...מתמסר למצב של אני לא יודע שום דבר, הוא לא מתייחס לרעש או לגירוי חיצוני כבעל משמעות כלשהי, ולכן הרפלקס לא מתעורר. אליעד נותן דוגמה של מצב שבו אדם פשוט שוכב על המים ונותן למים להוביל אותו, בלי להתנגד ובלי לחשוב. זו דרך נוספת שבה אפשר לשלוט ברפלקסים ולהפחית את תגובת הגוף באופן אוטומטי. מדוע אנשים מגיבים בצורה אינסטינקטיבית גם כשאין סכנה אמיתית? בהרצאה עולה השאלה מדוע אנשים מגיבים בפחד וברפלקסים גם כשבפועל אין סכנה ממשית. אליעד מסביר כי זה קורה משום שהמוח מתוכנת להגיב בצורה מסוימת לגירויים חיצוניים...
...האמת והמהות שאינה מוגדרת כלל. והאדם סובל תמיד, רק משום שבתוכו הוא אובססיבי, להשיג את האחדות עם המהות האחת. והלחץ הנפשי של האדם, להתאחד עם השלמות של המציאות, בא לידי ביטוי, בכך שהאדם כל הזמן מנסה לשנות את המציאות. כי בתוכו, האדם לא מוכן להסתפק בכך שהמציאות אינה שלמה, והוא רוצה את החיבור המושלם, אל השלמות של המציאות, שהיא נמצאת מחוץ לכל מקום וזמן. ולכן האדם לא מרוצה לעולם משום צורה שהיא, כי הוא רוצה את המהות, שהיא חסרת כל צורה. ומי שהוא פיקח, הוא משיג את האובססיה האמיתית שלו, שהיא שהמציאות תהיה כרצונו...
...כשאומרים לאכול, מניחים שיש פעולה כזאת שנקראת אכילה. אבל הניתוח לא מסתיים כאן. אליעד מבהיר שכאשר מנתחים משפט או רעיון, חשוב לבדוק את כל המשמעויות והאפשרויות שניתן לגזור מכל מילה או ביטוי. לא מספיק רק להבין את ההגדרה הפשוטה של המילים, אלא חייבים לבדוק גם את ההנחות העמוקות יותר, אלו שאולי לא נראות במבט ראשון. איך בודקים האם מצאנו את כל הנחות היסוד? אחרי שמפרקים משפט להנחות יסוד, צריך לבדוק האם באמת אותן הנחות יסוד מחייבות את התוצאה הסופית. אליעד נותן דוגמה של סלט: כשאנו רואים סלט שיש בו עגבניה, מלפפון...
...לפי אליעד כהן, התשובה לשאלה הזאת היא פשוטה וברורה - זה לא משנה. גם אם יש כאלה שטוענים שיש הבדל, עצם האמירה שלהם אינה הופכת את זה לחשוב. אליעד מסביר שהגורם המרכזי שצריך להוביל את ההחלטה הוא הנוחות האישית של המתאמן, ולא העדפה גורפת כלשהי בין שני סוגי האימונים. האם יש הבדל מהותי בין מכונות לבין משקל חופשי? אליעד מדגיש בצורה ברורה שיש הבדל בין האימון במשקולות חופשיות לבין מכונות ייעודיות. ההבדלים קיימים, אבל הם לא הופכים סוג אימון אחד לטוב או פחות טוב מהשני. בכל סוג אימון ישנם יתרונות וחסרונות, וההחלטה...
...אם התשובה היא כי אני למדתי יותר, נשאל: ולמה למדתי יותר? בסוף נגיע לאחת משתי התשובות: או שאתה אלוהים, ואתה בחרת להיות חכם יותר, ולכן אין לך סיבה להתגאות, כי כל אחד יכול לבחור מה שהוא רוצה. או שאין לך בחירה חופשית, והפכת לחכם בגלל נסיבות חיצוניות שאין לך שליטה עליהן, ולכן גם אין טעם להתגאות. כנל לגבי הערצה. למה מישהו טוב ממך? או שהוא בחר להיות כזה ואין לו יתרון עליך, או שאין לו בחירה חופשית וזה פשוט המצב, ואז אין טעם להעריץ אותו. סיכום הנוסחה כאשר אתה כועס על עצמך או שונא את עצמך: תבדוק על מה בדיוק...
...דברים הם כן מסכימים. כך, במקום להתווכח על הדבר הגדול והמורכב, הם יכולים להניח יסודות של הסכמה קודם כל על פרטים קטנים יותר. אם מצליחים להסכים על נקודות בסיסיות, אפשר לבנות עליהן בהדרגה עד להגעה להסכמה מלאה. לדוגמה, אם יש ויכוח בין שני אנשים על האם מישהו חי או מת, הדבר הראשון לעשות הוא לבדוק על אילו עובדות הם כן מסכימים - למשל על עצם קיומו של האדם או על מתי ראו אותו לאחרונה. מהבדיקות האלה אפשר להסיק מסקנות בצורה מדויקת יותר, וכך הוויכוח מתקדם לכיוון פתרון אמיתי. אליעד מזהיר שאסור לבדוק רק דברים שלדעתנו...
...כך משתפרת גם היכולת לנהל אחרים. האם כדאי בהכרח לנהל אנשים אחרים? נטען שלא בטוח שכל אדם ירצה בסופו של דבר לממש בפועל את היכולת לנהל אחרים. אף על פי שכל אחד יכול להיות מסוגל לכך (כי הוא יכול ללמוד לנהל את עצמו, ומכאן גם אחרים), ייתכן שבפועל לא תמיד יש רצון או צורך לעסוק בפועל בניהול של אנשים נוספים. עם זאת, עצם האפשרות והיכולת לעשות זאת חשובות, מפני שהן משקפות ניהול עצמי איכותי. כיצד לומדים לנהל? לפי הדברים המתוארים, הדרך העיקרית ללמוד ניהול היא להתמקד בניהול עצמי. האדם לומד לנהל את עצמו טוב יותר...
...אלוהים מתאר את התפיסה שהאדם צריך להגיע להבנה שכל מה שהוא תופס כנכון או מחויב, לא בהכרח הוא כך. למשל, אם אדם קורא את הספר ומאמין שהכל בכתובים הוא נכון, הוא ישאר בתוך תחום חשיבתי מסויים, מבלי לאפשר לעצמו לחשוב גם על האפשרות ההפוכה. בספר יש גישה שמציעה לא לאמץ דעה או מחשבה אחת כמוחלטת, אלא להבין שכל דעה עשויה להיות נכונה בזמנים ובמצבים שונים. במהלך ההרצאה מדברים על כך שמי שקורא את הספר להיות אלוהים ומאמין שכל מה שכתוב בו הוא האמת, יש סיכוי שהוא יתחיל לסבול כמו כל אדם אחר שלא שואל שאלות או לא בודק את...
...ואז אם המדענים היו מודיעים לפתע שהבעיה נפתרה וכוח המשיכה שב לפעול, כולם היו חשים אושר גדול והקלה. אבל כיום, כשכוח המשיכה פועל ללא הפסקה, אף אחד לא מרגיש אושר מיוחד מזה, פשוט כי אין תחושה של חיסרון מוקדם. אליעד מוסיף דוגמה נוספת, שבה אדם עם יד בריאה לא ירגיש שמחה מיוחדת על כך שיש לו יד, אלא אם כן היו מאיימים להוריד לו את היד. רק אז, כאשר היו מוותרים על האיום, הוא היה מרגיש תחושת שמחה חזקה. דוגמאות אלה מדגישות נקודה מרכזית: השמחה והאושר תלויים בתחושת החיסרון שקדמה להם, מה שיוצר מעגל אינסופי של תחושות...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: רגישות מוגזמת לרעשים, איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: רגישות מוגזמת לרעשים, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לקשב וריכוז, קואצ'ר, אימון אישי למתבגרים בתחום רגישות מוגזמת לרעשים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331