אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עולם ✔התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם ✔ האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני? אליעד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:38התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני?

אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם העולם מתקדם לכיוון שינוי תודעתי. התשובה שהוא מציע מורכבת: מצד אחד, התודעה תמיד משתנה ומתפתחת, אך מצד שני, המהות הבסיסית שלה לעולם אינה משתנה. כלומר, השינוי מתרחש רק ברמת הצורה, בעוד שהמהות נשארת זהה. אליעד מדגיש כי בפועל, אנשים חושבים שהם פונים פנימה לכיוון הרוחניות, אך לרוב הם פשוט מחליפים צורה אחת של חיצוניות בצורה אחרת. לדוגמה, אדם שעבד כל חייו וכעת נמאס לו מהעבודה מחליט לפנות לרוחניות, מתוך תחושה שהוא "נכנס פנימה", אך בפועל הוא יוצר לעצמו צורה חדשה של נפרדות. כעת הוא חושב שהרוחניות היא "טובה", בעוד העבודה היא "רעה".

דוגמה נוספת שמביא אליעד היא של אדם דתי שמחליט להפוך לחילוני. גם כאן, למרות שזה נתפס כהתפתחות או כשינוי משמעותי, זה למעשה מעבר מצורה אחת של אחיזה לצורה אחרת. האדם לא באמת הולך ל"פנימיות" מוחלטת, אלא פשוט משנה את צורת החשיבה החיצונית שלו. אליעד מדגיש שישנו רובד מוחלט של אחדות, שם אין משמעות למושגים כמו התפתחות או התדרדרות, משום שאין שום שינוי. ברובד של נפרדות, כל שינוי נתפס בעיני המתבונן כהתקדמות או כהתפתחות, אבל מנקודת מבט מוחלטת, ההפך גם יכול להיחשב כהתפתחות. אליעד מביא כדוגמה את נקודת המבט של אלוהים: עבור אלוהים, דווקא העובדה שאדם מצליח לשכוח שהוא אלוהים ולהפוך לנפרד היא אולי ההתפתחות הגדולה ביותר.

האם מערכת החינוך מתדרדרת או מתפתחת?

השיחה עוברת לנושא של מערכת החינוך. יש טענה נפוצה כי מערכת החינוך נמצאת בתהליך של התדרדרות. אליעד מסביר שלמעשה ההתדרדרות הזו עשויה להיות חיובית, משום שהקונספט הנוכחי של החינוך הוא עצמו שגוי מיסודו. התדרדרות המערכת עלולה להביא בסופו של דבר להחלפת הקונספט הישן של חינוך בצורת חשיבה חדשה לחלוטין. במקום לנסות לשפר את שיטות ההוראה בתוך המסגרת הנוכחית, אולי עדיף שהמסגרת כולה תוחלף. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם בצורה הפוכה: אם נצליח לשפר את איכות החינוך, המערכת תהפוך ליעילה יותר ותישמר את המבנה הנוכחי, לטוב ולרע.

אליעד מדגיש שאין קונספט חינוכי אבסולוטי אחד שמתאים לכולם. הוא מציע שכל אדם יפעל לפי מה שהוא מאמין שנכון, ויעשה זאת במהירות וביעילות רבה ככל האפשר. אם אדם מאמין שצריך לשפר את איכות המורים, הוא צריך לפעול מיידית לשיפורם. אם הוא מאמין שצריך להחליף לגמרי את שיטת החינוך, עליו להתקדם במהירות בכיוון זה. כך ניתן לעבור במהירות לשלב הבא, ללא התמהמהות או עצלות.

מהו הקונספט החינוכי הנכון וכיצד ניתן לשפר את מערכת החינוך?

אליעד כהן טוען שאין שום קונספט חינוכי מוחלט שצריך ללכת לפיו. לדעתו, האדם צריך לעשות את מה שהוא חושב שטוב לו, ולבצע זאת בזריזות וביעילות. הוא מסביר שגם איכות גבוהה של מורים יכולה לפעמים להזיק. לדוגמה, בחינוך הדתי, לעיתים הרבנים החכמים מאוד יוצרים מצב בו התלמידים נצמדים לחוכמת הרב במקום לפתח חשיבה עצמאית. כך החוכמה של הרב דווקא עוצרת את ההתפתחות של התלמיד. אליעד אומר שאם הרב היה פחות חכם, אולי זה היה מעודד את התלמידים לחשוב באופן עצמאי ולפתח רעיונות חדשים משל עצמם.

לסיכום נקודה זו, אליעד מציע תמיד להסתכל משני הצדדים: חוכמת המורה יכולה להיות יתרון וגם חיסרון. הדבר החשוב הוא לא להיצמד לשום קונספט קבוע, אלא תמיד לבדוק מה עובד עבור האדם עצמו ולקדם זאת במהירות האפשרית.

האם המטרה היא לבטל את כל הרצונות או דווקא לממש אותם?

בשיחה על הרצונות, עולה השאלה האם המטרה הסופית של האדם היא להפסיק שיהיו לו רצונות. אליעד מסביר שהאדם בדרך כלל שואף לממש את רצונותיו, ואם היה מקבל את כל מה שהוא רוצה, בסופו של דבר הוא היה מגיע למצב שבו אין לו יותר רצונות. אליעד טוען שזה דווקא מצב חיובי, שבו האדם מרגיש שהוא השיג את הכל ואין לו מה לרצות עוד. כלומר, אין סתירה בין הרצון למלא את כל המשאלות לבין המטרה להגיע למצב נטול רצונות. כשאדם מממש את כל רצונותיו, הוא יכול להגיע למצב של שלמות ושל סיפוק, ואולי גם להבין את המציאות באופן שונה.
האם העולם מתקדם לעבר שינוי תודעתי?

השואל מתעניין האם המציאות מתקדמת לכיוון שינוי תודעתי ומה המשמעות של התפתחות רוחנית ותודעתית בעולם. אליעד מסביר שיש בתודעה תמיד תנועה כפולה: מצד אחד היא משתנה, מצד שני היא נשארת תמיד אותה מהות. ברמה המעשית, יש אנשים הסבורים שהחברה הולכת יותר "פנימה" ומעדיפה עיסוק רוחני על פני פעולות חיצוניות, אך בפועל האדם רק מחליף צורה חיצונית אחת באחרת. לדוגמה, מי שנמאס לו לעבוד עשוי להתחיל לחפש רוחניות, אך זו גם יכולה להיות "יציאה החוצה" לצורה אחרת של נפרדות, כמו אדם דתי שהופך לחילוני או להיפך. אליעד מחדד שתמיד אפשר להתייחס לזה כהתפתחות או כהתרחקות, תלוי בפרספקטיבה: מנקודת מבט של אחדות מוחלטת, לא באמת קורה שינוי, אך בתוך עולם הצורות יש תנועה והתחדשות.

האם יש משמעות להתפתחות רוחנית או למעבר לרוחניות?

השואל מציין שאנשים מאוכזבים מכך ששום דבר חיצוני לא ממלא אותם, ולכן פונים פנימה. אליעד מציין שבמקרים רבים הם לא באמת פונים ל"פנימה" מוחלט אלא לנפרדות חדשה: חילופי אמונות, או מעבר מצורה אחת לצורה אחרת. יש נקודה מוחלטת של אחדות שבה לא שייך לדבר על התפתחות, כי שם אין שום שוני. ואולם ברובד הנפרדות, כל שינוי שאדם עובר בחייו - בין אם זה חיפוש רוחניות, עזיבת הדת, חזרה בתשובה, או חילופי עבודה - נתפס בעיני הסביבה כ"התפתחות" מסוג מסוים.

מהי ההתפתחות המוחלטת מנקודת המבט של אחדות?

אליעד מביא דוגמה: מהזווית האלוהית, אפשר לומר שהעולם "מתפתח" בכך שאלוהים מצליח להיות אדם נפרד ששכח שהוא אלוהים. כלומר, יתכן שדווקא ההתרחקות מהמוחלטת היא ההתפתחות הגדולה בעיני אותו מקור אחד. הכל עניין של נקודת מבט: בנפרדות אנו מדברים על ערכים כמו "להתפתח", "להתקדם", "להשתפר", אך מנקודת המבט המוחלטת אין הבדל בין התפתחות ללא התפתחות.

האם מערכת החינוך באמת מתדרדרת?

השאלה עוברת למערכת החינוך ולשאלה האם היא מתקדמת או מתדרדרת. אליעד טוען שההתדרדרות עשויה להיות תהליך חיובי, כי הקונספט של חינוך במתכונתו הקיימת הוא שגוי מיסודו. קריסת המבנה הנוכחי עשויה לעודד אנשים לחפש אלטרנטיבות חדשות לגמרי. אם המערכת נחלשת, אולי זה יביא בסופו של דבר לשינוי מהותי, במקום לנסות רק "לשפר" שיטות לימוד בתוך אותה מסגרת. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם אחרת: אם משפרים את המערכת, היא אולי תיהפך ליעילה יותר, ועל ידי כך תשמר את הקיים. בכל אופן, השורה התחתונה היא שהמציאות מתקדמת תמיד לכיוון מסוים, אך שאלת ה"כיוון הנכון" תלויה בנקודת המבט של המתבונן.

מהו קונספט החינוך הנכון לפי אליעד?

אליעד מסביר שאין באמת קונספט אבסולוטי שכולם צריכים לפעול לפיו. לדעתו, כל אחד צריך לקדם את מה שהוא חושב שנכון ולמהר להגשים את רצונו. אם אדם משוכנע שצריך לשפר את איכות המורים, שילך ויעשה זאת בכל הכוח. אם אדם אחר חושב שדווקא מערכת החינוך צריכה להתפרק, שילך לכיוון הזה. כשמסיימים למצות קונספט מסוים, עוברים לשלב הבא. דוגמה לכך אפשר לראות באנשים דתיים חכמים: לפעמים דווקא העובדה שהמורה או הרב "חכם" מאוד, הופכת למכשול עבור התלמיד, שנצמד לחוכמת הרב במקום להתקדם בעצמו. כך שה"טוב" וה"רע" בכל שיטה אינם מוחלטים.

האם המטרה היא להפסיק את כל הרצונות?

בסוף השיחה עולה השאלה אם המטרה הסופית היא לא להגיע למצב שאין רצונות כלל. אליעד משיב שהאדם בדרך כלל רוצה למלא את רצונותיו. אם אדם היה מקבל כעת את כל משאלותיו, הוא היה מוצא את עצמו בלי רצון שיידרש למלא, וזה היה מצב טוב מבחינתו. במובן הזה, אין בכך סתירה: ברגע שיש רצונות - רצוי למהר ולהגשים אותם עד כמה שניתן, כדי להגיע למצב שבו אין יותר מה לחפש, ואולי משם אפשר להבין את המציאות אחרת.
מה השאלה?

ש: שאלה הראשונה לגבי הדבר מה שדיברנו עכשיו כן, האם המציאות הולכת לכיוון שינוי תודעתי?

אליעד: מה אתה חושב?

ש: אני לא יודע אני שואל אותך.

אליעד: התשובה היא שתמיד ותמיד לא, האם המציאות הולכת לשינוי תודעתי כן ולא התודעה בסוף תמיד נשארת אותה תודעה ותמיד אתה גם חושב אותו דבר אלא מה שאתה תמיד גם אולי חושב על זה בצורה שונה, תמיד לא משנה. קח תודעה המהות של החשיבה תמיד תישאר אותה מהות והחשיבה תמיד משתנה ברמה העובדתית.

ש: אוקי אבל אני מדבר על הקטע הזה של בעולם העשייה כביכול האם יש איזה התכוונות התכווננות של האנשים לכיוון הפנימה ליותר מאשר בחוץ.

אליעד: תראה מצד אחד אתה יכול להגיד שכן מצד שני אתה יכול להגיד שלא, אתה תשאל אותי על מה על ההפך "מה אתה חושב ואני אגיד לך את ההפוך".

ש: אני רואה שכן אנשים עם הזמן כאילו רואים ששום דבר לא ממצא ושום דבר כאילו לא מספק וזה.

אליעד: ואז מה עושים?

ש: ואז נכנסים פנימה.

אליעד: לא הם נכנסים פנימה הם לא הולכים פנימה הם הולכים החוצה לנפרדות חדשה, לדוגמה בן אדם נגיד נמאס לו לעבוד ואז הוא אומר "בוא נלך לשיעורים של רוחניות נניח" זה אומר שהוא הולך החוצה לא פנימה.

ש: למה?

אליעד: למה החוצה כי הוא יוצר נפרדות הוא חושב שלעבוד זה לא טוב, קודם הוא חשב שלעבוד זה טוב אז הוא עבד עכשיו הוא חושב שלעבוד זה לא טוב שרוחניות זה טוב אז הוא הלך לרוחניות אבל גם זאת צורה רעה, גם זה נפרדות הוא רק החליף בעיה אחת בבעיה אחרת. לדוגמה בן אדם דתי שכל חייו למד יום אחד נמאס לו להיות דתי יום אחד נמאס לו להיות דתי הוא הולך להיות חילוני אז מה זה אומר שהוא התפתח רוחנית אתה יכול להגיד שכן הוא הגיע להבנה חדשה, הוא הפסיק ללמוד רוחניות והוא הלך לגשמיות זאת התפתחות הפוכה אבל זאת גם אחיזה בצורה שתיהן זה צורות.

יש מקום שבו אתה הולך רק פנימה אבל גם אז זה נקרא רק פנימה בסדר אבל בכל מקרה וגם כשאתה הולך פנימה בוא אני אתן לך דוגמה ממני, מה אתה שאלת בהתחלה האם יש התפתחות אני לדוגמה יש לי התפתחות מצד אחד כן כל הזמן אני מתפתח מצד שני אני כל הזמן מדבר על אותו דבר אבל זה נכון לגבי כל האנשים בעולם תמיד.

ש: אז מצד אחד יש התפתחות מצד שני אין שום התפתחות.

אליעד: אתה רק מחליף צורה תבין יש את האחד באחד המוחלט אין הבדל להתפתחות לא התפתחות אבל בצמצום זה כבר צורות צורה כזאת וצורה כזאת יש שתי צורות אני אתן לך דוגמה, אם כולנו היינו ככה כמוני נגיד אז היינו מסתכלים עליך ואומרים "אה תראו הוא התפתח הוא שכח את האחדות, הוא הגיע לנפרדות" היינו עושים הפוך.

ש: אתה היית המפורסם.

אליעד: נכון אצל אלוהים ההתפתחות שלו הוא אומר " אה תראו הנה אחד הצליח להשתחרר מלהיות אלוהים". היו עושים ספר "להיות בן אדם" כן, הבנת מה זה התפתחות מי מחליט זאת רק צורה באחד ההוא הראשון זה אחד אז אין שאלה מי התפתח אין שינוי אבל בנפרדות אחר כך זה כבר צורות אז למה אתה אומר שזה התפתחות אולי זאת התפתחות הפוכה, אולי אלוהים מצליח להתפתח ולהרחיק את עצמו מעצמו.

ש: אולי הוא בכלל לא רוצה אולי זה נסיגה זאת לא התפתחות.

אליעד: הבנת התפתחות זה ביחס למשהו ומאחר ששום דבר לא מחויב אז אתה לא יכול להתפתח ללכת למחויב. הנושא הספציפי הזה הבנו אותו?

ש: יש לי בהקשר הזה של ההתפתחות.

אליעד: כן אוקי.

ש: אני לא יודעת אם זה שייך אבל אולי כן.

אליעד: תכף נחליט אם כן או לא.

ש: לגבי מערכת החינוך שבעצם יש טענה שמערכת החינוך צריכה לשנות צורה בעצם היא לא מתפתחת אלא יש התדרדרות.

אליעד: התדרדרות לכיוון חיובי, מה חיובי בזה שמערכת החינוך מתדרדרת כי הקונספט של החינוך הוא עצמו רקוב בכלל אז זה שהוא מתדרדר זה סימן טוב כי בסוף יחליפו את כולו בבת אחת. מה הם אומרים הם אומרים "בואו נחליף את צורת הלימוד" אבל בכלל צריך להחליף את הרעיון של השכל שלך צריך להחליף אותו אז ההתדרדרות הזאת הולכת לכיוון חיובי כי יותר ויותר לא רוצים ללמוד ואז זה מקרב אותך לכך שהם יחפשו אלטרנטיבות בכלל לקונספט של החינוך.

ש: אז מה הקונספט של החינוך בעצם השאלה שלי מה קונספט שלדעתך.

אליעד: אבל כמובן שזה גם יכול להיות הפוך שאם אתה תשפר להם את הלימוד אז הם יהיו יותר חכמים איך שמסתכלים על זה.

ש: אבל מה הקונספט הדחוף שצריך לשפר אותו או מה הקונספט הנכון.

אליעד: מה שהם עושים זה טוב כאילו מה שהם חושבים שצריך לשפר צריך לשפר.

ש: מה לדעתך כיוון.

אליעד: מה שהם חושבים אין כיוון מה שהם חושבים זה הכיוון.

ש: אמרת עכשיו רקוב למה אתה מתכוון?

אליעד: כל אחד שיבדוק מה הוא חושב שהוא צריך לשפר שישפר שיעשה את זה הרבה יותר מהר לא משנה מה, מה הוא חושב שעושה לו טוב ותשפר רק תרוץ תתקדם בבקשה תעשה את זה יותר מהר.

ש: אין איזה קונספט של ילדים נכנסים לכיתה א' מה צריך ללמד אותם?

אליעד: אין קונספט אין שום משמעות לקונספט אתה צריך שזה יבוא מתוכך, מה שאתה חושב שצריך לשפר תשפר רק תעשה את זה יותר בזריזות. אתה מהר מאוד תגלה מה השלב הבא.

ש: הבנתי זאת אומרת מתוך וזה תהליך שאי אפשר לקדם אותו?

אליעד: אפשר מה אמרתי תעשה מה שאתה רוצה רק תקדם אותו, זה בדיוק מה שאמרתי.

ש: אבל איך תקדם אותו?

אליעד: איך מקדמים תהליכים בעולם שיותר חשוב לך אז אני עומד ואומר לך "אתה יודע מה שאתה רוצה זה מאוד חשוב רוץ קדימה תסיים אותו" זהו יש לך פרויקט תסיים אותו כמה שיותר מהר כדי שתגיע לפרויקט הבא תסיים את הכל תנוח, אני בעד לעשות הכל רק תעשה את זה יותר מהר תסיים אל תהיה עצלן רוץ קדימה תסיים את כל המשימות.

ש: אז מה הראייה שלך עדיין של החינוך שיכולה לקדם כמו שאתה מביא לנו פה.

אליעד: את שואלת אבל שאלה אחרת טוב עכשיו אני אתן לך תשובה הפוכה, קודם כל התשובה הראשונה מה שאתה חושב שצריך לקדם אותו תקדם עכשיו תשובה הפוכה, מה צריך לקדם תקדם את איכות המורים לדוגמה אם הבן אדם עצמו המורים / ההורים יהיו יותר חכמים יותר מבינים את עצמם אז ממילא גם החינוך יהיה אולי יותר טוב יכול להיות שהם יהיו יותר טיפשים אז יהיה אינטרס לילדים לברוח מהם, הפוך יכול להיות אופציה הפוכה נגיד לדוגמה החינוך הדתי נניח, נניח שמי שמלמד בחינוך הדתי הם חכמים אבל ראית גם את התוצאות כאילו זה שהמורה חכם זה לא תמיד גורם לכך שהתלמיד יהיה חכם הרבה פעמים זה גורם לכך שתלמיד יאחז ויהיה מקובע בחוכמה של הרב שלו.

כאילו נגיד הרב מלמד אז בגלל שהוא כל כך חכם זה בעצם היה הבלוק המחסום, זאת אומרת למה התלמיד לא מתקדם מעל רבו כי הוא אומר "הרב שלי היה כל כך חכם מה אני יותר חכם ממנו", זאת אומרת שאם הרב לא היה חכם אולי זה היה גורם לך לבדוק יש שני צדדים.

ש: אולי לגורם לעצמך כן לבדוק את זה בעצמך.

אליעד: נכון אלא אם כן אתה בא אלי ואז אני מסביר לך אל תאמין לי יש לך את שני היתרונות. הבנו?

ש: אז רגע המטרה זה להפסיק שיהיה רצונות?

אליעד: את שמעת אותי אומר את זה?

ש: לא אתה אומר יש רצון לעשות אותו כמה שיותר מהר.

אליעד: כן כדי, לא שיהיה.

ש: משהו יעצור את זה בסוף?

אליעד: אם תסיימי את הרשימה אז זה יעצור.

ש: נו ואז?

אליעד: ואז יהיה לך טוב, לא את לא רוצה?

ש: אז כן המטרה שיפסיקו להיות רצונות.

אליעד: לא יודע מה את חושבת, מה את רוצה?

ש: לפי מה שאתה אומר.

אליעד: יש לך רצונות כלשהם עכשיו יש לך רצונות, אם עכשיו נותנים לך אותם את לוקחת?

ש: כן.

אליעד: אז זאת אומרת לא מה לא יהיה לי רצונות ואם אני ייתן לך את כל מה שאת רוצה מה שאת רוצה מה יקרה לך לא יהיו לך רצונות לא, נו אז זה טוב או לא טוב?

ש: טוב.

אליעד: יפה זהו.
דת אין שאלה לשכוח פרויקט לחשוב נקודת מבט לשפר יכולות קוגניטיביות להיות חיובית לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולות שכליות יועץ האם העולם הדרכה להורים הדרכת הורים העולם העולם מתפתח התפתחות התפתחות רוחנית התפתחות תודעתית התקדמות חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים להתפתחות רוחנית לחנך לחנך ילדים מחנך מחנכים מערכת מערכת החינוך עולם רוחני רוחניות רוחנית תודעה
שפות / עולם הדממה / עולם המוזיקה - מהי השפה הרוחנית של עולם הרוחניות?
... גם שפת החרשים היא שפה לכל דבר. ואם לבני האדם לא הייתה שפה כלשהי לתקשר ביניהם, הרי שהעולם שלנו לא היה מתפתח וכולי. והשפה עוזרת לבני האדם לתקשר ביניהם ולחיות טוב יותר. ומעבר לכך, השפה היא גם דרך לבטא רעיונות מורכבים, שלא ניתן לבטא אותם ... סתם משמעות, אלא משמעות שמבטאת את האין סופיות של המציאות. ומי שלא מבין את השפה הרוחנית של העולם, הרי שהוא כמו אדם חירש שלא מסוגל ליהנות מהמוזיקה. כי העולם שלנו שר שירה כל הזמן. וכל האירועים שמתרחשים בעולם, הם לא סתם אירועים, אלא הם שיר אהבה, עבור מי שמבין את המילים. כי כל הדברים שקורים בעולם, הם ביטוי ... נעימה בעלת המון משמעות. ולפעמים קורים בעולם כל מיני דברים, שעבור מי שלא מבין את שפת העולם, עבורו הדברים האלו נתפשים כסוג של טרגדיה אנושית וכסוג של אסון עולמי. אבל בעיני האדם שמבין את שפת העולם, בעיניו הוא מייחס משמעות אחרת לדברים. והמסר המרכזי הוא, שכמו ששפה היא מצד אחד רק אוסף של צלילים בלבד, שלא כל אחד שומע את הצלילים האלו כגון מי שהוא ... על מה שקורה סביבם. ויש כאלו שמתבוננים על מה שקורה סביבם, אבל הם לא מבינים את השפה של העולם. ועל ידי זה הם לא מסוגלים ליהנות מהשפה הרוחנית של העולם. וכמו שיש הבדל בין אדם שדובר שפה כלשהי, לבין אדם זר שלא מבין את השפה, כך גם כל מי שלא מבין את השפה הרוחנית של העולם, גם הוא מרגיש ממש כמו נטע זר בתוך העולם. וזה משום שהוא לא מבין את השפה של העולם. ולכן הוא מרגיש כמו אדם בודד בארץ זרה שהוא לא מבין שם אף אחד. וכאשר אנחנו מדברים על השפה הרוחנית של העולם, אין הכוונה בכך למה שנקרא בשפה העם, השפה הרוחנית והעולם הרוחני. כי כל אלו שנקראים רוחניים, הרי שהם בסך הכל רוצים להיות רוחניים. כי רוחני אמיתי הוא זה שהוא לא מנסה להיות רוחני, מאחר שבעיניו הכל רוחני. וכפי שכבר ביארתי עניין זה במקום אחר. וכאשר אנחנו מדברים על השפה הרוחנית של העולם, הכוונה היא לשפת המשמעות והטוב שיש בכל דבר בעולם. השפה שמאפשרת לאדם להתחבר רגשית לכל דבר בעולם, וליהנות מכל דבר שיש בעולם. ונסביר: כי לכל דבר שיש ... שבו האדם מסתכל על הדבר. ולכל דבר שיש בעולם יש לו משמעות. כי יש שכל אחד שעל פיו מתנהל העולם. ויש לעולם את הכללים שלו, שעל פיהם הוא מתנהג. והשכל של העולם, היא בעצם השפה של העולם. ומי שמבין כיצד העולם עובד ולמה באמת דברים קורים, הוא בעצם מבין את השפה של האירועים שיש בעולם. והשפה הרוחנית של העולם, היא ההבנה של מדוע כל דבר הוא כפי מה שהוא ולא אחרת. כי לכל הדברים שיש בעולם, יש שורש אחד. כי כל הדברים שיש בעולם, במהותם הם כולם עשויים מאותו הדבר ... את הצורה שעל פיה הדברים מתנהלים. והוא מבין את משמעות הדברים השונים. שזאת השפה הרוחנית של העולם. כי להבין את משמעות הדברים, דהיינו, להבין את הטוב שיש בכל דבר ודבר שיש בעולם, ולהבין את הסיבה של כל דבר ודבר שיש בעולם, זאת הכוונה להבין את השפה ... של אירועים, שהאדם לא באמת מצליח להבין את משמעות העניין. אבל מי שזוכה ומצליח להבין את שפת העולם, אז בכל דבר ודבר שקורה סביבו, הוא שומע את המוזיקה הנעימה, והוא מבין את המשמעות של הדברים. ואיך להבין את שפת העולם? על ידי זה שהאדם מנסה להבין את הסיבה של כל דבר. ועל ידי זה שהאדם מנסה להבין את המשמעות של כל דבר. כי לכל דבר יש סיבה, ולכל דבר יש משמעות כלשהי. ואם ...
ניחום אבלים, לנחם אבלים, עולם שכולו טוב, חיים אחרי המוות, חיים אחרי החיים, לחיות אחרי המוות, לחיות לנצח, חיים נצחיים, עולם הבא, גן עדן, גיהנום
ניחום אבלים, לנחם אבלים, עולם שכולו טוב, חיים אחרי המוות, חיים אחרי החיים, לחיות אחרי המוות, לחיות לנצח, חיים נצחיים, עולם הבא, גן עדן, גיהנום
... שהיו מנת חלקו בחייו האחרונים. מהם הסיכונים באמונה בחיים אחרי המוות? אליעד מתייחס גם לנושא התאבדות בעקבות האמונה שחיים אחרי המוות טובים יותר. הוא מזהיר שכאשר מציגים את העולם הבא כמקום מושלם, יש להקפיד לאזן ... המתאבל לא יעלה הרצון לסיים את חייו. האיזון יכול להיעשות על ידי הצגת ספק קל, או על ידי כך שמדגישים שהמציאות הנוכחית חשובה ויש לה משמעות בפני עצמה. הוא מציע לא להציג את העולם הבא באופן מוחלט אלא תמיד להציג ...
חיים אחרי המוות, המוות כשינה, המוות כחלום, עולם החלומות, עולם השינה, מה קורה אחרי המוות? בית דין של מעלה, הכנה למוות, פחד למות, מוות קליני, מתן תורה, מעמד הר סיני
חיים אחרי המוות, המוות כשינה, המוות כחלום, עולם החלומות, עולם השינה, מה קורה אחרי המוות? בית דין של מעלה, הכנה למוות, פחד למות, מוות קליני, מתן תורה, מעמד הר סיני
... שהוא חולם, ולמעשה נמצא במקום אחר לחלוטין עם אנשים שונים וחוויות אחרות לגמרי. למרות שהעולם בחלום שונה מאוד מהעולם שבו האדם נמצא במציאות היומיומית שלו, עדיין יש קשר ... או השכל שלו, ממשיכים להתקיים לאחר המוות בצורה מסוימת, וזו הסיבה שהאדם חווה קשר בין העולם הנוכחי לבין העולם שאליו הוא עובר. האם האדם נשאר עם אותו אופי לאחר ... של אישיותו בחיי היום - יום, אבל בחלום האישיות המודחקת באה לידי ביטוי. זה יכול ללמד שהעולם שאליו האדם מגיע לאחר מותו - אם אכן הוא דומה לחלום - ...
עולם החלומות, עולם השינה, חלומות רעים, סיוטים בחלום, חלומות מפחידים, חרדות בחלום, ביעותי לילה, סיוטים בשינה, לשלוט בחלומות, חלומות טובים, סיוטים בלילה, חלומות מבהילים, פחד בחלום
עולם החלומות, עולם השינה, חלומות רעים, סיוטים בחלום, חלומות מפחידים, חרדות בחלום, ביעותי לילה, סיוטים בשינה, לשלוט בחלומות, חלומות טובים, סיוטים בלילה, חלומות מבהילים, פחד בחלום
... אותם בזמן השינה. במהלך ההרצאה, נדונה השאלה כיצד ניתן לשלוט בחלומות, בעיקר כאשר מדובר בחלומות רעים. אליעד הסביר שחלומות רעים הם לא יותר מאשר מחשבות או פחדים של האדם שמגיעים אל תוך העולם הפנימי שלו בשעת השינה. לדברי אליעד, חלומות רעים הם תוצאה של פחדים או חששות שאותם לא הצלחנו להתמודד איתם במהלך היום. ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... אחדות מוחלטת, שהוא מצב התודעה הגבוה ביותר האפשרי. רבי נחמן מייעץ לעשות את המצוות לא כדי לזכות בשכר עתידי (העולם הבא), אלא לחוות את המציאות כולה כבר עכשיו כאילו אתה היוצר שלה. אליעד כהן מסביר כי הוא עצמו עבר תהליך ארוך ... זה לא הוא, אם הוא יסתכל מספיק פנימה הוא יראה שמשהו שולט לו ברצון. אפשר לקרוא לזה אלוהים, היקום, המציאות, העולם, כל אחד יקרא לזה איך שהוא רוצה, זה לא משנה. מה אתה בעצם מבין אחר כך, אתה מבין שאתה לא שונה מהכסא, מצד האמת, ... לעולם הבא. הכוונה לא דווקא לבן אדם דתי, גם אדם שאומר שהיום אני יעבוד ומחר אני אהיה מאושר, גם הוא בונה על העולם הבא, עולם הבא זה לא רק אחרי המוות, אם האדם אומר שאם הוא יקנה את הדירה הוא יהיה מאושר, זה גם נקרא שהוא בונה על העולם הבא, הוא אומר אני אתאמץ פה ומחר שאקבל את המשכורת או שאתחתן או שאתגרש יהיה לי יותר טוב, זה נקרא העולם הבא. והרעיון הוא, שאף אחד לא יכול להתחייב על העולם הבא, מה הכוונה? אתה לא בטוח שיהיה מחר ואולי פתאום אלוהים יחליט שאין עולם, כי ככה בא לו, כמו שהיה מפץ גדול ... יכול לא להיות מפץ גדול. שאלה השאלה כאן למה אתה מתקשר, אם אתה מתקשר לחזל ולומד מה הם אמרו, אתה מבין מהו העולם הבא, אנשים יושבים ונהנים מהשגות אלוקיות, זה עולם הבא, נהנים מזיו השכינה. אליעד הבנתי אותך, סך הכל אמרתי ... כל מה שקורה זה ביטוי של רצונך. מה שרבי נחמן באותו הקשר אמר שלא תבוא עליו השמש, אל תעשה את המצוות בשביל העולם הבא, ביומו תעשה שכרו, תנסה לעשות את המצוות בשמחה כזאת שתהנה מעצם קיום המצווה. ורבי נחמן מסביר מהי דרגת ... כישות נפרדת, שתגיד אני תתכוון לאלוהים הראשון, למציאות, הוויה הראשונה, ואז אתה לא יכול להיות בהתנגדות עם העולם, כי אתה עושה את העולם. שאלה האם אפשר להגיע לזה אליעד ברור, הסברתי לך גם איך. קודם כל זאת ההבנה, בשורה התחתונה ההתבוננות הפנימית משנה ... הכוונה שכלפי חוץ אלוהים מתגלה אלינו כישות שמשנה דברים כל הזמן, הוא בורא עולם, כל הזמן מחליף את המצבים בתוך העולם וכו, אבל בתוכו אין אצלו שינוי. עכשיו כרגע אצל אלוהים אין שינוי ויש שינוי זה באותו רגע, בא נחליף את המילה ... עשוי ממקום ומזמן, ובסופו של דבר נגיע להבנה שהמקום והזמן עשויים מאין מקום וזמן, לפני המפץ הגדול. לפני בריאת העולם לא היה כלום, נכון ממה נהיה הכל מכלום, מה זה אומר שזה עשוי מכלום שאלה זאת אנרגיה דחוסה. אליעד לא אכפת לי? מבחינתי היא ללא מקום וללא זמן, נכון לפני ההתהוות של העולם לא היה מקום וזמן, מסכימים על הנושא הזה אם אנחנו טוענים שהמקום והזמן מתהווים, זה אומר שהם מתהווים מאין מקום ... רצון? מי הוא האני? האם אני זה המחשבה שלי? האם המחשבה חושבת אותי? אולי אני בתוך חלום של עצמי, אולי אני זה העולם , חשבתי את כל האפשרויות הקיימות, בסוף התהליך הבנתי שיש רק דבר אחד שעושה את התודעה שלי, בהתחלה זה היה הרצון, אחר ... נשמות בעולם, יש הרבה תהליכים, ולכל תהליך יש משהו שמחייה אותו, אבל יש גם דבר שנקרא נשמה כללית, הנשמה של העולם, העולם כולו הוא הגוף של אלוהים, לאלוהים גם יש גוף, הגוף של אלוהים זה העולם. ויש נשמה ראשית, ואם את שואלת שאלות למשל מה הסיבה מה המהות מה מהווה אותו מה דוחף אותו מה היה לפניו מה מאלץ ... נשמה בגלל ששאלנו? מה הוא עושה? נכון מה מניע את האדם הנשמה, למה הוא זוכר בגלל הנשמה? אז אם אתה מתבונן על כל העולם בסוף אתה מגלה את הנשמה של העולם, זה בעצם הכוח הראשון, הסיבה הראשונה, האלוהים. זה מתחבר למה שדברנו קודם על מחויב המציאות ואפשרי המציאות, מבחינת ... פה כסא? אם הוא לא היה רוצה שיהיה פה קיר לא היה פה קיר, נכון בא ננסה לחשוב מה אלוהים רצה לפני שהוא עשה את העולם, מה הוא רצה שאלה שיהיה עולם אליעד לא? שאלתי שנייה לפני שהוא רצה לברוא עולם שאלה היה כלום אליעד יפה, יש מושג ... כי דבר והיפוכו זה דבר בלתי מוגדר, את יכולה לדמיין שיא השמחה ושיא העצב בו זמנית את לא יכולה כי כל החוויה של העולם שלנו זאת חוויה של נפרדות, זה כסא, זה ארון, הכל נפרד לא יכול להיות גם וגם, זה או פה או שם. אי אפשר גם וגם, ... ולמקום, שהיא אחראית על הזמן והמקום. כאשר אתה מתבונן על הנושא של אלוהים, יש בעיקרון שתי שיטות, השיטה של העולם המחודש מול השיטה שאומרת שהעולם קדמון, יש את הדעה שאומרת שאלוהים ברא את העולם יש מאין, ויש את הדעה שאומרת שהכל קיים כל הזמן, עזוב אותי מאלוהים, זה תמיד קיים זה תמיד היה קיים, כשהרב שואל מי ברא את העולם התשובה אף אחד לא ברא אותו זה תמיד היה קיים. קודם כל תוכיח לי שהוא לא תמיד היה קיים ואחר כך תשאל אותי מי ... תמיד היה קיים, ולא צריך לערבב את אלוהים בסיפור. כאשר אומרים ברא יש מאין, אבל זה לא הגיוני, איך זה שברא את העולם יש מאין? בלי מקום ובלי זמן זה כלום, אז איך מכלום נהיו משהו, כי אם אתה אומר שמכלום נהיה משהו, אז הוא לא באמת ... להגיד שאין לזה תשובה בשכל שאתה מנסה למצוא תשובה, אבל מצד האמת זה ככה ואין אפילו שאלה, רבי נחמן אמר מהו שכר העולם הבא מה יש בעולם הבא רבי נחמן אמר שתבין שהכל אחד, זה השכר, שתבין שהיש והאין הם אחד, זוהי חווית האלוהים, ... אתה יודע אליעד אני אסביר לך. בשביל הפרוטוקול יש הרצאה באתר שנקראת השעמום של אלוהים, אם אומרים שהוא ברא את העולם כי הוא השתעמם, הסברתי למה זה לא נכון ואסביר עכשיו שוב. שאלה אבל עכשיו אתה עושה סטייה, התחלנו בשרשרת של השאלות ... כאלוהים יכול להחליט שלא יהיה לו משעמם? הוא יכול להחליט אני אמלא את כל החוויות שלי שאלה אם הוא לא היה בורא העולם היה נשאר סטטי אליעד שיישאר סטטי למי זה מפריע. שאלה זה לא סיפק אותו. אליעד למה לא סיפק אותו שאלה זה מה ... כישות עצמאית הוא לא מחויב, כי יכול להיות אלוהים עם עולם ואלוהים בלי עולם. זאת אומרת שגם המצב לפני בריאת העולם ולפני המפץ הגדול גם הוא לא מחויב המציאות, ולכן אנחנו תמיד נשאל למה, גם אם נאמר שאין מקום ואין זמן, גם אז נשאל ... נכון זאת בעצם השאלה. האם הבנתם את השאלה טוב טוב שאלה לא אליעד אנחנו מדברים עכשיו על מה היה לפני בריאת העולם בקשר לאלוהים. אנחנו מנסים להבין את הכוח שמניע את
רע - מדוע הרע הוא טוב "מאוד"? מה טוב בכך שיש רע?
... את היתרון שיש בכך שקיים רע. אז נגדיר: עולם שכולו טוב היינו עולם שבו יש אך ורק טוב. היינו עולם שבו לעולם האדם לא מרגיש רע כלשהו אלא אך ורק טוב תמיד. נעצור לרגע ונתבונן על העולם הזה שכולו טוב. האם יש בו משהו רע? לכאורה, אם נתאמץ לחשוב על מה רע בעולם שכולו טוב, לכאורה נוכל למצוא כל מיני דברים שהופכים את העולם הזה שכולו טוב למקום שיש בו גם ... וגם רע. היינו כי מצד האדם שנמצא בעולם של טוב ורע, מצידו כאשר הוא מסתכל על אדם שנמצא בעולם שכולו טוב, מצידו נדמה לו שיש שם רע. אך אם נסתכל על עולם שכולו טוב מצד האדם שנמצא בתוך העולם שכולו טוב, הרי שמצידו הכל טוב שם ללא ... בו רק טוב. ולכאורה יש כאן שאלה. והיא שלא יתכן שיהיה יותר טוב מאשר בעולם שיש בו רק טוב. כי ברגע שאומרים שיש משהו שהוא יותר טוב מאשר עולם שבו הכל טוב, הרי שהמשמעות היא שבאותו העולם שכולו טוב יש גם רע. וזה כבר לא אפשרי ...
אלוהים ובריאת העולם, איך לדעת האם יש אלוהים? איך לדעת האם אלוהים ברא את העולם? האם העולם נברא על ידי אלוהים? מה זה אלוהים? מה ההגדרה של אלוהים? האם יכול להיות אלוהים? האם יכול להיות שאין אלוהים? מהי האפשרות שיש אלוהים?
אלוהים ובריאת העולם, איך לדעת האם יש אלוהים? איך לדעת האם אלוהים ברא את העולם? האם העולם נברא על ידי אלוהים? מה זה אלוהים? מה ההגדרה של אלוהים? האם יכול להיות אלוהים? האם יכול להיות שאין אלוהים? מהי האפשרות שיש אלוהים?
... ובריאת העולם, איך לדעת האם יש אלוהים? איך לדעת האם אלוהים ברא את העולם? האם העולם נברא על ידי אלוהים? מה זה אלוהים? מה ההגדרה של אלוהים? האם יכול להיות אלוהים? האם יכול להיות שאין אלוהים? מהי האפשרות שיש אלוהים? איך אפשר לדעת האם יש אלוהים והאם הוא ברא את העולם? כדי לדעת האם יש אלוהים והאם הוא ברא את העולם בצורה שכלית והגיונית, אליעד מסביר שצריך להתחיל משאלות בסיסיות מאוד, במקום לקפוץ ישר לשאלה הסופית. החקירה חייבת להיות מבוססת על ההיגיון בלבד, בלי להסתמך על ... לשאול לפני החקירה? כדי לענות על השאלה האם אלוהים ברא את העולם, יש לפרק את הטענה הזו למספר שאלות בסיסיות יותר: מה פירוש המושג עולם? האם העולם לא תמיד היה קיים? האם בכלל ייתכן שהעולם לא היה קיים? מה ההגדרה של יש ואין? מה ההגדרה של אלוהים, והאם יש בכלל אפשרות לקיומו? האם אלוהים הוא זה שברא את העולם? כל שאלה כזו היא עולם שלם בפני עצמו וצריכה בירור עמוק ויסודי. מה הכוונה בהעולם והאם ייתכן שלא היה קיים? כשאומרים העולם לא תמיד היה קיים, חשוב קודם להגדיר למה בדיוק מתכוונים במילה עולם. האם מדובר בכדור הארץ בלבד, ביקום, במרחב המקום והזמן, או אולי בכל המציאות כולה? אליעד מסביר שכשאומרים שהעולם נברא, חייבים לברר: האם הכוונה שהחומר שממנו עשוי העולם נברא? אולי החומר תמיד היה קיים? האם רק הצורה של העולם נבראה, אבל החומר תמיד היה קיים? האם הזמן והמקום עצמם נבראו? אם כן, איך ניתן לדמיין מצב שבו לא היו מקום וזמן? למשל, אליעד מביא דוגמה של אצבע. ניתן לדמיין ... לו, במקום להסביר מה הוא בעצם. לדוגמה, לומר אלוהים ברא את העולם או אלוהים טוב, זה לא הסבר מה הוא אלוהים, אלא מה הוא עושה או איך הוא מתנהג. כדי לדעת אם אלוהים קיים, חייבים להגדיר מהו בדיוק. אפשרויות להגדרת אלוהים הן: החומר הבסיסי שממנו כל העולם עשוי. ישות אינסופית שנמצאת מעבר למקום ולזמן. ישות רוחנית כמו נשמה או תודעה ראשונית. אלוהים שהוא כל המציאות עצמה, כלומר, זהה עם העולם. כל הגדרה כזו חייבת להיבחן ביחס להגדרות שקבעתם קודם של יש ואין, כדי לבדוק האם היא בכלל אפשרית בהיגיון. האם אפשרי שקיים אלוהים לפי ההגדרה שבחרנו? אחרי שיש ... ההיגיון של עצמך. האם יש קשר בין קיום אלוהים לבין העובדה שהעולם קיים? רק אחרי שהגדרנו מה זה עולם, מה זה לא תמיד היה קיים, מה זה יש ואין, ומה זה אלוהים, מגיעים לשאלה: האם אלוהים הוא זה שברא את העולם? כאן חייבים לברר: האם אלוהים היה קיים תמיד והעולם נוצר ממנו? האם העולם היה קיים תמיד בנפרד מאלוהים? האם אלוהים והעולם זהים, ולכן העולם בכלל לא נברא אלא תמיד היה קיים כחלק מאלוהים עצמו? אם אלוהים נמצא מחוץ לזמן, מה המשמעות של לפני בריאת העולם? האם אלוהים יצר רק את החומר, או גם את הפוטנציאל של העולם להיות קיים? אליעד מסביר שהשאלה האם אלוהים ברא את העולם היא מורכבת, כי היא מחייבת הבנה עמוקה של כל ההנחות הקודמות. כל שלב חייב להיבדק בצורה מסודרת, תוך חקירה לוגית יסודית. לסיכום: מה הדרך הנכונה לחקור האם יש אלוהים והאם הוא ברא את העולם? אליעד מסכם את ההרצאה בכך שכדי לחקור האם יש אלוהים והאם הוא ברא את העולם , חייבים: להגדיר במדויק מה הכוונה בעולם ובלא תמיד היה קיים. להגדיר היטב מה זה יש ומה זה אין. להגדיר במדויק מה זה אלוהים. לבדוק בהיגיון אם יכולה להיות בכלל ישות כמו שהגדרנו. לבחון מה הקשר האפשרי בין אלוהים לבין העולם. רק אחרי שביררתם את כל השאלות הללו, אפשר לנסות לענות בהיגיון האם אלוהים קיים והאם הוא ברא את העולם. מה זה יש ומה זה אין? האם
עולם החלומות, דמויות בחלום, ישויות בתוך החלום, מה קורה לישויות שנמצאות בחלום אחרי שהאדם מתעורר
עולם החלומות, דמויות בחלום, ישויות בתוך החלום, מה קורה לישויות שנמצאות בחלום אחרי שהאדם מתעורר
... כשאת מתעוררת, לא את לא חלמת עליו את חולמת על מישהו שנראה כמוהו אני אתן לך דוגמה, נגיד שאת חולמת על המוכר במכולת דוגמה אז זה לא כשאת מתעוררת הוא נעלם מהעולם הזה ונכנס לתוכך, את עכשיו יש לך תודעה אחת עכשיו ברגע שאת ישנה אז התודעה שלך מתחלקת להרבה חלקים והיא פתאום הופכת להיות קיר הופכת להיות בית, הופכת להיות רחוב הופכת להיות כל העולם היא כאילו מתחלקת למלא חלקים ויוצרת את החלום אבל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: עולם, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עולם, איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי מומלץ, אימון אישי למנהלים, רטוריקה בנושא עולם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5313 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 08:17:46 - wesi1