אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כישורים ✔אמנות השיחה, איך מנהלים שיחה? לפתח שיחה, איך לדבר עם אנשים? איך מנהלים שיחת חולין? לנהל שיחה מעניינת, שיחה עם בחורה, שיחה עם גבר, נושאי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אמנות השיחה, איך מנהלים שיחה? לפתח שיחה, איך לדבר עם אנשים? איך מנהלים שיחת חולין? לנהל שיחה מעניינת, שיחה עם בחורה, שיחה עם גבר, נושאי שיחה בדייט, כישורי ניהול שיחה, סמול טוק
איך לפתח שיחה מעניינת בצורה טבעית?

כדי לפתח שיחה עם אנשים באופן טבעי, אליעד מסביר שצריך להכיר קודם כל את החוקיות של השיחה. פיתוח שיחה זה לא סתם "תתחיל לדבר", אלא מדובר במיומנות שניתן לפרק לשלבים ברורים. הוא מדגים זאת באמצעות מצב שבו ילדה יוצאת לדייט ומפחדת שלא יהיה לה על מה לדבר עם הבחור, ואמא שלה מציעה לה להתחיל לדבר על מזג האוויר כי זה נושא כללי ורוב האנשים מתעניינים בו.

למה נושא כללי לא תמיד מספיק לפיתוח שיחה?

אליעד מחדד את העניין: לדבר על נושא כללי זה רק שלב ראשון. השאלה האמיתית היא איך מתקדמים משם, איך מפתחים את השיחה מעבר ל"שלום" ולמזג האוויר. השלב הבא אחרי פתיחת השיחה הראשונית הוא להבין את החוקיות של התפתחות השיחה עצמה, כלומר, איך לאלתר תגובות באופן טבעי.

מה החוקיות לאלתור תגובות בשיחה?

החוקיות שאליעד מציג היא לקחת כל משפט שהאדם השני אומר ולחלק אותו לנושאים ואסוציאציות. לכל מילה ומשפט ישנן אסוציאציות אפשריות רבות שאפשר לפתח מהן שאלות או תגובות חדשות. הוא נותן דוגמה ממשית מתוך השיחה עצמה: כשהוא שאל מישהי "מה את לא יודעת?" בעקבות התגובה שלה "אני לא יודעת כלום". זה אפשר לו לפתוח נתיבים חדשים בשיחה על בסיס התגובה שלה, אפילו אם היא לא ממש משתפת פעולה.

אילו תרגילים אפשר לעשות כדי לפתח מיומנות של שיחה?

כדי לשפר את מיומנויות ניהול השיחה, אליעד מציע שני תרגילים מעשיים וברורים:
  • תרגיל ראשון: לקחת מילים אקראיות ולכתוב להן אסוציאציות רבות ככל האפשר. לדוגמה, אם לוקחים את המילה "כובע", האסוציאציות יכולות להיות "טמבל", "כיפה", "קור", "חום" וכדומה. כך אדם יכול להתרגל לחשיבה אסוציאטיבית שמסייעת ליצירת שיחה זורמת.
  • תרגיל שני: ללמוד לשאול שאלות על כל מילה ומשפט. לוקחים שוב מילה אקראית כמו "מאוורר" וחושבים איזה שאלות אפשר לשאול עליה: "אתה משתמש במאוורר או במזגן?", "איזו עוצמת רוח המאוורר נותן?", "האם המאוורר מספיק לך בקיץ?", וכן הלאה.
איך שואלים שאלות נכונות בשיחה?

אליעד מסביר ששאלות הן המפתח המרכזי להארכת שיחה. הוא מדגים כיצד ניתן להמיר כל משפט שהאדם השני אומר לסיפור שלם בראש, ואז לשאול שאלות על כל פרט בסיפור. לדוגמה, אם מישהו אומר "אתמול הייתי בים", השאלות הפוטנציאליות הן: "מתי היית שם?", "עם מי היית?", "מה עשית בים?", "היית בים ביום או בלילה?", וכדומה. כך למעשה, כל משפט הופך לפתח לשיחה חדשה.

איך יודעים על איזה נושא כדאי להתמקד?

חשוב גם לזהות על אילו נושאים האדם השני רוצה לדבר. אליעד מסביר שיש סימנים פשוטים: אדם מרחיב על נושאים שמעניינים אותו ומצמצם על כאלה שלא מעניינים אותו. לדוגמה, אם מישהו אומר "אני עובד ולומד באוניברסיטה", ואם הוא אומר רק "עובד" במילה אחת ו"לומד" בכמה מילים, אז סביר להניח שנושא הלימודים מעניין אותו יותר. מי שמנהל שיחה בצורה נכונה, יבחר לשאול על הלימודים ולא על העבודה.

איך להעביר מנושא לנושא בשיחה?

עוד מיומנות שאליעד מציג היא היכולת להעביר מנושא לנושא לפי מטרת השיחה. הוא נותן דוגמה ברורה: אם רוצים לדעת את השם של אמא של האדם השני, צריך לבנות דרך עדינה להגיע לזה. אם האדם...
עכשיו השאלה היא כזאת אוקי בא נראה מה תענו נגיד שמישהו שואל אותך איך לפתח שיחה בפשוט אז מה את יכולה להגיד לו פשוט תדבר איתו לדבר איתם כאילו כן אבל בכל זאת מה החוקיות של פיתוח שיחה.

ש: תמצא נושא תתחיל תמצא נושא.

אליעד: מצאנו איך אני אמצא נושא.

ש: אם אני מכירה את הבן אדם אני יודעת מה מעניין אותו.

אליעד: כן יותר מזה הבן שלך עכשיו בא אלייך נגיד הבן שלך בא, הבת שלך באה אלייך אומרת לך "תקשיבי אני עכשיו יוצאת לדייט עם בחור אני מפחדת שלא יהיה לי מה לדבר איתו" מה את אומרת לה לעשות.

ש: והיא יודעת מה התחומי עניין שלו?

אליעד: עוד לא יודעת.

ש: כלום היא לא יודעת עליו?

אליעד: כלום.

ש: אז לדבר על מזג האוויר זה הכי בטוח.

אליעד: זה את אומרת לה דברי איתו על מזג האוויר את אומרת לה "תקשיבי לכי תראי חדשות תראי מה מזג האוויר".

ש: ואז תתחילי משם כן להתחיל מנושא.

אליעד: היא אומרת "מה אני אדבר איתו על מזג האוויר אוקי ואז נדבר על מזג האוויר והוא יגיד לי שלא מעניין אותו מזג האוויר ומה נעשה".

ש: ואז משמה תתחיל להתגלגל בשיחה להתחיל עם משהו שהוא רוב האנשים יהיה להם קשר.

אליעד: טוב שנייה עכשיו השאלה מה את לא עונה למה שאני שאלתי כי אני שאלתי איך להתגלגל בשיחה זאת בעצם השאלה הבנת השאלה היא קודם כל תגידי לו שלום זה כבר פתחתם בשיחה יפה הלאה מילה ראשונה שלום אוקי, הלאה איך מפתחים את השיחה איך מפתחים שיחה מה החוקיות של זה מה שנראה טריוויאלי לא בהכרח טריוויאלי יש אנשים שלהם זה לא ברור להם אין להם תשובה הם לא יודעים איך עושים את זה, מה אתה צוחק.

ש: אתה בוחר נושא אני עדיין חוזרת לזה.

אליעד: תבחר נושא.

ש: אני חושבת בראש שלי על נושא.

אליעד: כן ומתחיל לדבר איתה על הנושא מה אני אגיד לה על הנושא הזה.

ש: כן נושא שהוא משהו שרוב הסיכויים שיהיה לו גם כן איזה עניין בזה או שהוא גם יש לו איזה קצת ידע ואז אנחנו יכולים.

אליעד: לדוגמא נגיד.

ש: "שמעת אתמול הוא בחדשות את אבו מאזן עם שמלה אשתו על שמלה".

אליעד: יפה איך מפתחים מזה שיחה?

ש: הנה עכשיו כבר התחלנו עכשיו הוא מגיב נכון אני שלחתי פניה.

אליעד: נכון כן אבל איך אני אדע מה להגיב אני עכשיו מציג לך את השואל איך אני אדע מה להגיב אין בעיה העליתי את הנושא הוא הגיב תגובה אבל איך אני אדע מה להגיד עכשיו אני לא יודע מה להגיד.

ש: אז עכשיו צריך לאלתר בהתאם לזה.

אליעד: אז השאלה היא איך לאלתר זאת השאלה מה התשובה?

ש: לא יודעת מה יש לזה חוק פה.

אליעד: "את יכולה לשוחח איתי בואי נפתח שיחה" איך מפתחים שיחה.

ש: לא יודעת תנסה עלי.

אליעד: אוקי יפה מה את לא יודעת?

ש: אני לא יודעת אתה יכול לנסות לפתח איתי שיחה.

אליעד: לא אני מבין אני שואל מה את לא יודעת אמרת שאת לא יודעת מה את לא יודעת?

ש: כלום.

אליעד: את לא יודעת כלום בשום נושא את אילמת?

ש: לא.

אליעד: אז למה מהנהנת בראש למה את לא אומרת לא?

ש: לא.

אליעד: מה לא לא שמה?

ש: לא אילמת.

אליעד: אוקי נכויות אחרות גם נכויות אחרות אין אוקי, מה את חושבת על הנושא של פיתוח שיחה?

ש: אין לי דעה.

אליעד: מה זאת אומרת אין לך דעה התנסית פעם בלפתח שיחה שוחחת פעם עם מישהו?

ש: שוחחתי פעם.

אליעד: עם מי שוחחת מתי זה היה?

ש: עם מישהו פעם.

אליעד: אמרת פעם מתי זה היה?

ש: היום.

אליעד: היום זה לא פעם אצלך פעם והיום זה אותו דבר כאילו זה קרה לפני הרבה שעות?

ש: לא.

אליעד: זה קורה פעם בשאת מפתחת שיחה?

ש: כן.

אליעד: אוקי ואיך ידעתי את זה כי למשהו שקרה היום קראת פעם.

ש: אבל זה לא נראה כמו שיחה.

אליעד: מה דיברתם תתפלאי הנה אנחנו מפתחים שיחה.

ש: זאת לא שיחה זה תחקיר.

אליעד: תגידי לי אנחנו בינתיים משוחחים טוב בוא נעצור פה, היא התחילה בלא יודעת נכון תוך כדי שיחה התחילה לפתח איתי שיחה מה איך אני פיתחתי את השיחה מה היה המבנה של השיחה.

ש: אתה התייחסת לכל דבר שהיא אמרה.

אליעד: נכון עכשיו שנייה מה החוקיות של זה?

ש: אני לא יודעת איזה חוקיות?

אליעד: לא יש בזה לוגיקה בלפתח שיחה יש לוגיקה זה לא סתם בא נדבר יש היגיון איך מפתחים שיחה זה לא סתם מפתחים שיחה, ההיגיון פשוט לוקחים את מה שהבן אדם השני אמר שזה משפטים או התנהגויות נגיד שהיא שתקה אני גם התייחסתי לשתיקה שלה כאילו איזה משפט אמרתי לה מה את אילמת כי הנהנה בראש כאילו אז את אילמת כאילו היא דיברה אבל בגדול לוקחים את המשפט שהבן אדם אמר מחלקים אותו למילים גוזרים ממנו נושאים ואז כל נושא יש אסוציאציות, נגיד שהיא אומרת אני לא יודעת כלום ואז מזה לקחתי "לא יודעת וכלום" אמרתי אוקי מה אני אשאל אותה על המילה "לא" על המילה "יודעת" על המילה "כלום" או על ה - "לא יודעת" אוקי "לא יודעת" איזה שאלות אני יכול להביא על המילה "לא יודעת" או איזה אסוציאציות קופצות לראש על המילה "לא יודעת" אני אומר אוקי מה את לא יודעת סתם.

שאלתי מה את לא יודעת היא אמרה המילה "אני לא יודעת כלום" אז שאלתי אותה מה את לא יודעת פיתחתי שיחה על זה שהיא לא יודעת זהו ואז נגיד היא אמרה דיברתי עם מישהו פעם אמרתי בוא ניתפס למילה "פעם" אמרתי מתי זה היה פעם מי זה המישהו, עוד פעם הרעיון זה לקחת המבנה שלו בהנחה שבונים תוכנת מחשב והתוכנת מחשב צריכה לפתח איתך שיחה מה האלגוריתם שאומר לו תפתח שיחה אתה לא יכול להגיד לו תפתח איתו שיחה צריך לבנות לו פקודות איך לפתח שיחה אז אני מסביר אתה אומר לו קח את המשפט שהבן אדם אמר תזהה בתוכו נגיד נושאים ואז תביא מהמאגר שלך מאיזה מאגר כלשהו קודם תביא איזה משפטים שמתייחסים לנושא שהוא דיבר.

עכשיו זה יכול להיות שאלות טריוויאליות של מה איפה למה מתי כמה האם זה תמיד האם זה רק ככה האם זה גם ככה האם אתה בטוח בזה כל מיני כאלה סתם כל דבר שזה כאילו כבר לא צריך מאגר, הוא אמר משפט "פעם" אתה בטוח שזה פעם אולי זה לא פעם מתי זה היה פעם כמה זה היה פעם סתם אני עכשיו ממציא כי זה לא נכון כאילו תחבירית אבל בגדול זה לקחת דברים שהוא אמר ולהתייחס אליהם זה הכל. עכשיו החוכמה היא גם לדעת לזהות למה הדבר שהבן אדם השני אמר למה להתייחס ולמה לא להתייחס סתם נגיד כשבן אדם על נושא לפעמים אפשר לזהות שהוא לא רוצה לדבר על הנושא הזה הוא העלה את הנושא הזה נגיד בקצרה.

אז לפעמים אפשר להגיד אוקי למה נגיד לדוגמא נגיד שואלים מישהו מה אתה עושה בחיים אז נגיד הוא אומר "אני עובד ולומד באוניברסיטה זה וזה" על המילה "עובד" הוא אמר מילה אחת על המילה "לומד" הוא אמר שלוש מילים אז אולי הוא רוצה לפרט על הלומד אולי הוא לא רוצה לפרט על העובד, עכשיו מי שפיקח שם לב לזה והוא יודע לאיפה לנתב את השיחה בוא ננתב את השיחה ללומד לא לעובד מישהו שהוא טיפש אז הרבה פעמים הוא יגיד "טוב הוא אמר לי שהוא עובד במילה אחת ושהוא לומד בחמש מילים בוא נחקור אותו על העובד" אבל אם הוא היה כל כך רוצה לדבר על העובד הוא היה אומר "אני עובד בחברה זה וזה בתור זה וזה" למה הוא לא אמר את זה.

אז עוד פעם קודם כל הלוגיקה של פיתוח שיחה זה לקחת מה שהבן אדם אמר לקחת את המשפטים ועליהם קודם כל לשאול שאלה, עכשיו כתרגיל לאנשים שרוצים לדעת לפתח שיחה התרגיל הוא כדלקמן לוקחים מילה אקראית במילון ורושמים אסוציאציות נגיד המילה שולחן.

ש: אני רוצה לרשום את זה.

אליעד: אוקי זה המיומנות פיתוח שיחה תרשמי אבל תנסי לזכור את זה, עכשיו מה שלכם אולי זה נראה פשוט או מה שזה לא יהיה זה לא פשוט יש אנשים שזה לא פשוט להם.

ש: אינטואיטיבית אתה עושה את זה.

אליעד: אני לא עושה את זה אינטואיטיבית סתם, אני אומר ככה קודם כל תרגיל ראשון במיומנות פיתוח שיחה קח מילים ותכתוב מה האסוציאציות שעולות לך בקשר למילה לדוגמא כובע איזה אסוציאציות קופצות לך.

ש: טמבל.

אליעד: טמבל הלאה מה עוד?

ש: כיפה.

אליעד: כיפה הלאה מה עוד?

ש: קר.

אליעד: קור נכון הלאה.

ש: חם.

אליעד: נכון אוקי לדוגמא יפה דרך אגב מה הקשר בין לחם לרבין לסוודר תן לי אסוציאציה שמתחברת ללחם לרבין ולסוודר.

ש: רבין אהב לאכול לחם בחורף.

אליעד: וחוץ מזה יפה לחם זה כיכר כיכר לחם רבין כיכר רבין ולמה לובשים סוודר כי קר כי קר כיכר אוקי, עכשיו שלב ראשון אסוציאציות למה אסוציאציות.

ש: זה מהחידה השבועית לילד.

אליעד: עכשיו שנייה למה לובשים סוודר?

ש: כי קר.

אליעד: כי קר איזה גאונות עכשיו תסתכלי דבר ראשון צריך אסוציאציות למה בן אדם שהמוח שלו על המילה x נגיד בית אין לו אסוציאציות אז הוא לא יכול לפתח שיחה קודם כל צריך כי המחשבה גם ככה עובדת איך עובדת המחשבה מהאסוציאציות בן אדם רואה בית ישר קופץ לו משהו שקשור לבית הוא רואה זה קשור לזה אוקי קודם כל תביא לי עשר אסוציאציות למילים סתם קח מילים תביא להם עשר אסוציאציות, עכשיו שלב הבא תרגיל הבא במיומנות פיתוח שיחה הוא בוא תלמד לשאול שאלות בהנחה שרוצים לפתח שיחה השיחה מתפתחת באמצעות שאלות כי אם אין שאלות השיחה נגמרת ככל שיהיו יותר סימני שאלה בסוף משפטים ככה השיחה תהיה יותר ארוכה לא בהכרח יותר טובה לא בהכרח שאנחנו רוצים לפתח שיחה אבל ככל שיותר משפטים הסתיימו בסימן שאלה ככה השיחה תהיה יותר ארוכה בהנחה שהמטרה היא שתהיה ארוכה.

כי שאלות הן פתח לתשובות ולכל שאלה יכולות להיות גם כמה תשובות אז מה שעושים לוקחים משפטים לדוגמא נגיד מאוורר איזה שאלה אתה יכול לשאול על מאוורר, אתה איתנו?

ש: כן.

אליעד: יפה עכשיו אנחנו עושים תרגיל אחר קח מילה ותשאל עליה שאלות מאוורר איזה שאלה אתה יכול לשאול על מאוורר אז איך יודעים איזה שאלה אפשר לשאול על מאוורר אז קודם כל שואלים על אסוציאציות איזה אסוציאציות יש לך למאוורר איזה אסוציאציות נגיד.

ש: רוח.

אליעד: יפה איזה שאלה אנחנו יכולים לגזור נגיד שהמאוורר ורוח איזה שאלה יכולים לשאול ביחס לזה נגיד?

ש: זה מספיק כדי לקרר בחום הזה המאוורר.

אליעד: לא נגיד שאנחנו רוצים להביא נגיד מאוורר ורוח ואנחנו רוצים לחבר שאלה שתוביל מהמאוורר לרוח לדוגמא נגיד איזו עוצמה של רוח נגיד איזה עוצמת רוח, זרוק לי עוד אסוציאציה נגיד על מאוורר קיץ נגיד.

ש: קיץ.

אליעד: אוקי נגיד מתי אתה מדליק את המאוורר כל הקיץ יש לך מאוורר רק בקיץ, נגיד מאוורר מזגן מה אתה מעדיף להשתמש במאוורר או במזגן אוקי נגיד מאוורר נגיד לדוגמא זה מאוורר עומד או מאוורר על הקיר אוקי עוד פעם כשהוצאתי מאוורר נגיד עומד טוב רגע אז הוא עומד או לא עומד, הבנו עכשיו עוד פעם יש פה עוד כל מיני מהלכים אבל בגדול שלב ראשון זה קודם כל שיהיה אסוציאציות בן אדם בלי אסוציאציות לא יכול לפתח שיחה.

ש: אני רוצה להבין אני צריכה עכשיו לקחת להתאמן לשבת להסתגר בחדר יומיים ולהתחיל לעשות אסוציאציות על מילים?

אליעד: כן.

ש: מה אני צריכה לעשות?

אליעד: כן את צריכה להביא מילה לקחת אקראי מילה לכי לגוגל תחפשי מילון עם מילים אקראי מילה או סתם לפתוח לראות טלוויזיה להגיד "אוקי אני לוקחת שלוש המילים הראשונות כל מילה אני רושמת איזה אסוציאציות יש לי" לא מילות תחביר "אני אתה הן הם" מילים נגיד נושאים למרות שגם "אני אתה" גם זה לפעמים נושא שיחה נגיד שמישהו אומר "אני הלכתי רגע אז אני אז גם אולי אני הלכתי אז אולי עוד מישהו הלך" אפשר לפתח שיחה גם על המילה "אני" בכלל אבל בגדול קודם כל שיהיה לך קודם כל מה זה מזכיר לי, עכשיו המה זה מזכיר לי יש פה מהות בעניין מה זה מזכיר לי אני אסביר לכם עוד משהו כשמישהו אומר משפט בן אדם צריך לשאול את עצמו מה הבנתי ממה שהוא אמר אני אתן לך דוגמא אני רגע אסיים את הנוסחה "מה הבנתי ממה שהוא אמר" ואז לשאול את עצמו "האם מחויב שמה שהבנתי זה נכון האם זה בהכרח נכון לא".

לבודד בין מה ששמעת שאמרו לך לבין הפירושים שפירשת ואז בעצם הטווח שבין המרחק שיש בין מה שאמרו לך לבין מה שהבנת עליו אתה יכול לפתח שיחה באמצעות שאלות שמאמתות את מה שהבנת, לדוגמא נגיד שאני אומר לך משפט נגיד "אתמול הייתי בים" נניח מה את מבינה מזה קודם כל מה אמרתי.

ש: אתמול היית בים.

אליעד: יפה אמרתי עוד משהו חוץ מזה?

ש: לא.

אליעד: לא יפה עכשיו רגע בואי נעצור מישהו אמר לך "אתמול הייתי בים" אוקי עכשיו מה את חושבת מה את מפרשת את מה שהוא אמר מה את יכולה לפרש?

ש: אני יכולה נגיד להגיד מתי זה היה בשעות היום.

אליעד: לא תעצרי אני לא שאלתי איך את הופכת את זה לשאלות אני שואל שאלה אחרת עכשיו מישהו אומר לך "אתמול הייתי בים" עד כאן בסדר עכשיו ספרי לי מה הוא אמר לך אמר לך שאתמול הוא היה בים עכשיו תבני סיפור סביב המילים אתמול הייתי בים תספרי לי סיפור מה יכול להיות שקרה שם תפתחי לי את זה אני אתן לך דוגמא זה כמו נגיד בבית הספר אומרים לך הנושא הוא אתמול הייתי בים עכשיו תכתבי על זה חיבור של כמה שורות ואז הוא אומר לך "אתמול הייתי בים" מה יכול להיות אז בא ניקח מילה מילה יש "אתמול" אנחנו יכולים לבנות משהו על המילה אתמול אנחנו יכולים לבנות משהו על "הייתי, רק אתה היית עוד אנשים היו, בים באיזה ים מה עשית בים מה זה אומר הייתי בים", אוקי אז תספרי לי את כשהוא אמר לך הייתי בים מה יכול להיות שקרה שם סתם תמציאי משהו.

ש: אתמול הייתי בים.

אליעד: הוא אמר לך אתמול הייתי בים מה קופץ לך בראש?

ש: קופץ לי בראש שהוא היה בלילה בים והוא ישב בחוף הים והקשיב לאדוות הגלים.

אליעד: אוקי לאדווה החרישית של הגלים אוקי שנייה יפה, עכשיו מה הוא אמר לך הוא אמר לך אתמול הייתי בים את בראש שלך כבר דמיינת שזה היה בלילה שהוא ישב שם ושהוא הקשיב לגלים נכון עכשיו בואי נהפוך את זה לשאלות לדוגמא "אתמול הייתי בים" מה אמרת בלילה אז בעצם.

ש: מתי.

אליעד: רגע שנייה בדיוק אז בלילה זה בעצם תשובה לשאלה מתי האם מחויב שאתמול זה היה בלילה לא אז מה אנחנו בעצם יכולים לשאול אותו מתי היית בים נכון, עכשיו את אמרת הוא ישב והקשיב לגלים זאת תשובה לאיזה שאלה.

ש: אז מה עשית בים.

אליעד: יפה האם מחויב שהוא ישב והקשיב לגלים לא "אז מה עשית בים" אז מצאנו שאלה, עוד פעם לקחנו את מה שהוא אמר המצאנו פירוש בדקנו האם הפירוש מחויב או לא מחויב האם הפירוש בהכרח נכון או לא הוא לא בהכרח נכון אוקי ואז לדוגמא אני מדמיין שהוא היה בים והוא שחה רגע הוא בהכרח שחה הוא לא בהכרח שחה בים אוקי אז אפשר לשאול שאלה "האם שחית בים" זה הכל וככה בעצם מצאנו שאלות, אוקי אז שלב ראשון אסוציאציות שלב שני למצוא שאלות.

עכשיו איך מביאים את השאלות את השאלות עצמן מביאים או באמצעות השאלות הכלליות של איפה מתי למה כמה ומוצאים שאלות שישמעו הגיוניות או מעבר לזה כפי שתיארתי עכשיו פשוט...
מוח נושאי שיחה בדייט להבין את הוא חושב להגיב לפרט לא יכול לפתח שיחה יכולות ככה אירועים להביא איך לדבר איך לדבר עם איך לדבר עם אנשים איך מנהלים שיחה איך מנהלים שיחת חולין אישה אמנות השיחה אנשים בדייט בחורה בחורות דייט דייטים כישורי ניהול כישורי ניהול שיחה כישורים לדבר לדבר עם לדבר עם אנשים לנהל לנהל שיחה לנהל שיחה מעניינת לפתח לפתח שיחה מחלות מנהל מנהלים נושאי שיחה נושאי שיחה בדייט ניהול ניהול שיחה ניהול שיחות נשים סמול טוק עם אישה עם בחורה עם בחורות עם נשים עניין פיתוח פיתוח שיחה שיחה שיחה בדייט שיחה מעניינת שיחה עם אישה שיחה עם בחור שיחה עם בחורה שיחה עם גבר שיחה עם מישהי שיחת חולין
כישורים, איך לדעת מה הכישורים שלי? איך לדעת במה אני טוב? במה אני יותר טוב מאחרים? איזה כישורים יש לי? מה זה כישורים? סוגים של כישורים, איזה תפקיד מתאים לי? זיהוי כישורים, מימוש עצמי, כישורים ייחודיים, כישורים נפוצים, האם אני מוכשר?
כישורים, איך לדעת מה הכישורים שלי? איך לדעת במה אני טוב? במה אני יותר טוב מאחרים? איזה כישורים יש לי? מה זה כישורים? סוגים של כישורים, איזה תפקיד מתאים לי? זיהוי כישורים, מימוש עצמי, כישורים ייחודיים, כישורים נפוצים, האם אני מוכשר?
כישורים, איך לדעת מה הכישורים שלי? איך לדעת במה אני טוב? במה אני יותר טוב מאחרים? איזה כישורים יש לי? מה זה כישורים? סוגים של כישורים, איזה תפקיד מתאים לי? זיהוי כישורים, מימוש עצמי, כישורים ייחודיים, כישורים נפוצים, האם אני מוכשר? איך אפשר לדעת מהם הכישורים שלי? הרבה אנשים שואלים את עצמם שאלות כמו במה אני טוב?, איך לדעת במה אני יותר טוב מאחרים?, איזה תפקיד מתאים לכישורים שלי?, או איך לזהות את הכישורים הייחודיים שלי?. אליעד כהן מסביר שכדי לענות על שאלות אלו, קודם כל צריך להבין מה המשמעות של המושג כישורים. מה זה בעצם כישורים? כישורים הם דברים שאתה יכול לעשות, פעולות שאתה ... פעולה מסוימת, זה כבר נחשב כישור. עם זאת, חשוב להבין שכישורים לא נמדדים רק ביכולת הכללית שלך לבצע פעולות, אלא גם ביחס שלך ... זו אינדיקציה שיש לך כישור בתחום הזה. האם יש הבדל בין כישורים נפוצים לכישורים ייחודיים? אליעד כהן מסביר שיש כישורים נפוצים וכישורים ייחודיים. לדוגמה, היכולת ללעוס מזון היא כישור נפוץ מאוד שיש ... למשמעותי או יוצא דופן בהשוואה לסביבה. כיצד לזהות את הכישורים שלי ביחס לאנשים אחרים? הדרך הטובה ביותר להבין מהם הכישורים שלך, על פי אליעד כהן, היא להסתכל על האנשים שסביבך ולשאול את ... היא למעשה כישור שלך. איך למצוא את התפקיד המתאים לכישורים שלי? לאחר זיהוי הכישורים שלך, השלב הבא הוא להבין באילו תפקידים אפשר להשתמש בהם. אם ... מאחרים, אתה יכול להתחיל לחפש איזה מקצוע או תפקיד זקוק לכישורים האלו. לדוגמה, אם אתה טוב בתקשורת עם אנשים, אולי מתאים לך ... לך תפקיד של חוקר או אנליסט. האם יכול להיות שאין לי כישורים בכלל? אליעד כהן מתייחס לאפשרות שמישהו יחשוב שאין לו שום כישורים. הוא טוען שמבחינה הגיונית, לא יכול להיות מצב של אדם שאין לו שום כישורים כלל, מכיוון שעצם היכולת שלך לבצע פעולה כלשהי כבר מגדירה אותך כבעל כישור מסוים. לכן, גם אם אדם חושב שאין לו שום כישורים , בפועל זה לא אפשרי. תמיד יהיו לפחות דברים קטנים שאתה יכול ... כבר נחשב לכישור. מה לעשות אם עדיין קשה לי לזהות את הכישורים שלי? אם למרות ההסברים עדיין קשה לך לזהות את הכישורים שלך, אליעד ממליץ להמשיך להתבונן ולבחון את עצמך ביחס לאנשים ...
הצלחה חברתית, מערכות יחסים, להצליח חברתית, כישורים חברתיים, למגנט אנשים, להיות מקובל חברתית, אישיות ממגנטת, כריזמה, למשוך אליך אנשים, אישיות מושכת, להיות אהוב על כולם, תכונות מושכות, אישיות מושכת, להיות חברתי, להתקדם חברתית
הצלחה חברתית, מערכות יחסים, להצליח חברתית, כישורים חברתיים, למגנט אנשים, להיות מקובל חברתית, אישיות ממגנטת, כריזמה, למשוך אליך אנשים, אישיות מושכת, להיות אהוב על כולם, תכונות מושכות, אישיות מושכת, להיות חברתי, להתקדם חברתית
... חברתית, מערכות יחסים, להצליח חברתית, כישורים חברתיים, למגנט אנשים, להיות מקובל חברתית, אישיות ממגנטת, כריזמה, למשוך אליך אנשים, אישיות מושכת, להיות ... או תטעה. לעומת זאת, אדם שלילי, לחוץ, ממורמר או זועף יגרום לאנשים להתרחק ממנו, גם אם הוא מאוד מוכשר או מוצלח מקצועית. בסיכומו של דבר, הצלחה חברתית היא תוצאה של יצירת חוויות חיוביות אצל אחרים, כך שיזכרו אותך ... להמשיך בקשר איתך ולהרחיב את החיבור החברתי. אם התשובות שליליות, הוא ינסה להימנע ממך, גם אם יש לך כישורים יוצאי דופן בתחומך. דוגמאות לתחושות שאנשים יכולים לחוות בעקבות שיחה איתך: אם אתה מביע חיוביות ואנרגיה טובה ... להצלחה הוא לגרום לאנשים לחוות אותך בצורה חיובית. זה לא משנה מה המקצוע שלך, כמה אתה חכם, או כמה כישורים יש לך - אם אנשים לא מרגישים טוב איתך, הם יתרחקו ממך. לעומת זאת, אם הם נהנים מהנוכחות שלך, מעריכים את ... איך לפתח מערכות יחסים בריאות? איך ליצור חברים חדשים? איך להיות אדם אהוב ומוערך? איך לשפר את כישורי התקשורת? איך להתמודד עם דחייה חברתית? איך לגרום למישהו לחזור אליך? אני בודד בלי חברים, מה לעשות כדי שיהיו ... לקללה, איך להיות אהוב על כולם? איך להיות יותר חברותית? חרדה חברתית, למה קשה לי חברתית? איך לשפר כישורים חברתיים? איך לפתח כישורים חברתיים? איך לגרום לאנשים להתחבר אליך? איך ליצור קשרים חברתיים? איך להתקדם בחיים? איך להתקדם בעבודה? איך ... עסק נכון? איך לנהל צוות עובדים? איך למצוא חברים? איך להשיג חברים? איך לרכוש חברים? איך מפתחים כישורים חברתיים? ביקורת בונה, ביקורת שלילית, ביקורת חיובית, לא חשוב מה אומרים חשוב איך אומרים, יופמיזם, להיות ...
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
... תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי מהן מיומנויות תקשורת בין ... מה החשיבות של ידע בשיפור כישורי תקשורת בין אישית? הגורם הראשון בשיפור יכולת בין אישית הוא ידע תאורטי. ידע זה כולל הבנה של מה לומר, איך לומר, באיזה אופן להגיב לסיטואציות שונות ... הוא יוכל באמת לפתח ולשפר את כישורי התקשורת שלו וליצור מערכות יחסים בינאישיות בריאות ומוצלחות. איך לתקשר עם אנשים? קושי רגשי לתקשר עם אנשים שיפור מיומנויות תקשורת בין אישית מיומנויות ... רכות, מיומנויות קשות, סוגי כישורים, כישורים רכים, כישורים קשים, מיומנות חברתית, מיומנויות ניהוליות, מיומנויות עבודה, מיומנויות תקשורתיות, מיומנויות תקשורת בין אישית, קושי לתקשר עם אנשים, קושי רגשי חברתי, ... אישית, איך לתקשר עם אנשים? כישורים מקצועיים, מיומנויות קשות ורכות, מיומנויות ניהול שיחות קשות, מיומנות רכה, מיומנות קשה, מיומנויות עבודת צוות, מיומנויות רכות וקשות, יכולות ...
איך להתחבר לאנשים? איך להשיג חברים אמיתיים? איך לרכוש חברים חדשים? איך ליצור קשרים חברתיים? איך ליצור חברויות? איך להכיר אנשים? איך לפתח קשרים חברתיים? מיומנויות חברתיות, כישורים חברתיים
איך להתחבר לאנשים? איך להשיג חברים אמיתיים? איך לרכוש חברים חדשים? איך ליצור קשרים חברתיים? איך ליצור חברויות? איך להכיר אנשים? איך לפתח קשרים חברתיים? מיומנויות חברתיות, כישורים חברתיים
... קשרים חברתיים? איך ליצור חברויות? איך להכיר אנשים? איך לפתח קשרים חברתיים? מיומנויות חברתיות, כישורים חברתיים איך ליצור חברויות חדשות בגיל מבוגר? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלה החשובה: איך יוצרים חברויות חדשות, במיוחד בגילאים מאוחרים יותר, כמו בגילאי 30 ... איך לפתח מיומנויות חברתיות בצורה פרקטית? אליעד מתאר גם באופן פרקטי איך לשפר מיומנויות חברתיות וכישורים חברתיים. הוא מציע לנתח סיטואציות חברתיות באופן פרטני ולשאול את עצמך שאלות ספציפיות, כמו: מה הייתי צריך לומר? או איך הייתי צריך להגיב כדי להעניק לאדם האחר ... אמיתיות ומשמעותיות. איך ליצור קשרים חברתיים? איך להשיג חברים בגיל מבוגר? מיומנויות חברתיות וכישורים חברתיים איך לגרום לאנשים לאהוב אותי? איך לפתח שיחה מעניינת? איך ליצור אינטראקציה חיובית עם אנשים? ...
איך לא להיות ילד כאפות? למה צוחקים על חלשים? למה צוחקים עלי? למה מציקים לי? למה מתעללים בי? ילד שמרביצים לו בגן, מה לעשות כשמציקים לילד שלך? כיצד לעזור לילדים להתמודד עם בריונות? חרדה חברתית, כישורים חברתיים, חלק 1
איך לא להיות ילד כאפות? למה צוחקים על חלשים? למה צוחקים עלי? למה מציקים לי? למה מתעללים בי? ילד שמרביצים לו בגן, מה לעשות כשמציקים לילד שלך? כיצד לעזור לילדים להתמודד עם בריונות? חרדה חברתית, כישורים חברתיים, חלק 1
... צוחקים עלי? למה מציקים לי? למה מתעללים בי? ילד שמרביצים לו בגן, מה לעשות כשמציקים לילד שלך? כיצד לעזור לילדים להתמודד עם בריונות? חרדה חברתית, כישורים חברתיים, חלק 1 מהם הגורמים להתנהגויות בריוניות ואיך ... אחרים. מדובר בשאלה של ערך עצמי, בה כל אדם שמרגיש חזק בתוכו יוכל להתמודד עם המצבים הללו בצורה יציבה יותר. תחושת כבוד עצמי חשובה מאוד בתהליך הזה. כישורים חברתיים איך להתמודד עם בריונות? התגובה הנכונה להצקות ...
איך לא להיות ילד כאפות? למה צוחקים על חלשים? למה צוחקים עלי? למה מציקים לי? למה מתעללים בי? ילד שמרביצים לו בגן, מה לעשות כשמציקים לילד שלך? כיצד לעזור לילדים להתמודד עם בריונות? חרדה חברתית, כישורים חברתיים, חלק 2
איך לא להיות ילד כאפות? למה צוחקים על חלשים? למה צוחקים עלי? למה מציקים לי? למה מתעללים בי? ילד שמרביצים לו בגן, מה לעשות כשמציקים לילד שלך? כיצד לעזור לילדים להתמודד עם בריונות? חרדה חברתית, כישורים חברתיים, חלק 2
... עלי? למה מציקים לי? למה מתעללים בי? ילד שמרביצים לו בגן, מה לעשות כשמציקים לילד שלך? כיצד לעזור לילדים להתמודד עם בריונות? חרדה חברתית, כישורים חברתיים, חלק 2 איך לא להיות ילד כאפות? למה צוחקים על חלשים? ... שניתן לנקוט כדי להתמודד עם דינמיקות של בריונות ותחושת חולשה. כל אחד מהנושאים הללו קשור באופן ישיר לרווחה נפשית, התמודדות עם חרדה חברתית, כישורים חברתיים, ובעיקר כיצד אפשר לשדר חוסן כדי לא להיתפס כילד כאפות. ... פחד מהדחייה ומהסיכון להיתפס כלא פופולריים או מוזרים. כהן מציע להבין שחרדה חברתית היא לא גורם חסם אלא אתגר שדורש התמודדות אקטיבית. השימוש בכישורים חברתיים כמו שמירה על שפת גוף פתוחה ומאוזנת, תיקון הדימוי ... כדי להוכיח שאתה חזק, אבל אתה בהחלט יכול להראות חוסן נפשי, עמידות ויכולת להתמודד עם אתגרים בצורה יציבה ושקולה. איך להתמודד עם בריונות? מהם כישורים חברתיים? כיצד להתמודד עם חרדה חברתית? מהו דימוי עצמי חזק? כיצד ...
איך לעשות כסף וליהנות מהעבודה? איזה מקצוע מתאים לי? איזו קריירה מתאימה לך? באיזה מקצוע תרוויח הכי הרבה כסף? איך לבחור קריירה? איך לבחור מקצוע? באיזה תפקיד אפשר לעשות הכי הרבה כסף? באיזה מקצוע עושים הכי הרבה כסף? פיתוח קריירה
איך לעשות כסף וליהנות מהעבודה? איזה מקצוע מתאים לי? איזו קריירה מתאימה לך? באיזה מקצוע תרוויח הכי הרבה כסף? איך לבחור קריירה? איך לבחור מקצוע? באיזה תפקיד אפשר לעשות הכי הרבה כסף? באיזה מקצוע עושים הכי הרבה כסף? פיתוח קריירה
... ממנה וגם תרוויח בה סכומי כסף גבוהים, צריך קודם להבין את שני הגורמים המרכזיים שמשפיעים על ההנאה וההכנסה שלך: התאמה בין הכישורים שלך לבין דרישות העבודה, ועקרונות ההיצע והביקוש בשוק העבודה. אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת איך בדיוק למצוא את העבודה האידיאלית עבורך, ומה צריך לקחת בחשבון כדי להשיג את שתי המטרות האלו. מהם כישורים ואיך הם משפיעים על ההנאה בעבודה? כישורים הם היכולות והמיומנויות שאתה שולט בהם היטב. אלו יכולים להיות כישורים שונים ומגוונים כמו בישול, ציור, ניהול זמן, דיבור מול אנשים, עבודה ממושכת מול מחשב, או נהיגה ממושכת בדרכים. ככל שהכישורים שלך מתאימים יותר לדרישות העבודה, כך תרגיש יותר סיפוק והנאה בעבודה. לדוגמה, אם אתה יודע גם לשיר וגם לרקוד, ועובד בתפקיד שדורש רק לשיר או רק לרקוד, תחושת הסיפוק שלך תהיה נמוכה יותר, מכיוון שאתה לא מממש את כל הכישורים שיש לך. לעומת זאת, אם תעבוד במקום שבו נדרשות שתי היכולות האלו במלואן, תחוש הרבה יותר סיפוק והנאה, כי אתה מביא ... אם חייבים לבחור, אליעד כהן ממליץ להעדיף עבודה מאתגרת יותר, כי שם יש אפשרות להתפתח ולצמוח. איך למצוא את העבודה המתאימה לכישורים שלך בפועל? אליעד ממליץ לבצע שלושה שלבים עיקריים כדי למצוא את העבודה המתאימה ביותר לכישוריך: רשום את כל הכישורים שלך על דף באופן מפורט: מה אתה יודע לעשות טוב מאחרים, במה אתה מתמחה, מה קל לך לעשות לעומת אנשים אחרים. זהה איזה סוג של עבודה מתאים לכישורים שלך: אם אתה אוהב לדבר עם אנשים, כדאי לך לעבוד במשרות של שירות לקוחות או מכירות. אם אתה מעדיף עבודה עצמאית ושקטה, אולי תפקיד משרדי או עבודה מול מחשב יתאימו לך יותר. חפש משרה שדורשת שימוש בכמה שיותר מהכישורים שלך, ולא רק בחלק מהם. ככל שהמשרה תנצל יותר מהיכולות שלך, כך תהנה יותר מהעבודה ולא תחוש שעמום. לדוגמה, אם יש לך כישורים בנהיגה, דיבור עם אנשים וניהול זמן, כדאי לך לבחור בעבודה כמו ניהול מכירות שטח, כי היא משלבת נסיעות בדרכים, תקשורת עם אנשים, וניהול זמן באופן אפקטיבי. איך להרוויח יותר כסף מהכישורים שלך? מעבר להנאה, יש גם את ההיבט של הכנסה כספית. אליעד כהן מסביר שכדי להרוויח יותר כסף בעבודה, חשוב להבין את ... ליכולות שלך גבוה יותר, וככל שפחות אנשים מסוגלים לספק את השירות שאתה נותן, כך תרוויח יותר כסף. לכן, אם יש לך מספר כישורים מיוחדים, עדיף לך לחפש תפקיד שמשלב את כולם יחד, ולא תפקיד שמשתמש רק באחד מהם. לדוגמה, אם אתה גם זמר וגם רקדן, ... את הערך שלך בשוק העבודה? כדי להגדיל את ההכנסה והערך שלך בשוק העבודה, אליעד מציע את הצעדים הבאים: פיתוח של כמה שיותר כישורים מגוונים: ככל שיש לך יותר מיומנויות, כך יהיה לך קל יותר למצוא עבודה שתשלב כמה שיותר מהכישורים שלך. חיפוש תפקידים שבהם תוכל לממש כמה שיותר מהיכולות שלך: כך תגדיל את הערך שלך בעיני המעסיקים. העדפת עבודה שתשתמש במירב הכישורים שלך, מכיוון שכך תוכל לדרוש שכר גבוה יותר, כיוון שיש פחות אנשים המסוגלים למלא תפקידים אלו. האם כדאי לבחור עבודה ... זמן. סיכום פרקטי למציאת קריירה מצליחה ומהנה בסופו של דבר, כדי לבחור עבודה מהנה ומתגמלת כלכלית, עליך: לרשום בפירוט את הכישורים שלך. לחפש משרה שתואמת למרבית הכישורים שלך. להבין את הביקוש ליכולות שלך בשוק ולבחור במשרות שמשלבות כמה שיותר מהן. להעדיף משרה מאתגרת שמאפשרת לך ... בעבודה? איך ליהנות מהעבודה? איך לבחור מקצוע מתאים? עקרונות היצע וביקוש בשוק העבודה איך להגדיל את הערך שלי בעבודה? מה הכישורים שלי? איך לפתח קריירה מצליחה? איך למצוא עבודה שמתאימה לך ושתהיה לך מהנה? כדי למצוא עבודה שתהיה לך כיף לעבוד בה, ... או לא. ישנן סיבות רבות לכך שעבודה מסוימת יכולה להיות מהנה או משעממת, אבל אחד הגורמים המרכזיים ביותר הוא ההתאמה בין הכישורים שלך לבין דרישות העבודה. מהם כישורים? כישורים הם היכולות והמיומנויות שיש לך. זה יכול להיות כל דבר שאתה יודע לעשות טוב - לדוגמה, ריקוד, בישול, ציור, דיבור עם אנשים, תמחור מוצרים או סידור מדפים. ככל שיש חפיפה גבוהה יותר בין הכישורים שלך לבין הצרכים של העבודה, כך תיהנה ממנה יותר. התאמה בין הכישורים שלך לבין הדרישות של העבודה אם תבחר עבודה שמתאימה בדיוק לכישורים שלך, כלומר, עבודה שמנצלת את כל היכולות שלך, אתה תיהנה ממנה יותר. לעומת זאת, אם העבודה תדרוש רק חלק קטן מהכישורים שלך, היא תיראה לך משעממת ולא מאתגרת מספיק. לדוגמה, אם אתה יודע לשיר ולרקוד, אך תעבוד רק כזמר בלי לרקוד, תחושת ... ליהנות מהעבודה. לכן, האיזון הוא קריטי - למצוא עבודה שלא קלה מדי ולא קשה מדי. מה לעשות בפועל כדי למצוא עבודה שמתאימה לכישורים שלך? לרשום על דף מהם הכישורים שלך. לדוגמה: בישול, ניהול זמן, דיבור עם אנשים, עבודה ממושכת מול מחשב, נהיגה בדרכים ועוד. לזהות אילו סוגי עבודות תואמים לכישורים שלך. האם אתה טיפוס שאוהב עבודה עם אנשים, או שאתה מעדיף לעבוד לבד מול מחשב? האם נוח לך לנסוע כל היום בדרכים, או שאתה מעדיף עבודה משרדית? לחפש עבודה שדורשת את מירב הכישורים שלך - לא רק חלק מהם, אלא כמה שיותר. עבודה כזו תספק לך עניין ואתגר, ולא תשעמם אותך. אם צריך לבחור בין עבודה קלה ...
חינוך ילדים / שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 1
... באוניברסיטה. וכדי לריב על שטויות של ילדים, לא צריך לשם כך כישורים מיוחדים. וכאשר האדם מתבגר, אז הוא כל הזמן רוכש כישורים חדשים ויכולות חדשות, וכל הזמן הוא משדרג את רמת המשחקים, שבהם הוא משחק. ורמת המורכבות של הדברים שבהם האדם מתעסק, היא עולה כל הזמן, לפי רמת הכישורים האישיים של האדם, שהם בדכ משתפרים כל הזמן. ועל האדם חובה להבין ולזכור, שכמו שהוא מייחס ... וברמת המורכבות של המשחקים והעיסוקים. וככל שנדרשים יותר כישורים כדי לשחק במשחק, וככל שהמשחק הופך להיות יותר מורכב, כך זה יוצר את הרושם, שהמשחק הוא יותר ... ילד, הרי שבעצם מנסים להקנות לו את היכולות המתאימות ואת הכישורים המתאימים, כדי שהוא יוכל באמצעותם לשחק בבא הזמן, בעולם המשחקים של המבוגרים. כאשר הדגש המרכזי ...
ניתוח תהליך, תכונות של מנהיגות, מהי מנהיגות? שר הביטחון, שמירה על בטחון המדינה, ראש הממשלה, איך לדעת במי לבחור? איך לבחור מנהיג? איך לבחור מנהל? מנהל טוב, ממי לקבל עצות?
ניתוח תהליך, תכונות של מנהיגות, מהי מנהיגות? שר הביטחון, שמירה על בטחון המדינה, ראש הממשלה, איך לדעת במי לבחור? איך לבחור מנהיג? איך לבחור מנהל? מנהל טוב, ממי לקבל עצות?
... ממי לקבל עצות? מהו תהליך קבלת החלטות במנהיגות ומה תפקידיו של שר הביטחון? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה מה הופך אדם למנהיג טוב, מהי מנהיגות, ומהם הכישורים החשובים שצריך שיהיו לו. אחת הדוגמאות המרכזיות שנבחנו הייתה תהליך קבלת ההחלטות של שר הביטחון, ותפקידים שונים שמנהיגים בתפקידים ציבוריים, כמו שר הביטחון, נדרשים לקחת על עצמם. השאלה המרכזית היא: איך קובעים מי הוא מנהיג טוב? האם חשוב יותר ניסיון צבאי או כישורים ניהוליים? כיצד לבחור מנהיג ומה חשוב יותר - ניסיון צבאי או כישורים ניהוליים? המרצה מציין כי בעת בחירת מנהיג יש לשים דגש על כישורים ניהוליים ויכולת קבלת החלטות נכונה ולא דווקא על ניסיון צבאי. הכישורים הדרושים למנהיג הם לאו דווקא על פי עקרונות צבאיים אלא על פי יכולת לנהל את המצב בצורה חכמה ולבחור את האופציות הטובות ביותר למען המדינה. אליעד כהן מסביר כי תהליך ... להיות בעלי ניסיון בתחום כדי להיות טובים? לסיום, אליעד כהן משלב דוגמה מתוך התנך, בהתייחסו לדמותו של משה. כהן מבקש להראות כי המנהיגות נבחנת לא רק על פי הכישורים הגלויים אלא גם על פי היכולת לעמוד בתנאים מורכבים ובמצבים לא צפויים. השאלה היא אם מנכל, לדוגמה, או ראש צוות צריכים להיות בעלי ניסיון קודם בתחום כדי לנהל את הצוות בצורה הטובה ביותר. אליעד טוען כי מישהו עם כישורים ניהוליים ויכולת לנהל את האנשים בצורה טובה יכול להצליח גם אם לא היה בתחום לפני כן, כל עוד הוא מבין את המהות של האתגרים ומנהל את המשאבים באופן הנכון. תהליך קבלת החלטות מנהיגות ומשא ומתן תפקיד שר הביטחון מהות מול צורה כישורים ניהוליים בחירת מנהיג מהו תהליך קבלת החלטות במנהיגות ומה תפקידיו של שר הביטחון? בהרצאה, נדונה השאלה איך קובעים מי הוא מנהיג טוב, מהי המנהיגות ומהם התכונות ... שנבחנו הייתה תהליך קבלת ההחלטות של שר הביטחון, והתפקידים שמנהיגים בתפקידים ציבוריים נדרשים לקחת על עצמם. המרצה עוסק בשאלה מה חשוב יותר - ניסיון צבאי או כישורים מנהיגותיים כאשר מדובר במנהיג כמו שר הביטחון. אחד הנושאים המרכזיים היה האם אדם שמעולם לא שימש בתפקיד ביטחוני יכול להיות שר ביטחון, והאם הניסיון הצבאי חשוב יותר מהבנה אסטרטגית או יכולת קבלת החלטות נכונה. איך יש לבחור מנהיג? האם הניסיון הצבאי הכרחי? לגבי בחירת מנהיג, המרצה מציע כי הכישורים הדרושים הם לאו דווקא ניסיון צבאי, אלא היכולת לנהל את המצב בצורה חכמה ולבחור את האופציות הטובות ביותר למען המדינה. התהליך של קבלת החלטות נעשה תוך מחשבה מעמיקה ... המרצה מציין כי שר הביטחון, למשל, צריך להיות מסוגל להבין את הצרכים הביטחוניים של המדינה, אך לא בהכרח להיות בעל רקע צבאי, אלא יכול להיות גם אזרח עם כישורים ניהוליים ויכולת קבלת החלטות נכונה. הוא מסביר כי הבחירה במנהיגות צריכה להיות על פי היכולת להבין את המהות של האתגרים ולבחור את הדרך הטובה ביותר לפתרונם. האם חשוב ... דוגמה נוספת ששולבה בהרצאה, בה המרצה מציין את דמותו של משה בתנך כמנהיג. כאן, שאלת המנהיגות נדונה גם מתוך מיתוסים דתיים, וההבנה שמנהיגים נבחנים לא רק לפי כישוריהם הגלויים, אלא גם לפי היכולת שלהם לעמוד בתנאים מורכבים ובמצבים לא צפויים. תהליך קבלת החלטות מנהיגות ומשא ומתן תפקיד שר הביטחון מהות מול צורה כישורים ניהוליים בחירת מנהיג ...
חרם חברתי בבית הספר, חרם חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד שעושים עליו חרם? איך לעזור לילד מנודה חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים?
חרם חברתי בבית הספר, חרם חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד שעושים עליו חרם? איך לעזור לילד מנודה חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים?
... שמחמיר את התחושה שהוא עובר טראומה. במקום זאת, חשוב לשדר לילד שזו לא בעיה בלתי ניתנת להתמודדות, ולהבהיר לו שניתן לעבוד על כישורים חברתיים כדי למצוא חברים חדשים או להתגבר על הצחוק. איך לחזק את הילד בעולם האמיתי? בדיוק כמו מבוגרים שלפעמים מרגישים לבד או מנותקים חברתית, ... לבד כשעושים להם חרם. עם זאת, בעולם האמיתי, לא פונים לראש העיר כדי שיכפו על אחרים להיות חברים שלך. במקום זאת, לומדים לפתח כישורים חברתיים, להקרין ביטחון ולהתמודד עם סיטואציות חברתיות בצורה בריאה. תהליך זה כולל לימוד לא לפחד ממה שאחרים חושבים ולהתמקד בהפיכת עצמך לחבר ... שאין לו חברים כרגע. לבדוק אם יש סיבה התנהגותית או אופי שגורמת לו להיות קורבן לחרם (כגון רגישות גבוהה מדי). ללמד את הילד כישורים חברתיים: איך להצטרף לחבורות, איך לפתח קשרים חיוביים. אם יש צורך, לפנות לגורמים חיצוניים, כמו מורים או הורים של ילדים אחרים, רק בשלב מאוחר ... הן להפחית את הסיכוי לחרם והן להתמודד עם מצבים לא נעימים שכנראה יפגוש בעתיד. חרם בבית הספר חרדה חברתית והתגברות עליה פיתוח כישורי חברה אצל ילדים לקיחת אחריות אישית במצבי קושי חינוך ילדים וחיזוק הביטחון העצמי מדוע לא כדאי לשדר לחץ לילד כאשר עושים עליו חרם? כאשר הורים ... ויש מניעים אחרים לחרם. בכל מקרה, כדאי לנתח את הסיטואציה לעומק ולראות מה הילד עצמו יכול לשפר, הן בביטחון העצמי שלו והן בכישורים החברתיים שלו, כדי למנוע מצבים דומים בעתיד. מה לא לעשות כשמנסים להציל את הילד מהחרם? הטעות הנפוצה היא להעצים את הרגש השלילי וליצור דרמה ... כך ילד עלול להרגיש בחרם שהוא לבד. אבל בעולם האמיתי לא הולכים לראש העיר לבקש שיכפו על אחרים להיות חברים שלך. לומדים לפתח כישורים חברתיים, לומדים להקרין ביטחון, לומדים לקבל סיטואציות חברתיות מורכבות ולפתח כוחות נפש. כיצד לפעול ברמה הפרקטית כדי לפתור את החרם? 1. קודם ... קורבן נוח לחרם. אם הוא משדר רגישות גבוהה או פגיעות, עובדים איתו על פיתוח חוזק נפשי ודרכים לתגובה רגועה. 3. מקנים לילד כישורים חברתיים: איך לדבר, איך להצטרף לחבורה, איך לפתח קשרים חיוביים. 4. רק בשלב מאוחר יותר פונים לגורמים חיצוניים (למשל, מורים או הורים של ילדים ... הן להפחית את הסיכוי לחרם והן להתמודד עם מצבים לא נעימים שכנראה יפגוש בעתיד. חרם בבית הספר חרדה חברתית והתגברות עליה פיתוח כישורי חברה אצל ילדים לקיחת אחריות אישית במצבי קושי חינוך ילדים וחיזוק הביטחון העצמי איך לעזור לילד רגיש? איך לעזור לילד חלש? האשמת הקורבן, ילדה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אמנות השיחה, איך מנהלים שיחה? לפתח שיחה, איך לדבר עם אנשים? איך מנהלים שיחת חולין? לנהל שיחה מעניינת, שיחה עם בחורה, שיחה עם גבר, נושאי שיחה בדייט, כישורי ניהול שיחה, סמול טוק
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כישורים, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כישורים, מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להפרעות קשב, מאמן מכירות, קואצינג בנושאי כישורים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 13:51:44 - wesi1