אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אלוהות ✔לאן מובילה הדרך של אליעד כהן, תורת ההיפוכים, לקבל שום דבר, בחירה חופשית מלאה, לחשוב כמו מחבל מתאבד, רצון לתת, למות למען אדם אחר, רצון לקבל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
15:52לאן מובילה הדרך של אליעד כהן, תורת ההיפוכים, לקבל שום דבר, בחירה חופשית מלאה, לחשוב כמו מחבל מתאבד, רצון לתת, למות למען אדם אחר, רצון לקבל, להיות אלוהים, לבחור בחיים
מהן התרגולות שמציע אליעד כהן כדי להגיע לבחירה חופשית מוחלטת?

אליעד כהן מציג דרך חשיבה שמבוססת על תרגולים שמובילים את האדם למצב שבו הוא יכול לבחור את חוויותיו באופן מוחלט. המטרה היא להגיע למקום שבו אין לאדם כל תוצאה או מסקנה קבועה לגבי חייו, ויכולת הבחירה לא מוגבלת על ידי שום אקסיומה או דעה מראש. אחת מהבעיות המרכזיות, לפי אליעד, היא שהאדם מנסה להיאחז במשהו מוחשי ו"אמיתי", כמו רעיונות או מוצרים, כדי להרגיש שהוא שולט על מצבו. עם זאת, אליעד טוען כי כל "משהו מוחשי" הוא למעשה זמני, ואם אדם מצא משהו להיאחז בו, אז הוא יוסיף עוד "שמן" על אותו הדבר כדי שייפול בידיו ויתפוגג.

הדרך בה אליעד מבקש להוביל את האדם היא על ידי הצגת רעיונות והפוכים להם עד שהאדם לא יודע "כלום", מה שמאפשר לו בחירה חופשית מוחלטת. זהו מצב שבו כל תיאוריה שהוא בטוח בה מתערערת, והוא מוצא את עצמו במצב של "לא יודע כלום", שממנו נפתחות כל האפשרויות.

מה המשמעות של להיות אלוהים לפי אליעד כהן?

בהתאם לגישתו של אליעד כהן, להיות אלוהים משמעו להיות מסוגל להכיל את כל האפשרויות, להזדהות עם כל רעיון, חוויה או מצב רגשי. זהו מצב שבו אדם יכול להזדהות גם עם המחשבה שיש דרך וגם עם המחשבה שאין דרך, ויכולת זו מאפשרת לאדם לחוות כל מצב באופן מוחלט. דוגמה מוחשית לכך היא מצב בו אדם יכול להיות מאושר ב - 100 אחוז מזה שהוא לבד או מזה שהוא עם אחרים, וגם להיות מסוגל לסבול ב - 100 אחוז מאותו מצב, ומעל לכל - להיות מסוגל לבחור כיצד להרגיש.

מהי הבחירה החופשית שאותה מציע אליעד כהן?

אליעד מציין שהמטרה היא לא רק לבחור מה להרגיש, אלא גם מה לרצות, מה לחשוב ואפילו האם להיות קיים או לא. הבחירה החופשית, לפי אליעד, מגיעה לשיא במצב שבו אדם יכול לבחור כל דבר, כולל מה הוא רוצה להיות או להרגיש, ומאידך, גם אם הוא לא רוצה להרגיש משהו, הוא יכול לבחור את ההפך הגמור. כל זה אפשרי לאחר שהאדם הגיע למצב של "אני לא יודע כלום", שבו הוא משוחרר מכל עיוותי החשיבה ומפני התפיסות הקיימות.

האם המצב שתיאר אליעד כהן הוא מצב של "מחלת נפש"?

למרות שהתהליך של אליעד יכול להיראות כמו מחלת נפש, הוא מציין כי מדובר ב"מחלת נפש הכי בריאה". הכוונה היא לכך, שעל אף שהמצב של חוסר יציבות נראה בהתחלה כמו חוסר שפיות, הוא למעשה מצריך את האדם להתמודד עם כל האפשרויות הפתוחות לו ולבצע בחירות חופשיות לגמרי. על פי אליעד, ברגע שאדם נמצא במצב של "לא יודע כלום", כל האפשרויות פתוחות, והוא יכול לבחור את הדרך שבה יפנה בכל רגע נתון.

מה קורה אחרי שמגיעים למצב של "לא יודע כלום"?

כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא לא יודע כלום, הוא למעשה משתחרר מהמגבלות המחשבתיות שמנעו ממנו חופש בחירה מלא. המצב הזה מאפשר לו לבחור באופן חופשי כל דבר - מה לרצות, איך להרגיש, ואפילו אם להיות קיים או לא. השיטה של אליעד מתמקדת בהשגת חופש פנימי מוחלט, שבו כל החלטה היא זמינה, והאדם יכול לשנות את כיוון חייו באופן מיידי.

האם זה באמת חופש?

כאשר אליעד נשאל אם זהו באמת חופש, הוא מציין כי השאלה הופכת בלתי נתפסת כאשר אדם מגיע למצב של "לא יודע כלום". הוא מסביר כי כאשר אין לאדם שום תפיסה או ידיעה, הוא לא יכול להיאחז בשום דבר, ובכך הוא פתוח לכל אפשרות.

מה הקשר בין הרעיון של אליעד כהן לרצון לסבול או לא לסבול?

אליעד מציין כי חוויות סבל ואושר אינן חייבות להיות קבועות, והאדם צריך להיות מסוגל לבחור להרגיש כל מצב, גם אם מדובר בסבל. היכולת לבחור אם לסבול או להיות מאושר היא חלק מהחופש שבוחר אליעד להציע לאדם. הבחירה החופשית הזו היא עיקרית בתהליך שהוא מציע, שבו כל מחשבה, חוויה ורגש ניתנים לעיבוד ושליטה על ידי האדם.

האם תרגול אינטלקטואלי יכול לשפיע על התהליך הרגשי?

התרגול האינטלקטואלי שמציע אליעד כהן מהווה את הבסיס לשינוי רגשי. אליעד מדבר על תהליך שבו האדם לוקח כל רעיון שהוא בטוח בו, ובאמצעות הצגת ההפכים של אותו רעיון, הוא מונע ממנו להיאחז בו. תהליך זה מגיע לשיאו כאשר האדם מכריז שהוא לא יודע כלום, דבר המוביל אותו לשלב של בחירה חופשית מוחלטת ויכולת הזדהות עם כל רעיון או חוויה.

האם ניתן באמת לבחור הכל, עד לרמת הקיום העצמי?

המצב שבו אדם בוחר את קיומו או את חוויותיו הוא מה שמציג אליעד כהן כ"בחירה חופשית מוחלטת". הוא מתאר מצב שבו אדם יכול להחליט אם להיות קיים או לא, וזו יכולה להיות חווייתו האישית אף אם הוא מודע לכך שהוא קיים.
מה יוצא למי שמגיע לפה?

אליעד שואל ומסביר: "אני רוצה עכשיו להסביר מה יוצא למי שמגיע לפה, חוץ מכלום." הוא מתייחס לכך שאחת הבעיות החזקות אצל אנשים היא שהם מנסים להיאחז במשהו מוחשי, כי הם רוצים להרגיש שיש להם משהו אמיתי ביד, אך בו - זמנית הוא מדגיש שכאשר הוא נותן לאדם משהו להחזיק בו, הוא מורח עליו שמן כדי שייפול לו כשהוא ילך הביתה. ואם בכל זאת האדם נשאר עם אותו מוצר או רעיון גם בפעם הבאה שהוא בא, הוא יוסיף עוד שמן כדי שייפול שוב.

למה האנשים מנסים להיאחז במשהו?

אליעד מציין שזה לגיטימי לגמרי לרצות להיאחז במשהו. האדם מגיע ואומר: "הנה הממשי שלי, " ומשתדל למצוא אחיזה מוצקה שתתן לו ביטחון. אבל לפי הגישה כאן, גם אם נותנים לו מוצר או רעיון, אין כוונה שישאר בו לאורך זמן. לכן נוצר מצב שנראה כמו בית משוגעים, שבו לא ברור אם יש דבר מוחשי שאפשר להיאחז בו או שאין בכלל.

מה הן התרגולות ומה בסוף מקבלים מהן?

אליעד אומר שהתירגולות שנעשות פה נועדו להביא את האדם להיות אלוהים. ואז הוא מוסיף ושואל: "מה זה אומר להיות אלוהים? לא יודע. אז בוא ניתן כיוון / זווית. מי אמר שזה נכון? אי אפשר לדעת, אבל אני נותן כיוון."

מה פירוש להיות אלוהים?

להיות אלוהים, לפי ההסבר, משמעו להיות מסוגל להכיל הכל: להזדהות עם כל דבר או לא להזדהות עם שום דבר, להיות מסוגל לכל חוויה. אליעד רוצה להביא את האדם למצב שבו הוא יכול להזדהות עם כל רעיון, וזה כולל היכולת לחשוב שיש דרך וגם היכולת לחשוב שאין דרך, עד הקצה, עד שלא יודעים כלום.

איך זה בא לידי ביטוי בחיי היומיום?

הוא נותן דוגמה מוחשית: כשאתה בבית, המטרה היא שתוכל להיות מאושר ב - 100 אחוז מזה שאתה לבד, ומאושר ב - 100 אחוז מזה שאתה ביחד. אבל לא רק זה - גם להיות מסוגל לסבול במאה אחוז מזה שאתה לבד או מזה שאתה ביחד, לפי בחירתך. כלומר, שתהיה לך בחירה אם בא לך לסבול או להיות מאושר.

שאלה: למה שמישהו ירצה לסבול?

אליעד עונה שזו שאלה אחרת, אבל לפעמים האדם רוצה לסבול כי בתמורה הוא יכול אחר כך להיות מאושר. אם אדם לא יסבול לעולם, מאיפה הוא יידע לזהות את החוויה של להיות מאושר?

שאלה: האם האדם במהותו רוצה לסבול?

אליעד משיב שגם זה יכול להיות, "למה לא?" הוא אומר שזה נושא אחר, ושאפשר לדבר עליו בנפרד.

האם חייבים לסבול?

הוא מבהיר שהאדם לא חייב לסבול, אלא חייבת להיות לו האופציה לבחור אם הוא רוצה לסבול. זאת אומרת, יש אפשרות להחליט איך להרגיש, ולפי הבחירה הזו האדם יכול להחליט אם הוא רוצה להרגיש טוב או רע.

האם אפשר לבחור הכל, עד לרמה של להיות קיים או לא קיים?

אליעד מסביר שהאדם יכול להחליט בחוויה שלו מה הוא מרגיש, מה הוא רוצה, מה הוא חושב, ואפילו אם להיות קיים או לא. הוא מתאר מצב שבו גם אם האדם יודע שהוא קיים, הוא יכול לבחור לא לרצות להיות קיים ולכבות את זה, לפחות בחוויה שלו.

שאלה: המצב שאתה מתאר הוא מצב שבו אתה בוחר הכל - האם אתה נמצא במצב הזה?

אליעד משיב שהוא לא יודע אם הוא בכלל קיים, אז מבחינתו השאלה לא מובנת. ואם שואלים שוב "האם אתה במצב שבו אתה בוחר הכל?" הוא עונה שזה לא משנה באיזה מצב הוא נמצא, אלא יותר חשוב אם האדם ששומע רוצה אופציה כזו, כי אם כן - הוא מוזמן לחפש את הדרך לבדוק אותה.

מה לגבי אדם שלא רוצה שום דבר?

מי שאומר "אני לא רוצה שום דבר, " אז אין לו שום עניין בבחירה כזו. אליעד אומר שאם זה רק מסקרן אותו, ידברו על כך אחר כך. קודם כל הוא רוצה להעביר מסר ספציפי: האדם שרוצה משהו ואין לו, שיעמיק היטב ויבין שהוא עצמו יוצר את החוסר וגם את הרצון.

איך מיישמים זאת?

אליעד אומר שיש אדם שאומר "אני רוצה ואין לי, " ויש אדם שאומר "אני עכשיו רוצה לרצות את זה, ואני עכשיו רוצה שזה לא יהיה לי." כלומר, הוא חווה את אותו מצב אבל מנקודת מבט אחרת.

איך מגיעים ליכולת לבחור כל דבר?

כדי שהאדם יוכל גם לאהוב את עצמו וגם לשנוא את עצמו, וגם להבין שהוא יכול לבחור האם להיות מאושר או לסבול, הוא צריך תרגול אינטלקטואלי שמשפיע על התרגול הרגשי. עושים זאת על ידי לקיחת כל תיאוריה שהאדם בטוח בה והצגת ההפך שלה, ושוב ההפך של ההפך, עד שהאדם מתערער לגמרי ולא יודע כלום.

מה קורה אחרי שמגיעים ל"לא יודע כלום"?

ברגע שהאדם באמת מגיע למצב של "אני לא יודע כלום, " אז יש לו את הזווית שמאפשרת לו לבחור באופן חופשי מה לרצות, מה לאהוב, מה לשנוא ואיך לפעול. הוא יכול לעשות כל דבר, להיות הכי הגיוני או הכי לא הגיוני, להיות נעול על החלטה אחת ואז פתאום להחליט את ההיפך הגמור.

האם זה לא מצב של מחלת נפש?

אליעד אומר שזה דווקא נראה כמו מחלת נפש, חוסר יציבות, אבל הוא קורא לזה "מחלת נפש הכי בריאה."

שני סוגי התהליכים - מה הם?

1. תהליך יחסי: מגיע אדם עם בעיה ספציפית, ואליעד מציע לו לעשות דברים שונים כדי לפתור אותה.

2. התפיסה הכללית: לוקחים את כל הדברים שהאדם בטוח בהם, מזעזעים ומנערים אותם עד הסוף, עד שהכל נופל וגם האדם עצמו נופל - ואז הוא נעלם ונהיה חופשי.

אליעד מוסיף שבני אדם קוראים לזה "חופשי, " אבל האם זה באמת חופשי? זאת כבר שאלה אחרת.

שאלה: האם זה באמת חופש?

אליעד אומר שכאשר מגיעים לסוף, כבר לא מבינים את השאלה. הכל הופך בלתי נתפס, כי אם לא יודעים כלום - אז אין אחיזה בגדר של "כן" או "לא."

דוגמה ליכולת להזדהות עם הכל

אליעד נותן את הדוגמה של להחזיר לפלסטינאים את תל אביב. אחד מוכן למות כדי שלא יחזירו להם, אחר מוכן למות כדי כן להחזיר להם, ויש גם מצב שבו מישהו מוכן למות כדי שהשכן שלו יזכה לגור בתל אביב, למרות שההיגיון בזה לא ברור. הוא רוצה להביא את האדם למצב שהוא יכול להזדהות עם כל מצב רגשי כזה: גם עם הרצון לתת עד הסוף, כמו בקבלה, וגם עם הסירוב הגמור לתת.

למה זה קשור לרצון לסבול או לא לסבול?

אליעד מסביר שהיכולת להזדהות עם כל מצב כוללת גם את היכולת לרצות לסבול, שהיא נראית טירוף, וגם את היכולת לא לרצות לסבול, וכל האפשרויות שביניהן. בסופו של דבר, מדובר בתהליכים רגשיים, וכל החוויה אמורה לעבור גם דרך השכל, כי השכל מאפשר מדידה ובדיקה של רעיון עד הסוף.

איך התרגול השכלי עוזר לחוויה הרגשית?

אם מצליחים לדייק בשכל ברמה של 100 אחוז, אז בסופו של דבר החוויה תסתכרן עם זה. השכל בודק את כל המשמעויות, מציג את כל ההפכים, וכשמבינים בשכל שאפשר לכלול הכל, אז ברמה הרגשית אפשר לעבור לאותו מצב של "להזדהות עם הכל."

סיכום וסיום

אליעד מתאר תהליך עמוק של ערעור על כל הידיעות, עד שלא נשאר לאדם במה להיאחז, ואז נוצרת לו בחירה מלאה לבחור אם לרצות או לא לרצות, להזדהות או לא להזדהות, ולהיות מסוגל לחוות את הכל. יש כאלה שיראו בכך איבוד שפיות או מחלת נפש, אך מהצד הזה זו יכולה להיות "מחלת נפש הכי בריאה, " כי האדם רוכש חופש פנימי מוחלט.
אליעד: אני רוצה עכשיו להסביר מה יוצא למי שמגיע לפה, חוץ מכלום.

אחת הבעיות הכי חזקות של האנשים פה, שהם מנסים להאחז במשהו, שזה לגיטימי, כי את רוצה בסוף משהו, ואת באה לכאן ואומרת הנה "הממשי" שלי.

מה שקורה פה, שכאשר אני נותן לך משהו להחזיק בו, אני מורח אותו מסביב בשמן, כדי שהוא יפול לך כשתלכי הביתה.

ואם נתתי לך מוצר, אז כאשר את באה פעם הבאה, אני בודק אם עדיין יש לך את המוצר, ואם יש לך אותו אני מוסיף עוד שמן כדי שהוא יפול.

זה נראה כמו בית משוגעים, מה נגמר, יש או אין?

התירגולות שכאן, מה שהן נותנות בסוף, זה להיות אלוהים.

מה זה אומר להיות אלוהים? לא יודע. אז בוא ניתן כיוון / זווית.

מי אמר שזה נכון, אי אפשר לדעת, אני נותן כיוון.

להיות אלוהים הכוונה להיות מסוגל להכיל הכל.

להיות מסוגל להזדהות עם הכל, לא להזדהות עם שום דבר, להיות מסוגל להכל.

אני רוצה להביא את הבן אדם שהוא יוכל להזדהות עם כל רעיון.

לדוגמה, הוא שאל אותי מקודם מה אני מוכר? מה הדרך? ואני בחרתי לתת לו תשובה. לצורך העניין אני הייתי יכול להזדהות עם כל תשובה שבחרתי, עד הקצה שלה. הייתי יכול להזדהות עם תשובה שיש דרך, וגם עם תשובה שאין דרך עד הקצה, עד שנגיע ללא יודע כלום.

ברמה היותר מוחשית, למשל כשאתה נמצא בבית, אני רוצה להביא אותך למצב, שאתה יכול להיות מאושר מאה אחוז מזה שאתה לבד, מאושר מאה אחוז מזה שאתה ביחד, מסוגל לסבול מאה אחוז מזה שאתה לבד ומסוגל לסבול מזה שאתה ביחד במאה אחוז. אתה יכול לבחור אם בא לך לסבול או להיות מאושר.

שאלה: למה שמשהו ירצה לסבול.

אליעד: זאת שאלה אחרת, למשל, אם אתה סובל, בתמורה אתה יכול אחר כך להיות מאושר, אם אף פעם לא תסבול, איך תהיה מאושר?

שאלה: למה לסבול? האם האדם במהותו רוצה לסבול?

אליעד: גם. למה לא. זה נושא אחר, שנדבר עליו אחר כך.

האדם צריך להיות מסוגל לבחור לרצות לסבול. הוא לא חייב לסבול, אך הוא חייב את האופציה לרצות לסבול. האופציה לבחור מה האדם מעדיף.

הוא מחליט האם אני רוצה עכשיו להרגיש טוב או להרגיש רע, והוא עכשיו מחליט מה הוא מרגיש.

ולא רק שהוא מחליט מה להרגיש, יש לו בחירה גם מה לרצות, מה לחשוב, וגם בחירה האם להיות קיים או לא. בתוכו הוא יכול לבחור מה הוא רוצה.

זה נותן לך בחירה מלאה על הכל. בחוויה שלך אתה בוחר האם להיות קיים או לא להיות קיים. אפילו שאתה יודע שאתה קיים, אתה יכול להחליט אני לא רוצה להיות קיים ולכבות את זה.

שאלה: המצב שאתה אומר שאתה בוחר הכל, האם אתה במצב הזה?

אליעד: לא, אני תכף אתן לך את התשובה. אני רוצה להתמקד ברעיון ספציפי.

אני לא יודע אם אני קיים, אז איך אתה יכול לשאול אותי אם אני במקום הזה. אני בכלל לא מבין את השאלה שלך.

שאלה: אתה אומר שיש מצב שבו אתה בוחר הכל, האם אתה במצב הזה?

אליעד: זה לא משנה באיזה מצב אני, אני אומר לך יש פה מאה שקל, אתה רוצה תבדוק.

אני דברתי על משהו, האם היית רוצה אופציה כזאת שתוכל לבחור?

שאלה: אני לא רוצה שום דבר.

אליעד: אז מה אכפת לך?

שאלה: זה מסקרן אותי.

אליעד: אז בשביל הסקרנות אני אסביר לך אחר כך, אני רוצה להמשיך במסר הספציפי.

האדם חווה למשל שהוא רוצה משהו ואין לו אותו, האם אתה יודע למה אין לך אותו? אם תסתכל עמוק עמוק, אתה תראה שאתה עושה שלא יהיה לך, ואתה עושה שתרצה שיהיה לך.

יש אדם שאומר אני רוצה ואין לי, ויש אדם שאומר אני עכשיו רוצה לרצות את זה, ואני עכשיו רוצה שזה לא יהיה לי. אז הוא חווה זאת ממקום אחר.

איך מגיעים לסיפור הזה? איך מגיעים ליכולת לאהוב את עצמך, לשנוא את עצמך, הכל נכנס פנימה, מה שרוצים.

על ידי התירגול האינטלקטואלי, שמשפיע על התירגול הריגשי, כי חייבים לעשות זאת ביחד - של הדבר והיפוכו.

לאדם יש תיאוריה שהוא בטוח בה, ואז מסבירים לו את ההפך, ושוב את ההיפך של זה, ושוב ההפך של זה, בסוף הוא מגיע למצב שבו הוא אומר נכנעתי, אני לא יודע כלום. ואם שואלים אותו האם אתה בטוח שאתה לא יודע כלום, אם הוא ממשיך לחשוב הוא עדיין תקוע. האדם בסוף מגיע למצב שהוא באמת לא יודע כלום. וכשישאלו אותו שאלה, יכול להיות שיענה או לא אבל זה משהו אחר.

כשאדם מגיע למצב הזה, אז יש לו את הזווית שממנה הוא יכול לרצות, לא לרצות, יכול לאהוב, לא לאהוב, לעשות דבר הגיוני לא הגיוני, יכול מה שהוא רוצה. וכשהוא מחליט דבר אחד, הוא יכול להחליט שבשום אופן הוא לא יחליט אחרת, ואחרי שנייה להחליט בדיוק הפוך.

זה נקרא מחלת נפש, אדם לא יציב, אז מה? זאת מחלת נפש הכי בריאה.

אני רוצה להסביר שוב את הרעיון, יש כאן שני סוגי תהליכים. יש תהליכים יחסיים, שבא אדם עם בעייה, ואני מציע לו לעשות דברים כדי לפתור את הבעיה. ויש גם את התפיסה הכללית שאומרת שאם אתה לוקח את כל הדברים שאתה בטוח בהם, ואתה מזעזע אותם ומנער אותם חזק חזק, בסוף נופל הכל, וגם אתה נופל, ואתה נעלם, ואז אתה חופשי.

בני אדם קוראים לזה חופשי, האם זה באמת חופשי? זאת שאלה אחרת.

שאלה: האם זה חופשי?

אליעד: כאשר אתה בסוף אתה לא מבין את השאלה.

לדוגמה, האם צריך להחזיר לפלסטינאים את תל אביב? אחד יגיד אני מוכן למות כדי לא להחזיר להם את תל אביב. אחר יגיד אני מוכן למות כדי להחזיר להם את תל אביב. כמו המחבל שמוכן למות כדי שהשכן שלו יזכה להיות בתל אביב. ומה ההיגיון בזה שאתה תמות כדי שהשכן שלך יגור בתל אביב? וגם מי אמר שהוא יקבל? ואני רוצה להביא את האדם למצב שהוא יוכל להזדהות עם זה. שהוא יוכל להבין את ההיגיון הזה. דרך אגב זה הרצון לתת הכי גדול כמו בקבלה. למעשה המקובלים הכי גדולים אלו המתאבדים. הוא מפוצץ את עצמו, הופך את עצמו לכלום, כדי להתחבר לאלוהים.

מצד אחד האדם יכול להזדהות עם זה, ומצד שני - אני לא רק שלא מוכן לתת לו את תל אביב, אני מוכן למות כדי שהוא יהיה במקום אחר. היכולת להתחבר לכל המצבים הרגשיים האלו, היכולת להגיד אני רוצה לסבול, שזה נשמע טירוף, היכולת להגיד אני לא רוצה לסבול, וכל הואריציות השונות, אלו תהליכים רגשיים, כי בסוף צריך להרגיש את זה, אלא מה אם אתה עושה זאת במדיטציה, אחר אתה יוצא מהמדיטציה ושכחת, אבל אם אתה עושה זאת בשכל, השכל זה דבר מדיד, אפשר למדוד האם יש לך תשובה או אין לך תשובה, אפשר להתפס למילים, לבדוק מה המשמעות, עד שתגיע לרמת דיוק של מאה אחוז, ואם תצליח לסכרן את זה, אז בחוויה שלך תוכל להסתכרן עם כל דבר. זה תהליך שכלי שבסופו של דבר אתה יכול להזדהות עם כל דבר.
לא רוצה שום דבר לטפל במחלה נפשית תחושה להרגיש חופש איך לאהוב את עצמי בלי תנאים בעיות נפשיות לטפל באובדנות למה אני לא רוצה אמת איך לטפל במחלות נפש טיפול בהפרעת אישיות eip אובדנות איך לבחור איך להיות אלוהים איך להתאבד אלוהות אלוהים אליעד כהן בחירה בחירה חופשית בחירה חופשית מלאה במי לבחור הבחירה החופשית הדרך של אליעד כהן היפוך היפוכים הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד כהן השיטה של אליעד כהן השכל של אליעד כהן התאבדויות התאבדות חופש טיפול באובדנות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות יהדות תורה מצוות אלוהים לאן מובילה הדרך של אליעד כהן לבחור לבחור בחיים להיות אלוהים להיכן מובילה הדרך של אליעד כהן להתאבד לחשוב כמו מחבל מתאבד לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות למה להיות אלוהים למה מחבל מתאבד למות למות למען אדם אחר לקבל לקבל שום דבר מאיפה השכל של אליעד כהן מה הנוסחה של אליעד כהן מה הסוד של אליעד כהן מה השיטה של אליעד כהן מהי שיטת eip מוות מחבל מתאבד מחשבות אובדניות מצא את ההבדלים נטיות אובדניות רוצה להתאבד רצון רצון להתאבד רצון לקבל רצון לתת שיטת eip תורה תורת ההיפוכים
חקר המהות והצורה, האם באמת המהות מחייה את הצורה? האם באמת הסיבה גורמת לתוצאה? האם הצורה מחייה את עצמה? ריבוי מהויות, ריבוי אלוהות, למה דברים קורים? האם הכל נוצר יש מאין? האם המהות מחייבת את הצורה?
חקר המהות והצורה, האם באמת המהות מחייה את הצורה? האם באמת הסיבה גורמת לתוצאה? האם הצורה מחייה את עצמה? ריבוי מהויות, ריבוי אלוהות, למה דברים קורים? האם הכל נוצר יש מאין? האם המהות מחייבת את הצורה?
... האם באמת המהות מחייה את הצורה? האם באמת הסיבה גורמת לתוצאה? האם הצורה מחייה את עצמה? ריבוי מהויות, ריבוי אלוהות, למה דברים קורים? האם הכל נוצר יש מאין? האם המהות מחייבת את הצורה? האם באמת המהות מחייה את הצורה? ... טעם, וכדומה, התקיימו יחדיו, ולכן האמת הסופית היא שהאדם אוכל כי הוא אוכל. מה הקשר בין ריבוי מהויות לריבוי אלוהות? אליעד מרחיב את הדיון גם אל מושגים פילוסופיים כגון ריבוי מהויות וריבוי אלוהות. הוא מסביר שכל דבר שקיים מורכב ממספר מהויות ולא יכול להיות קיים בפני עצמו בלבד. אם נלך אחורה מספיק רחוק ונבדוק ממה הכל עשוי, נגלה שגם האלוהות עצמה חייבת להיות מורכבת מריבוי של אלוהויות או מהויות אחרות, ולכן התפיסה שאומרת שיש מהות אחת ויחידה, מוטלת בספק. מה המשמעות המעשית של ההבנה שהצורה מחייה ... ולשחרור גדול מהצורך למצוא סיבות חיצוניות שיסבירו את חייו. מהות וצורה האם המהות מחייה את הצורה? ריבוי מהויות וריבוי אלוהות האם סיבה מחייבת תוצאה? האם אפשר ליצור יש מאין? למה דברים קורים? האם הצורה מחייה את עצמה? 1 ועוד ...
חוויית אלוהות, לחזור להיות אלוהים, שורש ההנאות, מה גורם להנאה, איך ליהנות, רכב חדש, הנאה של אלוהים
חוויית אלוהות, לחזור להיות אלוהים, שורש ההנאות, מה גורם להנאה, איך ליהנות, רכב חדש, הנאה של אלוהים
חוויית אלוהות, לחזור להיות אלוהים, שורש ההנאות, מה גורם להנאה, איך ליהנות, רכב חדש, הנאה של אלוהים למה אנשים מתרגשים לקבל רכב חדש? כשאדם מקבל רכב חדש, הוא חווה תחושת התרגשות והתחדשות מיוחדת. הסיבה לכך אינה ... הכספי או החברתי של הרכב, אלא עמוקה יותר. התחושה נובעת מכך שהאדם, ברמה העמוקה ביותר שלו, רוצה לחזור להיות אלוהים, מצב שבו הוא היה כל יכול, שלם ובלתי מוגבל. בחוויה של האדם כיום, הוא לא מרגיש אלוהים, ולכן הוא מחפש דרכים להזכיר לעצמו את המצב האלוהי, אפילו ברגעים קטנים כמו קבלת רכב חדש. למה דווקא רכב ולא נייר חדש? כי הרכב נותן לאדם הרגשה שהוא מרחיב את טווח היכולות שלו. האדם מוגבל, הוא לא נמצא בכל מקום בו - זמנית כמו אלוהים. אך עם הרכב הוא יכול להגיע במהירות ממקום למקום, מה שנותן לו תחושה שהוא מתקרב למצב של אין מגבלות, שהוא יכול יותר, חזק יותר ועוצמתי יותר. התחושה הזו מזכירה לאדם את המצב האלוהי שהיה לו בעבר, ולכן הוא מתרגש. למה אנשים נהנים מגלגלים של רכב יוקרתי? כאשר אדם מתלהב מגלגלים של רכב ... כלומר, הוא חווה הרגשה שכולם מסתכלים עליו כמיוחד ובולט. התחושה הזאת, שהוא מיוחד וחשוב, שוב מזכירה לו את החוויה האלוהית שהוא מחפש. אלוהים, בהגדרתו, הוא הכי חשוב, הכי מיוחד ובלתי ניתן להשוואה. לכן כל חפץ או חוויה שנותנים לאדם להרגיש מיוחד, מחזירים אותו לרגע אל החוויה של אלוהים. מדוע אנשים נהנים מאוכל ומדוע רוצים לטעום דברים חדשים? ההנאה מאוכל גם היא קשורה לחוויה האלוהית. אלוהים נתפס כישות שיש לה הכל והיא אינה מוגבלת בשום דבר. כשאדם אוכל, הוא מנסה לחקות את התחושה הזו של ... וסיפוק, ולכן אנשים שאוכלים מתוך דיכאון או עצב, עושים זאת כדי להרגיש מלאים ומסופקים - תחושה שמזכירה את השפע האלוהי. בנוסף, אנשים רוצים טעמים חדשים בגלל תחושת ההתחדשות. כשאדם חוזר על אותה פעולה שוב ושוב, הוא מרגיש חסר חיים, כאילו הכל ידוע מראש. אלוהים נתפס גם כמקור ההתחדשות, כלומר, כמקור שבו כל דבר מתחדש בכל רגע. כשאדם חווה משהו חדש, גם אם הטעם עצמו לא בהכרח טוב, הוא מרגיש חי, מרגיש שהחיים מתחדשים אצלו, וזה שוב מחבר אותו לחוויה האלוהית. איך ייתכן שאלוהים מתחדש כל הזמן אך גם תמיד יציב? מצד אחד, אלוהים הוא יציבות מוחלטת, דבר שלא משתנה אף פעם. מצד שני, הוא גם מקור החידוש, הכל מתחדש דרכו בכל רגע. זהו פרדוקס: אלוהים הוא הדבר היציב ביותר והדבר המתחדש ביותר בו - זמנית. אנשים לפעמים רוצים דווקא יציבות, תחושה ששום דבר לא משתנה, כי זו גם דרך לחוות את אלוהים. ולפעמים הם רוצים דווקא התחדשות, כי זו דרך אחרת לחוות את אלוהים. הסיבה לכך היא כי אלוהים כולל בתוכו את שני ההיבטים האלה באופן מושלם, ולכן האדם תמיד נע בין הרצון לחוות את היציבות ובין הרצון ... או צונח באוויר, הוא מרגיש, ולו לרגע, חוסר מגבלה. התחושה הזו של חוסר מגבלה שוב מחזירה אותו לחוויה של אלוהים, כי אלוהים מוגדר כישות ללא שום מגבלה כלל. מדוע האדם מחפש תמיד את מה שחסר לו? הסיבה שהאדם תמיד מחפש את מה שחסר לו היא שוב קשורה לחוויה האלוהית. כאשר הוא היה אלוהים, הוא היה שלם לחלוטין, שום דבר לא היה חסר לו. עכשיו, כשהוא כבר לא בחוויה הזו, הוא מחפש כל ... כשאדם מקבל כסף, למשל, הוא מתרגש כי הכסף נותן לו ביטחון, יציבות ואפשרויות חדשות, מה שמזכיר לו את המצב האלוהי שבו יש לו הכל ואין לו חסרונות. לסיכום, כל ההנאות והחוויות שאנשים מחפשים בחיים - בין אם מדובר ברכב חדש, אוכל, צניחה חופשית, או אפילו תחושת חשיבות - הן דרכים לחזור ולחוות מחדש את המצב האלוהי, מצב של שלמות מוחלטת, חוסר מגבלות, ותחושה של התחדשות אינסופית. למה אנשים מתרגשים מרכב חדש? מה גורם להנאה אמיתית? מהי חוויית אלוהות? למה אוהבים צניחה חופשית? איך להרגיש התחדשות בחיים? מדוע מחפשים תמיד משהו חדש? מה מקור כל ההנאות?
פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני
פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני
פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני כיצד פרדוקס שכלי יכול להוביל לאין שכל? אליעד כהן מציין כי ... אפילו על ודאויות כמו החושים והרגשות, יגיע לעומק ההבנה שיש פרדוקס ממשי, ושם יושג מה שנקרא האחדות או השגת אלוהות מעל השכל. האם אפשר להיות בטוח שאליעד חזר למציאות כרגיל? אליעד מעלה דוגמה היתולית: אולי הוא רובוט או כפיל, ...
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף האם יכול להיות שיש יותר מאלוהים אחד? אליעד כהן מתייחס לשאלה המרכזית והעמוקה האם ייתכן ריבוי אלוהים, יותר מאל אחד, או שחייב להיות רק אלוהים אחד. הוא מציג את הטענה הנפוצה בדתות, שלפיה לא ייתכן שיהיו שני אלוהים, כיוון שאם אחד יכול להגביל את השני, הרי שהשני מוגבל ואינו אלוהים. ואם הראשון לא יכול להגביל את השני, אז הראשון הוא המוגבל, ולכן לא יכול להיות אלוהים. מדוע הטענה הדתית נגד קיום שני אלוהים בעייתית? אליעד מסביר כי הטענה הזו, שלכאורה מונעת אפשרות של ריבוי אלוהים, בעייתית באותה מידה גם לגבי קיומו של אלוהים אחד. הוא נותן דוגמה מפורסמת לכך - פרדוקס האבן: האם אלוהים יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים אותה? אם הוא יכול, הוא מוגבל כי אינו יכול להרים את האבן, ... הוא לא יכול, הוא גם מוגבל, כי אינו מסוגל לברוא אבן כזו. כלומר, לפי ההיגיון הזה, עצם השאלה האם אלוהים יכול להגביל את עצמו חושפת סתירה מהותית ברעיון של אלוהים כל יכול. האם אלוהים יכול להיות מוגבל ועדיין להיחשב כל יכול? אליעד כהן מדגים כיצד אפשר לנסות לטעון שאלוהים מוגבל אך בכל זאת הוא אלוהים. למשל, אפשר לומר שאלוהים יכול להגביל את עצמו ובו זמנית להישאר בלתי מוגבל. באותה דרך אפשר לטעון שיש שלושה אלוהים כל יכולים, שמגבילים אחד את השני ובכל זאת נשארים בלתי מוגבלים. זה נראה אבסורדי, אבל הוא מדגיש שזה בדיוק אותו אבסורד כמו לומר שאלוהים אחד יכול להגביל את עצמו ולהישאר כל יכול. האם יש סיבה אחרת שמונעת ריבוי אלוהים? טענה אחרת שאליעד מציג היא שאלוהים, מעצם הגדרתו, הוא ישות אינסופית ושלמה, ולכן לכאורה לא ייתכן שיהיו כמה ישויות אינסופיות. אך הוא טוען שגם טענה ... ישויות אינסופיות, אך העובדה שהשכל האנושי מוגבל לא מוכיחה שזה בלתי אפשרי אובייקטיבית. כיצד ייתכן בכל זאת שיש כמה אלוהים אינסופיים? אליעד מסביר שאפשר לדמיין שהאינסוף אינו חייב להיות מוגבל לישות אחת. למשל, יכולות להיות כמה ישויות שכל אחת ... האם אפשרי שיש יותר מסיבה ראשונה אחת? אליעד כהן מרחיב את השאלה ומציין שגם מושג הסיבה הראשונה, שנהוג לייחס לאלוהים, לא מוכיח בהכרח את אחדות האלוהות. לטענתו, אפשר שיהיו כמה סיבות ראשונות שפועלות במקביל, ואף שהדבר אינו נתפס בשכל ... בריבוי אינסופי אך גם כאחדות מוחלטת. הוא משתמש במושגים מקיף ופנימי, ומסביר שיש אינסוף בתוך אינסוף, כך שיש הרבה אלוהים שכל אחד מהם אינסופי, אך יחד הם מתאחדים לישות אחת. האם הזמן והמקום הם בעצם אלוהים? אליעד מוסיף טיעון נוסף, ומציע שאם מתבוננים לעומק, כל המציאות בנויה על שני דברים אינסופיים בסיסיים - המקום והזמן. כל דבר שקיים נמצא בתוך המקום והזמן, וכך הוא מגדיר את שני אלה כשני אלוהים אינסופיים שתמיד קיימים. הוא שואל באופן רטורי, מה ההבדל בין אלוהים הדתי שאינו נמצא במקום ובזמן, לבין שום דבר, ומדגים שאם אלוהים קיים בתוך המקום והזמן, המקום והזמן הם ישויות עליונות יותר. האם להיות אינסופי זו בעצם מגבלה? לקראת הסוף, אליעד מציע מחשבה נוספת: עצם ההגדרה של אלוהים כישות אינסופית יוצרת מגבלה, משום שהיא מונעת ממנו להיות ישות סופית. כך, במובן מסוים, האינסוף עצמו מוגבל בעצם היותו ... אוטומטית גם מושג של סופיות, ושוב אנחנו מוצאים שניים: ישות אינסופית וישות סופית. מה המסקנה הסופית לגבי אפשרות ריבוי אלוהים? אליעד מסכם את הנושא ואומר שלא ניתן להוכיח חד - משמעית שלא יכול להיות יותר מאלוהים אחד באותו היגיון שהדתיים מנסים להשתמש בו. הוא ממליץ שלא להאמין באופן עיוור לטיעונים כאלה, כיוון שהם אינם באמת פותרים את הסתירות והבעיות העמוקות שנמצאות בבסיס הרעיון של אלוהים אינסופי ובלתי מוגבל. האם אלוהים יכול להגביל את עצמו? מהו פרדוקס האבן? האם מושג האינסוף מצביע בהכרח על אחדות מוחלטת? כיצד מתייחסים לרעיון של כמה סיבות ראשונות? האם יכול להיות יותר מאלוהים אחד? האם המקום והזמן הם אלוהים? האם אינסוף זו מגבלה? האם יכול להיות יותר מאלוהים אחד? בטענה המקובלת של הדתיים נטען שלא יתכנו שני אלוהים, כי אם אלוהים אחד יכול להגביל את השני, הרי שהשני מוגבל, ואם הוא אינו יכול להגביל את השני, כי אז הראשון הוא ...
אלוהים, להיות אלוהים, חוויית אלוהות, אני גדול, אני קטן, לחיות בתוך חלום, משחק עצמי, להיות הבמאי, לחיות בתוך סרט
אלוהים, להיות אלוהים, חוויית אלוהות, אני גדול, אני קטן, לחיות בתוך חלום, משחק עצמי, להיות הבמאי, לחיות בתוך סרט
אלוהים, להיות אלוהים, חוויית אלוהות, אני גדול, אני קטן, לחיות בתוך חלום, משחק עצמי, להיות הבמאי, לחיות בתוך סרט האם אפשר לחוות את עצמי כאלוהים בתוך המציאות? אליעד מסביר שלחוות את עצמך כאלוהים פירושו להרגיש שהכל הוא בעצם אתה. המשמעות של זה היא שהמציאות כולה, עם כל מה שיש בה, היא השתקפות ... מודע באמת לכך שאתה זה כל המציאות, היית חווה פחות פחד, כאב או תחושת מוגבלות. איך יכול להיות שאני אלוהים אבל לא מסוגל לשלוט במציאות? אליעד מסביר שהשאלה הזו דומה לכך שאדם חולם חלום, ובחלום הוא זה שיצר הכל, ... לא תמיד מודע לכך שהוא יוצר את כל מה שקורה. בתוך החלום, הדמות שאתה משחק לא זוכרת שהיא בעצם הבורא של החלום. כמו כן, ישנו מצב שבו אתה כבמאי של סרט מחליט מראש לא לזכור שאתה הבמאי, כדי שהחוויה ... היית מודע לחלוטין שאתה הבמאי, היית פחות מפחד לטעות או להפסיד, אבל אז גם היית פחות מתרגש מהצלחות. למה אלוהים לא יכול לדעת הכל מראש? אליעד מסביר שאם אלוהים היה יודע בדיוק מה יקרה בכל רגע ורגע, המשמעות היא שיש משהו נפרד ממנו - עתיד שנמצא מחוצה לו, ולכן הוא לא היה יכול להיות שלם ואינסופי. מבחינת אליעד, אלוהים הוא אינסופי ואחד מוחלט. לכן, לפני הבריאה אין שום דבר מחוצה לו ואין שום ידע שנמצא מחוצה לו. כלומר, הידיעה של אלוהים היא מעבר לזמן ומקום, ולכן לא ניתן לומר שאלוהים יודע או לא יודע מה יהיה. אלוהים הוא פשוט המרחב האינסופי שבו הכל מתרחש. מה המשמעות של להיות הבמאי של המציאות? אליעד מחדד את ההסבר באמצעות ... נותנת לך עומק רגשי ותחושת סיפוק שאי אפשר לחוות במצב של ידיעה מוחלטת. איך אפשר לחזור לחוות את עצמי כאלוהים? האפשרות להיזכר שאתה אלוהים תלויה ברצונך כאלוהים. אם באמת תזכור שאתה זה שיצרת את כל החוקים והגבלות במציאות שלך, אז ממילא תחווה זאת. כאשר אתה משוכנע ... מתים, אך מבחינה עמוקה יותר, האטומים והאנרגיה שמרכיבים אותך היו קיימים תמיד וישארו קיימים תמיד. הצורה משתנה, אבל אתה כאלוהים הוא מעבר לצורה, מעבר ללידה ומוות. הוא מדגיש שהאני האמיתי הוא אינסופי וללא שינוי, בעוד שכל הצורות משתנות ומתכלות. ... מהאתגרים בחיים. לכן, האדם יוצר לעצמו מצב של שכחה מכוונת כדי להעצים את חוויית החיים שלו. מה זה להיות אלוהים? איך לחוות שאני הבמאי של החיים? האם המציאות היא חלום? למה אני מזדהה עם הגוף שלי? איך להשתחרר מפחד מוות? האם אלוהים יודע את העתיד? מה המשמעות של להיות הכל?
לרדוף אחרי השכל, שכל מעל השכל, שכל אין סופי, אור אין סוף, שכל על אנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, השגת אלוהות, עשרת הספירות, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, ליקוטי מוהרן ח"א כד
לרדוף אחרי השכל, שכל מעל השכל, שכל אין סופי, אור אין סוף, שכל על אנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, השגת אלוהות, עשרת הספירות, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, ליקוטי מוהרן ח"א כד
... אחרי השכל, שכל מעל השכל, שכל אין סופי, אור אין סוף, שכל על אנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, השגת אלוהות, עשרת הספירות, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, ליקוטי מוהרן חא כד מהו שכל ומה המשמעות של שכל מעל השכל? אליעד ... שלא נדע משמעותו האמיתית היא שהידיעה המוחלטת היא ההבנה שיש גבול לידיעה, ושאת האור האין סופי, כלומר, את המהות האלוהית, אי אפשר להבין באמצעות השכל הרגיל. לכן, תכלית החוכמה והידע האמיתיים היא להבין שיש גבול - ולנסות כל הזמן ...
להיות אלוהים האמיתי, להיות אלוהים שקרי, להיות מעל אלוהים
להיות אלוהים האמיתי, להיות אלוהים שקרי, להיות מעל אלוהים
להיות אלוהים האמיתי, להיות אלוהים שקרי, להיות מעל אלוהים מה המשמעות של להיות אלוהים אמיתי? אליעד כהן מדבר על הרעיון של להיות אלוהים אמיתי, להבדיל להיות אלוהים שקרי. לפי דבריו, ישנה הבחנה ברורה בין המושגים הללו, כאשר להיות אלוהים אמיתי משמעותו לחוות את המציאות ללא שום הבדל בין עצמי לבין המציאות עצמה. אלוהים האמיתי הוא מצב של מודעות מוחלטת, של הבנה מלאה כי אתה והמציאות הם ישות אחת מוחלטת, בלי שום הפרדה. אליעד כהן מדגיש כי אדם המגיע למצב של אלוהים אמיתי רואה את המציאות בצורה נקייה, נטולת חשיבה, נטולת שיפוטיות. ברגע שאתה רואה באמת, החשיבה שלך נפסקת, מפני שהחשיבה עצמה נובעת מהפרדה, מאמונה שיש מישהו שחושב ומישהו שחושבים עליו, בעוד שאלוהים אמיתי אינו נפרד כלל מהמציאות אותה הוא חווה. מהו להיות אלוהים שקרי ומה ההבדל מאלוהים אמיתי? אליעד כהן מבאר את המושג להיות אלוהים שקרי ומבדילו להיות אלוהים אמיתי. לפי ההסבר של אליעד, אלוהים שקרי הוא מי שחווה עצמו כנפרד מהמציאות ועדיין חושב שהוא מנהל ושולט בה, הוא חושב שיש לו כוח מוחלט, אך זהו כוח שנובע מתוך אשליה, מתוך חוסר מודעות אמיתית. לדוגמה, אליעד כהן מסביר שאדם יכול להרגיש שהוא אלוהים שיכול לשלוט בדברים, אך אם האדם הזה עדיין מפריד בין עצמו למציאות, עדיין הוא נמצא בתחושת נפרדות, תחושת חיסרון, ובכך בעצם הוא רק מתחזה לאלוהים. כי אלוהים אמיתי, לפי הסבריו של אליעד, הוא אחדות מוחלטת, ולא ניתן להפריד בינו לבין שום דבר אחר. מהו השלב הגבוה יותר להיות אלוהים אמיתי? אליעד כהן מסביר כי למרות הרמה הגבוהה של להיות אלוהים אמיתי, ישנה עדיין רמה גבוהה אף יותר, שאותה הוא מכנה להיות מעל אלוהים. זהו שלב שבו האדם חווה את עצמו לא רק כאלוהים האמיתי, אלא גם כישות שנמצאת מעל המושג אלוהים, כלומר, מעל ההבחנה בכלל של אלוהות ואי - אלוהות. אליעד מתאר את השלב הזה בתור חוויה שאינה ניתנת להמשגה רגילה, כיוון שזהו מצב שבו האדם יוצא מתוך ההבחנה של אלוהים ולא אלוהים, מתוך ההבחנה של אחדות ונפרדות, מתוך ההבחנה של מודעות וחוסר מודעות. האדם במצב זה נמצא מעבר לכל הגדרה, מעבר ... להשתמש בהם אינם יכולים לתאר אותה באופן מלא. זהו מצב של שחרור טוטאלי מכל הגדרה, גם מזו של להיות אלוהים. מהי הדוגמה של החלום שאליעד משתמש בה? אליעד כהן נותן דוגמה כדי להסביר את מושג האלוהות והמודעות באמצעות חלום. הוא אומר כי המצב של להיות מודע לחלום הוא כמו להיות אלוהים. כלומר, כשאתה חולם ואתה מודע לכך שאתה חולם, אתה במצב של אלוהות בתוך החלום, מפני שאתה יודע שאתה הוא זה שיצר את החלום. אך אם נעמיק יותר, אליעד מסביר שיש מצב ... החלום כישות חולמת, אלא שאתה המודעות עצמה שיוצרת את החלום ואת החולם כאחד. אליעד מסביר שזהו המצב הדומה ללהיות אלוהים האמיתי, שבו אין יותר הפרדה בין החולם לבין החלום, בין החושב למחשבה. מדוע מי שרואה באמת אינו חושב? אליעד ... בצורה של אני נפרד מהעולם. רק כאשר מגיעים להבנה של אחדות אמיתית, החשיבה מתבטלת מאליה. כיצד להגיע למצב של אלוהים אמיתי? אליעד כהן מסביר כי הדרך להגיע למצב של אלוהים אמיתי היא על ידי חקירה מעמיקה של התודעה והמציאות. אליעד מדגיש כי התהליך דורש פירוק של כל ההבחנות, השאלות ... שלנו, ולהגיע אל המקום שבו התודעה נקייה מכל חשיבה ומכל הפרדה בין החווה לבין החוויה עצמה. מה ההבדל בין אלוהים לאלוהים אמיתי? כיצד להפוך להיות אלוהים אמיתי? מהו אלוהים שקרי? איך להפסיק את החשיבה לגמרי? מה המשמעות של להיות מעל אלוהים?
צניחה, לצנוח, ספורט אתגרי, לעוף כמו ציפור, לעוף בלי כנפיים, סופרמן, חוויית צמצום, להיות אלוהים
צניחה, לצנוח, ספורט אתגרי, לעוף כמו ציפור, לעוף בלי כנפיים, סופרמן, חוויית צמצום, להיות אלוהים
צניחה, לצנוח, ספורט אתגרי, לעוף כמו ציפור, לעוף בלי כנפיים, סופרמן, חוויית צמצום, להיות אלוהים מה המשמעות של צניחה ואיך היא קשורה לרצון לחופש? אליעד כהן מסביר את המשמעות העמוקה של פעולת הצניחה. הוא ... ממנה? מבחינתו, הצניחה היא לא רק פעילות ספורטיבית או אתגרית, אלא משל עמוק לחוויה האנושית של המעבר ממצב של אלוהות אינסופית וחופש מוחלט, למצב מוגבל שבו האדם נמצא. הוא מסביר שהאדם כביכול צנח לעולם משום מקום, בדיוק כמו שהוא ... צניחה רוחנית מעולם אינסופי, שבו לא היו מגבלות, לעולם הגשמי שבו הוא חש מוגבל. הרעיון הוא שהאדם היה פעם אלוהים, ישות אינסופית בעלת יכולות בלתי מוגבלות, וכעת הוא חווה מצב של הגבלה וצמצום. הצניחה, לפי אליעד, ממחישה את החוויה ... מלאכותיים כמו המטוס והמצנח, כדי להתגבר על המגבלה. האדם מנסה להרגיש שוב את החופש האבוד שהיה לו כאשר היה אלוהים. איך קשורה צניחה לחוויה של להיות אלוהים? אליעד מדגים זאת באמצעות הרעיון שהאדם היה פעם כל יכול, וכעת חווה תחושה של הגבלה וחוסר יכולת. אלוהים כביכול אמר לו: אתה לא יכול להיות באוויר, והאדם מנסה להוכיח לעצמו שהוא כן מסוגל, ולכן הוא ממציא מטוסים ומצנחים. כשאדם צונח או טס, הוא בעצם מנסה לחוות את היכולת של אלוהים, את החוויה של להיות מעל החוקים והמגבלות. הוא מוסיף דוגמה ואומר שכל בן אדם בעולם, עמוק בתוכו, מרגיש רע ... בירח, ולכן הוא פיתח טכנולוגיות כדי להגיע לירח. אליעד מדגים כך את הרצון העמוק לפרוץ גבולות, לחזור למצב של אלוהות, מצב של יכולת בלתי מוגבלת. מדוע יש פחד בעת הצניחה ומה המשמעות הרוחנית שלו? אליעד מציין שככל שהאדם נמצא ... חווה יותר פחד, מכיוון שיש פחות אוויר וזה מייצג את ההתרחקות שלו מהאחדות. ככל שאדם מתרחק יותר מהמצב האחד, האלוהי, כך הפחד שלו להתקרב אליו מחדש גדול יותר. הצניחה, לכן, מדמה את המתח הפנימי בין הרצון להתקרב שוב לאותה ... שהחוויה של צניחה או טיסה, היא לא רק חוויה של הנאה או אתגר, אלא ניסיון עמוק לחזור לחוויה של אלוהות, של שלמות אינסופית ושל חופש בלתי מוגבל. מה המשמעות של צניחה? למה אנשים רוצים לעוף? איך להתגבר על פחד גבהים? מה הקשר בין ספורט אתגרי לרוחניות? למה בני אדם מחפשים חופש מוחלט? מה זה אומר להיות אלוהים? איך להרגיש פחות מוגבל בחיים?
חוויית האלוהות, להיות אלוהים על ידי איש אמת, להיות אלוהים בלי בחירה חופשית
חוויית האלוהות, להיות אלוהים על ידי איש אמת, להיות אלוהים בלי בחירה חופשית
חוויית האלוהות, להיות אלוהים על ידי איש אמת, להיות אלוהים בלי בחירה חופשית מהי חוויית האלוהות ומי יכול להגיע אליה? החוויות של אלוהות יכולות להיות חוויות מופלאות ומסתוריות, והן נוגעות לשאלה המרכזית - איך האדם יכול לחוות את אלוהים ואת האמת העליונה. אליעד כהן מסביר בהרצאה כי כדי לחוות את האלוהות, על האדם להבין את האמת היסודית שמסתתרת מאחורי כל מציאות. הוא מציין שהאדם, ככל שהוא נמצא במצב של שקר וטעויות פנימיות, לא מסוגל לחוות את האלוהות האמיתית. כיצד האדם יכול להגיע לחוויית האלוהות? אליעד מסביר שמי שרוצה לחוות את האלוהות צריך להבין שהוא לא רק בן אדם כפי שהוא תופס את עצמו. כל אחד מאיתנו, בתפיסת השקר שלנו, מדמיין ... גוף או נשמה, אך הוא לא מבין את העומק האמיתי של מציאותו. מה הקשר בין איש אמת לבין חוויית האלוהות? כדי להבין את האלוהות, יש צורך להיות איש אמת. זאת אומרת, על האדם להיות מוכנים לקבל את האמת כפי שהיא, בלי חוסרים ובלי ... פנימיים. לעומת זאת, אם האדם יפנים את האמת ויתפוס את עצמו כישות אינסופית שמחוברת לכל, הוא יוכל להרגיש חוויית אלוהות אמיתית. המעבר הזה הוא לא מעבר רגיל. אם אדם מוותר על הרעיון שהוא רק אדם, הוא פותח את הדלת להרגיש את עצמו כחלק בלתי נפרד מהיקום. האמת היא שאין כאן בחירה חופשית, האדם לא בוחר להיות אלוהים, אלא הוא פשוט מזהה את טבעו האמיתי, שהוא אלוהים עצמו. האם יש בחירה בחוויית האלוהות? אליעד מדגיש שאין בחירה חופשית בהיות אלוהים. כאשר אדם משלים עם העובדה שהוא אלוהים, הוא לא בוחר בזה, אלא זהו מצב שהוא פשוט מתעורר אליו. לא מדובר במצב שבו יש לאדם בחירה להרגיש כאלוהים או לא. ברגע שמבינים את האמת המוחלטת, הבחירה חופשית נעלמת, ונשארת רק ההבנה הפנימית של האלוהות. אליעד מסביר שהאדם לא יכול להיות חצי אלוהים. אין כאן אפשרות של חצי מציאות. האדם הוא או אלוהים או לא, ואין מקום לאמצע. זה לא עניין של בחירה, אלא של תודעה שמבינה את האמת המוחלטת - שאתה אלוהים, בלי שאלה ובלי ספקות. האם חוויית האלוהות יכולה להתרחש מבלי בחירה חופשית? בהתאם להסבר של אליעד, החוויה של להיות אלוהים אינה כרוכה בבחירה חופשית. המחשבה שאנחנו בוחרים להיות אלוהים היא שקר, כי כשאתה מבין את האמת, לא נשארת לך הבחירה להרגיש אחרת. כאן לא מדובר בתפיסת עולם שבה אנחנו בוחרים אם להאמין או לא להאמין. ישנה רק אמת אחת - האדם הוא אלוהים, ואין בחירה חופשית בנוגע לכך. זאת לא מחשבה או השקפה שניתן לבחור בה. אם תבין את האמת המוחלטת, לא ... שואל איך אפשר להגיע לאמת מוחלטת, ונותן רמזים לכך שהתשובות טמונות בספרי החוכמה או במקומות אחרים. מהו תהליך החוויה האלוהית? מהו הקשר בין איש אמת לאלוהות? האם הבחירה החופשית משפיעה על חוויית האלוהות? מהו תפקידה של האמת במעבר לאלוהות? איך אפשר להגיע לאמת מוחלטת?
יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן
יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן
... - כך גם המציאות מלאה בהשתקפויות אינסופיות של כל הצורות, בו זמנית. מדוע התובנה הזו מובילה לרעיון של ריבוי אלוהים? כאשר מבינים שכל צורה היא אינסופית וכוללת את כל מרחב המציאות, עולה השאלה האם זה מוביל למסקנה שיש ריבוי אלוהים. אליעד מסביר שאמנם נראה שזה מוביל לריבוי אלוהויות, אך למעשה מדובר באותה אלוהות אחת, שהיא האחדות המוחלטת. הרעיון של ריבוי אלוהים הוא שוב דרך של שכל קטן לתפוס משהו שהשכל הגדול יותר מבין כאחד. מה המשמעות של לשים את כל ... את נפשו למחויבת - כלומר, לחוות את עצמו כחלק בלתי נפרד מהמציאות המוחלטת. במצב כזה, האדם תופס את עצמו כאלוהים ממש, וחי מתוך הבנה עמוקה שאין הבדל בין אפשרי למחויב. האם התובנה הזו שוללת את חוויית הבחירה? אליעד מדגיש ... מתקיימות כל האופציות בבת אחת, אפילו אם איננו תופסים זאת באופן רגיל. מדוע התובנה הזו מובילה לרעיון של ריבוי אלוהים? כאשר אומרים שכל צורה נמצאת בכל מקום ובכל זמן, עולה הרעיון שכל צורה הופכת לסוג של אלוהים, כי היא מחויבת המציאות. כך מתקבל ריבוי אלוהים אם מסתכלים על העניין מחוץ לפרספקטיבה של האחדות. בפועל, אין באמת ריבוי של אלוהויות נפרדות, כי הכל מצביע על אותה מהות אחת. מה המשמעות של לתרכיב את כל הצורות האפשריות באותו מקום ובאותו ... (פונה לבטלה), אתה יכול להגיע לאחדות מוחלטת עד כדי שהנפש שלך מתחייבת, כלומר, נכללת במחויב המציאות, ואתה מגיע לחוויית אלוהות. כיצד התובנה הזו עשויה להשפיע על חוויית הבחירה? אם הכל מחויב, האם נשללת הבחירה? לא בהכרח. לפי אליעד, במחויב ... אחרת. לסיכום: איך הכל מתקשר לרעיון שהכל אחד? השורה התחתונה היא שכל השאלות על מקומות, זמנים, יקומים מקבילים, ריבוי אלוהים וכולי, כולן נובעות מאותה הבנה שאם הצורה והמהות הן אחד, הרי שכל מה שאפשרי הוא גם מחויב, ושיש אינסוף ... לא יכול להיות לגבי כל הצורות, איך יכול להיות שכול הצורות ממלאות את כל הזמן והמקום? זה נקרא ריבוי אלוהים. זה לא יקומים מקבילים, יקומים מקבילים זה בכלל משהו אחר, זה שכל קטן יותר מההבנה שהכל אחד. אם אתה ... אז נפשך תיכלל במחויב המציאות, ומה זה אומר? אתה תחווה שהכל קיומו מחויב. ואז אתה חי לנצח, ויודע שאתה אלוהים. שאלה: האם זה ביטול הבחירה? אליעד: לא, כשאתה נכלל במחויב אז יש לך את הבחירה הכי גדולה. מה זה ... האפשרי, אז כל מה שנכון לגבי האפשרי, נכון לגבי המחויב. כל מה שנכון לגבי הספר הזה, נכון גם לגבי אלוהים, אין הבדל ביניהם. אבל כל מה שנכון לגבי כל צורה, נכון לגבי המהות. אם אתה רוצה לדעת מה היא מהות המציאות, קח צורה כל שהיא ובדוק אותה, ומה שנכון לגבי הצורה נכון לגבי אלוהים. אז תגיד, יש גם את הצורה ההפוכה שלה? נכון, גם זה נכון לגבי אלוהים. אם זה נתפס לך, אז זהו. למה זה לא נתפס? כי זה כאילו הפוך, גם ככה וגם ככה.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לאן מובילה הדרך של אליעד כהן, תורת ההיפוכים, לקבל שום דבר, בחירה חופשית מלאה, לחשוב כמו מחבל מתאבד, רצון לתת, למות למען אדם אחר, רצון לקבל, להיות אלוהים, לבחור בחיים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אלוהות, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אלוהות, איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להפרעות קשב, מומלץ, מורה רוחני בתחום אלוהות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5938 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 19:35:22 - wesi1