אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רוצה או צריך ✔שכנוע אנשים, מילים מוכרות, צריך מול רוצה, לשכנע לקוחות, מה הלקוח צריך? מה הלקוח רוצה? צריך או רוצה מול לקוח, איך לדבר עם לקוחות?...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
שכנוע אנשים, מילים מוכרות, צריך מול רוצה, לשכנע לקוחות, מה הלקוח צריך? מה הלקוח רוצה? צריך או רוצה מול לקוח, איך לדבר עם לקוחות? מה אתה צריך? מה אתה רוצה? איך לגרום למישהו לרצות משהו? שימוש במילות מכירה, איך למכור ללקוחות?
מה ההבדל בין "צריך" ל"רוצה" בשיחה עם לקוחות?

כאשר מדברים עם לקוחות, אליעד כהן מסביר שיש חשיבות רבה לשימוש במילים הנכונות, ובמיוחד לשתי המילים: "צריך" ו"רוצה". המילים האלו משפיעות בצורה שונה לחלוטין על התפיסה של הלקוח, על החוויה שלו במהלך השיחה ועל ההחלטות שהוא יקבל בסופו של דבר. חשוב להבין לעומק את המשמעויות של המילים האלו ואת השפעתן הפסיכולוגית.

מה המשמעות של המילה "צריך" בתהליך מכירה?

המילה "צריך" מעוררת תחושה של מחויבות, הכרח וצורך ממשי. כאשר שואלים לקוח "מה אתה צריך?", זה גורם לו לחשוב האם הוא באמת חייב את הדבר הזה או לא. המילה הזו יוצרת אצל הלקוח מגבלות ותחושת הכרח, ולכן עלולה לגרום לו לעצור ולחשוב פעמיים. לדוגמה, אם שואלים את הלקוח "איזה מחשב אתה צריך?", הלקוח עשוי להתחיל לתהות אם בכלל יש לו צורך אמיתי במחשב חדש או שמדובר רק ברצון ולא בצורך הכרחי.

מה המשמעות של המילה "רוצה" בתהליך המכירה?

המילה "רוצה", לעומת זאת, פותחת בפני הלקוח עולם של אפשרויות ומאפשרת לו לדמיין באופן חופשי מה מתאים לו ומה הוא היה רוצה לקבל. אם שואלים את הלקוח "איזה מחשב אתה רוצה?", הוא מרגיש שהוא יכול לחלום, להרגיש חופשי לבטא את ההעדפות האישיות שלו בלי מחויבות. בניגוד ל"צריך", "רוצה" לא מחייב אותו להוכיח לעצמו צורך ממשי, אלא מאפשר לו לבטא שאיפות ורצונות, גם אם הם לא מבוססים על צורך ממשי.

איך להשתמש ב"רוצה" ו"צריך" נכון בתהליך השכנוע?

אליעד כהן מסביר שכדי להגדיל את הסיכוי שלקוח יביע עניין ויגיע להחלטת קנייה, יש להתחיל בשאלות שמאפשרות לו לבטא רצון. אחרי שהלקוח מביע רצון למוצר מסוים, קל יותר להפוך את הרצון שלו לתחושת צורך ממשי. למשל, לקוח שמתחיל מ"אני רוצה טלוויזיה של 50 אינץ'", ניתן מיד להוביל אותו להבנה של הצורך בכך על ידי משפט כמו: "אז בעצם אתה צריך טלוויזיה של 50 אינץ' כדי שתוכל ליהנות באופן מלא מחוויית הצפייה, נכון?". כך הלקוח עובר בצורה חלקה מהבעת רצון להבנה שיש לו צורך אמיתי בכך.

איך לשלב את המילה "מעוניין" בשיחת המכירה?

המילה "מעוניין" נמצאת איפשהו בין "צריך" ל"רוצה". המילה הזו מביעה עניין ראשוני, אבל לא מחייבת את הלקוח לתחושת חובה מוחלטת. "מעוניין" עוזרת לפתוח שיחה בצורה עדינה יותר, כאשר רוצים לברר אם הלקוח בכלל שוקל משהו, אבל עדיין לא בטוח לחלוטין שהוא חייב אותו. לדוגמה, אפשר לשאול: "האם אתה מעוניין לשמוע על הטלוויזיות החדשות שלנו?" - זו גישה פחות מחייבת, אך עדיין מכוונת את הלקוח להקשיב ולהתחיל להרגיש צורך.

דוגמאות פרקטיות לשימוש נכון במילים בשיחת מכירה

אליעד מדגים את ההבדל בשיחה דרך דוגמה ברורה של טלוויזיה. אם שואלים לקוח "איזו טלוויזיה אתה צריך?", הלקוח יכול להתחיל לפקפק בעצם הצורך. לעומת זאת, בשאלה "איזו טלוויזיה אתה רוצה?" מאפשרים ללקוח לבטא חלומות או רצונות. אחרי שהלקוח יגיד מה הוא רוצה, ניתן לשקף לו שהוא בעצם צריך את זה, ובכך ליצור אצלו מוטיבציה רבה יותר לרכישה.

דוגמה פרקטית נוספת:
  • לקוח: "אני רוצה רכב ספורטיבי."
  • איש המכירות: "אז בעצם אתה אומר שאתה צריך רכב ספורטיבי כדי להרגיש את החוויה של נהיגה מהירה ועוצמתית, נכון?"
כך איש המכירות לוקח את הרצון של הלקוח והופך אותו בהדרגה להבנה של צורך ממשי, דבר שמקל על תהליך הסגירה של העסקה.

השפעת בחירת המילים על חווית הלקוח

אליעד כהן מדגיש את חשיבות בחירת המילים בשיחה עם לקוח, כי לכל מילה יש השפעה מיידית על תחושותיו ודרך החשיבה שלו. כאשר בוחרים את המילה "רוצה", השיחה פתוחה יותר וקל ללקוח להתרגש ולהתלהב. כאשר משתמשים במילה "צריך", השיחה הופכת למחייבת ומצמצמת יותר. לכן יש לשים לב בדיוק מתי להשתמש בכל אחת מהמילים בהתאם למטרת השיחה והשלב שבו נמצא הלקוח בתהליך המכירה.

איך המילים הנכונות יכולות לשפר את תוצאות המכירה?

כאשר מתאימים את השפה למצב הרגשי של הלקוח, אפשר לשפר משמעותית את תוצאות המכירה. התחלה בשאלה על הרצונות מאפשרת ללקוח להתחבר למוצר באופן רגשי ואישי. בהמשך, המוכר מוביל את הלקוח להבין שאותם רצונות הם גם צרכים הכרחיים, וכך מעלה את הסבירות שהלקוח יבצע את הרכישה. תהליך זה מבטיח שבסוף השיחה הלקוח ירגיש שעשה את הבחירה הנכונה, שמתאימה גם לרצונות וגם לצרכים שלו.
הבדל בין "צריך" ל"רוצה" בשיחה עם לקוח

כאשר אנו משוחחים עם לקוח, חשוב לשים לב להבדל בין השימוש במילים "צריך" ו"רוצה". ההבדל ביניהן עשוי להשפיע משמעותית על תחושת הלקוח ועל התגובה שלו להצעתנו.

המשמעות של "צריך"

המילה "צריך" יוצרת תחושה של הכרח, מחויבות או חובה. היא מייצרת מסגרת מגבילה יותר עבור הלקוח, שכן היא רומזת על צורך ממשי שמחייב פתרון. לדוגמה, אם נשאל "איזו טלוויזיה אתה צריך?", הלקוח עשוי לעצור ולחשוב האם באמת יש לו צורך בטלוויזיה, או אולי בכלל הוא לא חייב לרכוש אחת.

המשמעות של "רוצה"

לעומת זאת, המילה "רוצה" משדרת פתיחות, רצון אישי וחופש בחירה. כאשר שואלים "איזו טלוויזיה אתה רוצה?", הלקוח מרגיש יותר חופשי לדמיין ולחלום על האפשרויות העומדות בפניו, גם אם הוא לא בהכרח זקוק לטלוויזיה באופן מיידי.

השפעה על תהליך המכירה

אם אנחנו רוצים להגדיל את הסיכוי שהלקוח יביע עניין במוצר או בשירות מסוים, עדיף לשאול אותו מה הוא רוצה ולא מה הוא צריך. לאחר שהוא מביע רצון, אפשר לנווט את השיחה כך שהוא יכיר בכך שהרצון הזה יכול להפוך לצורך.

לדוגמה:

- לקוח: "אני רוצה טלוויזיה של 50 אינץ'."

- נציג המכירות: "אז אתה בעצם אומר שאתה צריך טלוויזיה בגודל הזה כדי ליהנות מהחוויה המלאה, נכון?"

באופן זה, הלקוח מתחיל לראות את הרצון שלו כצורך, מה שמגדיל את הסיכוי שיקבל החלטת רכישה.

שימוש במילים לפי ההקשר

כדי לשפר את התקשורת עם הלקוחות, חשוב להבין את ההשפעה של מילים שונות על תהליך קבלת ההחלטות שלהם:
  • "צריך" - מחייב, מצמצם, מדגיש הכרחיות.
  • "רוצה" - מאפשר חופש בחירה, פותח את האפשרויות.
  • "מעוניין" - נמצא בין "צריך" ל"רוצה", משדר עניין אך לא הכרח.
לסיכום

המילים בהן אנו משתמשים במהלך השיחה עם הלקוח משפיעות על החוויה והחלטותיו. על ידי שימוש נכון במונחים "צריך" ו"רוצה", ניתן לכוון את הלקוח לכיוון הרצוי ולשפר את תהליך המכירה והשירות.
מוצר מסוים התרגשות למכור ללקוחות מוחלט ספורט חוויה מלאה שימוש במילות מכירה לדבר עם לקוחות צריך או רוצה מול לקוח חשיבה חלום איך לגרום איך לגרום ל איך לגרום למישהו איך לגרום למישהו ל איך לגרום למישהו לרצות איך לגרום למישהו לרצות משהו איך לדבר איך לדבר עם איך לדבר עם לקוח איך לדבר עם לקוחות איך למכור איך למכור ל איך למכור ללקוח איך למכור ללקוחות איך לשכנע מישהו אנשים אתה צריך אתה רוצה הלקוח הלקוח רוצה הלקוח שלך לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לו לגרום ללקוחות לגרום למישהו לגרום למישהו ל לגרום למישהו לרצות לגרום למישהו לרצות משהו לגרום למישהי לדבר לדבר עם לדבר עם לקוח לדבר עם לקוחות למכור למכור ללקוח למכור ללקוחות לקוח לקוחות לרצות לרצות משהו לשכנע לשכנע לקוח לשכנע לקוחות לשכנע מישהו לשכנע מישהו לרצות לשכנע מישהו לרצות משהו מה אתה צריך מה אתה רוצה מה הלקוח צריך מה הלקוח רוצה מה הלקוח שלך רוצה מה שהלקוח צריך מה שהלקוח רוצה מול לקוח מול לקוחות מילים מילים מוכרות מכירה צורך או רצון צריך צריך או רוצה צריך או רוצה מול לקוח צריך מול רוצה רוצה רוצה או צריך רוצה לשכנע רצון רצון או צורך שימוש שימוש ב שימוש במילות מכירה שכנוע שכנוע אנשים
צורך ורצון, צריך ורוצה, מה זה צורך? מה זה רצון? מה בן אדם צריך? צריך אבל לא רוצה, רוצה אבל לא צריך, גם צריך וגם רוצה, גם רוצה וגם צריך, איך נוצר צורך? איך נוצר רצון? צריך או רוצה, רוצה או צריך, האם אני צריך משהו? רצון או צורך
צורך ורצון, צריך ורוצה, מה זה צורך? מה זה רצון? מה בן אדם צריך? צריך אבל לא רוצה, רוצה אבל לא צריך, גם צריך וגם רוצה, גם רוצה וגם צריך, איך נוצר צורך? איך נוצר רצון? צריך או רוצה, רוצה או צריך, האם אני צריך משהו? רצון או צורך
... צריך אבל לא רוצה, רוצה אבל לא צריך, גם צריך וגם רוצה, גם רוצה וגם צריך, איך נוצר צורך? איך נוצר רצון? צריך או רוצה, רוצה או צריך, האם אני צריך משהו? רצון או צורך בוודאי, הנה הגרסה המתוקנת עם הצגת התגיות בתוך הקוד: מה ההבדל בין צריך ורוצה? כיצד מנגנון הצורך והרצון משפיע על התנהגותנו? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בהבחנה בין שני המונחים - ...
משמעות החיים לילדים, איך לענות לשאלה, מהי משמעות החיים, מטרת החיים, למצוא משמעות בחיים, חיים עם משמעות, למצוא את משמעות החיים
משמעות החיים לילדים, איך לענות לשאלה, מהי משמעות החיים, מטרת החיים, למצוא משמעות בחיים, חיים עם משמעות, למצוא את משמעות החיים
... אליעד? ברמה הרוחנית, אליעד מציע שהאדם יחשוב שהמציאות מושלמת כפי שהיא. זה אומר, במקום להתרכז במה שאתה רוצה או צריך , אתה מתבקש להבין שכל מה שקורה הוא טוב ומושלם בפני עצמו, כי המציאות עצמה מושלמת. לפי גישה זו, המשמעות הרוחנית היא לחשוב שהמציאות היא החשובה ביותר, לא אתה עצמך. במילים ...
תורת הקבוצות, הגדרת הקבוצה, איך המוח מגדיר קבוצה? קבוצה אין סופית, הקבוצה הגדולה ביותר, פרדוקסים של קבוצות, כמה זמן עבר מבריאת העולם? כמה זמן עבר מהתחלת הזמן?
תורת הקבוצות, הגדרת הקבוצה, איך המוח מגדיר קבוצה? קבוצה אין סופית, הקבוצה הגדולה ביותר, פרדוקסים של קבוצות, כמה זמן עבר מבריאת העולם? כמה זמן עבר מהתחלת הזמן?
... יכול ליצור אין - סוף הגדרות אפשריות. ההחלטה איזו קבוצה ליצור תלויה במה שהאדם מחפש, רוצה או צריך באותו רגע נתון. לדוגמה, אם האדם מחפש מקום לשבת, הוא יגדיר קבוצה של מקומות שאפשר לשבת עליהם ויכלול בה כיסאות. אם הוא מחפש ...
לא רוצה להיות כמו אבא שלי, לא רוצה להיות כמו אמא שלי, מפחד להיות כמו מישהו, רוצה שאבא שלי יאהב אותי, רוצה שאמא שלי תאהב אותי, טראומה מההורים, מנסה לרצות את ההורים, יחסי הורים וילדים, טיפול בטראומה
לא רוצה להיות כמו אבא שלי, לא רוצה להיות כמו אמא שלי, מפחד להיות כמו מישהו, רוצה שאבא שלי יאהב אותי, רוצה שאמא שלי תאהב אותי, טראומה מההורים, מנסה לרצות את ההורים, יחסי הורים וילדים, טיפול בטראומה
... מהפחד ומהרצון לרצות את ההורים? אליעד כהן מציע פתרון מעשי וברור: על האדם להבין ולהשלים עם העובדה שאולי ההורים שלו לעולם לא יאהבו אותו בדיוק כפי שהוא רוצה או צריך . אליעד מסביר שישנן שתי אפשרויות עיקריות: להפסיק לחפש או לצפות לאהבה מההורה ולקבל את העובדה שאולי לא יקבל את ...
אונס בין בני זוג, חוסר הדדיות בזוגיות, חוסר הדדיות במערכות יחסים, מערכת יחסים לא שוויונית, אין חשק לסקס במערכת יחסים, ירידה בחשק המיני בזוגיות, אל תצפה לקבל את מה שאתה לא מוכן לתת, חוסר התאמה מינית
אונס בין בני זוג, חוסר הדדיות בזוגיות, חוסר הדדיות במערכות יחסים, מערכת יחסים לא שוויונית, אין חשק לסקס במערכת יחסים, ירידה בחשק המיני בזוגיות, אל תצפה לקבל את מה שאתה לא מוכן לתת, חוסר התאמה מינית
... עם פחד מבגידה ואי נאמנות בזוגיות? אליעד מתייחס לפחדים נפוצים כמו הפחד שבן או בת הזוג יתאהבו במישהו אחר אם לא נספק את צרכיהם. הוא טוען שאם אתה פוחד שבן זוגך יעזוב, זה אומר שאתה יודע שאינך מספק את מה שהוא באמת רוצה או צריך . הוא מציין שהפחד הזה יכול להיות מוצדק - אם אינך מוכן לספק את מה שהאדם השני צריך, טבעי לחשוש שהוא ימצא זאת במקום אחר. אליעד מחדד את הנקודה הזו באומרו שאם אינך רוצה ...
איך לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? איך לפרק את מנגנון הרצון להיות "דמות נחשקת"? איך להיות חופשי בתוך הדמות? איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית? האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? מה הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על "בערך"? להיות חופשי בתוך הדמות
... ההפך הוא הנכון? חקירה כזו מאפשרת לאדם לזהות את המנגנונים הפנימיים שהופכים אותו לעבד של הרצון, ומאפשרת לו לבחור בצורה מודעת אם הוא באמת רוצה או צריך את הדמות הזו. איך להיות חופשי בתוך הדמות? השלב הגבוה שאליעד מתאר הוא להבין שהחיים הם סדרה של דמויות והבחירה בהן נעשית מתוך מודעות מוחלטת. אדם שמבין שהוא תמיד נמצא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שכנוע אנשים, מילים מוכרות, צריך מול רוצה, לשכנע לקוחות, מה הלקוח צריך? מה הלקוח רוצה? צריך או רוצה מול לקוח, איך לדבר עם לקוחות? מה אתה צריך? מה אתה רוצה? איך לגרום למישהו לרצות משהו? שימוש במילות מכירה, איך למכור ללקוחות?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: רוצה או צריך, למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רוצה או צריך, איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למתבגרים, טיפול נפשי, גישור בנושאי רוצה או צריך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4253 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 01:52:45 - wesi1