אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לפי רבי נחמן מברסלבתורת רבי נחמן מברסלבסיפורי רבי נחמן מברסלבמעשיות של רבי נחמן מברסלבסיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלבהשכל של רבי נחמן מברסלבלהזכיר את רבי נחמן מברסלבלהבין את רבי נחמן מברסלבהדרך של רבי נחמן מברסלבאיך להבין את רבי נחמן מברסלבאליעד כהן ורבי נחמן מברסלבלמה רבי נחמן מברסלבספרי רבי נחמן מברסלבראש השנה של רבי נחמן מברסלבתכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלבתלמידים של רבי נחמן מברסלבסקס ורבי נחמן מברסלברבי נחמן מברסלב היה דתירבי נחמן מברסלב היה דתי או חילונירבי נחמן מברסלב והשטןלחנך ילדים לפי רבי נחמן מברסלבהגאווה של רבי נחמן מברסלבהדיל של רבי נחמן מברסלב עם השטןחזרה בתשובה לפי רבי נחמן מברסלבטעויות של רבי נחמן מברסלבאלוהים לפי רבי נחמן מברסלבאיך לחנך ילדים לפי רבי נחמן מברסלבהחשק המיני של רבי נחמן מברסלבהספרים של רבי נחמן מברסלבהסקס של רבי נחמן מברסלבהעצות של רבי נחמן מברסלבהקשר שבין אליעד כהן לבין רבי נחמן מברסלבהיחס של רבי נחמן מברסלבהיחס של רבי נחמן מברסלב לתורההסוד של רבי נחמן מברסלבאיך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלבאיך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלבאיך להבין את ספרי רבי נחמן מברסלבאליעד או רבי נחמן מברסלבהאם ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלבהאמונה של רבי נחמן מברסלבלהבין את הספרים של רבי נחמן מברסלבלהבין את ספרי רבי נחמן מברסלבחשיבות שמירת המצוות לפי רבי נחמן מברסלבהשלמות של רבי נחמן מברסלבההתחדשות של רבי נחמן מברסלבללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלבללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלבללמוד מאליעד או מרבי נחמן מברסלב🔍הצג עוד...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2
... מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 2 מדוע בן המלך ובן השפחה התחלפו ומה המשמעות של ההחלפה? אליעד כהן מסביר בסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו של רבי נחמן מברסלב, שהסיפור מספר על מיילדת שהחליפה את שני הילדים מיד לאחר לידתם. אך מעבר לפשט, ... או לראות בו פגם וחיסרון. הצורה, אם מתייחסים אליה כנפרדת מהמהות, הופכת לצרה, לסבל, ומכאן נובע ההבדל בין בן המלך לבין בן השפחה. מה משמעות המושג היכלי התמורות שרבי נחמן מתאר? אליעד מדגיש את משמעות המושג היכלי התמורות ומסביר שמדובר בהמרה או בלבול בין הדברים ... ואני רוצה שזה יקרה. ואתה יכול להגיד: לא, זה ביטוי שאני עבד ואני לא רוצה שזה יקרה. והניחה בן המלך אצל השפחה ובן השפחה אצל המלכה. בקיצור עשתה פה את ההיפוך הזה. ורבי נחמן הרבה פעמים מסביר על נושא של היכלי התמורות, בחינת היכלי התמורות. מה זה אומר תמורות? המרה. נגיד ...
רצון לשלמות ילדים קטנים מהות צורה מלכתחילה צרות חוסר שלמות התנהגות צורות
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
... מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1 מה המשמעות האמיתית של בן מלך ובן שפחה שנתחלפו? הסיפור בן מלך ובן שפחה שנתחלפו, מתוך סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מתאר מצב של החלפה בין שני תינוקות - בן מלך ובן שפחה. בסיפור מסופר שהיה מלך, ובביתו שפחה ששימשה את המלכה. כבר בתחילת הסיפור, רבי נחמן מדגיש נקודה מעניינת - השפחה הייתה שפחת המלכה ולא שפחת המלך. נקודה זו מעלה שאלה מהותית, מדוע ישנה הדגשה על כך שהשפחה שירתה דווקא את המלכה ולא את המלך עצמו? מה מסמל המלך בסיפור של רבי נחמן? בסיפור, המלך מסמל את הבורא, את אלוהים, את האחדות המוחלטת שבה אין כל הבדל בין שום דבר לדבר אחר. מנגד, השפחה ... שברא את השטן, ואם כך, מדוע שיהיה לו מקום להתלונן על קיומו של הרע? רבי נחמן מתמודד עם הבעיה הזו באמצעות הפרדה ברורה בין המלך (הבורא) לבין המלכה והשפחה. הוא מדגיש כי השפחה לא הייתה של ... על ידי המלכה. מה המשמעות שהשפחה הייתה שייכת רק למלכה ולא למלך? רבי נחמן מבקש להסביר שהשפחה לא הייתה שייכת ישירות למלך אלא למלכה. אם השפחה הייתה של המלך ישירות, היה אפשר לטעון שהרע והנפרדות נבראו ישירות ובכוונה על ידי אלוהים עצמו. אך רבי נחמן שולל זאת ואומר שהנפרדות היא רק תוצאה של המהלך בו המלך רצה שיהיה טוב למלכה, ולכן הוא אפשר קיום של שפחה למענה. ... כדי שיהיה טוב כביכול לבריאה, שהינה הפרדה חלקית מהאחדות המוחלטת. למה רבי נחמן מדגיש שהשפחה הייתה השפחה הנמוכה ביותר? רבי נחמן מדגיש במפורש שהשפחה הייתה ברמה הנמוכה ביותר, כדי להראות שההחלפה בין בן המלך לבן השפחה היא משמעותית מאוד. ... את עצמו עם האחדות המוחלטת. מה פירוש ההחלפה בין בן המלך לבן השפחה? רבי נחמן מסביר שעצם ההחלפה היא ביטוי לכך שהאדם שכח את שורשו האלוהי, והוא תופס את עצמו כאילו הוא עבד, כלומר, חלק ... כביטוי של הנפרדות והנמיכות (בן השפחה). מה הכוונה מלך ומלכה בסיפורי רבי נחמן? המלך מייצג את המקום המוחלט, שבו אין הבדל כלל בין יש לאין. הוא נמצא מעבר לכל שינוי ולכל הבחנה. המלכה, ... הבחנה מסוימת - הבחנה שממנה נובעת אפשרות של נפרדות והיווצרות העולם. רבי נחמן מסביר שבעצם המלך והמלכה הם שתי בחינות של אותה מציאות מוחלטת. בתוך המוחלטות עצמה יש שתי בחינות: בחינה שאין ... וההחלפות, כגון בן המלך ובן השפחה. איך נוצרת הנפרדות והרע בעולם לפי רבי נחמן? רבי נחמן מדגים שהנפרדות והרע בעולם נוצרים כתוצאה ממהלך שנראה לכאורה כתמים או אפילו סתמי - כמו ... לראות עצמנו כבנים של המלך, מחוברים באופן ישיר אל האחדות. פירוש סיפורי מעשיות רבי נחמן בן מלך ובן שפחה שנתחלפו איך נוצר הרע בעולם? הסבר מעשה בן מלך ובן שפחה מה משמעות ההחלפה בסיפור בן מלך ובן שפחה? איך נוצר הרע לפי רבי נחמן? אליעד: מעשיות של רבי נחמן . מעשה יא. נקרא מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו. אוקי, מעשה במלך אחד שהיתה שפחה אחת בביתו. שהיתה משמשת את ... של המלך, היא היתה השפחה של המלכה, שזה מעניין. ש: למה? אליעד: כאילו רבי נחמן לא רוצה להגיד שהמלך היה צריך את השפחה הזו. בעצם המלך לא היה צריך את השפחה הזו. תכף אסביר לך מה זה אומר... ... השפחה הזו נכנסה להריון מהמלך. אולי בכלל המלך הכניס אותה להריון. ורבי נחמן אומר לך - לא, לא. היא היתה משמשת את המלכה ואינה רשאית להכנס למלך. מה רבי נחמן מנסה לומר? מה מהות הדבר? המלך זה הבורא, לצורך העניין. עכשיו השאלה איפה נכנס העבד. מאיפה הגיע העבד? אז אתה ... של המלך. הבעיות אף פעם לא קורות למלך. למלך אין בעיה. בשום סיפור של רבי נחמן אין סיפור שלמלך קרה משהו רע. זה תמיד לבן של המלך, לבת של המלך. למלך לא קורה כלו, עכשיו מה הרעיון? שיש שתי ... הוא מתלונן, מה אתה מתלונן? על כך שהגיע הרע, שהתחלף? בעיה שלך. אבל רבי נחמן אומר שהיתה משרתת את המלכה ולא הורשתה להכנס אל המלך. זה אומר שכאילו רבי נחמן אומר תקשיב, המלך מבחינתו בכלל לא מבחינתו של המלך בכלל הוא לא ידע שיש שם את השפחה הזו. זה לא היה חלק ממנו. זה ... המוחלטות כן יש הבדל בין יש לאין. מהבחינה הזו יש סיפור. אז כאילו רבי נחמן רצה לעשות הפרדה בין המלך לבין המלכה. המלך זה המקום שבו אין הבדל בין יש לאין ובכלל הוא לא מודע לקיומה של ... ללדת. אם לא המלכה לא היתה צריכה ללדת לא היה כל הסיפור הזה, נכון? רבי נחמן אומר לך, ברגע שהמלכה יולדת באותו רגע גם השפחה יולדת. תבין, ברגע שאתה כמלך מחליט ללדת - מחליט לעשות שינוי ...
מה לעשות סקרנות מימד המקום שליליות תמונות שטן הקבצן העיוור ציר המקום
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
5:18סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות , מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות מה משמעות הסיפור של רבי נחמן על המלך חוזה הכוכבים? הסיפור של רבי נחמן מברסלב מתחיל עם מלך אחד שהיה חוזה בכוכבים (אסטרולוג). המלך ראה בכוכבים שאם לא יקצרו את התבואה עד זמן מסוים באותה שנה, היא תתקלקל לחלוטין. הזמן שנותר עד לקציר ... ורק אז הוא יוכל להשיג את השלווה וההבנה המיוחלת, המסומלת בסיפור כציפור מיוחדת. מהו מוסר ההשכל של רבי נחמן? מה המשמעות של סיפור המלך והפועלים? איך מתמודדים עם קונפליקט פנימי? איך להשיג שלווה פנימית? מה מסמלת הציפור בסיפור רבי נחמן? איך לבחור רצון ברור בחיים? מה הקשר בין הנאות העולם למטרות רוחניות? אליעד: ועכשיו נקרא סיפור של רבי נחמן מעשה שהיה פעם מלך אחד והיה חוזה בכוכבים (אסטרולוג), וראה שאם לא יקצרו התבואה בשנה זו עד זמן מסוים תתקלקל כל התבואה, והזמן היה קצר מאוד יועצו יועציו ליקח קוצרים ולתת להם ...
לבחור ללמוד מרחב המקום זמן ומקום להצליח בחיים לימוד סיפורי מעשיות בעיון מערכת להיגמל מהתמכרויות
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
5:35סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב מה המשמעות של הסיפור יער בלי סוף של רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב סיפר סיפור מיוחד שהתרחש בערב יום כיפור, לאחר הכפרות. הוא סיפר על עצמו באופן אישי, ופתח את סיפורו במילים: שמעתי מאיש אחד שסיפר לו רבנו זיכרונו לברכה בערב יום כיפור אחרי הכפרות מעשה שראה.... בסיפור הזה, רבי נחמן מתאר חוויות מסתוריות וסמליות מאוד, כאשר הוא נקלע לשלוש סיטואציות מרכזיות: יער בלי סוף, נהר בלי סוף, ואבן רחיים שטוחנת את כל העולם כולו. מה מייצג היער שאין לו סוף לפי רבי נחמן? היער, לפי רבי נחמן , מסמל מצב שבו האדם נכנס לתהליך, הרפתקה או חוויה כלשהי, אך אינו מסוגל לראות את סופה. הוא מתאר יער גדול כל כך עד שאין לו קצה או סוף, ובתוך ... מנסה לחזור אחורה, מגיע אליו מישהו ואומר לו שאין דרך חזרה, כי היער אינסופי וחסר גבולות. למרות האזהרה שהמצב חסר פתרון, רבי נחמן מתאר מצב שבו האדם בכל זאת מצליח למצוא דרך לצאת. הרעיון כאן הוא שהאדם נקלע למצבים שנראים אינסופיים וחסרי מוצא, ובכל זאת ישנה דרך נסתרת ... העומדת על אותו נהר, ומסופר שאבן זו טוחנת קמח עבור כל העולם כולו. האבן מסמלת כוח או מערכת שמניעה ומפעילה את כל המציאות. רבי נחמן משתמש בביטוי כל העולם, כשהמילה כל מתפרשת כאן כמחויב. הכוונה היא שיש מערכת אחת אוניברסלית שמפעילה את כל הבריאה באופן הכרחי ובלתי נמנע. כמו ... את כל בני האדם, כך גם המערכת הכוללת הזו משפיעה על הכל, והיא חלק בלתי נפרד ממציאות חיינו. מה תפקידו של הנפח בסיפור, ולמה רבי נחמן התכוון? בחלק האחרון של הסיפור מופיע נפח שיושב ביער, אדם בשם קוויל (או שם דומה), שתפקידו לייצר כלים עבור כל העולם כולו. דמות זו מסמלת את היצירה, את הפעולה האנושית שנמצאת מאחורי הקלעים של העולם. הנפח הוא יוצר כלים מכל אותו חומר שמקורו ביער האינסופי. רבי נחמן מדגיש שוב את המילה כל, כלומר, היצירה האנושית נובעת מתוך אותם חומרים אינסופיים שבטבע, אותם אלמנטים יסודיים שמרכיבים את כל העולם כולו. מה המשמעות של העולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה? ביטוי מיוחד שרבי נחמן חוזר עליו הוא העולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה. הוא מבחין כאן בין אנשים שמספרים סיפורים תיאורטיים לבין חוויה אישית ואמיתית שהוא עצמו ... קרא את הסיפור הזה או שמע אותו, הוא הבין שהוא מתאר את חייו שלו, את המציאות האישית והפנימית שלו, ולא רק רעיון מופשט. עבור רבי נחמן, המעשה הזה הוא סיפור חווייתי אישי ואותנטי, לא סיפור סתמי או תיאורטי בלבד. כיצד ניתן להשתמש בסיפור הזה ככלי לעבודה עצמית פנימית? אליעד כהן מסביר שרבי נחמן רצה שהאדם יחפש בתוך עצמו את המקום שבו הוא נמצא בתוך יער אינסופי, כלומר, מקום נפשי או מחשבתי שאין לו מוצא, מקום שבו האדם מרגיש תקוע או אבוד. למרות התחושה שאין דרך יציאה, רבי נחמן מדגיש שתמיד קיימת דרך, גם אם היא לא ברורה מיד. האדם נקרא להתבונן בתוך עצמו ולזהות מצבים שבהם הוא חווה ייאוש, מבוכה, או תחושה של חוסר ... דרכי התמודדות עם החיים והאתגרים האינסופיים שהם מציבים בפני האדם. מה המשמעות של יער בלי סוף? מה מסמל הנהר בסיפורי רבי נחמן? סיפורי מעשיות רבי נחמן בעיון מה המשמעות של העולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה? מה מסמלת אבן הרחיים? איך להשתמש בסיפורי רבי נחמן לעבודה פנימית? מהי המשמעות הרוחנית של סיפורי ברסלב? אליעד: בסיפור הבא רבי נחמן מספר על עצמו שמעתי מאיש אחד שסיפר לו רבנו זיכרונו לברכה בערב יום כיפור אחרי הכפרות מעשה שראה.. (כאילו רבי נחמן ראה).. שהלך ביער אחד והיער היה גדול בלי קץ וסוף (לא היה סוף ליער) ורצה לשוב על עקבו (הוא שאל טוב איך חוזרים אחורה?) ובא אליו אחד ואמר לו ... זה הקטע של המחויבים זה מתאר תהליכים בתוך הבן אדם שבן אדם מגיע כאילו לשכלים מסוימים שהם מחויבים הם מקיפים הכל. היה פעם שרבי נחמן אמר כמה זה קשה לחטוב עצים אבל לא רק שאני חוטב עצים אני גם צריך לייצר את הגרזן עוד משהו שרבי נחמן אמר העולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה מה זאת אומרת יש אנשים שמספרים סיפורים אבל אני ראיתי תמעשה במובן של זה לא סתם סיפור אני מספר לך מה ...
בן אדם אותנטיות להבין כיפור מחשבות רעיון מופשט הקיום קושי
ליקוטי מוהרן ח"ב ב, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן ח"ב ב, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן חב ב, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2 מה המשמעות של שבת בלימוד ליקוטי מוהרן? אליעד כהן מסביר שלפי רבי נחמן מברסלב בתורה ב מחלק ב של ליקוטי מוהרן, שבת מייצגת את הבחינה של שמחה ושלמות. לעומתה, המצוות והמעשים שהאדם עושה בימי החול מייצגים דווקא את ההפך - את ... חווה במהלך השבוע, מתגלים בשבת כשלמות מוחלטת - וזו המשמעות של הפיכת חיסרון ליתרון. מה זה מלאך מטטרון ואיך הוא קשור לליקוטי מוהרן? אליעד כהן נותן דוגמה נוספת מתוך דברי חזל על מטטרון, מלאך שנחשב כממוצע בין הבורא לעולם. הוא מסביר כי מטטרון הוא ... כיוון שהוא נתון תחת חוקי הטבע שמשתנים ולא מצליח לראות את האחדות השלמה שעומדת מאחוריהם. מה פירוש המושג אחד פשוט לפי רבי נחמן? רבי נחמן מתאר את האחדות השלמה במונח אחד פשוט. משמעות המושג הזה היא שאין באחדות הזאת שום מורכבות ושום ... זה מצב שאין בו אפילו פוטנציאל של חלוקה. אם בבורא יש רצון, מחשבה, או כל מרכיב אחר, הוא כבר לא אחד פשוט אלא מורכב. לכן רבי נחמן מדבר על מציאות שבה הכל הוא אחד פשוט לחלוטין, בלי שום חלוקה פנימית. איך אפשר לחבר בין אחדות פשוטה לבין המציאות המשתנה? אליעד כהן מדגיש שהאתגר האמיתי הוא להבין איך מתוך אותה אחדות פשוטה נוצר ריבוי. רבי נחמן אומר שביום שבת האדם מתקרב לתפיסה של אחדות פשוטה, וזה מוביל אותו להבין שכל השינויים והריבויים של המציאות הם ביטוי ... את הפעולות והמצוות של ימי החול ממקום של עצבות למקום של שמחה אמיתית. מדוע אנשים מתקשים להבין את המושג אחדות פשוטה? רבי נחמן מסביר שמה שהופך את המושג של אחדות פשוטה לקשה להבנה הוא שהשכל האנושי מתקשה להבין מצב שבו אין שום הבחנה. האדם רגיל ... הבדל אמיתי בין הפעולות. כשהאדם מבין את האחדות הזאת, הוא כבר לא שואל יותר, כי הוא חווה את המציאות כשלמות. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? מה פירוש אחדות פשוטה? מה זה שבת לפי רבי נחמן? הבדל בין ימי חול לשבת מי זה מטטרון? מה המשמעות של מצוות בימי חול? מה זה אחד פשוט לפי רבי נחמן?
מושגים האחדות תורה הרגשת אחד אתגרים מתקשה להבין תחושת חובות ליקוטי מוהרן חב ב
ליקוטי מוהרן ח"ב ב, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
ליקוטי מוהרן ח"ב ב, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
ליקוטי מוהרן חב ב, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1 איך ללמוד את ליקוטי מוהרן לפי אליעד כהן? בשיעור מעמיק זה מסביר אליעד כהן כיצד יש ללמוד את הספר ליקוטי מוהרן של רבי נחמן מברסלב, תוך שהוא מדגים ומסביר את הדרך שבה רבי נחמן מחבר בין נושאים שונים באמצעות מושגים מופשטים, ומראה כיצד כל מושג קשור לרעיונות עמוקים נוספים. בשיעור נדונו הרעיונות העיקריים המופיעים בתורה ח א, הקשורים בחג החנוכה ובמושג הודאה, והדרך שבה רבי נחמן משתמש במושגים האלה כדי לחבר בין עניינים שונים ולחשוף את מהותם הפנימית. מהי משמעות ההודאה על פי ליקוטי מוהרן? אליעד מסביר כי רבי נחמן מדבר על חג חנוכה כימים של הודאה, בהתבסס על הפסוק וקבעו שמונת ימי חנוכה אלו להודות ולהלל. רבי נחמן לוקח את המושג של הודאה, וקושר אותו לשעשוע עולם הבא, וטוען שעיקר שעשוע העולם הבא הוא לדעת את הבורא. בשלב זה, אליעד מציין סוג של מניפולציה שרבי נחמן עושה, כאשר הוא מחבר בין להודות לבין להכיר. לדבריו, להודות פירושו להודות על ... ואפשר לדעת בלי להודות. לדוגמה, ניתן להגיד לאלוהים אני מודה לך, גם אם לא מבינים אותו כלל, ולהפך - להכיר את הבורא לעומק ולא להודות כלל. אבל רבי נחמן מנסה להראות שככל שאדם מכיר את הבורא טוב יותר, הוא קרוב אליו יותר. הידיעה וההכרה הופכות את האדם לסמוך על הבורא, שכן האדם באופן טבעי סומך על מי שהוא מכיר. כיצד קשורה ההודאה לידיעת הבורא בעולם הבא? אליעד מרחיב שרבי נחמן בעצם קושר בין מושג ההודאה של חג חנוכה לעולם הבא, וטוען כי בעולם הבא כולם יודו כי אז יידעו שהכל טוב. הדגש שרבי נחמן שם כאן הוא על לדעת - כי מי שיודע את הבורא, מבין שהכל לטובה, ולכן הוא מודה. ... להודות, כי אין על מה. במצב אידאלי של עולם הבא, הכל מושלם ואחד, ואין בכלל מקום להודאה רגילה. מה הקשר בין הודאה, עולם הבא והלכות? בשלב זה, רבי נחמן עובר לדבר על הלכות, ומסביר שאלו בעצם חוקי העולם. אדם שמצליח להבין את ההלכות ... מבין הכל ועדיין מצליח להמשיך ולחדש, כאילו נוגע באינסוף, כי הוא מצליח לראות כיצד המציאות נוצרת בכל פעם מחדש. כיצד ההלכה מביאה לידי הודאה? רבי נחמן ממשיך ומראה שההודאה גם היא בחינת הלכה, בכך שהדברים הולכים כסדר. כאשר לאדם יש ... כשאדם ניצל מצרה הוא מביא קורבן תודה, כי בעצם הוא הצליח לזרום מחדש (הלכה מלשון הליכה), ולחזור למצב של סדר ושלמות. כיצד הדיבור הופך לאמת? רבי נחמן מוסיף שההודאה, שהיא בחינת הלכה, היא זו שמאירה את אור האמת בתוך הדיבור. ... כלומר, אינו מבין את מה שהוא עושה. רק כאשר האדם מבין את האמת, הוא מתחיל לדבר דיבור אמיתי ומכוון. מה הקשר בין צדקה, חסד והודאה? אליעד מסביר שרבי נחמן קושר את המושגים של צדקה וחסד להודאה, ומפרש זאת כך: כשאדם נותן ממון לתלמיד ... מתקרב אל השכל והאמת. הצמצום הזה בתחילה מרגיש לו כחיסרון, אך מיד מתגלה לו אור חסד, והוא מתמלא מחדש, ומתמלא החיסרון בשורשו. כך הוא זוכה לחסד. רבי נחמן משתמש בדוגמה זו להראות שהחיסרון הראשוני שנוצר בנתינה של כסף מתמלא באופן רוחני עמוק, שהוא חסד פנימי שנובע מהבנת האמת הפנימית. מהי לשון הקודש ואיך היא קשורה ללימוד ליקוטי מוהרן? רבי נחמן מסביר שלשון הקודש אינה רק השפה העברית, אלא דיבור המחובר ... את השמחה והשלמות שלה לתוך החיים הרגילים שלו, וזה הופך את כל דיבוריו וכל פעולותיו למלאים באמת וחסד. בסופו של דבר, אליעד מדגיש שלימוד נכון של ליקוטי מוהרן הוא הבנת מהות הדברים, התהליך של ההבנה העמוקה, החיבור בין כל המושגים, והיכולת לראות בכל דבר את השורש הפנימי שלו, שהוא בסופו של דבר האמת המוחלטת של המציאות. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? מהי הודאה לפי רבי נחמן? מה הקשר בין חסד להודאה? מה זה לשון הקודש? מה הקשר בין חנוכה להלכות? מה הקשר ...
להבין ליקוטי מוהרן מציאות רבי נחמן מברסלב שיעור בליקוטי מוהרן אבסולוטיות ללמוד את הספרים חיים חג חנוכה
ליקוטי מוהרן ח"א נד, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן ח"א נד, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן חא נד, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן, להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2 מהו כוח המדמה וכיצד הוא משפיע על תפיסת המציאות? לפי אליעד כהן, כוח המדמה הוא היכולת של האדם להפיק תמונות או ... יש לאדם את היכולת להבין את המציאות בצורה שלמה ובלי דימויים מעוותים. כוח המדמה ליקוטי מוהרן חידוש בתפיסת המציאות דימויים ושגיאות תפיסתית כוח המדמה בפרנסה הבנת המציאות האמיתית איך להתמודד עם כוח המדמה? מהם העקרונות וההסברים העמוקים של רבי נחמן בליקוטי מוהרן חלק א נד? ליקוטי מוהרן של רבי נחמן מברסלב מציג עקרונות מעמיקים לגבי תהליכי מחשבה, הבנת התורה והזיקה בין צורת הדבר למהותו. במהלך השיעור, אליעד מתאר את התורה ככוח חזק המשפיע על תפיסתנו את המציאות. רבי נחמן מדבר על כך שצריך לשמור את התורה מכל מיני דברים המטעים את האדם ומובילים אותו לחשוב בצורה שונה מהמציאות האמיתית. הוא מציין ... מבחוץ יכול להיות באמת גדול, ומה שנראה כגדול יכול להיות קטן מהותית. זוהי ההבנה של רבי נחמן לגבי איך כוח המדמה משפיע על תפיסתנו. במהלך השיחה, אליעד גם מסביר את החשיבות שבהבנה של תורה כחדש - כלומר, תורה שלא מבוססת ... בלבד. מה זה כוח המדמה? כיצד חידושי תורה יכולים להשפיע על פרנסה? מהי הדרך ללמוד ליקוטי מוהרן? מה המשמעות של תפיסת התורה כחידוש? מהו כוח המדבר בתורה? מהו החיבור בין צורת הדבר למהותו? ...
לשאול את עצמך שיעור בליקוטי מוהרן המציאות דמיונות סמכות להתמקד רבי נחמן מברסלב מציאות אמיתית
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 5
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 5
... מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 5 מה המשמעות של הצחוק בסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה ... מייצג את הרצון לא להילחם ולהיות חופשי מהמגבלות החיצוניות. מהו הצחוק בסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה? מה משמעות היער והעצים בסיפור של רבי נחמן מברסלב? איך הצחוק והפחד משפיעים על הגיבור בסיפור? מה המשמעות של ...
סיפורי מעשיות תהליך בן מלך ובן שפחה שנתחלפו תוצאות ברסלב תחושה של פחד חיצוניות ללא פתרון
כל העולם כולו גשר צר מאוד, לעבור על גשר צר מאוד מאוד, רבי נחמן מברסלב, עבודת השם, התחזקות, ירידה לצורך עליה, עליה לצורך ירידה, התפתחות אישית, ירידה רוחנית, נפילה רוחנית
24:00כל העולם כולו גשר צר מאוד, לעבור על גשר צר מאוד מאוד, רבי נחמן מברסלב, עבודת השם, התחזקות, ירידה לצורך עליה, עליה לצורך ירידה, התפתחות אישית, ירידה רוחנית, נפילה רוחנית
... העולם כולו גשר צר מאוד, לעבור על גשר צר מאוד מאוד, רבי נחמן מברסלב, עבודת השם, התחזקות, ירידה לצורך עליה, עליה לצורך ... של המשפט כל העולם כולו גשר צר מאוד לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר לעומק את המשפט המפורסם של רבי נחמן מברסלב: כל העולם כולו גשר צר מאוד, והעיקר לא לפחד כלל. בתחילת ההסבר, אליעד מדגיש שאנשים רבים משתמשים במשפט זה באופן שטחי, בלי להבין לעומק למה התכוון רבי נחמן. הוא טוען שאנשים רבים לוקחים את המשפט הזה באופן חלקי ומפשטים אותו ... בעבודת השם ובדרך להתפתחות אישית. איך קשורה תחושת ההתרחקות והקושי להתקרבות אמיתית? לפי אליעד כהן, רבי נחמן התכוון במקור לכך שכאשר אדם נכנס לעבודת השם או רוצה להתחיל בדרך חדשה ... ולא רוצה שיצליח. במצב כזה, יש צורך בהתחזקות גדולה מאוד, בלי ליפול בדעתו חס ושלום, כפי שאליעד מצטט מליקוטי מוהרן . המשמעות היא לא להישבר נפשית ולא להיכנע לפחדים ולייאוש, אלא להמשיך ... אלא להבין שהם חלק בלתי נפרד מהתהליך. איך מתמודדים עם פחד הגשר הצר? אליעד כהן מחדד את המסר של רבי נחמן: עליך להחליט האם לעבור על הגשר למרות הפחד, או להישאר מאחור. אבל אם ...
תוצאה רצויה נחמן דרך חדשה כל העולם כולו להתמודד עם פחד נפילה רוחנית שכנוע טעות
ליקוטי תפילות, ללמוד על מנת ליישם, לעשות מהתורה תפילה, ליישם את מה שלומדים, להפוך דמיון למציאות, להוציא מכח אל הפועל, להגשים רצונות, למלא רצונות, ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
ליקוטי תפילות, ללמוד על מנת ליישם, לעשות מהתורה תפילה, ליישם את מה שלומדים, להפוך דמיון למציאות, להוציא מכח אל הפועל, להגשים רצונות, למלא רצונות, ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
... שלומדים, להפוך דמיון למציאות, להוציא מכח אל הפועל, להגשים רצונות, למלא רצונות, ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב מה זה ספר ליקוטי תפילות ומה הקשר שלו לליקוטי מוהרן? ספר ליקוטי תפילות נכתב על ידי רבי נתן, שהיה תלמידו של רבי נחמן מברסלב . הספר הוא למעשה אוסף של תפילות המבוססות על התורות שמופיעות בספר ליקוטי מוהרן של רבי נחמן. הרעיון המרכזי הוא שרבי נתן לקח את הרעיונות הרוחניים והמופשטים שנאמרו על ידי רבי נחמן, והפך אותם לתפילות מעשיות. לדוגמה, אם רבי נחמן כתב שתועלת של מצוות הציצית היא השגת רוח הקודש, רבי נתן ניסח את זה כתפילה: אלוהים, עזור לי להתחזק במצוות הציצית כדי שאזכה לרוח הקודש. מה המשמעות של לעשות מהתורה תפילה לפי רבי נחמן? המשמעות של להפוך תורה לתפילה לפי רבי נחמן היא להפוך ידע תיאורטי ורעיונות מופשטים למשהו אישי ופרקטי שניתן ליישם בחיים. תפילה היא ביטוי של רצון. ... את התפילות האלה, הוא בעצם מעבד את המידע ומחדד לעצמו את הרצונות שלו. לדוגמה, אם רבי נחמן אמר שחשוב להסתכל בשכל שיש בכל דבר, והתפילה אומרת: אלוהים, עזור לי להסתכל בשכל שבכל דבר, אז האדם ... לעצמו במה הוא באמת מאמין ובמה הוא באמת רוצה להתמקד. איך להפוך רעיונות מתורת רבי נחמן ליישום מעשי? אליעד מסביר שהדרך הפרקטית להפוך את הרעיונות של רבי נחמן למשהו מעשי היא לקחת כל רעיון, בין אם מתורה או מהרצאה, ולהפוך אותו למטרות ולרצונות אישיים ומוחשיים. ... תמיד ליישם בפועל ולא להישאר ברמה התיאורטית בלבד. למה חשוב להפוך את הרעיונות של רבי נחמן מרצונות למציאות? הסיבה העיקרית להפיכת הרעיונות למציאות היא שרק כך האדם באמת יכול להרגיש שלמות וסיפוק ... באופן מלא. איך להפוך רעיון לתפילה? מה זה ליקוטי תפילות? איך ליישם את תורות רבי נחמן? האם תפילות יכולות להזיק? איך להגשים רצונות? איך להפוך דמיון למציאות? ...
מחשבה אלוהים פיתוח יכולות שכליות חסר משמעות הלוואות פוטנציאל התאמצות הוכחה לאי מציאות הבורא
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רבי נחמן מברסלב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רבי נחמן מברסלב, איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: רבי נחמן מברסלב, דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לילדים, הכוונה אישית, יועץ פילוסופי בתחום רבי נחמן מברסלב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2734 שניות - עכשיו 04_07_2025 השעה 12:33:13 - wesi1