... לקרות, אלא האירוע והתפילה נוצרים בו זמנית, על ידי אותה מהות. כיצד רבי נחמן משתלב בכל ההסברים האלה? אליעד מזכיר את רבי נחמן ומסביר שרבי נחמן דיבר על כך
שלצדיקים יש עיני השם, כלומר, שכל גדול או מבט אלוהי על המציאות. בשלב גבוה, אדם יכול לחוות את עצמו דרך השכל הזה, וחווים שכל שבו אין הבדל בין עושה ... בתפיסת מציאות שאין לו אותה, איך הוא יכול לחוות את המציאות דרך עיניים שאין לו אותם? אתה לא יכול לראות את הקיר כמו שאני רואה אותו. זה מה שרבי נחמן אמר
שלצדיקים יש עיני השם, למה הכוונה? הם רואים את המציאות דרך העיניים של אלוהים, מה הכוונה עיניים? שכל, שהם חווים את זה דרך השכל הגדול. נאמר בכתובים, נתן בו עיניו ועשהו גל של עצמות, היה אחד שהסתכל על מישהו והפך אותו לגל של עצמות. רבי נחמן מסביר את הפירוש של העניין, כאשר
צדיק רואה מישהו שהוא לא
צדיק, הוא מרחם עליו ונותן לו את עיניו, מה הכוונה? נותן לו את השכל שלו והופך אותו לגל של עצמות, מה הכוונה בגל של עצמות? הוא מגלה לו את העצמיות ... על מה לדבר, אבל הדו שיח מתנהל על הנחת היסוד שלא הכל אחד. לכן אין טעם לשאול אותי שאם הכל אחד למה אתה מסביר? אני מסביר על הרעיון שלא הכל אחד. רבי נחמן אמר
שהצדיק צריך לטעות ולשקר, כי אם הוא ייצמד רק לאמת, אז הוא לא יוכל להגיד שום דבר. לכן הוא צריך לשקר, להיכנס לשכל הקטן של הנפרדות ואז הוא יוכל לדבר איתך. גם מה שאמרתי עכשיו זה גם סוג של שקר, כי מהצד שלך לדוגמה שחושב שאחדות ונפרדות זה שני דברים שונים, אז
הצדיק צריך לשקר כדי לדבר איתך, אך מצד האמת אין הבדל בין נפרדות לאחדות ולכן הוא יכול לדבר איתך. בא נדבר על הפחד שאתה תמות, כל אדם ואדם הוא בו ...