🖨ריקנות פנימית, ריקנות קיומית, ריקנות נפשית, מועקה נפשית, מועקה פנימית, מועקה קיומיתובו יתבאר, ממה נובעת תחושה של מועקה נפשית ושל ריקנות נפשית. ויתבאר המצב, שבו לפעמים האדם מרגיש וחושב שיש לו את כל מה שהוא רוצה, אבל באמת הוא מרגיש שאין לו שום דבר. ולפעמים האדם מאוד מחכה ומצפה לקבל דבר כלשהו, וכאשר הוא מקבל בדיוק את מה שהוא רוצה, אז הוא פתאום מרגיש שהוא מאוד לא מרוצה. ויתבאר המצב, שבו האדם חושב שיש לו הכל, אבל בפועל הוא מרגיש שאין לו כלום. ויתבאר, ממה נובע המצב הזה והתחושה הזאת של הריקנות הקיומית של האדם?
והעניין הוא, כי האדם רוצה להרגיש טוב. והאדם רוצה להרגיש טוב אמיתי באמת. וטוב אמיתי באמת, פירושו, טוב ללא תנאים וטוב בלי סיבה כלשהי. דהיינו, האדם רוצה להרגיש תחושת טוב, שהיא תהיה כ"כ טובה, עד כדי כך שהיא תנבע מעצמה, ושהיא לא תהיה תלויה בדבר כזה או אחר.
והאדם בתוך ליבו, משתוקק להרגיש את הטוב האמיתי ואת הטוב הנצחי הזה. אלא, שלאדם אין ממש מושג, איך בפועל עליו להשיג את הטוב האמיתי והטוב הנצחי הזה. ואז כל הזמן באות לאדם מחשבות, שאולי אם הוא ישיג דבר כזה או אחר, אולי זה יביא לו את האושר המוחלט ואת האושר המושלם, שהוא הטוב הנצחי. דהיינו, טוב רצוף, ללא שינויים במצב הרוח. טוב, שאין בו שום חיסרון כלשהו.
ובכל פעם ופעם שהאדם משיג את מה שהוא קיווה שיביא לו את האושר הנצחי, בכל פעם ופעם האדם מתאכזב מחדש. כי תמיד האדם מגלה, שלא משנה מה הוא משיג, הוא תמיד לא מרוצה. ובהתחלה, יש לאדם תקווה גדולה, שאולי אם הוא יעשה דבר כזה או אחר, ואולי אם הוא ישיג דבר כזה או אחר, אולי הוא ישיג אושר נצחי. אבל בכל פעם ופעם, האדם מתאכזב מחדש. כי בכל פעם ופעם, האדם מגלה, שכל מה שהוא חשב שיביא לו אושר, לא באמת מביא לו את האושר.
ולפעמים קורה מצב, שבו האדם מקבל ומשיג את כל מה שהוא חשב שיכול לעשות אותו מאושר. שהחיים מביאים את האדם למצב, שבו יש לו את כל מה שהוא חשב, שאם יהיה לו אותו, שאז הוא יהיה מאושר. ואז האדם מגלה, שגם אז הוא לא מאושר באמת, ושגם אז יש לו תחושת ריקנות פנימית ותחושת מועקה פנימית וכיו"ב.
ואז, דווקא כאשר האדם מרגיש שהוא קיבל את כל מה שהוא רצה, דווקא אז האדם מרגיש ריקנות קיומית ומועקה קיומית. ולמה? כי אז האדם חווה סוג של יאוש פנימי מאוד עמוק, מכך שהוא כבר השיג את כל מה שהוא רצה להשיג, והוא רואה, שהוא עדיין לא השיג, את מה שהוא באמת רצה להשיג.
כי האדם בסך הכל רוצה להרגיש טוב, ושהטוב הזה יהיה אמיתי, ושהטוב הזה יישאר איתו תמיד. והאדם בכל פעם חושב, שדבר כזה או אחר, יביא אותו אל הטוב הזה. וככל שהאדם משיג יותר דברים, והוא מגלה שהם לא מביאים לו את האושר, כך בעצם האדם מאבד תקווה יותר ויותר, ונופל לדיכאון לייאוש ולעצבות, גדולים יותר. כי הוא בעצם חווה סוג של תסכול ואיבוד תקווה, מכך שהוא לא ישיג את מה שהוא באמת רוצה, שזה אושר פנימי.
ולכן, דווקא אחרי שהאדם מקבל את כל מה שהוא רוצה, דווקא אז האדם חווה ריקנות גדולה ומועקה גדולה מאוד. כי אז האדם קולט, עד כמה הוא רחוק מלהשיג את מה שהוא רוצה להשיג, שזה בעצם אושר פנימי אמיתי. ולכן דווקא אז האדם מרגיש כ"כ רע, יותר מאשר אי פעם. ודווקא בגלל שהאדם קיבל את כל מה שהוא רצה, דווקא בגלל זה הוא מרגיש כ"כ רע. כי החלום שלו התנפץ אל מול עיניו.
ומצד אחד האדם שמח, מכך שהוא קיבל את מה שהוא רצה, אבל מצד שני האדם מאוכזב, מכך שהוא קיבל את מה שהוא רצה, ובכך הוא בעצם גילה, שהוא לא קיבל את מה שהוא באמת רוצה, שזה אושר פנימי.
ולפעמים עוברות לאדם מחשבות בראשו ושאלות ותמיהות על עצמו, למה הוא לא מצליח להיות מאושר. והאדם בתמיהה מאוד גדולה, איך זה באמת, שיש לו את כל מה שהוא רוצה, ועדיין הוא לא מרוצה? כי נדמה לאדם ע"פ ההיגיון שלו, שהוא אמור להיות מאושר. כי הרי יש לו את מה שהוא רוצה. והאדם לא מבין, איך זה יכול להיות, שיש לו את כל מה שהוא רוצה, ועדיין הוא לא מרוצה. וכאן נסביר את העניין לעומקו.
והוא, כי מה שהאדם באמת רוצה, זה להגיע למצב, שבו תחושת הטוב שלו לא תהיה תלויה בדבר כזה או אחר. כי כל זמן שהטוב של האדם, תלוי במה שקורה לאדם, הרי שהאדם הוא עבד, שהוא משועבד למציאות כזו או אחרת. ולהיות חופשי פירושו, שהאדם חווה שחרור נפשי וחופש פנימי, בלי להיות תלוי בדבר כזה או אחר.
וכאשר האדם משיג את כל מה שהוא רצה להשיג. אז מצד אחד זה נראה שלא חסר לאדם שום דבר. וזה נראה, שהאדם אמור להיות מאושר, כי הרי יש לו את כל מה שהוא רוצה. אבל מצד שני, מה שאין לאדם, זה את תחושת הטוב, שאינה תלויה בכך שיש לו את מה שהוא רוצה.
ז"א האדם מתפלא, איך זה יכול להיות, שיש לו את מה שהוא רוצה, ושע"פ ההיגיון הוא אמור להיות מאושר, ועדיין הוא לא מאושר. וזאת בדיוק הסיבה לכך שהאדם לא מאושר. כי האדם...
חיצוניות ופנימיות, פנימיות וחיצוניות, השפעה חיצונית, בעיות חיצוניות, אהבה פנימית, אהבה עצמית פנימית, ערך עצמי פנימי, השפעת הסביבה, ערך עצמי חיצוניחיצוניות ופנימיות, פנימיות וחיצוניות, השפעה חיצונית, בעיות חיצוניות, אהבה פנימית, אהבה עצמית פנימית, ערך עצמי פנימי, השפעת הסביבה, ערך עצמי חיצוני... ופנימיות, פנימיות וחיצוניות, השפעה חיצונית, בעיות חיצוניות, אהבה פנימית, אהבה עצמית פנימית, ערך עצמי פנימי, השפעת הסביבה, ערך עצמי חיצוני האם יש הבדל בין חיצוניות לפנימיות? אליעד כהן דן בשאלת הקשר בין החיצוניות לפנימיות של האדם, ומתייחס באופן נרחב למשמעות ההשפעה של נסיבות חיצוניות על תחושת הערך העצמי הפנימית. מצד אחד, נראה שהמצב החיצוני (כסף, משפחה, חברים, הצלחה) משפיע על תחושות פנימיות של האדם כמו מצב רוח ואושר. מצד שני, מבחינה מסוימת, החיצוניות אינה משפיעה על העצמי באופן ישיר, כי העצמי, מבחינת הקיום הבסיסי שלו, אינו משתנה בהתאם לנסיבות ... אם לאדם יש כסף או אין, גופו ועצם קיומו אינם משתנים, אלא רק התפיסות שלו על החיים והמציאות משתנות. מדוע המציאות החיצונית משפיעה על ההרגשה הפנימית? אליעד מסביר כי המציאות החיצונית אינה משפיעה על עצם הקיום של האני, אבל משפיעה מאוד על התחושות והמצב רוח. למשל, אם לאדם יש חובות או בעיות כלכליות, ... חיצוניות, לכאורה הוא עשוי להיות שלם לחלוטין, אך בפועל הוא ימצא עצמו ללא שום משמעות, שכן כל המשמעות שאנו חווים מתקיימת בזכות ההשוואה בין הפנימי לחיצוני. לדוגמה, האדם מכיר את עצמו כאני בזכות ההבחנה בין מה שהוא למה שאינו הוא. ללא נקודת ייחוס חיצונית, אין לו דרך לתאר את עצמו, ובכך הוא הופך לכלום ... למה שאינו אני. האם ניתן להיות מאושר בלי קשר למה שקורה בחוץ? לדברי אליעד, ישנן שתי תשובות לשאלה זו: מצד אחד, אדם יכול להיות מאושר באופן פנימי, ללא תלות בדברים חיצוניים, אך מהצד השני, האדם כמעט לעולם אינו יכול להיות מאושר במאה אחוז אם המצב החיצוני שלו אינו טוב. למשל, אדם שחווה בעיות משפחתיות, כלכליות או בריאותיות יתקשה להרגיש שלמות מוחלטת. כלומר, החיצוני משפיע על פנימי מבחינת החוויה של האדם, אך לא מבחינת המהות הבסיסית של הקיום שלו. אליעד מוסיף דוגמה מוחשית להמחשת הרעיון: לא משנה איזו חולצה אדם לובש, גופו נשאר אותו גוף. הצבע של החולצה הוא פרט חיצוני בלבד ואינו משפיע על מהותו של הגוף, אך החוויה הפנימית של האדם עשויה להשתנות בהתאם לתפיסותיו לגבי אותו פרט חיצוני. האם האדם יכול לבחור את רצונותיו באופן עצמאי? בנוסף, אליעד כהן מבהיר נקודה חשובה בנוגע לרצונות הפנימיים. הוא מסביר שלכאורה אדם חושב שהוא עושה מה שהוא רוצה, אך למעשה הרצונות שלו מושפעים מהסביבה ומהנסיבות החיצוניות. למשל, כשאדם אומר שהוא פועל לפי מה שהוא באמת ... עבר. אליעד מציין כי אין לאדם דרך מוחלטת להפריד את הרצונות האמיתיים שלו מאלה שנכפו עליו על ידי גורמים חיצוניים. מכאן משתמע שהגבול בין הפנימי לחיצוני תמיד מטושטש, ושבעומק, הרצון העצמאי של האדם למעשה אינו באמת מנותק מהסביבה החיצונית. מה קורה אם מתעלמים לחלוטין מהמציאות החיצונית? אליעד מדגיש כי אם ... לא נשאר דבר מלבד כלום. באותו אופן, אם האדם יתעלם לחלוטין מכל דבר חיצוני, התודעה שלו תאבד כל משמעות. לסיכום, אליעד כהן מדגיש שהחיצוניות והפנימיות הן שני צדדים של אותה מציאות מורכבת. מצד אחד, מהות האדם אינה תלויה בחיצוניות. מצד שני, האדם תלוי מאוד בחיצוניות לשם תחושת משמעות, ערך ואושר בחייו. אף שהמהות העמוקה של האדם לא מושפעת מהמצב החיצוני, בפועל, תחושותיו וחוויותיו כן מושפעות מאוד מהשוואה למציאות החיצונית. מה הקשר בין חיצוניות לפנימיות? איך להתמודד עם בעיות חיצוניות? האם ניתן להיות מאושר בלי קשר לסביבה? כיצד החיצוני משפיע על הערך העצמי הפנימי? האם הרצונות שלנו הם באמת שלנו? למה הסביבה משפיעה על מצב הרוח? ...
איך לגרום לאנשים להימשך לאופי שלך? יופי או אופי, איך לגרום לגברים לרצות אותך בלי קשר לאיך שאת נראית? איך לגרום לנשים לרצות אותך בלי קשר לכסף שלך? למה אוהבים אותי? גברים רוצים ממני רק סקס, נשים רוצות רק את הכסף שליאיך לגרום לאנשים להימשך לאופי שלך? יופי או אופי, איך לגרום לגברים לרצות אותך בלי קשר לאיך שאת נראית? איך לגרום לנשים לרצות אותך בלי קשר לכסף שלך? למה אוהבים אותי? גברים רוצים ממני רק סקס, נשים רוצות רק את הכסף שלי... או לעושר. אליעד מציין את הדינמיקה המוכרת בה אנשים, במיוחד גברים ונשים, נמשכים אחד לשני בשל תכונות חיצוניות כמו יופי או כסף, במקום על סמך תכונות פנימיות. למה יש מצבים שבהם אנשים נמשכים רק ליופי או לכסף? אליעד מתחיל בשיתוף דוגמה של בחורה שהייתה רוצה שגברים יימשכו אליה בזכות אישיותה, אך גילתה שהם מתעניינים בה רק בגלל המראה שלה. היא שאלה כיצד ניתן לשנות את זה, ומדוע חשוב להשקיע גם בצדדים הפנימיים של האדם, לא רק במראה החיצוני. דוגמה נוספת היא של גבר מפורסם שמתלונן כי נשים נמשכות אליו רק בגלל הכסף או המעמד החברתי שלו, ולא בגלל האישיות שלו. איך בחורה משדרת שהיא מושכת ... שהיא מוכנה להיות נאהבת רק על בסיס המראה שלה. אם היא נהניתה מהמחמאות על יופיה, היא עשויה למשוך גברים שמתעניינים בה רק על בסיס זה, ולא על פי תכונות פנימיות כמו אופי או אינטליגנציה. מה לעשות כדי שיראו שיש בך מעבר ליופי החיצוני? כדי לשדר לאנשים שיש בך מעבר למראה, אליעד ממליץ לא להבליט את המראה החיצוני. במקום זאת, כדאי להשקיע בתוכן איכותי שמציג את האישיות הפנימית, למשל פרסום טקסטים חכמים או שיחות המראות אינטליגנציה או רגישות. כך ניתן ליצור את המשיכה הפנימית המבוססת על יכולות ותכונות אישיות, ולא רק על יופי חיצוני. איך גבר משדר שהוא מושך רק בגלל הכסף? לגברים שמרגישים שנשים רוצות אותם רק בגלל הכסף או המעמד שלהם, אליעד מציע לבחון את הדרך בה הם משדרים את עצמם. אם הם מדגישים את עושרם, נשים יתעניינו בהם רק מתוך רצון למעמד או כסף. כדי לשדר משיכה על סמך תכונות פנימיות, עליהם להוריד את הדגש מהכסף ולהתנהג בצורה יותר צנועה. למה אי אפשר לשחק משחק כפול בין מראה חיצוני לתכונות פנימיות? אליעד מסביר כי כל אדם שמציג את עצמו בעיקר על בסיס תכונות חיצוניות, כמו יופי או כסף, לא יכול להתפלא כאשר אנשים מתייחסים אליו על פי מה שהוא משדר. אם הוא משווק את עצמו ביופי או בכסף, הוא מושך אליו אנשים שמתעניינים רק בכך, ולכן אין זה נכון לצפות שיתעניינו בו גם על סמך תכונות פנימיות, כאשר הוא בעצם משדר את המסר ההפוך. איך דוגמת הפלאפל והשניצל מסבירה את הקשר בין שיווק עצמי לאופן שבו אנשים נמשכים אלינו? כפי שדוגמה של אדם המוכר פלאפל לא יכול להתפלא כאשר ... יופי או כסף, הוא מושך אליו אנשים שמעוניינים בדיוק בזה. אם רוצים שמשהו אחר יימשך אליו, צריך לשדר את הצדדים האחרים של האישיות ולהציג את התכונות הפנימיות. איך משלבים בין המראה החיצוני לבין תכונות נוספות? אליעד ממליץ להשקיע גם בהיבטים הפנימיים של האישיות, תוך שמירה על המראה החיצוני. אם מישהו מקבל מחמאות על יופיו, כדאי גם לשאוף לקבל מחמאות על תכונות פנימיות כמו אינטליגנציה או עזרה לזולת. כאשר ההשקעה מבוצעת גם בצדדים הפנימיים, הסיכוי לאנשים שיבואו להתעניין באדם בגלל תכונותיו הפנימיות עולה. למה אנשים מתלוננים שרוצים אותי רק בגלל המראה או בגלל הכסף למרות שהם עצמם משווקים זאת? אליעד מציין כי השיווק העצמי החיצוני מביא לעיתים את התוצאה הרצויה וההגיונית: אם ... נמאס מהתשומת הלב הזו ורוצים להיות מוערכים על תכונות אחרות. מה המפתח למשיכה מבוססת עומק ואופי? המפתח למשיכה אמיתית, שנעשית על בסיס עמידה על תכונות פנימיות, הוא ההשקעה בהן. אם רוצים להימשך בזכות האופי, יש להשקיע בתכונות האהבה, החכמה והאכפתיות. כך, יימשך אליך אדם שמעריך את אלו ולא את המראה החיצוני או המעמד החברתי. לסיכום, איך לגרום לאנשים להתעניין באופי שלך ולא רק במראה או בכסף? העצה המרכזית היא להוריד את הדגש מהמראה החיצוני או מכסף, ולהפנות תשומת הלב לתכונות פנימיות. כדאי להשקיע בהפגנת אכפתיות, חוכמה, אינטליגנציה ויכולת לתקשר עם אחרים, ובכך למשוך אליך אנשים המתעניינים בך בזכות מה שאתה בפנים, ולא רק בזכות החיצוניות או הכסף שלך. איך ... להתלבש או להתנהל בדרך שתציג אותו כאדם מן השורה, וכך למקד את תשומת הלב בתכונות האישיות שלו. למה אי אפשר לשחק משחק כפול בין מראה חיצוני לתכונות פנימיות? מי שמשווק את עצמו קודם כל ביופי או בכסף, לא יכול להתפלא אחר כך שרוב האנשים מגיבים בדיוק לדבר שהוא הציג. אם משדרים אני יפה או עשיר, סביר שהתגובות הראשוניות יתבססו על זה. אי אפשר ליהנות מכל העולמות: מצד אחד למשוך הרבה תשומת לב באמצעות היופי או הכסף, ומצד שני לדרוש שיתעניינו דווקא באישיות הפנימית. צריך לבחור היכן להשקיע מאמץ ולהבין שהמעשים והמסרים שלנו הם אלו שיוצרים את התגובה מבחוץ. איך דוגמת הפלאפל והשניצל מסבירה את הקשר בין שיווק עצמי לאופן שבו אנשים נמשכים ... אותי רק בגלל המראה או בגלל הכסף למרות שהם עצמם משווקים זאת? כי קל ליהנות מהדברים החיצוניים בתחילת הדרך: קל יותר לעלות תמונות יפות מאשר להציג עומק פנימי, וקל להראות כסף מאשר להראות אופי. אך בהמשך, כשאנשים מקבלים רק יחס שמתבסס על החיצוניות, הם מרגישים שאינם נאהבים באמת. זו תוצאה ישירה של מה שהציגו כלפי חוץ. כדי לשנות את זה, יש צורך במאמץ אחר: בפיתוח שיחות משמעותיות, בהפגנת תכונות חיוביות פנימיות ובהצגתן לראווה, ממש כמו שמשקיעים מאמץ במראה חיצוני או בהצגת העושר. מה המפתח למשיכה מבוססת עומק ואופי? המפתח הוא להתמקד במה שיש מעבר למה שרואים על פני השטח. אם קיימת תכונה ... רעיונות חכמים. אם אתה רוצה שיעריכו אותך בגלל הלב הטוב שלך, הראה איך אתה דואג ועוזר לאחרים. רק כך, הסיכוי שמישהו יימשך אליך בגלל אישיות או כישורים פנימיים גדל. לסיכום, איך לגרום לאנשים להתעניין באופי שלך ולא רק במראה או בכסף? להוריד את ההבלטה של החיצוניות (יופי, עושר, פרסום) ולהוסיף פעולות ותכנים שמציגים את התכונות העמוקות שלך. להפגין אהבה, חוכמה, אכפתיות ועניין באחר, ובכך להזמין אנשים להתמקד גם במה שנמצא מעבר למראה או לכסף. ככל שמשווקים יותר את הצדדים הפנימיים, כך עולה הסיכוי למצוא אנשים שירצו את האדם שמאחורי החזות החיצונית. איך לבנות דימוי עצמי חזק איך לפתח שיחה עם עומק אישי טיפים לדייטים מוצלחים בלי קשר למראה או כסף איך ...
חוויית המציאות כאלוהים, להיות אלוהים, התחדשות, שינוי חוויה, צמחונות, למה דברים קורים, לשנות הרגליםחוויית המציאות כאלוהים, להיות אלוהים, התחדשות, שינוי חוויה, צמחונות, למה דברים קורים, לשנות הרגלים... לעצמם שהכל טוב, אבל בתוך תוכם הם עדיין מרגישים שמשהו לא בסדר, ולכן זה לא עובד לאורך זמן. אליעד מסביר שהסיבה לכך היא פשוטה: החשיבה החיובית אינה מתאימה לאמת הפנימית של האדם, ולכן נוצר פער בין המחשבות לרגשות. לדוגמה, אדם שמרגיש רע וחושב בצורה שלילית, מנסה להגיד לעצמו יהיה בסדר, הכל טוב, החיים יפים, ... - כיצד הוא יכול להפוך את המצב לטוב עבורו. רק כאשר האדם מבין באופן מוחלט וברור למה המצב הוא אכן טוב עבורו, החשיבה החיובית הופכת ליציבה, כי היא מתאימה לאמת הפנימית שלו. מה הטעות המרכזית בחשיבה חיובית מלאכותית? הטעות המרכזית של החשיבה החיובית, על פי אליעד כהן, היא שהיא בדרך כלל ניסיון מלאכותי של ... יותר. לדוגמה, אם מישהו מרגיש בודד, הוא צריך להבין מה גורם לו להרגיש בודד - האם זו המציאות עצמה או הפירוש שלו למציאות? אם הוא יבין שהתחושה שלו נובעת מפרשנות פנימית, יהיה לו קל יותר לשנות את הפרשנות הזו, ואז הוא לא יצטרך לשקר לעצמו שהוא לא בודד. הוא באמת יפסיק להרגיש כך. מדוע חשוב להפסיק לברוח מהמציאות? אליעד כהן מבהיר כי בריחה מהמציאות לעולם אינה פותרת את הבעיה. כאשר אדם מנסה להימלט מהאמת הלא נעימה, הוא רק מחריף את הבעיה ומחמיר את המצב הפנימי שלו. החשיבה החיובית המלאכותית היא למעשה סוג של בריחה. הדרך הנכונה להתמודד עם קשיים היא דווקא להתקרב אליהם, לבדוק אותם לעומק, ולהכיר בהם ללא ... חיובית לאמיתית? מדוע חשיבה חיובית לא עובדת? איך להתמודד עם מציאות קשה? כיצד להפסיק לברוח מהאמת? איך להבין את המציאות בצורה נכונה? למה חשוב להכיר באמת הפנימית? מה הטעות בחשיבה חיובית מלאכותית? הבנת הרצון האמיתי אליעד מתחיל בשאלה למה האישה רוצה להגיע לאוקיינוס ומה הוא מייצג עבורה. היא משיבה ... אמיתי. הוא מבקש ממנה לבחון האם היא באמת מאמינה שיש הבדל בין בשר ללחם, או שהיא פשוט חונכה לחשוב כך. ברגע שהיא תבין שאין באמת הבדל, היא תוכל לשבור עוד חומות פנימיות בתודעה שלה. המעבר לחוויית האלוהות אליעד אומר לה שהיא כבר אלוהים, אך היא חווה את עצמה כמוגבלת כי היא רגילה לחוות את עצמה כך. כדי לשנות זאת, ... מאליו. ברגע שהיא תבין לעומק את המנגנון שמניע אותה, היא תחווה את עצמה כאלוהים. סיכום אליעד מוביל אותה להבנה שהחופש שהיא מחפשת אינו חיצוני אלא שינוי בחוויה הפנימית שלה. כדי לחוות חופש מוחלט, היא צריכה להבין שהיא יוצרת את כל מה שקורה. הדרך לשם היא על ידי בירור האמת, היצמדות לשאלה למה? ושחרור ... לא היית רוצה לשנות את המצב שלך בשום דרך, לא היית באה אלי. את באת, כי טוב לך, אבל את רוצה משהו מעבר, אז איפה את מרגישה מוגבלת, איפה החיסרון? שאלה: בחוויות הפנימיות שלי. אנשים מספרים לי שהם חווים דברים, ואני לא, וזה מציק לי. אליעד: את לא חווה דברים מסוימים ואת רוצה לחוות עוד דברים. מה אחראי לחוויה שלך, ... כי אם היה הכל טוב לא היית באה. במה את מוגבלת? שאלה: אני בעצמי לא יודעת, אולי יש כאן מישהו שעובד עלי. אליעד: אז את רוצה להבין אם יש אוקיינוס או לא? יש משהו פנימי יותר. שאלה: אני מבינה שיש חוויה מאוד גדולה ולא חווייתי אותה אף פעם, וקראתי עליה ואנשים סיפרו לי עליה, ולי אין אותה. אני אפילו לא יודעת אם זה ... את חווה שני מקומות שונים, את לא מבינה שזה באותו מקום, אבל אם זה רק לבושים שונים, אז כל המקום כולו הוא לבוש של דבר אחד, אז הוא באותו מקום. האם את מבינה? זה פנימיות בתוך פנימיות. שאלה: אני מבינה את זה אבל לא חווה. אליעד: את לא חווה את זה, כי את לא רגילה להתבונן על זה. ההתבוננות, זה מה שעומד מאחורי כל דבר. שאלה: אבל ... מה אני בא להגיד, אלו דברים שיש לך אין סוף כאלה, וכל דבר יש לו המון משמעות עבורך, אם את מבינה מה זה אומר, שיש מקום בתוך מקום, לכל דיבור יש עוד משמעות, עוד פנימיות, עוד פנימיות, עד שאת חוזרת לחוויה של האחד. למשל עכשיו את יושבת על הכסא, למה עכשיו את יושבת על הכסא. כי התיישבת פה קודם? נכון? אבל למה כרגע את יושבת על ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?