אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האם הוא אחראי? ✔האם הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
האם הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר עובד? האם הוא מתאים לתפקיד? חלק 1
האם נכון לפטר עובד בגלל סיבות שאינן באשמתו?

כאשר עולה השאלה האם לפטר עובד או להפסיק קשר אישי מסוים, מתעוררת לעיתים קרובות הטעות של ערבוב בין שתי שאלות נפרדות לחלוטין: שאלת האשמה ושאלת ההתאמה. אליעד כהן מדגיש כי קיימות שתי שאלות ברורות ונפרדות שיש לשאול כאשר מחליטים לגבי אדם אחר, בין אם זה עובד, חבר או בן זוג:
  1. האם האדם אשם בבעיה או בהתנהגות שלו?
  2. האם האדם מתאים למערכת יחסים, לעבודה או לתפקיד המסוים?
הטעות שאנשים עושים היא לקשור את השאלות האלו זו לזו. אליעד מסביר בפירוט את ההבדל בין השתיים. למשל, אם יש עובד שמאחר לעבודה בגלל סיבה אמיתית כמו אמו החולה, אז הוא באמת לא אשם באיחורים, אך זה לא בהכרח אומר שהאדם הזה מתאים להמשיך לעבוד במקום העבודה. עובד שלא עומד בדרישות התפקיד, גם אם הסיבה לכך היא אובייקטיבית או שאינה באשמתו, עדיין יכול להיות לא מתאים לתפקיד. על המנהל להבין שמותר לו לקבל החלטה לפטר עובד על בסיס התאמה ולא על בסיס אשמה.

מדוע אנשים נוטים לבלבל בין אשמה להתאמה?

אליעד כהן מסביר שבדרך כלל אנשים רגילים לחשוב שאם מישהו אינו אשם, אז אין סיבה לפעול נגדו או לסיים איתו קשר. הוא נותן דוגמה מפורטת של כלב שנושך אדם - הכלב אינו אשם כי הוא פועל מתוך טבעו, אך ברור שצריך לנקוט באמצעים נגדו כמו להתרחק או לקשור אותו. דוגמה נוספת היא אש ששורפת: האש אינה אשמה שהיא שורפת, אך זה לא אומר שצריך להישאר איתה או לסבול ממנה. באותה מידה, עובד שאינו מבצע את תפקידו כראוי או אדם שפוגע בנו לא חייב להיות אשם כדי שנחליט שאינו מתאים לנו.

האם אפשר לא להאשים אך עדיין להחליט לסיים קשר או לפטר עובד?

אליעד כהן מציג דוגמה נוספת כדי לחדד את הנקודה: אם מנהל מבין שהסיבה לכך שעובד לא עובד טוב היא שהמנהל עצמו חסר ניסיון ולא יודע לנהל היטב, העובד באמת לא אשם במצב. אך זה לא אומר שצריך להשאיר את העובד בתפקיד שאינו מתאים לו. יתכן כי המנהל יבין שהמצב נגרם באשמתו ובכל זאת יחליט שהעובד לא מתאים לתפקיד. כלומר, שאלת ההתאמה לתפקיד היא נפרדת לחלוטין משאלת האשמה.

דוגמה נוספת שמציג אליעד היא מערכת יחסים בין חברים. אם חבר אחד פוגע בשני בלי להתכוון, הוא באמת לא אשם בכך, אך זה לא אומר שחייבים להמשיך להיות חברים. ניתן להבין שהאדם אינו אשם ולבחור להתרחק ממנו מסיבות פרקטיות לחלוטין, בלי רגשות אשמה או טינה.

כיצד יש להתמודד עם תחושת אשמה כלפי מי שאינו אשם?

אליעד נותן דוגמה נוספת ממערכת יחסים אישית. אם בן הזוג בוגד, ואנו מבינים כי נסיבות חייו גרמו לו לכך, ניתן להבין שהוא לא אשם במעשה ועדיין להחליט לעזוב את הקשר. הסיבה לכך היא שיש הבדל ברור בין "לא להאשים" את האדם לבין להחליט אם מתאים לנו להמשיך להיות איתו. ההחלטה אם להיפרד או לא תלויה בהתאמה ולא באשמה.

אליעד מוסיף כי אנשים עושים לפעמים מניפולציה עצמית, כשהם חושבים "אני לא מאשים אותו אבל לא רוצה לדבר איתו", כאשר בפועל הם כן מאשימים. יש להפריד בין השאלות ולענות עליהן בכנות ובאופן ברור.

כיצד לשפוט אדם שמתנהג בצורה לא רגישה?

אליעד משתמש בדוגמה של עובדת בעבודה שלא עוזרת לעובדת אחרת שנכה וזקוקה לעזרה. האישה שלא עוזרת לעובדת הנכה אינה אשמה בכך, אולי היא עצמה סובלת מקשיים אחרים בחיים שלה. אליעד כהן מסביר...
עכשיו יש עוד עניין שלפעמים אנשים מערבבים נושא האם מישהו אשם או לא אשם במשהו בהקשרים אחרים מה זאת אומרת נגיד שיש לך עובד והעובד הזה נגיד הוא לא עובד טוב בתפקיד ואז אתה רוצה לפטר אותו ואז אתה מתחיל לעשות עם עצמך חישובים "רגע אבל הוא לא אשם בזה הוא לא אשם בזה" נגיד עובד לדוגמה נגיד מאחר לעבודה ואז אתה אומר "טוב בוא נפטר אותו כי הוא מאחר לעבודה" ואז אחת הטעויות שלפעמים אנשים עושים זה מתחילים לעשות חישוב "כן אבל הוא לא אשם בזה שהוא מאחר לעבודה יש לו אמא שלו חולה זה וזה" כל מיני סיפורים שהוא לא אשם בזה שהוא מאחר לעבודה ואז אתה משאיר אותו בעבודה.

זה לדוגמה נגיד טעות תכף אני אסביר למה זאת טעות בוא ניתן דוגמה נוספת נגיד שיש לך עובד שהוא לא עובד תקין ואז אתה בודק למה הוא לא עובד תקין ואז מתברר הוא לא עובד תקין כי אתה מנהל דפוק נגיד.

ש: כי מה?

אליעד: כי אתה לא יודע לנהל אותו כי אתה חסר ניסיון ניהולי ואתה לא יודע לנהל אותו אז אתה אומר "תראה הוא לא אשם שהוא עובד גרוע אני מנהל גם גרוע אם הייתי מנהל טוב הייתי יודע לנהל אותו אני מנהל גרוע אני לא יודע לנהל אותו ולכן הוא לא אשם שהוא עובד גרוע" זאת טעות למה זאת טעות, בוא ניתן עוד דוגמה נגיד לדוגמה מישהו מבקש ממך עזרה נגיד יש לך איזה חבר שמציק לך באיזה עניין איזו מערכת יחסים מסוימת ואז אתה רוצה להתנתק ממנו ואז אתה אומר לעצמך "אבל הוא לא אשם בזה הייתה לו ילדות קשה זה וזה הוא לא אשם בזה", עכשיו שימו לב לטעות שיש פה נגיד שיש כלב שנושך אותך הוא אשם בזה שהוא נשך אותך?

ש: לא.

אליעד: כלב לא אשם בזה הוא אשם אתה אומר "הכלב אשם בזה שהוא נשך אותי לא אשם" אבל זה אומר שבגלל זה עכשיו אבל אם אתה יודע שהכלב הזה נושך אותך אתה תקשור אותו או תתרחק ממנו נכון, אש שורפת אותך היא אשמה בזה שהיא שורפת אותך היא לא אשמה אבל בגלל זה אתה צריך להיות חבר שלה לא אתה יכול להגיד "אש שורפת אותי אני מבין שהיא לא אשמה אני עדיין אפעל לכבות אותה" נכון זאת אומרת השאלה היא אם הבן אדם שאתה נגדו אשם או לא אשם זאת שאלה אחת מה אתה צריך לעשות איתו זאת שאלה אחרת, אם לדוגמה אתה מנהל עסק ובעסק הזה אתה צריך עובד שיעשה פעולה מסוימת ויש לך עובד שלא עושה את הפעולה הזאת אתה צריך לשאול האם העובד הזה מתאים לתפקיד הזה כן או לא האם הוא אשם בזה שהוא לא מתאים זאת שאלה אחרת.

הוא לא אשם בזה שהוא לא מתאים הוא לא אשם בזה הוא לא אשם בכלום אבל הוא עדיין לא מתאים לתפקיד יש האם הוא אשם בכך ויש האם הוא מתאים לתפקיד זה לא קשור דבר לדבר יכול להיות שאתה יכול להגיד "העובד לא מתאים לתפקיד כי אני לא יודע לנהל אותו הוא לא אשם רק אני לא דובר את השפה שלו" נגיד עכשיו העובד דובר צרפתית ואתה תדבר עברית הוא אשם שהוא לא מבין את ההוראות שלך הוא לא אשם מי אשם אתה אשם כי קיבלת אותו לעבוד ואתה ידעת שזה נכון הוא לא אשם בכלום אבל הוא עדיין לא מתאים לתפקיד.

עכשיו מה שקורה אצל אנשים שבדרך כלל איך נוצר הלופ הזה בדרך כלל כשאתה מאשים מישהו אתה אומר "הוא לא בסדר אז אם הוא לא בסדר אני צריך לעשות פעולה" ואז אתה אומר "אם הוא לא אשם בזה" אז כאילו זה הופך אותו לבסדר כי יש בדרך כלל בן אדם שהוא לא בסדר הוא אשם נגיד אם העובד גנב ממך כסף אז אתה אומר "אוקי אז הוא לא בסדר והוא אשם בזה שהוא גנב ממני כסף הוא לא בסדר אוקי אז בוא נפטר אותו" אבל מה האמת שהשאלה אם הוא אשם או לא היא לא קשורה לשאלה מה אתה אמור לעשות איתו, יכול להיות נגיד מערכת יחסים שלך נגיד עם מישהי בעבודה שלך נגיד ויש לך נגיד איזו מחשבה עליה ואז פתאום את אומרת לעצמך "אבל היא לא אשמה בזה היא לא זה היא לא שם" ועכשיו להגיד היא לא אשמה זה נכון בשביל לענות לשאלה האם אני כועסת עליה "האם אני כועסת עליה? לא, האם אני יכול לכעוס על האש שהיא שורפת את הבית? לא האש לא אשמה אין לי מה לכעוס עליה אבל עדיין אני מכבה אותה".

זה שתי שאלות שונות שאלה אחת "האם אני כועס על הבן אדם האם אני מאשים אותו האם אני חושב שהוא זה ואלה האם אני חושב שאני שונא אותו" זאת שאלה אחת ואם אני מאשים אותו כן או לא זאת שאלה אחת שאלה שנייה מה אני רוצה לעשות איתו "אני רוצה לעזור לו לא רוצה לעזור לו רוצה להיות חבר שלו לא רוצה להיות חבר שלו הוא מתאים לתפקיד לא מתאים לתפקיד" זאת שאלה שנייה, בן אדם נגיד בוגד עכשיו פתאום גילינו אוקי אז מה עושים כועסים עליו זה וזה ואז פתאום עולה לך "אבל הוא לא אשם הוא זה וזה" עכשיו את יכולה להגיד "בא לי להישאר איתו" ואת יכולה להגיד "לא בא לי להישאר איתו" אבל זה לא קשור לשאלה אם הוא אשם או לא או לא בהכרח קשור, שאלה אחת האם זה מתאים לי הרכב התקלקל האם הרכב מתאים לי זאת שאלה אחת האם הרכב אשם בזה שהוא התקלקל זאת שאלה אחרת הרכב לא אשם בכלום אבל הוא לא מתאים לי זה שתי שאלות שונות יש האם הוא אשם ויש האם זה מתאים. מה אתה הבנת על מה אתה לקחת את זה על איזה מקרה?

ש: הרבה מקרים האמת כמעט על כל מקרה שאני רוצה לדעת מה אני אעשה עם בן אדם אני גם בודק האם הוא אשם או לא ולפי זה אני בוחר אז אם אמרת את זה ככה אז זה אפילו לעשות יותר טוב.

אליעד: ומה האמת אז אני אגיד לך מה האמת, שנייה לפעמים אתה לא רוצה להיות בקשר עם מישהו כי אתה חושב שהוא ניסה לפגוע בך אם הסיבה היא שאתה חושב שהוא ניסה לפגוע בך אז אם הוא לא אשם אז הוא לא ניסה לפגוע בך אז זה כן קשור אבל לא תמיד זה קשור נגיד שהבוס שלך נגיד אומר לך לא משלם לך משכורת והוא לא אשם כי שדדו אותו אבל עדיין לא חייב להיות שתרצה לעבוד שם "אני לא מאשים אותך שאתה לא משלם לי משכורת אבל עדיין לא בא לי לעבוד פה" לא תמיד זה שהוא לא אשם זה לא הופך אותו לבסדר זה לא הופך אותו למתאים, החולצה לא אשמה שהיא קטנה אבל היא לא מתאימה לך יש האם החולצה אשמה בזה שהיא קטנה ויש האם החולצה פגומה ויש האם היא מתאימה לך זה שאלות שונות יכול להיות חולצה שהיא יפה חדשה שלמה עלתה מיליון דולר אבל היא לא במידה שלך החולצה מושלמת אבל היא לא בשבילי או שהיא מושלמת בשבילי לקיץ לא לחורף.

ש: אז היא עדיין לא אשמה במטאפורה הזאת.

אליעד: יפה זה שאלות שונות כי מה אתה אומר "אם החולצה טובה אז אני צריך ללבוש אותה" לא היא טובה לחורף לא טובה לקיץ טובה לקיץ לא טובה לחורף זה שתי שאלות שונות. מה אתה רוצה להגיד?

ש: אני מנסה להבין איך נוצר הבלבול הזה שכאילו לקחת שאלה מי אשם ומחבר אותה.

אליעד: אז אמרתי איך עוד פעם המוח בדרך כלל כשאתה פוסל מישהו אני אתן דוגמה נגיד שאתה פוסל חולצה למה אתה זורק את החולצה כי היא קרועה נגיד ולוקח חולצה אומר היא קרועה אני זורק אותה אז מה אתה אומר "היא לא טובה לכן אני לא משתמש בה" אבל זה לא אומר שאם היא טובה שאתה צריך להשתמש בה יכול להיות שהיא טובה והיא שלמה אבל היא לא מתאימה לי לערב, המוח כאילו עושה היסק שהוא לא בהכרח נכון. אתה רוצה לתת דוגמה תן דוגמה נגיד מישהו שאתה אומר הוא לא אשם והוא לא אשם וזה גורם לך להיות יותר באמפתיה כלפיו, תני את דוגמה.

ש: יש לי מישהי בעבודה יש לנו מישהי נכה שעובדת איתנו והיא יושבת ליד מישהי ספציפית ואותה נכה זקוקה להמון עזרה במהלך היום שאם היא צריכה לשירותים אז צריך להזיז לה את הכיסא כדי שהיא תיקח את הקביים ותלך, עכשיו היא יושבת בסמוך אליה והיא בכוונה צמודה אליה ואז כל פעם כשהבחורה הזאת צריכה עזרה או משהו היא קוראת למישהי מרחוק שתבוא לעזור לה וזאת שיושבת סמוך אליה לא עוזרת לה אז אני כל הזמן אומרת איזו מגעילה איזו חסרת איך היא לא עוזרת לה היא יושבת צמוד אליה איפה הרגש איך היא יכולה ככה הרי אני מניחה שהיא חברה לעבודה שיושבת לידה אז עכשיו אני נזכרת שכל הזמן אני אומרת טוב וזה החיים שלה קשים יש לה צרות בחיים היא לא פנויה נפשית ורגשית לטפל בעוד מישהו.

אליעד: ומה את באה להגיד בזה?

ש: ואז אני כאילו איך אומרים מכסה על מה שאני חושבת עליה אבל עכשיו אתה מחבר לי את זה ואני אומרת הבחורה הזאתי לא מיפה מופתית ולא תהיה ואני לא צריכה.

אליעד: רגע שנייה יש האם היא אשמה יש עד כמה את שופטת אותה לרעה בגלל שהיא לא עוזרת לעובדת שלידה וזאת שאלה אחת שאלה שנייה האם את חושבת לא אם את רוצה להיות חברה שלה או לא כי אם את פוסלת אותה בגלל שהיא לא עוזרת לחברה אז היא לא אשמה שהיא לא עוזרת לחברה יש לה גם חיים קשים, אם נגיד היית יודעת שיש לה בעל חולה בבית והיא כל היום מטפלת בו אז מה בגלל שהיא יושבת לידה בעבודה היא צריכה עכשיו גם לטפל בה כי יש עוד אנשים בעבודה למה שאתם לא תעזרו מה בגלל שאתם יושבים מטר רחוק יותר זה לא נכון על כזה דבר לפסול אותה זה לא נכון.

ש: כי זה חוסר רגישות.

אליעד: יש כמה שאלות כל מה שאמרתי בעיקרון צריך לחדד מה השאלה השאלה האם הוא אשם השאלה אם הוא רע השאלה אם יש לו בחירה זאת שאלה אחת האם אני כועס עליו זאת שאלה אחת, שאלה שנייה האם זה מתאים לי יש עובד שהוא לא מתאים אתה מפטר אותו לא בגלל שהוא אשם הוא לא אשם בכלום "אני נתתי לו הנחיות שגויות ולכן הוא לא מתאים לתפקיד" גם בסדר "אני לא מאשים אותך בכלום אבל זה לא מתאים", יש האם אתה אשם ויש האם זה מתאים זאת לא אותה שאלה אנשים לפעמים מערבבים את השאלה עם שאלה מערבבים "אם הוא לא אשם אם...
קבלת החלטות להלקות את עצמך שונא את עצמי מטפלים האם הוא אחראי שופטים איך לדעת אם לכעוס אמא לעשות פעולות להפריד אשם אשמה האם הוא אחראי האם הוא אשם האם הוא מתאים לי האם הוא מתאים לתפקיד האם להיות האם להיות איתו האם להיפרד האם להיפרד ממנו האם לסלוח האם לסלוח לו האם לפטר האם לפטר את העובד הוא מתאים לי חפים מפשע יועץ יעוץ יעוץ למנהלים להאשים להיפרד להיפרד ממנו למנהלים לנהל לסלוח לפטר לפטר את העובד לפטר עובד לפטר עובדים מנהל מנהלים מתאים לתפקיד מתי לפטר עובד מתי לפטר עובדים ניהול סליחה עובד עובדים פגיעה פגיעה בחפים מפשע פיטורים פשעים רגשות אשם תפקיד
אתה הראש אתה אשם, חרבות ברזל, האם תמיד הראש אשם? האם הראש אשם? ביבי נתניהו, ראש הממשלה, להאשים את המנהל, להאשים את הראש, מחדל השביעי באוקטובר, מי אחראי לאסון השביעי באוקטובר? ועדת חקירה השביעי לאוקטובר, אחריות ניהולית, להאשים את המנהל, אחריות המנהל בארגון, לקיחת אחריות, הסרת אחריות, את מי להאשים?
... הקודמות. כי לא כל מי שגורם למשהו לקרות, הרי שהוא אשם בכך. יכול להיות לדוגמה, שמישהו סיממו אותו נגד רצונו והוא הלך ועשה תאונת דרכים. האם הוא גרם לכך? כן. האם הוא אחראי לכך? האם הוא אשם בכך? תלוי... כמו כן, צריכים להבין את משמעות המושג אשמה. מה בדיוק היא אומרת? האם היא מבטאת כוונת זדון? מה היא אומרת? עכשיו, נניח שביבי הוא ...
שנאה עצמית / כעס עצמי - ממה נובעת שנאה עצמית? איך לאהוב את עצמך באהבה עצמית?
... ולראות את האמת. מדוע המצב הוא כפי מה שהוא, והאם באמת, האדם עצמו, הוא זה שאחראי למצב שבו הוא נמצא. וגם אם האדם מבין שהוא זה שאחראי למצבו, על האדם לנסות להבין האם הוא האחראי היחיד למצבו, או שאולי ישנם גם גורמים נוספים שאחראים למצבו וכיוב. ובסופו של דבר, כאשר האדם מבין את מצבו טוב יותר, ...
הפסקת אש עם החמאס, נגד הפסקת האש, בעד הפסקת האש, מבצע עמוד ענן, למה שונאים יהודים? למה שונאים את ישראל? המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, פוליטיקה, מלחמה בטרור, צביעות ישראלית
הפסקת אש עם החמאס, נגד הפסקת האש, בעד הפסקת האש, מבצע עמוד ענן, למה שונאים יהודים? למה שונאים את ישראל? המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, פוליטיקה, מלחמה בטרור, צביעות ישראלית
... למה שונאים את ישראל? המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, פוליטיקה, מלחמה בטרור, צביעות ישראלית האם הפסקת האש עם החמאס במבצע עמוד ענן הייתה ... מבט מורכבת וביקורתית לגבי ההתנהלות המדינית של ישראל בסוגיית הפסקות אש. אליעד מסביר שבתחילת המבצע המטרה שהוגדרה ... לטפל בה מן השורש, כך גם ישראל מתנהלת מול החמאס. במקום לפתור את הבעיה לעומק, ישראל רק מקלה זמנית את המצב (הפסקות אש) אבל לא ... לעולם, ולכן העולם תופס אותה כאשמה. הוא טוען שזו צביעות ישראלית, כי המדינה מעמידה פנים שהיא מוסרית מאוד, אבל בעצם ... לשלם מחיר כבד - גם במחיר של הרג חפים מפשע. הוא טוען שאם לא מוכנים לשלם מחיר זה, אז מלכתחילה אסור להתחיל במאבק. לדעתו, הפתרון ...
מבצע עמוד ענן, המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, כיפת ברזל, שלום או מלחמה, מנהיגות, החמאס, הפסקת אש, פוליטיקה, מדינת ישראל, עופרת יצוקה, הגנה או התקפה, ללכת עד הסוף, מלחמה בטרור
מבצע עמוד ענן, המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, כיפת ברזל, שלום או מלחמה, מנהיגות, החמאס, הפסקת אש, פוליטיקה, מדינת ישראל, עופרת יצוקה, הגנה או התקפה, ללכת עד הסוף, מלחמה בטרור
... עמוד ענן, המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, כיפת ברזל, שלום או מלחמה, מנהיגות, החמאס, הפסקת אש, פוליטיקה, מדינת ישראל, עופרת יצוקה, הגנה או התקפה, ללכת עד הסוף, מלחמה בטרור מה ... בה האדם מתמודד עם הקונפליקטים הפנימיים שלו. הוא מסביר שהאירועים המדיניים והצבאיים, כמו התקפה והגנה, מלחמה ושלום, חפים מפשע וטרוריסטים, הם השתקפות מדויקת למאבקים הפנימיים בתוך הנפש של כל אדם. מה זה עמוד ענן ברמה הפנימית? אליעד מתייחס לעמוד הענן המקורי, שהיה לבני ... מתמודד עם פחדיו ורגשותיו: הוא לא בטוח אם עליו להילחם בהם עד הסוף או לקבל אותם ולהשלים איתם. למה קשה להחליט לפגוע בחפים מפשע? אליעד מסביר שהקושי להחליט לפגוע בחפים מפשע מבטא קושי פנימי של האדם לפגוע בחלקים מסוימים בתוכו, גם אם הם מפריעים לו. הרצונות הטובים מתערבבים עם הרצונות הרעים, ואדם חושש שאם יפגע ברצון אחד, הוא יפגע גם ברצון אחר, טוב יותר, שנמצא לצדו. זוהי האנלוגיה של המלחמה: הרצון לא לפגוע בחפים מפשע הוא הרצון לא לפגוע בחלקים טובים בנפש, שלעתים מכילים בתוכם או מסתירים את החלקים המזיקים. מהי מלחמה אווירית בתוך האדם? מלחמה אווירית, לפי ... רחמים. זוהי גישה פנימית החלטית שנועדה לחסל את מקור הסבל, גם אם פירוש הדבר לפגוע בחלקים פנימיים שעלולים להיראות חפים מפשע, אך למעשה מאפשרים למחשבות השליליות להסתתר ולהתקיים. האם יש דרך לנצח את הטרור? אליעד מדגיש שהאדם חייב להחליט בין שתי אפשרויות קיצוניות: או ... טובות או מחשבות חיוביות קטנות, הם אלה שמאפשרים לפחדים ולבעיות הגדולות להתקיים ולהתחבא. הרצונות התמימים הללו הם החפים מפשע הפנימיים, ואדם שמסרב לפגוע בהם למעשה מאפשר לפחדים הגדולים לשרוד ולהמשיך להציק לו. מדוע האדם אינו מחליט ללכת עד הסוף עם החלטותיו? אליעד טוען ... להתמודד עם פחדים? האם אפשר לנצח את הטרור? מלחמה או שלום פנימי? כיצד לקבל החלטות חד - משמעיות? הגנה או התקפה? מהם חפים מפשע פנימיים? ...
אנטישמיות, שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל
אנטישמיות, שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל
... שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל האם צהל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם? בשאלה האם צהל הוא צבא ... לצורך הדיון, שצהל אכן הצבא הכי מוסרי בעולם, עדיין עולה השאלה מדוע מאשימים את צהל ואת מדינת ישראל כל כך הרבה בפשעים נגד האנושות, פגיעה בחפים מפשע, וחוסר מוסריות. למה שונאים את מדינת ישראל ומאשימים אותה בחוסר מוסריות? ההסבר המרכזי של אליעד הוא שהאשמות נובעות דווקא מהמוסריות המוגזמת של ישראל. אליעד נותן דוגמה למצב שבו צהל עומד מול מחבל שמתחבא מאחורי ילדים או אנשים חפים מפשע. הוא מתאר את המוסריות המופרזת של צהל, הגורמת לכך שחיילים מוכנים להסתכן ואף למות, רק כדי לא לפגוע באזרחים חפים מפשע. הוא אומר שהגישה הזו, לכאורה מוסרית, היא זו שמייצרת את ההאשמות כלפי ישראל. לפי אליעד, כאשר צהל מוכן לסכן את עצמו או להפסיד את המטרה הצבאית, הוא למעשה מודה שהוא אינו בטוח בצדקת דרכו עד ... שהוא נמנע מלפגוע במחבל שמתחבא מאחורי ילדים, הוא למעשה לוקח על עצמו אחריות שאינה שלו. אם במהלך ניסיון ההימנעות מפגיעה באזרחים חפים מפשע יקרה משהו רע לאותם אזרחים, ישראל תואשם בכך למרות שהאשמה האמיתית היא במחבל עצמו. על ידי כך שצהל מנסה להיות יותר מוסרי ממה שצריך, הוא מאפשר לעולם להאשים אותו בכל פעם שיש נפגעים אזרחיים. למה ישראל תמיד יורה לעצמה ברגל? דוגמה נוספת שנותן אליעד לכך שמדינת ישראל פוגעת בעצמה, היא ... בעיות חמורות יותר בהמשך. כדוגמה הוא מתייחס לאנשים שסובלים מחוסר ביטחון עצמי או מחרדות. לדעתו, החרדות נובעות מהעובדה שהאדם אינו ישר ואמיתי עם עצמו באופן מוחלט. הפשרה הקטנה והשקרים הקטנים שהאדם מספר לעצמו גורמים לכך שהשקרים גדלים, ומכאן ... מגיעים תמיד כאשר האדם או המדינה מנסים להיות מוסריים מעבר לאמת שלהם. לדעתו, הדרך היחידה לחיים טובים, שקטים ונטולי האשמות היא להיצמד לאמת במלואה וללא שום פשרות. כאשר ישראל או האדם הפרטי מנסים להציג עצמם כמוסריים מעבר למה שהם באמת מאמינים בו, הדבר יוצר את הסבל וההאשמות שהם חווים. לכן, הפתרון הוא פשוט להישאר נאמן לאמת באופן מוחלט. האם צהל צבא מוסרי? למה מאשימים את ישראל בפגיעה בחפים מפשע? מה לעשות כאשר מחבל מסתתר מאחורי ילדים? האם האדם מוסרי יותר מחיה? למה ישראל סופגת ביקורת בינלאומית? איך להיפטר מחרדות ...
פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, מבצע צוק איתן, פוליטיקה, מוסריות, צמחונות, גארי יורופסקי, אכילת בשר, הסכם שלום, מדינת ישראל, החמאס
פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, מבצע צוק איתן, פוליטיקה, מוסריות, צמחונות, גארי יורופסקי, אכילת בשר, הסכם שלום, מדינת ישראל, החמאס
פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, מבצע צוק איתן, פוליטיקה, מוסריות, צמחונות, גארי יורופסקי, אכילת בשר, הסכם שלום, מדינת ישראל, החמאס למה באמת קרה ... איך גארי יורופסקי וצמחונות קשורים לטרור ופגיעה בחפים מפשע? אליעד כהן מקשר בין עליית הצמחונות, שהפכה פופולרית לאחרונה בישראל בעקבות הפעיל גארי יורופסקי, לבין המלחמה בטרור. גארי יורופסקי, שמתנגד לפגיעה בחפים מפשע, מתואר כמי שאומר שגם לבעלי חיים מגיע לחיות ללא סבל. אליעד מביא דוגמה שבה אדם לא רצה לפגוע באריה כי האריה הוא חף מפשע, אך כדי להציל את עצמו, הוא פגע בחפים מפשע אחרים, וזהו בעצם משל למצב בעזה שבו פגיעה בחפים מפשע לכאורה הכרחית כדי למנוע טרור נגד ישראל. מה ההיגיון מאחורי פגיעה בחפים מפשע במהלך מלחמה? אליעד כהן דן בהיגיון הפגיעה בחפים מפשע, ומציין דוגמה חשבונאית בה אזרחי ישראל משלמים על החשמל של עזה, שחשמל זה מנוצל לירי טילים על ישראל. כלומר, האזרחים הישראלים משלמים בעצמם על ... עד שהירי ייפסק, מתוך הבנה שבמצב מלחמה, פגיעה באוכלוסייה אזרחית היא בלתי נמנעת. מהי המוסריות האמיתית סביב פגיעה בחפים מפשע? אליעד כהן מבהיר כי פגיעה בחפים מפשע היא לא תמיד בלתי מוסרית, אלא תלויה בהקשר. הוא מסביר שישראל טוענת שהיא מנסה להימנע מפגיעה באזרחים, אך המציאות היא שגם ישראל פוגעת בחפים מפשע, למשל כשהיא מחזיקה באסירים בלי משפט. הפגיעה באזרחים היא הכרחית לפי אליעד, כי לעיתים זו הדרך היחידה לעצור פשע גדול יותר. האם ישראל באמת נמנעת מפגיעה בחפים מפשע בכל מחיר? אליעד טוען שישראל לא באמת הולכת עד הסוף עם ההימנעות מפגיעה בחפים מפשע, כי אילו באמת הייתה רוצה בכך, הייתה יכולה לפתוח את כל המעברים לעזה ולספק לתושבים את כל צרכיהם. הוא מסביר שזה מצב דומה לצמחונות - אנשים אומרים ... עדיין אוכלים אותם. ישראל אומרת שהיא נמנעת מפגיעה בחפים מפשע אך עדיין פוגעת בהם באופן עקיף. מדוע העולם מתייחס ל
מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, הפסקת אש, לבחור צד במלחמה, מעשה מחוזה בכוכבים, ללכת עד הסוף, נחישות, הצבא המוסרי בעולם, החזק שורד, לפגוע בחפים מפשע, המלחמה בחמאס
מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, הפסקת אש, לבחור צד במלחמה, מעשה מחוזה בכוכבים, ללכת עד הסוף, נחישות, הצבא המוסרי בעולם, החזק שורד, לפגוע בחפים מפשע, המלחמה בחמאס
... בטרור, פגיעה בחפים מפשע, הפסקת אש, לבחור צד במלחמה, מעשה מחוזה בכוכבים, ללכת עד הסוף, נחישות, הצבא המוסרי בעולם, החזק שורד, לפגוע בחפים מפשע, המלחמה בחמאס האם אפשר לנצח במלחמה בלי לפגוע בחפים מפשע? אליעד כהן דן בשאלת המוסריות במלחמה, במיוחד בנוגע לפגיעה בחפים מפשע. הוא טוען כי ההחלטה אם לפגוע בחפים מפשע לא צריכה להיגזר משיקולי מוסר או הצדקות, אלא מתוך אינטרס ברור ויכולת פעולה ממשית. לטענתו, הטבע הוא מודל ... לא בטוחה בצדקתה. לדבריו, אם ישראל הייתה משוכנעת באמת בצדקת מעשיה, לא הייתה נדרשת להצדקות מוסריות ולא הייתה מתפשרת במאבקה בטרור. הספק העצמי הזה הוא שמוביל להיסוס ולפגיעה ביכולת ההרתעה, מכיוון שהאויב מזהה חולשה וממשיך לתקוף. מדוע ישראל לא נלחמת עד הסוף בחמאס? אליעד מתאר כיצד מדינת ישראל נוקטת במדיניות הססנית ביחס לחמאס, בגלל חששות מההשלכות הבינלאומיות, מאשמות משפטיות ומחרם בינלאומי. הוא נותן דוגמה לכך שישראל לא באמת רוצה לפרק את תשתיות החמאס עד הסוף, מכיוון ... זה עד הסוף ולא להיכנע ללחצים או לספקות. אם מחליטים ללכת למלחמה - צריך לעשות זאת במלוא הנחישות והאכזריות, אחרת הצד השני ינצל כל נקודת חולשה. הוא נותן כדוגמה את ישראל שמנהלת הפסקות אש או מציעה הקלות הומניטריות, ובעצם בכך היא מחלישה את עצמה ומזמינה עוד התקפות. כיצד ניתן לראות ... שלך, ולא בגלל הצדקה מוסרית אבסולוטית. כך, הוא טוען, תהיה חופשי יותר לפעול בצורה יעילה, כי לא תיאלץ להתעסק בשאלה האם אתה צודק אלא רק במה שטוב עבורך. האם מותר לפגוע בחפים מפשע במלחמה? מהי הדרך לנצח את חמאס? האם מוסריות מחלישה את צהל? למה ישראל מהססת במלחמות? מה רבי נחמן מלמד על ...
מלחמה בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם
מלחמה בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם
... בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם למה ישראל שנואה בעולם למרות שיש לה צבא מוסרי? אליעד כהן בהרצאתו ... המוסרי ביותר. הוא מתייחס לתפיסה המקובלת לפיה ישראל מנסה להימנע מפגיעה בחפים מפשע, וטוען כי עצם הרחמנות על חפים מפשע בצד האויב גוררת בהכרח אכזריות כלפי אזרחים וחיילים ישראלים. הוא מסביר שכל רחמנות מגיעה עם מחיר ועם הצד השני ... מהרקטות שמשוגרות מאותו מקום. הוא מדגיש שמי שאומר בוא נרחם על חפים מפשע למעשה אומר בוא נגרום לפגיעה בצד השני. תמיד יש מי שמשלם את המחיר של הרחמנות הזו. איך התנך ממחיש אכזריות ורחמנות? אליעד מתייחס למורשת ... על מוסר ומלחמה? אליעד מסביר כיצד בטבע לא קיימים כלל מושגים כמו חפים מפשע או רחמנות. הוא נותן דוגמה לאריה שלא יחשוב פעמיים אם הוא רעב ורוצה לטרוף טרף, גם אם הטרף הזה הוא תמים או חסר ... שהעולם רואה כיצד ישראל עצמה מתנהגת בהיסוס מוסרי, כלומר, עצם העובדה שישראל מתלבטת מוסרית אם מותר לה לפגוע באויב או לא, משדרת לעולם שישראל עצמה אינה בטוחה בצדקתה ובזכותה ... בהכרח גורמת לאכזריות או סבל בצד השני. כל פעולה של לא לפגוע בחפים מפשע גורמת לפגיעה בחפים מפשע אחרים, לרוב אלה בצד שלך. הוא אומר שאם ישראל רוצה באמת לנצח ולהגן על אזרחיה, עליה להבין שהרחמנות כלפי ...
דאעש, המדינה האסלאמית, המלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, לא לרחם על חפים מפשע, להילחם ברע, לא לוקחים שבויים, המלחמה ברע, איך לא להרגיש רע? מוסריות, רחמנות, אכזריות
דאעש, המדינה האסלאמית, המלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, לא לרחם על חפים מפשע, להילחם ברע, לא לוקחים שבויים, המלחמה ברע, איך לא להרגיש רע? מוסריות, רחמנות, אכזריות
... המדינה האסלאמית, המלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, לא לרחם על חפים מפשע, להילחם ברע, לא לוקחים שבויים, המלחמה ברע, איך לא ... כי אין להם שום בעיה מוסרית או מצפונית לפגוע בחפים מפשע. בעוד שצבאות אחרים, כמו הצבא הישראלי למשל, מוגבלים על ידי כללי מוסר ואסטרטגיה של מניעת פגיעה בחפים מפשע, דאעש אינם רואים בחפים מפשע מושג אמיתי או בעייתי, ולכן הם פועלים ללא מגבלות. מה משמעות המושג חפים מפשע במלחמה ובחיים? חפים מפשע מוגדרים כאנשים שלא עשו שום דבר רע. ברגע שאדם נלחם ... בכך. אם יש 100 לוחמי דאעש בתוך שכונה עם אנשים חפים מפשע, צבא רגיל יתקשה לפעול כנגדם, כי הוא מוגבל מוסרית ולא ירצה לפגוע בחפים מפשע. דאעש, לעומת זאת, יתקפו בלי שום התלבטות. איך קשור ... כבת ערובה. לכן, בדומה למצב צבאי, האדם נמנע מלהרוג חפים מפשע (הרצונות הטובים), ולכן אינו מסוגל לנצח את הרע שבו לחלוטין. כיצד הימנעות מפגיעה בחפים מפשע פוגעת ביכולת לנצח את הרע? לפי אליעד, אדם שאינו מוכן לפגוע ברצונות הטובים שלו (החפים מפשע) כדי להילחם ברע, מגביל את יכולתו לנצח באופן ... שבו צבא אינו יכול לחסל את דאעש כי הוא חושש לפגוע בחפים מפשע, האדם לא מצליח לחסל את הפחד או החרדה לחלוטין, כי ... מקבל כתוצאה מהרצונות שלו, בדיוק כפי שדאעש מקריבים חפים מפשע. איך יודעים אם אדם באמת רוצה משהו? אליעד מדגיש ... להיות נחוש כמו דאעש. עליו להיות מוכן לפגוע גם בחפים מפשע - כלומר, בכל רצון או מחשבה שנותנת לו תחושה חיובית ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האם הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר עובד? האם הוא מתאים לתפקיד? חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האם הוא אחראי?, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: האם הוא אחראי?, דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל, אימון אישי למנהלים, מאמן אישי לימודים בתחום האם הוא אחראי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 14:07:38 - wesi1