אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פחד לא לפחד ✔חרדות ופחדים, פסיכולוגים נמצאים בחרדות, טיפול בחרדות, לא להיות בחרדה מהחרדה, לא לפחד מהפחד, כאבים ✔ איך להשתחרר מחרדה על ידי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חרדות ופחדים, פסיכולוגים נמצאים בחרדות, טיפול בחרדות, לא להיות בחרדה מהחרדה, לא לפחד מהפחד, כאבים
איך להשתחרר מחרדה על ידי קבלת החרדה עצמה?

אליעד כהן מסביר שחרדה היא חוויה רגשית שקשורה לא רק לסיבה שמפחידה אותנו, אלא גם לעצם הפחד מהחרדה. כלומר, אם אדם נמצא במצב של חרדה, הוא בעצם חושש לא רק מהמציאות הלא רצויה שעלולה להתרחש, אלא גם מהחוויה הרגשית של החרדה עצמה. הפחד הזה יוצר מעגל סגור שמעצים את התחושה הקשה. הפתרון הוא לנסות להגיע למצב שבו האדם מקבל את החרדה ומפסיק לפחד ממנה. לדוגמה, אם אדם מפחד להיכשל, עליו להבין שגם אם הוא ייכשל זה לא נורא ואף יכול להיות חיובי עבורו. בכך שהוא יקבל את התוצאה הזו ואפילו ישמח בה, החרדה שלו תיעלם מאליה.

מדוע טיפול פסיכולוגי בחרדה עלול להגביר את החרדה?

אליעד מתאר מצב בו אדם שסובל מחרדה מגיע לפסיכולוג ומבקש עזרה. הפסיכולוג לרוב מנסה "להוציא" אותו מהחרדה במהירות באמצעות פתרונות כמו תרופות או טכניקות שונות של הסחת דעת. אבל דווקא הפתרון שהפסיכולוג מציע עלול להחריף את החרדה, כי הוא מחדד את הרעיון שהחרדה היא משהו רע שיש להימנע ממנו. כך האדם נכנס לחרדה נוספת, שהיא חרדה מכך שהוא לא יצליח להתגבר על החרדה עצמה. כלומר, הטיפול עלול להזין את החרדה במקום לפתור אותה, ולהגדיל את התחושה של חוסר שליטה.

למה פסיכולוגים בעצמם נמצאים בחרדה?

אליעד כהן מציין נקודה מעניינת לגבי המטפלים עצמם. לדבריו, גם פסיכולוגים לעיתים נמצאים במצב של חרדה מול חרדת המטופל שלהם. הפסיכולוג מרגיש חוסר נוחות וחוסר שליטה כשהוא רואה אדם אחר סובל, ולכן ממהר להציע פתרונות או תרופות. לעיתים הפסיכולוג אף משתמש באמירות כלליות כמו "זה גנטי", או "רק תרופות יעזרו", פשוט כי הוא בעצמו מפחד ממצב של חוסר יכולת לפתור את הבעיה. לכן, בעצם, הפסיכולוג נמצא גם הוא בסוג של חרדה.

למה פתרונות קלאסיים לחרדה לא עובדים לטווח ארוך?

אליעד כהן מסביר שהגישה הקלאסית, שאומרת לאדם פשוט להסיח את דעתו או לחשוב על משהו אחר, היא גישה שאינה עובדת לאורך זמן. לדוגמה, אם לאדם יש מחשבות טורדניות שחוזרות שוב ושוב, לא יעזור לו לשקר לעצמו שהכל טוב, כי המחשבות הטורדניות יחזרו בכל מקרה. אדם יכול לנסות להסתכל על חצי הכוס המלאה, אבל החצי הריק תמיד יהיה שם ויחזור להטריד אותו. למעשה, הוא לא יכול לברוח מעצמו, כי עצם קיומו הוא מקור החרדה והסבל. ככל שינסה לברוח, המחשבות יחזרו בעוצמה רבה יותר.

כיצד להתמודד עם החרדה מהיסוד?

אליעד מתאר תהליך עמוק יותר של טיפול בחרדה, המתחיל בהבנה שגם אם הדבר שהאדם מפחד ממנו יקרה - זה יכול להיות בסדר או אפילו טוב. אבל הבעיה היא, שגם אם אדם יצליח להגיע למסקנה הזו, הוא עלול לפחד שהוא ישכח זאת בעתיד ויחזור להיות בחרדה. לכן, התהליך העמוק יותר כולל את ההבנה שגם עצם החלוקה של המציאות לטוב ורע היא המקור לחרדה. במילים אחרות, אדם צריך לקבל לא רק את האפשרות שהדבר המפחיד יקרה, אלא גם את עצם קיומה של החרדה ושל התחושה שיש טוב ורע.

איך ניתן להגיע לשלווה מוחלטת מול החרדה?

הפתרון האולטימטיבי שאליעד כהן מציע הוא לראות את החרדה כחוויה חיובית ולא שלילית. בדיוק כמו שאדם נהנה מסרט אימה או מתקן מפחיד בלונה פארק, הוא יכול ללמוד ליהנות גם מתחושת החרדה עצמה. חרדה היא סוג של כאב נפשי, וכאב נפשי קשה הרבה יותר מכאב פיזי, אבל זה רק משום שאין לאדם משמעות או אידיאל שממלא אותו. לדוגמה, אדם שנמצא תחת עינויים פיזיים קשים יכול לא לסבול אם יש לו תחושת מטרה חזקה. לעומת זאת, אדם שחווה חיים ללא משמעות יסבול מאוד גם ללא שום כאב פיזי. לכן, כשאדם לומד ליהנות מהחרדה כמו שהוא נהנה מכל חוויה חיובית אחרת, הוא משתחרר ממנה לחלוטין.

מה הפתרון הסופי לחרדות ולפחדים?

בסופו של דבר, הפתרון האמיתי לסבל הוא לשנות את היחס לחרדה ולא את החרדה עצמה. אם האדם יפסיק להתנגד לחרדה, ויגיע למצב שבו הוא אינו רוצה לברוח מהחרדה בכלל, היא תיעלם לחלוטין. במילים אחרות, המפתח הוא להגיע למצב של "השתוות פנימית", מצב של חוסר רצון פנימי לשנות את המציאות. כאשר האדם מגיע לשלווה פנימית מלאה עם כל מצב, כולל מצב של חרדה או סבל, הוא כבר לא חווה סבל נפשי.
איך אפשר להשתחרר מחרדה באמצעות קבלה של החרדה עצמה?

אם אדם מפסיק להיות בחרדה מהעובדה שהוא בחרדה, הוא למעשה מפסיק להיות בחרדה מלכתחילה. כלומר, החרדה נובעת לא רק מהאירוע שמעורר אותה, אלא גם מהפחד עצמו מהחרדה. אם תוכל להגיע למצב שבו אתה מסוגל להיות שלם עם החרדה עצמה ואפילו לראות בה משהו חיובי, היא תיעלם מאליה.

מדוע מתן פתרונות נגד חרדה עלול להכניס אותנו לחרדה?

כאשר אדם הולך לפסיכולוג ומתלונן על חרדה, הפסיכולוג מנסה "להוציא" אותו מהחרדה - אבל בכך הוא למעשה מחזק את התחושה שחרדה היא משהו רע שיש להימנע ממנו. זה יוצר לחץ נוסף, משום שהמטופל נמצא כעת בחרדה לא רק מהגורם המקורי, אלא גם מהאפשרות שהוא לא יצליח להיפטר מהחרדה עצמה. במילים אחרות, הטיפול עצמו עלול להזין את החרדה במקום לפתור אותה.

האם פסיכולוגים בעצמם בחרדה?

על פי ההסבר, כאשר פסיכולוג ממהר להציע למטופל פתרון או תרופות, זה נובע גם מהחרדה של המטפל עצמו. הוא חש לא בנוח עם החרדה של המטופל, ולכן מנסה "להיפטר" ממנה במהירות, לעיתים באמצעות הצעה של תרופות או אמירות כלליות כמו "זה גנטי, רק תרופות יעזרו". אבל גישה כזו משקפת חוסר הבנה עמוקה של החרדה, והיא אינה בהכרח מועילה לטיפול אמיתי.

מהי הדרך הקלאסית לטפל בחרדה, ולמה היא אינה תמיד אפקטיבית?

הגישה המקובלת היא להציע לאדם להסיח את דעתו - לחשוב על משהו אחר או לנסות "לשקר" לעצמו ולשכנע את עצמו שהדבר שממנו הוא מפחד אינו נורא כל כך. אבל שיטה זו אינה פותרת את הבעיה מהשורש, כי המחשבות הטורדניות ממשיכות לחזור. לא משנה כמה אדם ינסה לברוח מהן, הן תמיד יופיעו מחדש, כי הן חלק מהחוויה הקיומית שלו.

איך ניתן להתגבר על חרדה מהיסוד?

בשלב הראשון, ניתן להתמודד עם החרדה על ידי הבנה שגם אם יקרה הדבר שממנו מפחדים - זה לא בהכרח דבר רע. אם אדם יוכל להשתכנע שגם התוצאה הגרועה ביותר היא למעשה בסדר או אפילו חיובית, הוא לא ירגיש חרדה לגביה. אבל יש בעיה נוספת - החשש שגם אם יצליח לראות את הכל כחיובי, אולי יום אחד הוא ישכח זאת ויחזור להיות בחרדה. לכן, הדרך העמוקה ביותר להיחלץ מחרדה היא לא רק לקבל את האפשרות שהתוצאה הרעה תקרה, אלא גם לקבל את עצם קיומה של ההבדלה בין טוב לרע - כלומר, להיות שלם עם קיומן של חרדה ושל סבל.

כיצד אפשר להגיע לשלווה מוחלטת מול החרדה?

השלב האחרון הוא להבין שגם חרדה היא חוויה חיובית. ממש כמו שיש אנשים שנהנים ממתקני אימה בלונה פארק או מסרטי אימה, ניתן ללמוד ליהנות גם מהתחושה של חרדה. אם אדם יוכל לראות את החרדה כחלק מחוויית החיים וליהנות ממנה כמו שהוא נהנה מהתרגשות, שמחה או חוויות עוצמתיות אחרות, הוא יוכל להפוך אותה לחלק מהחוויה החיובית שלו.

מה הקשר בין כאב פיזי ונפשי לחרדה?

חרדה היא סוג של כאב נפשי, וכאב נפשי קשה יותר מכאב פיזי. לדוגמה, אדם שמאמין במשהו או חש תחושת מטרה גדולה יכול לסבול מכאב פיזי קשה ועדיין לא לחוות סבל נפשי. לעומת זאת, אדם שאין לו תחושת משמעות או תקווה, יחווה סבל נפשי קשה גם ללא כאב פיזי. לכן, הדרך להתמודד עם חרדה היא לא רק להסיח את הדעת, אלא לשנות את הגישה כלפי עצם החוויה.

מה הפתרון הסופי לחרדה?

בסופו של דבר, הסבל נובע מכך שהאדם לא רוצה לחוות חרדה. אם אדם יוכל לשנות את היחס שלו לחרדה ולהתחיל לראות בה חלק טבעי ואפילו חיובי מחוויית החיים, הוא יוכל להשתחרר ממנה באמת. הדרך לכך היא להגיע למצב שבו אין התנגדות פנימית לדבר, כלומר, מצב שבו אין רצון לברוח מהחרדה - ואז ממילא היא נעלמת.
לגבי חרדה אם לא תהיה בחרדה מכך שאתה בחרדה אז ממילא לא תהיה בחרדה, עוד פעם יש פה שני דברים אם אתה בחרדה בעיקרון אתה אמור להיות מרוצה מזה שאתה בחרדה ואם תביא את עצמך למצב כל כך פנימי שאתה מרוצה מכך גם כשאתה בחרדה שאפילו חרדה זה טוב לך גם החרדה שלך תעלם, כאילו אפילו בחיצוניות אתה כבר לא תהיה בחרדה אם אתה מסוגל. איך זה עובד חרדה בן אדם בא עם חרדה, למה יש לך חרדה "כי אני מפחד שמשהו מסוים יקרה" אז מה הפתרון הכי קל אז אומרים "טוב אז תבין שגם אם זה יקרה זה טוב" נניח, בסדר ואז לא תהיה בחרדה אבל אם אנחנו נחדד את זה יותר אתה צריך להבין שגם, בן אדם עכשיו הולך לפסיכולוג אומר לפסיכולוג "דוקטור אני בחרדה" הפסיכולוג אומר לו "תעשה את זה ואת זה ותצא מהחדרה" למה בעצם הוא הכניס אותו לחרדה.

למה כשנותנים לך פתרון נגד חרדה בעצם מכניסים אותך לחרדה כי אתה בחרדה שלא תהיה בחרדה. כשאתה בא לפסיכולוג ואומר לו "אני בחרדה" הוא אומר לך "טוב בוא אני אעזור מהחרדה, בוא נוציא אותך" הוא בעצם הפסיכולוג הוא אדם חרדתי, הוא באמת חרד מכך שאתה בחרדה הוא מנסה להוציא אותך מכך שאתה בחרדה. לא נכון?

ש: לא חשבתי על זה.

אליעד: מה זה חרדה, חרדה ברור שלא חשבת על זה אחרת לא היינו הולכים לפסיכולוג, תסתכלי.

ש: הפסיכולוג הוא חרדתי ביותר.

אליעד: ברור הפסיכולוג בחרדה מכך שאתה בחרדה אז הוא אומר לך "לך תיקח כדורים", הוא בחרדה אומר "מה אני" הוא בחרדה מעוד דבר כי הוא גם לא יודע מה להגיד לו, הוא לא יודע מה להגיד לו אז הוא אומר לו "טוב לך תיקח כדורים" ואז בגלל שהוא מתבייש שלא נעים לו שאין לו מה להגיד הוא אומר "תדע לך שגם אין פתרון רק כדורים יעזרו לך", יש גם כאלו שאומרים "תקשיב גם לא יעזור" כי הוא לא יודע מה להגיד אז הוא מפחד אז הוא אומר "טוב אז רק כדורים עוזר כי ככה זה בDNA".

ש: אז אם הפסיכולוג לא היה חרדתי מה הוא היה אומר?

אליעד: קודם כל הוא היה רגוע, קודם כל הוא לא היה נכנס לחרדה.

ש: אולי אבל זה בסדר שהוא בחרדה.

אליעד: לא, תסתכלי השאלה היא זה מה רמת התודעה של האדם ששואל אבל תסתכלי נגיד שבן אדם בא אלי ושואל "מה לעשות עם חרדה" אז קודם כל השיטות הקלאסיות לטפל בחרדה זה פשוט "תחשוב על משהו אחר ולא תהיה בחרדה, ממה אתה חרד שיקרה ככה טוב תחשוב על משהו אחר, תאמין שזה תשקר את עצמך בשקר כלשהו", אני אומר "שקר, תשקר את עצמך איכשהו ותנסה לצאת מזה, אתה מפחד שיקרה לך משהו טוב תשקר שאתה לא מפחד" אוקי אבל זה לא עובד כי בפועל מה לעשות שהמחשבה הזאת כן קיימת, מחשבות טורדניות אתה לא יכול לברוח מהן כי הן קיימות מה אתה יכול לעשות. נגיד חצי כוס מלא חצי כוס ריקה אומרים לך "תסתכל על המלאה", " אבל גם יש ריקה מה אני יכול לעשות" אין מה לעשות למרות שתביני לא משנה איפה תברח אתה לא יכול לברוח מעצמך עצם זה שאתה קיים זאת סיבת הסבל, איך אתה יכול לברוח מזה לאיפה תברח אתה לא יכול לברוח מכך שאתה קיים.

עכשיו אז מה עושים בשלב הראשון, בשלב הראשון אומרים לבן אדם "תקשיב אתה רוצה לצאת מחרדה אוקי ממה אתה מפחד, אתה מפחד שלא יקרה לך ככה וככה המחשבה הטורדנית, יש לך מחשבה טורדנית שלא יקרה ככה וככה תנסה להבין את המציאות בצורה כזאת שגם אם זה יקרה לך זה טוב ואם אתה תגיע להשתוות שגם אם יקרה לך את הדבר הגרוע ביותר גם הוא טוב ממילא תעלם לך החרדה" זה קודם כל בשלב הראשון.

ש: זה בעצם ללכת בצעדים נגיד אוקי נגיד וזה יקרה אז מה אז בא נראה שזה לא כזה נורא.

אליעד: לא שזה לא נורא אתה צריך להגיע למצב שאתה אפילו תאהב את זה, בסדר נקצין קח תדמיין את הדבר הכי רע, תחשוב אם תצליח להבין שהוא טוב ממילא לא יהיו לך יותר חרדות אבל למה גם זה עצמו חרדה כי אז אתה אומר "טוב ומה יקרה אם חס וחלילה אני כן אחשוב שיש טוב ורע אז אני אהיה בחרדה", זאת אומרת אם אני אומר למישהו "אל תגיד שיש טוב ורע" גם זה רע לשכנע מישהו לא להבדיל בין טוב לרע גם זה רע, למה כי אני בעצם אומר לו "אם הוא מבדיל בין טוב לרע אז רע".

ש: אז מה, מה התשובה?

אליעד: צריך ללכת עוד צעד אחד אחורה שגם להבדיל בין טוב לרע זה טוב, זאת אומרת גם להיות בחרדה זה טוב לא שזה בלית ברירה אתה אמור, תחשוב על חרדה תחשוב על ההפך של החרדה, תחשוב על דבר הכי טוב בעולם עכשיו תהנה מהחרדה כמו שאתה נהנה מהדבר הכי טוב בעולם. עכשיו הרעיון הוא שאם אתה תצליח, עכשיו איך אתה יכול ליהנות מחרדה כמו שאתה נהנה מהדבר הכי טוב בעולם בדיוק כמו שדיברנו על הכאב חרדה זה כאב, כאב והוא כואב הרבה יותר מאשר פיזי לכן כשאמרתי לך נגיד לגבי נגיד גלעד שליט בינינו בתכלס הסבל הוא לא פיזי אף פעם, הסבל הוא נפשי סבל נפשי הרבה יותר קשה מסבל פיזי תתעלל בבן אדם בצורה חולנית פיזית כל זמן שיש לו תקווה או שיש לו איזה אידיאל שלמענו הוא מוכן לסבול אין לו בעיה עם זה.

בן אדם יכול להיות על הכבשן אם הוא חושב שהוא עושה את זה למען איזה אידיאל כלשהו, האהבה שלו לאידיאל יותר חזקה מעוצמת הכאב, למרות שתסרוק את בשרו במסרקות של ברזל אבל ההבנה שהוא עושה את זה למען מטרה נעלה היא ממלאת אותו עד כדי כך שהכאב מצטמצם אצלו. הבעיה האמיתית היא כאשר אין לך את האידיאל ואתה סובל זאת הבעיה, זאת אומרת הכאב הנפשי שאין לך בשביל מה זה הסבל הרציני לכן אמרתי שבגן עדן הרבה יותר גרוע כי כשאתה בגיהנום אתה אומר "טוב אולי בגן עדן יהיה טוב" עכשיו בגן עדן אין לך כאילו לאיפה להתקדם. בכל מקרה מה איך הגענו לזה?

ש: על חרדות.

אליעד: אה על חרדות, עכשיו הרעיון הוא שהסבל הוא בסופו של דבר נפשי, עכשיו אתה לא סובל מהחרדה אתה סובל מכך שאתה לא רוצה לחוות חרדה, הסבל הוא לא מהחרדה הסבל הוא מכך שאתה לא רוצה לחוות חרדה. מה אמרנו קודם על הספק שיש לך?

ש: מה אם הוא לא מזה, הוא גם זה וגם זה.

אליעד: מה הוא עף, קודם כל תביני אין גם וגם בסוף יש סיבה אחת זה מזה או מזה יש אחד שאתה לא רוצה לחוות חרדה. כשבן אדם הולך ללונה פארק הוא הולך למתקנים של החרדה הוא נהנה מהחרדה? כן, כשהוא הולך לסרט אימה הוא נהנה מהחרדה? כן, למה כי הוא רוצה נכון?

ש: אוקי.

אליעד: זאת אומרת למה הוא לא נהנה כי הוא לא רוצה זה מה שאמרתי לך קודם על הנושא של לעבור דירה או לא לדוגמה, הסבל הוא לא מכך שאתה לא יודע אם לעבור או לו הסבל הוא מכך שאתה לא מצליח להכיל את זה שאתה לא יודע, "אני לא רוצה לחוות חרדה, אני לא רוצה לחוות חוסר ידיעה" ומה הפתרון, הפתרון הוא תרצה לחוות חרדה כמו שאתה רוצה לחוות את ההפך של החרדה נגיד שלמות וודאות, ואיך אני יכול לחוות כזה מצב? על ידי שאני מגיע להשתוות של "האין רצון" אז אם אין לי רצון אז ממילא אני לא יכול לסבול מחרדה, דרך אגב מתי אין רצון כשאין בחירה.
קשיים עיקרון לא לשנות בגן עדן לפחד להיכשל אני מפחד חרדה מהחרדה מוחלט כאב נפשי הימנעות סובל מהפרעה טורדנית בחרדה מהחרדה חרדה חרדה ופחד חרדה ופחדים חרדה מהחרדה חרדה מכאב חרדות חרדות ופחדים טיפול טיפול בחרדה טיפול בחרדות טיפול בפחד טיפול בפחדים טיפול נגד חרדה טיפול נגד חרדות טיפולים טיפולים נגד חרדה טיפולים נגד חרדות כאב כאבים לא להיות בחרדה לא להיות בחרדה מהחרדה לא לפחד לא לפחד מהפחד להיות בחרדה להיות בחרדה מהחרדה לטפל בחרדה לטפל בחרדות לפחד לפחד מהפחד מטופל מטופלים מטפל נמצאים בחרדות פחד פחד וחרדה פחד לא לפחד פחד מהפחד פחד מטיפול בפחד פחד מכאב פחד מכאבים פחדים פחדים וחרדות פחדים פסיכולוגים פסיכולוג פסיכולוגי פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגים
התמודדות עם חרדות, התמודדות עם פחדים, לעלות על המנגל, איך באמת לא לפחד? איך באמת לצאת מחרדה? להבדיל בין יש לאין, פחד לא לפחד, הפחד שמאחורי הפחד, העד המתבונן, לשלוט ברצון
התמודדות עם חרדות, התמודדות עם פחדים, לעלות על המנגל, איך באמת לא לפחד? איך באמת לצאת מחרדה? להבדיל בין יש לאין, פחד לא לפחד, הפחד שמאחורי הפחד, העד המתבונן, לשלוט ברצון
... עם חרדות, התמודדות עם פחדים, לעלות על המנגל, איך באמת לא לפחד? איך באמת לצאת מחרדה? להבדיל בין יש לאין, פחד לא לפחד , הפחד שמאחורי הפחד, העד המתבונן, לשלוט ברצון מה זה באמת אומר לעלות על המנגל בפחד וחרדה? המושג לעלות על המנגל הוא ביטוי נפוץ שמתייחס למצב שבו אדם נמצא מול פחד או חרדה ...
חרדות כתוצאה מהטלת ספק ברצון, האם הטלת ספק יוצרת חרדות? למה הטלת ספק יוצרת חרדות? מתי להטיל ספק יוצר חרדות? מהו תהליך של הטלת ספק ברצון? המלחמה בטרור, עונש מוות למחבלים, ללכת עד הסוף, לא לפחד מהפחד, לא לפחד להטיל ספק
חרדות כתוצאה מהטלת ספק ברצון, האם הטלת ספק יוצרת חרדות? למה הטלת ספק יוצרת חרדות? מתי להטיל ספק יוצר חרדות? מהו תהליך של הטלת ספק ברצון? המלחמה בטרור, עונש מוות למחבלים, ללכת עד הסוף, לא לפחד מהפחד, לא לפחד להטיל ספק
... ספק יוצרת חרדות? למה הטלת ספק יוצרת חרדות? מתי להטיל ספק יוצר חרדות? מהו תהליך של הטלת ספק ברצון? המלחמה בטרור, עונש מוות למחבלים, ללכת עד הסוף, לא לפחד מהפחד, לא לפחד להטיל ספק האם הטלת ספק ברצון יוצרת חרדות? הטלת ספק ברצון היא תהליך עמוק של בירור והבנה עצמית, ואליעד כהן מסביר בהרצאה ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים האם יש הבדל בין כאב פיזי לכאב נפשי? לפי אליעד כהן, ההבחנה בין כאב נפשי לכאב גופני היא מלאכותית ואינה משקפת את המציאות האמיתית. הוא מסביר כי לכאורה אנו חווים כאב גופני כמוחשי ונפרד מכאב נפשי, אך בפועל, שני סוגי הכאב נובעים מאותה בעיה בדיוק: חוסר התאמה בין הרצון שלנו לבין המציאות. אליעד מדגים כי כל החוויה של כאב, הן פיזי והן נפשי, תלויה ברצון ובמודעות שלנו. למשל, אדם שקורא ספר ולא שם לב שעקץ אותו יתוש לא יחווה כאב, למרות הפגיעה הפיזית, וחייל שנפצע במהלך קרב עשוי שלא להרגיש כאב בשל הסיטואציה האינטנסיבית. כמו כן, אימא שמרימה ילד כבד אינה מרגישה את כאב הגוף בזכות האהבה וההזדהות עם הילד, ואדם שמציל מישהו בשריפה מסוגל להתעלם מהכאב הפיזי בזכות הרצון החזק להציל חיים. הדוגמאות הללו מוכיחות כי הכאב אינו מוחלט, אלא תלוי ברצון ובתודעה של האדם. מה רבי נחמן מברסלב אומר על מקור הכאב והסבל? רבי נחמן מברסלב טוען שכל הסבל והכאב בעולם מקורם בחיסרון דעת. כלומר, האדם סובל משום שאינו מבין את המציאות לעומקה. לדעת רבי נחמן, ... הגופנית. רבי נחמן מביא כדוגמה אדם שחולה בסרטן וטוען שהבעיה אינה בגופו אלא בנפשו, משום שהכאב והסבל נובעים מחוסר ההבנה שהכל הוא ביטוי לרצון האלוהי, הרצון הראשוני. רבי נחמן, שסבל בעצמו רבות, ... תמיד נפשית - בעיה בתפיסת המציאות וביכולת להזדהות עם הרצון של אלוהים. מדוע אנו מרגישים כאב, והאם ניתן להתגבר עליו? אליעד כהן מסביר שהכאב, בין אם נפשי או גופני, תלוי ברצון שלנו שהחוויה תהיה אחרת. אנו לא סובלים מעצם הכאב, אלא משום שאנו מתנגדים לו ואיננו רוצים אותו. אליעד מציע שהדרך להתמודד עם הכאב היא לשאול באופן מתמיד למה אני לא רוצה שיכאב לי? וכך להבין שהרצון שלנו אינו באמת שלנו, אלא מופעל על ידי כוח גבוה יותר (אלוהים או המציאות). ... ובכך הוא משתחרר מהסבל ומגיע לשלמות מוחלטת. לסיכום, לפי אליעד כהן אין הבדל אמיתי בין כאב פיזי לכאב נפשי, כי מקור הכאב הוא תמיד חוסר התאמה בין הרצון למציאות. אם האדם יבין שהוא עצמו הוא הכוח היוצר את המציאות, הוא יפסיק להתנגד לסבל ויחווה שלמות מוחלטת. איך להתמודד עם כאב פיזי? כיצד להפוך כאב נפשי לאושר? מהי חווית האחדות? איך להשתחרר מהסבל לפי רבי נחמן מברסלב? איך להבין שהכל אחד? האם אפשר להשתחרר מרצונות? כיצד לשנות את חווית המציאות? האם יש הבדל בין כאב גופני לכאב נפשי? לפי אליעד כהן, הנושא של הפרדה בין
כאב גופני, השתוות, רצון לשנות את המציאות, לא טוב ולא רע, הרע הוא לא טוב, לחוות את הרע והטוב כאלוהים
כאב גופני, השתוות, רצון לשנות את המציאות, לא טוב ולא רע, הרע הוא לא טוב, לחוות את הרע והטוב כאלוהים
כאב גופני, השתוות, רצון לשנות את המציאות, לא טוב ולא רע, הרע הוא לא טוב, לחוות את הרע והטוב כאלוהים למה האדם סובל מכאב גופני ורוצה לשנות את המציאות? אליעד כהן מסביר לעומק את נושא הכאב הגופני ואת הרצון של האדם לשנות את המציאות, ומדגיש שיש כאן רובד עמוק יותר מזה שמוכר בדרך כלל. לפי אליעד, אדם סובל לא רק מפני שיש לו כאב גופני, ולא רק מפני שהוא רוצה לשנות את המצב של הכאב, אלא ברובד עמוק יותר, מפני שהוא מתנגד לעצם העובדה שהוא רוצה לשנות את הכאב. כלומר, הכאב האמיתי הוא לא רק פיזי או תוצאת הרצון לשינוי, אלא ההתנגדות והכעס הפנימי של האדם על עצמו, על כך שהוא בכלל נמצא במצב שבו הוא רוצה לשנות את הכאב. האדם בעצם כועס על הרצון שלו עצמו לשנות, והכעס הפנימי הזה הוא השורש העמוק ביותר של הסבל שלו. אליעד מתאר זאת כנקודה מאוד משמעותית ומסביר שההבנה הזו היא התקדמות עצומה, התקדמות של שנות אור. ההבנה שהכאב אינו נובע רק מהרצון לשינוי אלא מההתנגדות הפנימית לרצון לשינוי עצמו היא נקודת מפנה חשובה מאוד בהבנת מנגנון הסבל ... פנימי כלפי הרצון לשנות את הדברים. לסיכום, אליעד כהן מבהיר שהשורש העמוק ביותר של סבל האדם הוא לא הכאב או הרצון לשנות את המציאות, אלא ההתנגדות לרצון לשנות. הפתרון הוא בהגעה למצב של השתוות פנימית, שבו הרצון לשינוי והאי ... והמציאות, ועד לחוויה תודעתית נקייה מהפרדה בין טוב לרע, כפי שחווה אותה אלוהים. איך להפסיק לסבול מכאב גופני? מה זה השתוות מלאה? מה ההבדל בין טוב לרע? למה האדם מתנגד לכאב שלו? איך לחוות את המציאות כאלוהים? מהי השתוות מוחלטת? למה אנשים רוצים לשנות את המציאות? ...
כאב גופני, סבל מכאבים בגוף, לקחת תרופות, לרצות את הרצון שלא רוצה את המציאות, לרצות את תחושת הרע
כאב גופני, סבל מכאבים בגוף, לקחת תרופות, לרצות את הרצון שלא רוצה את המציאות, לרצות את תחושת הרע
כאב גופני, סבל מכאבים בגוף, לקחת תרופות, לרצות את הרצון שלא רוצה את המציאות, לרצות את תחושת הרע למה באמת רע לאדם שכואב לו? כשאדם חווה כאב גופני, הבעיה העיקרית שלו היא לא הכאב עצמו, אלא הרצון הפנימי שלו שהמציאות תהיה שונה ממה שהיא עכשיו. אליעד כהן מסביר שאדם אינו סובל בגלל שכואב לו בפועל, אלא כי הוא אינו רוצה את המצב שבו הוא סובל מכאב. אדם יכול להרגיש כאב פיזי , וזה אמנם לא נעים, אבל הכאב הזה הופך לסבל אמיתי רק כשהוא אינו רוצה להרגיש את הכאב. הסבל מתחיל כשיש בתוכו התנגדות חזקה למציאות כפי שהיא כרגע. כלומר, השורש האמיתי לסבל הוא הרצון שהמציאות תהיה שונה מהרצוי לו, ולא הכאב הגופני עצמו. האם לקחת תרופות משחרר את האדם מסבל? אליעד מדגיש שהשימוש בתרופות אינו פתרון מלא לסבל, כי התרופות מטפלות בכאב, אך אינן פותרות את השורש האמיתי של הבעיה - הרצון שלא יחוש כאב. אם האדם לוקח תרופות ומצפה שבעקבות כך ייפסק הכאב, ייתכן שזה אכן יקרה באופן זמני, אך הבעיה הבסיסית של הרצון לשינוי המציאות עדיין קיימת. לכן, הפתרון היסודי והאמיתי לסבל הוא לא בכך שהכאב יעבור אלא בקבלת הרצון הפנימי של האדם, שהוא לא רוצה שיכאב לו. איך אדם יכול לרצות את המציאות שבה הוא סובל מכאב? אליעד כהן מחדד את הרעיון שהדרך להתמודד עם הסבל היא לא לשכנע את עצמך שאתה אוהב את הכאב, אלא להסכים לקבל את הרצון שלך שלא יכאב לך. כלומר, לקבל את העובדה שיש לך רצון שונה ממה שקורה במציאות, ולא להתנגד לרצון הזה. כאשר האדם מבין שהבעיה אינה בעצם הכאב אלא בהתנגדות שלו כלפי הרצון הפנימי, הוא יכול להפסיק להיאבק ברצון שלו, וכתוצאה מכך הסבל שלו יקטן משמעותית, גם אם הכאב הגופני עדיין קיים. האם הכאב הוא מקור הרע או הרצון לשנות את המציאות? על פי ההסבר של אליעד, הכאב עצמו הוא רק תחושה פיזית, משהו שקורה במציאות. אך הבעיה העיקרית אינה הכאב עצמו, אלא הרצון של האדם לא להרגיש כאב. הסבל הגדול נובע דווקא מחוסר היכולת של האדם לקבל את העובדה שהוא רוצה לשנות את המציאות. כלומר, האדם סובל כי הוא אינו מסוגל להכיל את הרצון שלו שהמציאות תהיה שונה. כאשר האדם מתנגד לרצון שלו, הוא חווה כאב רגשי שהוא הרבה יותר גרוע מהכאב הגופני. כיצד להתמודד בצורה נכונה עם הכאב הגופני? הדרך המעשית והיעילה ביותר להתמודד עם הכאב הגופני, לפי אליעד כהן, היא להמשיך לפעול כפי שהאדם פועל - אם צריך לקחת תרופות, שייקח תרופות, אך בו - זמנית חשוב שיבין ויקבל את הרצון הפנימי שלו שלא יחוש את הכאב. לא מדובר בלנסות לבטל את הרצון שלא י
רע / כאבים - כיצד יכול האדם לבטל את כל הרע ואת כל הכאבים שיש בעולם?
... כאבים - כיצד יכול האדם לבטל את כל הרע ואת כל הכאבים שיש בעולם? ובו יתבאר, כי האדם יכול בפחות מרגע אחד לבטל מעצמו את כל תחושת הרע, על ידי זה שהוא ירכז את כל המחשבה שלו, לחשוב על המהות של כל הדברים כולם, ששם אין שום רע כלל. כגון לדוגמה, אדם שסובל מכאבים ומרגיש מכך רע, שאם הוא ירצה, הוא יכול בפחות מרגע אחד, לבטל מעצמו את כל תחושת הרע שיש לו מהכאבים שלו. עד כדי כך, שהאדם יכול לבטל גם את הכאבים עצמם, אם הוא רק ירצה בכך. ואיך? על ידי התבוננות על מהות הכאבים עצמם. זא, שכאשר יש לאדם כאבים והאדם מרגיש מהם רע, אם האדם יבחר לשאול את עצמו, למה אני לא רוצה להרגיש את הכאבים האלו? ולמה אני שונא את הכאבים האלו? ולמה אני רוצה להרגיש טוב ולא רוצה להרגיש רע? ולמה אני רוצה להרגיש טוב, דווקא בלי כאבים? אם האדם ישאל את השאלות האלו באמת, הוא יגלה את האחדות של המציאות. וממילא כל תחושת הרע תתבטל. ולא רק שתחושת הרע תתבטל, ... הנפרד של כל העולם כולו. כי מי שיכריח את עצמו למצוא תשובה לשאלה, של למה יש נפרדות, שהיא בעצם מלובשת בשאלה, למה אני רוצה להרגיש טוב? ולמה אני לא רוצה להרגיש כאבים? ולמה אני חושב שכאבים זה רע? וכיוב, מי שיכריח את עצמו להתבונן על השאלה הזאת עד סופה, השאלה עצמה תעביר את האדם, אל עולם שכולו אחד, שבו, אין ... הצורה הסופית שלו. כי בנקודת ההתחלה, דהיינו, מנקודת מבט שקודמת לרצון של האדם, שלא להרגיש רע, מנקודת המבט הזו, אין שום הבדל בין טוב לבין רע, ואין שום הבדל בין כאב לבין רוגע ובריאות. כי התודעה של האדם, מזדהה עם נקודת מבט, שנמצאת, אחרי ההגדרה הסופית של הרצון של האדם, שהוא לא ירגיש רע מכאבים. כי הרצון הסופי של האדם, הוא רצון מוגדר. שהאדם לא רוצה צורה מסוימת מוגדרת. שעל ידי זה, האדם מרגיש טוב או רע. והאדם ... הרצון שלו, שלא להרגיש רע. אבל, קיומו של הרצון המוגדר, הוא אינו מחויב. כי לא מחויב המציאות, שהאדם ירצה להרגיש רק טוב. ולא מחויב המציאות, שהאדם לא ירצה להרגיש כאבים. אלא, זו רק אפשרות בלבד. כי מצד הפוטנציאל של המציאות, קיימת האפשרות, שהאדם כן ירצה להרגיש רע, ושהאדם כן יאהב את הכאבים. וכפי שזה אכן בא לידי ביטוי במקרים שונים (סאדו מאזו מזוכיזם וכיוב). והמציאות אצל האדם שמרגיש רע מכאבים, היא בצורה סופית כזו, שבה, האדם לא רוצה להרגיש רע מכאבים. אבל זו רק אפשרות של המציאות בלבד. כי המציאות הייתה יכולה להיות גם אחרת. והמציאות שבה האדם לא רוצה להרגיש כאבים , היא רק אפשרית בלבד, אך היא אינה מחויבת. וכאשר האדם מתבונן בדבר הזה לעומקו, דהיינו, כאשר האדם שואל את עצמו, למה המציאות היא בצורה כזו, שבה הוא לא רוצה להרגיש רע מכאבים? על ידי זה האדם מתחבר לנקודת המבט, שקיימת לפני הצורה שבה הוא לא רוצה להרגיש רע מכאבים. כי השאלה למה, היא הופכת את המחויב, לאפשרי. כי בעיני האדם, נדמה לו שזה מחויב המציאות שהוא לא ירצה את הכאבים. והשאלה למה אני לא רוצה את הכאבים, היא גורמת לאדם להתחבר אל נקודת המבט, שבה, זה שהוא לא רוצה את הכאבים, זה רק אפשרי בלבד, אך לא מחויב כלל. ובנקודת המבט שבה הרצון של האדם, לא מוגדר לכך שהוא לא ירצה את הכאבים, בנקודת המבט הזו, אין שום הגדרת רצון כלל. כי שום רצון מוגדר של האדם, קיומו הוא אינו מחויב המציאות. כי כל רצון מוגדר של ... ממש. ואז ממילא לא שייך שהאדם יסבול כלל, מאחר שאין שום רצון מוגדר כלל. וכאשר האדם מתבונן מספיק עמוק, פנימה, אל תוכו, אז גם כל הישות שלו מתבטלת, וממילא, גם כל הכאבים מתבטלים גם הם. כי האדם מרגיש רע מכך שיש לו כאבים, רק משום שהוא יודע שהוא קיים, ושהוא יודע שהגוף שלו כואב, ושהוא יודע שהוא לא רוצה להרגיש את הכאבים וכולי, שעל ידי זה נוצרת תחושת הרע. ומי שרוצה, יכול לבחור ללכת עם האמת עד הסוף ועד הקצה האחרון שלה, ועל כל דבר שהוא יודע ... שהתודעה של האדם, מזדהה באופן חזק ביותר, עם התפישה השכלית של האדם, שמבדילה בין יש לבין אין. ושבה, האדם קיים, ויש לו רצון מוגדר שיהיה כך ולא אחרת, ושבה, יש לאדם כאב כזה או אחר וכולי. אבל אם האדם יטיל ספק באמת, בכל הידיעות שלו, דהיינו, שהאדם ישאל את עצמו, במה באמת אני בטוח באופן מוחלט? ...
אמונה, ידיעה שלמה, שכל, אין שכל, נומרולוגיה, להשתחרר מהשכל, לדעת, להאמין, חווית האני, כאב גופני
אמונה, ידיעה שלמה, שכל, אין שכל, נומרולוגיה, להשתחרר מהשכל, לדעת, להאמין, חווית האני, כאב גופני
... ידיעה שלמה, שכל, אין שכל, נומרולוגיה, להשתחרר מהשכל, לדעת, להאמין, חווית האני, כאב גופני איך להתייחס למידע שלמדת כמו אסטרולוגיה ... ידי חקירה פנימית מתמשכת. כאשר אדם שואל את עצמו מספיק פעמים למה הוא מאמין במשהו, הוא מגיע לנקודה בה השכל מאבד את תוקפו, ומתחבר לתודעה שבה הכל אחד. למה אני מרגיש כאב גופני אם הכל אחד? אליעד מסביר שכאב גופני הוא חוויה של נפרדות. האדם מרגיש שהכאב שייך לו בלבד ולא לאדם אחר, כי הוא עדיין נאחז בתפיסת האני שלו. למעשה, אם האדם היה משתחרר מהשכל ומכל האמונות שלו, הוא היה חווה מציאות שבה אין בכלל הבדל בין כאב להיעדר כאב, בין אני ללא אני. החוויה של כאב נוצרת רק מתוך ההגדרות שהשכל יוצר. בלי שכל לא ניתן להבחין כלל בין כאב להיעדר כאב, ואז לא היה כאב בכלל. מה ההבדל בין הכל אחד לבין לדעת את הכל? ... לו, אך בו זמנית אין לו שום הגדרה או ידיעה מוגבלת. לעומת זאת, הכל אחד פירושו שאין הבדל בין הדברים כלל. במצב של אחדות מוחלטת האדם אינו חווה אפילו את ההבדל בין כאב ללא כאב, או בין טוב לרע. זהו מצב של אין שכל שבו התודעה ... שכל ואין אמונות, ויש רק חופש מוחלט ושלווה אינסופית. היכולת לצאת מהשכל הופכת קלה ומהירה יותר ככל שמתרגלים זאת. כך האדם יכול בזמן אמת, כאשר הוא נתקל במצוקה או בכאב, להתחבר מיידית לתודעה שבה אין נפרדות כלל. איך להשתחרר מהשכל? מה ההבדל בין אמונה לידיעה? למה כאב גופני מורגש רק אצלי? האם נומרולוגיה היא אמת? איך ...
עישון, להפסיק לעשן, הפסקת עישון, איך לשנות הרגלים, כאבים, סיבת הרצון, ביטול הרצון, שינוי הרגלים, למה אתה רוצה
עישון, להפסיק לעשן, הפסקת עישון, איך לשנות הרגלים, כאבים, סיבת הרצון, ביטול הרצון, שינוי הרגלים, למה אתה רוצה
... להפסיק לעשן, הפסקת עישון, איך לשנות הרגלים, כאבים , סיבת הרצון, ביטול הרצון, שינוי הרגלים, למה אתה רוצה למה קשה להפסיק לעשן גם כשלא יודעים למה רוצים לעשן? הסיבה המרכזית לכך שקשה להפסיק לעשן, ... את זה?, הוא בעצם מחזיר את המצב לנקודה שבה הרצון עדיין לא היה קיים, למצב של אפשרות בלבד. לדוגמה, אם לאדם כואבת הרגל, והוא רוצה להפסיק לסבול מהכאב, עליו לשאול את עצמו למה אני לא רוצה לסבול כאבים? וכך לחזור למצב שלפני הגדרת הרצון, מצב שבו לא הייתה לו העדפה ברורה להימנע מכאב, וכך יוכל להפוך את הכאב עצמו לפחות משמעותי עבורו. מדוע שאלת למה אני רוצה לא תמיד עובדת? אליעד מסביר שהסיבה לכך ששאלת למה אני רוצה? לא תמיד עובדת היא שהשאלה אינה ... לעשן? מדוע אנשים מעשנים? איך משנים הרגלים שליליים? האם אפשר להתגבר על התמכרות לעישון? איך להתמודד עם כאבים באמצעות חשיבה? כיצד לבטל רצונות לא רצויים? איך להפוך רצון מחויב לאפשרי? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חרדות ופחדים, פסיכולוגים נמצאים בחרדות, טיפול בחרדות, לא להיות בחרדה מהחרדה, לא לפחד מהפחד, כאבים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: פחד לא לפחד, מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: פחד לא לפחד, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומלץ, אימון אישי לדיאטה, מאמן פרטי בנושאי פחד לא לפחד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8594 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 20:54:03 - wesi1