... עצמה, ולשאול: מי אמר שזה לא טוב? למה זה רע אם אני לא מספיק חכם או לא מספיק מוצלח?. לפי אליעד, ברגע שהאדם עובר למצב של
להצדיק את עצמו, הוא לוקח את נטל ההוכחה על עצמו ומתחיל להרגיש צורך לשכנע את המחשבה השלילית שהוא כן בסדר. זהו מצב המעיד על חוסר אהבה עצמית פנימית אמיתית, כי אדם שבאמת אוהב את עצמו לא צריך לספק הסברים או
להצדיק את עצמו בפני המחשבות השליליות שלו. איך ילדים קטנים מגיבים לביקורת ומה ניתן ללמוד מהם על ... משתמש בהתנהגות של ילדים קטנים. כשאומרים לילד קטן שהוא לא מצייר יפה, פעמים רבות הילד אינו מבין את הביקורת ולא מרגיש צורך
להצדיק את עצמו. הוא עשוי פשוט לשאול: למה לא יפה? או אפילו לא להגיב כלל. הילד שלם עם עצמו בצורה ... ניתן לשאול את המחשבה: מי אמר שחייבים להיות בכושר? למה לא להיות בכושר זה בעיה? מה רע בזה?. בצורה זו, המחשבה השלילית נאלצת
להצדיק את עצמה במקום שאנו נצטרך להצטדק בפניה. ככל שחוזרים על תרגול זה, יש סיכוי שהאדם יתחיל לחוות ... ולהצטדק (אני דווקא בסדר), התגובה היעילה יותר היא לשאול את המחשבה: מי קבע שזה רע בכלל? למה שזה יהיה שלילי?, ולחייב אותה
להצדיק את עצמה. כאשר המוח בכל זאת ממשיך לנסות לשכנע בסיבות שונות, אפשר שוב ושוב לשאול אותו אז מה? ... מלאה, היית שואל את המוח: מי אמר שאני לא מספיק בכושר? ואולי לא להיות בכושר זה לא בעיה? למה זה בכלל לא בסדר? במקום להסביר
ולהצדיק, פשוט מעבירים את השאלה חזרה אל הביקורת, דורשים מהמוח להוכיח. אם באמת יש בעיה - שהמוח יסביר למה זו בעיה. מדוע ילדים קטנים לא
מצדיקים את עצמם מול ביקורת? שאלה: איך ילדים מגיבים כשאומרים להם אתה לא מצייר יפה? תשובה: פעמים רבות ילד קטן לא ממהר
להצדיק את עצמו. הוא יכול לענות: למה לא יפה?, או אפילו לא יבין את הטענה מלכתחילה. הילד שלם עם עצמו ...