... דווקא דבר אחד ולא דבר אחר. וכדי שתהיה לאדם סיבה, למה לא לאהוב איזה דבר, לשם כך האדם
צריך להסתכל על הרע שיש בחברו. כי האדם לא יכול, גם לראות רק את הטוב שבדבר, וגם לחוש כלפיו שנאה. וכדי שהאדם ישנא איזה משהו, לשם כך בוודאות האדם
צריך להסתכל על דבר רע ועל חיסרון כלשהו, שיש בדבר האחר, שאותו הוא לא אוהב. וכאשר האדם לא אוהב את מי ששונה ... שהוא עדיין לא אוהב את עצמו בשלמות. וכדי שהאדם ימצא את הטוב שיש בו בשלמות, לשם כך האדם
צריך להסתכל על השלמות שיש בכל דבר. כי אין שלמות יחסית. כי אם זה יחסי, אז זה לא שלמות. והשלמות, היא מוחלטת. ...