אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פיתוח ✔אמנות השיחה, איך מנהלים שיחה? לפתח שיחה, איך לדבר עם אנשים? איך מנהלים שיחת חולין? לנהל שיחה מעניינת, שיחה עם בחורה, שיחה עם גבר, נושאי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אמנות השיחה, איך מנהלים שיחה? לפתח שיחה, איך לדבר עם אנשים? איך מנהלים שיחת חולין? לנהל שיחה מעניינת, שיחה עם בחורה, שיחה עם גבר, נושאי שיחה בדייט, כישורי ניהול שיחה, סמול טוק
איך לפתח שיחה מעניינת בצורה טבעית?

כדי לפתח שיחה עם אנשים באופן טבעי, אליעד מסביר שצריך להכיר קודם כל את החוקיות של השיחה. פיתוח שיחה זה לא סתם "תתחיל לדבר", אלא מדובר במיומנות שניתן לפרק לשלבים ברורים. הוא מדגים זאת באמצעות מצב שבו ילדה יוצאת לדייט ומפחדת שלא יהיה לה על מה לדבר עם הבחור, ואמא שלה מציעה לה להתחיל לדבר על מזג האוויר כי זה נושא כללי ורוב האנשים מתעניינים בו.

למה נושא כללי לא תמיד מספיק לפיתוח שיחה?

אליעד מחדד את העניין: לדבר על נושא כללי זה רק שלב ראשון. השאלה האמיתית היא איך מתקדמים משם, איך מפתחים את השיחה מעבר ל"שלום" ולמזג האוויר. השלב הבא אחרי פתיחת השיחה הראשונית הוא להבין את החוקיות של התפתחות השיחה עצמה, כלומר, איך לאלתר תגובות באופן טבעי.

מה החוקיות לאלתור תגובות בשיחה?

החוקיות שאליעד מציג היא לקחת כל משפט שהאדם השני אומר ולחלק אותו לנושאים ואסוציאציות. לכל מילה ומשפט ישנן אסוציאציות אפשריות רבות שאפשר לפתח מהן שאלות או תגובות חדשות. הוא נותן דוגמה ממשית מתוך השיחה עצמה: כשהוא שאל מישהי "מה את לא יודעת?" בעקבות התגובה שלה "אני לא יודעת כלום". זה אפשר לו לפתוח נתיבים חדשים בשיחה על בסיס התגובה שלה, אפילו אם היא לא ממש משתפת פעולה.

אילו תרגילים אפשר לעשות כדי לפתח מיומנות של שיחה?

כדי לשפר את מיומנויות ניהול השיחה, אליעד מציע שני תרגילים מעשיים וברורים:
  • תרגיל ראשון: לקחת מילים אקראיות ולכתוב להן אסוציאציות רבות ככל האפשר. לדוגמה, אם לוקחים את המילה "כובע", האסוציאציות יכולות להיות "טמבל", "כיפה", "קור", "חום" וכדומה. כך אדם יכול להתרגל לחשיבה אסוציאטיבית שמסייעת ליצירת שיחה זורמת.
  • תרגיל שני: ללמוד לשאול שאלות על כל מילה ומשפט. לוקחים שוב מילה אקראית כמו "מאוורר" וחושבים איזה שאלות אפשר לשאול עליה: "אתה משתמש במאוורר או במזגן?", "איזו עוצמת רוח המאוורר נותן?", "האם המאוורר מספיק לך בקיץ?", וכן הלאה.
איך שואלים שאלות נכונות בשיחה?

אליעד מסביר ששאלות הן המפתח המרכזי להארכת שיחה. הוא מדגים כיצד ניתן להמיר כל משפט שהאדם השני אומר לסיפור שלם בראש, ואז לשאול שאלות על כל פרט בסיפור. לדוגמה, אם מישהו אומר "אתמול הייתי בים", השאלות הפוטנציאליות הן: "מתי היית שם?", "עם מי היית?", "מה עשית בים?", "היית בים ביום או בלילה?", וכדומה. כך למעשה, כל משפט הופך לפתח לשיחה חדשה.

איך יודעים על איזה נושא כדאי להתמקד?

חשוב גם לזהות על אילו נושאים האדם השני רוצה לדבר. אליעד מסביר שיש סימנים פשוטים: אדם מרחיב על נושאים שמעניינים אותו ומצמצם על כאלה שלא מעניינים אותו. לדוגמה, אם מישהו אומר "אני עובד ולומד באוניברסיטה", ואם הוא אומר רק "עובד" במילה אחת ו"לומד" בכמה מילים, אז סביר להניח שנושא הלימודים מעניין אותו יותר. מי שמנהל שיחה בצורה נכונה, יבחר לשאול על הלימודים ולא על העבודה.

איך להעביר מנושא לנושא בשיחה?

עוד מיומנות שאליעד מציג היא היכולת להעביר מנושא לנושא לפי מטרת השיחה. הוא נותן דוגמה ברורה: אם רוצים לדעת את השם של אמא של האדם השני, צריך לבנות דרך עדינה להגיע לזה. אם האדם...
עכשיו השאלה היא כזאת אוקי בא נראה מה תענו נגיד שמישהו שואל אותך איך לפתח שיחה בפשוט אז מה את יכולה להגיד לו פשוט תדבר איתו לדבר איתם כאילו כן אבל בכל זאת מה החוקיות של פיתוח שיחה.

ש: תמצא נושא תתחיל תמצא נושא.

אליעד: מצאנו איך אני אמצא נושא.

ש: אם אני מכירה את הבן אדם אני יודעת מה מעניין אותו.

אליעד: כן יותר מזה הבן שלך עכשיו בא אלייך נגיד הבן שלך בא, הבת שלך באה אלייך אומרת לך "תקשיבי אני עכשיו יוצאת לדייט עם בחור אני מפחדת שלא יהיה לי מה לדבר איתו" מה את אומרת לה לעשות.

ש: והיא יודעת מה התחומי עניין שלו?

אליעד: עוד לא יודעת.

ש: כלום היא לא יודעת עליו?

אליעד: כלום.

ש: אז לדבר על מזג האוויר זה הכי בטוח.

אליעד: זה את אומרת לה דברי איתו על מזג האוויר את אומרת לה "תקשיבי לכי תראי חדשות תראי מה מזג האוויר".

ש: ואז תתחילי משם כן להתחיל מנושא.

אליעד: היא אומרת "מה אני אדבר איתו על מזג האוויר אוקי ואז נדבר על מזג האוויר והוא יגיד לי שלא מעניין אותו מזג האוויר ומה נעשה".

ש: ואז משמה תתחיל להתגלגל בשיחה להתחיל עם משהו שהוא רוב האנשים יהיה להם קשר.

אליעד: טוב שנייה עכשיו השאלה מה את לא עונה למה שאני שאלתי כי אני שאלתי איך להתגלגל בשיחה זאת בעצם השאלה הבנת השאלה היא קודם כל תגידי לו שלום זה כבר פתחתם בשיחה יפה הלאה מילה ראשונה שלום אוקי, הלאה איך מפתחים את השיחה איך מפתחים שיחה מה החוקיות של זה מה שנראה טריוויאלי לא בהכרח טריוויאלי יש אנשים שלהם זה לא ברור להם אין להם תשובה הם לא יודעים איך עושים את זה, מה אתה צוחק.

ש: אתה בוחר נושא אני עדיין חוזרת לזה.

אליעד: תבחר נושא.

ש: אני חושבת בראש שלי על נושא.

אליעד: כן ומתחיל לדבר איתה על הנושא מה אני אגיד לה על הנושא הזה.

ש: כן נושא שהוא משהו שרוב הסיכויים שיהיה לו גם כן איזה עניין בזה או שהוא גם יש לו איזה קצת ידע ואז אנחנו יכולים.

אליעד: לדוגמה נגיד.

ש: "שמעת אתמול הוא בחדשות את אבו מאזן עם שמלה אשתו על שמלה".

אליעד: יפה איך מפתחים מזה שיחה?

ש: הנה עכשיו כבר התחלנו עכשיו הוא מגיב נכון אני שלחתי פניה.

אליעד: נכון כן אבל איך אני אדע מה להגיב אני עכשיו מציג לך את השואל איך אני אדע מה להגיב אין בעיה העליתי את הנושא הוא הגיב תגובה אבל איך אני אדע מה להגיד עכשיו אני לא יודע מה להגיד.

ש: אז עכשיו צריך לאלתר בהתאם לזה.

אליעד: אז השאלה היא איך לאלתר זאת השאלה מה התשובה?

ש: לא יודעת מה יש לזה חוק פה.

אליעד: "את יכולה לשוחח איתי בואי נפתח שיחה" איך מפתחים שיחה.

ש: לא יודעת תנסה עלי.

אליעד: אוקי יפה מה את לא יודעת?

ש: אני לא יודעת אתה יכול לנסות לפתח איתי שיחה.

אליעד: לא אני מבין אני שואל מה את לא יודעת אמרת שאת לא יודעת מה את לא יודעת?

ש: כלום.

אליעד: את לא יודעת כלום בשום נושא את אילמת?

ש: לא.

אליעד: אז למה מהנהנת בראש למה את לא אומרת לא?

ש: לא.

אליעד: מה לא לא שמה?

ש: לא אילמת.

אליעד: אוקי נכויות אחרות גם נכויות אחרות אין אוקי, מה את חושבת על הנושא של פיתוח שיחה?

ש: אין לי דעה.

אליעד: מה זאת אומרת אין לך דעה התנסית פעם בלפתח שיחה שוחחת פעם עם מישהו?

ש: שוחחתי פעם.

אליעד: עם מי שוחחת מתי זה היה?

ש: עם מישהו פעם.

אליעד: אמרת פעם מתי זה היה?

ש: היום.

אליעד: היום זה לא פעם אצלך פעם והיום זה אותו דבר כאילו זה קרה לפני הרבה שעות?

ש: לא.

אליעד: זה קורה פעם בשאת מפתחת שיחה?

ש: כן.

אליעד: אוקי ואיך ידעתי את זה כי למשהו שקרה היום קראת פעם.

ש: אבל זה לא נראה כמו שיחה.

אליעד: מה דיברתם תתפלאי הנה אנחנו מפתחים שיחה.

ש: זאת לא שיחה זה תחקיר.

אליעד: תגידי לי אנחנו בינתיים משוחחים טוב בוא נעצור פה, היא התחילה בלא יודעת נכון תוך כדי שיחה התחילה לפתח איתי שיחה מה איך אני פיתחתי את השיחה מה היה המבנה של השיחה.

ש: אתה התייחסת לכל דבר שהיא אמרה.

אליעד: נכון עכשיו שנייה מה החוקיות של זה?

ש: אני לא יודעת איזה חוקיות?

אליעד: לא יש בזה לוגיקה בלפתח שיחה יש לוגיקה זה לא סתם בא נדבר יש היגיון איך מפתחים שיחה זה לא סתם מפתחים שיחה, ההיגיון פשוט לוקחים את מה שהבן אדם השני אמר שזה משפטים או התנהגויות נגיד שהיא שתקה אני גם התייחסתי לשתיקה שלה כאילו איזה משפט אמרתי לה מה את אילמת כי הנהנה בראש כאילו אז את אילמת כאילו היא דיברה אבל בגדול לוקחים את המשפט שהבן אדם אמר מחלקים אותו למילים גוזרים ממנו נושאים ואז כל נושא יש אסוציאציות, נגיד שהיא אומרת אני לא יודעת כלום ואז מזה לקחתי "לא יודעת וכלום" אמרתי אוקי מה אני אשאל אותה על המילה "לא" על המילה "יודעת" על המילה "כלום" או על ה - "לא יודעת" אוקי "לא יודעת" איזה שאלות אני יכול להביא על המילה "לא יודעת" או איזה אסוציאציות קופצות לראש על המילה "לא יודעת" אני אומר אוקי מה את לא יודעת סתם.

שאלתי מה את לא יודעת היא אמרה המילה "אני לא יודעת כלום" אז שאלתי אותה מה את לא יודעת פיתחתי שיחה על זה שהיא לא יודעת זהו ואז נגיד היא אמרה דיברתי עם מישהו פעם אמרתי בוא ניתפס למילה "פעם" אמרתי מתי זה היה פעם מי זה המישהו, עוד פעם הרעיון זה לקחת המבנה שלו בהנחה שבונים תוכנת מחשב והתוכנת מחשב צריכה לפתח איתך שיחה מה האלגוריתם שאומר לו תפתח שיחה אתה לא יכול להגיד לו תפתח איתו שיחה צריך לבנות לו פקודות איך לפתח שיחה אז אני מסביר אתה אומר לו קח את המשפט שהבן אדם אמר תזהה בתוכו נגיד נושאים ואז תביא מהמאגר שלך מאיזה מאגר כלשהו קודם תביא איזה משפטים שמתייחסים לנושא שהוא דיבר.

עכשיו זה יכול להיות שאלות טריוויאליות של מה איפה למה מתי כמה האם זה תמיד האם זה רק ככה האם זה גם ככה האם אתה בטוח בזה כל מיני כאלה סתם כל דבר שזה כאילו כבר לא צריך מאגר, הוא אמר משפט "פעם" אתה בטוח שזה פעם אולי זה לא פעם מתי זה היה פעם כמה זה היה פעם סתם אני עכשיו ממציא כי זה לא נכון כאילו תחבירית אבל בגדול זה לקחת דברים שהוא אמר ולהתייחס אליהם זה הכל. עכשיו החוכמה היא גם לדעת לזהות למה הדבר שהבן אדם השני אמר למה להתייחס ולמה לא להתייחס סתם נגיד כשבן אדם על נושא לפעמים אפשר לזהות שהוא לא רוצה לדבר על הנושא הזה הוא העלה את הנושא הזה נגיד בקצרה.

אז לפעמים אפשר להגיד אוקי למה נגיד לדוגמה נגיד שואלים מישהו מה אתה עושה בחיים אז נגיד הוא אומר "אני עובד ולומד באוניברסיטה זה וזה" על המילה "עובד" הוא אמר מילה אחת על המילה "לומד" הוא אמר שלוש מילים אז אולי הוא רוצה לפרט על הלומד אולי הוא לא רוצה לפרט על העובד, עכשיו מי שפיקח שם לב לזה והוא יודע לאיפה לנתב את השיחה בוא ננתב את השיחה ללומד לא לעובד מישהו שהוא טיפש אז הרבה פעמים הוא יגיד "טוב הוא אמר לי שהוא עובד במילה אחת ושהוא לומד בחמש מילים בוא נחקור אותו על העובד" אבל אם הוא היה כל כך רוצה לדבר על העובד הוא היה אומר "אני עובד בחברה זה וזה בתור זה וזה" למה הוא לא אמר את זה.

אז עוד פעם קודם כל הלוגיקה של פיתוח שיחה זה לקחת מה שהבן אדם אמר לקחת את המשפטים ועליהם קודם כל לשאול שאלה, עכשיו כתרגיל לאנשים שרוצים לדעת לפתח שיחה התרגיל הוא כדלקמן לוקחים מילה אקראית במילון ורושמים אסוציאציות נגיד המילה שולחן.

ש: אני רוצה לרשום את זה.

אליעד: אוקי זה המיומנות פיתוח שיחה תרשמי אבל תנסי לזכור את זה, עכשיו מה שלכם אולי זה נראה פשוט או מה שזה לא יהיה זה לא פשוט יש אנשים שזה לא פשוט להם.

ש: אינטואיטיבית אתה עושה את זה.

אליעד: אני לא עושה את זה אינטואיטיבית סתם, אני אומר ככה קודם כל תרגיל ראשון במיומנות פיתוח שיחה קח מילים ותכתוב מה האסוציאציות שעולות לך בקשר למילה לדוגמה כובע איזה אסוציאציות קופצות לך.

ש: טמבל.

אליעד: טמבל הלאה מה עוד?

ש: כיפה.

אליעד: כיפה הלאה מה עוד?

ש: קר.

אליעד: קור נכון הלאה.

ש: חם.

אליעד: נכון אוקי לדוגמה יפה דרך אגב מה הקשר בין לחם לרבין לסוודר תן לי אסוציאציה שמתחברת ללחם לרבין ולסוודר.

ש: רבין אהב לאכול לחם בחורף.

אליעד: וחוץ מזה יפה לחם זה כיכר כיכר לחם רבין כיכר רבין ולמה לובשים סוודר כי קר כי קר כיכר אוקי, עכשיו שלב ראשון אסוציאציות למה אסוציאציות.

ש: זה מהחידה השבועית לילד.

אליעד: עכשיו שנייה למה לובשים סוודר?

ש: כי קר.

אליעד: כי קר איזה גאונות עכשיו תסתכלי דבר ראשון צריך אסוציאציות למה בן אדם שהמוח שלו על המילה x נגיד בית אין לו אסוציאציות אז הוא לא יכול לפתח שיחה קודם כל צריך כי המחשבה גם ככה עובדת איך עובדת המחשבה מהאסוציאציות בן אדם רואה בית ישר קופץ לו משהו שקשור לבית הוא רואה זה קשור לזה אוקי קודם כל תביא לי עשר אסוציאציות למילים סתם קח מילים תביא להם עשר אסוציאציות, עכשיו שלב הבא תרגיל הבא במיומנות פיתוח שיחה הוא בוא תלמד לשאול שאלות בהנחה שרוצים לפתח שיחה השיחה מתפתחת באמצעות שאלות כי אם אין שאלות השיחה נגמרת ככל שיהיו יותר סימני שאלה בסוף משפטים ככה השיחה תהיה יותר ארוכה לא בהכרח יותר טובה לא בהכרח שאנחנו רוצים לפתח שיחה אבל ככל שיותר משפטים הסתיימו בסימן שאלה ככה השיחה תהיה יותר ארוכה בהנחה שהמטרה היא שתהיה ארוכה.

כי שאלות הן פתח לתשובות ולכל שאלה יכולות להיות גם כמה תשובות אז מה שעושים לוקחים משפטים לדוגמה נגיד מאוורר איזה שאלה אתה יכול לשאול על מאוורר, אתה איתנו?

ש: כן.

אליעד: יפה עכשיו אנחנו עושים תרגיל אחר קח מילה ותשאל עליה שאלות מאוורר איזה שאלה אתה יכול לשאול על מאוורר אז איך יודעים איזה שאלה אפשר לשאול על מאוורר אז קודם כל שואלים על אסוציאציות איזה אסוציאציות יש לך למאוורר איזה אסוציאציות נגיד.

ש: רוח.

אליעד: יפה איזה שאלה אנחנו יכולים לגזור נגיד שהמאוורר ורוח איזה שאלה יכולים לשאול ביחס לזה נגיד?

ש: זה מספיק כדי לקרר בחום הזה המאוורר.

אליעד: לא נגיד שאנחנו רוצים להביא נגיד מאוורר ורוח ואנחנו רוצים לחבר שאלה שתוביל מהמאוורר לרוח לדוגמה נגיד איזו עוצמה של רוח נגיד איזה עוצמת רוח, זרוק לי עוד אסוציאציה נגיד על מאוורר קיץ נגיד.

ש: קיץ.

אליעד: אוקי נגיד מתי אתה מדליק את המאוורר כל הקיץ יש לך מאוורר רק בקיץ, נגיד מאוורר מזגן מה אתה מעדיף להשתמש במאוורר או במזגן אוקי נגיד מאוורר נגיד לדוגמה זה מאוורר עומד או מאוורר על הקיר אוקי עוד פעם כשהוצאתי מאוורר נגיד עומד טוב רגע אז הוא עומד או לא עומד, הבנו עכשיו עוד פעם יש פה עוד כל מיני מהלכים אבל בגדול שלב ראשון זה קודם כל שיהיה אסוציאציות בן אדם בלי אסוציאציות לא יכול לפתח שיחה.

ש: אני רוצה להבין אני צריכה עכשיו לקחת להתאמן לשבת להסתגר בחדר יומיים ולהתחיל לעשות אסוציאציות על מילים?

אליעד: כן.

ש: מה אני צריכה לעשות?

אליעד: כן את צריכה להביא מילה לקחת אקראי מילה לכי לגוגל תחפשי מילון עם מילים אקראי מילה או סתם לפתוח לראות טלוויזיה להגיד "אוקי אני לוקחת שלוש המילים הראשונות כל מילה אני רושמת איזה אסוציאציות יש לי" לא מילות תחביר "אני אתה הן הם" מילים נגיד נושאים למרות שגם "אני אתה" גם זה לפעמים נושא שיחה נגיד שמישהו אומר "אני הלכתי רגע אז אני אז גם אולי אני הלכתי אז אולי עוד מישהו הלך" אפשר לפתח שיחה גם על המילה "אני" בכלל אבל בגדול קודם כל שיהיה לך קודם כל מה זה מזכיר לי, עכשיו המה זה מזכיר לי יש פה מהות בעניין מה זה מזכיר לי אני אסביר לכם עוד משהו כשמישהו אומר משפט בן אדם צריך לשאול את עצמו מה הבנתי ממה שהוא אמר אני אתן לך דוגמה אני רגע אסיים את הנוסחה "מה הבנתי ממה שהוא אמר" ואז לשאול את עצמו "האם מחויב שמה שהבנתי זה נכון האם זה בהכרח נכון לא".

לבודד בין מה ששמעת שאמרו לך לבין הפירושים שפירשת ואז בעצם הטווח שבין המרחק שיש בין מה שאמרו לך לבין מה שהבנת עליו אתה יכול לפתח שיחה באמצעות שאלות שמאמתות את מה שהבנת, לדוגמה נגיד שאני אומר לך משפט נגיד "אתמול הייתי בים" נניח מה את מבינה מזה קודם כל מה אמרתי.

ש: אתמול היית בים.

אליעד: יפה אמרתי עוד משהו חוץ מזה?

ש: לא.

אליעד: לא יפה עכשיו רגע בואי נעצור מישהו אמר לך "אתמול הייתי בים" אוקי עכשיו מה את חושבת מה את מפרשת את מה שהוא אמר מה את יכולה לפרש?

ש: אני יכולה נגיד להגיד מתי זה היה בשעות היום.

אליעד: לא תעצרי אני לא שאלתי איך את הופכת את זה לשאלות אני שואל שאלה אחרת עכשיו מישהו אומר לך "אתמול הייתי בים" עד כאן בסדר עכשיו ספרי לי מה הוא אמר לך אמר לך שאתמול הוא היה בים עכשיו תבני סיפור סביב המילים אתמול הייתי בים תספרי לי סיפור מה יכול להיות שקרה שם תפתחי לי את זה אני אתן לך דוגמה זה כמו נגיד בבית הספר אומרים לך הנושא הוא אתמול הייתי בים עכשיו תכתבי על זה חיבור של כמה שורות ואז הוא אומר לך "אתמול הייתי בים" מה יכול להיות אז בא ניקח מילה מילה יש "אתמול" אנחנו יכולים לבנות משהו על המילה אתמול אנחנו יכולים לבנות משהו על "הייתי, רק אתה היית עוד אנשים היו, בים באיזה ים מה עשית בים מה זה אומר הייתי בים", אוקי אז תספרי לי את כשהוא אמר לך הייתי בים מה יכול להיות שקרה שם סתם תמציאי משהו.

ש: אתמול הייתי בים.

אליעד: הוא אמר לך אתמול הייתי בים מה קופץ לך בראש?

ש: קופץ לי בראש שהוא היה בלילה בים והוא ישב בחוף הים והקשיב לאדוות הגלים.

אליעד: אוקי לאדווה החרישית של הגלים אוקי שנייה יפה, עכשיו מה הוא אמר לך הוא אמר לך אתמול הייתי בים את בראש שלך כבר דמיינת שזה היה בלילה שהוא ישב שם ושהוא הקשיב לגלים נכון עכשיו בואי נהפוך את זה לשאלות לדוגמה "אתמול הייתי בים" מה אמרת בלילה אז בעצם.

ש: מתי.

אליעד: רגע שנייה בדיוק אז בלילה זה בעצם תשובה לשאלה מתי האם מחויב שאתמול זה היה בלילה לא אז מה אנחנו בעצם יכולים לשאול אותו מתי היית בים נכון, עכשיו את אמרת הוא ישב והקשיב לגלים זאת תשובה לאיזה שאלה.

ש: אז מה עשית בים.

אליעד: יפה האם מחויב שהוא ישב והקשיב לגלים לא "אז מה עשית בים" אז מצאנו שאלה, עוד פעם לקחנו את מה שהוא אמר המצאנו פירוש בדקנו האם הפירוש מחויב או לא מחויב האם הפירוש בהכרח נכון או לא הוא לא בהכרח נכון אוקי ואז לדוגמה אני מדמיין שהוא היה בים והוא שחה רגע הוא בהכרח שחה הוא לא בהכרח שחה בים אוקי אז אפשר לשאול שאלה "האם שחית בים" זה הכל וככה בעצם מצאנו שאלות, אוקי אז שלב ראשון אסוציאציות שלב שני למצוא שאלות.

עכשיו איך מביאים את השאלות את השאלות עצמן מביאים או באמצעות השאלות הכלליות של איפה מתי למה כמה ומוצאים שאלות שישמעו הגיוניות או מעבר לזה כפי שתיארתי עכשיו פשוט...
מרוצה היא לא רוצה אפשרי אוכל שיחה בדייט בעיות תיעדוף סיפור אקראי תשובה טלוויזיה איך לדבר איך לדבר עם אנשים איך מנהלים שיחה איך מנהלים שיחת חולין אישה אמנות השיחה בדייט בחורה בחורות גבר דייט דייטים דייטינג כישורי ניהול כישורי ניהול שיחה כישורים לדבר לדבר עם אנשים לנהל לנהל שיחה לנהל שיחה מעניינת לפתח לפתח שיחה מחלות מנהל מנהלים נושאי שיחה נושאי שיחה בדייט ניהול ניהול שיחה ניהול שיחות נשים סמול טוק פיתוח פיתוח שיחה שיחה שיחה בדייט שיחה מעניינת שיחה עם אישה שיחה עם בחור שיחה עם בחורה שיחה עם גבר שיחה עם מישהי שיחת חולין
איך לכתוב מאמר? איך להכין נאום? איך להכין סדנא? איך להכין מצגת? איך בונים מצגת? איך כותבים מאמר? שלבים בתהליך של כתיבת מאמר, מודל להכנת נאום, מודל להכנת מצגת, איך להתכונן לנאום - פיתוח מיומנויות אישיות, פיתוח מיומנויות תקשורת, פיתוח מיומנויות למידה, פיתוח מיומנויות חשיבה, פיתוח מיומנויות ניהול, שיפור מיומנויות אישיות, שיפור מיומנויות תקשורת, שיפור מיומנויות למידה, שיפור מיומנויות ניהול
... נאום, מודל להכנת מצגת, איך להתכונן לנאום - פיתוח מיומנויות אישיות, פיתוח מיומנויות תקשורת, פיתוח מיומנויות למידה, פיתוח מיומנויות חשיבה, פיתוח מיומנויות ניהול, שיפור מיומנויות אישיות, שיפור מיומנויות תקשורת, שיפור ... שונות, כמו שתכף אסביר. אז שב מול המחשב, פתח את הוורד וצא לדרך. אציין שניתן לעשות זאת גם עם נייר ועט, אבל רצוי יותר ... את המאמר, כמו במקרה שלנו, שזו עגבניה. אז פתח את קובץ הוורד, ותכתוב בו את המילה עגבניה. שלב 2 - מתחת למילה עגבניה, ... אבל זו כמובן מיומנות, שרוכשים אותה באמצעות פיתוח של חשיבה מובנית וחשיבה מסודרת. סיכום: ניתן לכתוב מאמר בכל נושא, על ידי ...
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה מהי הדרך לפתח את השכל ויכולת החשיבה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בפיתוח השכל, פיתוח החשיבה, והיכולת לחשוב בצורה ברורה ומעמיקה יותר. אליעד מדבר על איך ניתן לפתח את היכולת הקוגניטיבית והחשיבתית שלנו, ומדגיש שזו לא רק תכונה מולדת אלא גם משהו שניתן לפתח ולעבוד עליו. מהו תהליך פיתוח החשיבה? אליעד מציין שתהליך פיתוח החשיבה כולל את היכולת לראות את הדברים מזוויות שונות, כלומר, היכולת לראות את ההיפוך של כל מצב או רעיון. לדוגמה, אם אדם מתרגל לחשוב על תפוחים, הוא לומד להסתכל עליהם גם מצדדים אחרים ולראות את ההפך של כל מצב או מצב רוח. השלב הראשון בהפיתוח הוא להבין שהיכולת הזו ניתנת לפיתוח, גם אם לא נולדים איתה בצורה טבעית. כשרואים את הדברים מזוויות שונות, אפשר לראות גם את היתרונות וגם את החסרונות של כל סיטואציה. אליעד מתאר את החשיבה הזו כדרך להימנע מהתלות במצבים ובדברים, ולהפוך את האדם לעצמאי יותר במחשבותיו ובבחירותיו. האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו? השאלה האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו עולה במהלך ההרצאה, ואליעד עונה עליה בצורה חיובית. הוא מדגיש שלמרות שלחלק מהאנשים זה יכול להיות טבעי יותר, כל אחד יכול לפתח את היכולת הזו על ידי תרגול מתמיד והבנה עמוקה יותר של העולם. לדוגמה, אם אדם לא מצליח להבין מצב מסוים בעסק, הוא יכול להשתמש בכלים של הפיכת המצב כדי להבין ... בחיים הוא לדעת איך להתמודד עם קונפליקטים וויכוחים. לדוגמה, אם אדם נמצא במצב של ויכוח בעסק עם עובד שלא מבין את עמדתו, הוא יכול לפתח את היכולת להציג את הבעיה ממספר זוויות, על מנת להגיע לפתרון שמספק את כל הצדדים. אליעד טוען כי כשיש לאדם את הכלים לחשוב בצורה רחבה ולהבין את הבעיה מכל ההיבטים, הוא יכול למצוא פתרון טוב יותר ולהתמודד עם הבעיה בצורה מקצועית יותר. האם ישנם תחומים שבהם לא ניתן לפתח את החשיבה? נראה כי אין תחום שבו לא ניתן לפתח את החשיבה, אך אליעד מדבר גם על תחומים שבהם יש לאדם נטייה טבעית. לדוגמה, אם אדם נולד עם כושר גופני חזק, הוא יוכל לפתח את יכולותיו בקלות רבה יותר מאדם אחר, אך גם אנשים אחרים יכולים לפתח את כישוריהם על ידי תרגול ועבודה קשה. כך גם בתחום החשיבה - כל אחד יכול ללמוד לפתח את היכולת לחשוב בצורה יותר מובהקת ויותר רחבה, גם אם זה לא מגיע לו בצורה טבעית. כיצד נוכל לדעת אם אנו פועלים מתוך הבנה או מתוך אופי? במהלך ההרצאה, אליעד ... הדברים בצורה מעמיקה. לפעמים אנשים פועלים על פי אופי ולא על פי הבנה של הדברים. לדוגמה, כשמישהו לא מבין תחום מסוים, הוא לא יוכל לפתח את החשיבה בצורה נכונה, כי הוא פועל מתוך אופי ולא מתוך הבנה מעמיקה של הנושא. על כן, אליעד טוען שעלינו לבדוק אם אנחנו פועלים מתוך הבנת הדברים או מתוך אופי בלבד, ולפתח את ההבנה והחשיבה שלנו בכל תחום על מנת להתנהל בצורה חכמה יותר. מהו הקשר בין הפיתוח השכלי לפיתוח תחומים אחרים? אליעד מציין שהפיתוח השכלי קשור גם לפיתוח תחומים אחרים בחיים. לדוגמה, אם אדם מעוניין לפתח את כישוריו בתחום הגישור בין זוגות, עליו ללמוד כיצד להבין את הצדדים השונים של הבעיה ולמצוא פתרון מתאים. אותו עיקרון תקף גם בתחומים אחרים - כל תחום דורש ...
פיתוח השכל, פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה
פיתוח השכל, פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה
פיתוח השכל, פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה איך לפתח את השכל בדומה לפיתוח שרירים? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו באופן מפורט את העקרונות של פיתוח השכל על ידי השוואה לאימון שרירים. לפי אליעד, המטרה בשני התחומים היא ליצור מאמץ משמעותי, בין אם מדובר בשרירים ובין אם מדובר בשכל. אליעד מציג שתי גישות עיקריות לפיתוח השרירים, ולכל אחת מהן השלכה על פיתוח החשיבה והיכולת השכלית. מהן שתי הגישות בפיתוח שרירים וכיצד הן משפיעות על התפתחות הגוף? אליעד כהן מסביר שישנן שתי גישות שונות בנוגע לפיתוח שרירים: הגישה הראשונה היא להעביר כמה שיותר משקל מנקודה אחת לנקודה אחרת. בגישה זו, המטרה היא להרים משקלים גבוהים ככל האפשר ובתדירות הגבוהה ביותר. הבעיה העיקרית של ... ולחוסר התקדמות בפיתוח השריר. הגישה השנייה, אותה אליעד מגדיר כנכונה יותר, היא לגרום לשרירים להתאמץ ככל שניתן. לפי גישה זו, אין חשיבות לכמות המשקל שמרימים אלא לעצמת המאמץ של השריר. כאשר ... משמעותיות ולפתח את השריר ביעילות ובבטיחות. כיצד הגישות לאימון שרירים קשורות לפיתוח השכל והחשיבה? אליעד כהן מציג הקבלה ישירה בין הגישות הללו לאימון שרירים לבין הדרכים לפיתוח החשיבה. לדבריו, גם בפיתוח השכל קיימות שתי גישות: גישה ראשונה אומרת שצריך לפתור כמה שיותר בעיות, כמה שיותר מהר, כדי לפתח את החשיבה. כאן המיקוד הוא בכמות הבעיות שנפתרו ולא באיכות המאמץ השכלי. החיסרון בגישה זו הוא שהאדם ממהר לפתור בעיות ללא מחשבה עמוקה מספיק, כך שהשכל לא מתאמץ באמת ... חביתה יכולה לשמש לפיתוח החשיבה? אליעד נותן דוגמה מפורטת על איך אפילו משימה יומיומית פשוטה כמו הכנת חביתה יכולה להפוך לאימון שכלי אפקטיבי: כדי לפתח את השכל באמצעות הכנת חביתה, על האדם להקדיש זמן לחשיבה עמוקה ולשאול את עצמו: איך אני יכול להכין את החביתה בצורה הטובה ביותר בעולם? במקום להסתפק בפעולה פשוטה ... באופן קבוע, ובכך מתפתח לאורך זמן. לסיכום, אליעד כהן מציג שתי גישות לפיתוח השכל ומדגיש את חשיבות המאמץ השכלי עצמו. הוא מעודד את הצופים לאמץ את החשיבה באופן יסודי ומעמיק, אפילו בבעיות פשוטות ויום - יומיות, כדרך לפיתוח אינסופי של השכל והחשיבה. איך לפתח את השכל? פיתוח שריר המוח איך לפתח שרירים? איך לחשוב בצורה חכמה? איך לשפר את יכולת החשיבה? איך להיות הכי טוב בעולם? איך לאמן את המוח? השכל שיש בכל דבר, 2 גישות באימון השרירים, 2 גישות באימון ... של אימון, איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות הכי טוב בכל דבר? מהו מאמץ שכלי? איך לגרום לשכל להתאמץ? איך לאמן את המוח? תרגילי חשיבה, חיזוק החשיבה ...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל? כל תחום יכול לפתח את השכל, אך הדבר תלוי כיצד נעשה בו שימוש אינטליגנטי ומאתגר. לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. לדוגמה, אם לומדים שפה חדשה, חזרה על מילים לא מפתחת את השכל, אך אם יש חיפוש אחרי דרכים חדשות לזכור את המילים, זו כבר הפעלת חשיבה שמפתחת את השכל. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? כפי שנאמר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם הוא מעורב בהפעלת חשיבה והיגיון. אפילו תחומים מעשיים כמו אינסטלציה יכולים לפתח את השכל אם הם כוללים פתרון בעיות, הבנת מורכבות וניתוח של המנגנונים הפיזיים. לעיתים, תחום מעשי יכול לאתגר את השכל יותר מתחום תיאורטי, תלוי במורכבות ובפיתוח היכולת לחשוב על דרכים חדשות לבצע משימות. האם כל מאמץ לשיפור אישי תורם לפיתוח השכל? כן. כל מאמץ אישי לשיפור עצמי, אם הוא נעשה תוך כדי חשיבה והיגיון, יכול לתרום לפיתוח השכל. לדוגמה, אם אדם מתאמן על תרגילים גופניים תוך ניתוח השפעתם על השרירים או עובד על שיפור הזוגיות תוך מחשבה על דרכים יעילות יותר לשיפור, הוא מפתח את השכל. לסיכום: כיצד ניתן לפתח את השכל? כדי לפתח את השכל, יש להתמקד בהפעלת היגיון וחשיבה מתמשכת. זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, שפה חדשה, או ביצוע משימות יומיומיות. כל עוד יש בתהליך הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, אך חשוב להבין שיש הבדל בין תהליך הלמידה לבין מהות הלמידה עצמה. כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, יכול לפתח את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול ל
לימודי רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית
לימודי רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית
... תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית מהם היתרונות של לימוד רוחניות באשרם או במנזר? באשרם או במנזר, יש מקום לתרגל רוחניות בצורה אינטנסיבית שמאפשרת פיתוח אישי עמוק. למעשה, במצבים כאלו, החיים נראים פשוטים יותר ומאורגנים, עם זמן לפיתוח מודעות עצמית ומדיטציה. הדגש הוא על חיים של הפשטה, שבהם האדם מרוכז בעצמו ובתהליכי ההתפתחות האישית שלו. מדובר בתהליך שמאתגר את האדם באופן יומיומי ומסייע לו להתפנות מהמולת העולם החיצוני, ולצלול פנימה לתוך עצמו כדי להבין את הכוחות הפנימיים שלו. ... בכל תחום. לדוגמה, בחיים החברתיים או בעבודה, אדם שמפתח את המודעות האישית והפנימית שלו, יוכל לראות ולהבין את עצמו בצורה ברורה יותר, ויוכל להתמודד עם רגשות כמו פחד או כעס בצורה טובה יותר. כאשר אדם מצליח להבין את ... נראית השגרה היומיומית כמאבק מתמיד בין הצורך להתפתח רוחנית ובין הצורך להתמודד עם העולם החיצוני. השאלה מה אני באמת רוצה? מלווה את האדם בכל שלב, ומובילה לתובנות שיכולות לשפר את איכות חייו על ידי החלטות ... הוא יכול לחוות קושי במציאת זמן למדיטציה או לפיתוח אישי. הבעיה מתחילה להתרחש כאשר כל פעילות מתחילה להרגיש כאילו היא בגדר משימה, ולא כדרך חווייתית של חיים. חשוב לציין כי תהליך של קיום רוחני דורש סבלנות רבה ורצון אמיתי להמשיך להתפתח בכל הרמות. באשרם או במנזר, החיים יהיו ממוסדים ומסודרים יותר, מה שמאפשר לאדם להתפנות ולבצע את כל הצעדים הדרושים כדי להעמיק בתהליך הפנימי של מודעות עצמית. ... הפנימית. כל התמודדות עם תחושות מתח היא שלב בהתפתחות האישית של האדם. איך נוכל להבין את עצמנו ולזכות בשלום פנימי? ההבנה של עצמך היא הצעד הראשון ליצירת שלום פנימי. הרצון להבין מדוע רע לנו, או מה גורם לנו ... נוכל להתמודד עם מתח בחיי היום - יום? מהו תהליך ההתפתחות האישית? כיצד נוכל לפתח מודעות עצמית? ...
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
... פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה איך לדעת בוודאות מוחלטת שמשהו נכון? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בנושא האינטליגנציה, פיתוח השכל, החשיבה והיכולת להגיע לוודאות מוחלטת. אליעד מבהיר כי היכולת של אדם להגיע לוודאות תלויה לחלוטין ברמת ההבנה וההיגיון שלו, ומדגים זאת דרך דוגמאות והסברים מפורטים. למה הרגש ... דוגמה זו ממחישה את החשיבות של חקירה שכלית יסודית ושלמה בכל תחום בחיים. מהו המפתח לוודאות שכלית מוחלטת? אליעד מדגיש כי המפתח לוודאות מוחלטת הוא שימוש מלא בשכל האישי. כל אחד חייב לנצל את מלוא הפוטנציאל השכלי שלו כדי לחקור כל אופציה קיימת. הוא מדגיש שאי אפשר להגיע לוודאות באמצעות רצון בלבד - חייבים ... עלול לשנות את דעתו. מכאן שאותו ילד מעולם לא היה באמת בטוח באותו נושא. כיצד מפתחים את השכל כדי להגיע לוודאות מוחלטת? הדרך לפתח את השכל היא על ידי חקירת כל דבר באופן יסודי. אליעד ממליץ לקחת נושאים פשוטים מהחיים - כמו להבין איך עובד מנוע של רכב, או אפילו חפצים פשוטים בחדר - ולשאול שאלות עומק כמו למה זה ... במסקנות שלו. מדוע חשוב לפרק ולנתח כל מחשבה וכל אמירה? אליעד מציע תרגיל מעשי לפיתוח השכל - להקליט שיחה רגילה, אפילו בנושא יומיומי כמו פוליטיקה או מצב כלכלי, ואז לנתח אותה מילה אחר מילה, לשאול למה אמרת זאת, והאם זה באמת נכון. כמו פירוק פצצה, צריך לעבור על כל ... איך להגיע לוודאות מוחלטת? מה הקשר בין שכל לרגש? האם וודאות יחסית קיימת? איך לפתח את החשיבה והשכל? מה ההבדל בין דמיון להבנה שכלית? כיצד לשפר יכולת קוגניטיבית? ...
יעוץ לחברות סטארט אפ, איך לפתח מוצר על חשבון הלקוח? האם להשקיע בפיתוח המוצר או בשיווק המוצר? איך לנהל סטארטאפ מוצלח? איך להצליח בסטארטאפ? המדריך ליזם, המדריך לסטארטאפיסט המתחיל, פיתוח עסקי, פיתוח מוצר
יעוץ לחברות סטארט אפ, איך לפתח מוצר על חשבון הלקוח? האם להשקיע בפיתוח המוצר או בשיווק המוצר? איך לנהל סטארטאפ מוצלח? איך להצליח בסטארטאפ? המדריך ליזם, המדריך לסטארטאפיסט המתחיל, פיתוח עסקי, פיתוח מוצר
... לחברות סטארט אפ, איך לפתח מוצר על חשבון הלקוח? האם להשקיע בפיתוח המוצר או בשיווק המוצר? איך לנהל סטארטאפ מוצלח? איך להצליח בסטארטאפ? המדריך ליזם, המדריך לסטארטאפיסט המתחיל, פיתוח עסקי, פיתוח מוצר איך לפתח מוצר על חשבון הלקוח ולהצליח בסטארטאפ? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלות מפתח בתחום הסטארטאפים, פיתוח מוצרים, וההשקעה הנדרשת להצלחתם. עיקר השיח מתמקד בסוגיות של פיתוח עסקי, האם להשקיע יותר בפיתוח המוצר או בשיווקו, ומהן הדילמות שסטארטאפים נתקלים בהן בדרך להצלחה. למה סטארטאפים נכשלים? אליעד מציין כי רוב הסטארטאפים נכשלים משום שהם לא מצליחים לפתח מוצר שמצליח להימכר או כי הם לא מצליחים למכור אותו למספר מספיק של לקוחות. הכישלון עשוי לנבוע מהשקעה לא נכונה בפיתוח המוצר או בשיווקו. אחת הדילמות המרכזיות היא כיצד להקצות את המשאבים בצורה נכונה בין פיתוח המוצר לשיווקו. בחלק מהמקרים, הסטארטאפים מפתחים מוצרים בלי לדעת אם יש בכלל שוק או קהל יעד שמוכן לשלם עליהם. האם לפתח מוצר לפני שיש לקוח? אחת השאלות המרכזיות שנדונות היא האם כדאי לפתח את המוצר לפני שנמצא לקוח מוכן לשלם. אליעד מציין כי המצב האידיאלי הוא כאשר יש כבר לקוח שמוכן לשלם עבור המוצר, מה שמאפשר לפתח את המוצר על חשבונו. במקרה זה, הלקוח למעשה מממן את הפיתוח ומספק גם תמיכה בשלב מוקדם של התהליך. אולם, ישנם מקרים שבהם היזם מפתח את המוצר ללא התחייבות מצד הלקוח, ויש כאן סיכון ברור, שכן לא תמיד ניתן יהיה למכור את המוצר בהמשך. אפשרויות פיתוח המוצר על חשבון הלקוח אליעד מציין מספר דרכים בהן אפשר לפתח מוצר על חשבון הלקוח: 1. הסכמות מראש עם לקוח עתידי - המצב האידיאלי הוא כאשר יש לקוח שמסכים מראש לשלם עבור המוצר או הטכנולוגיה שפותחה. במקרה זה, הלקוח משלם עבור הפיתוח מראש, בתמורה לכך שהמוצר יפותח במיוחד עבורו. 2. פיתוח על בסיס מחקר - אפשרות נוספת היא כאשר הלקוח משלם לא רק עבור הפיתוח אלא גם עבור מחקר ראשוני שיבדוק אם הפיתוח אפשרי. במקרה הזה, הלקוח מקבל את התחייבות המפתח רק לפיתוח טכנולוגי ולא להצלחה מלאה של המוצר בשוק. תהליך של פיתוח מול מכירה אליעד מדגיש את הצורך בהבנת השוק ודרישות הלקוחות לפני שמתחילים בתהליך הפיתוח. אם המפתח לא יודע מי יהיו הלקוחות, מה הם צריכים ומה המחיר שהם מוכנים לשלם, יש סיכון גבוה שהפיתוח לא יצליח. במקרים רבים, יזמים מתחילים ל
גמילה מסמים באמצעות פיתוח השכל, איך להיגמל מסמים באמצעות פיתוח השכל? איך להפסיק לעשן מריחואנה? איך להפסיק לעשות סמים? איך לגמול מישהו מסמים? איך לטפל במכור לסמים? איך נגמלים מסמים? למה לא לעשות סמים? איך להפסיק שימוש בסמים?
גמילה מסמים באמצעות פיתוח השכל, איך להיגמל מסמים באמצעות פיתוח השכל? איך להפסיק לעשן מריחואנה? איך להפסיק לעשות סמים? איך לגמול מישהו מסמים? איך לטפל במכור לסמים? איך נגמלים מסמים? למה לא לעשות סמים? איך להפסיק שימוש בסמים?
... מסמים באמצעות פיתוח השכל, איך להיגמל מסמים באמצעות פיתוח השכל? איך להפסיק לעשן מריחואנה? איך להפסיק לעשות סמים? איך לגמול מישהו מסמים? איך לטפל במכור לסמים? איך נגמלים מסמים? למה לא לעשות סמים? איך להפסיק שימוש בסמים? איך להיגמל מסמים באמצעות פיתוח השכל? כדי להיגמל משימוש בסמים, הצעד המרכזי הוא לפתח את השכל. השימוש בסמים לא פותר את הבעיות האמיתיות של האדם, אלא מהווה בריחה זמנית ממציאות קשה. לדוגמה, אדם עשוי להשתמש בסמים כדי להימנע מהכאב שבמצבו, כמו אדם בכלא שמרגיש רע ... הצעד הראשון והמרכזי בגמילה הוא לפתח את השכל. כשיש לאדם יותר שכל, הוא יכול להבין את בעיותיו טוב יותר ולמצוא פתרונות אמיתיים להם, מה שיאפשר לו להרגיש טוב מבלי הצורך בסמים. כל שיפור בכישורי החשיבה יכול להקל על ... הדרך להפסיק להשתמש בסמים היא לפתח חשיבה ברורה וחדה. כל עוד אדם נשאר במצב שבו הוא בורח מהמציאות בעזרת הסמים, הוא לא יוכל להתמודד עם הבעיות האמיתיות של חייו. היכולת להרגיש טוב בלי סמים תלויה ביכולת לחשוב בצורה ... להיגמל, יש להתמקד בהבנה שדרושה פיתוח השכל. במקום להציע פתרונות זמניים כמו סמים, יש ללמד את האדם כיצד להתמודד עם בעיותיו בצורה חכמה ולהבין את המציאות בצורה ברורה יותר. למה לא לעשות סמים? הסמים לא פותרים בעיות, הם ... או נפשיות. הפתרון האמיתי הוא לפתח את השכל ולמצוא דרכים אחרות להתמודד עם החיים. איך להפסיק לעשן מריחואנה? כמו בכל סוג של גמילה מסמים, הדרך הטובה ביותר להפסיק לעשן מריחואנה היא על ידי פיתוח החשיבה והבנת המניעים שמובילים לשימוש. כל עוד האדם נשאר בתפיסה שהסמים פותרים לו בעיות, הוא ימשיך להשתמש בהם. רק כשיבין שהוא יכול להרגיש טוב מבלי להשתמש בסמים, הוא יוכל להפסיק ... יש ללמוד להתמודד איתן בצורה חכמה, לפתח את השכל ולהבין שפתרון הבעיות הוא לא דרך שימוש בסמים, אלא באמצעות פתרונות אמיתיים ומועילים. איך לגמול מישהו מסמים? אם רוצים לעזור למישהו להיגמל מסמים, הדרך האפקטיבית ביותר היא לעזור לו לפתח את השכל. על ידי חינוך לחשיבה ברורה ורציונלית, ניתן להראות לאדם שהשימוש בסמים לא פותר בעיות, ושהוא יכול למצוא דרכים אחרות להתמודד עם החיים. איך נגמלים מסמים? גמילה מסמים היא תהליך של פיתוח השכל והבנת המציאות בצורה בהירה יותר. ככל שהאדם מבין את הבעיות בחייו ומפתח חשיבה נכונה, כך השפעת הסמים על חייו תחלש, ויהיה לו יותר קל להרגיש טוב בלי הצורך בסמים. גמילה מסמים פיתוח השכל הפסקת שימוש בסמים מריחואנה טיפול במכור לסמים תהליך גמילה מסמים איך להיגמל מסמים באמצעות פיתוח השכל? כדי להיגמל משימוש בסמים, הדבר המרכזי שצריך לעשות הוא לפתח את השכל. השימוש בסמים לא פותר את הבעיות האמיתיות של האדם, אלא רק מבצע בריחה זמנית ממציאות קשה. לדוגמה, אדם בכלא עשוי להשתמש בסמים כדי להימנע מהכאב שבמצב שבו הוא נמצא, אך ... של האדם, ולכן כדי להיגמל מהם, יש לפתח את השכל ולהפוך את השימוש בסמים לפחות משפיע. כשיש לאדם יותר שכל, הוא יכול להבין טוב יותר את בעיותיו ולמצוא פתרונות אמיתיים להם, מה שמוביל להרגשה טובה בלי הצורך בסמים. כל שיפור ... השלב הראשון והמרכזי בגמילה הוא לפתח את השכל - ככל שיש לאדם יותר שכל, הוא ירגיש טוב יותר מבלי הצורך להשתמש בסמים. איך להפסיק להשתמש בסמים? כדי להפסיק להשתמש בסמים, יש לפתח חשיבה ברורה וחדה. כל עוד אדם נשאר בתוך המצב שבו הוא בורח מהמציאות בעזרת הסמים, הוא לא יוכל להתמודד עם הבעיות האמיתיות של חייו. היכולת להרגיש טוב בלי סמים תלויה ביכולת לחשוב ... להיגמל, צריך להתמקד בהבנה שדרושה פיתוח השכל. במקום להציע פתרונות זמניים כמו סמים, יש ללמד את האדם כיצד להתמודד עם בעיותיו בצורה חכמה ולהבין את המציאות בצורה ברורה יותר. למה לא לעשות סמים? הסמים לא פותרים בעיות, הם ... או נפשיות. הפתרון האמיתי הוא לפתח את השכל ולמצוא דרכים אחרות להתמודד עם החיים. איך להפסיק לעשן מריחואנה? כמו בכל סוג של גמילה מסמים, הדרך הטובה ביותר להפסיק לעשן מריחואנה היא על ידי פיתוח החשיבה והבנת המניעים שמובילים לשימוש. כל עוד האדם נשאר בתפיסה שהסמים פותרים לו בעיות, הוא ימשיך להשתמש בהם. רק כשיבין שהוא יכול להרגיש טוב מבלי להשתמש בסמים, הוא יוכל להפסיק ... יש ללמוד להתמודד איתן בצורה חכמה, לפתח את השכל ולהבין שפתרון הבעיות הוא לא דרך שימוש בסמים, אלא באמצעות פתרונות אמיתיים ומועילים. איך לגמול מישהו מסמים? אם רוצים לעזור למישהו להיגמל מסמים, הדרך האפקטיבית ביותר היא לעזור לו לפתח את השכל. על ידי חינוך לחשיבה ברורה ורציונלית, ניתן להראות לאדם שהשימוש בסמים לא פותר בעיות, ושהוא יכול למצוא דרכים אחרות להתמודד עם החיים. איך נגמלים מסמים? גמילה מסמים היא תהליך של פיתוח השכל והבנת המציאות בצורה בהירה יותר. ככל שהאדם מבין את הבעיות בחייו ומפתח חשיבה נכונה, כך השפעת הסמים על חייו תחלש, ויהיה לו יותר קל להרגיש טוב בלי הצורך בסמים. ...
השכל שיש בכל דבר, ניתוח תהליכים, תרגיל רב מפרקי, תרגיל מבודד, תרגיל מורכב, טווח תנועה מלא, פיתוח גוף, איזה תרגיל הכי טוב? ספורט, אימון גופני, איך להתאמן נכון? פיתוח שרירים, לפתח שרירים
השכל שיש בכל דבר, ניתוח תהליכים, תרגיל רב מפרקי, תרגיל מבודד, תרגיל מורכב, טווח תנועה מלא, פיתוח גוף, איזה תרגיל הכי טוב? ספורט, אימון גופני, איך להתאמן נכון? פיתוח שרירים, לפתח שרירים
... דבר, ניתוח תהליכים, תרגיל רב מפרקי, תרגיל מבודד, תרגיל מורכב, טווח תנועה מלא, פיתוח גוף, איזה תרגיל הכי טוב? ספורט, אימון גופני, איך להתאמן נכון? פיתוח שרירים, לפתח שרירים מהם היתרונות והחסרונות של ... תרגילים רב מפרקיים שמשלבים מספר קבוצות שרירים בו זמנית, תוך ניתוח השפעתם על פיתוח גוף, יכולת עמידות ויעילות האימון. ... מציע כי כשמבצעים תרגיל מבודד, המטרה היא להפעיל שריר ספציפי במלואו, מה שמוביל לפיתוחו בצורה הטובה ביותר. אולם, השאלה ... פיצול שרירים לתרגילים מבודדים יכול להביא לתוצאות טובות יותר. אולם, אם רוצים לפתח את השרירים בצורה כללית, תרגילים רב מפרקיים יכולים להיות יעילים יותר, כיוון שהם משאירים את הגוף לפתח את השרירים באופן טבעי וממוקד יותר. בהקשר של פיתוח גוף, מדובר בעיקר על הדרך בה כל ... לקבל את המקסימום מהאימון. האם שילוב של תרגילים רב מפרקיים ותנועות רחבות חשוב לפיתוח שרירים? בהתבסס על דוגמאות שציינה השיחה, השיטה המובילה לפיתוח שרירים בצורה מקסימלית נוגעת לשני ... מהתהליך שנדון היה ההתמקדות בטווח תנועה - תנועה מלאה נותנת פוטנציאל יותר טוב לפיתוח שרירים, כיוון שהיא מאפשרת לכל קבוצת שרירים לעבוד בצורה מלאה. בעניין זה, פיתוח השרירים נשקל כאידיאלי כאשר נעשה ... על שריר אחד לבין תרגילים שמשלבים מספר קבוצות. יש המדברים על כך שאם המטרה היא לפתח שריר ספציפי, הפיצול בתרגילים עשוי ... אחת מהשיטות עשויה להיות יעילה, תלוי במטרה הספציפית של האימון, אם זה למקסם את פיתוח הגוף או להתמקד בשרירים מסוימים. ... הגישות השונות ולהתאים את השיטה ליעדים שהמתאמן שואף להשיג. תרגילים רב מפרקיים פיתוח גוף פיתוח שרירים תרגילים מבודדים איך להתאמן ...
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה מהם תהליכי החשיבה ואיך ניתן לפתח אותם? בהרצאה, אליעד כהן עוסק בניתוח תהליכי חשיבה ופיתוח יכולות קוגניטיביות. הוא מדגיש את החשיבות של הבנת סיבה ותוצאה בכל תחום ... בסאונה, וטוען שייתכן שיש היגיון בהנחה שדווקא ממקום זה התנור פועל בצורה הטובה ביותר. כיצד ניתן לפתח את החשיבה הקוגניטיבית שלנו? אליעד מסביר שבכדי לפתח את החשיבה הקוגניטיבית, חשוב להתחיל מלשאול שאלות ולנתח כל דבר בצורה ... דבר שמבצעים הוא מתוך רצון להבין את השפעתו, ולא רק מתוך הרגל או אוטומטיזם. תהליך זה מאפשר לאדם להתפתח לחשוב בצורה יותר לוגית ומובנית. כאשר אדם שואל את עצמו מה המשמעות של כל ... את ההיגיון או התוצאה מאחורי כל פעולה או תהליך. אבל כל תהליך חשיבה מקדם את האדם צעד נוסף לעבר פיתוח יכולת קוגניטיבית. מה השפעתה של היכולת לשלוט במינון על פיתוח החשיבה? במהלך ההרצאה, אליעד מציין גם את המהות של שליטה במינונים. הוא ... יכול לשלוט במינונים, הוא מסוגל להבין טוב יותר את התמונה הכוללת. איך שאלות ותשובות משפיעות על פיתוח החשיבה? אליעד מדגיש את החשיבות של השאלות בתהליך החשיבה. כל שאלה יכולה לפתוח פתח להמון אפשרויות ולקדם את החשיבה לעומק. הוא מציין שהשאלות למה? ומה היה קורה אם? הן קריטיות לפיתוח החשיבה. אליעד מסביר שהיכולת להעמיק בשאלות ולהתמקד בתשובות גורמת לפיתוח תהליכי חשיבה מתקדמים. פיתוח חשיבה תהליכי חשיבה סיבה ותוצאה שליטה במינונים פיתוח קוגניטיבי לשאול שאלות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אמנות השיחה, איך מנהלים שיחה? לפתח שיחה, איך לדבר עם אנשים? איך מנהלים שיחת חולין? לנהל שיחה מעניינת, שיחה עם בחורה, שיחה עם גבר, נושאי שיחה בדייט, כישורי ניהול שיחה, סמול טוק
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פיתוח, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: פיתוח, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ טיפולי, מנטורינג, מאמן אישי לבני נוער בנושאי פיתוח - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 13:02:29 - wesi1