אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עולם ✔איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:00:20איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
מה המשמעות של להטיל ספק בחושים?

ההרצאה מתחילה בכך שאליעד כהן מעלה את השאלה: מי בעצם נותן את העצה להטיל ספק בחושים? האם זו העצה של האדם עצמו? אם כך, אולי כדאי לא לשמוע לה, כי הרי איך אפשר להקשיב לעצות של עצמך? אולם, אם לא תשמע לעצות שלך, למי תשמע? השאלה הזו מובילה את אליעד לעסוק במשמעות של להטיל ספק בחושים. הוא מציין כי אם אדם רואה שולחן, הוא יכול לשאול את עצמו אם באמת יש שם שולחן. אך אם הוא מטיל ספק, הוא לא יידע אם יש או אין שולחן. השאלה המרכזית היא: מה זה נותן להטיל ספק בכך? החושים קיימים בכל מקרה, ולא משנה אם אנחנו מטילים בהם ספק או לא.

האם הטלת ספק בחושים תביא אותנו לראות את הדברים כפי שהם?

בהמשך, אליעד שואל מי קובע כיצד הדברים "באמת"? אם עיוור לא רואה שולחן, האם הוא רואה את הדברים כפי שהם? השאלה הזו מביאה אותנו לתובנה: הטלת ספק בחושים לא משנה את מהות המציאות. אליעד מסביר כי אם תעצום עיניים, תוכל להטיל ספק בחוש הראייה ולראות שאין שולחן. אבל זה לא אומר שאין שולחן, אלא רק שאתה לא רואה אותו כעת. הרעיון הוא לא להכחיש את מה שאתה רואה, אלא להבין את התהליך שבו אנחנו תופסים את המציאות.

מהו פירוק התפיסה של "יש שולחן"?

אם נרצה לדייק, נוכל לומר: "אני רואה שיש שולחן". אם נדייק יותר, נגיד "העין שלי משדרת למוח שלי תמונה של שולחן". ואם נלך עוד צעד קדימה, נאמר "אני חושב שיש כאן שולחן". בשורה התחתונה, כל התהליך הזה של תפיסת המציאות מבוסס על ההבדלה בין יש לאין, שמאפשרת לנו לקבוע מה קיים ומה לא. כל תפיסה של "שולחן" נשענת על הבדל זה.

מה קורה כשמפרקים את התפיסה הזו?

אליעד מציע להטיל ספק בשלבים:
  • מי אמר שיש פה שולחן?
  • אני רואה שיש פה שולחן.
  • אני חושב שאני רואה שיש פה שולחן.
  • אני חושב שיש פה משהו שאני קורא לו שולחן.
  • אני חושב שיש פה משהו.
  • אני חושב שיש משהו.
  • אני חושב שיש אפשרות שיש משהו.
  • אני חושב שיש הבדל בין יש לאין.
  • מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?
ברגע ששואלים את השאלה "מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?", כל תפיסת המציאות מתערערת, וזהו רגע הצמצום, בו אנו מבינים שאין לנו כל ידיעה וודאית על המציאות.

האם חלום שונה מהמציאות?

בהמשך, אליעד עוסק בשאלה מה ההבדל בין חלום למציאות. הוא טוען כי הראייה היא בעצם סוג של מחשבה בעוצמה גבוהה, ואילו דמיון הוא מחשבה בעוצמה חלשה. כלומר, כל מה שמתרחש בחלום אינו שונה ממה שקורה במציאות מבחינת החוויה של האדם. ההבדל הוא רק בעוצמת התפיסה ובזיכרון. אם אדם חולם על אסון, הוא יחווה את זה כמציאותי, ואם יזכור את זה, יישאר עם טראומה. כך גם אם האסון קרה במציאות, אם הוא ישכח אותו, הוא לא ירגיש את הטראומה.

מה קורה אם מפרקים את התפיסה אפילו יותר?

כאשר מפרקים את המשפט "אני חושב שיש פה משהו שאני מגדיר אותו כשולחן", המילה "שולחן" היא החוליה החלשה ביותר. אם נוריד אותה, נקבל "אני חושב שיש פה משהו שאני מגדיר בצורה כלשהי". אם נוריד את "פה", נקבל "אני חושב שיש משהו". ואז, אפשר להמשיך ולפרק את המשפט עד שנגיע לשאלה "מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?", ובכך התפיסה כולה מתערערת.

האם ניתן להטיל ספק בעצם החשיבה?

אליעד מסביר שכשמגיעים לתמצום של כל הרעיונות, יש שלושה מרכיבים בסיסיים:
  • האני (החושב)
  • המחשבה
  • הדבר שנחשב
שלושתם תלויים זה בזה. אם אין חושב, אין מחשבה, ואם אין מחשבה, אין חושב. כאשר מבינים שהכל נשען על ההבדלה בין יש לאין, ושואלים "מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?", אז כל התהליך מגיע לסיומו. ברגע שמטילים ספק בעצם ההפרדה הבסיסית ביותר, אין לאן להתקדם יותר.

סיכום

הטלת ספק בחושים אינה אומרת סתם להכחיש את מה שרואים, אלא להבין את התהליך שמאחורי תפיסת המציאות. כל תפיסה של "שולחן" נובעת מההבדלה בין יש לאין, בין אני ללא אני, בין עבר להווה, ומבוססת על האמונה שיש הבדל בין יש לאין. כל ניסיון להטיל ספק בכך מוביל לשחרור מההגדרות המקובלות שלנו על המציאות ולמעבר לתפיסה הרבה יותר חופשית.
כיצד להטיל ספק בחושים?

אליעד פותח את הדיון בכך שהוא שואל מי נתן את העצה להטיל ספק בחושים. אם זו עצה של האדם עצמו, אולי אין להקשיב לה, אך אם אין להקשיב לה, למי כן להקשיב?

מה המשמעות של להטיל ספק בחושים?

נניח שאדם רואה שולחן ושואל את עצמו אם באמת יש כאן שולחן. אם יטיל ספק, אז לא ידע אם יש שולחן או אין שולחן. אבל גם כעת, הוא כבר מטיל ספק באופן מסוים, כי אם החושים היו תופסים את המציאות אחרת, הוא היה מטיל ספק בהם. כלומר, החושים קיימים בכל מקרה והשאלה היא מה המשמעות של להטיל ספק בהם.

האם להטיל ספק יביא לראות את הדברים כפי שהם?

אליעד שואל מי מחליט כיצד הדברים "באמת". אולי כפי שהם זה דווקא לראות שיש כאן שולחן? האם עיוור שלא רואה שולחן רואה את הדברים כפי שהם? ואם נראה את הדברים כפי שהם, מה זה ייתן?

הטלת ספק בחושים אינה פשוט לומר שאין שולחן, כי אם נסגור עיניים, כבר לא נראה שולחן, אך זה לא עוזר לנו. הרעיון הוא להבין את החושים עצמם. יש שולחן, אך מה עומד מאחורי תפיסת ה"יש כאן שולחן"?

פירוק התפיסה של "יש שולחן"

אם נרצה לדייק, אפשר לומר: "אני רואה שיש שולחן". ואם נדייק יותר: "העין שלי משדרת למוח שלי תמונה של שולחן". עוד יותר מדויק: "אני חושב שיש כאן שולחן". כלומר, מה שנשאר זה "אני חושב שיש כאן שולחן", ומכאן אפשר להמשיך לפרק את המשפט עוד יותר.

השאלה הבסיסית ביותר היא: מי אמר שיש הבדל בין יש לאין? אם לא יודעים זאת, אז לא ניתן לקבוע אם יש או אין שולחן.

המטרה היא לא להטיל ספק בחושים אלא להבין

המטרה אינה סתם להטיל ספק אלא להבין את התהליך שבו אנו תופסים את המציאות. כאשר רואים שולחן, המוח בעצם מפרש את הצורה, מזהה אותה, מייחס לה שם, ומבדיל בינה לבין מה שאינו שולחן. כל התהליך הזה מבוסס על כך שמבדילים בין יש לאין.

האמונה שיש הבדל בין יש לאין היא הבסיס לכל תפיסת המציאות. לכן, ההבנה של "הנה שולחן" צריכה להוביל לעומק עד שמבינים שהיא מושתתת על עצם ההבדלה בין יש לאין.

הטלת ספק בשלבים

כאשר אומרים "יש פה שולחן", אפשר להטיל ספק בשלבים:
  • מי אמר שיש פה שולחן?
  • אני רואה שיש פה שולחן.
  • אני חושב שאני רואה שיש פה שולחן.
  • אני חושב שיש פה משהו שאני קורא לו שולחן.
  • אני חושב שיש פה משהו.
  • אני חושב שיש משהו.
  • אני חושב שיש אפשרות שיש משהו.
  • אני חושב שיש הבדל בין יש לאין.
  • מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?
  • ברגע ששואלים זאת - כל תפיסת המציאות מתערערת.
ההבדל בין חלום למציאות

אליעד מתייחס גם לשאלה מה ההבדל בין חלום למציאות. אנשים חושבים שבמציאות הם רואים דברים ובחלום הם מדמיינים, אך למעשה גם הראייה היא סוג של מחשבה בעוצמה גבוהה יותר. הדמיון החלש הוא חלום, והדמיון החזק הוא ראייה.

כאשר אדם ישן וקורה לו אסון בחלום, הוא סובל מטראומה כי עבורו זה היה מציאותי. אם הוא שוכח זאת, זה כבר לא משפיע עליו. כלומר, מה שמתרחש בחלום אינו שונה ממה שקורה במציאות מבחינת החוויה של האדם, אלא רק בעוצמת התפיסה והזיכרון.

פירוק נוסף של התפיסה

אם נפרק את המשפט "אני חושב שיש פה משהו שאני מגדיר כשולחן", המילה "שולחן" היא החוליה החלשה ביותר. אם נוריד אותה, נקבל "אני חושב שיש פה משהו שאני מגדיר בצורה כלשהי". נוריד את "פה" ונקבל "אני חושב שיש משהו".

אפשר להמשיך ולפרק:
  • אני חושב שיש משהו.
  • אני חושב שיש.
  • אני חושב שאולי יש.
  • אני חושב שיש אפשרות שיש.
  • אני חושב שיש הבדל בין יש לאין.
  • מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?
  • אין הבדל - ואז הכל מתבטל.
האם ניתן להטיל ספק בעצם החשיבה?

אליעד מסביר כי בכל מהלך של צמצום, נשארים שלושה מרכיבים בסיסיים:
  • האני (החושב)
  • המחשבה
  • הדבר שנחשב
שלושתם תלויים זה בזה. אם אין חושב - אין מחשבה, ואם אין מחשבה - אין חושב.

אם מבינים שהכל נשען על ההבדלה בין יש לאין, ושואלים "מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?", התהליך מגיע לסיומו, כי ברגע שמטילים ספק בעצם ההפרדה הבסיסית ביותר, אין לאן להתקדם יותר.

סיכום

הטלת ספק בחושים אינה אומרת סתם להכחיש את מה שרואים, אלא להבין מה עומד מאחורי תפיסת המציאות. השולחן שאנו רואים הוא תוצאה של תהליך שבו המוח מפרש את המידע החושי ומבצע הבחנות בין יש לאין, בין אני ללא אני, בין עבר להווה.

כאשר מפרקים את התפיסה הזו בשלבים ומגיעים לשאלת הבסיס "מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?", התפיסה מתערערת לחלוטין. זהו התהליך שמוביל לשחרור מכל ההגדרות וליציאה מעבר לתפיסות המקובלות של המציאות.
שאלה: איך להטיל ספק בחושים?

אליעד: מי הציע לך להטיל ספק בחושים? אם העצה באה ממך, אז אולי עדיף לא לשמוע לעצות שלך? אך אם לא תשמע לעצות שלך, אז למי תשמע?

בא נניח שתטיל ספק בחושים, למשל אתה רואה שולחן, אז אולי אין כאן שולחן? מה זה נתן?

אם תטיל ספק בחושים, אז לא תדע אם יש כאן שולחן או אין כאן שולחן, נכון? אז עכשיו אתה תטיל ספק בחושים שלא יודעים, ואתה תאמר, יש שולחן. גם כרגע אתה מטיל ספק בחושים, אם החושים היו תופסים את המציאות אחרת, אז כבר עכשיו היית מטיל בהם ספק.

מה זה נותן שמטילים ספק בחושים? החושים קיימים בכל מקרה.

שאלה: אם אטיל ספק בחושים, אולי אראה את הדברים כפי שהם.

אליעד: אבל מי מחליט לך איך הדברים הם כפי שהם? אולי כפי מה שהם זה לראות שיש כאן שולחן.

האם עוור שלא רואה כאן שולחן, האם הוא רואה את הדברים כפי שהם?

ואם תראה את הדברים כפי מה שהם, מה זה נתן?

אתה מפספס משהו בלהטיל ספק בחושים. לא הבנת את הפואנטה.

להטיל ספק בחושים זה לא אומר שאין כאן שולחן, אם תעצום עיניים אתה מיד מטיל ספק בחוש הראייה ולא רואה שולחן. ואז מה?

הרעיון זה להבין את החושים. יש פה שולחן, שאלת השאלות היא, מה עומד מאחורי ה"יש פה שולחן".

אם אני רוצה לדייק יותר, אני רואה שיש פה עכשיו שולחן. ואם נרצה לדייק יותר, אני חושב שהעין שלי משדרת למוח שלי צורה של שולחן שנמצאת בתוך החדר עכשיו.

יש - יש שולחן, אני רואה שיש שולחן, ויש העין שלי אומרת למוח שלי שיש שולחן.

היותר מדוייק, אני חושב שיש פה שולחן. אני עכשיו חושב שיש פה שולחן.

אז נשאר להבין מה זה, אני חושב שיש שולחן.

אז אם מפרקים את זה, מהצד שיש הבדל בין יש לאין, יש אני, ולאני יש מחשבה שאומרת לו שיש פה משהו בצורה מסויימת שמוגדרת כרגע על ידי כשולחן. ואם הולכים אחורה ושואלים, מי אמר שיש הבדל בין יש לאין? אז אני לא יודע אם יש פה שולחן או אין פה שולחן.

אם אני לא יודע אם יש הבדל בין יש לאין, אז אני לא יודע ממילא הלאה.

אני אומר, כשאתה רואה שולחן תנסה להבין מה זה אומר. זה אומר שהמוח שלי חושב שיש שולחן.

במה תלוי שאני יחשוב שיש פה משהו? בזה שאני מבדיל בין מה שיש למה שאין. ואם אין הבדל בין יש לאין, אז אני לא יכול בכלל לדעת שיש פה משהו.

המטרה היא לא להטיל ספק בחושים, אלא המטרה בסוף זה לצאת מכל ההגדרות. ולצאת מכל ההגדרות זה על ידי הבנה.

אם אתה מבין, אתה מבין שיש הבדל בין יש לאין, ואז אתה מבין שיש הבדל בין אני ללא אני, ויש לי זיכרונות, ועבר והווה, ומחשבות וסיפורים, ואני רואה משהו ואז אני קורא לזה שולחן - זה מה שמסתתר מאחורי, הנה שולחן.

אבל ההתחלה של מה שמסתתר מאחורי - הנה שולחן, זה אני מאמין שיש הבדל בין יש לאין. ועל האמונה הזאת מושתת כל התפיסה.

ההבנה שאומרת הינה שולחן, תבין אותה עד לעומק שתראה שהיא נשענת על זה שיש הבדל בין יש לאין. אתה צריך להבין אותה ולא להטיל בה ספק.

איפה כן אפשר להטיל ספק בחושים, כשאתה שואל, אולי אין שולחן? זה עדיין משאיר את השולחן, אבל כשאתה שואל, אולי לא, אולי לא? אז בסוף אתה לא יודע כלום.

איך זה הולך? יש פה שולחן, אולי לא? אולי לא, אבל אני רואה פה שולחן. מה יותר אמיתי, שאני רואה שיש פה שולחן או שיש פה שולחן? שאני רואה שיש פה שולחן.

אז תטיל ספק גם בזה, אולי אני לא רואה שיש פה שולחן? אבל אפילו אם אני לא רואה שיש פה שולחן, אני חושב שיש פה שולחן. אז אולי אתה חושב שיש פה משהו אחר? אז התשובה, אני חושב שיש פה משהו ואני קורא לו שולחן.

ומשפט שאי אפשר לטעות בו, אני חושב שיש פה משהו.

מי אמר, אולי אין פה משהו? אולי פה אין משהו, אבל יש משהו באופן כללי. אולי זה לא פה? יש פה משהו שאני קורא לו שולחן, נחתוך את השולחן, אני חושב שיש פה משהו, נוריד את המילה פה, אז נשאר, אני חושב שיש משהו, נוריד את המילה יש משהו, נשאר, אני חושב שיש אפשרות שיש משהו, נוריד את היש אפשרות שיהיה משהו, נשאר, אני רואה שיש הבדל בין משהו ללא משהו, נוריד את זה, לא יודע כלום.

זה המהלך עד לנוק אאוט.

לא משנה אם אתה רואה שולחן או לא רואה שולחן, אם אתה עדיין יודע שיש משהו או שאין משהו, עדיין אתה נשאר בחוויית צמצום.

כול זמן שאתה חווה משהו, או יודע שיש או שאין, אז אתה עדיין במוגדר.

דוגמה, יש פה שולחן, מה המילה הכי חזקה? יש. מה פחות חזקה? פה, ומה פחות חזקה? שולחן. יש - הכי מחויב.

ועכשיו אתה מתחיל להטיל ספק, מי אמר שיש פה שולחן? אני עכשיו רואה פה שולחן. את המילה רואה אפשר להחליף לחושב ש.. ועדיין נשארתי עם אותה משמעות.

ונשאל ומי אמר לך שיש פה שולחן?

השאלה אולי זה חלום? מבחינתי זה לא משנה, מה ההבדל בין חלום למציאות? השאלה היא כמה אני מרגיש שזה ממשי, אם אני מרגיש שזה ממשי עבורי אני מתייחס לזה, ואם זה לא ממשי עבורי, אני לא מתייחס לזה. ואם מבינים את זה, אז כבר אין הבדל בין חלום למציאות.

האדם חושב שיש הבדל בין חלום למציאות, כי הוא אומר, שבמציאות הוא רואה, ובחלום הוא מדמיין, אבל מה זה רואה? זה חושב בעוצמה חזקה, ומדמיין? חושב בעוצמה חלשה. מדמיין חלש זה חולם ומדמיין חזק זה רואה.

אם אדם מבין את זה, אז אין הבדל מבחינתו אם הוא ישן או ער.

אדם שישן בלילה וקרה לו אסון בלילה, הוא סובל מטראומה. כי מבחינתו זה קרה במציאות. אלא אם כן הוא שכח את זה, אבל גם אם זה קרה במציאות והוא שכח, אז זה גם לא משפיע עליו.

זאת אומרת, שמה שקורה לך בחלום בלילה זה כמו שזה קרה לך במציאות, אין שום הבדל, השאלה היא כמה אתה מודע לזה, וכמה אתה זוכר את זה.

נחזור לשולחן, אני חושב שיש פה שולחן, זה יותר חזק מ... אני רואה שיש פה שולחן.

מדוייק יותר, אני עכשיו חושב שיש פה משהו שאני מגדיר אותו כרגע כשולחן. עכשיו נראה מה החוליות החלשות שלו. מה המילה הכי חלשה במשפט? שולחן. אז נשאר, אני עכשיו חושב שיש פה משהו שאני כרגע מגדיר אותו בצורה כל שהיא. המילה שולחן נהפכה לצורה כל שהיא.

אפשר, אני עכשיו חושב שיש פה צורה כל שהיא שאני כרגע מגדיר אותה כצורה.

שאלה: זה שולחן, למה לסבך?

אליעד: אנחנו מנסים לגרום לבן אדם, שכאשר הוא רואה את השולחן, שיבין איך המוח עובד. כי המוח לא רואה פה שולחן, המוח רואה צורה, ולצורה הוא קורא שולחן. אנחנו מסבירים את הדבר שקורה במוח באלפית המילימטר. הוא הספיק להבדיל בין יש לאין, הוא הספיק להבדיל בין מה שהוא לבין מה שלא הוא, הוא הספיק לנתח מקום וזמן, פה או שם, כרגע או אתמול, איזה צורה, איזה גודל, מה אני זוכר שזה ואיך קוראים לזה - כל זה בזמן אמת.

אבל המוח לא ישר אומר לך שיש פה שולחן, הוא אומר שיש פה צורה ואחר כך יש פה שולחן. אפשר לכתוב ספר מה קרה לפני שהמוח ראה שיש פה שולחן. העולם נברא, הזיכרון הסתכרן, תחושת הזמן - העתיד והעבר, תחושת המקום, כל המנגנון.

ומה שאנחנו מסבירים פה, מה קרה לפני, עד מה קרה בהתחלה. מה היה האירוע הראשון שהוביל לכך שיש פה שולחן? התשובה, שהייתה הפרדה בין יש לאין.

אני כרגע חושב שיש פה משהו שאני כרגע מגדיר אותו בצורה כל שהיא. על מה אפשר לוותר? כרגע ופה זה אותה דרגת קושי, זה זמן ומקום.

אז אפשר להגיד, אני בזמן כל שהוא, חושב שיש במקום כל שהוא, משהו כל שהוא = אני בזמן ובמקום כל שהם חושב שיש משהו.

מה שאני בטוח הוא שיש משהו, ולא משנה הזמן והמקום. מה נשאר לנו - אני, בזמן ומקום כל שהם, חושב, שיש, משהו.

החוליה החלשה זה בזמן ומקום כל שהם, ונשאר אני חושב שיש משהו. ואת זה אפשר להפוך, אני חושב שיש, ואת זה אפשר להפוך, לאני חושב שאולי יש, ואת זה אפשר להפוך, שאני בטוח שיש אפשרות שיש, ואת זה להפוך שאני בטוח שיש הבדל בין יש לאין, ואז אני לא בטוח בזה, וסיימתי.

שאלה: אז נשארת עם האני.

אליעד: לא, אם את לא מבדילה בין יש לאין, אז הכל נעלם.

אני חושב שיש משהו, אני מוכן להטיל בזה ספק ולהגיד שאולי יש משהו, הבסיס של זה שאני חושב שיש אפשרות שיש משהו, כי אם לא הייתי חושב שיש אפשרות, לא הייתי חושב שאולי.

כדי שאפשר לחשוב שיש משהו, אני צריך לחשוב שיש אפשרות שיש משהו. ואני חושב שיש אפשרות שיש משהו מבוסס על זה שאני חושב שיש דבר כזה משהו.

שוב - אני חושב שיש פה משהו, כדי שאחשוב זאת אני צריך להיות מסוגל לחשוב שאולי יש פה משהו. כדי להיות מסוגל לחשוב שאולי יש פה משהו, אני צריך להיות מסוגל לחשוב שיש אפשרות שיש פה משהו. למעשה העברתי את זה לרמת הפוטנציאל. אמרתי שאפילו אם זה לא בכוח זה בפועל. כדי לחשוב שתהיה פה אפשרות שיש משהו, אני צריך לחשוב שיש משהו. וכדי לחשוב שיש משהו, בשביל זה אני צריך לחשוב שיש הבדל בין משהו ללא משהו. ואם אני שואל, מי אמר שיש הבדל בין משהו ללא משהו? זהו, נגמר, המהלך הסתיים.

אין לאן להתקדם יותר.

שאלה: למה אתה לא מפקפק בחושב?

אליעד: בכל צמצום שלא נעשה, בסוף ישארו שלושה - אני, חושב, משהו - החושב, המחשבה, והנחשב. איך שלא נצמצם, בסוף נגיע לשלושת אלו. יש את זה שחושב, יש את הדבר שחושבים עליו, ויש את המחשבה שמחברת אותם. יש את הרצון, הרוצה והדבר שרוצים.

עכשיו, הוודאות של שלושתם היא אותה וודאות, כל אחד מהם תלוי בקיומו של השני. אם אין חושב אין מחשבה. אם אין מחשבה אין חושב. ואי אפשר שתהיה מחשבה מבלי שיהיה מישהו שחושב אותה.

ואז אתה שואל, וזה עצמו על מה נשען? על זה שאני מבדיל בין יש לאין.

למשל אתה לוקח את החושב, ורואה שיש הבדל בין אני ללא אני. אתה לוקח את המחשבה ורואה שיש הבדל בין אני חושב על זה לבין אני לא חושב על זה. אתה לוקח את הדבר שאתה חושב עליו, ורואה שיש הבדל בינו לבין שאר הדברים.

בסוף אחרי כל הצמצומים יש דבר אחד שוודאי לי, שיש ואין זה שני הפכים, ואז שואלים מי אמר? וסיימת.
צורות ידיעה אין ויש תחושת זמן אסונות חוש הראייה אסון המקום אני לא יודע הזמן מסוגל לחשוב 5 החושים איך המוח איך המוח עובד איך עובד איך עובד המוח איך עובד המוח האנושי איך פועל המוח איך פועלים אנושיות אנושית הבריאה החושים הטלת ספק היקום המוח המוח האנושי המוח עובד העולם חוסר ודאות חוסר וודאות חוש הראיה חושים חיים חמשת החושים כיצד עובד המוח כיצד פועל המוח להטיל להטיל ספק להטיל ספק בחושים מוח סוד סודות סודות הבריאה סודות החיים סודות היקום סודות העולם ספק ספק בחושים ספקות ספקנות עובד עובד המוח האנושי עובדים עולם פועל המוח תודעה תודעה אנושית
שפות / עולם הדממה / עולם המוזיקה - מהי השפה הרוחנית של עולם הרוחניות?
... נראה משהו מעניין. והוא כי מצד אחד, השפה של בני האדם היא חשובה מאוד. ובלי שפה, בני האדם לא היו יכולים לתקשר ביניהם. ולצורת העניין, גם שפת החרשים היא שפה לכל דבר. ואם לבני האדם לא הייתה שפה כלשהי לתקשר ביניהם, הרי שהעולם שלנו לא היה מתפתח וכולי. והשפה עוזרת לבני האדם לתקשר ביניהם ולחיות טוב יותר. ומעבר לכך, השפה היא גם דרך לבטא רעיונות מורכבים, שלא ניתן לבטא אותם בשום צורה אחרת, מלבד באמצעות ... תהליכים. וכלפי חוץ האדם לא מייחס משמעות עמוקה לכל הדברים השונים שקורים בעולם. כי כל דבר שקורה בעולם, יש לו משמעות כלשהי. ולא סתם משמעות, אלא משמעות שמבטאת את האין סופיות של המציאות. ומי שלא מבין את השפה הרוחנית של העולם , הרי שהוא כמו אדם חירש שלא מסוגל ליהנות מהמוזיקה. כי העולם שלנו שר שירה כל הזמן. וכל האירועים שמתרחשים בעולם, הם לא סתם אירועים, אלא הם שיר אהבה, עבור מי שמבין את המילים. כי כל הדברים שקורים בעולם, הם ביטוי של היופי שיש בעולם. ומה שנדמה לאדם אחד כצלילים צורמים, נדמה לשני כמוזיקה נעימה בעלת המון משמעות. ולפעמים קורים בעולם כל מיני דברים, שעבור מי שלא מבין את שפת העולם, עבורו הדברים האלו נתפשים כסוג של טרגדיה אנושית וכסוג של אסון עולמי. אבל בעיני האדם שמבין את שפת העולם , בעיניו הוא מייחס משמעות אחרת לדברים. והמסר המרכזי הוא, שכמו ששפה היא מצד אחד רק אוסף של צלילים בלבד, שלא כל אחד שומע את הצלילים האלו כגון מי שהוא חירש, ולא כל אחד מבין את ... האלו, כגון מי שלא דובר את השפה. ואף על פי כן, הצלילים האלו הם מלאי משמעות וכולי. כך גם כל הדברים שבעולם. שיש כאלו שבכלל לא מתבוננים על מה שקורה סביבם. ויש כאלו שמתבוננים על מה שקורה סביבם, אבל הם לא מבינים את השפה של העולם. ועל ידי זה הם לא מסוגלים ליהנות מהשפה הרוחנית של העולם. וכמו שיש הבדל בין אדם שדובר שפה כלשהי, לבין אדם זר שלא מבין את השפה, כך גם כל מי שלא מבין את השפה הרוחנית של העולם, גם הוא מרגיש ממש כמו נטע זר בתוך העולם. וזה משום שהוא לא מבין את השפה של העולם. ולכן הוא מרגיש כמו אדם בודד בארץ זרה שהוא לא מבין שם אף אחד. וכאשר אנחנו מדברים על השפה הרוחנית של העולם, אין הכוונה בכך למה שנקרא בשפה העם, השפה הרוחנית והעולם הרוחני. כי כל אלו שנקראים רוחניים, הרי שהם בסך הכל רוצים להיות רוחניים. כי רוחני אמיתי הוא זה שהוא לא מנסה להיות רוחני, מאחר שבעיניו הכל רוחני. וכפי שכבר ביארתי עניין זה במקום אחר. וכאשר אנחנו מדברים על השפה הרוחנית של העולם, הכוונה היא לשפת המשמעות והטוב שיש בכל דבר בעולם. השפה שמאפשרת לאדם להתחבר רגשית לכל דבר בעולם, וליהנות מכל דבר שיש בעולם. ונסביר: כי לכל דבר שיש בעולם, יש לו משמעות כלשהי. ... יש משמעות כלשהי. ועפ צורת מחשבה אחרת, לאותו הדבר בדיוק, אין משמעות או יש משמעות אחרת. ונמצא אם כן, כי המשמעות של הדבר, היא עפ השכל שבו האדם מסתכל על הדבר. ולכל דבר שיש בעולם יש לו משמעות. כי יש שכל אחד שעל פיו מתנהל העולם. ויש לעולם את הכללים שלו, שעל פיהם הוא מתנהג. והשכל של העולם, היא בעצם השפה של העולם. ומי שמבין כיצד העולם עובד ולמה באמת דברים קורים, הוא בעצם מבין את השפה של האירועים שיש בעולם. והשפה הרוחנית של העולם, היא ההבנה של מדוע כל דבר הוא כפי מה שהוא ולא אחרת. כי לכל הדברים שיש בעולם, יש שורש אחד. כי כל הדברים שיש בעולם, במהותם הם כולם עשויים מאותו הדבר שממנו עשויים כל הדברים שיש ... לדמיין מהי. אבל מי שיודע מהי, הוא ממש יכול לראות אותה בכל דבר ודבר. וכאשר האדם רואה בכל דבר את האחדות שבו, הרי שבעצם הוא מבין את הצורה שעל פיה הדברים מתנהלים. והוא מבין את משמעות הדברים השונים. שזאת השפה הרוחנית של העולם. כי להבין את משמעות הדברים, דהיינו, להבין את הטוב שיש בכל דבר ודבר שיש בעולם, ולהבין את הסיבה של כל דבר ודבר שיש בעולם, זאת הכוונה להבין את השפה הרוחנית שיש בעולם. ומי שלא מבין את הסיבה של כל דבר ודבר שיש בעולם, ומי שלא מבין מהו הטוב שיש בכל דבר שיש בעולם, בעיניו הדברים שקורים בעולם, הם רצף כלשהו של אירועים, שהאדם לא באמת מצליח להבין את משמעות העניין. אבל מי שזוכה ומצליח להבין את שפת העולם, אז בכל דבר ודבר שקורה סביבו, הוא שומע את המוזיקה הנעימה, והוא מבין את המשמעות של הדברים. ואיך להבין את שפת העולם? על ידי זה שהאדם מנסה להבין את הסיבה של כל דבר. ועל ידי זה שהאדם מנסה להבין את המשמעות של כל דבר. כי לכל דבר יש סיבה, ולכל דבר יש משמעות כלשהי. ואם האדם מספיק יתבונן על ...
ניתוח שאלה, תאוות עולם הזה, תאוות עולם הבא, איך רצון עדיף? מה עדיף לרצות? איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איזה רצון יותר טוב? איך לשאול שאלה נכון? איך לשאול שאלה מדוייקת?
ניתוח שאלה, תאוות עולם הזה, תאוות עולם הבא, איך רצון עדיף? מה עדיף לרצות? איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איזה רצון יותר טוב? איך לשאול שאלה נכון? איך לשאול שאלה מדוייקת?
... כהן מדגיש שכאשר שואלים שאלה, חשוב להבין במדויק מה רוצים לדעת. לעיתים, אנשים שואלים שאלה כמו האם יש הבדל בין תאוות העולם הזה לתאוות העולם הבא? והתשובה לכך תמיד תהיה כן, כי כל שני דברים שונים הם בהכרח בעלי הבדל כלשהו. אך שאלה מסוג זה אינה מספקת את ...
ניחום אבלים, לנחם אבלים, עולם שכולו טוב, חיים אחרי המוות, חיים אחרי החיים, לחיות אחרי המוות, לחיות לנצח, חיים נצחיים, עולם הבא, גן עדן, גיהנום
ניחום אבלים, לנחם אבלים, עולם שכולו טוב, חיים אחרי המוות, חיים אחרי החיים, לחיות אחרי המוות, לחיות לנצח, חיים נצחיים, עולם הבא, גן עדן, גיהנום
... האחרונים. מהם הסיכונים באמונה בחיים אחרי המוות? אליעד מתייחס גם לנושא התאבדות בעקבות האמונה שחיים אחרי המוות טובים יותר. הוא מזהיר שכאשר מציגים את העולם הבא כמקום מושלם, יש ... לסיים את חייו. האיזון יכול להיעשות על ידי הצגת ספק קל, או על ידי כך שמדגישים שהמציאות הנוכחית חשובה ויש לה משמעות בפני עצמה. הוא מציע לא להציג את העולם הבא באופן מוחלט אלא ...
עולם החלומות, עולם השינה, חלומות רעים, סיוטים בחלום, חלומות מפחידים, חרדות בחלום, ביעותי לילה, סיוטים בשינה, לשלוט בחלומות, חלומות טובים, סיוטים בלילה, חלומות מבהילים, פחד בחלום
עולם החלומות, עולם השינה, חלומות רעים, סיוטים בחלום, חלומות מפחידים, חרדות בחלום, ביעותי לילה, סיוטים בשינה, לשלוט בחלומות, חלומות טובים, סיוטים בלילה, חלומות מבהילים, פחד בחלום
... בעיקר כאשר מדובר בחלומות רעים. אליעד הסביר שחלומות רעים הם לא יותר מאשר מחשבות או פחדים של האדם שמגיעים אל תוך העולם הפנימי שלו בשעת השינה. לדברי אליעד, חלומות רעים הם תוצאה של פחדים או חששות שאותם לא הצלחנו להתמודד איתם במהלך היום. ...
חיים אחרי המוות, המוות כשינה, המוות כחלום, עולם החלומות, עולם השינה, מה קורה אחרי המוות? בית דין של מעלה, הכנה למוות, פחד למות, מוות קליני, מתן תורה, מעמד הר סיני
חיים אחרי המוות, המוות כשינה, המוות כחלום, עולם החלומות, עולם השינה, מה קורה אחרי המוות? בית דין של מעלה, הכנה למוות, פחד למות, מוות קליני, מתן תורה, מעמד הר סיני
... שהוא חולם, ולמעשה נמצא במקום אחר לחלוטין עם אנשים שונים וחוויות אחרות לגמרי. למרות שהעולם בחלום שונה מאוד מהעולם שבו האדם נמצא במציאות היומיומית שלו, עדיין יש קשר ברור בין האופי של האדם ... או השכל שלו, ממשיכים להתקיים לאחר המוות בצורה מסוימת, וזו הסיבה שהאדם חווה קשר בין העולם הנוכחי לבין העולם שאליו הוא עובר. האם האדם נשאר עם אותו אופי לאחר המוות? אליעד כהן מדגיש ... של אישיותו בחיי היום - יום, אבל בחלום האישיות המודחקת באה לידי ביטוי. זה יכול ללמד שהעולם שאליו האדם מגיע לאחר מותו - אם אכן הוא דומה לחלום - יכול לחשוף חלקים ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... מוחלטת, שהוא מצב התודעה הגבוה ביותר האפשרי. רבי נחמן מייעץ לעשות את המצוות לא כדי לזכות בשכר עתידי (העולם הבא) , אלא לחוות את המציאות כולה כבר עכשיו כאילו אתה היוצר ... זה לא הוא, אם הוא יסתכל מספיק פנימה הוא יראה שמשהו שולט לו ברצון. אפשר לקרוא לזה אלוהים, היקום, המציאות, העולם, כל אחד יקרא לזה איך שהוא רוצה, זה לא משנה. מה אתה בעצם מבין אחר ... לעולם הבא. הכוונה לא דווקא לבן אדם דתי, גם אדם שאומר שהיום אני יעבוד ומחר אני אהיה מאושר, גם הוא בונה על העולם הבא, עולם הבא זה לא רק אחרי המוות, אם האדם אומר שאם הוא יקנה את הדירה הוא יהיה מאושר, זה גם נקרא שהוא בונה על העולם הבא, הוא אומר אני אתאמץ פה ומחר שאקבל את המשכורת או שאתחתן או שאתגרש יהיה לי יותר טוב, זה נקרא העולם הבא. והרעיון הוא, שאף אחד לא יכול להתחייב על העולם הבא, מה הכוונה? אתה לא בטוח שיהיה מחר ואולי פתאום אלוהים ... יכול לא להיות מפץ גדול. שאלה השאלה כאן למה אתה מתקשר, אם אתה מתקשר לחזל ולומד מה הם אמרו, אתה מבין מהו העולם הבא, אנשים יושבים ונהנים מהשגות אלוקיות, זה עולם הבא, נהנים ... כל מה שקורה זה ביטוי של רצונך. מה שרבי נחמן באותו הקשר אמר שלא תבוא עליו השמש, אל תעשה את המצוות בשביל העולם הבא, ביומו תעשה שכרו, תנסה לעשות את המצוות בשמחה כזאת שתהנה ... כישות נפרדת, שתגיד אני תתכוון לאלוהים הראשון, למציאות, הוויה הראשונה, ואז אתה לא יכול להיות בהתנגדות עם העולם, כי אתה עושה את העולם. שאלה האם אפשר להגיע לזה אליעד ברור, הסברתי לך גם איך. קודם כל זאת ... שכלפי חוץ אלוהים מתגלה אלינו כישות שמשנה דברים כל הזמן, הוא בורא עולם, כל הזמן מחליף את המצבים בתוך העולם וכו, אבל בתוכו אין אצלו שינוי. עכשיו כרגע אצל אלוהים אין שינוי ויש ... ממקום ומזמן, ובסופו של דבר נגיע להבנה שהמקום והזמן עשויים מאין מקום וזמן, לפני המפץ הגדול. לפני בריאת העולם לא היה כלום, נכון ממה נהיה הכל מכלום, מה זה אומר שזה עשוי מכלום שאלה זאת אנרגיה דחוסה. אליעד לא אכפת לי? מבחינתי היא ללא מקום וללא זמן, נכון לפני ההתהוות של העולם לא היה מקום וזמן, מסכימים על הנושא הזה אם אנחנו טוענים שהמקום ... רצון? מי הוא האני? האם אני זה המחשבה שלי? האם המחשבה חושבת אותי? אולי אני בתוך חלום של עצמי, אולי אני זה העולם, חשבתי את כל האפשרויות הקיימות, בסוף התהליך הבנתי שיש רק דבר אחד ... נשמות בעולם, יש הרבה תהליכים, ולכל תהליך יש משהו שמחייה אותו, אבל יש גם דבר שנקרא נשמה כללית, הנשמה של העולם, העולם כולו הוא הגוף של אלוהים, לאלוהים גם יש גוף, הגוף של אלוהים זה העולם. ויש נשמה ראשית, ואם את שואלת שאלות למשל מה הסיבה מה המהות מה ... בגלל ששאלנו? מה הוא עושה? נכון מה מניע את האדם הנשמה, למה הוא זוכר בגלל הנשמה? אז אם אתה מתבונן על כל העולם בסוף אתה מגלה את הנשמה של העולם, זה בעצם הכוח הראשון, הסיבה הראשונה, האלוהים. זה מתחבר למה שדברנו ... פה כסא? אם הוא לא היה רוצה שיהיה פה קיר לא היה פה קיר, נכון בא ננסה לחשוב מה אלוהים רצה לפני שהוא עשה את העולם, מה הוא רצה שאלה שיהיה עולם אליעד לא? שאלתי שנייה לפני שהוא רצה ... דבר והיפוכו זה דבר בלתי מוגדר, את יכולה לדמיין שיא השמחה ושיא העצב בו זמנית את לא יכולה כי כל החוויה של העולם שלנו זאת חוויה של נפרדות, זה כסא, זה ארון, הכל נפרד לא יכול להיות ... ולמקום, שהיא אחראית על הזמן והמקום. כאשר אתה מתבונן על הנושא של אלוהים, יש בעיקרון שתי שיטות, השיטה של העולם המחודש מול השיטה שאומרת שהעולם קדמון, יש את הדעה שאומרת שאלוהים ברא את העולם יש מאין, ויש את הדעה שאומרת שהכל קיים כל הזמן, עזוב אותי מאלוהים, זה תמיד קיים זה תמיד היה קיים, כשהרב שואל מי ברא את העולם התשובה אף אחד לא ברא אותו זה תמיד היה קיים. קודם כל תוכיח לי ... היה קיים, ולא צריך לערבב את אלוהים בסיפור. כאשר אומרים ברא יש מאין, אבל זה לא הגיוני, איך זה שברא את העולם יש מאין? בלי מקום ובלי זמן זה כלום, אז איך מכלום נהיו משהו, כי אם ... שאין לזה תשובה בשכל שאתה מנסה למצוא תשובה, אבל מצד האמת זה ככה ואין אפילו שאלה, רבי נחמן אמר מהו שכר העולם הבא מה יש בעולם הבא רבי נחמן אמר שתבין שהכל אחד, זה השכר, ... יודע אליעד אני אסביר לך. בשביל הפרוטוקול יש הרצאה באתר שנקראת השעמום של אלוהים, אם אומרים שהוא ברא את העולם כי הוא השתעמם, הסברתי למה זה לא נכון ואסביר עכשיו שוב. שאלה אבל ... יכול להחליט שלא יהיה לו משעמם? הוא יכול להחליט אני אמלא את כל החוויות שלי שאלה אם הוא לא היה בורא העולם היה נשאר סטטי אליעד שיישאר סטטי למי זה מפריע. שאלה זה לא סיפק ... כישות עצמאית הוא לא מחויב, כי יכול להיות אלוהים עם עולם ואלוהים בלי עולם. זאת אומרת שגם המצב לפני בריאת העולם ולפני המפץ הגדול גם הוא לא מחויב המציאות, ולכן אנחנו תמיד נשאל ... נכון זאת בעצם השאלה. האם הבנתם את השאלה טוב טוב שאלה לא אליעד אנחנו מדברים עכשיו על מה היה לפני בריאת העולם בקשר לאלוהים. אנחנו מנסים להבין את הכוח שמניע את
רע - מדוע הרע הוא טוב "מאוד"? מה טוב בכך שיש רע?
... שבו יש אך ורק טוב. היינו עולם שבו לעולם האדם לא מרגיש רע כלשהו אלא אך ורק טוב תמיד. נעצור לרגע ונתבונן על העולם הזה שכולו טוב. האם יש בו משהו רע? לכאורה, אם נתאמץ לחשוב על מה רע בעולם שכולו טוב, לכאורה נוכל למצוא כל מיני דברים שהופכים את העולם הזה שכולו טוב למקום שיש בו גם רע. ואם כן לכאורה עולם שכולו טוב יש בו גם רע. ואם כן ניתן למצוא גם צדדים חיוביים בכך שיש רע בעולם ... על אדם שנמצא בעולם שכולו טוב, מצידו נדמה לו שיש שם רע. אך אם נסתכל על עולם שכולו טוב מצד האדם שנמצא בתוך העולם שכולו טוב, הרי שמצידו הכל טוב שם ללא שום רע כלל. זא אפשרי לומר שאולי אין אפשרות לעולם כזה. אך בהנחה שיש עולם כזה, האדם שנמצא בעולם ... בעולם שיש בו רק טוב. כי ברגע שאומרים שיש משהו שהוא יותר טוב מאשר עולם שבו הכל טוב, הרי שהמשמעות היא שבאותו העולם שכולו טוב יש גם רע. וזה כבר לא אפשרי מעצם ההגדרה שהוא עולם שכולו טוב. אז כיצד אפשרי לומר שישנה אפשרות שיהיה טוב יותר מאשר בעולם שכולו ...
עולם האמת או השקר העולם הבא, אהבה + זוגיות, פחד, ביטול הרצונות, הסרט הסוד, אכזריות רחמנות, מוחלטות
עולם האמת או השקר העולם הבא, אהבה + זוגיות, פחד, ביטול הרצונות, הסרט הסוד, אכזריות רחמנות, מוחלטות
... האמת או השקר העולם הבא, אהבה + זוגיות, פחד, ביטול הרצונות, הסרט הסוד, אכזריות רחמנות, מוחלטות מהו עולם האמת ועולם השקר? המושגים עולם האמת ועולם השקר מתארים שתי צורות של תפיסת ... מבין בדיוק מה האדם השני חושב עליו באמת, חי בעולם האמת. לעומת זאת, אדם שחווה אירוע כואב אך משכנע את עצמו שהכל לטובה בלי להבין באמת למה האירוע קרה, חי בעולם השקר. האם העולם הזה הוא גן עדן או גיהינום? אליעד מסביר שאין באמת הפרדה בין גן עדן לגיהינום. הוא מציג טענה שהעולם הזה הוא בעצם גיהינום מוסתר, ושאין באמת מצב של אושר מושלם כי כל אדם תמיד שואף ליותר. גם בגן עדן אדם תמיד יפחד לאבד את מה שיש לו, ובגיהינום תמיד תהיה נקודה שבה ... ולהיות הוא עצמו אחד עם אלוהים. מהי אהבה ללא תנאים? אליעד מסביר שהאהבה המוחלטת, או אהבה ללא תנאים, קיימת רק כשאין כלל הפרדה בין אוהב לנאהב. לפני הבריאה, אלוהים אהב את העולם ללא תנאי כי העולם עדיין לא היה קיים בנפרד ממנו. אהבה כזו לא יכולה להתקיים בין שני אנשים באופן רגיל, כי תמיד יש תנאים. אהבה ללא תנאים אמיתית אפשרית רק כשמבינים את האחדות המוחלטת של ...
עולם החלומות, דמויות בחלום, ישויות בתוך החלום, מה קורה לישויות שנמצאות בחלום אחרי שהאדם מתעורר
עולם החלומות, דמויות בחלום, ישויות בתוך החלום, מה קורה לישויות שנמצאות בחלום אחרי שהאדם מתעורר
... לא חלמת עליו את חולמת על מישהו שנראה כמוהו אני אתן לך דוגמה, נגיד שאת חולמת על המוכר במכולת דוגמה אז זה לא כשאת מתעוררת הוא נעלם מהעולם הזה ונכנס לתוכך, את עכשיו יש לך תודעה אחת עכשיו ברגע שאת ישנה אז התודעה שלך מתחלקת להרבה חלקים והיא פתאום הופכת להיות קיר הופכת להיות בית, הופכת להיות רחוב הופכת להיות כל העולם היא כאילו מתחלקת למלא חלקים ויוצרת את החלום אבל כל ישות בתוך החלום זאת את שישנה. עכשיו את בחלום ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: עולם, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עולם, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בסקייפ, מאמן אישי להצלחה, אימון אישי למציאת זוגיות בנושא עולם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2383 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 09:18:12 - wesi1