מבוא - התנאי היחיד ההכרחי להבנת הספר - בירור האמת... היא אחת, והיא על ידי זה שהאדם מנקה את ליבו מכל אמונה שהיא ומחפש אך ורק את האמת בהשתוות מוחלטת וללא כל אינטרס. וכמובן שעניין הבנת הספר, הוא רק משל, לעניין הבנת המציאות. כי כדי להבין את המציאות באמת, ... בספר. ועל האדם לקחת מה שכתוב בספר, ולחקור ולבדוק ולדרוש, האם באמת הדברים הם דברי אמת, או אולי ההפך המוחלט הוא הנכון?! והכוונה היא, שכאשר האדם קורא טקסט כלשהו, בשלב הראשון על האדם לנסות להבין את כוונת הטקסט כפשוטו. ... מסוימים? וכמובן שיש לזכור, לשאול תמיד את שאלת המחץ ואת שאלת המפתח לכל הטוב שבחיים, והיא השאלה אולי ההפך המוחלט הוא הנכון?! כי מי שרוצה להטעות את עצמו, כמו רוב העולם שמחפשים בנואשות מישהו ומשהו להאמין לו ובו, הרי שלאדם כזה נוח לקרוא את הספר, ולהאמין למה שכתוב בו. אבל מי שרוצה את האמת באמת, עליו לא להיות סלחן ולא להיות פשרן כלל, כלפי שום רעיון בעולם, אלא לחקור עד הסוף ולשאול את עצמו מתוך רצון אמיתי להבין את המציאות, האם הדבר הוא נכון, או שאולי ההפך המוחלט הוא הנכון?! ועל האדם לקחת רעיון כלשהו, ובשלב הראשון, על האדם להקצין את הרעיון הזה לצד אחד. ובשלב השני, ... ועל השכל של האדם להיצמד אל האמת בצורה הקיצונית ביותר האפשרית עלי אדמות וגם שלא עלי אדמות, דהיינו, באופן מוחלט. והשלמות של המציאות, נמצאת בקצה של השכל וכולי. וכאשר האדם שומע רעיון כלשהו, עליו לחקור ולגלות את שורש השכל ... את החיות שלו. ואחרי שהאדם מגיע לנקודת קיצון כלשהי, עכשיו על האדם להתבונן על נקודת הקיצון שמנוגדת לה באופן מוחלט. ועל האדם להיות בהשתוות של אמת. דהיינו, לרצות להוכיח ולהבין שצד אחד נכון, בדיוק ממש ובאופן שקול ממש כחוט ... הטועים, כאשר הם באים לבדוק איזה עניין, הם מגלים שאין להם את הדרך לדעת איזה צד הוא האמת באופן מוחלט. ואז בגלל הטעות שלהם, הם בוחרים לשקר ולומר לעצמם שצד אחד הוא נכון, יותר מאשר הצד השני, ובכך הם ... שרוצה את האמת, עליו להיות אמיתי עד הסוף. ולהיות אמיתי עד הסוף, פירושו להיצמד רק אל האמת. ומאחר שבמושגים מוחלטים אנחנו עוסקים, כי בייחס לזה, כל השאר הוא חיי שקר וסבל, לכן כאשר האדם מנסה להבין את האמת, עליו לחפש את האמת המוחלטת. דהיינו, לעשות השתוות מוחלטת בין הרעיונות השונים והמנוגדים, ולחפש מהי האמת בלבד. ואם האדם רואה שהוא לא מצליח להבין מהי האמת, אז עליו ... ולהאמין לטעות של עצמך, שצד אחד נכון יותר מהצד השני, רק בגלל שאינך יודע מי מהצדדים הוא אכן האמת המוחלטת. ואחרי שהאדם משיג ומבין כי צד כלשהו הוא אכן האמת, עכשיו על האדם לאמת את המסקנה שלו, על ידי זה שהוא ישאל את עצמו, אולי ההפך המוחלט הוא הנכון? ואולי דווקא ההפך הוא הנכון? והאם זו האמת, כל האמת, ואך ורק האמת? וכולי. עד שבסופו של ... להגיע ושאותו אפשר להשיג, רק על ידי זה שהאדם כופר בכל אמונה שהיא, וחוקר כל דבר עד לקצה האחרון והמוחלט שלו. ואת הדבר הזה על האדם לעשות בכלל ובפרט. כי על האדם לא להסתפק בחיפוש ובבירור האמת באופן כללי, ... כל הרעיונות האלו בכלל ובפרט. דהיינו, גם לבדוק כנל את הרעיון עצמו, האם הוא נכון, או שאולי דווקא ההפך המוחלט שלו הוא הנכון. ועל האדם לעשות זאת גם ברמת, הפרטים של הרעיון. כי כל רעיון בנוי על רעיונות שונים ... לטפס על הבניין עד השמיים ולהסתכל על המקום כולו, מנקודת מבט חיצונית לו. ולכן הכרחי שהבניין יהיה יציב באופן מוחלט. ולכן, על האדם לקחת רעיון כלשהו, ולפרק אותו לחלקים הקטנים ביותר, וגם את החלקים עצמם לפרק לחלקים הקטנים עוד ... של האחדות. ושאליו האדם מגיע רק על ידי זה שהוא לא נאחז בשום דבר, אלא מאמת את הדברים באופן מוחלט כנל. ולכן, כל זמן שהאדם מבין את הנמשל של הספר, הוא לא מבין שום דבר כלל. (וכל שכן מי ... מבדיל בין הנפרדות שלו, לבין האחדות שבה אין דבר והיפוכו כלל. ולכן, כל זמן שהאדם לא מבין שגם ההפך המוחלט הוא נכון באופן מוחלט, הרי שהאדם עדיין לא הבין את האמת. כי בקצה האחרון הכל אחד ממש. ורק צד אחד נכון, וגם רק ...