אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פשעים ✔האם הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
האם הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר עובד? האם הוא מתאים לתפקיד? חלק 1
האם נכון לפטר עובד בגלל סיבות שאינן באשמתו?

כאשר עולה השאלה האם לפטר עובד או להפסיק קשר אישי מסוים, מתעוררת לעיתים קרובות הטעות של ערבוב בין שתי שאלות נפרדות לחלוטין: שאלת האשמה ושאלת ההתאמה. אליעד כהן מדגיש כי קיימות שתי שאלות ברורות ונפרדות שיש לשאול כאשר מחליטים לגבי אדם אחר, בין אם זה עובד, חבר או בן זוג:
  1. האם האדם אשם בבעיה או בהתנהגות שלו?
  2. האם האדם מתאים למערכת יחסים, לעבודה או לתפקיד המסוים?
הטעות שאנשים עושים היא לקשור את השאלות האלו זו לזו. אליעד מסביר בפירוט את ההבדל בין השתיים. למשל, אם יש עובד שמאחר לעבודה בגלל סיבה אמיתית כמו אמו החולה, אז הוא באמת לא אשם באיחורים, אך זה לא בהכרח אומר שהאדם הזה מתאים להמשיך לעבוד במקום העבודה. עובד שלא עומד בדרישות התפקיד, גם אם הסיבה לכך היא אובייקטיבית או שאינה באשמתו, עדיין יכול להיות לא מתאים לתפקיד. על המנהל להבין שמותר לו לקבל החלטה לפטר עובד על בסיס התאמה ולא על בסיס אשמה.

מדוע אנשים נוטים לבלבל בין אשמה להתאמה?

אליעד כהן מסביר שבדרך כלל אנשים רגילים לחשוב שאם מישהו אינו אשם, אז אין סיבה לפעול נגדו או לסיים איתו קשר. הוא נותן דוגמה מפורטת של כלב שנושך אדם - הכלב אינו אשם כי הוא פועל מתוך טבעו, אך ברור שצריך לנקוט באמצעים נגדו כמו להתרחק או לקשור אותו. דוגמה נוספת היא אש ששורפת: האש אינה אשמה שהיא שורפת, אך זה לא אומר שצריך להישאר איתה או לסבול ממנה. באותה מידה, עובד שאינו מבצע את תפקידו כראוי או אדם שפוגע בנו לא חייב להיות אשם כדי שנחליט שאינו מתאים לנו.

האם אפשר לא להאשים אך עדיין להחליט לסיים קשר או לפטר עובד?

אליעד כהן מציג דוגמה נוספת כדי לחדד את הנקודה: אם מנהל מבין שהסיבה לכך שעובד לא עובד טוב היא שהמנהל עצמו חסר ניסיון ולא יודע לנהל היטב, העובד באמת לא אשם במצב. אך זה לא אומר שצריך להשאיר את העובד בתפקיד שאינו מתאים לו. יתכן כי המנהל יבין שהמצב נגרם באשמתו ובכל זאת יחליט שהעובד לא מתאים לתפקיד. כלומר, שאלת ההתאמה לתפקיד היא נפרדת לחלוטין משאלת האשמה.

דוגמה נוספת שמציג אליעד היא מערכת יחסים בין חברים. אם חבר אחד פוגע בשני בלי להתכוון, הוא באמת לא אשם בכך, אך זה לא אומר שחייבים להמשיך להיות חברים. ניתן להבין שהאדם אינו אשם ולבחור להתרחק ממנו מסיבות פרקטיות לחלוטין, בלי רגשות אשמה או טינה.

כיצד יש להתמודד עם תחושת אשמה כלפי מי שאינו אשם?

אליעד נותן דוגמה נוספת ממערכת יחסים אישית. אם בן הזוג בוגד, ואנו מבינים כי נסיבות חייו גרמו לו לכך, ניתן להבין שהוא לא אשם במעשה ועדיין להחליט לעזוב את הקשר. הסיבה לכך היא שיש הבדל ברור בין "לא להאשים" את האדם לבין להחליט אם מתאים לנו להמשיך להיות איתו. ההחלטה אם להיפרד או לא תלויה בהתאמה ולא באשמה.

אליעד מוסיף כי אנשים עושים לפעמים מניפולציה עצמית, כשהם חושבים "אני לא מאשים אותו אבל לא רוצה לדבר איתו", כאשר בפועל הם כן מאשימים. יש להפריד בין השאלות ולענות עליהן בכנות ובאופן ברור.

כיצד לשפוט אדם שמתנהג בצורה לא רגישה?

אליעד משתמש בדוגמה של עובדת בעבודה שלא עוזרת לעובדת אחרת שנכה וזקוקה לעזרה. האישה שלא עוזרת לעובדת הנכה אינה אשמה בכך, אולי היא עצמה סובלת מקשיים אחרים בחיים שלה. אליעד כהן מסביר...
עכשיו יש עוד עניין שלפעמים אנשים מערבבים נושא האם מישהו אשם או לא אשם במשהו בהקשרים אחרים מה זאת אומרת נגיד שיש לך עובד והעובד הזה נגיד הוא לא עובד טוב בתפקיד ואז אתה רוצה לפטר אותו ואז אתה מתחיל לעשות עם עצמך חישובים "רגע אבל הוא לא אשם בזה הוא לא אשם בזה" נגיד עובד לדוגמה נגיד מאחר לעבודה ואז אתה אומר "טוב בוא נפטר אותו כי הוא מאחר לעבודה" ואז אחת הטעויות שלפעמים אנשים עושים זה מתחילים לעשות חישוב "כן אבל הוא לא אשם בזה שהוא מאחר לעבודה יש לו אמא שלו חולה זה וזה" כל מיני סיפורים שהוא לא אשם בזה שהוא מאחר לעבודה ואז אתה משאיר אותו בעבודה.

זה לדוגמה נגיד טעות תכף אני אסביר למה זאת טעות בוא ניתן דוגמה נוספת נגיד שיש לך עובד שהוא לא עובד תקין ואז אתה בודק למה הוא לא עובד תקין ואז מתברר הוא לא עובד תקין כי אתה מנהל דפוק נגיד.

ש: כי מה?

אליעד: כי אתה לא יודע לנהל אותו כי אתה חסר ניסיון ניהולי ואתה לא יודע לנהל אותו אז אתה אומר "תראה הוא לא אשם שהוא עובד גרוע אני מנהל גם גרוע אם הייתי מנהל טוב הייתי יודע לנהל אותו אני מנהל גרוע אני לא יודע לנהל אותו ולכן הוא לא אשם שהוא עובד גרוע" זאת טעות למה זאת טעות, בוא ניתן עוד דוגמה נגיד לדוגמה מישהו מבקש ממך עזרה נגיד יש לך איזה חבר שמציק לך באיזה עניין איזו מערכת יחסים מסוימת ואז אתה רוצה להתנתק ממנו ואז אתה אומר לעצמך "אבל הוא לא אשם בזה הייתה לו ילדות קשה זה וזה הוא לא אשם בזה", עכשיו שימו לב לטעות שיש פה נגיד שיש כלב שנושך אותך הוא אשם בזה שהוא נשך אותך?

ש: לא.

אליעד: כלב לא אשם בזה הוא אשם אתה אומר "הכלב אשם בזה שהוא נשך אותי לא אשם" אבל זה אומר שבגלל זה עכשיו אבל אם אתה יודע שהכלב הזה נושך אותך אתה תקשור אותו או תתרחק ממנו נכון, אש שורפת אותך היא אשמה בזה שהיא שורפת אותך היא לא אשמה אבל בגלל זה אתה צריך להיות חבר שלה לא אתה יכול להגיד "אש שורפת אותי אני מבין שהיא לא אשמה אני עדיין אפעל לכבות אותה" נכון זאת אומרת השאלה היא אם הבן אדם שאתה נגדו אשם או לא אשם זאת שאלה אחת מה אתה צריך לעשות איתו זאת שאלה אחרת, אם לדוגמה אתה מנהל עסק ובעסק הזה אתה צריך עובד שיעשה פעולה מסוימת ויש לך עובד שלא עושה את הפעולה הזאת אתה צריך לשאול האם העובד הזה מתאים לתפקיד הזה כן או לא האם הוא אשם בזה שהוא לא מתאים זאת שאלה אחרת.

הוא לא אשם בזה שהוא לא מתאים הוא לא אשם בזה הוא לא אשם בכלום אבל הוא עדיין לא מתאים לתפקיד יש האם הוא אשם בכך ויש האם הוא מתאים לתפקיד זה לא קשור דבר לדבר יכול להיות שאתה יכול להגיד "העובד לא מתאים לתפקיד כי אני לא יודע לנהל אותו הוא לא אשם רק אני לא דובר את השפה שלו" נגיד עכשיו העובד דובר צרפתית ואתה תדבר עברית הוא אשם שהוא לא מבין את ההוראות שלך הוא לא אשם מי אשם אתה אשם כי קיבלת אותו לעבוד ואתה ידעת שזה נכון הוא לא אשם בכלום אבל הוא עדיין לא מתאים לתפקיד.

עכשיו מה שקורה אצל אנשים שבדרך כלל איך נוצר הלופ הזה בדרך כלל כשאתה מאשים מישהו אתה אומר "הוא לא בסדר אז אם הוא לא בסדר אני צריך לעשות פעולה" ואז אתה אומר "אם הוא לא אשם בזה" אז כאילו זה הופך אותו לבסדר כי יש בדרך כלל בן אדם שהוא לא בסדר הוא אשם נגיד אם העובד גנב ממך כסף אז אתה אומר "אוקי אז הוא לא בסדר והוא אשם בזה שהוא גנב ממני כסף הוא לא בסדר אוקי אז בוא נפטר אותו" אבל מה האמת שהשאלה אם הוא אשם או לא היא לא קשורה לשאלה מה אתה אמור לעשות איתו, יכול להיות נגיד מערכת יחסים שלך נגיד עם מישהי בעבודה שלך נגיד ויש לך נגיד איזו מחשבה עליה ואז פתאום את אומרת לעצמך "אבל היא לא אשמה בזה היא לא זה היא לא שם" ועכשיו להגיד היא לא אשמה זה נכון בשביל לענות לשאלה האם אני כועסת עליה "האם אני כועסת עליה? לא, האם אני יכול לכעוס על האש שהיא שורפת את הבית? לא האש לא אשמה אין לי מה לכעוס עליה אבל עדיין אני מכבה אותה".

זה שתי שאלות שונות שאלה אחת "האם אני כועס על הבן אדם האם אני מאשים אותו האם אני חושב שהוא זה ואלה האם אני חושב שאני שונא אותו" זאת שאלה אחת ואם אני מאשים אותו כן או לא זאת שאלה אחת שאלה שנייה מה אני רוצה לעשות איתו "אני רוצה לעזור לו לא רוצה לעזור לו רוצה להיות חבר שלו לא רוצה להיות חבר שלו הוא מתאים לתפקיד לא מתאים לתפקיד" זאת שאלה שנייה, בן אדם נגיד בוגד עכשיו פתאום גילינו אוקי אז מה עושים כועסים עליו זה וזה ואז פתאום עולה לך "אבל הוא לא אשם הוא זה וזה" עכשיו את יכולה להגיד "בא לי להישאר איתו" ואת יכולה להגיד "לא בא לי להישאר איתו" אבל זה לא קשור לשאלה אם הוא אשם או לא או לא בהכרח קשור, שאלה אחת האם זה מתאים לי הרכב התקלקל האם הרכב מתאים לי זאת שאלה אחת האם הרכב אשם בזה שהוא התקלקל זאת שאלה אחרת הרכב לא אשם בכלום אבל הוא לא מתאים לי זה שתי שאלות שונות יש האם הוא אשם ויש האם זה מתאים. מה אתה הבנת על מה אתה לקחת את זה על איזה מקרה?

ש: הרבה מקרים האמת כמעט על כל מקרה שאני רוצה לדעת מה אני אעשה עם בן אדם אני גם בודק האם הוא אשם או לא ולפי זה אני בוחר אז אם אמרת את זה ככה אז זה אפילו לעשות יותר טוב.

אליעד: ומה האמת אז אני אגיד לך מה האמת, שנייה לפעמים אתה לא רוצה להיות בקשר עם מישהו כי אתה חושב שהוא ניסה לפגוע בך אם הסיבה היא שאתה חושב שהוא ניסה לפגוע בך אז אם הוא לא אשם אז הוא לא ניסה לפגוע בך אז זה כן קשור אבל לא תמיד זה קשור נגיד שהבוס שלך נגיד אומר לך לא משלם לך משכורת והוא לא אשם כי שדדו אותו אבל עדיין לא חייב להיות שתרצה לעבוד שם "אני לא מאשים אותך שאתה לא משלם לי משכורת אבל עדיין לא בא לי לעבוד פה" לא תמיד זה שהוא לא אשם זה לא הופך אותו לבסדר זה לא הופך אותו למתאים, החולצה לא אשמה שהיא קטנה אבל היא לא מתאימה לך יש האם החולצה אשמה בזה שהיא קטנה ויש האם החולצה פגומה ויש האם היא מתאימה לך זה שאלות שונות יכול להיות חולצה שהיא יפה חדשה שלמה עלתה מיליון דולר אבל היא לא במידה שלך החולצה מושלמת אבל היא לא בשבילי או שהיא מושלמת בשבילי לקיץ לא לחורף.

ש: אז היא עדיין לא אשמה במטאפורה הזאת.

אליעד: יפה זה שאלות שונות כי מה אתה אומר "אם החולצה טובה אז אני צריך ללבוש אותה" לא היא טובה לחורף לא טובה לקיץ טובה לקיץ לא טובה לחורף זה שתי שאלות שונות. מה אתה רוצה להגיד?

ש: אני מנסה להבין איך נוצר הבלבול הזה שכאילו לקחת שאלה מי אשם ומחבר אותה.

אליעד: אז אמרתי איך עוד פעם המוח בדרך כלל כשאתה פוסל מישהו אני אתן דוגמה נגיד שאתה פוסל חולצה למה אתה זורק את החולצה כי היא קרועה נגיד ולוקח חולצה אומר היא קרועה אני זורק אותה אז מה אתה אומר "היא לא טובה לכן אני לא משתמש בה" אבל זה לא אומר שאם היא טובה שאתה צריך להשתמש בה יכול להיות שהיא טובה והיא שלמה אבל היא לא מתאימה לי לערב, המוח כאילו עושה היסק שהוא לא בהכרח נכון. אתה רוצה לתת דוגמה תן דוגמה נגיד מישהו שאתה אומר הוא לא אשם והוא לא אשם וזה גורם לך להיות יותר באמפתיה כלפיו, תני את דוגמה.

ש: יש לי מישהי בעבודה יש לנו מישהי נכה שעובדת איתנו והיא יושבת ליד מישהי ספציפית ואותה נכה זקוקה להמון עזרה במהלך היום שאם היא צריכה לשירותים אז צריך להזיז לה את הכיסא כדי שהיא תיקח את הקביים ותלך, עכשיו היא יושבת בסמוך אליה והיא בכוונה צמודה אליה ואז כל פעם כשהבחורה הזאת צריכה עזרה או משהו היא קוראת למישהי מרחוק שתבוא לעזור לה וזאת שיושבת סמוך אליה לא עוזרת לה אז אני כל הזמן אומרת איזו מגעילה איזו חסרת איך היא לא עוזרת לה היא יושבת צמוד אליה איפה הרגש איך היא יכולה ככה הרי אני מניחה שהיא חברה לעבודה שיושבת לידה אז עכשיו אני נזכרת שכל הזמן אני אומרת טוב וזה החיים שלה קשים יש לה צרות בחיים היא לא פנויה נפשית ורגשית לטפל בעוד מישהו.

אליעד: ומה את באה להגיד בזה?

ש: ואז אני כאילו איך אומרים מכסה על מה שאני חושבת עליה אבל עכשיו אתה מחבר לי את זה ואני אומרת הבחורה הזאתי לא מיפה מופתית ולא תהיה ואני לא צריכה.

אליעד: רגע שנייה יש האם היא אשמה יש עד כמה את שופטת אותה לרעה בגלל שהיא לא עוזרת לעובדת שלידה וזאת שאלה אחת שאלה שנייה האם את חושבת לא אם את רוצה להיות חברה שלה או לא כי אם את פוסלת אותה בגלל שהיא לא עוזרת לחברה אז היא לא אשמה שהיא לא עוזרת לחברה יש לה גם חיים קשים, אם נגיד היית יודעת שיש לה בעל חולה בבית והיא כל היום מטפלת בו אז מה בגלל שהיא יושבת לידה בעבודה היא צריכה עכשיו גם לטפל בה כי יש עוד אנשים בעבודה למה שאתם לא תעזרו מה בגלל שאתם יושבים מטר רחוק יותר זה לא נכון על כזה דבר לפסול אותה זה לא נכון.

ש: כי זה חוסר רגישות.

אליעד: יש כמה שאלות כל מה שאמרתי בעיקרון צריך לחדד מה השאלה השאלה האם הוא אשם השאלה אם הוא רע השאלה אם יש לו בחירה זאת שאלה אחת האם אני כועס עליו זאת שאלה אחת, שאלה שנייה האם זה מתאים לי יש עובד שהוא לא מתאים אתה מפטר אותו לא בגלל שהוא אשם הוא לא אשם בכלום "אני נתתי לו הנחיות שגויות ולכן הוא לא מתאים לתפקיד" גם בסדר "אני לא מאשים אותך בכלום אבל זה לא מתאים", יש האם אתה אשם ויש האם זה מתאים זאת לא אותה שאלה אנשים לפעמים מערבבים את השאלה עם שאלה מערבבים "אם הוא לא אשם אם...
לא אוהב את עצמי אוטומט להסתכל האם הוא אחראי קשיים מניפולציה עצמית לקבל החלטה לשנוא את עצמי מניפולציות להיפרד איך להתמודד עם רגשות אשמה אשם אשמה האם הוא אחראי האם הוא אשם האם הוא מתאים לי האם הוא מתאים לתפקיד האם להיות איתו האם להיפרד האם להיפרד ממנו האם לסלוח האם לסלוח לו האם לפטר האם לפטר את העובד חפים מפשע יועץ יעוץ יעוץ למנהלים להאשים להיפרד למנהלים לנהל לסלוח לפטר לפטר את העובד לפטר עובד לפטר עובדים מנהל מנהלים מתאים לתפקיד מתי לפטר עובד מתי לפטר עובדים ניהול סליחה עובד עובדים פגיעה פגיעה בחפים מפשע פיטורים פשעים רגשות אשם תפקיד
פשעים, פדופיליה, אונס, רצח, מה טוב ברע, מוסכמות חברתיות, סולם ערכים, מוסריות, נקמנות, צדק בעולם, חוקי המוסר
פשעים, פדופיליה, אונס, רצח, מה טוב ברע, מוסכמות חברתיות, סולם ערכים, מוסריות, נקמנות, צדק בעולם, חוקי המוסר איך אפשר למצוא משהו טוב בפשעים כמו אונס או פדופיליה? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלות מורכבות ומאתגרות הנוגעות לפשעים חמורים כמו אונס, פדופיליה, רצח והתעללות בילדים. אליעד מציג תפיסה יוצאת דופן לפיה לכל אירוע, גם ... למצוא זווית ראייה חיובית או טובה. בתחילת הדברים, הוא מתייחס לשאלה ספציפית: כיצד אפשר בכלל לשאול מה טוב בפשעים אלו, במיוחד בפגיעה בילדים? הוא מדגיש כי המטרה היא לא להצדיק או לתמוך בפשעים אלא להבין את המנגנון הנפשי והפילוסופי העומד מאחורי תפיסת הטוב והרע. אליעד משתמש בדוגמה מתוך סיפור של ... למצוא הסברים רציונליים לכל דבר, גם אם הדבר מנוגד למוסכמות החברתיות המקובלות. האם יש היגיון פנימי אפילו בפשע כמו פדופיליה? אליעד מסביר, מנקודת מבט פסיכולוגית ופילוסופית, שפדופיל למשל, אינו נמשך דווקא לילד בגלל ... אינה במה שהפדופיל מחפש (אהבה, תמימות, ניקיון מאינטרסים) אלא באופן שבו הוא בוחר לחפש זאת. למה אנשים עושים פשעים קשים כמו רצח או אונס? אליעד מסביר כי אנשים שמבצעים פשעים כמו רצח, אונס או התעללות, לרוב עושים זאת מתוך ניסיון להשיג חוויה או תחושה נפשית מסוימת. לדוגמה, אדם ... זאת מתוך תחושה של חולשה שהוא חווה, ולכן הוא מנסה להרגיש חזק באמצעות הפגיעה באחר. באותה מידה, אדם שמבצע פשע קלפטומניה (גניבה כפייתית) עושה זאת מתוך תחושה פנימית של זה שלי. כלומר, הפשע נובע מתחושה נפשית של חסר, שמנסה להתמלא בצורה מעוותת. מה הסיבה האמיתית לרצון בנקמה או צדק? בנוגע לנקמה ... לחוות דברים בצורה קיצונית, וכך אפשר למצוא את הטוב גם בלי הצורך במימוש הרע. מה טוב ברע? למה אנשים עושים פשעים? למה קיימות מוסכמות חברתיות? האם יש טוב מוחלט? מה המשמעות של צדק בעולם? מה גורם לפדופיליה? ...
מוסריות דתית, האם פושע אינו דתי אמיתי? האם עבריין הוא דתי מתחזה? מצוות תשובה, לחזור בתשובה, חזרה בתשובה, מוסריות יהודית, עבירות שבין אדם לחברו, פשעים של דתיים, שנאה לדתיים, דתי גנב, דתי רוצח, תשובה מאהבה, יום כיפור
... דתית, האם פושע אינו דתי אמיתי? האם עבריין הוא דתי מתחזה? מצוות תשובה, לחזור בתשובה, חזרה בתשובה, מוסריות יהודית, עבירות שבין אדם לחברו, פשעים של דתיים, שנאה לדתיים, דתי גנב, דתי רוצח, תשובה מאהבה, יום כיפור האם דתי שעובר עבירות הוא דתי אמיתי? אליעד כהן מעלה בהרצאתו סוגיה מעניינת בנוגע למוסריות דתית: האם אדם שמבצע עבירות חמורות כמו רצח, גניבה, אונס או פשעים אחרים עדיין יכול להיחשב דתי אמיתי? האם עבריין עם כיפה הוא מתחזה, או שאולי הדת שלו עדיין לגיטימית למרות מעשיו ... צדיק או אפילו רב, ולמרות זאת עובר עבירות חמורות. הוא מסביר שישנם אנשים שבאים בטענות כלפי דתיים בעקבות מעשים כאלה, ואומרים: תראו את הפושעים הדתיים האלה, כאילו פשעים אלו מוכיחים שדתיים הם מזויפים או מתחזים. לטענתו של אליעד, השאלה המרכזית שיש לשאול היא - מה המהות של להיות דתי? מהי ... להפוך לזכויות. אליעד מדגיש שלפי היהדות, תשובה אמיתית היא בלב, והיא יכולה לקרות גם בשנייה אחת, ולכן מבחינה דתית אפשר לקבל אפילו את הפושע הכי גדול כאדם דתי, אם חזר בתשובה אמיתית. איך אפשר לדעת אם מישהו באמת חזר בתשובה? כאן אליעד מציג את הבעיה האמיתית: אם אדם ביצע פשעים ועכשיו הוא אומר שחזר בתשובה, איך אפשר לדעת אם התשובה שלו אמיתית? הוא מסביר שיש מנגנון פרוטוקול מסוים ביהדות ... שזה מוכיח כי ביהדות המוסר אינו ערך בפני עצמו, אלא תלוי במה שהאל מצווה. אם אלוהים מצווה לרצוח - הרצח יהפוך למצווה, ולהפך. לסיכום, האם פושע יכול להיחשב דתי? לסיכום אליעד מבהיר, כי בעיני הדת, הדבר היחיד שיקבע אם אדם הוא דתי אמיתי או לא הוא השאלה אם הוא עומד בדרישות הדת על פי התנאים שאלוהים קבע. לפי היהדות, גם הפושע הגדול ביותר יכול להיחשב כדתי אמיתי, בתנאי שיחזור בתשובה אמיתית ויסיים את הליך התשובה המוגדר. אליעד מסיים באמירה ... משפט זה מבטא את הרעיון המרכזי של ההרצאה: שהדת מאפשרת סליחה תמידית, ללא קשר לחומרת העבירה, כל עוד האדם חוזר בתשובה באופן אמיתי וכנה. האם פושע יכול להיות דתי? מהי תשובה מאהבה? האם יום כיפור מכפר על עבירות בין אדם לחברו? האם יש מוסריות אובייקטיבית ביהדות? דתי ...
צביעות דתית, פשעים של דתיים, התנשאות דתית, שנאה לדתיים, למה אנשים כועסים על דתיים? דתי גנב, דתי רוצח, דתיים וחילונים, דתיים משתמטים, נגד שירות בצבא, יחסי דתיים חילונים
... דתית, פשעים של דתיים, התנשאות דתית, ... אנשים כועסים על דתיים? דתי גנב, דתי רוצח, דתיים וחילונים, דתיים משתמטים, נגד שירות בצבא, יחסי דתיים חילונים מדוע הפשע של דתי חמור יותר מפשע של חילוני? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מציג היא מדוע אנשים מתרעמים ומרגישים אי - נוחות גדולה יותר כאשר מדובר על פשעים שנעשו על ידי אנשים דתיים, לעומת פשעים דומים שמבוצעים על ידי ... כמו דתי גנב, מיד מתעוררת תגובה הגנתית של הצד הדתי שטוען מה, אין חילונים גנבים?. אליעד מסביר שהנקודה אינה עצם הפשע, אלא הסתירה בין הערכים ... גדולה יותר ממנו, מכיוון שהוא מציג את עצמו כאדם ששייך למסגרת מוסרית מחייבת, כמו התורה או מצוות הדת. חילוני שמבצע פשע לא מתיימר להיות בעל עליונות ... ולכן הציבור כועס עליו יותר. מדוע העבירה של אדם דתי נתפסת כצביעות? נקודה מרכזית שאליעד כהן מדגיש בהרצאתו היא שהפושע הדתי נתפס כחמור יותר בגלל ... הוא לא רק שאינו מתבייש אלא גם מצפה שיכבדו אותו על כך. אליעד כהן מסכם בכך שהצביעות היא שמפריעה באמת לאנשים, לא הפשע עצמו, ולכן כשמדובר בפשעים של דתיים, הכעס והטינה חזקים יותר מאשר כשמדובר בפשעים דומים של אנשים חילונים. למה דתיים לא משרתים בצבא? מהי צביעות דתית? ההבדל בין דתי לחילוני? למה אנשים כועסים על חרדים? למה הפשע הדתי מרגיז יותר? מה היחס ...
האם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי? למה ראש ממשלה מחליפים בקלפי? חסינות לראש הממשלה ביבי נתניהו, דמוקרטיה, שלטון החוק, דיקטטורה בישראל, שוויון בפני החוק, הפרדת הרשויות, חוק ומשפט, הפיכה שלטונית, הפיכה דמוקרטית, נגד מערכת המשפט
האם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי? למה ראש ממשלה מחליפים בקלפי? חסינות לראש הממשלה ביבי נתניהו, דמוקרטיה, שלטון החוק, דיקטטורה בישראל, שוויון בפני החוק, הפרדת הרשויות, חוק ומשפט, הפיכה שלטונית, הפיכה דמוקרטית, נגד מערכת המשפט
... או עבריין מורשע כמו פאבלו אסקובר, יוכל להיבחר לראשות הממשלה, ואין אפשרות חוקית לפסול אותו. אליעד מדגים כיצד זה מוביל לכך שראש ממשלה יוכל לבצע פשעים חמורים, כמו גניבה, רצח, או פשעים נגד המדינה, ולא תהיה דרך לעצור אותו עד הבחירות הבאות, או בכלל. הוא ... מבוסס על הצורך להגן על המדינה מפני ניצול לרעה של הכוח השלטוני. אליעד מציין מספר סיבות לכך שיש לאפשר זאת: אם אין אפשרות להדיח ראש ממשלה שמבצע פשעים , הדבר נותן לו חסינות מוחלטת לפעול כרצונו, בלי פחד מתוצאות משפטיות. ... וברורים - באילו מקרים ראש ממשלה יכול להיחקר, באילו מקרים ניתן להעמיד אותו לדין ובאילו מקרים הוא חייב לפרוש מתפקידו. חייבת להיות הפרדה מוחלטת בין פשעים פוליטיים (כגון אי הסכמה פוליטית) לבין פשעים פליליים (כגון שוחד או מרמה). חשוב למנוע שימוש לרעה במערכת המשפט להדחת מנהיגים מטעמים פוליטיים, אך יש לאפשר לה לפעול במקרה של פשעים מוכחים. מנגנונים כמו הצבעת אי - אמון בכנסת או משאל עם יכולים להוות ... על השלטון. אליעד מדגיש כי הכוח חייב להיות תמיד בידי העם, אבל חייבת להיות מערכת משפט עצמאית וחזקה, שיכולה למנוע מצב שבו ראש הממשלה מנצל את כוחו לפשעים או לשלטון בלתי מוגבל. האיזון הזה הוא הכרחי כדי לשמור על מדינה ... דוגמה קיצונית - אם נניח שיגאל עמיר היה נבחר לראשות הממשלה, האם עדיין נאמר שאי אפשר להדיח אותו אלא רק בבחירות? הגנה על המדינה - אם ראש ממשלה ביצע פשעים חמורים, האם אין חובה להדיח אותו מיד, בלי לחכות לבחירות? סכנה של ... הפתרון האפשרי - איזון בין שני העקרונות אם נסכים עם הטענה הקיצונית שראש ממשלה מחליפים רק בקלפי, נוכל להגיע למצב מסוכן שבו ראש ממשלה יוכל לבצע פשעים ללא הגבלה. מצד שני, אם נאפשר לכל גוף משפטי להדיח ראש ממשלה, ניצור ... לחוק, אבל יש להיזהר ממצב שבו מערכת המשפט מנצלת את כוחה כדי להדיח ראש ממשלה מסיבות פוליטיות. צריכה להיות אפשרות להעמיד ראש ממשלה לדין אם הוא מבצע פשעים חמורים, אבל לא על בסיס תלונות פוליטיות חסרות יסוד. חוקי החסינות צריכים להיות ברורים - האם ראש ממשלה יכול להיות מועמד לדין בזמן כהונתו? באילו מקרים כן ובאילו מקרים לא? צריכה להיות הפרדה בין פשע פוליטי לבין פשע פלילי - אי אפשר להדיח ראש ממשלה כי לא אוהבים אותו פוליטית, אבל אם הוא פשע, זה חייב להיות מטופל. צריך להבטיח שלא ניתן יהיה לנצל את מערכת המשפט ...
עדות אופי, איך לשכנע שופט? מה להעיד בעדות אופי? סנגוריה, מערכת המשפט, מהי מטרת הענישה? לפי מה נקבעת חומרת העונש, נסיבות מקלות, ייעוץ משפטי, יעוץ לעורכי דין, איך לדון לכף זכות? מטרות הענישה, שיקול הדעת השיפוטי בענישה
עדות אופי, איך לשכנע שופט? מה להעיד בעדות אופי? סנגוריה, מערכת המשפט, מהי מטרת הענישה? לפי מה נקבעת חומרת העונש, נסיבות מקלות, ייעוץ משפטי, יעוץ לעורכי דין, איך לדון לכף זכות? מטרות הענישה, שיקול הדעת השיפוטי בענישה
... כהן? אליעד כהן מסביר שלענישה במערכת המשפט יש שתי מטרות עיקריות: הראשונה, למנוע מהפושע עצמו לבצע שוב את אותו פשע או פשעים נוספים בעתיד, והשנייה, להרתיע אנשים אחרים מלבצע פשעים דומים. אליעד מדגיש שהסיבה העיקרית לכך שמערכת המשפט בכלל קיימת היא כדי למנוע פשיעה עתידית ולא רק כדי להעניש על פשע שכבר בוצע. לדבריו, מערכת המשפט אינה מונעת מנקמה או מרצון לספק את הקורבן. למרות שלעתים אנשים ... להתמקד בשני היבטים עיקריים: ראשית, להדגיש שהנאשם עצמו אינו צפוי לבצע שוב את הפשע בעתיד. על האדם שמעיד להסביר את השינוי שחל בנאשם, כיצד הוא השתנה מאז ביצוע העבירה, ולהציג את הסיבות שגרמו לו לבצע את הפשע מלכתחילה, כנסיבות יוצאות דופן או בלתי צפויות שלא יחזרו על עצמן. שנית, עליו לשכנע את השופט שאין סיכון שאחרים ילמדו מהעבירה ויבצעו פשעים דומים, וזאת על ידי בידול הנסיבות של אותו מקרה. עליו להראות שהמקרה הנוכחי ייחודי, שונה ולא ... על שיקוליו של השופט. המטרה היא לא שהנאשם יחוש פחד או חרטה, אלא שהנאשם לא יבצע שוב פשע בעתיד. כלומר, החרדה עצמה אינה מהווה סיבה להקלה בעונש, אלא רק אם היא גורמת לשינוי התנהגותי ... שיש חשיבות גדולה לשיקום, אך אך ורק מכיוון שזה מקטין את הסיכון שהנאשם יחזור לבצע פשעים. לדעתו, אם אין ראיות לכך שהעבריין יעבור שינוי התנהגותי משמעותי, עצם הטענה שהוא ישתקם בכלא ... כשברור שהעבריין ישתנה ויפסיק להיות מסוכן בעתיד. האם הענישה צריכה להיות סימטרית לפשע שבוצע? אליעד מסביר שבעבר הייתה תפיסה שהענישה צריכה להיות סימטרית לפשע (עין תחת עין). עם זאת, הוא מדגיש שבפועל ענישה כזו אינה ריאלית ולא הגיונית כיום, מכיוון ... ישמש נסיבה מקלה משמעותית בענישה. האם חומרת העונש משפיעה על ההרתעה העתידית של פושעים אחרים? אליעד טוען שחומרת העונש אכן משפיעה על ההרתעה של פושעים אחרים, אך הוא גם מבהיר שיש גבול למידת ההרתעה שאפשר להשיג באמצעות ענישה מחמירה. לדוגמה, אף ... יותר, מערכת המשפט בוחרת שלא להחמיר יתר על המידה, אלא רק באופן מידתי בהתאם לחומרת הפשע והנסיבות. כיצד עדות אופי יכולה לשכנע את השופט להקל בעונש? לדעת אליעד, עדות אופי צריכה לשכנע ...
הספר להצליח בכוח המחשבה - זוגיות + אהבה - חיפוש אהבה + זוגיות מהו? איך למצוא אהבה אמיתית?
הספר להצליח בכוח המחשבה - זוגיות + אהבה - חיפוש אהבה + זוגיות מהו? איך למצוא אהבה אמיתית?
... לחזק את הביטחון העצמי שלו גם לבד, ללא תלות בפירגון או אישור של מישהו אחר. מהי משמעות הביטוי על כל פשעים תכסה אהבה? אחד ההסברים שאליעד נותן לביטוי על כל פשעים תכסה אהבה הוא שאהבה אמיתית הופכת אפילו את הדברים השליליים לטובים. כשאדם באמת אוהב את השני, החסרונות הופכים בעיניו ליתרונות. זה הכוח האמיתי של ...
מוסר של פושעים, פושעים מוסריים, בכלא שונאים אנסים, עבריינים שונאים אנסים, מוסר של גנבים
מוסר של פושעים, פושעים מוסריים, בכלא שונאים אנסים, עבריינים שונאים אנסים, מוסר של גנבים
... של פושעים, פושעים מוסריים, בכלא שונאים אנסים, עבריינים שונאים אנסים, מוסר של גנבים מהו ההיגיון שמאחורי מוסר של פושעים? אליעד כהן מסביר תופעה מוכרת בחברות של עבריינים, בעיקר בבתי כלא, שבהם קיימת היררכיה מוסרית בין סוגי עבריינות. לדוגמה, אנסים נחשבים בתחתית הסולם המוסרי, גם בעיני עבריינים אחרים שרצחו, גנבו או ביצעו פשעים חמורים אחרים. נשאלת השאלה: מדוע פושע ששדד, רצח או הרג, חש מוסרי מספיק כדי לשפוט אנס? מהו מקור השנאה הזאת? התשובה טמונה בצורך של האדם להרגיש טוב עם עצמו. אפילו פושע רוצה לראות את עצמו כצדיק, או לפחות כפחות רע. כדי לבנות לעצמו תחושת ערך עצמי ולשמר איזשהו דימוי מוסרי, הוא חייב למצוא מישהו שנחשב גרוע ממנו. הפושע מחפש השוואה כלפי מטה - אם יש מישהו שהוא פחות מוסרי ממנו, הוא יכול להצדיק את מעשיו ולהרגיש עליונות מוסרית מסוימת. איך נוצרת היררכיה מוסרית בין פושעים? בתוך עולם הפשיעה, כדי לשמר זהות אישית ותחושת ערך עצמי, מתהווה קונצנזוס פנימי בין פושעים על כך שיש סוגים שונים של פשעים. כך למשל, אפשר לשמוע פושע שאומר: אמנם הרגתי, אבל לפחות לא אנסתי. כלומר, יש ניסיון לתחום גבולות ולהציב קווים מוסריים שכביכול לא עוברים אותם. זה יוצר סולם ערכים פנימי, שלרוב לא מבוסס על היגיון מוסרי אמיתי, אלא נובע מצורך רגשי של הפושעים להצדיק את עצמם בעיני עצמם ובעיני החברה שסביבם. לכן, הם שונאים פושעים אחרים מסוג מסוים, רק כדי להרגיש טוב יותר עם עצמם. האם יש היגיון אובייקטיבי בשנאה של פושעים כלפי אנסים? השנאה הזאת אינה נובעת מהיגיון מוסרי טהור או מרצון אמיתי להגן על הקורבן, אלא מאינטרס אישי רגשי. אליעד מסביר שהסיבה שפושע שונא פושע אחר נובעת מכך שהוא צריך מישהו אחר שיוגדר כרע ממנו, כדי להרגיש טוב. הוא שופט אותו כדי להצדיק את עצמו. מדובר למעשה במנגנון פסיכולוגי של שיפוט מוסרי מגמתי. האדם ממציא לעצמו אמת ... חמורים מאוד. הוא בונה לעצמו מציאות סובייקטיבית מוסרית שבה יש לו עליונות מסוימת על האחרים, גם אם במציאות כולם פושעים. האם המוסר של פושעים נובע ממוסר אמיתי או מהצורך להצדיק את עצמם? התשובה היא ברורה: המוסר הזה אינו נובע מהבנה או הכרה אמיתית במוסר, אלא מהצורך הנפשי להצדיק את מעשיהם. פושעים מנסים להגדיר לעצמם פרשה חמורה יותר כדי לומר לעצמם: אני לא כזה גרוע. זהו צורך רגשי. גם הפושע צריך לחיות עם עצמו ולהאמין שהוא בסדר, ולכן הוא זקוק לאנשים שיחשב אותם לפחות בסדר ממנו. לדוגמה, אדם שרצח עשוי לשנוא אנס ולומר: לפחות אני לא אונס נשים. בכך הוא לא בהכרח מגן על הנשים, אלא מגן על הדימוי העצמי שלו. מה קורה כשאין פושעים גרועים יותר ממך? כשהאדם לא מוצא מישהו יותר גרוע ממנו, הוא מרגיש איום פנימי. בלי מישהו להשוות את עצמו אליו כלפי מטה, הוא נאלץ להתמודד עם האמת על עצמו - שהוא בעצמו רע, ואולי לא ... להרגיש טוב עם עצמך. מהו המסר המרכזי של אליעד כהן בנושא זה? המסר המרכזי הוא שכל מנגנוני השיפוט והצדקה, בין אם אצל פושעים או אצל אנשים רגילים, נובעים מאותו צורך אנושי עמוק: להרגיש טוב עם עצמך. במקום להתמודד עם האמת הפנימית על עצמך, אתה בונה לעצמך היררכיה מזויפת שבה אתה נראה טוב יותר מאחרים. אך הדרך האמיתית לשיפור מוסרי היא לא דרך השוואה לאחרים, אלא דרך בירור פנימי אמיתי של מי אתה ומהם הערכים שלך. למה פושעים שונאים אנסים? איך פושעים מצדיקים את עצמם? מה ההבדל בין מוסר אמיתי למוסר סובייקטיבי? איך נוצרת היררכיה מוסרית בקרב עבריינים? איך להרגיש טוב עם עצמך בלי לשפוט אחרים? מה הקשר בין שיפוט מוסרי להצדקה ...
להתפרסם, רצון להיות מפורסם, רצון להיות נערץ, האם כדאי להתפרסם? פרסום חיובי, פרסום שלילי, רוצה להיות סלב, רוצה להיות מפורסם, רוצה להתפרסם, למה אני רוצה להיות מפורסם? מי רוצה להיות מפורסם? רוצה לקבל אהבה ממעריצים, סלבריטאים
להתפרסם, רצון להיות מפורסם, רצון להיות נערץ, האם כדאי להתפרסם? פרסום חיובי, פרסום שלילי, רוצה להיות סלב, רוצה להיות מפורסם, רוצה להתפרסם, למה אני רוצה להיות מפורסם? מי רוצה להיות מפורסם? רוצה לקבל אהבה ממעריצים, סלבריטאים
... חיובי הוא מצב שבו אדם מתפרסם בזכות הישגים, הצלחה, או פעילות שהחברה מעריכה ומעריצה. לעומת זאת, פרסום שלילי מתייחס למקרים שבהם האדם התפרסם עקב מעשים שליליים כמו פשעים או התנהגות בלתי מוסרית. מדוע אנשים מעדיפים פרסום חיובי על פני פרסום שלילי? רוב האנשים מעדיפים להתפרסם בצורה ... חוסר משמעות. אנשים שמרגישים שהחיים שלהם חסרי משמעות, שהם בסך הכל גרגיר אבק ביקום הענק, ינסו להשיג משמעות באמצעות הפרסום. גם אם הם יתפרסמו מסיבות שליליות כמו פשעים או התנהגות לא ראויה, עצם העובדה שאנשים מתייחסים אליהם ושהם מוכרים בעולם, נותנת להם תחושה של ערך ומשמעות. הם מרגישים שהצליחו להשאיר חותם על העולם, שהם לא סתם חיים ומתים בלי משמעות. לדוגמה, אדם שמתפרסם כפושע עשוי לחשוב לעצמו שלפחות הוא עשה משהו בעל משמעות, גם אם מדובר במשהו שלילי, ובכך הוא הצליח להעניק לעצמו תחושת קיום ...
מוסריות, האם יש באמת מוסריות? מוסריות ואין הבדל בין טוב לרע, מוסריות ואחדות שקרית, למה להתנהג במוסריות? פחד להיות לא מוסרי, פחד לפגוע באנשים, מוסריות ואלוהים, מוסריות ואמונה באלוהים, התנהגות מוסרית, מצפון, מוסריות מוחלטת
מוסריות, האם יש באמת מוסריות? מוסריות ואין הבדל בין טוב לרע, מוסריות ואחדות שקרית, למה להתנהג במוסריות? פחד להיות לא מוסרי, פחד לפגוע באנשים, מוסריות ואלוהים, מוסריות ואמונה באלוהים, התנהגות מוסרית, מצפון, מוסריות מוחלטת
... על המוסריות? אליעד כהן טוען כי אמונה באלוהים לא בהכרח מבטיחה מוסריות. הוא מציין את העובדה שבמהלך ההיסטוריה נעשו פשעים נוראיים בשם הדת והאמונה באלוהים, כולל רציחות שנעשו ... - ממילא מותר לרצוח. אולם נטען שזהו רעיון מטעה, כי גם האמונה באלוהים לא מבטיחה מוסריות. ההיסטוריה מראה שנעשים פשעים נוראיים דווקא בשם האל והדת, כולל רציחות המופיעות ...
אהבה של ידיעה - מהי אהבה שנובעת מידיעה? ומהי עוצמת אהבה של ידיעה?
... ולא מדובר על מי שמאמין שהכל לטובה וכיוב. כי זו לא אהבה של ידיעה, אלא אהבה של אמונה. אך כן מדובר על מי שהוא יודע את האמת, שהכל טוב. ושהידיעה הזאת יוצרת אצלו את רגש האהבה. וכאשר האדם אוהב מישהו, אז על כל פשעים תכסה אהבה, דהיינו, שהאדם לא רואה שום חיסרון בדבר שאותו הוא אוהב. והאהבה של האדם לאיזה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האם הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר עובד? האם הוא מתאים לתפקיד? חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: פשעים, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פשעים, איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ינג אישי, מאמן לכלכלת המשפחה, ייעוץ טיפולי בנושא פשעים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7969 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 12:37:46 - wesi1