אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עונשים ✔עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:15עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
האם נכון להעניש ילד אוטיסט שמתנהג לא כראוי?

השאלה שעומדת במרכז השיחה של אליעד כהן עוסקת במצבים שבהם ילד אוטיסט מתנהג בצורה לא רצויה, כמו לברוח מהבית, להרביץ למישהו, לקשקש על הקיר או ללכלך את השולחן. אליעד מבהיר שההתמקדות לא צריכה להיות באשמת הילד - האם הוא עשה זאת מתוך כוונה רעה או מתוך חוסר הבנה - אלא בשאלה המרכזית: האם הענישה תסייע במניעת התנהגות זו בעתיד או לא.

לדברי אליעד, המחשבה הראשונית של אנשים רבים היא לבחון את רמת ההבנה של הילד או רמת האוטיזם שלו. למשל, ילד שאינו מבין כלל, אולי לא ייענש, וילד שמבין חלקית, ייענש חלקית. אליעד שולל את החשיבה הזו ומדגיש שהעניין החשוב באמת הוא מה תהיה התוצאה של הענישה - האם היא תוביל לשינוי בהתנהגות בעתיד.

האם יש קשר בין הבנת הילד האוטיסט את העונש לבין הענישה?

כדי להסביר זאת, אליעד מביא דוגמה של ילד קטן או תינוק שניגש להכניס את ידו לשקע החשמל או מנסה לקפוץ מהחלון. למרות שתינוק אינו מבין את המשמעות של המעשה, לעיתים יש צורך להשתמש בענישה או בכאב קל, כמו מכה קטנה ביד, לא משום שהוא אשם, אלא כדי ליצור התניה שתמנע את ההתנהגות המסוכנת בעתיד.

המסקנה של אליעד מהדוגמה הזו היא שהשאלה העיקרית אינה אם הילד הבין את העונש, אלא האם העונש או ההתניה אכן יימנעו ממנו לחזור על ההתנהגות השלילית בעתיד.

איך יודעים איזה עונש יתאים לילד אוטיסט?

כשנשאל כיצד ניתן לדעת איזה עונש יהיה יעיל, אליעד מבהיר כי הדרך היא ניסוי וטעייה. חשוב לנסות תחילה עונשים קלים יותר ולבדוק אם ההתנהגות משתפרת. אם לא, אז לנסות עונשים חזקים יותר באופן הדרגתי. לכל ילד יש את ההתניות האישיות שלו, ההיסטוריה שלו, וחשוב להכיר את הילד באופן אישי ולבחור עונש שיתאים לו ספציפית.

אליעד מציין שכמו שניתן לאלף בעלי חיים באמצעות יצירת התניה (כאב או הנאה), כך גם ניתן לחנך ילד אוטיסט. הוא מבהיר שילד אוטיסט לא פחות חכם מחתול או שועל בהקשר של הבנת התניות, ולכן צריך ליצור לו קשר ברור בין הפעולה שלו לתוצאה שתגיע בעקבותיה, גם אם הוא לא מבין את הסיבה בצורה עמוקה.

האם יש להעניש ילד אוטיסט יותר חזק מאשר ילד רגיל?

נקודה מעניינת שאליעד מעלה היא שלפעמים דווקא בגלל שילד אוטיסט לא מבין את ההקשר בצורה ברורה, ייתכן שיהיה צורך בעונש יותר חזק, כדי שהוא יצליח לקשר בין הפעולה לבין התוצאה באופן ברור יותר. הוא מדגיש שזה לא כלל, אלא תלוי לחלוטין במצב ובתגובות של הילד.

איך להימנע מענישה שגויה ומתי לא להעניש?

אליעד מדגיש שהענישה חייבת להיות מותאמת למטרה אחת בלבד - מניעת ההתנהגות הלא רצויה בעתיד. אם המטרה היא לפרוק כעס או לנקום, הענישה לא תשיג את מטרתה ולא תביא לשיפור התנהגות הילד. במקרה כזה, אפשר אפילו לפגוע עוד יותר בילד או ביחסים איתו. הענישה צריכה להיות כלי חינוכי בלבד, ללא מעורבות רגשית אישית של המעניש.

מהם שלבי הענישה הנכונים בפועל?

בפועל, אליעד מציע להורים להשתמש בשלבי ענישה הדרגתיים ומותאמים אישית:
  • שלב ראשון: נסו עונש קל יחסית ובחנו את התגובה של הילד. בדקו האם ההתנהגות חוזרת על עצמה.
  • שלב שני: אם ההתנהגות נמשכת, עברו לעונש קצת יותר משמעותי, ושוב - בחנו את התגובה.
  • שלב שלישי: המשיכו להחמיר את העונש עד שתגיעו למצב שבו הילד מבין את הקשר בין ההתנהגות שלו לעונש ומפסיק את ההתנהגות השלילית.
כל התהליך חייב להיות מבוסס על הכרות טובה עם הילד, הבנת הרגישויות שלו, ההעדפות שלו, והתגובות האופייניות לו במצבים שונים.

האם עונש חייב להיות פיזי?

אליעד לא מתעקש על כך שהעונש חייב להיות פיזי. הוא מדגיש שמה שחשוב הוא שהילד יקשר בין הפעולה לתוצאה. לפעמים עונש פיזי קל יכול להיות מועיל מאוד, אך במקרים אחרים מספיק עונש מסוג אחר כמו שלילת הטבות או חיזוק חיובי של התנהגות רצויה, על מנת ליצור את ההתניה הדרושה.

לסיכום, אליעד כהן מדגיש שהשאלה החשובה באמת היא לא אם הילד האוטיסט אשם, מבין או לא, אלא האם הענישה שבחרנו מונעת מההתנהגות השלילית לחזור על עצמה. הדרך להגיע לתשובה הנכונה היא באמצעות ניסוי וטעייה, תוך התאמה אישית של שיטות הענישה לילד הספציפי ולתגובותיו.
מה עושים כשילד אוטיסט בורח מהבית או מבצע התנהגות בלתי רצויה? איך מענישים אותו נכון?

המצב שבו ילד אוטיסט בורח מהבית או מבצע פעולה לא מקובלת, כמו להרביץ למישהו או לקשקש על הקיר, מעורר שאלות לגבי הדרך הנכונה להתמודד עם ההתנהגות הזו. השאלה המרכזית היא האם יש להעניש את הילד האוטיסט, ואם כן - כמה וכיצד?

אליעד מציע כי השאלה המרכזית לא נוגעת רק לרמת האוטיזם של הילד, אלא למטרה של הענישה ולתוצאות שלה. התשובה לשאלה האם להעניש או לא תלוית במטרה של הענישה: האם הכוונה היא להרתיע את הילד מהתנהגות זו בפעם הבאה? אם כן, אז יש להעניש על מנת למנוע את ההתנהגות הלא רצויה בעתיד.

האם ילד אוטיסט אשם בהתנהגותו?

כחלק מהשיחה, עולה השאלה האם ילד אוטיסט אשם בהתנהגותו - האם הוא עושה זאת מתוך כוונה רעה או מתוך חוסר הבנה. אליעד מסביר כי לא תמיד יש חשיבות לדעת אם הילד הבין את ההתנהגות או אם הוא פעל מתוך כוונה רעה. במקום זאת, חשוב לשאול את עצמנו מה יהיה הכלי היעיל ביותר כדי למנוע את חזרת ההתנהגות הזו.

האם הענישה משפיעה על ילדים אוטיסטים?

הבעיה המרכזית היא לדעת אם הענישה אכן תעזור לשיפור ההתנהגות של הילד. לא תמיד ידוע אם עונש כלשהו ישפיע, כי ילד אוטיסט יכול להבין את המציאות בדרכים שונות. בשיחה עם שואל, אליעד מציין כי בעוד שאדם רגיל יכול להבין את עונשו ולהפנים את מטרת הענישה, ילד אוטיסט עשוי להיתקל בקשיים בהבנת הקשר בין ההתנהגות לבין העונש. לפיכך, התשובה לא תמיד ברורה.

מה מטרת הענישה?

אליעד מדגיש כי מטרת הענישה היא למנוע את ההתנהגות הלא רצויה בעתיד. אם מטרת הענישה היא לנקום או להוציא עצבים על משהו שעשינו במהלך היום, אז הענישה לא תסייע בשיפור ההתנהגות. אם מטרת הענישה היא למנוע חזרה על פעולה לא רצויה, אז יש לפעול בדרכים שיביאו לתוצאה הרצויה, ללא קשר אם הילד הבין את העונש או לא. לפעמים זה יכול לכלול כלים שונים, כמו עונשים פיזיים, תמריצים חיוביים או כל צורת התניה אחרת.

איך להעניש ילד אוטיסט?

ההבנה כאן היא שהשאלה החשובה אינה אם הילד הבין את העונש או לא, אלא אם הענישה אכן תעזור למנוע את ההתנהגות הלא רצויה בעתיד. אליעד מציין כי גם בעלי חיים יכולים להיות מאלפים בעזרת התניה - כלומר, הם לומדים להתנהג בצורה מסוימת כשיש קשר ברור בין הפעולה לבין התוצאה (כאב או תועלת). אם הילד האוטיסט לא מבין את העונש בצורה ברורה, ייתכן וצריך לבחור בעונש חזק יותר על מנת שהוא יפנים את הקשר בין ההתנהגות לבין התוצאה.

מה עושים כשלא יודעים איזו עונש יתאים?

כשהשאלה היא כיצד לדעת אם העונש שבחרנו אכן יעיל, התשובה היא ניסוי וטעייה. יש לנסות עונשים שונים, להתחיל בעונשים קלים ולראות אם הם משפיעים על ההתנהגות. אם לא, יש לנסות עונש חזק יותר ולבחון את התוצאות. כל ילד הוא עולם בפני עצמו, ולכן חשוב להכיר את הילד האוטיסט, להבין את ההתניות שלו, את ההיסטוריה שלו, את תחום העדפותיו וכיצד הוא תופס את העולם סביבו.

איך כל זה מתבצע בפועל?

על מנת למצוא את העונש המתאים, יש לבצע ניסויים על מנת להבין איך הילד מגיב. האם העונש הראשון שהשתמשנו בו לא עבד? ננסה משהו חזק יותר. מה הילד אוהב ומה לא? מהם הגבולות שלו? לפי כל מקרה, צריך להתאים את הצורת הענישה, תוך שמירה על איזון - כי הענישה לא צריכה להיות קשה מדי, ולא קלה מדי.
עכשיו ילד אוטיסט שבורח מהבית לא רק ברח מהבית גם הלך ומה עשה עשה עוד משהו, זה לא באמת משנה מה עשה עשה דבר שלא אמורים לעשות ברח מהבית הרביץ למישהו עשה משהו לא משנה קשקש על הקיר לכלך את השולחן לא משנה מה עשה עשה התנהגות שאנחנו לא רוצים שהוא יעשה אותה, ילד אוטיסט שסובל מאיזה רמה של אוטיזם שסובל מרמה של אוטיזם x. עכשיו השאלה היא כזאת האם הגיוני להעניש אותו על מה שהוא עשה או לא להעניש אותו כי הוא לא אשם בזה הוא ילד אוטיסט אין מה לעשות זה הוא לא אשם הוא לא עשה את זה מתוך רוע לב או מתוך מה שזה לא יהיה, אז מה האמת מה אתה אומר?

ש: אני לא מצליח להבין את השאלה הזאת.

אליעד: הבנו את השאלה.

ש: לא הבנתי.

אליעד: או שאולי צריך להעניש אותו בצורה מידתית.

ש: וזה מה זה הדבר הזה.

אליעד: לא יודע השאלה מה נביא את האופציות.

ש: השאלה אם קודם כל אם צריך בכלל להעניש יש פה הנחת יסוד אם צריך להעניש.

אליעד: מה אתה חושב מה אתה אומר?

ש: צריך לדעת האם העונש יתן משהו.

אליעד: אתה צודק מה אתה אומר מה אתה חושב מה התשובה?

ש: לא יודע לא מכיר מספיק אוטיסטים כדי לדעת אם אני מעניש אותם אם זה ישפר את ההתנהגות שלהם זה אני לא יודע להגיד הרי ילד אוטיסט הוא מבין משהו אז אולי עונש יעזור אולי משהו אחר יעזור אולי הסבר נוסף.

אליעד: אתה עכשיו נכנס למה צורת הענישה אז ככה אז בא נלך על כזה דבר יש אנשים שיטעו לחשוב שהשאלה היא זה תלוי כמה הוא אוטיסט כמה הוא מבין כמה הוא לא מבין כמה הוא כן מבין זה תלוי ברמת התפיסה שלו אם הוא בן אדם רגיל אז תעניש אותו אם בן אדם מבין חצי תעניש חצי לא מבין בכלל לא מבין בכלל מה לעשות, עכשיו אתה תעניש תינוק על משהו שהוא עשה אתה תעניש תינוק ילד קטן עכשיו תינוק בא נגיד להכניס את היד לשקע חשמל מה אתה תעניש אותו?

ש: כן.

אליעד: הוא ילד קטן הוא לא מתכוון.

ש: לא אעניש אותו.

אליעד: לא תעניש אותו לא תעשה כלום, ילד קטן עכשיו רץ לחלון רוצה לקפוץ מהחלון לא תתפוס אותו תיתן לו איזה עונש תינוק הוא לא אשם הוא אשם שהוא בא להכניס את היד לחשמל.

ש: השאלה מה יצא מזה.

אליעד: הוא אשם או לא אשם?

ש: הוא לא אשם אני אתן לו מכה ביד שיזכור.

אליעד: יפה אז זה מה מטרת הענישה אין קשר בין אם הוא מבין או לא מבין זה נספח השאלה היא מה מטרת הענישה, אם מטרת הענישה זה כי היה לך יום רע בעבודה ואתה רוצה להוציא את העצבים על מישהו תעניש אותו ככל יכולתך אתה יכול גם להעניש את עצמך אתה גם יכול לדפוק להרביץ לתקרה מה שבא לך תעשה, אם מטרת הענישה זה כי אתה רוצה לנקום בזה על זה שפעם התעללו בכך תעניש אותו אם זה על זה אבל אם אתה רוצה להעניש אותו כדי למנוע את ישנות המקרה בפעם הבאה אז עליך לשאול את עצמך את השאלה הבאה מה הדבר הטוב ביותר שאני יכול לעשות כדי למנוע את הישנות בפעם הבאה.

אם הטוב ביותר זה לתת לו סוכריה תיתן לו סוכריה אם הטוב ביותר זה לקשור אותו עם אזיקים תקשור אותו עם אזיקים זה לא משנה בכלל הבין לא הבין כן הבין מה הבין זה לא מעניין בכלל.

ש: אז איך אתה יודע מה טוב יותר זאת הבעיה.

אליעד: זאת שאלה אחרת, עכשיו אבל מה שצריך להבין שגם נגיד בעל חיים לדוגמה איך מאלפים אותו עושים לו התניה תעשה ככה יהיה כאב תעשה ככה יהיה תועלת גם בעל חיים מאלפים אותו ככה אז הרי גם האוטיסט הוא לא פחות חכם מחתול נכון, הוא פחות חכם מחתול לא פחות חכם מחתול נכון הוא לא פחות חכם משועל נכון אז עם מי יותר קל לך לתקשר עם בן אדם אוטיסט או שועל בן אדם אוטיסט נכון יחסית סתם באופן יחסי, אז הכוונה היא יש התניה בן אדם יש לו התניה זה חם מבריח את היד בגלל הכאב מבריח את היד זה נעים.

אותו דבר הרעיון שלך זה גם אם הוא לא מבין כלום ועדיין תיצור לו התניה שעל זה יש עונש כזה אבל אז אתה חייב לוודא שאתה עושה את זה נכון שאתה באמת יוצר לו את ההתניה נכון ושהוא מבין בגלל מה זה ושהעונש שלו קל מדי ולא קשה מדי זה נכון זה צריך לעשות, בקיצור התשובה האם וכמה צריך להעניש אותו תלוי במטרת הענישה אם מטרת הענישה זה למנוע את ההתיישנות בפעם הבעה אז תעניש אותו לפי הצורך ואין קשר אם הוא הבין לא הבין כן הבין, יכול להיות שבגלל שהוא אוטיסט צריך להרביץ לו יותר חזק למה כי אולי זאת הדרך היחידה שהוא יכול להבין.

האם אמרתי שזאת הדרך היחידה שהוא יכול להבין לא אמרתי את זה אבל אמרתי שיכול להיות שדווקא בגלל שהוא לא מבין צריך להעניש אותו יותר חזק אולי זאת האמת תלוי בסיטואציה.

ש: אין תשובה.

אליעד: לא התשובה היא שעוד פעם שצריך לשים לב שהשאלה אם הוא הבין או לא הבין אם הוא פעל מתוך רוע לב או לא זה לא קשור לעניין אתה רוצה למנוע את זה שפעם הבאה הוא יעשה x איך יודעים, אז מה עושים בפרקטיקה ניסוי וטעייה תעשה עונש חלש תפס תפס לא תפס יותר חזק צריך להכיר את הבן אדם את הסיטואציה את ההתניות שלו את הפקודות שלו מה ההיסטוריה שלו זאת פעם ראשונה פעם עשירית מה הוא אוהב מה הוא לא אוהב צריך לפי כל מקרה לגופו.
לזכור מצליח להבין לחנך אוטיזם אשם הימנעות התנהגות של ילדים להתמודד לברוח אני לא מצליח להבין תמריצים אוטיזם אוטיסט אוטיסטים איזה עונש איזה עונש לתת לילד איך להעניש ילדים איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילד אוטיסט איך לחנך ילדים אשמת הילד דאון דרך חינוך האם זה באשמת הילד האם להעניש ילד האם להעניש ילד אוטיסט הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים חינוך חינוך ילדים ילד ילד אוטיסט ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כמה להעניש להעניש להעניש או לא להעניש להעניש ילד להעניש ילד אוטיסט להעניש ילדים לחנך לחנך ילד לחנך ילד אוטיסט לחנך ילדים לתת מחנך מחנכים עונש עונשים עונשים לילדים ענישה ענישת ילדים ענישת ילדים כדרך חינוך תסמונת תסמונת דאון
ענישה נכונה, חינוך ילדים, איך להעניש ילדים? ענישה מקלה, ענישה מחמירה, סוגים של עונש, עונש רע, עונש טוב, איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך ילדים, עונשים לילדים, הצבת גבולות לילדים
ענישה נכונה, חינוך ילדים, איך להעניש ילדים? ענישה מקלה, ענישה מחמירה, סוגים של עונש, עונש רע, עונש טוב, איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך ילדים, עונשים לילדים, הצבת גבולות לילדים
... נכונה, חינוך ילדים, איך להעניש ילדים? ענישה מקלה, ענישה מחמירה, סוגים של עונש, עונש רע, עונש טוב, איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך ילדים, עונשים לילדים, הצבת גבולות לילדים האם ענישה מחמירה יעילה יותר מענישה מקלה? רוב האנשים ...
שכר ועונש, מידה כנגד מידה, תורת הגמול, צדיק ורע לו רשע וטוב לו, קארמה, השגחה פרטית, מצוות, עברות, גן עדן, גיהנום, שכר מצווה מצווה, שכר עבירה עבירה, שיפוטיות
שכר ועונש, מידה כנגד מידה, תורת הגמול, צדיק ורע לו רשע וטוב לו, קארמה, השגחה פרטית, מצוות, עברות, גן עדן, גיהנום, שכר מצווה מצווה, שכר עבירה עבירה, שיפוטיות
... בעצמו את הסבל, באמצעות השיפוט שלו. האם אלוהים באמת מעניש על מצוות ועבירות? אליעד מדגיש שאין שום ישות חיצונית כמו אלוהים או כוח עליון שעומד ומחלק עונשים או תגמולים. הוא מסביר שזה לא הגיוני לחשוב שיש מישהו שבודק את מעשינו מבחוץ. העבירה עצמה היא העונש. ברגע שאדם עושה פעולה ... למעשה יוצר מצב שבו הוא כל הזמן שופט את עצמו: האם עכשיו אני שופט? האם עכשיו עשיתי טעות? ובכך הוא נשאר במעגל של סבל עצמי. מהו הפתרון לשיפוטיות ולעונשים הפנימיים? אליעד מציע פתרון עמוק ופשוט להבנת מנגנון השכר והעונש הפנימי. לדבריו, יש שתי פרספקטיבות אפשריות להסתכל על המציאות: ... שיפוטיות (נפרדות): במצב זה, האדם כל הזמן מפריד בין טוב לרע, חכם לטיפש, נכון לטעות. מנקודת מבט זו, האדם יוצר לעצמו באופן תמידי סבל, שיפוט עצמי ועונשים פנימיים. פרספקטיבה של אי - שיפוטיות (אחדות): האדם מבין לעומק שאין באמת הבדל בין טוב לרע, טיפש לחכם, או בין הצלחה לכישלון. במצב זה, האדם מפסיק לשפוט, משתחרר לחלוטין מהסבל ומהעונשים הפנימיים, וחווה חופש ושלווה פנימית. לדוגמה, אדם שמבין באמת שאין הבדל בין טיפש לחכם, כבר לא ירגיש צורך לשפוט אנשים על טיפשות ... ועונש? הדרך היחידה להשתחרר מהמעגל הזה היא להבין לעומק את המנגנון שהוסבר. ברגע שאדם מבין ששיפוט הוא תמיד שיפוט עצמי, הוא מפסיק ליצור לעצמו סבל ועונשים. הוא כבר לא צריך להיות שוטר של עצמו ולנסות להימנע משיפוט באופן מלאכותי, אלא באופן טבעי ועמוק הוא חדל לשפוט, וחווה חופש אמיתי ... יצירת סבל עצמי. ברגע שמבינים זאת לעומק, כבר לא צריך להיזהר בצורה מלאכותית, אלא באופן טבעי נזהרים משיפוטיות מיותרת. מה הפתרון לשיפוטיות והעונשים הפנימיים? אליעד מציע את הפתרון הבא: להבין שהכל תלוי בנקודת המבט של האדם. יש שתי פרספקטיבות אפשריות: הפרספקטיבה של נפרדות ... הפרספקטיבה של אחדות (היעדר שיפוטיות): להבין שבסופו של דבר אין הבדל מהותי בין טוב לרע או בין מוצלח לכושל. מנקודת מבט זו, האדם חופשי לחלוטין מסבל, עונשים, ושיפוטיות. לדוגמה, אם אדם באמת מבין שאין הבדל בין טיפש לחכם, הוא לא ירגיש צורך לשפוט אחרים וגם לא ישפוט את עצמו. הוא ישתחרר לגמרי מכל העונשים הפנימיים. האם קארמה, גן עדן וגיהנום הם דברים חיצוניים? אליעד מבהיר שאין באמת מקום חיצוני כמו גן עדן או גיהנום. כל אלו הם ... הוא חווה גן עדן בצורה של שלווה וחופש פנימי. כלומר, כל השכר והעונש הם תהליכים פנימיים של האדם עצמו, ואין שום גורם חיצוני שבאמת מתערב ונותן עונשים. לסיכום: כיצד להשתחרר באמת משכר ועונש? הדרך האמיתית להשתחרר משכר ועונש היא להבין את המנגנון הפנימי של התודעה. ברגע שאדם מבין שכל שיפוט הוא בעצם שיפוט עצמי, הוא משתחרר מכל העונשים הפנימיים באופן טבעי. הוא מפסיק להיות שוטר של עצמו, והופך לאדם חופשי באמת, שחווה אחדות ושלווה פנימית. מהי המשמעות האמיתית של ...
שכר ועונש אחרי המוות, פחד גיהנום, שמירת מצוות, פחד מהעולם הבא, חזרה בתשובה, סיפורים מהעולם הבא, חזרה בשאלה, מה קורה בגיהנום? לא מפחד מגיהנום, האם יש גיהנום? חיים אחרי המוות
שכר ועונש אחרי המוות, פחד גיהנום, שמירת מצוות, פחד מהעולם הבא, חזרה בתשובה, סיפורים מהעולם הבא, חזרה בשאלה, מה קורה בגיהנום? לא מפחד מגיהנום, האם יש גיהנום? חיים אחרי המוות
... האם הגיהנום הוא המצאה דתית או מציאות אמיתית? אליעד כהן מסביר שהתפיסה של גיהנום ועונש נצחי כלל אינה קיימת בתורה המקורית. לדבריו, התורה מדברת על עונשים מוחשיים ופיזיים - בצורת מחלות, רעב, בצורת ומוות - עונשים שמתייחסים לחיים בעולם הזה ולא בעולם הבא. רעיון הגיהנום הנצחי הוכנס מאוחר יותר, כשאנשים הפסיקו לחשוש מהעונשים הפיזיים והיום - יומיים. לדבריו, בשום מקום בתורה לא מופיע הביטוי גן עדן או גיהנום בתור עונש לאחר המוות, אלא רק איומים בעונשים בעולם הזה. מה הקשר בין סבל לתפיסה שלנו את המציאות? אליעד כהן מוסיף נקודה נוספת על כך שהבעיה בסבל אינה האירוע עצמו אלא הדרך שבה האדם תופס אותו. הוא מסביר שאם ... האיום של גיהנום מפסיק להיות מאיים באופן מוחלט. אדם שמצליח להתייחס לכאב הפיזי או הנפשי כחלק מהמציאות ולא כרע מוחלט יכול להשתחרר מהפחד של גיהנום ועונשים בכלל. האם הסבל הוא באמת מוחלט או תלוי בתפיסת האדם? אליעד כהן מדגיש נקודה פילוסופית נוספת ומרחיק לכת וטוען שגם אם יענו אדם בגיהנום לנצח, בשלב מסוים הכאב יאבד ...
התנצלות משכנעת, איך להתנצל לאקסית? איך להתנצל בצורה נכונה? איך לתרץ את עצמך? איך להצדיק את עצמך? איך להתמודד עם ביקורת? איך להפוך שנאה לאהבה? איך לגרום למישהו לסלוח לך? איך להתנצל בזוגיות? איך לבקש סליחה? מניפולציות בהתנצלות
התנצלות משכנעת, איך להתנצל לאקסית? איך להתנצל בצורה נכונה? איך לתרץ את עצמך? איך להצדיק את עצמך? איך להתמודד עם ביקורת? איך להפוך שנאה לאהבה? איך לגרום למישהו לסלוח לך? איך להתנצל בזוגיות? איך לבקש סליחה? מניפולציות בהתנצלות
... את הכעס והמרירות שנוצרים מהזיכרון השלילי. האם ניתן להשתמש בגישה זו במקרים אחרים? גישה זו לא מוגבלת רק למערכות יחסים רומנטיות. הורים רבים מצדיקים עונשים או התנהגות קשוחה כלפי ילדיהם בכך שהם עושים זאת מתוך אהבה. גם מנהיגים פוליטיים ודתיים משתמשים לעיתים בהסבר כזה כדי להצדיק פעולות קיצוניות, כשהם טוענים שהן ... מקטין את הכעס והמרירות הקשורים לאותו אירוע. הקבלה למקרים נוספים בחיים גישה זו לא קיימת רק במערכות יחסים רומנטיות. הורים, למשל, לעיתים מצדיקים עונשים או התנהגות קשוחה בכך שהם עושים זאת מתוך אהבה. מנהיגים משתמשים באותה שיטה כדי להצדיק החלטות קשות. אפילו בתהליכים חברתיים גדולים, מנהיגים דתיים ופוליטיים ...
העצמה אישית, העצמה נשית, נשים מוכות, נפגעי כתות, ניצול נשים על ידי גברים, מעמד האישה, ניצול נשים בחברה, מניעת אלימות נגד נשים, שוויון בין נשים לגברים, מוטיבציה לנשים, נשים המין החלש, למה נשים נרצחות? רצח נשים על ידי גברים
העצמה אישית, העצמה נשית, נשים מוכות, נפגעי כתות, ניצול נשים על ידי גברים, מעמד האישה, ניצול נשים בחברה, מניעת אלימות נגד נשים, שוויון בין נשים לגברים, מוטיבציה לנשים, נשים המין החלש, למה נשים נרצחות? רצח נשים על ידי גברים
... מתבצעת לא דרך כליאה פיזית, אלא דרך תהליכים של מניפולציה מנטלית. לדוגמה, גברים שמאיימים על נשים בקללות או עונשים אם תעזובנה, או גברים שמציגים עצמם כבעלי כוחות על כדי להפעיל סמכות על האישה. כשאישה מוצאת את עצמה תחת שליטה כזו, מדובר לא בהכרח בכפייה פיזית, ... מנצלים נשים לא דרך כליאה פיזית אלא באמצעות שליטה מנטלית. הדוגמאות כוללות גברים שמאיימים על נשים בקללות או עונשים שונים אם הן תעזובנה, או גברים המציגים עצמם כבעלי כוחות מיוחדים, וכך רוכשים סמכות בעיני האישה. הטענה היא שאם אישה מוצאת את עצמה תחת שליטה ...
רעב עולמי, הרעב באפריקה - למה תמיד יהיה רעב בעולם? ומה לעשות?
רעב עולמי, הרעב באפריקה - למה תמיד יהיה רעב בעולם? ומה לעשות?
... ביותר, זה טוב שיש רעבים באפריקה, וזה טוב שיש אנשים שרוצים לעזור להם. המציאות צריכה את שני הצדדים כדי להתקיים. אליעד מוסיף ואומר שכאשר האדם מנסה לפתור את הבעיות בעולם, זה רק משחק של הרצון. האדם נמצא במין מושבת עונשים שנקראת העולם, כאשר הרצון שלו הוא העונש שהוא עצמו המציא. בסופו של דבר, אין שום הבדל מהותי בין אדם רעב ...
שעמום של ילדים, שעמום בחיים, למה משעמם? אושר יחסי, אושר מוחלט, תחושת מיצוי, תחושת שעמום אצל ילדים, איך לתגמל מורים? איך לתגמל ילדים? חינוך ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים
שעמום של ילדים, שעמום בחיים, למה משעמם? אושר יחסי, אושר מוחלט, תחושת מיצוי, תחושת שעמום אצל ילדים, איך לתגמל מורים? איך לתגמל ילדים? חינוך ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים
... צריך להיות מותאם אישית לכל ילד. חשוב להבין את המוטיבציות של הילדים ולספק להם אתגרים, תחושת משמעות והנאה. ילדים לא תמיד צריכים להתמודד עם עונשים או גמול בכסף, אלא עם אתגרים שמרגישים להם משמעותיים ומספקים. למשל, אם ...
אושר בקלות, אושר בפשיטות, קל להיות מאושר, הדרך המהירה אל האושר, נוסחה להיות מאושר, קשה להיות מאושר, דרך להיות מאושר, איך להיות מאושר? טיפים להיות מאושר, ללמוד להיות מאושר
אושר בקלות, אושר בפשיטות, קל להיות מאושר, הדרך המהירה אל האושר, נוסחה להיות מאושר, קשה להיות מאושר, דרך להיות מאושר, איך להיות מאושר? טיפים להיות מאושר, ללמוד להיות מאושר
... כמה ימים עליו לצום, אילו תפילות לקרוא, איזה צדקה לתת ובאיזה ימים לבצע פעולות ספציפיות. האנשים קיבלו ממנו הנחיות מדויקות ומורכבות שהיו אמורות לכפר על עוונותיהם ולמנוע עונשים בגיהנום. עם הזמן, רבי נחמן הודיע שחלה אצלו התקדמות רוחנית משמעותית, ובעקבותיה מצא פתרון פשוט בהרבה לכפר על עוונות. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: עונשים, למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עונשים, איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בסקייפ, אימון אישי בתל אביב, מטפל בנושא עונשים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 04_08_2025 השעה 13:01:06 - wesi1