אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה צריך... ✔בידול עסקי או לירות לכל הכיוונים, בחירת נישה עסקית, מיתוג עסקי, איך למתג את עצמך? נישה שיווקית, איזה עסק לפתוח? פתיחת עסק, מה המומחיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
בידול עסקי או לירות לכל הכיוונים, בחירת נישה עסקית, מיתוג עסקי, איך למתג את עצמך? נישה שיווקית, איזה עסק לפתוח? פתיחת עסק, מה המומחיות שלך? מה הייחודיות שלך? איך להקים עסק? הקמת עסק, למה לא צריך לבחור נישה ייחודית? יעוץ עסקי
האם נישה עסקית היא הכרחית להצלחה בעסק?

הנושא של נישה עסקית הוא רעיון מאוד נפוץ בתחום השיווק והעסקים, אך יש בו גם הרבה מיתוסים ושאלות שדורשות תשובות. נישה עסקית מתייחסת להתמקדות בתחום או מוצר מסוים בעסק, למשל, ספר שמתמקד בתספורות לנשים בגילאים 30-50, או מאמן כושר שמתמחה בעבודה עם מתאמנים מתחילים. הרבה אנשים מאמינים שהצלחה בעסק מחייבת התמחות כזו. אליעד כהן טוען שזו לא בהכרח האמת, ועסק לא חייב להתמקד בנישה צרה כדי להצליח.

השוואה בין עסקים נישתיים ורחבים

כדי להבין אם נישה הכרחית או לא, אפשר להשוות בין סוגי עסקים שונים:

- חנות שמוכרת רק ירקות מול סופרמרקט שמוכר ירקות יחד עם מוצרים נוספים כמו בשר, חלב, לחם ומוצרי ניקיון.

- מסעדה שמוכרת רק בשרים מול מסעדה שמציעה מגוון רחב של מאכלים.

- חנות שמוכרת רק כלי בית מול חנות שמציעה גם רהיטים.

לפי התפיסה הרווחת, עסק שמתמקד בנישה אחת אמור להיות מצליח יותר, משום שהוא ממוקד וממתג את עצמו כמומחה בתחום. אבל בסופו של דבר, הצלחת העסק לא תלויה רק בנישה שהוא בחר, אלא במגוון פרמטרים כמו איכות השירות, תמחור, ביקוש בשוק, רמת התחרות והמיקום של העסק.

מה שמוביל אנשים לחשוב שנישה היא חובה?

הסיבה לכך שעסקים רבים מאמינים בנישה עסקית נובעת מהמחשבה שכאשר עסק מתמקד בתחום מסוים, הוא הופך למומחה בו. לדוגמה, אם מטפל מציג את עצמו כמטפל בכל סוגי הבעיות הרגשיות, ייתכן שהלקוחות לא יראו בו מומחה. אם לעומת זאת הוא מתמקד בטיפול בחרדות, הוא יכול להתמחות בנושא, לפרסם תוכן ולקבל מוניטין כמומחה.

אבל לא תמיד זו הדרך היחידה להצליח. יש עסקים כמו סופרמרקטים או מרכזי קניות שיכולים להצליח בגדול, גם אם הם לא ממוקדים בנישה אחת.

האם עסק נישתי מרוויח יותר כסף?

התשובה לשאלה זו היא תלויה במגוון גורמים. עסק נישתי יכול להרוויח יותר אם יש ביקוש גבוה בשוק עבור הנישה שלו, והוא מצליח לבדל את עצמו. לעומת זאת, עסק רחב יכול להרוויח יותר אם הוא מציע מוצרים ושירותים שמכסים מגוון רחב של לקוחות ומצא את הדרך להבדל את עצמו בשוק. אליעד מציע דוגמאות מעשיות להמחשה:

1. חנות עגבניות בלבד: חנות שמוכרת רק עגבניות יכולה להרוויח יותר אם היא מתמחה בעגבניות איכותיות וייחודיות, אך ככלל, חנות שמוכרת רק מוצר אחד תתקשה למשוך מספיק לקוחות.

2. מכירת רכבי יוקרה בלבד: אדם יכול להרוויח הרבה על כל רכב שהוא מוכר, אך סביר להניח שבעסק שמוכר רכבים פשוטים יד שניה בכמות גדולה יהיו הכנסות יותר גבוהות בסופו של דבר.

3. מטפל רגשי כללי מול מטפל לחרדות: מטפל שמתמקד בבעיה מסוימת כמו חרדות יכול לצבור מוניטין חזק יותר ולטפול בצורה עמוקה יותר בבעיה, אולם הוא עשוי להפסיד לקוחות לעומת מטפל כללי שמטפל בכמה תחומים.

מתי כדאי לבחור נישה?

אם המטרה שלך היא לבנות מוניטין חזק ולהיתפס כמומחה בתחום מסוים, אז בחירת נישה עשויה להיות רעיון טוב. לדוגמה, אם אתה רוצה להיות המטפל המוביל בתחום החרדות, התמחות בחרדות בלבד תסייע לך להיות מקודם בתחום ולהתבלט מול אחרים. אבל אם המטרה שלך היא פשוט להרוויח כסף ולא בהכרח להיות מומחה, ניתן להציע מגוון רחב של מוצרים ושירותים.

איך לשלב בין היתרונות של נישה לבין מגוון רחב?

אסטרטגיה טובה היא להתחיל בנישה צרה, לצבור מוניטין ולהתמקד במוצר או שירות אחד. לאחר מכן, ניתן להרחיב את ההיצע בהדרגה:

- מטפל שמתחיל בתחום החרדות, ובהמשך מציע גם טיפול בדיכאון או טיפול זוגי.

- חנות שמתחילה ממכירת כלי בית, ובהמשך מוסיפה גם רהיטים.

- מסעדה שמתחילה בביסטרו בשרים, ובהמשך מוסיפה תפריט דגים.

האם נישה הכרחית להצלחה בעסק?

לסיכום, לא חייבים לבחור נישה כדי להצליח בעסק. כל עסק יכול להרוויח כסף אם הוא מנוהל נכון, גם אם הוא לא ממוקד בנישה צרה. נישה יכולה להיות כלי מצוין למיתוג ולהתמקצעות, אך היא לא חובה לכל עסק.
נישה עסקית - האם היא באמת הכרחית להצלחה?

נישה עסקית היא רעיון נפוץ מאוד בעולם השיווק והעסקים. ישנה תפיסה רווחת שאם אדם רוצה להצליח בעסק, הוא חייב לבחור נישה מסוימת ולהתמקד רק בה. לדוגמה, ספר שמתמקד אך ורק בתספורות לנשים בגילאי 30-50, או מאמן כושר שעובד רק עם מתאמנים מתחילים. אך האם זה באמת הכרחי? האם עסק שלא מתמקד בנישה מסוימת ייכשל? בואו נעמיק בנושא ונבחן את ההיבטים השונים שלו.

השוואה בין עסקים נישתיים לעסקים רחבים

כדי להבין האם נישה היא באמת הכרחית להצלחה, בואו נבחן מספר דוגמאות מהעולם העסקי:
  • מה לדעתכם מרוויח יותר כסף - חנות שמוכרת אך ורק ירקות, או סופרמרקט שמוכר גם ירקות וגם מוצרים נוספים כגון בשר, חלב, לחם ומוצרי ניקיון?
  • מה עדיף - מסעדה שמוכרת רק בשרים, או מסעדה שמציעה גם דגים, פסטות, מאפים ואוכל צמחוני?
  • מי יצליח יותר - חנות שמוכרת רק כלי בית, או חנות שמוכרת גם כלי בית וגם רהיטים?
על פניו, נראה שעסק שמתמקד בנישה אחת אמור להצליח יותר, כי הוא ממתג את עצמו כמומחה בתחום מסוים. אך בפועל, ההצלחה של עסק לא תלויה רק בנישה שלו, אלא בהרבה מאוד פרמטרים נוספים כמו איכות השירות, תמחור, ביקוש בשוק, רמת התחרות, מיקום העסק והאסטרטגיה השיווקית שלו.

מדוע אנשים חושבים שנישה היא חובה?

רבים מאמינים שנישה עסקית היא מרכיב קריטי בהצלחה, מכיוון שהיא מאפשרת לעסק להפוך למומחה בתחומו ולבנות לעצמו מוניטין ייחודי. לדוגמה:

- אם מישהו מציג את עצמו כמטפל לכל סוגי הבעיות הרגשיות, ייתכן שאנשים יתקשו לראות בו מומחה.

- לעומת זאת, אם הוא מתמקד רק בטיפול בחרדות, הוא יכול לכתוב עשרות מאמרים בנושא, לפרסם מחקרים, לצבור המלצות מלקוחות, ובכך למתג את עצמו כאוטוריטה בתחום.

אך האם זה אומר שכל אחד חייב לבחור נישה כדי להצליח? לא בהכרח. ישנם עסקים כלליים שמצליחים מאוד, כמו סופרמרקטים גדולים, מרכזי קניות, חנויות כלבו ואפילו רשתות מזון מהיר שמציעות מגוון רחב של מנות.

האם עסק נישתי מרוויח יותר כסף?

התשובה היא - זה תלוי. עסק יכול להרוויח או להפסיד כסף גם אם הוא נישתי וגם אם הוא רחב. ההצלחה של העסק תלויה בגורמים רבים:
  • האם יש ביקוש גבוה לנישה?
  • האם העסק מצליח לבדל את עצמו?
  • מהי איכות המוצרים והשירות?
  • מהי רמת התחרות בשוק?
  • כמה אנשים מוכנים לשלם עבור השירות או המוצר?
דוגמאות מעשיות

1. חנות עגבניות בלבד - האם חנות שמוכרת רק עגבניות תצליח יותר מחנות ירקות שמוכרת גם גזרים, מלפפונים ובצל? זה אפשרי אם החנות מתמחה בעגבניות ייחודיות, איכותיות במיוחד, עם שירות מעולה ולקוחות שמוכנים לשלם על כך. אך ברוב המקרים, חנות שמציעה רק מוצר אחד תתקשה למשוך מספיק לקוחות.

2. מכירת רכבי יוקרה בלבד - אדם יכול להקים עסק למכירת רכבי יוקרה בלבד, ולמכור כל רכב ברווח של מיליון דולר. מצד שני, עסק אחר יכול למכור מכוניות יד שנייה פשוטות ולהרוויח על כל רכב סכום קטן יותר, אך בזכות הכמות הרבה - להרוויח יותר בסוף החודש.

3. מטפל רגשי כללי מול מטפל לחרדות - מטפל שמציע שירותים למגוון רחב של בעיות נפשיות עשוי למשוך קהל רחב יותר, אך מטפל שמתמקד אך ורק בחרדות יכול להתמחות בתחום בצורה עמוקה יותר, לכתוב על כך מאמרים, להוציא ספרים ולקבל מוניטין חזק כמומחה.

אז מתי כן כדאי לבחור נישה?

נישה עסקית יכולה להיות כלי מצוין אם המטרה היא לבנות מוניטין חזק ולהיתפס כמומחה. אם למשל מישהו רוצה להיות המטפל המוביל בחרדות, יהיה לו קל יותר להתבלט אם יתמקד רק בנושא הזה, יכתוב עליו תוכן רב וישקיע בפרסום ייעודי.

מתי לא חייבים לבחור נישה?

אם המטרה היא פשוט להרוויח כסף, ולא בהכרח להיחשב מומחה, אפשר להציע מגוון רחב של מוצרים או שירותים. אנשים קונים בסופרמרקטים לא כי הם מתמחים בירקות או בבשרים, אלא כי זה נוח ויש להם מבחר.

איך לשלב בין היתרונות של נישה לבין מגוון רחב?

אחת האסטרטגיות הטובות ביותר היא להתחיל מנישה צרה, לצבור מוניטין ולהתמקד בהתחלה במוצר או שירות אחד. לאחר מכן, אפשר להרחיב את ההיצע בהדרגה. למשל:
  • מטפל שמתחיל בהתמקדות בחרדות, ובהמשך מציע גם טיפול בדיכאון או טיפול זוגי.
  • חנות שמתחילה ממכירת כלי בית, ובהמשך מוסיפה גם רהיטים.
  • מסעדה שמתחילה כביסטרו בשרים, ובהמשך מוסיפה תפריט דגים.
המסקנה הסופית

לא חייבים נישה כדי להצליח.

אפשר להרוויח כסף גם בעסק רחב וגם בעסק ממוקד, כל עוד מנהלים אותו נכון. נישה יכולה להיות כלי טוב למיתוג ולהתמקצעות, אך היא לא חובה לכל עסק.
איך להצליח בעסק? איזו חנות לפתוח? איזה מוצר למכור? איזה מוצר לייצר? איך להצליח בעסקים? טעויות של מנטורים עסקיים, מנטור לעסקים, טעויות בהקמת עסק, למה לא חייב נישה עסקית? מומחה לתחום מסוים, במה אתה מומחה? מומחה לכל דבר, מומחה רב תחומי, איך להתמקצע? איך למתג את עצמך כמומחה בתחומך? איך להיות מומחה בתחומך? איך להפוך את עצמך למומחה? איך לעשות המון כסף? איזה עסקים יותר מצליחים? ייחודיות עסקית, יצירת בידול ייחודי, איך לבדל את עצמי? איך לשווק את עצמי? אימון עסקי, איך למתג את עצמי? איך לייחד את עצמי?
איך להפוך רוצה להיות המומחיות שלך תשובה צריך לבחור הלקוח ייצור הכנסה איך עושים כסף לפתוח עסק צמחוני מחלות נפשיות איזה עסק איזה עסק לפתוח איך להקים איך להקים עסק איך למתג את עצמי איך למתג את עצמך בחירה בחירת נישה עסקית בידול בידול עסקי בידול עסקי או לירות לכל הכיוונים בידול שיווקי הייחודיות שלך המומחיות שלך הקמת עסק יועץ יחודיות ייחודיות ייחודיות עסקית ייחודיות שיווקית יעוץ יעוץ עסקי לא צריך לא צריך לבחור נישה ייחודית לבחור לבחור נישה לבחור נישה ייחודית להקים עסק לירות לכל הכיוונים למה לא צריך למה לא צריך לבחור נישה ייחודית למתג למתג את עצמי למתג את עצמך מה הייחודיות שלך מה המומחיות שלך מומחיות מותג מיתוג מיתוג עסקי נישה נישה ייחודית נישה עסקית נישה שיווקית עסק עסקים צריך צריך לבחור שיווק
צורך ורצון, צריך ורוצה, מה זה צורך? מה זה רצון? מה בן אדם צריך? צריך אבל לא רוצה, רוצה אבל לא צריך, גם צריך וגם רוצה, גם רוצה וגם צריך, איך נוצר צורך? איך נוצר רצון? צריך או רוצה, רוצה או צריך, האם אני צריך משהו? רצון או צורך
צורך ורצון, צריך ורוצה, מה זה צורך? מה זה רצון? מה בן אדם צריך? צריך אבל לא רוצה, רוצה אבל לא צריך, גם צריך וגם רוצה, גם רוצה וגם צריך, איך נוצר צורך? איך נוצר רצון? צריך או רוצה, רוצה או צריך, האם אני צריך משהו? רצון או צורך
... ורצון, צריך ורוצה, מה זה צורך? מה זה רצון? מה בן אדם צריך? צריך אבל לא רוצה, רוצה אבל לא צריך, גם צריך וגם רוצה, גם רוצה וגם צריך, איך נוצר צורך? איך נוצר רצון? צריך או רוצה, רוצה או צריך, האם אני צריך משהו? רצון או צורך בוודאי, הנה הגרסה המתוקנת עם הצגת התגיות בתוך הקוד: מה ההבדל בין צריך ורוצה? כיצד מנגנון הצורך והרצון משפיע על התנהגותנו? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בהבחנה בין שני המונחים - צריך ורוצה. בשפה היומיומית, אנו מבדילים בין דרישות או מחויבויות לבין רצונות אישיים. אך ככל שמעמיקים בהבנת המונחים, ניתן להבין שצריך ורוצה אינם בהכרח הפכים, אלא חלק מאותו רצף פסיכולוגי. מהות הצורך והרצון - האם יש הבדל אמיתי? כאשר אנו אומרים אני צריך משהו לעיתים אנו מתכוונים למעשה ל רצון חזק מאוד, עד כדי כך שזה הופך להיות דבר ... של דבר נובע מ רצון חזק שמניע אותנו לכך. כשה רצון כלפי משהו חזק מספיק, הוא הופך להיות צורך . לדוגמה, אם אדם מאוד רוצה לקבל משכורת, הוא עלול לומר אני צריך ללכת לעבודה גם אם הוא לא באמת רוצה לעבוד, כי הוא יודע שהעבודה תספק את המשכורת שהוא מאוד רוצה. בסופו של דבר, ה רצון החזק שלו לקבל את המשכורת הופך את ה צריך ללכת לעבודה. המנגנון הפסיכולוגי מאחורי צריך ורוצה ההבדל המרכזי בין המילים צריך ו רוצה הוא דרגת עוצמת ה רצון . כאשר אדם אומר אני צריך , מדובר למעשה ב רצון מאוד מאוד חזק. יש להבהיר כי אם אין לך רצון כלשהו להשיג משהו, לא תוכל להרגיש כי אתה צריך אותו. למשל, אדם יכול לומר אני צריך לעבוד כי הוא מאוד רוצה את המשכורת, ולא כי הוא באמת רוצה את העבודה עצמה. דוגמאות למקרים שונים של צורך ורצון 1. אני רוצה משהו, אבל אני לא צריך אותו - זוהי דוגמה ל רצון חלש, שבו האדם מביע רצון אך אין לו חובה או צורך אמיתי בכך. לדוגמה, אדם שרוצה לקנות חולצה חדשה, למרות שיש לו בגדים רבים בארון. 2. אני צריך משהו, אבל אני לא רוצה אותו - כאן מדובר במצב שבו יש רצון חזק למטרה מסוימת, אך הדרך להשיג אותה כרוכה במשהו שהוא לא נעים. לדוגמה, אדם שמבין שהוא צריך לאכול בריא כדי לשמור על בריאותו, אך הוא לא רוצה לוותר על המאכלים האהובים עליו. 3. אני לא רוצה ולא אני לא צריך משהו - במצב כזה, האדם מביע חוסר רצון ולא מזהה שום תועלת בכך. לדוגמה, אדם שמסרב לקנות מוצר מסוים ושואל אותו למה אתה לא קונה את זה? והוא משיב אני לא צריך ולא רוצה את זה. 4. אני רוצה ו צריך משהו - כאשר רצון ו צורך משתלבים, האדם נהנה מהפעולה עצמה ומאמין שהיא גם מספקת מטרה גדולה יותר. לדוגמה, אדם שאומר אני רוצה להתעמל ואני גם צריך להתעמל, משדר שהוא נהנה מהפעולה ומבין את החשיבות שלה עבור בריאותו. ההשפעה על קבלת החלטות הבנת הקשר בין צריך ל רוצה יכולה לעזור לנו להבין את מניעי הפעולות שלנו. פעמים רבות, אנו מרגישים מחויבים למשהו, אך בפועל מדובר ב רצון חזק שמניע אותנו לכך. לדוגמה: - אדם ש צריך לחסוך כסף, בסופו של דבר מאוד רוצה להיות בטוח כלכלית בעתיד. - אדם ש צריך ללמוד, בסופו של דבר רוצה להצליח ולרכוש ידע. - אדם ש צריך להפסיק לעשן, בסופו של דבר רוצה להיות בריא, ולכן יש לו רצון חזק לשנות את ...
צורך ורצון, צריך ורוצה, מה ההבדל בין צריך לרוצה? האם אני צריך? האם אני רוצה? מה אני צריך? מה אני רוצה? רצון או צורך, אני צריך את מה שאני רוצה, אני רוצה את מה שאני צריך, רצונות מנוגדים, צריך אבל לא רוצה, רוצה אבל לא צריך
צורך ורצון, צריך ורוצה, מה ההבדל בין צריך לרוצה? האם אני צריך? האם אני רוצה? מה אני צריך? מה אני רוצה? רצון או צורך, אני צריך את מה שאני רוצה, אני רוצה את מה שאני צריך, רצונות מנוגדים, צריך אבל לא רוצה, רוצה אבל לא צריך
... ורצון, צריך ורוצה, מה ההבדל בין צריך לרוצה? האם אני צריך? האם אני רוצה? מה אני צריך? מה אני רוצה? רצון או צורך, אני צריך את מה שאני רוצה, אני רוצה את מה שאני צריך, רצונות מנוגדים, צריך אבל לא רוצה, רוצה אבל לא צריך מה ההבדל בין צריך לרוצה? ההבדל בין צריך לרוצה הוא עניין של עוצמה ותשוקה. אליעד כהן מציין שברוב ... שנראות שונות, אך למעשה הן מתארות את אותו התהליך, רק בעוצמות שונות. כאשר אדם רוצה משהו מאוד חזק, הוא מרגיש שהוא צריך את אותו הדבר. מצד שני, כאשר הרצון חלש יותר, הוא פשוט נשאר כרצון ולא מגיע לעוצמת הצורך. האם אני צריך לאכול או שאני רוצה לאכול? האם אני צריך את זה או שאני רק רוצה את זה? מה קורה כשאני לא רוצה משהו, אבל אני צריך אותו? מה קורה כשאני רוצה משהו, אבל אני לא באמת צריך אותו? לפי אליעד כהן, יש סיטואציות בהן אנחנו אומרים שאנחנו צריכים משהו, אך למעשה זה רק רצון, כי הוא לא מלווה בתחושת צורך פנימי חזק. לדוגמה, אדם עשוי להגיד אני צריך כסף, אבל למעשה הוא גם לא רוצה לעבוד כדי להשיג את הכסף ... לעיתים, אנו מוצאים את עצמנו במצב בו אנחנו גם רוצים משהו וגם לא רוצים אותו, וזה יוצר תחושת בלבול. הקונפליקט בין צריך ורוצה נובע מהאופן בו הרצון שולט עלינו. אנחנו נשלטים על ... וזה מה שמוביל אותנו למעשים ולקבלת החלטות. אם אדם באמת רוצה משהו מאוד, הוא יכול להגיע למצב שבו הוא מרגיש שהוא צריך את הדבר הזה, כמו במקרה של התמכרות - אם אדם מאוד רוצה סיגריה, הוא יגיד שהוא צריך סיגריה, כי הרצון הפך לצורך. מה זה אומר אם אני לא רוצה כלום? האם אני עדיין צריך משהו אם אין לי שום רצון? מה קורה כשאין לי רצון בכלל? אם אדם לא רוצה כלום, הוא למעשה לא צריך כלום. אם אין לו רצון לחיות או להשיג דברים, אז אין לו גם ... רצון, אנחנו לא נרגיש את הצורך במשהו. הצורך תמיד נובע מהרצון, והם בעצם יושבים על אותה סקאלה. זה אומר שמה שאני צריך בחיים, זה להשיג את מה שאני באמת רוצה. כמו כן, כשאדם אומר שהוא רוצה רק את הדברים שהוא באמת צריך, הוא בעצם מתכוון שהוא רוצה את מה שהוא צריך כדי להרגיש טוב או להיות מרוצה, וזה בדיוק מה שהוא רוצה. מה ההבדל בין צריך לרוצה? איך הרצון הופך לצורך? מהו הקונפליקט בין צריך ורוצה? מה קורה כשאין לי רצון? איך לשלוט ברצון? האם צריך ורוצה הם אותו דבר? ...
התאמת המוצר ללקוח, האם המוצר מתאים ללקוח? האם המוצר מתאים למה שהלקוח רוצה? האם המוצר מתאים למה שהלקוח צריך? מה הלקוח רוצה? מה הלקוח חושב שהוא רוצה? מה הלקוח צריך? מה הלקוח חושב שהוא צריך? למה הלקוח לא קונה? למה הלקוח לא מעריך את המוצר? למה הלקוח אומר יקר לי? התנגדויות מכירה, למה אני לא מצליח למכור? מה צריך להסביר ללקוח? לעשות את הלקוח מאושר, התאמת המוצר לרצון של הלקוח, התאמת המוצר לצורך של הלקוח, הלקוח צריך או רוצה, הלקוח רוצה או צריך
... שהלקוח רוצה? האם המוצר מתאים למה שהלקוח צריך? מה הלקוח רוצה? מה הלקוח חושב שהוא רוצה? מה הלקוח צריך? מה הלקוח חושב שהוא צריך? למה הלקוח לא קונה? למה הלקוח לא מעריך את המוצר? למה הלקוח אומר יקר לי? התנגדויות מכירה, למה אני לא מצליח למכור? מה צריך להסביר ללקוח? לעשות את הלקוח מאושר, התאמת המוצר לרצון של הלקוח, התאמת המוצר לצורך של הלקוח, הלקוח צריך או רוצה, הלקוח רוצה או צריך כשבאים למכור מוצר ללקוח, צריכים לעשות הפרדה, בין השאלה מה הלקוח צריך והאם המוצר שלך זה מה שהלקוח צריך, לבין השאלה מה הלקוח רוצה, והאם המוצר שלך זה מה שהלקוח רוצה. ואני אסביר. ברמת העיקרון, כאשר ... מה שאנחנו חושבים, על צרכי הלקוח, מה שהלקוח צריך, האם ועד כמה המוצר מתאים למה שהלקוח צריך. לבין ההתאמה של המוצר, בין מה שהלקוח רוצה, לבין המוצר שלנו. וצריכים לדעת, שהלקוח משלם כסף, על מה שהוא רוצה ולא על מה שהוא צריך. הלקוח משלם כסף, על מה שהוא חושב שמביא לו תועלת ולא כל מה שבאמת מביא לו תועלת. הלקוח משלם כסף, ... מה שהוא רוצה. וההתאמה של המוצר שלך ללקוח, צריכה להיות, בין מה שהלקוח שלך חושב על המוצר שלך, לבין מה שהלקוח שלך חושב שהוא רוצה. וההתאמה של המוצר ללקוח, לא צריכה להיות בין מה שאתה חושב שהלקוח שלך צריך לבין מה שאתה חושב שהמוצר שלך יכול לתת ללקוח. כי יכול להיות שאתה יודע שהמוצר שלך הוא X ואתה יודע שלהבנתך זה בדיוק מה שהלקוח שלך צריך, אבל הלקוח שלך לא מבין את המוצר שלך והוא גם לא חושב שהוא צריך את מה שאתה חושב שהוא צריך. ואז במקרה כזה, הלקוח בסיכוי גבוה לא ירצה לרכוש דווקא את המוצר שלך, או לכל הפחות הערך של המוצר ... שהוא חושב שהמוצר שלך. ולא בין מה שהוא באמת צריך לבין מה שהמוצר שלך באמת. וכל זה נכון, בפרט אם אתה מנסה ליצור שוק חדש ולהמציא את הגלגל מחדש. ... שאתה מספק לו. לסיכום: התאמת המוצר ללקוח, צריכה להיות בין מה שהלקוח חושב שהוא רוצה לבין מה שהלקוח חושב על המוצר שלך. ולא בין מה שאתה חושב שהלקוח צריך לבין מה שאתה חושב על המוצר שלך. ואיך לגרום למישהו לרצות משהו ואיך לדעת מה הלקוח רוצה ואיך לדעת מה הלקוח צריך ואיך לשכנע לקוחות אלו כמובן נושאים בפני עצמם. ...
לקוח שצריך לחשוב על זה, איך למנוע מהלקוח לומר שהוא צריך לחשוב על זה? איך לגרום ללקוח לא להיות צריך לחשוב על זה? איך לנטרל התנגדות של צריך לחשוב על זה? איך לגרום ללקוח להרגיש בנוח? איך לא להפעיל לחץ על לקוח? למה לגרום ללקוח להרגיש בנוח לשאול שאלות? למה לגרום ללקוח להרגיש בנוח להביע ספקות? למה לגרום ללקוח להרגיש בנוח להביע התנגדויות? איך לגרום ללקוח לסמוך עליך? למה לקוח צריך לחשוב על זה? על מה הלקוח צריך לחשוב? איך לסגור עסקה במקום?
... שצריך לחשוב על זה, איך למנוע מהלקוח לומר שהוא צריך לחשוב על זה? איך לגרום ללקוח לא להיות צריך לחשוב על זה? איך לנטרל התנגדות של צריך לחשוב על זה? איך לגרום ללקוח להרגיש בנוח? איך לא להפעיל לחץ על לקוח? למה לגרום ללקוח להרגיש בנוח לשאול שאלות? למה לגרום ללקוח להרגיש בנוח להביע ספקות? למה לגרום ללקוח להרגיש בנוח להביע התנגדויות? איך לגרום ללקוח לסמוך עליך? למה לקוח צריך לחשוב על זה? על מה הלקוח צריך לחשוב? איך לסגור עסקה במקום? וכאן אסביר, איך למנוע מראש את זה שהלקוח אומר לך בסוף השיחה אני צריך לחשוב על זה וכיוב? דהיינו, איך מראש להגדיל את הסיכוי לכך, שהלקוח לא יגיד בסוף השיחה שהוא צריך לחשוב על זה? והאם יש דרך מוחלטת לגרום לכך שהלקוח לא יגיד שהוא צריך לחשוב על זה? ועוד. אז ברמת העיקרון המהות של האמירה אני צריך לחשוב על זה, היא שיש עוד משהו שעדיין לא חשבתי עליו מספיק. כי אם הלקוח כבר חשב על הכל מספיק, הרי שמה עוד יש לחשוב על זה?! במילים אחרות, כשהלקוח אומר שהוא צריך לחשוב על זה, הוא בעצם אומר לך שיש עוד משהו שעדיין הוא לא סגור עליו, משהו שהוא צריך להמשיך לחשוב עליו. עכשיו, ברמת העיקרון יתכן שהאמירה של הלקוח שהוא צריך לחשוב על זה, היא בכלל כיסוי להתנגדות אחרת שלו, שהוא לא רוצה לחשוף לך. לדוגמה, הלקוח חושב שהמוצר לא מתאים לו מסיבה כלשהי. והוא אומר לך שהוא צריך לחשוב על זה, כדי לא לפגוע בך. כי אם הוא יגיד לך שזה לא מתאים לו, אז איש המכירות אולי יפגע ואולי יתחיל להפעיל לחץ על הלקוח. ואולי לכן הלקוח אומר שהוא צריך לחשוב על זה, ככיסוי לסיבה אחרת. אבל בהנחה שהלקוח כן מתכוון לכך שהוא צריך לחשוב על זה, הרי שזה מבטא את זה שהלקוח בעצם אומר, שהוא לא מיצה את המחשבה שלו לגבי האם הוא רוצה לרכוש את המוצר או שלא. ולכן הטיפול המרכזי בלקוח שאומר שהוא צריך לחשוב על זה, הוא יהיה לנסות להבין על מה הוא צריך לחשוב. איזה עוד ספק יש לו. אבל בעצם זה אומר, שאם איש המכירות לאורך השיחה, יעודד את הלקוח לשאול כמה שיותר שאלות ויגרום ללקוח להרגיש בנוח לשאול שאלות ולהביע ספקות ולהביע התנגדויות, הרי שזה מגדיל את הסיכוי לכך שהלקוח לא יגיד בסוף שיחת המכירה, שהוא צריך לחשוב על זה. כי בעצם אם בדינאמיקה מול הלקוח, כבר אין יותר שאלות פתוחות, ואם כבר הכל ברור, אז ממילא המשפט אני צריך לחשוב על זה, פחות רלוונטי בהקשר של השיחה. שוב: אם תדע לגרום ללקוח להרגיש בנוח לשאול שאלות, בעיקר באמצעות זה שהלקוח לא יחשוש מכך שאם הוא יטיל ספק במכירה, אז אתה תפעיל ... השאלות שיש לו, העלה את כל הספקות שיש לו וכיוב. ואז במקרה כזה, ברמה התקשורתית, יהיה יותר קשה ללקוח לומר שהוא צריך לחשוב על זה. כי בעצם מה עוד יש לחשוב? הרי כבר דיברנו על כל הספקות, מכל הצדדים ומכל ההיבטים. ולכן בשורה התחתונה, אם תגרום ללקוח לשאול כמה שיותר שאלות וכמה שיותר להטיל ספק וכמה שיותר להרגיש בנוח להביע התנגדות, הרי שזה מגדיל את הסיכוי שהלקוח לא יגיד לך בסוף השיחה, שהוא צריך לחשוב על זה. בכל מקרה אוסיף, שבעסקאות שהן יותר מורכבות, כגון לדוגמה רכישת בית וכיוב, הרי שמאוד הגיוני שלא משנה מה יקרה בשיחה, הרי שהלקוח יגיד שהוא צריך לחשוב על זה. כי יש המון מידע שצריך לבדוק ולחשוב עליו שוב ושוב. ויש המון שיקולים שצריכים לקחת בחשבון והמון מידע שצריכים לבדוק, לגבי התאמת הבית לרוכש. ובנוסף, יש גם היגיון שהלקוח, ירצה להתייעץ עם עוד אנשים, כי הוא חושב שאולי הוא פספס משהו ולא שאל משהו ולא חשב על משהו. ולכן יש מצבים, שלא ... בנוח לשאול את כל השאלות וההתנגדויות מכירה שיש לו, הרי שזה מקטין את הסיכוי לכך שהלקוח יגיד לך בסוף, שהוא צריך לחשוב על זה. ובנוסף, זה גם מגדיל את הסיכוי שאם הלקוח יגיד שהוא צריך לחשוב על זה, הרי שהוא כנראה יותר יחשוף על מה הוא עוד צריך לחשוב ומה הספקות שעדיין יש לו. כי הוא מולך בדינאמיקה שבה הוא מרגיש בנוח להטיל ספק בעסקה. ...
איך צריך לומר? איך נכון לומר? איך לנתח משהו? איך לדעת מה התשובה? איך לענות תשובה נכונה? איך להבין את השאלה? לבדוק הנחות יסוד, מה צריך לעשות? איך צריך לחיות? מה אני צריך? מה צריך לקרות?
איך צריך לומר? איך נכון לומר? איך לנתח משהו? איך לדעת מה התשובה? איך לענות תשובה נכונה? איך להבין את השאלה? לבדוק הנחות יסוד, מה צריך לעשות? איך צריך לחיות? מה אני צריך? מה צריך לקרות?
... צריך לומר? איך נכון לומר? איך לנתח משהו? איך לדעת מה התשובה? איך לענות תשובה נכונה? איך להבין את השאלה? לבדוק הנחות יסוד, מה צריך לעשות? איך צריך לחיות? מה אני צריך? מה צריך לקרות? איך לדעת מה באמת צריך לומר, ואיך לענות תשובה נכונה? אליעד כהן מסביר כיצד לגשת לשאלות מורכבות שעוסקות במושגים מופשטים ובדרך הנכונה למצוא תשובות לשאלות כמו איך צריך לומר משהו, איך נכון להגיד דבר מסוים, ואיך לנתח ולענות על שאלות. הרעיון המרכזי הוא שיש לבדוק היטב את הנחות היסוד לפני שנותנים תשובה. מה השלב הראשון בדרך לענות נכון על שאלה? אליעד מתחיל בהסבר על החשיבות של להבין את השאלה עצמה, לפני שנכנסים לדיונים ולהתפלספות סביב התשובה. השאלה הראשונה שצריך לשאול היא למה אתה מתכוון כשאתה אומר צריך? כאשר מישהו שואל איך צריך לומר משהו, חייבים להבין מה המשמעות המדויקת של המילה צריך. לדוגמה, כשאומרים צריך לומר יש מאין או יש מאין? אליעד מבהיר שראשית צריך לברר לאיזה סוג צריך השואל מתכוון: האם הכוונה היא שצריך מבחינה לשונית - דקדוקית? אולי הכוונה היא מה נכון לומר לפי ההסכמה החברתית? אולי מדובר במה שיותר מובן לאנשים? ואולי בכלל הכוונה היא מה נכון לומר באופן מוחלט ואובייקטיבי ללא קשר לדעות אחרות? לפיכך, קודם כל יש להבין למה מתכוון השואל כשהוא אומר צריך, ורק אז ניתן להתחיל לענות באופן מדויק. האם נכון להתבסס על מוסכמות כשמחפשים תשובה? אליעד כהן מתאר את הנושא של מוסכמות, כמו למשל מילים שמופיעות במילון, ואומר שעצם ההסכמה החברתית לא מעידה בהכרח על נכונות או אמת מוחלטת. הוא מדגים זאת בצורה קיצונית כשהוא שואל, אם כולם היו מסכימים שצריך להרוג יהודים, האם זה אומר שזה נכון? בכך הוא ממחיש שהסכמה חברתית לא קובעת אמת מוחלטת. לדברי אליעד, מוסכמה היא רק דרך ליצירת תקשורת, אך אין לראות אותה כנכונה באופן מוחלט. צריך להגדיר קודם את מטרת האמירה או השימוש בשפה כדי להחליט אם המוסכמה היא נכונה או לא. אליעד מדגיש כי אם אנחנו לא יודעים מה בדיוק המטרה או ההקשר, אז אי אפשר לדעת מה צריך לומר באמת. איך להתייחס לשאלות מילוליות? אליעד מציג את הבעיה שבאמירה שאומרת שאם שתי מילים הן בעלות אותה משמעות, אז זה לא משנה איזו מילה תבחר. הוא מביא כדוגמה את השאלה ... ישירה, כמו למשל מה יובן טוב יותר לקהל או מה יישמע טוב יותר מבחינת סגנון הדיבור. הוא מדגים זאת כשהוא שואל בציניות אם נבדוק את השעה כדי להחליט איך צריך לומר משהו. הדוגמה מבהירה שלפעמים אנשים נכנסים לדיון לא רלוונטי במקום להבין קודם כל את השאלה עצמה ואת המטרות שמאחוריה. מה הדרך הנכונה לברר את משמעות השאלות ששואלים ... בלי להבין לעומק למה השואל התכוון. אם השאלה לא ברורה, חובה עליך לעצור ולשאול את השואל למה בדיוק הוא התכוון. הוא נותן דוגמה: אם מישהו שואל אותך מה צריך לומר?, עליך להחזיר לו בשאלה צריך באיזה מובן? וכשאתה מקבל תשובה כמו מבחינה חברתית, מבחינת התקשורת, מבחינה מוסרית, או מבחינה אלוהית - רק אז ניתן להמשיך לדיון האמיתי ולתת תשובה שיש לה משמעות ברורה. כמו ... מציג שיטה לניתוח שאלות מופשטות, לפיה הדבר הראשון שיש לעשות הוא להחליף את המילים הלא ברורות או המעורפלות במילים ברורות יותר. לדוגמה, במקום לשאול מה צריך לומר? יש לשאול מה נכון לומר?, מה ראוי לומר?, מה כדאי לומר?, או מה מובן יותר? כך השאלה נעשית ברורה יותר וניתן לענות עליה בהתאם. הוא מציין שהרבה פעמים אנשים משתמשים במילים כמו צריך או חייב בלי להבין בעצמם למה הם מתכוונים. לכן יש לפרק כל שאלה מופשטת לשאלות משנה ברורות יותר, ואז אפשר יהיה לדעת מה התשובה האמיתית או האם אין תשובה אחת נכונה. מתי אי ... את הנחות היסוד או את ההגדרות שבהן משתמשים. אם לא נעשה זאת, תשובה שניתנת עלולה להיות חסרת משמעות או שגויה. הוא נותן דוגמה נוספת, כשמישהו אומר צריך לשמור מצוות כי אלוהים אמר, ואליעד אומר - אז מה אם אלוהים אמר? למה זה בהכרח מחייב אותך? הוא מסביר שהמילה צריך תמיד קשורה להקשר או להגדרה כלשהי, ושבלעדיה אין משמעות לתשובה או לדיון. בסופו של דבר, אליעד אומר שכדי לדעת באמת מה נכון ומה צריך לומר, חייבים להגדיר בצורה מפורשת את משמעות המונחים ולוודא הבנה מלאה של השאלה, אחרת כל תשובה תהיה רק אשליה של תשובה נכונה, אבל לא בהכרח אמת. איך לדעת מה נכון לומר? מה המשמעות של צריך? איך לפרק שאלות מורכבות? האם מוסכמה חברתית היא אמת? האם אפשר לדעת מה האמת? איך לנתח שאלות מופשטות? האם קיימת אמת מוחלטת? ...
צריך או לא צריך, האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות, להחליף צריך אחד בצריך אחר
צריך או לא צריך, האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות, להחליף צריך אחד בצריך אחר
צריך או לא צריך, האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות, להחליף צריך אחד בצריך אחר האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות? אנשים רבים חיים בתחושה ... של לחץ וחרדה שנובעים מכך שהם מאמינים שצריך לעשות דברים מסוימים. אליעד כהן מציג גישה שונה ... ומאתגרת את התפיסה המקובלת לגבי המונח צריך. הוא מסביר שאין דבר כזה שבאמת צריך לעשות משהו. לפי אליעד, כל המושג צריך הוא המצאה מלאכותית שהאדם מכניס לעצמו, ובפועל הוא ... מרגיש שיש לחץ בשיח של אליעד סביב המילה צריך. אליעד מסביר לו שלמעשה, אין שום דבר שבאמת צריך לעשות. הכל בסדר כבר עכשיו כפי שהוא. אם האדם רעב, הוא יכול לאכול, אך הוא לא צריך לאכול, אלא בוחר לאכול כי הוא רוצה למלא את הצורך ... זה שינוי קטן אך מהותי בתפיסה: האדם לא צריך שום דבר, אלא רק מעדיף או רוצה לעשות דברים מסוימים. מדוע אנשים מרגישים שהם צריכים להבין דברים? אליעד מסביר שהאדם מגיע להרצאה כי ... שיסבירו לו מה עליו לעשות, כי הוא חושב שצריך להבין משהו חדש כדי להרגיש טוב או כדי להשיג מטרה ... מטרה כלשהי במהירות, הוא מאמין שהוא צריך להתאמץ ולהבין אותה. אך למעשה, ההתאמצות הזו היא ... הוא יעדיף להתאמץ, אבל הוא עדיין לא צריך לעשות זאת במובן של הכרח אובייקטיבי. האם צריך הוא רק הרגל מחשבתי? אליעד ממחיש את רעיון ההרגל המחשבתי של צריך בדוגמה של שריפה. הוא מסביר לאדם שאם יש שריפה בבית, ... ברור שהאדם ירוץ ויפרוץ את הדלת כי הוא צריך לברוח, אבל גם כאן זה עדיין לא באמת הכרח מוחלט. ... לאדם שכעיקרון, גם אם יש שריפה, הוא לא צריך לברוח. זו החלטה שהוא מקבל בהתאם להעדפות שלו, כי ... לא מודעת של האדם עצמו. למה כדאי להחליף צריך ברוצה? אליעד מסביר שהחוויה של צריך היא חוויה לא נעימה עבור רוב האנשים. אנשים לא ... שהוא אינו אוהב את תחושת הכפייה שבמילה צריך. לכן אליעד ממליץ להחליף את המילה צריך במילה רוצה או מעדיף. במקום לומר אני צריך לעשות משהו, עדיף להגיד אני מעדיף לעשות את זה. זה ... מה קורה כשמשנים את התפיסה לגבי צריך? כאשר האדם מבין שהוא לא באמת צריך שום דבר, הוא משתחרר מהתחושה המתמדת של לחץ וחרדה ... אדם שנמצא בכלא יכול להרגיש שהוא צריך לברוח כי הוא לא רוצה להישאר בכלא, אבל בפועל הוא ...
בידול עסקי, מה זה בידול עסקי? מתי לא צריך בידול עסקי? האם חייב בידול עסקי? איך להצליח בלי בידול עסקי? מי צריך בידול עסקי, אסטרטגיית בידול עסקי, איך ליצור בידול עסקי לעסק שלך? למה לבחור דווקא בעסק שלך? איך ליצור בידול עסקי מובהק? שיווק בשוק תחרותי, איך לבלוט מעל המתחרים שלך? מי חייב בידול עסקי? האם חייבים לעשות בידול עסקי? מי לא צריך בידול עסקי? איך לעשות בידול עסקי? איך ליצור בידול לעסק שלך, למה צריך בידול עסקי? מה המטרה של בידול עסקי?
... עסקי, מה זה בידול עסקי? מתי לא צריך בידול עסקי? האם חייב בידול עסקי? איך להצליח בלי בידול עסקי? מי צריך בידול עסקי, אסטרטגיית בידול עסקי, איך ליצור ... לעסק שלך? למה לבחור דווקא בעסק שלך? איך ליצור בידול עסקי מובהק? שיווק בשוק תחרותי, איך לבלוט מעל המתחרים שלך? מי חייב בידול עסקי? האם חייבים לעשות בידול עסקי? מי לא צריך בידול עסקי? איך לעשות בידול עסקי? איך ליצור בידול לעסק שלך, למה צריך בידול עסקי? מה המטרה של בידול עסקי? וכאן נדבר על בידול עסקי. מה זה בידול עסקי? האם חייבים לעשות בידול עסקי? מי לא צריך בידול עסקי? ואיך להצליח בלי בידול עסקי? מי צריך בידול עסקי? איך לעשות בידול עסקי? מה זה בידול ... ספציפיים ביני לבין אחרים. אז בידול עסקי פירושו, להסביר ללקוח שלך על ההבדלים שבין העסק שלך לבין עסקים אחרים כדי שהלקוח יוכל להבדיל בינך לבין עסקים אחרים. אז האם צריך בידול עסקי כדי להצליח? אז ברמת העיקרון, התשובה היא שזה תלוי. לפעמים חייב לעשות בידול עסקי ולפעמים לא צריך לעשות בידול עסקי. ובמה זה תלוי? אז לשם כך צריך להבין למה צריך בידול עסקי ומה המטרה של הבידול העסקי? ובעיקרון כדי למכור, צריך לגרום ללקוח לרצות לקנות. וכדי שהלקוח ירצה לקנות, הוא צריך לחשוב שכדאי לו לרכוש ממך. אבל יש כאן עוד נקודה חשובה שצריכים להתבונן בה. כדי שהלקוח ירצה לרכוש ממך את המוצר, כמה החלטות הוא צריך לקבל? בדרך כלל, הוא צריך לקבל לפחות החלטה אחת והיא שהוא רוצה את המוצר. אבל לפעמים הוא צריך לקבל עוד החלטה והיא שהוא רוצה לרכוש את המוצר ... באיכות ממוצעת כמו של שאר הבסטות בשוק. ואתה מקבל חשיפה ממוצעת כמו שאר הבסטות בשוק. ואתה מוכר את העגבניות במחיר ממוצע כמו שאר הבסטות בשוק. במקרה כזה לדוגמה, אתה לא צריך בידול עסקי. כי במקרה כזה, אתה מוכר ללקוחות אקראיים לקוחות מזדמנים, מכירה ממוצעת, במחיר ממוצע, מוצר ממוצע, ברווח ממוצע. ובמקרה כזה לדוגמה, אתה לא צריך בידול עסקי. ולמה אתה לא צריך בידול עסקי? כי יש מספיק לקוחות שנחשפים לעסק שלך, שרוצים לקנות עגבניות ושלא באמת אכפת להם ממי הם קונים, כי עבור לקוח אקראי לקוח מזדמן, הכל פחות או יותר אותו הדבר. ולכן אתה לא צריך בידול לעסק שלך. מי כן צריך בידול עסקי? תשובה: מי שהלקוח שלו צריך להחליט לרכוש דווקא ממך ולא ממישהו אחר. לדוגמה, ... למה שהלקוח ירצה להגיע דווקא אליך? מה יש לך שאין למתחרים שלך? האם אתה יותר זול? האם הבידול שלך, הוא המחיר הזול שאתה מוכר את המוצר? למה שהלקוח יקנה דווקא ממך? לשם כך צריך בידול עסקי. ואם אתה רוצה למכור במחיר יותר יקר מאשר שאר המתחרים שלך, האם במקרה כזה הלקוח שואל את עצמו, למה לרכוש דווקא ממך ולא לרכוש מהמתחרים שלך יותר בזול? אם כן, אתה צריך בידול עסקי. ואם אתה מוכר במחיר של כולם, אבל אתה רוצה לעשות כסף יותר מהמתחרים שלך, לשם כך אתה צריך למכור יותר מאשר המתחרים שלך. לשם כך אתה רוצה שאנשים ירצו לרכוש דווקא ממך, כדי שיקנו ממך יותר מאשר המתחרים שלך. לשם כך, אתה צריך בידול עסקי. אתה צריך לגרום ללקוח שלך להבדיל בינך לבין עסקים אחרים לבין המתחרים שלך. אז מי צריך בידול עסקי? תשובה: מי שקהל היעד של הלקוחות שלו, צריכים להחליט, לא רק שהם רוצים את המוצר, אלא רוצים לרכוש דווקא ממנו. אם הלקוחות שלך צריכים לבחור דווקא בך ואם הם לא ירצו לרכוש דווקא ...
יסודות השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחוייב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע
יסודות השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחוייב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע
... (כמו אני חייב את המוצר הזה) או אפשרי (כמו אולי אני צריך את המוצר). המטרה היא לשדר ללקוח או למישהו אחר שהפעולה או ההחלטה שהציעו לו היא לא רק אופציה אלא מחויבת ונדרשת. איך השימוש בעיקרון משפיע על מכירות? ... יכול להגיד אני חייב את המוצר הזה (מחויב) או אולי אני צריך את המוצר (אפשרי). ככל שהלקוח מרגיש שהמוצר נחוץ לו באופן מחייב, כך יגדל הסיכוי שירכוש אותו. כשמישהו לא רואה סיבה וודאית לפעול, הוא עלול להישאר במצבו ... אחר לצידה. אבל כשמגיעים לשלב הסופי של סגירת העסקה, צריך לחזור לדיבור מחויב (זה הדבר הנכון, אין אופציה אחרת) כדי לגרום ללקוח לפעול. למה דווקא גם ולא רק עוזר בהפגת התנגדויות? כשאדם מתנגד לרעיון, הוא פעמים ... - כדי שאדם אכן יעשה פעולה חדשה (כמו להיכנס לבית), הוא צריך להרגיש לפחות ב - 51% שזו חובה יותר מאשר אפשרות. כי אם זה רק אולי להיכנס, הוא עלול להישאר במצב הנוכחי (לא להיכנס). מדוע נדרש לשלב בין שתי הצורות - ... לכן, כדי לשנות מצב קיים (כמו להביא לקוח לרכוש מוצר), צריך לגרום לו להרגיש שהוא חייב לבצע את הפעולה. אבל לאורך הדרך, כדי להתמודד עם התנגדויות, משתמשים בשפה של אפשרי וגם וגם, כי היא מרגיעה עימותים. כיצד מסכמים ... מהחשובים או אולי אפילו החשוב ביותר, זה עיקרון די בסיסי שצריך להבין אותו רצוי להבין אותו ולהשתמש בו החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת ... וודאית עבורו. אם עכשיו אנחנו ניקח את המחשבה שאומרת אני צריך את המוצר הלקוח חושב לעצמו בראש אני צריך את המוצר, האם אתה מחשבה הזאת שהוא צריך את המוצר האם הוא צריך לחשוב אותה בצורה אפשרית דהיינו, אני אולי צריך את המוצר או שהוא צריך לחשוב אותה בצורה מחויבת אני חייב את המוצר, מה התשובה תהיה? ככל שהוא יחשוב יותר אני חייב את המוצר כך יש יותר סיכוי שהוא יקנה. אז בגדול שימו לב אחר כך ניתן עוד דוגמאות, אבל בגדול שימו לב בשביל שהמכירה צריך לדחוף או בשביל שתבצר הסכמה צריך לקחת את מה שאנחנו רוצים שהבן אדם השני יחשוב. אנחנו רוצים שהילד יחשוב שהוא יכין שיעורים אנחנו רוצים שהילד יחשוב שמשהו מסוים, אנחנו רוצים שהלקוח יחשוב שהוא רוצה לקנות את המוצר אנחנו צריכים לקחת את המחשבה הזאת שאומרת אני רוצה לקנות את המוצר ולגרום לה להציג אותה כמחויבת. זאת אומרת צריך לגרום לכך להתנסח בניסוחים ותכף אני אתן כל מיני דוגמאות, להתנסח בניסוחים שמבטאים שזה חייב לקנות את המוצר, שהבן אדם רק את המוצר הזה צריך שבטוח שהוא צריך את המוצר הזה שאין אפשרות שהוא לא צריך את המוצר הזה, אוקי מחויב. יחד עם זאת יש מקרים שבהם צריך לדעת לדבר בצורה של אפשרי, אפשרי פירושו לא וודאי לא הכרחי גם וגם, מה לדוגמה בכל פעם שיש התנגדות של לקוח בכל פעם שיש קונפליקט בכל פעם שיש אי הסכמה אז ... מיני דברים כאלה ואחרים. בגדול כשרוצים שמישהו יעשה משהו צריך לדחוף אותו למקום של ה - רק מה אנחנו רוצים שהוא יעשה רק זה מה שצריך לעשות, לעומת זאת אם מישהו מתנגד יש התנגדות אפשרי לא בהכרח צריך אפשרי להחליש את ההתנגדות בפרט אם זאת התנגדות קשה אז אפשרי להחליש את זה על ידי גם וגם, תראה אני מבין שזה ככה וככה אבל גם ככה וככה. בן אדם רוצים שהוא ... גם תלך לשחק וגם תעשה שיעורים לדוגמה אוקי גם וגם. עכשיו צריך לשים לב אם בן אדם בטעות מנסה למכור את המוצר שלו באמצעות דיבור של אפשרי, מה זאת אומרת? שהוא יגיד ללקוח אתה יודע המוצר הזה יכול להתאים לך, המוצר זה ... למכור ללקוח את המוצר אי אפשר להגיד לו אתה חייב את זה צריך לשדר לו שזה יכול להתאים לו, אוקי אבל זה מקרים יוצאי דופן שהם כרגע לא נושא השיחה. העיקרון הוא בגדול ברגע שרוצים שמישהו יעשה משהו חייבים שמה שרוצים ... יעשה יראה בראש שלו כמחויב, בסוף כדי לסגור את הדבר הוא צריך לחשוב שהוא צריך כי אם בן אדם יחשוב אני אולי צריך אולי לא יש אפשרות שהוא ילך על ה - לא צריך ואם אנחנו רוצים שהוא יעשה את הדבר צריך לדחוף אותו לזה שהוא
האם צריך להתפשר בזוגיות? פשרה בזוגיות, ויתורים בזוגיות, פשרות בזוגיות, זוגיות מחייבת פשרות, התפשרות על בן זוג, לא רוצה להתפשר, לוותר בזוגיות, האם להתפשר על מראה? ויתורים בזוגיות, להתפשר על בת זוג
האם צריך להתפשר בזוגיות? פשרה בזוגיות, ויתורים בזוגיות, פשרות בזוגיות, זוגיות מחייבת פשרות, התפשרות על בן זוג, לא רוצה להתפשר, לוותר בזוגיות, האם להתפשר על מראה? ויתורים בזוגיות, להתפשר על בת זוג
... צריך להתפשר בזוגיות? פשרה בזוגיות, ויתורים בזוגיות, פשרות בזוגיות, זוגיות מחייבת פשרות, התפשרות על ... האם בזוגיות חובה להתפשר יותר מאשר בתחומים אחרים? לפי אליעד כהן, התשובה היא שלילית. הוא מתנגד לרעיון שבזוגיות צריך להתפשר במובן מיוחד מעבר לפשרות הרגילות שאנו עושים בכל בחירה בחיים. אם בני זוג נהנים להיות יחד, ... אחד לא חייב להתפשר, ואם הבחירה אינה משתלמת לדעת אותו אדם, הוא פשוט יכול לוותר על הקשר ולא להיות בזוגיות. האם צריך להתפשר זו רק אמונה או חובה חברתית? אליעד כהן הסביר שהרבה אנשים רגילים לשמוע את המשפט בזוגיות ... להתפשר. מדוע לא כדאי להאמין למשפט בזוגיות חייבים להתפשר? אליעד כהן הסביר שהמשפט הזה גורם לאנשים לחשוב שהם צריכים לוותר מראש על רצונותיהם בשם הזוגיות, גם כאשר זה לא נכון. הוא הסביר שהרעיון של להתפשר הוא אמנם ... חייבים להתפשר? איך להתמודד עם רצונות מנוגדים בזוגיות? מתי נכון להתפשר בזוגיות? האם בכלל נכון לומר שבזוגיות צריך להתפשר? שאלה זו חוזרת על עצמה פעמים רבות, וכאן מובאת דוגמה לשיחה מפורטת שמדגימה את כל הטיעונים וההסברים בנושא. נפתח בשאלה הבסיסית: יש משפט מפורסם האומר שבזוגיות צריך להתפשר, או שבכל זוגיות יש פשרות. האם המשפט הזה אמיתי? האם הוא נכון תמיד? האם אפשר להגיד ... ויתור או פשרה, או שאולי יש גישה אחרת שמבטלת את הצורך בשימוש במונח התפשרות? לאורך השיחה, אחד השואלים טען שצריך להתפשר, אחר תהה מתי להתפשר ומתי לא, והמשיך לבדוק האם זהו צורך מחייב או רק בחירה. נפתח תחילה ... ותמיד תהיה התנגשות בין הרצונות של שני הצדדים. דוגמה לשאלת ההגדרה המדויקת אחת השאלות שעלו בשיחה היא: מתי צריך להתפשר ומתי לא?, וזו שאלה חשובה מפני שאדם יכול להגיד לעצמו: כן, באופן כללי אני מתפשר כי אני ... הוא למצוא את נקודת האיזון שבין צרכיו של האחד לבין צרכיו של האחר. טענה: אולי כדאי קודם לבדוק אם המשפט בזוגיות צריך להתפשר הוא בכלל נכון? לאחר שהוצגו השאלות, הגיע שלב שבו מישהו שאל ישירות: האם נכון בכל זוגיות ... אחר. גם בזוגיות, כמו בכל תחום, יש ויתור מובנה, כי אי אפשר לממש בו זמנית את כל האפשרויות שקיימות בעולם. האם צריך להתפשר בגלל שמדובר בזוגיות? בשיחה הודגש הבדל חשוב בין עצם העובדה שבחיים יש ויתורים, לבין הרעיון ... מושלם זו פנטזיה, כי אין אדם מושלם, והניסיון למצוא זוגיות מושלמת עלול להסתיים באכזבה. אך הוא הבהיר: גם לומר צריך להתפשר כאילו הזוגיות חשובה מעל לכל - זה קיצוני בכיוון ההפוך. עדיף לבדוק כל סיטואציה לגופה: מה ... או מה באמת חשוב יותר, או מה הדרך שמועילה יותר לשניהם. אם מתגלה שצד אחד פשוט דורש משהו לא הגיוני, אולי לא צריך להיכנע לרצון הזה רק כי בזוגיות צריך להתפשר. לפעמים אפשר להחליט שזה לא מתאים, ואם זה לא מתאים, אז לא חייבים להיות בזוגיות הזאת. מתי ... אדם אחר עשוי להגדיר מחדש את סדר העדיפויות שלו ולהחליט שלא משתלם לו לוותר על ערכים חשובים. למה הביטוי בזוגיות צריך להתפשר עלול להטעות? חזרה שנשמעה מספר פעמים בשיחה הייתה: לא חייבים להתפשר רק כי מדובר בזוגיות. ... על שום דבר עלול לוותר גם על הקשר לגמרי ולהישאר בלעדיו. לפי אחד הדוברים, כשהוא אומר שאינו תומך במשפט בזוגיות צריך להתפשר, הוא רוצה להדגיש שלא צריך להפוך את עצם הוויתור למחויב או לקדוש בגלל שמדובר בזוגיות. זו לא חובה גדולה יותר מוויתורים ... השיחה, הוזכרה גם בחורה שאומרת: אני לא מוכנה להתפשר ולא רוצה את הבחור הזה!. אז השיבו לה כך: אף אחד לא אמר שאת צריכה להתפשר או להישאר עמו. אם החבילה לא מתאימה לך ואת סבורה שהחסרונות גדולים מהיתרונות, את חופשייה לבחור שלא להיות בזוגיות הזאת. בכך הובהר שהסיסמה בזוגיות צריך להתפשר לפעמים משמשת ככלי ללחץ חברתי שאומר: אין ברירה, תעשי ויתורים גם כשלא מתאים לך. ואילו ... ואם לא, אז לא חייבים להיכנס למסגרת זוגית שלא מתאימה. הנקודה החשובה היא להבין שאין הכרח להכריז: כן, בזוגיות צריך להתפשר, זו חובה קדושה או להפך: לא להתפשר לעולם!. במקום זאת, עדיף לראות בה הכל עניין של בחירה ... מערכות יחסים ותקשורת בין אישית חופש אישי לעומת מסגרת מחייבת איך לערוך חישובי יתרונות וחסרונות האם בזוגיות צריך להתפשר מה את אומרת יש משפט כזה שאומר בזוגיות צריך להתפשר יש משפט כזה האם זה נכון או לא נכון, מישהו בא ואמר שלום אני לא מוכן להתפשר, למה אתה לא רוצה אותו למה את לא רוצה אותו? אני לא מוכנה להתפשר, מה קשור להתפשר? תראה בזוגיות צריך להתפשר אני לא מוכנה להתפשר, קודם כל האם באמת בזוגיות צריך להתפשר האם זאת האמת זוגיות זה פשרות האם זה נכון כל זוגיות היא פשרה בכל זוגיות יש איזו פשרה זה ... מתי להתפשר ומתי לא בעצם זאת השאלה. אליעד: שאלה מהממת אבל לפני כן השאלה שלי האם זה נכון המשפט שאומר בזוגיות צריך להתפשר. ש: אוקי השאלה מה ההגדרה של להתפשר אם להתפשר זאת הגדרה. אליעד: להתפשר בא נחשוב מה זה להתפשר לוותר על רצונות שחשובים לך כן. ש: לדעתי צריך. אליעד: יפה למה אולי לא צריך אז איך החלטת שצריך אולי לא צריך. ש: השאלה היא מה בן הזוג השני מצטרף איך הוא מגיב על חוסר התפשרות אם הוא נניח מתפשר לגמרי אז אתה יכול לא התפשר. אליעד: אני שאלתי שאלה האם בזוגיות צריך להתפשר כן או לא. ש: להיצמד לאמת וזהו אם נצמד לאמת. אליעד: כן האם בזוגיות צריך להתפשר או לא
מה צריך לחשוב כדי להצליח? איך לחשוב כדי להצליח? איך להצליח בחיים? מהי חשיבה נכונה להצלחה? איך צריך לחשוב כדי להצליח? איך להתכונן לראיון עבודה? איך להצליח בדייט? איך לדבר עם אנשים? איך להתכונן לפגישה?
מה צריך לחשוב כדי להצליח? איך לחשוב כדי להצליח? איך להצליח בחיים? מהי חשיבה נכונה להצלחה? איך צריך לחשוב כדי להצליח? איך להתכונן לראיון עבודה? איך להצליח בדייט? איך לדבר עם אנשים? איך להתכונן לפגישה?
... צריך לחשוב כדי להצליח? איך לחשוב כדי להצליח? איך להצליח בחיים? מהי חשיבה נכונה להצלחה? איך צריך לחשוב כדי להצליח? איך להתכונן לראיון עבודה? איך להצליח בדייט? איך לדבר עם אנשים? איך להתכונן לפגישה? האם צריך state of mind מסוים כדי להצליח בחיים? אחת השאלות המרכזיות שעולות בדיון של אליעד כהן היא האם ... כהרגשה טובה, אז לכאורה הוא צריך לחשוב באופן שגורם לו להרגיש טוב. אך גם כאן אליעד מדגיש כי זה לא מחויב, כי אפשר לבצע את הפעולות ... את כל הפעולות המדויקות שהוא צריך לעשות מראש (כמו מה בדיוק להגיד בכל רגע בראיון עבודה או בדייט), מומלץ לכוון אותו למצב תודעתי ... אמיתית כשהוא על הבמה, הוא רק צריך לדעת כיצד לשחק את התפקיד של אדם שמח. אם הוא יודע מה בדיוק עליו לומר ואיך להציג את עצמו, הקהל ... לגרום לאדם אחר לאהוב אותו, הוא צריך לומר או לעשות דברים מסוימים שיצרו את התחושה הזאת אצל האחר. לא משנה אם בפנים הוא אוהב או שונא ... תמיד ניתן לדעת מראש בדיוק מה צריך לעשות או להגיד, מצב תודעתי חיובי מאוד עוזר להגביר את הסיכוי לפעול נכון. אם האדם כבר יודע בדיוק ... חיובית מול הצלחה במכירות האם צריך state of mind מסוים כדי להצליח בחיים? במהלך השיח עולה שאלה רחבה: האם בשביל להצליח בחיים חובה ... אם אדם לא יודע מה בדיוק הוא צריך לעשות או להגיד, ואין אפשרות ללמד אותו שלב - אחר - שלב לכל תרחיש, אומרים לו: תיכנס למצב מנטלי ... יכולה לעזור בכך: אם לא תדע מה צריך לעשות, state of mind חיובי ידרבן אותך לפעול אינטואיטיבית בכיוון הנכון. אם אתה כבר יודע מראש בדיוק מה צריך לעשות, אתה יכול בעצם ליישם זאת גם בלי תחושת שמחה פנימית אמיתית. ועדיין, רוב האנשים יעדיפו ... יותר ביטחון עצמי. לסיכום, האם צריך state of mind מסוים כדי להצליח בחיים? התשובה הנרחבת היא שבאופן מחויב - לא. אפשר להצליח גם ללא ... עכשיו האם כדי להצליח בחיים צריך להיות ב - state of mind מסוים, מה אתה אומר אתה הבנת את השאלה האם זה יהיה נכון לומר שבן אדם שרוצה להצליח בחיים צריך לחשוב בצורה מסוימת האם זה נכון או לא נכון? ש: השאלה איך הוא מפרש את המושג הזה להצליח בחיים. ... האם בשביל להצליח להרגיש טוב צריך להיות ב - state of mind מסוים? ש: לא. אליעד: ואם נפרש להצליח במובן של לעשות כסף אז צריך להיות ב - state of mind מסוים? ש: אז הוא צריך להיות ב - state of mind של לעשות כסף. אליעד: אתה בטוח בזה? ש: אם בשבילו להצליח בחיים זה כסף. ... תאמין בזה תצליח זה ברור שזה לא צריך. ש: וגם לא להיות מצב אופוריות. אליעד: אתה הבנת את השאלה עכשיו נגיד בא בן אדם הולך לראיון עבודה ... האם ה - state of mind שלך באמת צריך אותו בשביל להצליח בפעולה זאת השאלה? ש: במידה מסוימת כן כי אם אתה. אליעד: את כשאת לא יודעת את התשובה אומרת במידה מסוימת צריך או לא צריך. ש: צריך להיות ב - state of mind שזה הדבר שאתה הכי רוצה. אליעד: האם צריך או לא צריך את יודעת מה פירוש צריך צריך פירושו בלי זה זה לא יעבוד, צריך פירושו בלי זה לא יעבוד מחויב. ש: לא מחויב. אליעד: לא מחויב למה בן אדם יכול לא משנה באיזה state ... לא מה שאמרתי שהוא. אליעד: אז צריך להיות ב - state of mind מסוים או לא צריך, את עכשיו הולכת להראות ללקוחות דירה נכון. ש: כן. אליעד: עכשיו ואת רוצה להצליח שהם יקנו את ... יקנו את הדירה באותה מידה או שצריך שתהיי ב - state of mind שזאת דירה טובה שאת רוצה למכור להם שזה לא בכל מחיר לא משנה מה ה - state ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בידול עסקי או לירות לכל הכיוונים, בחירת נישה עסקית, מיתוג עסקי, איך למתג את עצמך? נישה שיווקית, איזה עסק לפתוח? פתיחת עסק, מה המומחיות שלך? מה הייחודיות שלך? איך להקים עסק? הקמת עסק, למה לא צריך לבחור נישה ייחודית? יעוץ עסקי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: צריך..., איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: צריך..., איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטור, ספרים על אימון אישי, מאמן מנטלי בתחום צריך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 13:40:20 - wesi1