אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פעולה ✔שיפור יכולות אישיות, להשתפר בכל תחום, איך להשתפר בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
שיפור יכולות אישיות, להשתפר בכל תחום, איך להשתפר בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד להתחיל עם בחורה, לרכוש מיומנות, לשפר יכולות אישיות, שיפור יכולות
האם אפשר להשתפר בתחום מסוים על ידי חזרה שוב ושוב על אותה פעולה?

אנשים רבים מאמינים שאם הם רוצים להשתפר בתחום כלשהו, הדרך הטובה ביותר לכך היא פשוט לעשות את אותה הפעולה שוב ושוב. לדוגמה, אם מישהו רוצה להשתפר בליזום שיחה עם בחורות, הוא חושב שאם יתחיל עם הרבה בחורות, הוא ישפר את המיומנות שלו. באותו האופן, מי שרוצה להשתפר בבעיטות לשער בכדורגל חושב שאם יבעט שוב ושוב, הוא יהיה טוב יותר.

אך לפי אליעד כהן, הגישה הזו אינה נכונה כלל. שיפור יכולות אינו נובע רק מעשיית פעולה שוב ושוב. ההיגיון הפשוט לכאורה של "חזרתיות לשיפור מיומנות" מטעה. הפעולה עצמה, ללא חשיבה וניתוח של התהליך, לא רק שאינה בהכרח משפרת את היכולת, אלא אף עשויה להזיק ולהוביל לטעויות חוזרות ונשנות.

מדוע חזרה בלבד אינה מספיקה לשיפור מיומנויות אישיות?

הבעיה בחזרה פשוטה על אותה הפעולה ללא חשיבה, לפי אליעד, היא שאדם יכול לבצע את אותה הטעות שוב ושוב בלי לשים לב אליה. לדוגמה, אם מישהו לא יודע לנהוג טוב והוא מתחיל לנהוג שוב ושוב בלי לשפר את אופן הנהיגה שלו, הוא לא רק שלא ישתפר, אלא אף עלול לגרום לתאונות רבות יותר. אדם שאינו מנתח את הפעולות שלו אינו משתפר, הוא פשוט חוזר על אותה פעולה עם אותן הטעויות.

מה הדרך הנכונה להשתפר בכל תחום בחיים?

אליעד מסביר שכדי לשפר כל יכולת אישית או מיומנות, לא מספיק לבצע את הפעולה שוב ושוב, חובה על האדם לנתח כל פעולה שהוא עושה באופן מדויק ויסודי. הניתוח הזה הוא המפתח לשיפור אמיתי.

לדוגמה, אם אדם רוצה להשתפר ביכולת להתחיל שיחה עם בחורה, עליו להתחיל בשיחה, אבל מיד לאחר מכן לנתח את השיחה לפרטי פרטים. הניתוח יכלול שאלות כמו:
  • מה בדיוק אמרתי?
  • מדוע אמרתי את הדברים שאמרתי?
  • איך הבחורה הגיבה למה שאמרתי?
  • מה חשבתי בזמן השיחה?
  • מה הרגשתי?
  • איך יכולתי לנהל את השיחה אחרת כדי לקבל תוצאה טובה יותר?
רק לאחר ניתוח כזה, האדם יוכל באמת להבין מה הייתה הבעיה, וכיצד להשתפר לפעם הבאה.

דוגמה מעולם הספורט - איך להשתפר בכדורגל?

אליעד מביא דוגמה נוספת מעולם הכדורגל: אם אדם רוצה לשפר את היכולת שלו לבעוט לשער, לא מספיק שהוא פשוט יבעט הרבה פעמים. עליו לעצור אחרי כל בעיטה, לנתח אותה ולשאול את עצמו שאלות כמו:
  • כיצד עמדתי בזמן הבעיטה?
  • באיזו זווית בעטתי?
  • מדוע הכדור נכנס או לא נכנס?
  • מה גרם לכדור לעלות למעלה או לסטות הצידה?
  • איך אוכל לבעוט טוב יותר בפעם הבאה?
כאשר אדם מנתח כל פעולה בצורה כזאת, הוא למעשה משתפר לא בגלל החזרתיות, אלא בגלל פיתוח כישורי החשיבה וההבנה של הטעויות.

כיצד להשתמש בניתוח עצמי לשיפור הנהיגה?

אליעד מציע דוגמה שלישית בנושא הנהיגה: אם אדם רוצה לשפר את יכולתו בנהיגה, עליו להקליט או לצלם את הנסיעה, ואחר כך לצפות בהקלטה ולנתח את מה שקרה. עליו לשאול שאלות כמו:
  • מה ראיתי בזמן הנהיגה ומה פספסתי?
  • מדוע פספסתי משהו שהיה אמור להיות ברור לי?
  • מה הייתה הסיבה שלא שמתי לב?
  • על מה חשבתי בזמן שהייתי אמור להתרכז בנהיגה?
דרך שאלות אלו, האדם יכול להבין את נקודות התורפה שלו ולתקן אותן באופן מודע.

האם השיפור תלוי בחזרתיות או בניתוח הפעולה?

התשובה הברורה של אליעד היא ששיפור אמיתי אינו מגיע מעשיית הפעולה שוב ושוב, אלא מניתוח קפדני של הפעולה והבנת מה שנעשה, מדוע נעשה, וכיצד אפשר לעשות זאת טוב יותר. חזרה על פעולה ללא ניתוח רק מבזבזת משאבים, זמן ואנרגיה, ואף עלולה לגרום נזקים ממשיים.

השיפור האמיתי בכל תחום אפשרי רק באמצעות חשיבה מודעת, ביקורת עצמית, ניתוח תהליכים, ולמידה מהטעויות של עצמך.
להתחיל איך להשתפר אמת איך להתחיל עם בחור ניתוח תהליך שיחה עם אישה להתחיל עם בנות לנהל איך ללמוד לרכוש להזיק איך להשתפר איך להשתפר בכל תחום איך להתחיל עם אישה איך להתחיל עם בחור איך להתחיל עם בחורה איך להתחיל עם מישהי איך לשפר יכולות אישיות אישה אישיות אפשר להשתפר בחורה בחורות בכל תחום האם חזרתיות משפרת תהליכים חזרתיות חזרתיות משפרת תהליכים יכולות יכולות אישיות יכולת להשתפר להשתפר בכל תחום להתחיל להתחיל עם אישה להתחיל עם בחור להתחיל עם בחורה להתחיל עם בחורות להתחיל עם בנות להתחיל עם מישהי להתחיל עם נשים ללמוד ללמוד להתחיל עם בחורה למידה לרכוש לרכוש מיומנות לשפר לשפר יכולות לשפר יכולות אישיות מיומנויות מיומנות נשים עשיית הפעולה שוב ושוב פעולה שיפור שיפור יכולות שיפור יכולות אישיות תהליך תהליכים
להיות מאושר תמיד, אושר נצחי, עשייה לשם עשייה, עשייה לשם שמיים, מהו אושר בשלמות? אחדות הסיבה והתוצאה, ליהנות בחיים, ליהנות מהדרך אל האושר, סוד האושר, לשמה ושלא לשמה
להיות מאושר תמיד, אושר נצחי, עשייה לשם עשייה, עשייה לשם שמיים, מהו אושר בשלמות? אחדות הסיבה והתוצאה, ליהנות בחיים, ליהנות מהדרך אל האושר, סוד האושר, לשמה ושלא לשמה
... אדם שואל את עצמו איך להגיע למצב שבו כל פעולה נעשית לשם העשייה בלבד, ללא שום אינטרס. השאלה הזו מעלה דיון חשוב: האם ניתן לשחרר את עצמנו לחלוטין מהאינטרס או אולי ניתן למלא כל פעולה בכל אינטרס, כך שכל פעולה תהפוך למטרה בפני עצמה? האם אפשר לבצע פעולה ללא אינטרס? כדי להבין אם אפשר באמת לבטל את האינטרס, יש לבחון שתי גישות עיקריות. האחת מציעה להיפטר לחלוטין מכל אינטרס, והאחרת טוענת שניתן למלא את האינטרס בכל פעולה, כך שכל פעולה תשא את ערכה הפנימי. לדוגמה, אם אדם מכין סלט, הוא מבצע סדרה של פעולות כמו לקום מהכיסא, לפתוח את המקרר ולחתוך את הירקות. השאלה היא האם הוא יכול לעשות כל פעולה מתוך הנאה מהעשייה עצמה, בלי לחשוב על תוצאה עתידית כמו לאכול את הסלט. האם פעולה לשם עצמה גם נחשבת אינטרס? בזמן שאנחנו מבצעים פעולה, תמיד יש איזושהי כוונה מאחוריה. אם אנחנו מבצעים פעולה מתוך רצון לעשות אותה בלבד, האם זה לא הופך גם סוג של אינטרס? למשל, אדם עשוי להזיז כיסא כדי שאחרים יוכלו לשבת עליו, אך הוא לא ... זאת סתם - הוא רוצה לראות את התוצאה של פעולה זו. אם היו אומרים לו שבקרוב הוא ייעלם, הוא לא היה מזיז את הכיסא, כי אין לו שום אינטרס בעתיד. השאלה כאן היא אם ניתן לבצע פעולה רק לשם עצמה, בלי שום כוונה לתוצאה כלשהי. איך דוגמת הרקדן עוזרת להבין את רעיון העשייה לשם העשייה? אדם שמבצע פעולה מתוך הנאה מיידית מהעשייה עצמה, כמו רקדן שרוקד לשם הריקוד, נראה כאילו הוא לא ממתין לתוצאה כלשהי. אך בפועל, כשבודקים את הדבר ... עצמה כרוכה בהפנמת רעיון שמסתכל על הפעולה כמשהו מוחלט בפני עצמו. אם אדם עושה פעולה מתוך הנחה שהיא מושלמת, ללא קשר לתוצאה, אז כל פעולה הופכת להיות שלמה. לדוגמה, אם האדם היה יודע שזו הפעולה האחרונה בחייו, הוא היה עושה אותה כאילו היא המושלמת ביותר עבורו, בלי לחשוב על שום דבר אחר. הבעיה, עם זאת, היא שבדרך כלל, ברגע שפעולה הופכת לשלמה, האדם עשוי להרגיש צורך לשנות אותה - מה שיוצר פרדוקס. אם אתה מאמין שהפעולה שאתה עושה היא שלמה ומושלמת, מדוע לשנות אותה לאחר מכן? האם אפשר לשאול אם הכל מושלם בו זמנית? ההבנה שעלולה להתעורר בשלב זה היא ... את השלם כפי שהוא באמת. האם חיפוש אחרי פעולה ללא אינטרס מצריך את היציאה מהשכל? הביטוי אין שכל מתאר מצב שבו הגבולות בין טוב ורע, בין שלמות לחוסר שלמות, אינם מוגדרים. במצב ... את גבולות השכל כדי להגיע למקום שבו כל פעולה נראית מושלמת. כל דרך מביאה עם עצמה אתגרים ותובנות שונות, אך כל אחת מהן מאפשרת גישה חדשה להבנת הרצון, האינטרס וההנאה. מה עושים ... נצחי? איך להשיג שלמות בעשייה? האם כל פעולה נעשית מתוך אינטרס? מהו מצב של אין שכל? איך לשלב בין רצון ותוצאה בעשייה? מהו המחיר של השגת שלמות מוחלטת? איך אפשר לשאול את השאלה המרכזית על פעולה ללא אינטרס? יש מי שתוהה: איך מגיעים למצב שבו כל פעולה שאנו מבצעים היא בפני עצמה, ללא שום אינטרס וללא ציפייה למשהו שיקרה אחר כך? השאלה הזאת פורצת דרך, כי היא מנסה להבין האם בכלל אפשר ... את האינטרס לגמרי, או אולי למלא אותו בכל פעולה שנעשית, עד כדי כך שכל פעולה נחוויית כהגשמה מלאה וכמטרה בפני עצמה. האם יש אפשרות אמיתית לביטול האינטרס או למילויו בכל פעולה? יש שתי גישות שנידונות לעומק. האחת היא להיפטר מהאינטרס לגמרי כך שלא תורגש שום ציפייה או מטרה עתידית. השנייה היא למלא את האינטרס בכל דבר קטן, כך שכל פעולה מייצגת עבור האדם את מלוא הרצון והמשמעות ברגע נתון. לדוגמה, כשהאדם הולך להכין סלט, הוא מבצע הרבה פעולות: הוא קם מהכיסא, ניגש ... הסלט נעשה למען עצמו, כדי לעשות את הפעולה עצמה. אבל עולה כאן השאלה האם בכלל אפשר ליישם את זה, כי בדרך כלל יש לנו יעד: אנחנו מכינים סלט כדי לאכול אותו אחר כך. השאלה היא ... והערבוב, בלי שום מחשבה על התוצאה. האם פעולה למען עצמה היא גם סוג של אינטרס? נשאלת שאלה: אם האדם עושה את ה
חידת LeetCode Solution - Strong Password Checker, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, לפתור שאלות ב LeetCode, מדעי המחשב, תכנות מחשבים, לעבוד בהייטק, ללמוד תכנות מחשבים, להיות מתכנת, ללמוד לתכנת, הכנה לראיון טכני, ראיון עבודה בהייטק, שאלות ליטקוד, פיתוח תוכנה, איך לכתוב קוד? ללמוד לכתוב קוד, חידות היגיון, ללמוד לחשוב, ללמוד לנתח דברים, ללמוד לפרק לגורמים, ללמוד לחלק לחלקים, ללמוד למצוא חוקיות, איך לחלק לחלקים? איך למצוא חוקיות? איך לנתח תהליכים?
... הסיסמה לחזקה. לדוגמה, אם הסיסמה היא A12345, אז אנחנו צריכים לעשות לפחות פעולה 1 שתגרום לכך שהסיסמה תכיל גם אות קטנה כלשהי. אם הסיסמה היא נניח 1Aa2, עלינו לבצע 2 פעולות ... המקרים הסיסמה תהיה תקינה. דהיינו, אם חסרה לנו אות 1 קטנה, אז עלינו לבצע פעולה 1 של הוספה של אות קטנה או פעולה 1 של החלפה של אות כלשהי, לאות קטנה, כדי שהסיסמה תהיה חוקית. ומה אם הסיסמה צריכה להכיל אות ... לבצע עוד סוג של בדיקות ידניות, ולחלק לחלקים בצורה הבאה: נניח שהיתה רק פעולה אחת אפשרית, פעולה של מחיקה בלבד. האם היינו יודעים לפתור את כל המצבים? האם היינו יכולים לפתור פעולות של סיסמה ... לא. האם היינו יודעים לפתור מצב של תווים רצופים? תשובה: כן. ואם היתה רק פעולה אחת אפשרית של הוספה? אז היינו יכולים לפתור מצב של סיסמה קצרה, לא היינו יכולים לפתור מצב של ... מידי. כן היינו יכולים לפתור מצב של תווים חסרים או רצופים. ואם היתה רק פעולה אחת אפשרית של החלפה? אז לא היינו יכולים לפתור בעיה של אורך. אבל כן היינו יכולים לפתור בעיה ... או במילים אחרות ננסה לבדוק את כל החוקים ואת כל המצבים, במקרה שיש רק פעולה אחת אפשרית של הוספה או מחיקה או החלפה. ובמקרה שיש רק 2 פעולות אפשריות, של הוספה + מחיקה או ... של 5, אז יש לנו וודאות של מאה אחוז שאנחנו צריכים לבצע 5 פעולות מסוג פעולה של מחיקה. דהיינו, בדיקת החוק של האורך, נותן לנו וודאות גם לגבי כמות הפעולות שצריכים לבצע ... וודאות של מאה אחוז לגבי כמות הפעולות שעלינו לבצע, דהיינו, שעלינו לבצע פעולה 1 כלשהי. אבל יש לנו ספק לגבי סוג הפעולה שעלינו לבצע, כי אולי נצטרך לעשות הוספה של אות 1 או החלפה של אות 1. ואם חסר לנו אות גדולה + ... 2 פעולות. אבל הן יכולות להיות או 2 פעולות הוספה או 2 פעולות החלפה או 1 פעולה הוספה + 1 פעולת החלפה וכולי. במילים אחרות, החוק השני של תווים הכרחיים, נותן לנו וודאות ... לגבי הפעולות האפשריות לתקן סיסמה, וננסה לשאול את עצמנו, אם יכולנו לבחור פעולה אחת או 2 פעולות בלבד, מה היינו בוחרים? האם יש פעולה שעדיפה על פעולות אחרות? אם נחקור את הנושא נראה ש: בשביל סיסמה שתהיה באורך לפחות 6, חייבים פעולה של הוספה ואך ורק פעולה של הוספה. בשביל סיסמה שתהיה לא יותר מאורך של 20, חייבים פעולה של מחיקה ואך ורק פעולה של מחיקה. בשביל שהסיסמה תהיה עם תווים הכרחיים, צריך פעולה של הוספה או של החלפה. כאשר אין יתרון לפעולה של החלפה או של הוספה. אם נבצע הוספה או החלפה של תווים, הרי שנבצע מספר זהה של פעולות. ... הוספה או החלפה. כאשר מחיקה היא בדרך כלל דורשת הכי הרבה פעולות. אחר כך פעולה של הוספה שדורשת פחות פעולות. ואחר כך פעולה של החלפה, שדורשת הכי פחות פעולות. דהיינו, תווים רצופים, בברירת המחדל, נעדיף לפתור אותו עם ... של חוק 2 של תווים חסרים, באמצעות הוספה או החלפה, אז עלינו להעדיף את הפעולה של ההחלפה. כי היא יודעת לתקן גם ביחס לחוק 3, שהחלפה פותרת בו את הבעיה בדרך הקצרה ביותר. ... ולכן ננסה בברירת המחדל בלפתור את חוק 2 של תווים חסרים, ננסה להעדיף פעולה של החלפה על פני פעולה של הוספה. כי פעולה של החלפה, היא יותר יעילה עבור חוק 3 מאשר פעולה של הוספה או פעולה של מחיקה. אז לכאורה פתרנו את השאלה. כי בעצם עלינו קודם כל לבדוק את האורך של הסיסמה. אחר כך ... ומהחוק של התווים הרצופים, אנחנו יודעים בוודאות שאנחנו צריכים לבצע פעולה 1 של החלפה הסרה מחיקה. ומאחר שבטוח נכון שאנחנו צריכים לבצע 3 פעולות של הוספה, בגלל חוק ... הוספה או 1 פעולת החלפה. ולכן, נעשה 5 פעולות מחיקה להתאים את האורך + פעולה 1 של החלפה, כדי להוסיף אות קטנה ולא
מודעות עצמית, שיפור תהליכים, התייעלות, פעולה לא רצונית, פעולה טבעית, לשפר תהליכים, להתייעל, לנתח תהליך, פעולות אינסטינקטיביות, אינסטינקטים, הרגלי חשיבה, משל המרבה רגליים
מודעות עצמית, שיפור תהליכים, התייעלות, פעולה לא רצונית, פעולה טבעית, לשפר תהליכים, להתייעל, לנתח תהליך, פעולות אינסטינקטיביות, אינסטינקטים, הרגלי חשיבה, משל המרבה רגליים
... עצמית, שיפור תהליכים, התייעלות, פעולה לא רצונית, פעולה טבעית, לשפר תהליכים, להתייעל, לנתח תהליך, פעולות אינסטינקטיביות, אינסטינקטים, הרגלי חשיבה, משל המרבה רגליים למה לחשוב במודעות על פעולה אוטומטית יכול לפעמים לשבש אותה? לעיתים, כשאדם מבצע פעולה אוטומטית, כמו הליכה, נהיגה או נגינה, הוא עושה זאת ללא מודעות מלאה לתהליך עצמו. ברגע שהוא מתחיל לחשוב במודעות על מה שהוא עושה, עלול להיווצר שיבוש ... שבו נאמר שאם המרבה רגליים יתחיל לחשוב איך הוא הולך, הוא לא יוכל ללכת בכלל. הסיבה לכך היא שהמודעות מכניסה ספק בתהליך שהיה קודם ברור מאליו ואוטומטי. האם לחשוב על פעולה אוטומטית ישפר או יפגע בביצועים? אליעד מסביר שיש מצבים בהם ניתוח מודע של פעולה אכן יפגע בביצוע, לפחות בטווח הקצר. למשל, אדם שלמד לנהוג בצורה אוטומטית ומתחיל לחשוב על כל פרט במהלך הנהיגה, עלול לנהוג פחות טוב משום שהוא מפצל את הקשב. מצד שני, אם האדם לא מבצע את הפעולה בצורה מושלמת מלכתחילה, ניתוח מודע ומפורט של הפעולה יאפשר לו להשתפר בטווח הארוך. לדוגמה, מוזיקאי שכבר יודע לנגן יצירה באופן אוטומטי, כאשר יתחיל לחשוב על האופן בו הוא מנגן, אולי יתקשה בהתחלה, אך אם ... להמחיש את הסכנה שבניתוח יתר של פעולות אוטומטיות, מציג מצב שבו המרבה רגליים אינו יכול ללכת כשמתחיל לחשוב על ההליכה שלו. אליעד מדגיש שהאמת יותר מורכבת: בתחילה, כל פעולה אוטומטית הייתה פעם מודעת. האריה לא נולד יודע לצוד באופן אינסטינקטיבי, הוא לומד ומתרגל עד שהפעולה הופכת לטבעית עבורו. לכן, מרבה הרגליים למד ללכת בתחילה באופן מודע, ואז הפך את זה לאוטומטי. איך ניתוח מודע יכול לשפר ביצועים למרות הקושי הראשוני? אליעד מביא דוגמה של נגן שרוצה להשתפר. בתחילה, כשינסה לחשוב על כל פרט בפעולה שלו, הוא יתקשה לנגן באופן שוטף. אך לאחר שיטמיע מחדש את כל הפרטים בצורה מודעת, הוא ישפר את הנגינה שלו. זה נכון לכל תחום: נהיגה, ספורט, ואפילו ... על החיים באופן כללי? לפי אליעד, אנשים רבים חוששים מניתוח יתר של חייהם, מחשש שהדבר ישבש את זרימת החיים הטבעית שלהם. אולם בפועל, מודעות עצמית וניתוח פנימי של כל פעולה או מחשבה יאפשרו שיפור משמעותי של החיים. לדוגמה, אם אדם לא מרוצה מחייו, עליו לנתח מחדש את כל התפיסות שלו לגבי טוב ורע, נכון ולא נכון. תהליך כזה ... ספק בהרגלי החשיבה מחייבת לבחון שוב ושוב האם הדרך שבה אנו פועלים היא אכן הטובה ביותר. מדוע מודעות עצמית עלולה לגרום לבלבול בתחילת הדרך? כשמתחילים לחשוב במודעות על פעולה שבדרך כלל מתבצעת באופן טבעי, מתעורר בלבול כי נדרשת חלוקה חדשה של משאבי החשיבה והקשב. לדוגמה, אדם שנכנס הביתה בדרך כלל פותח את הדלת בלי לחשוב. אם ... הופך לאוטומטי וקל. ההכרה בכך שהקושי הראשוני הוא שלב זמני בלבד מאפשרת להתמודד טוב יותר עם תחושת הבלבול. האם יש פעולות שהן באמת אוטומטיות לחלוטין? לפי אליעד, אין אף פעולה שהיא אוטומטית לחלוטין. כל פעולה הייתה פעם מודעת, והפכה לאוטומטית בעקבות תרגול וחזרה. אפילו פעולות שנראות פשוטות לחלוטין, כמו הליכה, נהיגה או פתיחת דלת, היו כרוכות פעם בלמידה ...
איך לא להשתגע? איך לא לאבד שליטה? פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, לפעול בלי היגיון, אני מתחיל לאבד שליטה, פחד מאיבוד שליטה, איבוד שליטה עצמית, חרדה מפני איבוד שליטה, תחושת אובדן שליטה
איך לא להשתגע? איך לא לאבד שליטה? פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, לפעול בלי היגיון, אני מתחיל לאבד שליטה, פחד מאיבוד שליטה, איבוד שליטה עצמית, חרדה מפני איבוד שליטה, תחושת אובדן שליטה
... להגיע למצב שבו האדם אינו מודע למעשיו ופועל באופן לא הגיוני וללא שום שליטה. הסוג השני הוא פחד נקודתי וספציפי, שבו האדם חושש שיבצע פעולה לא הגיונית מאוד, פעולה שהוא עצמו תופס כפעולה משוגעת, אך מבלי לאבד את כל שפיותו. לדוגמה, אדם שחושש שיפגע בילדיו ללא שום סיבה, או אדם שחושש שפתאום יוריד את בגדיו ויצעד עירום ברחוב, אינו בהכרח חושש שהוא יאבד שליטה מוחלטת על עצמו, אלא שהפעולה הבודדת והספציפית הזו תקרה לו. ההבדל כאן משמעותי: האדם מודע שהוא עשוי להצטער מיד לאחר ביצוע הפעולה, אך עצם החשש שיבצע את הפעולה המשוגעת מטריד אותו מאוד. איך להתמודד עם פחד לבצע פעולות לא הגיוניות? כאשר מתמודדים עם פחד מפני ביצוע פעולה לא הגיונית, אליעד כהן מסביר שצריך להתייחס לפחד מכמה זוויות אפשריות: ראשית, לבדוק את ההסתברות לכך שהפעולה באמת תתבצע. פעמים רבות, כשבודקים באופן הגיוני, ניתן להיווכח שמדובר באירוע שהסיכוי שיתרחש הוא נמוך מאוד. שנית, לבדוק מה יקרה אם הפעולה בכל זאת תתרחש. הכוונה היא לקבל את האפשרות שבתרחיש הקיצוני ביותר זה אכן יקרה, ולהבין מה ההשלכות. לעיתים קרובות ההשלכות לא יהיו חמורות כפי שהאדם חושש. שלישית, לחפש ... שלו לבצע פעולות לא הגיוניות ואימפולסיביות. הוא מתאר שני סוגי גישות שאנשים נוקטים בהן ביחס לפעולותיהם: הגישה הראשונה: אדם עושה כל פעולה שעולה בראשו, אלא אם כן מוכיחים לו שהפעולה אינה טובה. גישה זו מגדילה את הסיכון לפעולות אימפולסיביות וחסרות היגיון. הגישה השנייה: האדם אינו מבצע שום פעולה, אלא אם כן הוא בטוח שהיא נחוצה, חיונית, ומועילה עבורו. גישה זו מפחיתה משמעותית את הסיכוי להשתגע, כי היא בנויה על מנגנון של שליטה עצמית ובדיקה מוקדמת של כל פעולה לפני ביצועה. איזה הרגלים מגדילים את הסיכון לאיבוד שליטה עצמית? אליעד מסביר שישנם הרגלים מסוימים, התנהגויות מסוימות, וגישות מסוימות, המגדילות את הסיכוי שהאדם יפעל ... מתוך ציות לסביבה (ככה אמרו לי, ככה כולם עושים) הן חסרות היגיון ומסוכנות יותר, כי הן אינן מלוות בבדיקה הגיונית ובמחשבה מודעת. כל פעולה שנעשית רק מתוך דחף רגעי ללא בחינה עמוקה (כי בא לי), מגבירה את האפשרות לאבד שליטה בעתיד, שכן האדם מתרגל לאימפולסיביות חסרת בקרה. איך להגיע לאיזון בין שליטה עצמית לחופש פעולה? לפי אליעד, האדם צריך למצוא איזון בין שליטה עצמית מוחלטת (כלומר לא לפעול כלל עד שברור לו שהפעולה מועילה) לבין חופש פעולה מוחלט (לעשות כל פעולה בלי בדיקה כלל). שני הקצוות האלו מסוכנים: הקצה הראשון גורם למגבלות רבות ומיותרות, ואילו הקצה השני מוביל לאיבוד שליטה מוחלט, משום שהאדם הופך לעבד של הדחפים והרצונות ... לפעולות שהוא עושה, לבדוק באופן עקבי מדוע הוא פועל כפי שהוא פועל, ולחזק את החשיבה ההגיונית והסיבתית שלו. הדרך לכך היא לא לבצע אף פעולה באופן אוטומטי, אלא רק לאחר שהובן מדוע היא חיונית. אמנם הוא ממליץ על כך בחצי חיוך (אל תקום מהכיסא בבוקר בלי לדעת למה), אבל המסר ברור: להימנע ככל האפשר מפעולות חסרות ... לאיבוד שליטה ולביצוע פעולות לא הגיוניות או משוגעות. איך להתמודד עם פחדים לא הגיוניים? מה ההבדל בין פחד להשתגע לבין פחד לבצע פעולה חריגה? איך לפתח שליטה עצמית ולמנוע אימפולסיביות? מהם ההרגלים שמגדילים את הסיכון לפעול בטירוף? פחד להשתגע - ניתוח והבנה מעמיקה קיים מצב שבו אדם מפחד להשתגע, אך יש ... שלא חושש מהתפרקות כללית, אך כן מפחד לבצע מעשים ספציפיים הנתפסים כלא הגיוניים או משוגעים. כלומר, הוא חושש שבעתיד תעלה בו דחף לבצע פעולה חריגה מאוד, כזו שבדרך כלל רק משוגעים עושים, אף שהוא מודע להשלכותיה. דוגמאות לפחדים מסוג זה דוגמה קלאסית היא הורה שחושש שהוא עלול יום אחד לפגוע בילדו ללא סיבה. הפחד ... מאובדן מוחלט של שפיותו, אלא שהוא ירגיש דחף פתאומי לבצע משהו לא הגיוני ויעשה זאת. התמודדות עם הפחד כאשר אדם מפחד מהאפשרות שיבצע פעולה חסרת היגיון, ניתן להתייחס לכך מכמה זוויות: לשאול: מה ההסתברות שזה יקרה? ולהבין שמדובר באירוע נדיר מאוד. לבדוק: מה יקרה אם זה כן יקרה? ולנסות להמעיט מחשיבות הפחד בכך ... את הסיכוי לפעול באימפולסיביות חסרת פשר. התנהגות והרגלים המשפיעים על הסיכוי להשתגע כאן עולה שאלת נטל ההוכחה: האם אדם מחליט לבצע פעולה ורק אם יוכיחו לו שהיא לא טובה הוא יפסיק, או האם הוא נמנע מפעולה עד שיוכיחו לו שהיא נחוצה? אם אדם נוהג לבצע כל פעולה שעולה על דעתו עד שיוכיחו לו שהיא מזיקה, יש לו סיכוי גבוה יותר לבצע דברים חסרי היגיון - כלומר, להשתגע. לעומת זאת, אם אדם מתרגל לא לבצע שום פעולה עד שהוא בטוח שהיא הכרחית ומועילה, הסיכוי שלו לפעול באופן בלתי צפוי קטן משמעותית. איך להפחית את הסיכון להשתגע? כדי להקטין את הסיכוי לפעול ללא היגיון, כדאי להימנע ... של הסיבות והתועלת שבהן. כלומר: להפסיק לפעול מתוך הרגלים עיוורים או כי ככה עושים. להימנע מלפעול מתוך אמונה עיוורת, אלא לבדוק כל פעולה לפני ביצועה. לא לפעול סתם כי בא לי, אלא לבדוק את ההשלכות של כל פעולה. איזון בין שליטה מוחלטת לחופש פעולה מצד אחד, אם אדם יחליט לא לעשות שום דבר עד שיוכיחו לו שזה מועיל, הוא עלול להיות מוגבל מאוד. מצד שני, אם הוא יעשה כל מה שבא לו מבלי לחשוב, הוא עלול להיכנס למצב שבו הוא שבוי בתשוקותיו ואינו מסוגל להתנגד לדחפים שלו. לכן, המטרה היא ליצור איזון בין חופש פעולה לבין שליטה מודעת בהחלטות. המסקנה אם אדם חושש שהוא עלול להשתגע, עליו לבדוק כיצד הוא מקבל החלטות ולוודא שהוא לא פועל מתוך דחפים בלתי מבוקרים. חיזוק החשיבה ההגיונית, ...
קושי להבין את האחדות, מאורעות החיים, הכל אחד, פעולה מתוך אחדות, הקיום הנפרד תלוי בנפרדות
קושי להבין את האחדות, מאורעות החיים, הכל אחד, פעולה מתוך אחדות, הקיום הנפרד תלוי בנפרדות
... להבין את האחדות, מאורעות החיים, הכל אחד, פעולה מתוך אחדות, הקיום הנפרד תלוי בנפרדות מדוע קשה להבין שהכל אחד? אליעד כהן ... אליעד מחדד שאם אדם היה חווה באופן מלא ושלם את האחדות, הוא לא היה מסוגל לעשות שום פעולה, משום שהפעולה עצמה נובעת מתפיסת סיבה ותוצאה, תפיסה שקיימת רק במציאות של נפרדות. לדוגמה, ... אז גם ההיפך של כל דבר היה נכון באותה מידה, ולכן לא הייתה משמעות לשום מילה או פעולה שלו. מה המשמעות של תפיסת האחדות לעומת הנפרדות? אליעד מסביר שהחוויה ... שיש סיבות לפעולותיו, אך אם אין הבדל בין סיבה לאי - סיבה, אז למעשה אין טעם בשום פעולה. למשל, אם אין באמת הבדל בין להבין משהו באופן מקרי או באופן מכוון, אין סיבה ... את ההבדלים בין דברים ויכול לקבל החלטות רק מתוך תפיסת נפרדות, כי בלי הבדל בין פעולה לאי - פעולה, הוא היה נשאר חסר אונים לחלוטין. עם זאת, התפיסה השלמה יותר מכירה בכך שגם ... משום שבמהותה המציאות היא אחת. האם אפשר לפעול בעולם מתוך האחדות? לפי אליעד, פעולה מתוך מצב מוחלט של אחדות אינה אפשרית, כי בעולם של אחדות מוחלטת אין משמעות להבדלים, ולכן אין גם מוטיבציה לפעולה. כדי לפעול בעולם חייבת להיות תחושת נפרדות. הפעולה היחידה שניתן להגדיר כפעולה מתוך אחדות היא כזו שאינה מבחינה כלל בין תוצאה לבין אי - תוצאה, ולכן למעשה אינה פעולה במובן הרגיל שאנחנו מכירים. מהי המשמעות של חיים בנפרדות עבור האדם? אליעד ... אם אדם היה חי באחדות מוחלטת, הוא לא היה רואה הבדל בין רעב לבין שובע, או בין פעולה לחוסר פעולה, ולכן לא היה מסוגל לשרוד. תחושת הנפרדות היא זו שמאפשרת לאדם להבדיל בין טוב ...
מצפון, מהו מצפון, ייסורי מצפון, מצפון שקט, מצפון נקי, נקיפות מצפון, הלקאה עצמית, כעס עצמי, רגשות אשמה, תסכול קיומי, חרטה, רגשות אשם, קבלת החלטות, תורת המוסר, אדם מצפוני
מצפון, מהו מצפון, ייסורי מצפון, מצפון שקט, מצפון נקי, נקיפות מצפון, הלקאה עצמית, כעס עצמי, רגשות אשמה, תסכול קיומי, חרטה, רגשות אשם, קבלת החלטות, תורת המוסר, אדם מצפוני
... התחושה הפנימית שמייסרת את האדם כשהוא מגלה בדיעבד שיש חיסרון בפעולה שעשה. אליעד מסביר שמצפון זה בעצם ... ומוסתר. הייסורים באים מתוך המחשבה הצפונה שהייתה מודחקת בשעת הפעולה. כל החלטה נובעת מבחירת צד אחד בלבד, ... שהוא נותן לכך הוא שהוא מראש מודע ליתרונות ולחסרונות שיש בכל פעולה שהוא עושה. כל פעולה שהוא מבצע, אפילו הפעולה הפשוטה ביותר כמו להבריג בורג או ... אנשים אחרים הוא שאנשים רגילים מגלים את החיסרון רק לאחר ביצוע הפעולה, ואז נוצר סבל שמכונה ייסורי מצפון. ... שהוא מודע לכך מראש, הוא חווה את היתרון והחיסרון בו זמנית בכל פעולה, ולכן לא מופתע או מתייסר בדיעבד. ... היא לא לנסות לקבל החלטות מושלמות, אלא להיות מודעים לכך שכל פעולה שנבחר לעשות תמיד תכלול גם יתרון וגם ... מצפון אחרי שיבחר. זאת מכיוון שהוא היה מודע גם לחיסרון מראש. האם פעולה לא מודעת יכולה לגרום לייסורי מצפון? ... מודעות, שבהן האדם מראש חשב שיש יתרון, יגרמו לייסורי מצפון. פעולה שנעשית באינסטינקט, כמו למשל להחליף ... ולכן לא הייתה לו מחשבה מודחקת בנושא. עם זאת, כאשר אדם מבצע פעולה לא מודעת כמו נהג שהרג מישהו בטעות, ... להיות לו ייסורי מצפון רק ברגע שהוא נעשה מודע לכך שהוא ביצע את הפעולה, והוא אינו מסוגל לראות את הטוב בפעולה הזו. האם כל פעולה חייבת לכלול יתרון וחיסרון? אליעד טוען באופן חד - משמעי שכל פעולה מכילה בתוכה גם יתרון וגם חיסרון. אין דבר בעולם שהוא רק טוב או רק רע. כל פעולה, פשוטה או מורכבת, מכילה גם היבטים ... שווה את שני הצדדים של כל דבר. כאשר אדם מבין באופן מלא שבכל פעולה יש גם טוב וגם רע, הוא כבר לא יכול ... להגיע למקום שבו אין דבר אחד שהוא בטוח לגביו באופן מוחלט, אז בכל פעולה שיבחר לעשות, הוא כבר מודע לכל ... מלא כי המצב של האדם השני היה קשה. כאן הייסורים נבעו מכך שביצוע הפעולה הרגיש כמו גזל. אליעד מסביר ... לחיות עם מצפון שקט, על האדם להכיר ולראות את היתרון והחיסרון בכל פעולה מראש, וכך להימנע מהפתעות פנימיות ... אומרת אין לי ייסורי מצפון אף פעם יש לי כל הזמן ייסורי מצפון כל פעולה שאני עושה אני מתייסר בתוכי שהיא לא ... מהפה כשאתה מדבר כשאתה קם והולך לשתות אתה חווה את החיסרון שיש בפעולה , אתה אומר שאתה יודע שבכל דבר יש יתרון וחיסרון אני אומר בכל פעולה, לא עכשיו טלפון מצלצל אתה עונה את ... אותו אתה מבין אתה כבר רואה את החיסרון שבדבר לפני שאתה עושה את הפעולה, אתה כאילו יוצא מהמקום השווה שאתה ... כשאתה מגלה אחר כך את החיסרון מה זה ייסורי מצפון שאחרי שעשית את הפעולה אתה קולט. ש: על כל פעולה שאני אעשה על כל פיפס שאני אעשה אם ... עכשיו אני לא רק יודע שבכל דבר יש יתרון וחיסרון לא ביומיום בפעולה כשאני מבריג את הבורג אני מבין מה ... באופן מודע זה לא באופן מתוכנן, זה לא כמו אתה הולך לאכול זאת פעולה אבל בא נגיד שאני עושה לך ככה נגיד ... הקטע הקטנציק הזה זה סתם אמרתי לעצמי זה הכל כאילו אז אמרתי בתור פעולה עסקית סבבה בתור בן אדם שהוא קצת חבר ... החיסרון הזה או החיסרון הזה אבל אם היית יודע מראש בכל מקרה בכל פעולה יש חיסרון ובאמת אתה מבין את זה בכל ...
ניהול עובדים, חוסר תיאום בין עובדים, איך לנהל צוות עובדים? תלות של עובדים אחד בשני, תכנון מבנה ארגוני, איך לתכנן מבנה ארגוני? תכנון מבנה הארגון, ניהול הארגון, יעוץ ארגוני, מנהל צוות עובדים, האם צריך מנהל? דינאמיקה בין עובדים
ניהול עובדים, חוסר תיאום בין עובדים, איך לנהל צוות עובדים? תלות של עובדים אחד בשני, תכנון מבנה ארגוני, איך לתכנן מבנה ארגוני? תכנון מבנה הארגון, ניהול הארגון, יעוץ ארגוני, מנהל צוות עובדים, האם צריך מנהל? דינאמיקה בין עובדים
... האם צריך מנהל? דינאמיקה בין עובדים איך להתמודד עם חוסר תיאום בין עובדים בארגון? הרבה פעמים נוצרת בארגונים סיטואציה שבה שני עובדים או יותר נדרשים לשתף פעולה באופן קבוע. מצב כזה מתרחש כאשר עובד א צריך להעביר מידע או שירות לעובד ב, ועובד ב מצדו צריך לבצע פעולה על המידע שקיבל ולהחזיר תוצר בחזרה לעובד א. במצב כזה, עלולים להופיע שני סוגים מרכזיים של בעיות ארגוניות, שלכל אחת מהן אופי שונה לחלוטין: מדוע נוצר חוסר שיתוף פעולה בין עובדים בארגון? הבעיה הראשונה שיכולה להתעורר היא חוסר שיתוף פעולה בין העובדים. במצב כזה, העובדים אינם משתפים פעולה כמו שהארגון מצפה מהם, וזה עלול להתבטא בכך שעובד א שולח מידע לעובד ב, אך עובד ב אינו מחזיר לו את המידע בזמן, או אינו משתף פעולה כלל. הסיבות לחוסר שיתוף הפעולה יכולות להיות מגוונות: סיבות אישיות כמו קונפליקטים או מתחים בין העובדים. חוסר רצון לעבוד ביחד על רקע אישי. סיבות מקצועיות כמו עומס בעבודה או סדרי עדיפויות ... היא שמכיוון שהעובדים תלויים זה בזה, כל עיכוב או קונפליקט משפיעים על כל הארגון וגורמים לעיכובים ולהפרעות בתהליכים העסקיים. מה הבעיה במצב של עודף שיתוף פעולה בין עובדים? הבעיה השנייה היא דווקא עודף שיתוף פעולה. במבט ראשון, שיתוף פעולה מלא נראה חיובי וטוב לארגון, אך בפועל, הוא עלול לגרום לפגיעה משמעותית בתפוקה. כיצד זה קורה? לדוגמה, עובד א מבקש מעובד ב לספק לו שירות מסוים (כגון לעבור על דוח ... היא כאשר המנהל פונה לעובד ושואל אותו מדוע המשימה שהוקצתה לו אינה מתקדמת. במקרה הראשון, העובד יטען שהמשימה שלו אינה מתקדמת כי עובד אחר אינו משתף איתו פעולה ואינו נותן לו את השירות הנדרש. במקרה השני, העובד יגיד שהמשימה שלו אינה מתקדמת כי הוא עסוק במתן שירותים לאחרים, ולכן לא נותר לו זמן לבצע את המשימות האישיות ... בתוך הארגון שלכם היכן יש עובדים שתלויים בשירות של אחרים, או עובדים שנותנים שירות לאחרים, ולברר עד כמה זה משפיע על התנהלות הארגון. האם נוצר חוסר שיתוף פעולה שמאט את התהליכים? או אולי דווקא עודף שיתוף פעולה שגורם לעומסים ועיכובים בתפוקה? בניית היררכיה ניהולית נכונה ומבנה ארגוני מסודר הם הכלים המרכזיים לפתרון הבעיות הללו. גיוס מנהלים בעיות עם עובדים יעוץ למנהלים אחריות ניהולית מנהל אחראי התמודדות עם תלות בין עובדים בארגון שלום חברים בארגונים רבים נוצר מצב שבו שני עובדים צריכים לעבוד במקביל ולשתף פעולה זה עם זה. לרוב, מנהל מחלק את המשימות בין העובדים, כך שאחד מהם נדרש להעביר מידע או שירות לעובד השני, והשני מצדו מחזיר לו תוצרים. מצב כזה עשוי להוות פתח לבעיות ארגוניות שונות. שני סוגים של בעיות בשיתוף פעולה בין עובדים ישנן שתי בעיות עיקריות שעלולות להיווצר כאשר שני עובדים נדרשים לשתף פעולה: חוסר שיתוף פעולה: לעיתים, אחד העובדים אינו מספק את השירות או המידע הנדרש לעובד השני. הדבר יכול לנבוע מסיבות אישיות (קונפליקטים, חוסר חיבה הדדי) או מסיבות מקצועיות (עומס עבודה, סדרי עדיפויות שונים). כאשר אין תיאום בין השניים, הפרויקט כולו עלול להתעכב. עודף שיתוף פעולה: במקרים אחרים, ייתכן שהעובדים דווקא משתפים פעולה באופן מצוין - אך דווקא זה גורם לבעיה. אם עובד ב מקבל בקשה מעובד א ומיד נענה לה, ייתכן שהוא יזניח את משימותיו העיקריות לטובת מתן שירות לעובדים אחרים, מה ... חיכוכים או עיכובים במשימות פרטיות. סיכום לארגונים חשוב לבדוק היטב היכן נוצרת תלות בין עובדים ואיך הדבר משפיע על זרימת העבודה. האם העובדים אינם משתפים פעולה מספיק? או שאולי יש עודף שיתוף פעולה שפוגע בתפקוד? ניהול נכון של תלות בין עובדים באמצעות מנהלים מתווכים או חלוקה מסודרת של סמכויות יכול להפחית תקלות ולייעל את העבודה. למידע נוסף בנושא ייעוץ ...
בחירת דרך בחיים, באיזו דרך עלי ללכת, לא משנה מה אתה עושה, משנה מה אתה מבין, כל שמעשיו מרובים מחכמתו, חכמתו מרובה ממעשיו, אין חכמתו מתקיימת, לא המדרש עיקר אלא המעשה, דרך חדשה בחיים
בחירת דרך בחיים, באיזו דרך עלי ללכת, לא משנה מה אתה עושה, משנה מה אתה מבין, כל שמעשיו מרובים מחכמתו, חכמתו מרובה ממעשיו, אין חכמתו מתקיימת, לא המדרש עיקר אלא המעשה, דרך חדשה בחיים
... מלמד את האדם להבין שבאופן מוחלט, אין הבדל בין פעולה אחת לפעולה אחרת, בין דבר אחד להיפוכו. הוא מדגיש את ההבדל בין תפיסה יחסית למוחלטת: בתפיסה יחסית, פעולה מסוימת מתאימה לתפיסה מסוימת, ופעולה אחרת מתאימה לתפיסה אחרת. למשל, להאמין ... תתאים לתפיסה אחרת. אבל מנקודת מבט מוחלטת, אין פעולה שבאופן מהותי מתאימה או לא מתאימה לשום תפיסה, ולכן כל פעולה יכולה להיות מתאימה לכל שכל, לכל חכמה, ... מוחלטת? אליעד מבהיר, שכל עוד האדם חושב שיש פעולה שמקדמת אותו ופעולה שמרחיקה אותו מההבנה שלו, סימן שההבנה ... עדיין הבנה יחסית. אדם שמבין באמת, מבין שאין שום פעולה שיכולה להרחיק או לקרב אותו, כיוון שבאופן מוחלט אין הבדל בין פעולה אחת לאחרת. מה שחשוב הוא להבין באופן ... כך תגיע להבנה מוחלטת של מה שמפעיל אותך. כל פעולה בחיים, כל בחירה שאתה עושה, צריכה להפוך ... היא מהות כל המסע הרוחני שאליעד מדבר עליו. לא הפעולה חשובה, אלא השאלה למה אתה עושה אותה. ... להבנה המוחלטת של הסיבה מאחורי הפעולות שלך, כל פעולה תהיה נכונה עבורך, כי אתה מבין שאין ... מסיים בכך שההבנה הזו היא העיקר. הוא לא ממליץ על פעולה מסוימת, אלא רק להתמקד ולהבין את הסיבות ... מה אתה עושה, משנה מה אתה מבין. הוא מסביר כי כל פעולה שאנחנו עושים בעולם לא באמת משנה את ... בשיחה, הוא מציין את חשיבות ההבנה מאחורי כל פעולה, ולא את הפעולה עצמה. מהו המבחן להצלחתה של חכמה ... את השוני בין חכמה מוחלטת לבין חכמה יחסית. כל פעולה עשויה להיות תואמת להבנה מסוימת, אך ברגע שמבינים את האמת המוחלטת מאחורי כל דבר, כל פעולה הופכת להיות פחות חשובה. לא משנה אם היא נראית נכונה או לא - מה שחשוב זה ההבנה שמאחורי הפעולה. בחכמה מוחלטת, כל פעולה היא חלק מהבנת הדבר באופן מלא, ואליעד ... מציין שכשאתה מבין את התהליך והמניע מאחורי כל פעולה, אז אתה לא מתמקד בעשייה עצמה אלא במה ... מבין את עצמו ומבין את המניע הפנימי מאחורי כל פעולה, אז גם אם נראה שהוא לא מתקדם במעשה ... ככלי להבנה, ואם אדם מתבונן באופן פנימי במהות כל פעולה שהוא מבצע, הוא יכול להגיע להבנה עמוקה ... אמיתית? האם מעשים הם המהות? ההבנה מאחורי כל פעולה?
חוסר התמדה, חוסר מוטיבציה, לא מצליח להתמיד, לעשות הפסקה, חסרונות ויתרונות בכל דבר, דבקות במטרה, להתמיד במטרה, קושי להתמיד, מתקשה להתמיד, מטרות ויעדים, הצבת מטרות
חוסר התמדה, חוסר מוטיבציה, לא מצליח להתמיד, לעשות הפסקה, חסרונות ויתרונות בכל דבר, דבקות במטרה, להתמיד במטרה, קושי להתמיד, מתקשה להתמיד, מטרות ויעדים, הצבת מטרות
... מתעסקים בפעילויות שמעניינות אותם בתחילה. לדבריו, הסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה הפשוטה שבכל פעולה או מטרה בעולם יש שילוב של יתרונות ... או רצון לחדש ולשנות אווירה. אז מופיעה תחושת מספיק לי או נמאס לי, מה שמוביל להחלטה להפסיק את הפעולה או לקחת הפסקה. עם זאת, לאחר שעושים הפסקה ועוברים לפעילות אחרת, מתעורר געגוע ליתרונות שהיו קיימים בפעולה הראשונה. בדיוק כמו אדם שאכל ארוחה ... לאדם לחזור לפעילות המקורית, מה שיוצר מעגל של הפסקות וחזרות בלתי פוסקות. מה הקשר בין שלמות הפעולה לבין הצורך לעשות הפסקה? אליעד כהן מדגיש שאילו הייתה קיימת פעולה או מטרה מושלמת ללא חסרונות כלל, לא היינו זקוקים כלל להפסקות, מכיוון שלא היינו חווים תחושת מיצוי. אולם מאחר שכל פעולה שאנו עושים מכילה גם חסרונות מסוימים, תמיד תעלה התחושה שהפעולה כבר לא מספקת אותנו, מה שיוצר את ... אדם תמיד ימצא את עצמו במצב של רצון לעשות הפסקות ולחזור לפעילות מאוחר יותר. האם לחזור לאותה פעולה שוב זו התנהגות הגיונית או שיגעון? אליעד נשאל כיצד הגיוני שאדם חוזר שוב ושוב לאותה פעולה שכבר ראה את החסרונות שלה. לדבריו, הדבר דומה לשאלה מדוע אנשים נאבקים לחיות למרות שהם יודעים שבסוף כולם מתים. האדם חוזר לפעולה מכיוון שבאותו הרגע הוא מתגעגע ליתרונות של אותה הפעולה, ושוכח או מדחיק את החסרונות ... וחוזר אליה. אם הספר היה מושלם לחלוטין, האדם לא היה זקוק להפסקה. העובדה שיש חיסרון כלשהו בפעולה זו או בכל פעולה אחרת, היא הסיבה לכך שאנו עושים ... ההבנה החשובה ביותר שאליעד מעביר היא שהצבת מטרות ויעדים חייבת לקחת בחשבון את העובדה שבכל פעולה יש חסרונות ויתרונות. חוסר ההתמדה ... מפעילויות? איך לנצל את כוח ההרגל לטובתנו? מה הקשר בין הצבת מטרות להתמדה? מדוע אנשים מפסיקים פעולה באמצע למרות שהיא מעניינת אותם? ... לכך שאנשים חווים חוסר התמדה וחוסר מוטיבציה היא שאין שום דבר בעולם שהוא מושלם לגמרי. בכל פעולה יש יתרונות וחסרונות. כאשר מתחילים ... למשהו אחר. איך חוסר ההנאה הרגעי מוביל להחלטה לעשות הפסקה? ברגע שעולה תחושה של קושי להתמיד בפעולה, האדם מזכיר לעצמו את החסרונות שבאותה פעולה. זה יכול להיות שעמום, עייפות, ... נוצרת תחושת מספיק לי או נמאס לי. אז עושים הפסקה, מנסים משהו שונה, וכך נמנעים מהחסרונות של הפעולה הראשונה. למה בכל זאת חוזרים שוב לאותה פעולה שהתעייפנו ממנה? לאחר שעשו הפסקה, מתעורר געגוע ליתרונות שהיו בפעולה המקורית. באופן דומה לאדם שכבר שבע ... שמדובר בשיגעון לחזור לאותו דבר שכבר מאסנו בו? עלתה שאלה: איך יכול להיות שאני חוזר לאותה פעולה למרות שראיתי בה חסרונות? התשובה ... מרכזית היא אדם האוכל עד שהוא שבע. ברגע השובע, אין שום רצון להמשיך לאכול, בדיוק כמו אדם שעושה פעולה מסוימת ומרגיש שמיצה אותה. אולם ... רוצה להרגיש טוב זאת שאלה אחרת, עכשיו בכל זאת מה אתה רוצה? להרגיש טוב. עכשיו תראה אתה עושה פעולה שאתה חושב שיש בה יותר יתרונות ... אבל יש בזה גם יתרונות, זה הגיוני לך? זאת אומרת אם אנחנו נסתכל על השכל שבדבר אתה מתחיל לעשות פעולה כי אתה רואה בה את היתרונות הרבה ... בזה שהפסיק אז זה גרם לו כאילו. אליעד: קודם כל הוא מדבר בחוויה שלו שהוא חוזר בדיוק לאותה פעולה, הוא לא אמר שהוא חוזר לפעולה אחרת. ש: אני מדבר בדיוק על זה, היה ... אליעד: למי? ש: להיגיון. אליעד: מה האמת, רגע אבל מה האמת, אתה אומר איך יכול להיות שהייתה פעולה שהוא ראה שהיא לא מביאה לו אושר ובכל זאת הוא חוזר לעשות אותה? אתה אומר לא כנראה שהוא חשב שזה יביא לו אושר כי זאת כבר פעולה אחרת, נכון ולמה זאת לא האמת? כי אם אתה תפעיל את השכל, אם הוא היה מפעיל את השכל הוא היה מבין שאין שום סיבה שהפעולה החדשה תביא לו אושר מה שהקודמת לא ...
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
... מינית חזקה במיוחד. מה המשמעות הפסיכולוגית העמוקה של ההנאה ממין? לפי אליעד, ההנאה ממין מגיעה אך ורק מהמשמעויות שהאדם מייחס למין. אין פעולה מינית שהיא חיובית או שלילית בפני עצמה, והכל תלוי בפירושים שהאדם ... רגשיות וחברתיות משמעותיות, ולכן הוא נתפס כדבר חשוב בעיני אנשים רבים. המשמעות הרגשית והפסיכולוגית של המיניות ההנאה ממין אינה תוצאה של הפעולה הפיזית עצמה בלבד, אלא של המשמעויות שאדם מייחס לה. לדוגמה: מין עשוי ... לא טבעיות, לדוגמה נגיד נניח זה גם לא בהכרח נכון אבל נניח נגיד שבן אדם בטבע שלו נגיד אוכל, אוכל רגיל בן אדם רעב אוכל מזון נגיד שזאת פעולה הישרדותית הוא אוכל מזון. עכשיו אם הוא לא אוכל כנראה שיש סיבה למה ... לפחות לא במובן הפשוט של הישרדותי, אפשר להגיד הישרדותי כי זה עוזר רגשית ורגשית זה עוזר להישרדותית. בסדר אבל במובן הפשוט של מין זאת לא פעולה הישרדותית זאת פעולה שאפילו היא לא הישרדותית נגיד כי היא גורמת לבן אדם להיות חלש נניח. ... אומרים להם אל תקיימו לפני כן יחסי מין כדי שתהיו יותר חזקים, זאת אומרת שמההיבט הזה זה בכלל הופך את הבן אדם להיות יותר חלש אז זאת פעולה פחות הישרדותית מהיבט מסוים. ש: ובמובנים אחרים זה הופך אותו ליותר ... תלויה במשמעות שהבן אדם נותן, עכשיו מההיבט הזה אפשר להגיד כזה דבר אכילה לצורך העניין וגם זה לא בהכרח נכון אבל אכילה לצורך העניין היא פעולה שכביכול ההנאה היא לא בהכרח מהמשמעות שאתה נותן לדבר כי המשמעות היא ... בהנחה שזה לא למטרת להביא ילדים נניח התועלת היחידה שהבן אדם מקבל זה אך ורק מהמשמעויות שהוא מיחס לעניין אך ורק, אין שום תועלת בשום פעולה מינית מלבד המשמעויות שאתה נותן לזה שום תועלת. ש: איך הגעת לזה? ... שלא נותנות שום תועלת, זאת אומרת אם מנתקים לך את המשמעויות שאתה נותן לזה אין בזה שום תועלת. ש: במובן הזה שסתם חיכוך. אליעד: כן כל פעולה, אתה פעם נתת למישהו דוגמה אמרת לו על העכביש אם היה מתפס עליו עכביש ... מזה שהוא רעב כי יש לו משמעות לזה שהוא חושב שהוא יחיה יותר, בהנחה שהוא חי אפילו למטרת הישרדות אבל נשכח את זה לרגע אחד, כביכול אכילה זה פעולה שההנאה שלה היא יותר הגיונית אתה רעב תאכל שבע ברור מה קיבלת פה אבל ... מחויב. ש: אתה לא מקבל גם הנאה מינית? אליעד: ההנאה היא אך ורק מהמשמעויות שאת מייחסת לפעולות הפיזיות אך ורק. ש: אבל אם אתה לא עושה את הפעולה הפיזית זה חסר לך, זה כואב לך זה חסר לך זה כמו רעב. אליעד: סבבה בגלל ... יכול להגיד מה אני מייחס למין? תחושה של קירבה נניח סתם אחדות קירבה אבל זה כללי מדי, למה זה כללי מדי? כי אם זאת האמת מה ההגדרה של מין פעולה מסוימת אז למה הפעולה הזאת אתה אוהב אותה יותר ואת זה פחות מה הסיבה. אני אומר שזה גם ברמת פעולות ספציפיות כי הפעולה הזאת בתאריך הזה בשעה. ש: פעולות ספציפיות במין? אליעד: כן כי זה לא ... אבל אני אומר שהתשובה היא לא צריכה להיות גנרית של כי זה קירבה כי זה נגיד כוח לא יודע מה שזה לא יהיה כי זה צריך להיכנס לרמה של כל פעולה כמו שנתתי דוגמה אתה מעביר ערוץ בשלט למה העברת את הערוץ בשלט, כל פעולה בן אדם צריך להגיע למצב שכל פעולה שהוא עושה הוא מבין למה הוא עושה או לא עושה אותה למה אתה רוצה או לא רוצה, למה אתה רוצה יותר או רוצה פחות כל פעולה. וברגע שבן אדם מבין את זה אז זה מאפשר לו אם הוא רוצה להטיל ספק ... לגלגל את זה לכיוון שעצם זה שבן אדם מבדיל בין יש לאין אז הוא בעצם מבדיל בין מה שהוא למה שלא הוא ואז הוא מנסה כביכול במן איזה סוג פעולה של להתאחד עם משהו שהוא לא אתה או משהו שהוא שונה ממך נגיד או להשלים ... לו חשק מיני. עכשיו עוד פעם ולמה מה השכל שבדבר? השכל שבדבר הוא, המהות היא כזאת קודם כל כל ההנאה נובעת מאמונות ומשמעויות שבן אדם מייחס לפעולה כי הפעולה עצמה היא לפחות טכנית היא לא הישרדותית ובהנחה שלא עושים את זה בשביל ... אליעד: אני אחדד עוד פעם בן אדם שחוקר את הסיפור של המיניות בסדר ואז הוא מגיע למצב שהוא מבין את כל ההתניות שיש לו במוח לפרטי פרטים וכל פעולה וכו ואז הוא יכול לראות את זה גם שההתניות האלה לא מחויבות ולראות את ... ההנאה המינית, עוד פעם אם תפגשו בן אדם א מיני הוא יגיד לך מה יש בזה אני לא מבין מה יש בזה, מה זה נותן אין בזה כלום ומה האמת לכשעצמו הפעולה לא נותנת לא עושה כלום? השאלה היא זה מה המשמעויות שהבן אדם מייחס לזה והאישה יכולה לייחס לזה משמעויות מסוימות והגבר יכול לייחס משמעויות אחרות לאותה פעולה, הוא מייחס משמעויות כאלה והיא מייחס משמעויות אחרות. ש: אבל השורש ... או לא מגעיל זה משמעויות, יכולות להיות הרבה משמעויות שליליות שהבן אדם חווה את הדבר ומחויב שהוא גם לא חווה את המשמעויות החיוביות ולכל פעולה יש מלא משמעויות חיוביות. ש: אז כאילו הוא לא מפספס כאילו את. אליעד: ... נגיד את המין בזווית אחרת בכלל. נגיד דוגמה נגיד שבן אדם רוצה במין נגיד לדוגמה להרגיש ערך, נניח שהוא רוצה להרגיש שיש לו ערך ונגיד שיש פעולה שנתפסת עבורו נגיד כמשפילה אז הוא לא ירצה לעשות אותה כי אם הוא יעשה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיפור יכולות אישיות, להשתפר בכל תחום, איך להשתפר בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד להתחיל עם בחורה, לרכוש מיומנות, לשפר יכולות אישיות, שיפור יכולות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: פעולה, איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פעולה, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטורינג, יועץ פילוסופי, אימון אישי קריירה בנושא פעולה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 08:10:19 - wesi1