אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:15עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
האם נכון להעניש ילד אוטיסט שמתנהג לא כראוי?

השאלה שעומדת במרכז השיחה של אליעד כהן עוסקת במצבים שבהם ילד אוטיסט מתנהג בצורה לא רצויה, כמו לברוח מהבית, להרביץ למישהו, לקשקש על הקיר או ללכלך את השולחן. אליעד מבהיר שההתמקדות לא צריכה להיות באשמת הילד - האם הוא עשה זאת מתוך כוונה רעה או מתוך חוסר הבנה - אלא בשאלה המרכזית: האם הענישה תסייע במניעת התנהגות זו בעתיד או לא.

לדברי אליעד, המחשבה הראשונית של אנשים רבים היא לבחון את רמת ההבנה של הילד או רמת האוטיזם שלו. למשל, ילד שאינו מבין כלל, אולי לא ייענש, וילד שמבין חלקית, ייענש חלקית. אליעד שולל את החשיבה הזו ומדגיש שהעניין החשוב באמת הוא מה תהיה התוצאה של הענישה - האם היא תוביל לשינוי בהתנהגות בעתיד.

האם יש קשר בין הבנת הילד האוטיסט את העונש לבין הענישה?

כדי להסביר זאת, אליעד מביא דוגמה של ילד קטן או תינוק שניגש להכניס את ידו לשקע החשמל או מנסה לקפוץ מהחלון. למרות שתינוק אינו מבין את המשמעות של המעשה, לעיתים יש צורך להשתמש בענישה או בכאב קל, כמו מכה קטנה ביד, לא משום שהוא אשם, אלא כדי ליצור התניה שתמנע את ההתנהגות המסוכנת בעתיד.

המסקנה של אליעד מהדוגמה הזו היא שהשאלה העיקרית אינה אם הילד הבין את העונש, אלא האם העונש או ההתניה אכן יימנעו ממנו לחזור על ההתנהגות השלילית בעתיד.

איך יודעים איזה עונש יתאים לילד אוטיסט?

כשנשאל כיצד ניתן לדעת איזה עונש יהיה יעיל, אליעד מבהיר כי הדרך היא ניסוי וטעייה. חשוב לנסות תחילה עונשים קלים יותר ולבדוק אם ההתנהגות משתפרת. אם לא, אז לנסות עונשים חזקים יותר באופן הדרגתי. לכל ילד יש את ההתניות האישיות שלו, ההיסטוריה שלו, וחשוב להכיר את הילד באופן אישי ולבחור עונש שיתאים לו ספציפית.

אליעד מציין שכמו שניתן לאלף בעלי חיים באמצעות יצירת התניה (כאב או הנאה), כך גם ניתן לחנך ילד אוטיסט. הוא מבהיר שילד אוטיסט לא פחות חכם מחתול או שועל בהקשר של הבנת התניות, ולכן צריך ליצור לו קשר ברור בין הפעולה שלו לתוצאה שתגיע בעקבותיה, גם אם הוא לא מבין את הסיבה בצורה עמוקה.

האם יש להעניש ילד אוטיסט יותר חזק מאשר ילד רגיל?

נקודה מעניינת שאליעד מעלה היא שלפעמים דווקא בגלל שילד אוטיסט לא מבין את ההקשר בצורה ברורה, ייתכן שיהיה צורך בעונש יותר חזק, כדי שהוא יצליח לקשר בין הפעולה לבין התוצאה באופן ברור יותר. הוא מדגיש שזה לא כלל, אלא תלוי לחלוטין במצב ובתגובות של הילד.

איך להימנע מענישה שגויה ומתי לא להעניש?

אליעד מדגיש שהענישה חייבת להיות מותאמת למטרה אחת בלבד - מניעת ההתנהגות הלא רצויה בעתיד. אם המטרה היא לפרוק כעס או לנקום, הענישה לא תשיג את מטרתה ולא תביא לשיפור התנהגות הילד. במקרה כזה, אפשר אפילו לפגוע עוד יותר בילד או ביחסים איתו. הענישה צריכה להיות כלי חינוכי בלבד, ללא מעורבות רגשית אישית של המעניש.

מהם שלבי הענישה הנכונים בפועל?

בפועל, אליעד מציע להורים להשתמש בשלבי ענישה הדרגתיים ומותאמים אישית:
  • שלב ראשון: נסו עונש קל יחסית ובחנו את התגובה של הילד. בדקו האם ההתנהגות חוזרת על עצמה.
  • שלב שני: אם ההתנהגות נמשכת, עברו לעונש קצת יותר משמעותי, ושוב - בחנו את התגובה.
  • שלב שלישי: המשיכו להחמיר את העונש עד שתגיעו למצב שבו הילד מבין את הקשר בין ההתנהגות שלו לעונש ומפסיק את ההתנהגות השלילית.
כל התהליך חייב להיות מבוסס על הכרות טובה עם הילד, הבנת הרגישויות שלו, ההעדפות שלו, והתגובות האופייניות לו במצבים שונים.

האם עונש חייב להיות פיזי?

אליעד לא מתעקש על כך שהעונש חייב להיות פיזי. הוא מדגיש שמה שחשוב הוא שהילד יקשר בין הפעולה לתוצאה. לפעמים עונש פיזי קל יכול להיות מועיל מאוד, אך במקרים אחרים מספיק עונש מסוג אחר כמו שלילת הטבות או חיזוק חיובי של התנהגות רצויה, על מנת ליצור את ההתניה הדרושה.

לסיכום, אליעד כהן מדגיש שהשאלה החשובה באמת היא לא אם הילד האוטיסט אשם, מבין או לא, אלא האם הענישה שבחרנו מונעת מההתנהגות השלילית לחזור על עצמה. הדרך להגיע לתשובה הנכונה היא באמצעות ניסוי וטעייה, תוך התאמה אישית של שיטות הענישה לילד הספציפי ולתגובותיו.
מה עושים כשילד אוטיסט בורח מהבית או מבצע התנהגות בלתי רצויה? איך מענישים אותו נכון?

המצב שבו ילד אוטיסט בורח מהבית או מבצע פעולה לא מקובלת, כמו להרביץ למישהו או לקשקש על הקיר, מעורר שאלות לגבי הדרך הנכונה להתמודד עם ההתנהגות הזו. השאלה המרכזית היא האם יש להעניש את הילד האוטיסט, ואם כן - כמה וכיצד?

אליעד מציע כי השאלה המרכזית לא נוגעת רק לרמת האוטיזם של הילד, אלא למטרה של הענישה ולתוצאות שלה. התשובה לשאלה האם להעניש או לא תלוית במטרה של הענישה: האם הכוונה היא להרתיע את הילד מהתנהגות זו בפעם הבאה? אם כן, אז יש להעניש על מנת למנוע את ההתנהגות הלא רצויה בעתיד.

האם ילד אוטיסט אשם בהתנהגותו?

כחלק מהשיחה, עולה השאלה האם ילד אוטיסט אשם בהתנהגותו - האם הוא עושה זאת מתוך כוונה רעה או מתוך חוסר הבנה. אליעד מסביר כי לא תמיד יש חשיבות לדעת אם הילד הבין את ההתנהגות או אם הוא פעל מתוך כוונה רעה. במקום זאת, חשוב לשאול את עצמנו מה יהיה הכלי היעיל ביותר כדי למנוע את חזרת ההתנהגות הזו.

האם הענישה משפיעה על ילדים אוטיסטים?

הבעיה המרכזית היא לדעת אם הענישה אכן תעזור לשיפור ההתנהגות של הילד. לא תמיד ידוע אם עונש כלשהו ישפיע, כי ילד אוטיסט יכול להבין את המציאות בדרכים שונות. בשיחה עם שואל, אליעד מציין כי בעוד שאדם רגיל יכול להבין את עונשו ולהפנים את מטרת הענישה, ילד אוטיסט עשוי להיתקל בקשיים בהבנת הקשר בין ההתנהגות לבין העונש. לפיכך, התשובה לא תמיד ברורה.

מה מטרת הענישה?

אליעד מדגיש כי מטרת הענישה היא למנוע את ההתנהגות הלא רצויה בעתיד. אם מטרת הענישה היא לנקום או להוציא עצבים על משהו שעשינו במהלך היום, אז הענישה לא תסייע בשיפור ההתנהגות. אם מטרת הענישה היא למנוע חזרה על פעולה לא רצויה, אז יש לפעול בדרכים שיביאו לתוצאה הרצויה, ללא קשר אם הילד הבין את העונש או לא. לפעמים זה יכול לכלול כלים שונים, כמו עונשים פיזיים, תמריצים חיוביים או כל צורת התניה אחרת.

איך להעניש ילד אוטיסט?

ההבנה כאן היא שהשאלה החשובה אינה אם הילד הבין את העונש או לא, אלא אם הענישה אכן תעזור למנוע את ההתנהגות הלא רצויה בעתיד. אליעד מציין כי גם בעלי חיים יכולים להיות מאלפים בעזרת התניה - כלומר, הם לומדים להתנהג בצורה מסוימת כשיש קשר ברור בין הפעולה לבין התוצאה (כאב או תועלת). אם הילד האוטיסט לא מבין את העונש בצורה ברורה, ייתכן וצריך לבחור בעונש חזק יותר על מנת שהוא יפנים את הקשר בין ההתנהגות לבין התוצאה.

מה עושים כשלא יודעים איזו עונש יתאים?

כשהשאלה היא כיצד לדעת אם העונש שבחרנו אכן יעיל, התשובה היא ניסוי וטעייה. יש לנסות עונשים שונים, להתחיל בעונשים קלים ולראות אם הם משפיעים על ההתנהגות. אם לא, יש לנסות עונש חזק יותר ולבחון את התוצאות. כל ילד הוא עולם בפני עצמו, ולכן חשוב להכיר את הילד האוטיסט, להבין את ההתניות שלו, את ההיסטוריה שלו, את תחום העדפותיו וכיצד הוא תופס את העולם סביבו.

איך כל זה מתבצע בפועל?

על מנת למצוא את העונש המתאים, יש לבצע ניסויים על מנת להבין איך הילד מגיב. האם העונש הראשון שהשתמשנו בו לא עבד? ננסה משהו חזק יותר. מה הילד אוהב ומה לא? מהם הגבולות שלו? לפי כל מקרה, צריך להתאים את הצורת הענישה, תוך שמירה על איזון - כי הענישה לא צריכה להיות קשה מדי, ולא קלה מדי.
עכשיו ילד אוטיסט שבורח מהבית לא רק ברח מהבית גם הלך ומה עשה עשה עוד משהו, זה לא באמת משנה מה עשה עשה דבר שלא אמורים לעשות ברח מהבית הרביץ למישהו עשה משהו לא משנה קשקש על הקיר לכלך את השולחן לא משנה מה עשה עשה התנהגות שאנחנו לא רוצים שהוא יעשה אותה, ילד אוטיסט שסובל מאיזה רמה של אוטיזם שסובל מרמה של אוטיזם x. עכשיו השאלה היא כזאת האם הגיוני להעניש אותו על מה שהוא עשה או לא להעניש אותו כי הוא לא אשם בזה הוא ילד אוטיסט אין מה לעשות זה הוא לא אשם הוא לא עשה את זה מתוך רוע לב או מתוך מה שזה לא יהיה, אז מה האמת מה אתה אומר?

ש: אני לא מצליח להבין את השאלה הזאת.

אליעד: הבנו את השאלה.

ש: לא הבנתי.

אליעד: או שאולי צריך להעניש אותו בצורה מידתית.

ש: וזה מה זה הדבר הזה.

אליעד: לא יודע השאלה מה נביא את האופציות.

ש: השאלה אם קודם כל אם צריך בכלל להעניש יש פה הנחת יסוד אם צריך להעניש.

אליעד: מה אתה חושב מה אתה אומר?

ש: צריך לדעת האם העונש יתן משהו.

אליעד: אתה צודק מה אתה אומר מה אתה חושב מה התשובה?

ש: לא יודע לא מכיר מספיק אוטיסטים כדי לדעת אם אני מעניש אותם אם זה ישפר את ההתנהגות שלהם זה אני לא יודע להגיד הרי ילד אוטיסט הוא מבין משהו אז אולי עונש יעזור אולי משהו אחר יעזור אולי הסבר נוסף.

אליעד: אתה עכשיו נכנס למה צורת הענישה אז ככה אז בא נלך על כזה דבר יש אנשים שיטעו לחשוב שהשאלה היא זה תלוי כמה הוא אוטיסט כמה הוא מבין כמה הוא לא מבין כמה הוא כן מבין זה תלוי ברמת התפיסה שלו אם הוא בן אדם רגיל אז תעניש אותו אם בן אדם מבין חצי תעניש חצי לא מבין בכלל לא מבין בכלל מה לעשות, עכשיו אתה תעניש תינוק על משהו שהוא עשה אתה תעניש תינוק ילד קטן עכשיו תינוק בא נגיד להכניס את היד לשקע חשמל מה אתה תעניש אותו?

ש: כן.

אליעד: הוא ילד קטן הוא לא מתכוון.

ש: לא אעניש אותו.

אליעד: לא תעניש אותו לא תעשה כלום, ילד קטן עכשיו רץ לחלון רוצה לקפוץ מהחלון לא תתפוס אותו תיתן לו איזה עונש תינוק הוא לא אשם הוא אשם שהוא בא להכניס את היד לחשמל.

ש: השאלה מה יצא מזה.

אליעד: הוא אשם או לא אשם?

ש: הוא לא אשם אני אתן לו מכה ביד שיזכור.

אליעד: יפה אז זה מה מטרת הענישה אין קשר בין אם הוא מבין או לא מבין זה נספח השאלה היא מה מטרת הענישה, אם מטרת הענישה זה כי היה לך יום רע בעבודה ואתה רוצה להוציא את העצבים על מישהו תעניש אותו ככל יכולתך אתה יכול גם להעניש את עצמך אתה גם יכול לדפוק להרביץ לתקרה מה שבא לך תעשה, אם מטרת הענישה זה כי אתה רוצה לנקום בזה על זה שפעם התעללו בכך תעניש אותו אם זה על זה אבל אם אתה רוצה להעניש אותו כדי למנוע את ישנות המקרה בפעם הבאה אז עליך לשאול את עצמך את השאלה הבאה מה הדבר הטוב ביותר שאני יכול לעשות כדי למנוע את הישנות בפעם הבאה.

אם הטוב ביותר זה לתת לו סוכריה תיתן לו סוכריה אם הטוב ביותר זה לקשור אותו עם אזיקים תקשור אותו עם אזיקים זה לא משנה בכלל הבין לא הבין כן הבין מה הבין זה לא מעניין בכלל.

ש: אז איך אתה יודע מה טוב יותר זאת הבעיה.

אליעד: זאת שאלה אחרת, עכשיו אבל מה שצריך להבין שגם נגיד בעל חיים לדוגמה איך מאלפים אותו עושים לו התניה תעשה ככה יהיה כאב תעשה ככה יהיה תועלת גם בעל חיים מאלפים אותו ככה אז הרי גם האוטיסט הוא לא פחות חכם מחתול נכון, הוא פחות חכם מחתול לא פחות חכם מחתול נכון הוא לא פחות חכם משועל נכון אז עם מי יותר קל לך לתקשר עם בן אדם אוטיסט או שועל בן אדם אוטיסט נכון יחסית סתם באופן יחסי, אז הכוונה היא יש התניה בן אדם יש לו התניה זה חם מבריח את היד בגלל הכאב מבריח את היד זה נעים.

אותו דבר הרעיון שלך זה גם אם הוא לא מבין כלום ועדיין תיצור לו התניה שעל זה יש עונש כזה אבל אז אתה חייב לוודא שאתה עושה את זה נכון שאתה באמת יוצר לו את ההתניה נכון ושהוא מבין בגלל מה זה ושהעונש שלו קל מדי ולא קשה מדי זה נכון זה צריך לעשות, בקיצור התשובה האם וכמה צריך להעניש אותו תלוי במטרת הענישה אם מטרת הענישה זה למנוע את ההתיישנות בפעם הבעה אז תעניש אותו לפי הצורך ואין קשר אם הוא הבין לא הבין כן הבין, יכול להיות שבגלל שהוא אוטיסט צריך להרביץ לו יותר חזק למה כי אולי זאת הדרך היחידה שהוא יכול להבין.

האם אמרתי שזאת הדרך היחידה שהוא יכול להבין לא אמרתי את זה אבל אמרתי שיכול להיות שדווקא בגלל שהוא לא מבין צריך להעניש אותו יותר חזק אולי זאת האמת תלוי בסיטואציה.

ש: אין תשובה.

אליעד: לא התשובה היא שעוד פעם שצריך לשים לב שהשאלה אם הוא הבין או לא הבין אם הוא פעל מתוך רוע לב או לא זה לא קשור לעניין אתה רוצה למנוע את זה שפעם הבאה הוא יעשה x איך יודעים, אז מה עושים בפרקטיקה ניסוי וטעייה תעשה עונש חלש תפס תפס לא תפס יותר חזק צריך להכיר את הבן אדם את הסיטואציה את ההתניות שלו את הפקודות שלו מה ההיסטוריה שלו זאת פעם ראשונה פעם עשירית מה הוא אוהב מה הוא לא אוהב צריך לפי כל מקרה לגופו.
עצבים להבין את הסיבה שאלה ילדים אוטיסטים פרקטיקה הדרך הנכונה מחשבות כמה להעניש לחנך את הילד מסקנות איך להימנע אוטיזם אוטיסט אוטיסטים איזה עונש לתת לילד איך להעניש ילדים איך לחנך איך לחנך את הילד איך לחנך ילד איך לחנך ילד אוטיסט איך לחנך ילדים אשמת הילד דאון דרך חינוך האם זה באשמת הילד האם להעניש ילד האם להעניש ילד אוטיסט הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים חינוך חינוך ילדים ילד ילד אוטיסט ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כמה להעניש להעניש להעניש או לא להעניש להעניש ילד להעניש ילד אוטיסט להעניש ילדים לחנך לחנך ילד לחנך ילד אוטיסט לחנך ילדים מחנך מחנכים עונש עונשים עונשים לילדים ענישה ענישת ילדים ענישת ילדים כדרך חינוך תסמונת תסמונת דאון
הפרעת דחק פוסט טראומטית, תסמונת פוסט טראומטית, פוסט טראומה, חרדת נטישה, פחד מבגידה, פחד מנטישה, טראומות
הפרעת דחק פוסט טראומטית, תסמונת פוסט טראומטית, פוסט טראומה, חרדת נטישה, פחד מבגידה, פחד מנטישה, טראומות
... דחק פוסט טראומטית, תסמונת פוסט טראומטית, פוסט טראומה, חרדת נטישה, פחד מבגידה, פחד מנטישה, טראומות מהי פוסט טראומה וכיצד היא משפיעה על הפחד מהעתיד? פוסט ... חוסר אונים כזו שוב. אליעד נותן דוגמה של אדם שהוריו נטשו אותו בילדותו . כתוצאה מכך הוא מפחד להינטש שוב ואינו נותן אמון באנשים. אליעד מסביר שהאירוע שבו הוריו נטשו אותו הוא רק הטריגר, אבל עצם החשש מנטישה קיים גם ללא אירוע ספציפי, כי תמיד יש אפשרות להינטש בעתיד. איך אפשר לשלב בין ... כדי להבין את הפחד, אפשר לקחת דוגמה של מישהו שהוריו נטשו אותו. בשל הנטישה, הוא נמצא בטראומה מתמשכת וחושש להינטש שוב. אבל גם אם הוריו לא היו נוטשים אותו, עדיין היה קיים הסיכוי שאנשים אחרים יינטשו אותו. כלומר, הפחד הזה אינו תלוי דווקא באירוע ספציפי אלא ... אני רוצה לתת דוגמה אני אתן דוגמה נגיד בן אדם שההורים שלו נטשו אותו, בגלל שהם נטשו אותו אז מאותו יום הוא בטראומה שיינטשו אותו והוא לא רוצה להיות בודד עכשיו הוא לא יכול לתת אמון ... מה זאת אומרת אם אתה מפחד שיינטשו אותך אז במקרה ההורים שלך גרמו לזה שתפחד שיינטשו אותך אבל גם אם הם לא היו נוטשים אותך עדיין קיים הפחד המוצדק שאולי יינטשו אותך זאת האמת והדרך היחידה ... רוצה שיקרה לי דבר רע יש את שני ההיבטים, במקרה ההורים, הסיפור הקודם במקרה לא היה טריגר שעורר אצלך את ההתבוננות בכך שאפשרי שיקרה לך דבר מסוים שנתפס בעינייך כרע אבל זה רק טריגר אבל זה היה קיים גם קודם גם אם ההורים שלך לא היו נוטשים אותך עדיין יכול להיות שפתאום היה קופץ לך ואולי יינטשו אותי אותו דבר. ש: אני אומר עוד משהו. אליעד: אני אתן לך ... לא רציתי. אליעד: וגם כי לא רצית אבל עכשיו שאתה ילד גדול אתה מבין שזה העולם ושיש בו טוב ורע ושכל האופציות קיימות, יש לך שכל ואתה קולט שאם אתה לא תקבל את כל האופציות זה לא ...
תסמונת עליסה בארץ הפלאות, אשליה אופטית, חוש הראיה, נערה 30 זהויות, נערה 30 דמויות, פיצול אישיות, טיפול בהפרעה נפשית, מסע בזמן, אי אפשר לחזור בזמן, הפרעת אישיות, עיוותים בתפיסת המציאות, הנערה בעלת 30 הזהויות
תסמונת עליסה בארץ הפלאות, אשליה אופטית, חוש הראיה, נערה 30 זהויות, נערה 30 דמויות, פיצול אישיות, טיפול בהפרעה נפשית, מסע בזמן, אי אפשר לחזור בזמן, הפרעת אישיות, עיוותים בתפיסת המציאות, הנערה בעלת 30 הזהויות
תסמונת עליסה בארץ הפלאות, אשליה אופטית, חוש הראיה, נערה 30 ... 30 דמויות, פיצול אישיות, טיפול בהפרעה נפשית, מסע בזמן, אי אפשר לחזור בזמן, הפרעת אישיות, עיוותים בתפיסת המציאות, הנערה בעלת 30 הזהויות מהי תסמונת עליסה בארץ הפלאות וכיצד היא משפיעה על תפיסת המציאות? תסמונת עליסה בארץ הפלאות היא תופעה נדירה שבה האדם חווה ... עצמים סביבו. אליעד כהן מסביר כי מדובר בהפרעה שבה האדם פתאום רואה דברים גדולים מדי או קטנים מדי ביחס למציאות, כפי שקרה לאביגיל, נערה שסבלה מהתסמונת. התופעה נקראת כך משום שהיא מזכירה את חוויותיה של ... שהוא רואה משהו גדול מאוד, אפשר פשוט להניח לידו סרגל ולהראות לו שבפועל אין שינוי אמיתי בגודל. האם ניתן לחזור אחורה בזמן במציאות? בנוסף לתופעת התסמונת, אליעד עוסק בנושא המסע בזמן. הוא מסביר לעומק כי ... בפיצול אישיות ובמקרה הנערה בעלת 30 הזהויות? אליעד מביא דוגמה נוספת של נערה עם פיצול אישיות - נערה שטוענת שיש לה 30 דמויות שונות בתוכה, ביניהן ילדה, זמרת ועוד. הוא מסביר כי הדרך לטפל במקרים ... הפיזית האמיתית, האדם אמור להבין בהכרח שמדובר בדמיון או אשליה. בסוף דבריו מדגיש אליעד כי הקושי של אנשים להתמודד עם הפרעות בתפיסת המציאות, כגון תסמונת עליסה או פיצול אישיות, נובע מחוסר היכולת להבין כיצד המוח והתפיסה עובדים. כאשר אדם מבין את מנגנוני התפיסה שלו, הוא יכול להשתחרר מאשליות ודמיונות באמצעות היגיון ברור. מהי תסמונת עליסה בארץ הפלאות? איך להבדיל בין דמיון למציאות? ...
טיפול בהפרעת אישיות, טיפול בסכיזופרניה, חושב שהוא המשיח, מחשבות שווא של גדלות, שיגעון גדלות, טיפול במחלות נפש, פסיכיאטריה, דלוזיה, תסביך משיח, חושב שאני המשיח, תסמונת נפוליאון, מגלומניה
... אישיות, טיפול בסכיזופרניה, חושב שהוא המשיח, מחשבות שווא של גדלות, שיגעון גדלות, טיפול במחלות נפש, פסיכיאטריה, דלוזיה, תסביך משיח, חושב שאני המשיח, תסמונת נפוליאון, מגלומניה למה אדם חושב שהוא המשיח או סובל משיגעון גדלות? ... פתרון קסם, אלא תהליך עמוק יותר שדורש השקעה, סבלנות, והבנה אמיתית של האדם העומד מולך. למה אדם חושב שהוא המשיח? איך לטפל במחשבות שווא של גדלות? מהי תסמונת נפוליאון? מהי דלוזיה וכיצד מטפלים בה? טיפול בסכיזופרניה ללא תרופות ...
פיברומיאלגיה, תסמונת הכאב הכרוני, התמודדות עם כאבים, כאבים לא ברורים, כאבים לא מוסברים, כאבים לא הגיוניים, כאבים בכל הגוף, כאבים ללא סיבה, סובל מכאבים, הדרכת מטפלים, אימון אישי למטפלים
פיברומיאלגיה, תסמונת הכאב הכרוני, התמודדות עם כאבים, כאבים לא ברורים, כאבים לא מוסברים, כאבים לא הגיוניים, כאבים בכל הגוף, כאבים ללא סיבה, סובל מכאבים, הדרכת מטפלים, אימון אישי למטפלים
... תסמונת הכאב הכרוני, התמודדות עם כאבים, כאבים ... כאבים בכל הגוף, כאבים ללא סיבה, סובל מכאבים, הדרכת מטפלים, אימון אישי למטפלים מהי פיברומיאלגיה ואיך מתמודדים עם הכאב הכרוני? פיברומיאלגיה היא תסמונת של כאבים כרוניים, כאבים לא ברורים ולא ...
למה עצובים ביום הולדת? עצבות ביום הולדת, תסמונת יום הולדת, דיכאון של יום הולדת, יום הולדת עצוב, חשבון נפש ביום הולדת, מרגיש רע ביום הולדת, תסמונת טרום יום הולדת, מרגיש לבד ביום הולדת
למה עצובים ביום הולדת? עצבות ביום הולדת, תסמונת יום הולדת, דיכאון של יום הולדת, יום הולדת עצוב, חשבון נפש ביום הולדת, מרגיש רע ביום הולדת, תסמונת טרום יום הולדת, מרגיש לבד ביום הולדת
... עצובים ביום הולדת? עצבות ביום הולדת, תסמונת יום הולדת, דיכאון של יום הולדת, יום הולדת עצוב, חשבון נפש ביום הולדת, מרגיש רע ביום הולדת, תסמונת טרום יום הולדת, מרגיש לבד ביום הולדת למה אנשים מרגישים עצובים ביום ההולדת? ישנה ... היא עצם ההסתכלות המחודשת על החיים וההתמודדות עם משמעות הזמן החולף והמוות המתקרב, שגורמים לאנשים להרגיש עצבות וחשבון נפש עמוק ביום ההולדת שלהם. למה עצובים ביום הולדת? תסמונת יום הולדת חשבון נפש ביום הולדת דיכאון של יום הולדת למה אני מרגיש לבד ביום ...
פחד לא הגיוני, טיפול במחשבות שווא לא הגיוניות, פרנויה לא הגיונית, מחשבות שווא של רדיפה, סכיזופרניה, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, דלוזיות, התמודדות עם מחשבות שווא, מחשבות רדיפה, תסמונת זיכרון שווא, תסמונת זיכרון שגוי
פחד לא הגיוני, טיפול במחשבות שווא לא הגיוניות, פרנויה לא הגיונית, מחשבות שווא של רדיפה, סכיזופרניה, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, דלוזיות, התמודדות עם מחשבות שווא, מחשבות רדיפה, תסמונת זיכרון שווא, תסמונת זיכרון שגוי
... טורדניות לא הגיוניות, דלוזיות, התמודדות עם מחשבות שווא, מחשבות רדיפה, תסמונת זיכרון שווא, תסמונת זיכרון שגוי למה אנשים סובלים ממחשבות שווא למרות שהם יודעים שזה לא אמיתי? אליעד כהן מתאר בהרצאתו מצב שבו האדם סובל מאוד ממחשבות לא הגיוניות או דמיוניות, למרות שהוא מודע לכך שהן ...
תסמונת סטוקהולם, תסמונת שטוקהולם, הזדהות עם התוקפן, קרבה רגשית בשבי, הפרעות נפשיות, הזדהות עם השובה, הזדהות הקורבן עם התוקף, אישה מוכה, גבר מוכה, נשים מוכות, גברים מוכים, מנגנוני הגנה, תסמונת בני ערובה, Stockholm syndrome
תסמונת סטוקהולם, תסמונת שטוקהולם, הזדהות עם התוקפן, קרבה רגשית בשבי, הפרעות נפשיות, הזדהות עם השובה, הזדהות הקורבן עם התוקף, אישה מוכה, גבר מוכה, נשים מוכות, גברים מוכים, מנגנוני הגנה, תסמונת בני ערובה, Stockholm syndrome
תסמונת סטוקהולם, תסמונת שטוקהולם, הזדהות עם התוקפן, קרבה רגשית בשבי, הפרעות נפשיות, הזדהות עם השובה, הזדהות הקורבן עם התוקף, אישה מוכה, גבר מוכה, נשים מוכות, גברים מוכים, מנגנוני הגנה, תסמונת בני ערובה, Stockholm syndrome מהי תסמונת שטוקהולם? איך היא פועלת ומה ההיגיון שמאחוריה? תסמונת שטוקהולם היא תופעה שבה אדם שנחטף או נתון במצבים של כפייה מתחיל להזדהות רגשית עם החוטף או התוקף שלו. במקום לראות בו אויב או איש רע, הקורבן מתחיל להאמין שהתוקף צודק ... לו. תסמין זה יכול להתפרסם במצבים קיצוניים כמו חטיפות או עינויי שבי, אך ההשפעות שלו ניכרות גם במצבים פחות קיצוניים, כמו מערכות יחסים מזיקות או סביבת עבודה רעה. איך התסמונת פועלת ומה המנגנון שמניע אותה? ההיגיון מאחורי תסמונת שטוקהולם נסוב סביב שתי סיבות עיקריות שמסבירות מדוע אדם מאמין במשהו: 1. הסיבה הרציונלית - האדם משוכנע כי הדבר הגיוני לאור נימוקים והוכחות הגיוניות. 2. הסיבה הרגשית - ... להפחית את תחושת הפחד והסבל. במקום לחשוב אני חטוף, עושים לי רע, האדם עשוי לחשוב אולי זה לטובתי. בהבנה זו, המוח בורח מהכאב הרגשי של התחושה שהוא נפגע. דוגמאות יומיומיות לתסמונת שטוקהולם תסמונת שטוקהולם לא מוגבלת רק למצבי חטיפה פיזית. ניתן לראות את המנגנון הזה גם במצבים יומיומיים: - הזדהות עם דמויות פוליטיות - אנשים עשויים להאמין שמנהיג מסוים טוב להם, גם אם ... סביבות עוינות - אדם שעובד במקום שמזיק לו נפשית עשוי לשכנע את עצמו שמדובר במקום טוב עבורו, פשוט כדי לא להתמודד עם תחושת הכאב שהוא מרגיש כלפי המקום. כיצד ניתן להשתחרר מתסמונת שטוקהולם? כדי לעזור לאדם לצאת מהתסמונת, יש לבחון את המציאות באופן רציונלי ולפעמים להפריד בין הפחד לבין העובדות בפועל: - שיחה רציונלית - ניתן להתחיל בשיחה עם הקורבן, לשאול אותו מדוע הוא מזדהה עם התוקף ואיך ... - פעמים רבות יש צורך בטיפול נפשי, שמסייע לקורבן לראות את המציאות באופן אובייקטיבי ולנתק את הקשר בין הסבל לבין הזדהות עם התוקף. איך המנגנון פועל בחיי היומיום? כמו בתסמונת שטוקהולם, גם בחיי היום - יום אדם עשוי להזדהות עם מצבים שליליים, אך לשכנע את עצמו שמדובר בטובתו. למשל: - מערכות יחסים לא בריאות - אדם שנמצא במערכת יחסים מזיקה, אך חושש ... שחווה חטיפה או אלימות עשוי להימנע מלראות את המציאות ככואבת, כדי להימנע מהפחד והסבל הכרוך בהודאה. במקום זאת, המוח בוחר להאמין שהמציאות טובה או נוחה יותר. חשוב לזכור על תסמונת שטוקהולם תסמונת שטוקהולם אינה מוגבלת רק למצבי חטיפה פיזית. כל מצב שבו אדם חווה פגיעה, אך מעדיף להכחיש זאת ולהזדהות עם הגורם הפוגע, עשוי להיות דוגמה לתופעה זו. מנגנוני הגנה רגשיים כאלה נובעים פעמים רבות מהפחד להתמודד עם המציאות. תסמונת שטוקהולם מנגנוני הגנה רגשיים האם הכל לטובה? כיצד לפתח חשיבה רציונלית מערכות יחסים רעילות טראומת שבי מהי תסמונת שטוקהולם? תסמונת שטוקהולם היא תופעה שבה אדם שנחטף או נתון תחת כפייה מתחיל להזדהות רגשית עם החוטף שלו. במקום לראות בו אויב או אדם שפועל נגדו, הקורבן מתחיל להאמין שהתוקף צודק במעשיו, ... את תחושת הסבל. במילים אחרות, קשה מאוד להשלים עם המחשבה אני חטוף, עושים לי רע, ולכן המוח בורח למחשבה אולי זה בכלל לטובתי. איך באות לידי ביטוי דוגמאות יומיומיות של תסמונת שטוקהולם? ניתן לראות מנגנון דומה במצבים נוספים: - יש אנשים שמאמינים שאלוהים גורם להם סבל כדי לכפר עליהם, ולכן הם מפרשים סבל כמשהו חיובי. גם כאן האדם בוחר להאמין שכל ... שהקשר לטובתו. - גם במקום עבודה לא רצוי או בסביבת מגורים עוינת, אדם עשוי לשכנע את עצמו שהמצב טוב, רק כדי לא להתמודד עם המחשבה הכואבת שמשהו פוגע בו. כיצד ניתן להשתחרר מתסמונת שטוקהולם? כדי לעזור לאדם לצאת מהתסמונת, יש לבחון את המציאות באופן רציונלי ולהפחית את ההטיה הרגשית: - יש לדבר עם הקורבן באופן הגיוני, לשאול אותו שאלות שמטרתן לברר מדוע הוא מזדהה עם האדם שפגע בו, או מדוע הוא ... על מעט ביטחון נפשי. גם לאחר שמשחררים אותו משבי או מסביבה פוגענית אחרת, הוא עדיין עשוי להאמין שהכל היה לטובה, כדי להימנע מהכאב הנפשי שבמבט לאחור. מה חשוב לזכור לגבי תסמונת שטוקהולם? תסמונת שטוקהולם אינה מוגבלת רק למצבי חטיפה פיזית. כל מצב שבו אדם חווה פגיעה, אך מעדיף להכחיש זאת ולהזדהות עם הגורם הפוגע, עשוי להיות דוגמה לתופעה זו. מנגנוני הגנה רגשיים מעין אלה נובעים לרוב מהפחד להתמודד עם המציאות, והדרך לצאת מהם כוללת חיזוק האומץ לראות את העובדות כפי שהן לצד הפחתת הלחץ הרגשי שמוביל לעיוות בפרשנות. תסמונת שטוקהולם מנגנוני הגנה רגשיים האם הכל לטובה כיצד לפתח חשיבה רציונלית תסמונת שטוקהולם נשים מוכות, הזדהות רגשית, אינטרס רגשי, 2 סיבות למה מישהו חושב משהו, טיפול בטראומת אונס, הזדהות עם האונס, הזדהות עם המאשים, תגובות פסיכולוגיות לתנאי שבי, מהי תסמונת סטוקהולם? מדוע מתרחשת תסמונת סטוקהולם? הפרעה פוסט טראומטית, טראומת שבי, תסמונת האישה המוכה, סינדרום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, אלימות במשפחה, תסמונת הגבר המוכה, סינדרום הגבר המוכה, אפקט הגבר המוכה, תסמונת האישה המוכה נפשית, אופי של אישה מוכה, תסמונת הגבר המוכה נפשית, אופי של גבר מוכה, מהו סינדרום שטוקהולם? מה זה Stockholm syndrome? הזדהות עם החוטפים,
תסמונת האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות
תסמונת האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות
תסמונת האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את ... מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות מהי תסמונת האישה המוכה וכיצד היא מתפתחת? תסמונת האישה המוכה מתארת מצב בו אישה נותרת במערכת ... חווה פגיעות רגשיות ופיזיות, ומתלוננת על כך שהיא סובלת. התסמונת אינה מסתכמת רק בכך שהיא מוכת פיזית, אלא ... להן משום שהיא לא עשתה משהו בצורה מסוימת. מדוע נקרא לזה תסמונת האישה המוכה ולא הגבר המוכה? הסיבה לכך שהתסמונת נקראת האישה המוכה ולא הגבר המוכה היא שבדרך ... המקרים הללו פחות שכיחים באופן כללי. מהם הגורמים השונים לתסמונת האישה המוכה? הטקסט מציע מספר גורמים אפשריים ... ריצתה את בן הזוג או לא אהבה אותו מספיק. תפיסות דתיות או חינוכיות: האישה עשויה לראות את בן הזוג שלה כצדיק, ... שהיא שווה פחות ומתחילה להישאר בקשר אלים. מה הקשר בין תסמונת האישה המוכה לבין תפיסות דתיות? כפי שמסביר ... בן הזוג כגורם שמזיק לה, אלא מוצאת תירוצים לכך שהיא זכאית לעונש. מהם הגורמים שהופכים אישה לקורבן המכה את עצמה? ... הן שומרות את עצמן במערכת יחסים אלימה. מהו פתרון אפשרי לתסמונת האישה המוכה? הטקסט מציע פתרון פנימי: להפסיק ... את הדינמיקה במערכת הקשר ולפעול לעזוב או לשנות את המצב. תסמונת האישה המוכה אלימות במשפחה תסמונת שטוקהולם התעללות נפשית איך לצאת ממערכת אלימה לקיחת אחריות בזוגיות חוסר אהבה עצמית הסבר מלא ומעמיק על תסמונת האישה המוכה, על הגורמים שלה ועל ההקשרים האפשריים שלה הטקסט המקורי מציג תיאור מפורט מאוד של תופעת תסמונת האישה המוכה, ואף משווה אותה לתופעות דומות ... להקל על ההבנה ולשמור על כל הפרטים שעלו בטקסט המקורי. מהי תסמונת האישה המוכה? מדובר במונח המתאר מצב שבו אישה ... לא עשתה משהו כמו שצריך. שאלה: מדוע בכל זאת קוראים לזה תסמונת האישה המוכה ולא הגבר המוכה? תשובה: משום שבדרך ... וגוזרת מכך שמגיע לה להיענש. הסבר שלישי: תפיסות דתיות או חינוכיות המושרשות בה. הטקסט מביא השוואה למערכת יחסים ... ושעליי לקחת צעדים דרמטיים כגון עזיבה או שינוי אמונה. תסמונת שטוקהולם והקבלה לתסמונת האישה המוכה במסגרת הטקסט הוזכר גם הקשר לתסמונת שטוקהולם: מצב שבו אדם נחטף, אך מזדהה עם ... שבהם באמת הקורבן לכאורה לא יכול היה למנוע את האלימות: ילד שנחטף, אזרח במדינה שבה קבוצה קיצונית (כמו ... עצמי לבד. לפעמים עדיף להם לשכנע את עצמם שאולי מגיע להם העונש, מאשר להתמודד עם מציאות שבה עליהם להכיר בערך ... שכל אדם, גבר או אישה, דתי או חילוני, עלול למצוא את עצמו בתסמונת האישה המוכה - להיות קורבן למצב שהוא מרגיש שאין ... יכול לצאת ממנה או לשנות אותה. איך להרגיש טוב בלי תנאים תסמונת האישה המוכה תלות רגשית והערכה עצמית תסמונת שטוקהולם ומערכות יחסים חרדה דתית והיחס לאלוהים ... מוכה? נשים מוכות, אלימות במשפחה, סינדרום האישה המוכה, תסמונת שטוקהולם נשים מוכות, 2 סיבות למה מישהו חושב משהו, תסמונת סטוקהולם, התעללות נפשית, התעללות רגשית, התעללות בילדים, התעללות בחסרי ישע, התעללות במשפחה, ... מוכה, מה זה גבר מוכה? גברים מוכים, סינדרום הגבר המוכה, תסמונת שטוקהולם גברים מוכים, התעללות בגברים, אלימות ...
תסמונת שטוקהולם, למה מישהו אוהב את מה שעושה לו רע? למה מישהו אוהב את מי שמתעלל בו? למה מישהו אוהב את מי שפוגע בו? תסמונת האישה המוכה, למה מישהו נמצא במערכת יחסים רעה? למה מישהו נשאר בזוגיות רעה? לאהוב את הרע
תסמונת שטוקהולם, למה מישהו אוהב את מה שעושה לו רע? למה מישהו אוהב את מי שמתעלל בו? למה מישהו אוהב את מי שפוגע בו? תסמונת האישה המוכה, למה מישהו נמצא במערכת יחסים רעה? למה מישהו נשאר בזוגיות רעה? לאהוב את הרע
תסמונת שטוקהולם, למה מישהו אוהב את מה שעושה לו רע? למה מישהו אוהב את מי שמתעלל בו? למה מישהו אוהב את מי שפוגע בו? תסמונת האישה המוכה, למה מישהו נמצא במערכת יחסים רעה? למה מישהו נשאר בזוגיות רעה? לאהוב את הרע מהי תסמונת שטוקהולם ואיך היא משפיעה על מערכות יחסים? תסמונת שטוקהולם היא תופעה פסיכולוגית שבה אדם מתחיל להזדהות עם התוקף או המתעלל בו, ... הקשה ומעדיף לשקר לעצמו ולחשוב שמדובר במצב פחות גרוע, כי כך הוא יכול להימנע מהכאב שנגרם לו מההכרה במציאות. איך תסמונת שטוקהולם קשורה למערכות יחסים פוגעות? במערכות יחסים שבהן אחד הצדדים מתנהג באופן ... שהחוטפים הם תוקפים, יהיה לו רע יותר. לכן הוא בוחר להזדהות עם השובים כדי להימנע מהכאב שבאה עם ההכרה במציאות. תסמונת שטוקהולם היא תגובה שמגנה על האדם, אך בפועל היא מונעת ממנו לראות את המציאות בצורה ברורה, ומובילה אותו להיות במערכת יחסים פוגעת ומזיקה, שבה הוא מוותר על האמת כדי להימנע מכאב נוסף. תסמונת שטוקהולם אהבה מתוך פחד הזדהות עם התוקף מערכות יחסים פוגעות מנגנוני הגנה והדחקה מהי תסמונת שטוקהולם ואיך היא משפיעה על מערכות יחסים? תסמונת שטוקהולם היא תופעה שבה אדם מזדהה עם תוקפו או עם מי שמתעלל בו, מתוך מניע של פחד ... של הדחקה, שבו האדם מונע מעצמו להתמודד עם המציאות הקשה יותר, ובוחר להאמין שהסיטואציה פחות רעה ממה שהיא באמת. איך תסמונת שטוקהולם קשורה למערכות יחסים פוגעות? מערכות יחסים שבהן אחד הצדדים מתנהג באופן ... עושה לך טוב או שהיא מייצרת פחד? אלו שאלות שיכולות לעזור לך לזהות האם אתה מתנהל מתוך פחד או מתוך אהבה אמיתית. תסמונת שטוקהולם אהבה מתוך פחד הזדהות עם התוקף מערכות יחסים פוגעות מנגנוני הגנה והדחקה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איזה עונש לתת לילד?, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איזה עונש לתת לילד?, איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל טוב, מאמן אישי טלפוני, מאמן אישי לתזונה נכונה בתחום איזה עונש לתת לילד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 04_08_2025 השעה 13:09:32 - wesi1