, אולי ההפך הוא הנכון, שכל שמעל השכל, נכון מצד עצמו, מעל השכל האנושי מהי תורת ההיפוכים, והאם לכל דבר באמת יש היפוך? אליעד כהן בהרצאה זו מציג ומסביר את הרעיון של תורת ההיפוכים. מדובר במושג שטבע אליעד בעצמו, שבוחן את השאלה האם לכל דבר יש היפוך אמיתי או שזו הנחה שגויה שמגבילה את החשיבה שלנו. אליעד מסביר שהרבה אנשים מניחים אוטומטית שלכל טענה, מצב או רעיון חייב להיות היפוך או הפוך, אך למעשה זו לא בהכרח אמת מוחלטת. האם אפשר למצוא היפוך לכל מצב או רעיון? לדברי אליעד, לא לכל רעיון או מצב יש היפוך שכלי הגיוני. יש מצבים שההיפוך שלהם הוא הגיוני וניתן להבנה בשכל, אך יש גם רעיונות שבהגדרתם אין להם היפוך. למשל, ההנחה שאם אתה רוצה משהו זה טוב עבורך, ואם אינך רוצה אותו זה רע עבורך. אליעד מסביר שזו ... פשוט מה שאתה רוצה, ורע הוא מה שאתה לא רוצה. הגדרה כזו היא חד - ערכית ואין לה באמת היפוך שכלי, כי לא יכול להיות מצב הגיוני שבו מה שאתה רוצה הוא רע עבורך. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא ... עבורך, כי התוצאה הרצויה (המשכורת) טובה לך. רע עבורך יהיה אם לא תשיג את התוצאה שאתה רוצה. האם כל היפוך חייב להיות שכלי? אליעד מבהיר שישנם שני סוגי היפוכים: היפוך שכלי - היפוך שניתן להבין אותו דרך ההיגיון והחשיבה האנושית הרגילה. היפוך חוץ - שכלי - היפוך שנמצא מעבר להיגיון האנושי, במקום שהשכל אינו יכול להבין או לתפוס. הוא מסביר שכדי להבין היפוכים מסוימים באמת, יש צורך לצאת מגבולות השכל הרגיל. לא כל היפוך הוא שכלי, ולא כל דבר ניתן להפוך בהיגיון. לדוגמה, אליעד נותן את הטענה: אם אני פה, אז אני לא ... האנושית הרגילה, אפשר אולי להגיע למצב שבו אתה גם פה וגם שם בו זמנית. איך מתמודדים עם מצבים חסרי היפוך שכלי? אליעד מסביר שכאשר מנסים לחפש היפוך לדבר שאין לו היפוך שכלי, נתקלים במחסום אינטלקטואלי. במקרה כזה, מי שרוצה להגיע להבנה אמיתית חייב לשחרר את ההיצמדות לשכל. השכל מוגבל מעצם ... - אפשרויות שסותרות זו את זו בשכל, אבל מתקיימות במקביל מחוץ לגבולות השכל. אליעד מוסיף דוגמאות נוספות למקרים בהם היפוך שכלי הוא בלתי אפשרי. לדוגמה, אדם יכול לחשוב: הוא חייב לי כסף או הוא לא חייב לי כסף. שני ... לקבל אפילו את הרעיון ששני המצבים נכונים בו זמנית, למרות שהדבר אינו הגיוני מנקודת מבט שכלית. איך לזהות מתי ההיפוך הוא שכלי ומתי חוץ שכלי? אליעד ממליץ, כאשר נתקלים בטענה או במצב, לבדוק אם ההיפוך אפשרי לפי ההיגיון. אם ההיפוך אינו אפשרי בשכל, אזי ההיפוך יהיה חוץ שכלי, וניתן להבינו רק מחוץ למסגרת החשיבה הרציונלית הרגילה. זה דורש השתחררות מתפיסות ההיגיון וההבנה הרגילות. בסיכום דבריו, אליעד מדגיש שלמרות שהחיפוש אחר היפוכים הוא דבר חשוב וטוב, יש להכיר בכך שלא לכל דבר יש היפוך בשכל, והדרך היחידה להבין היפוכים מסוימים היא לחרוג מגבולות החשיבה הרגילה ולהיפתח לחשיבה שהיא מעל השכל האנושי. מהי תורת ההיפוכים? האם לכל דבר יש היפוך? היפוך שכלי וחוץ שכלי האם ההפך הוא תמיד הנכון? שכל שמעל השכל האנושי
קבוצת ההיפוכים, תורת ההיפוכים, שיטת ההיפוכים, להפוך כל דבר, ההפך של כל דבר, היפוך בלי סיבה, היפוך עם סיבה, להפוך מחויב לאפשרי, להטיל ספק, לפתח את החשיבה, לפתח את ההבנה
קבוצת ההיפוכים, תורת ההיפוכים, שיטת ההיפוכים, להפוך כל דבר, ההפך של כל דבר, היפוך בלי סיבה, היפוך עם סיבה, להפוך מחויב לאפשרי, להטיל ספק, לפתח את החשיבה, לפתח את ההבנה
קבוצת ההיפוכים, תורת ההיפוכים, שיטת ההיפוכים, להפוך כל דבר, ההפך של כל דבר, היפוך בלי סיבה, היפוך עם סיבה, להפוך מחויב לאפשרי, להטיל ספק, לפתח את החשיבה, לפתח את ההבנה מהי תורת ההיפוכים לפי אליעד כהן? ... טענה, האדם צריך קודם כל לזהות את ההנחות או המחשבות שלו לגבי אותה טענה, ולאחר מכן לנסות למצוא להן היפוך. לדוגמה, אם מישהו אומר טוב שהמחירים יורדים בסוף העונה, אפשר לשאול את השאלה ההפוכה: למה דווקא בסוף העונה המחירים צריכים לעלות?. ההיפוך מתבסס על ההיגיון של היצע וביקוש - אם בסוף העונה יש פחות מוצרים זמינים, הגיוני שהמחירים יעלו ולא ירדו. האם צריך סיבה כדי לבצע היפוך מחשבתי? אליעד מסביר שיש שני סוגים של היפוכים - היפוך עם סיבה והיפוך בלי סיבה. היפוך עם סיבה הוא היפוך שיש לו נימוק ברור והגיוני, כמו ההסבר על מחירי מוצרים שהוזכר קודם לכן. לעומת זאת, היפוך בלי סיבה הוא מצב שבו האדם מבצע את ההיפוך מבלי להציג טיעונים ברורים שתומכים בו, אלא רק לצורך ההטלת ספק עצמה. שיטה זו מאפשרת לאדם להשתחרר מהמחויבות הפנימית שלו להחזיק בדעה מסוימת. לדוגמה, אדם יכול לומר שהוא רוצה שיאהבו אותו. במקרה כזה, ניתן לבצע היפוך ולטעון דווקא שהוא לא רוצה שיאהבו אותו. ההיפוך הזה לא חייב להיות מנומק, אלא נועד להראות לאדם שהרצון שלו הוא אפשרי בלבד ולא מחויב המציאות. מהי החשיבות של היפוך ללא נימוק? אליעד כהן מדגיש את החשיבות של ההיפוך הלא מנומק, מפני שהוא משחרר את האדם מתלות בנימוקים שכביכול תומכים באמונות שלו. אם אדם אומר אני רוצה להרגיש ... חייבת להתבסס על נימוקים, אלא רק להראות לאדם את האופציה שההפך יכול להיות נכון בדיוק באותה מידה. כך, באמצעות היפוך ללא סיבה, מתאפשרת ההבנה שאין שום דבר מחויב לחלוטין, כולל הרצונות וההעדפות האישיות של האדם. כל רצון יכול להיות ... לאדם לחוות הבנה עמוקה ומקיפה יותר של המציאות והחיים. מהי קבוצת ההיפוכים? כיצד להפוך טענות ואמונות? מה ההבדל בין היפוך עם סיבה להיפוך בלי סיבה? למה חשוב להטיל ספק? איך לפתח חשיבה גמישה? איך הופכים דבר מחויב לאפשרי? מהי תורת ההיפוכים של ...
חידת LeetCode Solution - Minimum Reverse Operations, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, איך לפתור שאלות ב LeetCode? איך לפתור חידת LeetCode? מדעי המחשב, תכנות מחשבים, איך להתקבל לעבוד בהייטק? איך ללמוד תכנות מחשבים? איך להיות מתכנת? איך לעבור ראיון טכני? איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? תרגול שאלות ליטקוד כהכנה לראיון, איך להיות מתכנת מחשבים? איך לעבוד בפיתוח תוכנה? איך להתכונן לראיונות כתיבת קוד? איך לפתור חידת היגיון? חידות היגיון
... אף אחד מהערכים שנמצאים במערך Banned. You can perform multiple operations on arr. אתה יכול לבצע פעולת הכפלה / היפוך על המערך ARR. צריך לשים לב, שלמילה multiple יש כל מיני פירושים אפשריים. אחד מהקשיים להבין את השאלה, נובע מכך שלמילה הזאת יש כל מיני פירושים אפשריים. הפירוש הנכון כאן, הוא שאתה יכול לבצע פעולת הכפלה / היפוך על המערך ARR כדלקמן. In an operation, you can choose a subarray with size k and reverse the subarray. בכל פעולת היפוך, אתה יכול לבחור תת מערך, באורך K ולהפוך אותו בתוך המערך ARR. דהיינו, נתון לנו גם משתנה K, שמייצג את האורך האפשרי של תת המערך שאפשרי לבצע עליו היפוך. ואנחנו יכולים לקחת מקטע / תת מערך מתוך המערך ARR, שתת המקטע יהיה באורך K. ואנחנו יכולים לעשות איתו פעולת היפוך בתוך המערך ARR. דהיינו, אנחנו יכולים לקחת מקטעים באורך K מתוך המערך ARR ולעשות להם פעולת היפוך. לדוגמה, בהינתן ש K = 4. אז תתי מקטעים באורך 4 יכולים להיות אלו: כאשר פעולת היפוך תיראה כך: נניח שלקחנו את המיקום, מ 3 ועד 6, אז פעולת ההיפוך תיראה כך: ואם נניח שלקחנו את המיקום, מ 2 ועד 5, אז פעולת ההיפוך תיראה כך: דהיינו, פעולת היפוך, במידה והיא על מתבצעת על טווח שנמצא בו הערך P, הרי שהיא יכולה להזיז את P ממקום למקום. והערך P עובר למקום חדש. כמובן שהערך P לא תמיד יזוז בפעולת היפוך, או אם פעולת ההיפוך לא מתבצעת על מקום שהוא נמצא בו. או אם הוא נמצא במרכז של פעולת ההיפוך, כאשר תת המערך הוא אי זוגי. לדוגמה: וכאן נעיר, כי מי שניסח את השאלה, היה קודם כל צריך להסביר, מה זה ההיפוך K ורק אחר כך להוסיף את העניין של ה Banned. כי הערכים של Banned, אומרים לנו היכן P לא יכול להיות בפעולת היפוך. דהיינו, שאסור לנו לבצע פעולת היפוך באורך K, שתגרום ל P להיות אחרי פעולת ההיפוך, במקום שנמצא בתוך המערך Banned. זה כל הסיפור כולו. However, the 1 in arr should never go to any ... האורך בדיוק של המערך ARR. כאשר בתוך המערך ANS, אנחנו צריכים בכל אחד מהמקומות שבו, לכתוב את מינימום פעולות ההיפוך הנדרשות, לצורך הבאת הערך 1 למיקום החדש. ואם אין אפשרות להביא את הערך 1 למיקום במערך ANS, אז באותו ... להיות - 1. לדוגמה, ניקח את הדוגמה הקודמת ונקבל: דהיינו, במקום 3 נכתוב 0, כי לא צריך לעשות שום היפוך, כדי להביא לשם את הערך 1. ובמקום 4 נכתוב 1. כי במידה ו K הוא 4, אז בהיפוך אחד, ניתן להביא את הערך 1 מהמיקום 3 למיקום 4. וכן על זה הדרך, ניתן לבצע את ההיפוך הבא: וגם את ההיפוך הבא: וכן על זה הדרך, ניתן להמשיך ולמלא את כל שאר האפשרויות של כל ההיפוכים האפשריים וכולי. A subarray ... כל תת מערך מכיל ערכים רציפים ולא ריקים מתוך המערך המקורי. כל הערכים של Ans לא תלויים אחד בשני. היפוך של מערך באורך K, הוא מחזיר את הערכים של המקטע של המערך Arr בסדר הפוך. אז בעצם מה שואלים ... את הערך 1 במקום 0. עכשיו, אנחנו מנסים למקם את הערך 1 בכל אחד מהמקומות שבמערך ARR באמצעות פעולת ההיפוך הבאה: מביאים לנו גם ערך K, שמייצג את האורך של תת המערך שאנחנו יכולים לקחת מהמערך ARR. לדוגמה K ... ואם הערך 1 היה בתוך אותו הטווח 8, אז ממילא הערך 1 יתחיל לזוז ממקום למקום. כאשר אחרי כל היפוך K, הערך 1, יהיה במיקום חדש. ואם אחרי היפוך ראשון, הערך 1 זז מנקודה X לנקודה Y בתוך המערך ARR, אז עכשיו אנחנו יכולים לעשות שוב פעם פעולת היפוך נוספת, באורך K = 8 כנל, ואז ממילא נוכל להזיז שוב ושוב את הערך 1 ממקום למקום. דהיינו, באמצעות פעולות היפוך באורך K, נוכל להזיז את הערך 1 בתוך המערך ARR, ממקום למקום. ועלינו לחשב, תוך כמה מינימום פעולות היפוך, נוכל להעביר את הערך 1, מנקודת המוצא שלו, לכל אחד מהמיקומים בתוך המערך ARR. אחרי כמה מינימום פעולות היפוך. ואת התשובה לכך, אנחנו צריכים להחזיר בתוך מערך ANS. דהיינו, במערך ANS, בכל מקום בתוכו, אנחנו נצטרך לכתוב, בכמה מינימום פעולות היפוך ניתן להזיז את 1 מנקודת ההתחלה שלו, למערך ARR במקום 0 ובמקום 1 ובמקום 2 וכולי, עד לסוף המערך. ... ואת הערך K ולסמן את כל ההיפוכים האפשריים שאפשרי לעשות על המערך ARR, היפוכים באורך K. ולסמן אחרי כל היפוך, היכן יהיה הערך 1. ועלינו לבדוק את כל האפשרויות האפשריות של לעשות כל היפוך באורך K על המערך ARR. ואחרי הכל עלינו לראות היכן נמצא הערך 1. ועלינו לבדוק, מה היה מינימום ההיפוכים ... המערך הוא 1. ולכן ANS במיקום 0 יהיה בערך 0, כי ה 1 כבר נמצא שם בלי שום פעולת היפוך. ו ANS במיקום 1 יהיה שווה ל - 1, כי הערך 1 לא יכול להגיע לשם בשום היפוך, כי מקדם ההיפוך הוא 1 בלבד שלא מאפשר להזיז את הערך 1 ממקום למקום. ונעשה עוד בדיקה עם מערך באורך 10, כאשר המיקום ההתחלתי הוא 5 והמקדם היפוך הוא 1 ונקבל את זה: בשורה התחתונה, אנחנו מבינים בוודאות שמקדם היפוך 1, לא יכול להזיז את הערך 1 מהמקום ההתחלתי שלו P לשום מקום אחר. ולכן כל הערכים של ANS ... 1, כי הערך 1 לא יכול לעבור אליהם. למעט כמובן המיקום ההתחלתי שהוא P. אז עד עכשיו בדקנו מקדם היפוך K = 1, ב 3 מצבים. במצב של אורך N= 1 אורך N= 2 וגם אורך N = 10, ... אותו באמצע המערך. עכשיו ננסה להעלות עוד קצת רמת הקושי, ונבדוק מה קורה כאשר K = 2, דהיינו, שמקדם ההיפוך הוא 2. אז לצורך העניין נבדוק את המקרה הבא, שבו N = 2, K = 2 ו P = 0. במקרה הזה, אנחנו נעשה היפוך באורך 2, של המקומות [0,1] שיהפכו להיות עם הערכים של [1,0] ואז נעביר את הערך 1 מהמיקום ההתחלתי שלו ...
איך להתמודד עם ביקורת? איך לא להיפגע מאנשים? איך לפתח ביטחון עצמי? איך לענות לאנשים? איך לנצח בויכוח? איך לא להרגיש חלש? איך למצוא היפוך? רטוריקה, מניפולציות, טריקים בשכנוע
איך להתמודד עם ביקורת? איך לא להיפגע מאנשים? איך לפתח ביטחון עצמי? איך לענות לאנשים? איך לנצח בויכוח? איך לא להרגיש חלש? איך למצוא היפוך? רטוריקה, מניפולציות, טריקים בשכנוע
... לא להיפגע מאנשים? איך לפתח ביטחון עצמי? איך לענות לאנשים? איך לנצח בויכוח? איך לא להרגיש חלש? איך למצוא היפוך? רטוריקה, מניפולציות, טריקים בשכנוע איך להתמודד עם אנשים שמזלזלים בי? כאשר אדם נמצא במצב שבו מישהו מזלזל בו או ... יכול לפעול בכמה דרכים. אפשר להתעלם ולא להגיב, אבל לא תמיד זו האפשרות הטובה ביותר. אפשרות נוספת היא למצוא היפוך - להפוך את הנחת היסוד של מי שמעביר את הביקורת. לדוגמה, אם מישהו אומר לך תוריד את הרגליים מהכיסא, ... כיסא, אפשר להראות לו שבסיטואציה אחרת הוא בעצמו אינו מכבד אחרים, ולמעשה הוא זה שמתנהג בחוסר כבוד. איך להשתמש בהיפוך כדי לענות על ביקורת? אליעד מדגים שימוש בהיפוך דרך הביטוי טול קורה מבין עיניך. המשמעות היא שאם מישהו מעיר לך על פגם כלשהו, אפשר להצביע בפניו על ... אדם מעיר הערות בסביבה חברתית, כמו למשל במקום עבודה או בחברת אנשים. במצבים כאלה, הערות נועדו לעיתים לבטא דומיננטיות. ההיפוך כאן יהיה לערער על ההנחה של הדומיננטיות - אם האדם שמזלזל בך עושה זאת כי הוא ותיק ואתה חדש, ...
מנגנון הגנה, מנגנון הדחקה, תהליכים נפשיים, תגובת היפוך, הימנעות, פחד מכישלון, פחד מאכזבה, פחד להיפגע, מפחד לאהוב, מפחד להתאהב, הפרעת אישיות נמנעת, מנגנוני הגנה, מנגנוני הדחקה, למה לא להדחיק? איך לטפל בהדחקה?
מנגנון הגנה, מנגנון הדחקה, תהליכים נפשיים, תגובת היפוך, הימנעות, פחד מכישלון, פחד מאכזבה, פחד להיפגע, מפחד לאהוב, מפחד להתאהב, הפרעת אישיות נמנעת, מנגנוני הגנה, מנגנוני הדחקה, למה לא להדחיק? איך לטפל בהדחקה?
מנגנון הגנה, מנגנון הדחקה, תהליכים נפשיים, תגובת היפוך, הימנעות, פחד מכישלון, פחד מאכזבה, פחד להיפגע, מפחד לאהוב, מפחד להתאהב, הפרעת אישיות נמנעת, מנגנוני הגנה, מנגנוני הדחקה, למה ... אני מפחד להיפגע? איך להתגבר על פחד מכישלון? איך לאהוב בלי לפחד להיפגע? למה מנגנון הדחקה מזיק? מהי תגובת היפוך? מה הקשר בין אהבה עצמית להצלחה? יש דבר שנקרא מנגנוני הדחקה מנגנוני הגנה מכירים את הסיפור הזה, מה זה ...
הפרעת אכילה, ניתוח מקרה טיפולי, טיפול בטראומה, לעשות דיאטה, לא מצליח לשמור על הדיאטה, לא מצליח לרדת במשקל, נהנה לאכול, לאכול ביום כיפור, תגובת היפוך, מנגנוני הדחקה, מנגנוני הגנה, חזרה בשאלה, חזרה בתשובה
הפרעת אכילה, ניתוח מקרה טיפולי, טיפול בטראומה, לעשות דיאטה, לא מצליח לשמור על הדיאטה, לא מצליח לרדת במשקל, נהנה לאכול, לאכול ביום כיפור, תגובת היפוך, מנגנוני הדחקה, מנגנוני הגנה, חזרה בשאלה, חזרה בתשובה
... טיפול בטראומה, לעשות דיאטה, לא מצליח לשמור על הדיאטה, לא מצליח לרדת במשקל, נהנה לאכול, לאכול ביום כיפור, תגובת היפוך, מנגנוני הדחקה, מנגנוני הגנה, חזרה בשאלה, חזרה בתשובה מדוע האדם אוכל יותר דווקא כשיש לו יום מוצלח בעבודה? אליעד ... ביום כיפור לבין חזרה בשאלה? אליעד משתמש בדוגמה זו כדי להמחיש תופעה נוספת שבה אנשים מגיבים בהתנהגות הפוכה (תגובת היפוך), לדוגמה: אדם חילוני ביום כיפור, שרוצה להוכיח לעצמו שהוא כבר לא דתי, ילך במיוחד לאכול ביום כיפור, למרות שאם ...
פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני
פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני
... למעשה השגת אושר מוחלט, מעבר לשכל האנושי, שבו אין הבדל בין יש לאין. האם קיימים דברים בשכל שאין להם היפוך? אליעד מציין כי ישנם דברים בשכל אשר ניתן להפוך אותם, כמו למשל אם אקרע את הנייר, הנייר ייקרע, שבו ... להעלות את האפשרות של אולי אני אקרע את הנייר והנייר לא ייקרע. לעומת זאת, ישנם דברים בשכל שאין להם היפוך, כמו אם זה פה, אז זה פה, שלא ניתן לדמיין אותם אחרת. כל מה שאנו יודעים מבוסס על אכסיומות ... השגת אושר מוחלט מעל השכל האנושי, כאשר נוכחים שאין הבדל בין יש לאין. האם קיימים דברים בשכל שאין להם היפוך? אליעד מבדיל בין מצבים בשכל שיש להם היפוך אפשרי, כמו אם אקרע את הנייר, הנייר ייקרע (שאפשר לדמיין שהוא לא ייקרע), לבין דברים שהשכל אינו מצליח להיפוך אותם, למשל אם זה פה, אז זה פה. ההסבר הוא שיש ידיעות בסיסיות ושורשיות שנראות לנו כבלתי הפיכות בשכל, ... זה, להוכיח אותם בשכל. אם הצלחת לעשות זאת סיימת את החיפוש, הגעת לאין שכל. בשכל יש דברים שיש להם היפוך ויש דברים שאין להם היפוך. למשל היפוך - אם אני אקרע את הנייר, הנייר יקרע. ההיפוך הוא שאולי אני אקרע את הנייר והנייר לא יקרע? זה לא מצד עצמו, אקרע את הנייר והנייר יקרע זה שני דברים שונים. יש דברים בשכל שאין להם היפוך, למשל, אם זה פה אז זה פה. אם זה רק פה זה לא שם. אני טוען שכול מה שאתה ...
דיבייטינג, רטוריקה, ווכחנות, איך לצאת צודק? איך לנצח בוויכוחים? שיטות לנצח אנשים, איך להתווכח? שכנוע רטורי, טכניקות וויכוח, ללמוד דיבייטינג, איך להפריך טיעונים? הנחות יסוד, איך לשכנע אנשים?
דיבייטינג, רטוריקה, ווכחנות, איך לצאת צודק? איך לנצח בוויכוחים? שיטות לנצח אנשים, איך להתווכח? שכנוע רטורי, טכניקות וויכוח, ללמוד דיבייטינג, איך להפריך טיעונים? הנחות יסוד, איך לשכנע אנשים?
... אחרי שמזהים את הנחות היסוד? לאחר שהצלחנו לאתר את הנחות היסוד של הטיעון, ישנן שתי דרכים מרכזיות לערער עליהן: היפוך ההנחה - למצוא את ההפך המדויק של ההנחה הבסיסית שהטענה נשענת עליה. אם מצליחים למצוא את ההיפוך, הטענה מאבדת מיד מתוקפה. בדיקת ההכרחיות - אם קשה למצוא היפוך להנחה, יש לשאול בצורה ביקורתית מי אמר שזה נכון?, ובכך לבדוק האם ההנחה בכלל מחייבת את המסקנה שהועלתה. לדוגמה, ... חולשה שאפשר לערער עליהן. כיצד מערערים על הנחות יסוד? לאחר זיהוי הנחות היסוד, ניתן לערער עליהן בשתי דרכים: 1. היפוך ההנחה - אם ניתן למצוא הפך הגיוני של ההנחה, הטענה נחלשת אוטומטית. 2. בדיקת ההכרחיות שלה - אם לא מוצאים היפוך ישיר, ניתן לשאול מי אמר שזה נכון?, וכך לבדוק האם ההנחה מחייבת באמת את המסקנה שהוצגה. מה עושים אם ... עושים אחרי שמזהים את הנחות היסוד? ש: מערערים אותן. אליעד: איך מערערים אותן? תשובה, או שאתה כבר מוצא את ההיפוך שלהן ואז אין שום שאלה, אם אתה לא מוצא את ההיפוך שלהן מה אתה עושה? מחפש את הנחת היסוד שלהן. ככה, אתה לוקח את מה שהבן אדם אמר, מאתר את הנחות היסוד ושואל מי אמר שזה נכון. אם מצאת וואלה יש לי היפוך, תביא לו את ההיפוך, אם אתה אומר לא, אני לא מצאתי היפוך, תיקח את מה שמחייב אותו ועל זה תשאל ומי אמר שזה נכון ומי אמר שזה נכון. אם תעשה את ...
ביירון קייטי, העבודה של ביירון קייטי, לאהוב את מה שיש, למטבע שני צדדים, אמת יחסית, אמת מוחלטת, פרדוקס רגשי, דבר והיפוכו
ביירון קייטי, העבודה של ביירון קייטי, לאהוב את מה שיש, למטבע שני צדדים, אמת יחסית, אמת מוחלטת, פרדוקס רגשי, דבר והיפוכו
... את בת זוגו עם מישהו אחר, וזו מחשבה שגורמת לו כאב. לפי השיטה של ביירון קייטי, האדם מנסה לעשות היפוך מחשבתי ולראות את הצדדים החיוביים של המצב - מדוע זה טוב שהאדם שהוא אוהב יהיה עם מישהו אחר. המטרה של ההיפוך הזה היא לשחרר את האחיזה של המחשבה השלילית על הנפש, ולייצר הקלה והשלמה עם המציאות. למה היפוך מחשבתי לא תמיד עובד? אליעד מסביר שלמרות שניתן לבצע היפוך מחשבתי ולהגיע להבנה של ההיגיון וההיבטים החיוביים של מצב שנראה רע במבט ראשון, המחשבה השלילית עשויה לחזור שוב ושוב. ... מישהו אחר כי אני פוחד לאבד אותו. אמת מוחלטת לעומת זאת, היא מצב שבו לא קיימת בכלל אפשרות של היפוך המחשבה. כלומר, האדם רואה באופן מוחלט וללא שום ספק שזה או טוב או רע, ואין אפשרות אחרת. אליעד טוען ... במצב הזה האדם משוחרר לחלוטין מהצורך להיאחז במחשבות, ומשיג שקט פנימי אמיתי. מהי העבודה של ביירון קייטי? איך עושים היפוך מחשבתי? מה ההבדל בין אמת יחסית לאמת מוחלטת? איך להתמודד עם פרדוקס רגשי? מה עושים כשהיפוך מחשבה לא עובד? איך לצאת מהסבל הרגשי? מה זה לאהוב את מה שיש?
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
... להתעקש על דעה אחרת ולהתמודד עם העימותים עד הסוף. זו הדרך לשפר את היכולת לשכנע אנשים. מהו תרגול ההיפוכים? ההיפוך הוא כלי מרכזי שמפתח את השכל. תרגול זה נוגע לא רק בדעות של אחרים, אלא גם בתחושות האישיות שלנו. ... קרה לי משהו רע, אתה אומר איך אני עכשיו משכנע אותו להיות שמח שזה קרה, זה גם דוגמה של היפוך נגיד הוא עצוב כי הוא עשה תאונה, איך אני אומר לו וואלה, אבל זה שעשית תאונה זה בכלל טוב, ... מפתח לך את השכל עד כדי כך שבבוא היום גם אם יהיה לך רע אתה תהיה מסוגל להבין את ההיפוך שלו. זה הרעיון, מה אתה אומר? מה אתה חושב? אתה, אתה. ש: מה זאת אומרת אני חושב. אליעד: מה ... רצית לשאול? ש: רציתי לשאול שבתרגילים האלו לפעמים יש תופעה, זאת גם תופעה שאני ראיתי שיש הטעיה, אני עושה היפוך אבל זה אני מותה לצד אחד הצדדים. אליעד: נכון. ש: השאלה אם מהצד האופטימלי זה שלא תהיה הטעיה. או ... אפשר לפתוח פרופיל נוסף ועל הפרופיל הנוסף הזה להתפרע לעשות מה שאתם רוצים. פותחים עוד פרופיל, לעשות לו סיומת היפוך משהו, בסדר? כאילו שיהיה ברור שזה כאילו שייך לאותו גור, סתם אני צוחק, והרעיון שלא משנה מה אנשים כותבים ... משחק. ש: אבל צריך לנמק את זה זאת אומרת. אליעד: אז תנמקי. ש: ואם אין כאילו אני יכולה לתת היפוך אבל אני צריכה לנמק את זה. אליעד: אז תנמקי. אני אגלה לך סוד רוב מה שהאנשים כותבים הם כותבים ... אומרת כולם יכנסו בך. ש: איך? או שיגרם נזק לילד הזה, כאילו זה ההפך. אליעד: לא לא. ש: מה ההיפוך פה? אליעד: לא, הם אומרים חייב להציל אותו, את אומרת אסור לעשות, מי שיעשה לייק לדף הזה ימות וכמו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לאן מובילה הדרך של אליעד כהן, תורת ההיפוכים, לקבל שום דבר, בחירה חופשית מלאה, לחשוב כמו מחבל מתאבד, רצון לתת, למות למען אדם אחר, רצון לקבל, להיות אלוהים, לבחור בחיים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: היפוך, למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: היפוך, איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ פילוסופי, מנטורינג, אימון אישי למתבגרים בנושא היפוך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6719 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 16:38:09 - wesi1